abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138973497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:27 schreef DeJori het volgende:

[..]

Russische economie is volledig gebaseerd op de export van gas en olie dus de belangen van die olie en gasbazen zijn hetzelfde als die van de bevolking.
Nou daarmee zeg je in feite dat het volk welvaart geniet door olie-en gasinkomsten. Dat klopt natuurlijk wel alleen mensen worden ook kritischer als ze meer welvaart genieten.
pi_138973511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:20 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Poetin zal wel afgezet worden als mensen honger gaan lijden. Maar Poetin is daar veel te slim voor. Alleen heeft hij het probleem dat z'n blik steeds nauwer zal worden en daarnaast is ie emotioneel. Hij zal nog veel vaker gaan balanceren en misschien verkijkt ie zich een keer. Maar van het volk heeft hij momenteel niks te vrezen. Maar het kan snel omslaan en daar is ie bang voor. Maar als jij een woning hebt - die meestal afbetaald zijn in Rusland - gas en elektra en water wat niks kost dan is het enige wat je nodig hebt eten en drinken. Nou dat is hoe veel mensen nog leven op het platteland in Rusland.
Het klopt dat gas/electra en water geen probleem zal zijn voor Rusland, echter is Rusland nog niet in staat om hun eigen voedsel te produceren op lange termijn komt daar ook nog eens bij dat er op alternatieve wijze olie en gas naar de EU toe zullen gaan en dan krijgt Rusland die afzetmarkt niet meer terug.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:30:28 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Duuhhh.
Dat is toch een vrij kansloos gemeenschappelijk buitenlands beleid als je beweert ook maar iets te geven om de soevereiniteit van Oekraïne?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_138973532
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:30 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat is toch een vrij kansloos gemeenschappelijk buitenlands beleid als je beweert ook maar iets te geven om de soevereiniteit van Oekraïne?
Nee, dat is juist een hele goede.

Wij geven enkel en alleen om onszelf, en terecht.
pi_138973541
De sancties blijven natuurlijk ook uit omdat men in de VS en Europa conflictmoe is. Het interesseert ze gewoonweg niet genoeg meer om nog verregaande sancties te rechtvaardigen. Nadat de VS ons op een "wild goose chase" gestuurd hebben in het Midden-Oosten is iedereen zo klaar met oorlogen en conflicten dat de publieke opinie altijd tegen is en de politci kiezen voor consolidatie om hun achterban tevreden te houden.

Persoonlijk denk ik dat dit conflict en de koerswijziging van Rusland vele malen belangrijker is om op te reageren dan de "terreurdreiging" in het Midden-Oosten, maar nu hebben we als het Westen ons kruit al verschoten op oorlogsgebied. Je merkt direct dat Rusland bijna carte blanche krijgt om in de regio de grenzen te verleggen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:32:22 #206
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138973566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:29 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nou daarmee zeg je in feite dat het volk welvaart geniet door olie-en gasinkomsten. Dat klopt natuurlijk wel alleen mensen worden ook kritischer als ze meer welvaart genieten.
We zijn het volgens mij ook wel eens en ik spreek je niet tegen. Ik zeg alleen dat Poetin de invloed van Gazprom eerder zal voelen dan die van een soort nieuwe Oktoberrevolutie.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138973572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:30 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Het klopt dat gas/electra en water geen probleem zal zijn voor Rusland, echter is Rusland nog niet in staat om hun eigen voedsel te produceren op lange termijn komt daar ook nog eens bij dat er op alternatieve wijze olie en gas naar de EU toe zullen gaan en dan krijgt Rusland die afzetmarkt niet meer terug.
Ze hebben wel een voedselprobleem das best lachwekkend eigenlijk maar goed. En ja als andere partijen gas en olie gaan leveren ja dan krijg je het niet zomaar weer terug. Poetin speelt met vuur maar het schijn dat ie ook geen angst kent.
pi_138973582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

We zijn het volgens mij ook wel eens en ik spreek je niet tegen. Ik zeg alleen dat Poetin de invloed van Gazprom eerder zal voelen dan die van een soort nieuwe Oktoberrevolutie.
Dat ben ik met je eens.
pi_138973598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ze hebben wel een voedselprobleem das best lachwekkend eigenlijk maar goed. En ja als andere partijen gas en olie gaan leveren ja dan krijg je het niet zomaar weer terug. Poetin speelt met vuur maar het schijn dat ie ook geen angst kent.
Poetin is geen God he.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:33:26 #210
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973603
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:29 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

De stilzwijgende afspraak in dat soort dictatoriale landen is vaak iets in de trant van "jullie krijgen meer welvaart en in ruil daarvoor niet zeuren over politieke vrijheden". Dus als de welvaartsgroei stokt dan kun je politieke problemen verwachten. Het nationalistische revanchisme is dan een goede vervanger van de welvaartsgroei om te zorgen dat de bevolking toch achter je blijft staan.
pi_138973608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:
De sancties blijven natuurlijk ook uit omdat men in de VS en Europa conflictmoe is. Het interesseert ze gewoonweg niet genoeg meer om nog verregaande sancties te rechtvaardigen. Nadat de VS ons op een "wild goose chase" gestuurd hebben in het Midden-Oosten is iedereen zo klaar met oorlogen en conflicten dat de publieke opinie altijd tegen is en de politci kiezen voor consolidatie om hun achterban tevreden te houden.

Persoonlijk denk ik dat dit conflict en de koerswijziging van Rusland vele malen belangrijker is om op te reageren dan de "terreurdreiging" in het Midden-Oosten, maar nu hebben we als het Westen ons kruit al verschoten op oorlogsgebied. Je merkt direct dat Rusland bijna carte blanche krijgt om in de regio de grenzen te verleggen.
2

Rusland is een veel groter gevaar dan de terreur in het Midden-Oosten.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:34:16 #212
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138973624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:56 schreef JimmyJames het volgende:
Interessant artikel in de VK vandaag over de onderhandelingen in Genève en hoe sterk de partijen staan. Rusland heeft nog flink wat troeven achter de hand (o.a. een 'echte' invasie en de gasleveranties stoppen), het Westen heeft eigenlijk alleen economische sancties en Oekraïne heeft niks :D
Het is een kwestie van welke prijs je wilt betalen.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:34:33 #213
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138973631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:27 schreef DeJori het volgende:

[..]

Russische economie is volledig gebaseerd op de export van gas en olie dus de belangen van die olie en gasbazen zijn hetzelfde als die van de bevolking.
Niet volledig, 35% van de inkomsten.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 11:34:41 #214
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat is juist een hele goede.

Wij geven enkel en alleen om onszelf, en terecht.
Laten we dan maar meteen stoppen met de hypocrisie. En gewoon zeggen "Poetin je gaat je gang maar".
pi_138973641
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:33 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin is geen God he.
Nee maar ik moet zeggen dat het een ongekend geraffineerde vent is in mijn ogen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:04 #216
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_138973648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:27 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Poetin is een strateeg dat merk je aan alles. Hij is hypocriet net als de VS en wij maar hij draait zaken telkens weer zodat hij ermee wegkomt. Maar de EU en de VS zijn inderdaad ook vrij dom dat ben ik met je eens.
Het is wellicht niet zozeer dom, maar eerder het gemak waarmee Rusland opereert.
In het westen moet alles volgens de regels en bureaucratisch, Rusland staat zo altijd op voorsprong.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:20 #217
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138973656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2

Het midden oosten is dan ook van belang vanwege de olie en het gas en niet vanwege de terreurdreiging. De USSR ging op de knieën vanwege Saudi Arabië, dus vergis je niet in het belang van dat gebied :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:28 #218
421524 SadPanda
pi_138973660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:

Wat zou de VS en EU nog meer kunnen doen? Ik zie maar weinig wat ze kunnen doen.

Waarom moeten wij daarop reageren? De bevolking wil bij Rusland.
Anti-Turkije
pi_138973661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Putin een bepaalde visie / doelstelling voor zichzelf weggezet en wijkt hij daar eigenlijk niet meer vanaf, ongeacht van wat er op zijn pad wordt gelegd.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:48 #220
421524 SadPanda
pi_138973671
quote:

[..]

2

Waarvoor?
Anti-Turkije
pi_138973692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:33 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De stilzwijgende afspraak in dat soort dictatoriale landen is vaak iets in de trant van "jullie krijgen meer welvaart en in ruil daarvoor niet zeuren over politieke vrijheden". Dus als de welvaartsgroei stokt dan kun je politieke problemen verwachten. Het nationalistische revanchisme is dan een goede vervanger van de welvaartsgroei om te zorgen dat de bevolking toch achter je blijft staan.
Zeker waar. In feite wilden mensen een burgermaatschappij maar door met allerlei nationalistische acties te komen zoals de LGBT-wetgeving, de spelen in Sotsji, De Krim enzovoort leid je de boel op zn minst af en sommige mensen zullen weer nationalistisch worden. Ik snap dat volkomen.
pi_138973714
quote:

[..]

2

Rusland gevaarlijk? We zouden een fantastische band kunnen hebben met ze als we elkaar zouden begrijpen maar dat gaat nooit lukken.
pi_138973716
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Laten we dan maar meteen stoppen met de hypocrisie. En gewoon zeggen "Poetin je gaat je gang maar".
Nee, want dan vinden mensen ons walgelijk.

Het is allemaal psychologie.
pi_138973723
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat zou de VS en EU nog meer kunnen doen? Ik zie maar weinig wat ze kunnen doen.

Waarom moeten wij daarop reageren? De bevolking wil bij Rusland.
Het is dus een groepje dat bij Rusland wil horen, niet de bevolking.
pi_138973735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is wellicht niet zozeer dom, maar eerder het gemak waarmee Rusland opereert.
In het westen moet alles volgens de regels en bureaucratisch, Rusland staat zo altijd op voorsprong.
Poetin is elke keer ons een stap voor. En wij maar afvragen hoe dat komt. Ze doen daar niet aan polderen, das voor slappelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')