Wat?quote:Op donderdag 17 april 2014 11:09 schreef JimmyJames het volgende:
Europatwitter:AndyLangenkamp twitterde op donderdag 17-04-2014 om 08:34:16EU members Attitude towards Sanctions Against Russia. "They all think sanctions in order but not ones that hurt them" http://t.co/75oI2kCWhB reageer retweet

Tja.. hoe betrouwbaar is dit.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:15 schreef DeJori het volgende:
Bekentenis van aansturing door een Kolonel uit Rusland.
http://nos.nl/video/63684(...)urd-door-moskou.html

Anekdotisch bewijs. Onbetrouwbaar dus.quote:

En waarom lijkt dit je logisch?quote:Op donderdag 17 april 2014 11:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een beetje hypocriet is het wel ja. Maar het lijkt me erg logisch...

Het is niet dat. Het is de totale apathie in Europa omdat 44 landen samen (of hoeveel zijn het er tegenwoordig eigenlijk?) met één mond moeten spreken en handelen, terwijl er zoveel verschillende belangen zijn. Finland ligt aan het Russische gasinfuus, terwijl West-Europa een stuk makkelijker haar banden met Rusland op energiegebied kan verbreken. Daardoor wordt er uiteindelijk niets gedaan om de consensus te bewaren.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:13 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, het zijn niet alleen de Europese leiders die liever geen sancties willen die zelf ook veel pijn gaan doen.
Heb jij er zin in dat er straks zware economische sancties komen, met een handels- en energieboycot als gevolg, onze economie gaat krimpen, en we weer een paar rondes mogen gaan bezuinigen?

En vervolgens zeggen de Russen, ja nou en? Natuurlijk dat wij dat aansturen.quote:

Niet onterecht m.i. gezien de gruwelijke misdaden die het Kremlin graag pleegde. Nog steeds overigens.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:15 schreef ATan het volgende:
[..]
Zij hadden de SSSR al veel langer geleden moeten renoveren, er werd zo vastgehouden aan communistische idealen dat die hele unie een weerzin tegen Rusland ontwikkelde.

Omdat hij weet dat het nodig kan zijn en hij is erg slim.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:17 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
En waarom lijkt dit je logisch?

Ik vond het einde van de laatste aflevering van Vice ook aardig overtuigend, echter nog steeds geen waterdicht bewijs.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs. Onbetrouwbaar dus.
Ik vind die paratrooper vlagjes van gisteren nog het meest overtuigende bewijs.

Bewijs hierover is eigenlijk totaal niet boeiend. De Rus die het dichtste bij die gewapende groepen zit dekt zichzelf nog steeds in via een paar Oekraïners, dat is de standaardbenadering.quote:

Er zitten Russische militairen in Oekraïnequote:Op donderdag 17 april 2014 11:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs. Onbetrouwbaar dus.
Ik vind die paratrooper vlagjes van gisteren nog het meest overtuigende bewijs.

Poetin zal wel afgezet worden als mensen honger gaan lijden. Maar Poetin is daar veel te slim voor. Alleen heeft hij het probleem dat z'n blik steeds nauwer zal worden en daarnaast is ie emotioneel. Hij zal nog veel vaker gaan balanceren en misschien verkijkt ie zich een keer. Maar van het volk heeft hij momenteel niks te vrezen. Maar het kan snel omslaan en daar is ie bang voor. Maar als jij een woning hebt - die meestal afbetaald zijn in Rusland - gas en elektra en water wat niks kost dan is het enige wat je nodig hebt eten en drinken. Nou dat is hoe veel mensen nog leven op het platteland in Rusland.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:15 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is, ze hebben niet genoeg geld reserves maar kunnen beter op een houtje bijten? Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag of SadPanda inzicht heeft in de staatskas van Rusland.
Ik weet niet of er wat geld overblijft, wat ik wel denk is dat Putin geen honger zal lijden maar of dit voor de Russische bevolking ook op gaat durf ik niet te zeggen.

Die leiders idealen zijn primitief. Kijk naar de knielen, dat men in Oost-Oekraine afdwingt (vernedering en onderwerping). Het is duidelijk dat men daar onvoldoende bewust is van de nadelen van groepsgedrag, de hierachievorming binnen groepen nog niet kan relativeren, en daarom ook niet humaan denkt. Tataar een Kozak tijden en de slavische ziel worden geromantiseerd.quote:Op donderdag 17 april 2014 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen Putin fan. Maar ik weet wel het een en ander van het land en het volk. Hij heeft veel minder speelruimte dan de Oekraine knuffelaars die ik hier hoor hem toedichten. Een leider moet voor Russen aan een paar heel vaste 'idealen' voldoen. Die denkbeelden zijn niet-westers, en gaan terug tot de Tartaren en Kozakken tijden. Of wij het nu leuk vinden of niet, op dit moment is Putin de leider die het Russische volk acceptabel vindt. Of dat voldoet aan onze denkbeelden van democratie, zal de Russen aan hun reet roesten.

Poetin wordt afgezet als de olie en gasbedrijven flink in de portemonnee worden geraakt, niet als de mensen honger gaan lijden.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Poetin zal wel afgezet worden als mensen honger gaan lijden. Maar Poetin is daar veel te slim voor. Alleen heeft hij het probleem dat z'n blik steeds nauwer zal worden en daarnaast is ie emotioneel. Hij zal nog veel vaker gaan balanceren en misschien verkijkt ie zich een keer. Maar van het volk heeft hij momenteel niks te vrezen. Maar het kan snel omslaan en daar is ie bang voor. Maar als jij een woning hebt - die meestal afbetaald zijn in Rusland - gas en elektra en water wat niks kost dan is het enige wat je nodig hebt eten en drinken. Nou dat is hoe veel mensen nog leven op het platteland in Rusland.

Is Poetin echt wel zo slim? Ik heb eerder het idee dat de rest vooral hele domme dingen doet waardoor hij zonder moeite boven de rest uit stijgt.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Poetin zal wel afgezet worden als mensen honger gaan lijden. Maar Poetin is daar veel te slim voor. Alleen heeft hij het probleem dat z'n blik steeds nauwer zal worden en daarnaast is ie emotioneel. Hij zal nog veel vaker gaan balanceren en misschien verkijkt ie zich een keer. Maar van het volk heeft hij momenteel niks te vrezen. Maar het kan snel omslaan en daar is ie bang voor. Maar als jij een woning hebt - die meestal afbetaald zijn in Rusland - gas en elektra en water wat niks kost dan is het enige wat je nodig hebt eten en drinken. Nou dat is hoe veel mensen nog leven op het platteland in Rusland.

Ze vinden allemaal dat er iets moet worden gedaan, maar niemand is bereid zelf een offer te brengen.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat?
Dit is toch volstrekt logisch?

Vertel me eens over een dom ding van hem.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is Poetin echt wel zo slim? Ik heb eerder het idee dat de rest vooral hele domme dingen doet waardoor hij zonder moeite boven de rest uit stijgt.

De Kremlin-elite is een groter gevaar voor hem dan de bevolking. Maar elke volk heeft een grens en je weet nooit exact waar die ligt.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:22 schreef DeJori het volgende:
[..]
Poetin wordt afgezet als de olie en gasbedrijven flink in de portemonnee worden geraakt, niet als de mensen honger gaan lijden.

Oke, dit vind ik dus geen logica maar goed ieder zijn ding.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat hij weet dat het nodig kan zijn en hij is erg slim.

Duuhhh.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ze vinden allemaal dat er iets moet worden gedaan, maar niemand is bereid zelf een offer te brengen.

Russische economie is volledig gebaseerd op de export van gas en olie dus de belangen van die olie en gasbazen zijn hetzelfde als die van de bevolking.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
De Kremlin-elite is een groter gevaar voor hem dan de bevolking. Maar elke volk heeft een grens en je weet nooit exact waar die ligt.

Poetin is een strateeg dat merk je aan alles. Hij is hypocriet net als de VS en wij maar hij draait zaken telkens weer zodat hij ermee wegkomt. Maar de EU en de VS zijn inderdaad ook vrij dom dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is Poetin echt wel zo slim? Ik heb eerder het idee dat de rest vooral hele domme dingen doet waardoor hij zonder moeite boven de rest uit stijgt.

Z'n dochter in Nederland laten wonen.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel me eens over een dom ding van hem.

Bron: NOSquote:De Russische president Poetin zegt dat de crisis in Oekraïne alleen kan worden opgelost door met elkaar te praten. "Dus niet met tanks en militairen", zei hij in zijn jaarlijkse tv-optreden waarin hij antwoord geeft op vragen van Russen.
Hij wijst erop dat de Oekraïense regering om tafel moet gaan zitten met de Russisch sprekende bevolking in het oosten van het land. Het overleg dat ministers van Oekraïne, Rusland, VS en EU-buitenlandcoördinator Ashton vandaag in Genève hebben, noemt hij heel belangrijk.
Onzin
De beschuldiging dat Rusland achter de onrust in Oekraïne zit en militairen naar het oosten van het land heeft gestuurd doet Poetin af als onzin.
Gewapende betogers houden overheidsgebouwen bezet in het oosten van Oekraïne. "Het zijn allemaal mensen uit de regio", zegt Poetin. "Je kunt dat bewijzen door de beelden te bekijken van mensen die voor de camera hun masker hebben afgezet."
Hij noemt het een "grove misdaad" dat de Oekraïense regering het leger tegen de betogers heeft ingezet.
De Krim
Voor het eerst gaf hij ook toe dat Russische militairen hebben geholpen op de Krim. "We moesten onvermijdelijke stappen nemen om te voorkomen dat het niet zo zou gaan als nu in het oosten van Oekraïne."
Via een satellietverbinding mochten Russen op de Krim vragen stellen. Zij scandeerden "dank u, dank u", omdat Poetin vorige maand benadrukte dat de Krim bij Rusland hoort.
Poetin belooft het schiereiland een glorieuze toekomst. Hij kondigde investeringen in de landbouw en industrie aan.
Lange zit
In de tv-uitzending komen allerlei onderwerpen aan bod. Vorige shows duurden soms vier uur.
Volgens de presentatrice zijn er honderdduizenden vragen en opmerkingen binnengekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |