abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138973738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het midden oosten is dan ook van belang vanwege de olie en het gas en niet vanwege de terreurdreiging. De USSR ging op de knieën vanwege Saudi Arabië, dus vergis je niet in het belang van dat gebied :9
Wij moeten er juist voor zorgen dat wij veel minder afhankelijk worden van de olie van bijvoorbeeld Saodie Arabie.

Alternatieve energie.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:38:15 #227
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138973748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Het is dus een groepje dat bij Rusland wil horen, niet de bevolking.
De meerderheid van de bevolking denk ik. Maar als het gaat gebeuren gaat het via een referendum dus dan zullen we zien.
Anti-Turkije
pi_138973765
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarvoor?
Voor de wereld.
pi_138973770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, want dan vinden mensen ons walgelijk.

Het is allemaal psychologie.
Politiek correcte lulkoek. Wij willen beschaafd zijn. In Rusland denkt men niet zoals hier zoals al vaak is gezegd de afgelopen maanden. Men denkt niet in morele termen, men denkt niet in goed en kwaad.
pi_138973776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Rusland gevaarlijk? We zouden een fantastische band kunnen hebben met ze als we elkaar zouden begrijpen maar dat gaat nooit lukken.
Een fantastische band?

Om Gordon en GerardJoling een lesje te leren zeker? _O-
  donderdag 17 april 2014 @ 11:39:35 #231
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138973784
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet volledig, 35% van de inkomsten.
Had het niet alleen over aardgas:
quote:
1 2709 Ruwe aardolie $184,775,336,504.31 36%
2 2710 Refined Petroleum $86,086,172,415.14 17%
3 2711 Petroleum Gas $66,806,651,698.83 13%
4 2701 Steenkool $13,205,335,010.45 2.6%

http://atlas.media.mit.edu/profile/country/rus/
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wij moeten er juist voor zorgen dat wij veel minder afhankelijk worden van de olie van bijvoorbeeld Saodie Arabie.

Alternatieve energie.
Daarom is het ook zo dom dat Duitsland zijn kerncentrales wil sluiten |:(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138973787
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat zou de VS en EU nog meer kunnen doen? Ik zie maar weinig wat ze kunnen doen.

Waarom moeten wij daarop reageren? De bevolking wil bij Rusland.
Of het écht een meerderheid is, dat moet nog bewezen worden. Zelfs al is het 60% om 40%, dan nog is dat discutabel. Democratische normen gaan niet op als ze zulke ingrijpende gevolgen hebben. Dan kan je niet zomaar zeggen "de meerderheid beslist, je hebt je er maar bij neer te leggen". Dat worden altijd conflictsituaties.

Het probleem is ook niet of iemand bij Rusland wil horen of niet. Het probleem is dat Rusland het accepteert en misschien wel een beetje zinspeelt op het verleggen van de grenzen. Dat is een hellend vlak waar de Russen meer gebruik van zullen willen maken in steeds discutabelere situaties. Zolang er geen halt geroepen wordt zal de grens steeds een stukje opgeschoven worden. Als je de stabiliteit wilt bewaren moet je misschien juist nu een halt toeroepen, voordat er een "point of no return" wordt bereikt waarop dingen echt naar de kloten gaan als je dan nog een punt wilt maken.
pi_138973793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Politiek correcte lulkoek. Wij willen beschaafd zijn. In Rusland denkt men niet zoals hier zoals al vaak is gezegd de afgelopen maanden. Men denkt niet in morele termen, men denkt niet in goed en kwaad.
Jij snapt niet dat het allemaal eigenbelang is?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:40:02 #234
421524 SadPanda
pi_138973799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Voor de wereld.
Leg eens uit. Rusland bemoeit zich maar weinig met andere landen dan de voormalig Sovjet-Unie.
Anti-Turkije
pi_138973827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een fantastische band?

Om Gordon en GerardJoling een lesje te leren zeker? _O-
Ja een fantastische band ja. Rusland is wezenlijk onderdeel van Europa. Wij delen cultuur, historie, wetenschap. Maar Rusland is geen West-Europa nee. Maar wij hebben veel meer met Russen gemeen dan met Amerikanen misschien wel. Het is alleen hun mentaliteit die anders is.

Oh ja en Gordon die Rusland een verschrikkelijk land vindt. Hij zou eens Russische tv-shows moeten kijken en wat voor Gordon-figuren daar optreden. Zou voor hem het paradijs zijn.
pi_138973840
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:40 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Leg eens uit. Rusland bemoeit zich maar weinig met andere landen dan de voormalig Sovjet-Unie.
Je ziet dat ze stukje bij beetje hun grens proberen te verschuiven.

Ze worden qua militaire macht steeds groter en ze hebben een hekel aan het westen (en dan vooral de VS).
pi_138973857
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:40 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja een fantastische band ja. Rusland is wezenlijk onderdeel van Europa. Wij delen cultuur, historie, wetenschap. Maar Rusland is geen West-Europa nee. Maar wij hebben veel meer met Russen gemeen dan met Amerikanen misschien wel. Het is alleen hun mentaliteit die anders is.
:')

Emigreer zou ik zeggen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:42:01 #238
421524 SadPanda
pi_138973859
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Of het écht een meerderheid is, dat moet nog bewezen worden. Zelfs al is het 60% om 40%, dan nog is dat discutabel. Democratische normen gaan niet op als ze zulke ingrijpende gevolgen hebben. Dan kan je niet zomaar zeggen "de meerderheid beslist, je hebt je er maar bij neer te leggen". Dat worden altijd conflictsituaties.

Het probleem is ook niet of iemand bij Rusland wil horen of niet. Het probleem is dat Rusland het accepteert en misschien wel een beetje zinspeelt op het verleggen van de grenzen. Dat is een hellend vlak waar de Russen meer gebruik van zullen willen maken in steeds discutabelere situaties. Zolang er geen halt geroepen wordt zal de grens steeds een stukje opgeschoven worden. Als je de stabiliteit wilt bewaren moet je misschien juist nu een halt toeroepen, voordat er een "point of no return" wordt bereikt waarop dingen echt naar de kloten gaan als je dan nog een punt wilt maken.
Een dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden beschermt worden.

Het is juist de NAVO en EU dat steeds de grens verschuift. In 1990 werd er nog belooft dat de NAVO niet verder dan West-Duitsland ging.
Anti-Turkije
pi_138973868
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De meerderheid van de bevolking denk ik. Maar als het gaat gebeuren gaat het via een referendum dus dan zullen we zien.
Denk je? Alweer doe je eerst een uitspraak die je afspiegelt als feit om er vervolgens maar weer een gedachtespinsel van te maken. Een referendum kan nu eigenlijk al niet meer omdat Rusland er al met een vinger in de pap zit, voordat er een referendum kan worden gehouden moet er:

- Goedkeuring vanuit Kiev zijn
- Rust in de regio zijn
- Afwezigheid van geweld

Op dit moment kan het dus niet, ik denk ook niet dat overheidsgebouwen innemen en vervolgens vragen om een referendum de juiste gang van zaken is. Daarnaast moet het niet zo zijn dat je vanuit demografisch oogpunt maar lukraak referenda af moet gaan kondigen, anders kunnen we binnenkort Rotterdam wel afstaan aan een ander land.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:43:14 #240
421524 SadPanda
pi_138973892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je ziet dat ze stukje bij beetje hun grens proberen te verschuiven.

Ze worden qua militaire macht steeds groter en ze hebben een hekel aan het westen (en dan vooral de VS).
Het is juist de NAVO en EU dat steeds de grens verschuift. In 1990 werd er nog belooft dat de NAVO niet verder dan West-Duitsland ging.

Ze hebben geen hekel aan het westen. Alleen wel aan de imperialistisch politiek van hun.
Anti-Turkije
pi_138973908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:40 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Behalve de ligging kan je dit ook allemaal zeggen van Arabië.

Amerikanen zijn Europeanen, allemaal geëmigreerd naar de VS tot in de jaren '60 aan toe. Al zeker 80 jaar is de Amerikaanse popcultuur de dominante cultuur. Stellen dat we meer gemeen hebben met de Russen vereist iets meer onderbouwing dan het cultuurhistorisch argument.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:30 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973920
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:43 schreef SadPanda het volgende:

Ze hebben geen hekel aan het westen. Alleen wel aan de imperialistisch politiek van hun.
Weet je wel wat imperialisme betekent?
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:31 #243
421524 SadPanda
pi_138973922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Denk je? Alweer doe je eerst een uitspraak die je afspiegelt als feit om er vervolgens maar weer een gedachtespinsel van te maken. Een referendum kan nu eigenlijk al niet meer omdat Rusland er al met een vinger in de pap zit, voordat er een referendum kan worden gehouden moet er:

- Goedkeuring vanuit Kiev zijn
- Rust in de regio zijn
- Afwezigheid van geweld

Op dit moment kan het dus niet, ik denk ook niet dat overheidsgebouwen innemen en vervolgens vragen om een referendum de juiste gang van zaken is. Daarnaast moet het niet zo zijn dat je vanuit demografisch oogpunt maar lukraak referenda af moet gaan kondigen, anders kunnen we binnenkort Rotterdam wel afstaan aan een ander land.
Dat eerste is natuurlijk niet nodig. Het tweede en derde is alleen nog bij het stemhokje. Bij de Krim was dat ook zo.

Onzin vergelijking met Rotterdam.
Anti-Turkije
pi_138973924
quote:

[..]

1: Ik zeg ook nergens dat de NAVO en EU heilig is.

2: Welnee, De Russische bevolking hebben allemaal een hekel aan het westen. Waarom? gewoon, omdat de Russische nieuwszenders zeggen dat ze gemeen zijn.

Het is nog net geen Noord-Korea, maar toch.
pi_138973926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Emigreer zou ik zeggen.
Jij staat niet open voor de mooie kanten van Rusland en dat is te begrijpen. Of je vindt Rusland verschrikkelijk of het laat je niet meer los. Nederland is lekker veilig en comfortabel maar of dat nu leuk is?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:58 #246
421524 SadPanda
pi_138973934
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Weet je wel wat imperialisme betekent?
Imperialisme is het proces waarbij landen hun macht in andere delen van de wereld uit willen breiden door gebieden te veroveren en te beheersen.

Oftewel Irak, Syrië enzovoort.
Anti-Turkije
pi_138973940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Jij staat niet open voor de mooie kanten van Rusland en dat is te begrijpen. Of je vindt Rusland verschrikkelijk of het laat je niet meer los. Nederland is lekker veilig en comfortabel maar of dat nu leuk is?
Emigreer dan?
pi_138973956
quote:

[..]

Dat is terecht, voordat het Kremlin weer miljoenen gaat vermoorden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:45:58 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138973959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Is Poetin echt wel zo slim? Ik heb eerder het idee dat de rest vooral hele domme dingen doet waardoor hij zonder moeite boven de rest uit stijgt.
Poetin is heel, heel inteligent. Misschien een tikje psychopatisch, daar ken ik hem niet genoeg voor, maar het zou me niets verbazen. Maar onderschat de slimheid van de man niet. Russen zijn niet dom. Ze zijn veel, maar dat niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 april 2014 @ 11:45:59 #250
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973961
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Imperialisme is het proces waarbij landen hun macht in andere delen van de wereld uit willen breiden door gebieden te veroveren en te beheersen.

Oftewel Irak, Afghanistan enzovoort.
Irak en Afghanistan zijn nu Amerikaans grondgebied?

Ik ken eigenlijk maar één land dat de afgelopen tien jaar steevast zijn grondgebied aan het uitbreiden is :)
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')