Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ging heenweg erg lekker, op m'n gemakje in 't heerlijke weer gehobbeld, eindje op weg even naar Wolve gezwaaid die op weg was naar huis en de auto op ging halen om naar de club te gaan. Na 9km daar aangekomen, even een gelletje naar binnen gewerkt, wat gedronken, en weer op pad voor de resterende 8.5km Was even inkomen weer, máár daarna wel lekker nog gelopen met in totaal 360m omhoog rennen
Totaal 17.5km erbij op de teller met een goed en fris gevoel.
Hier heb je wel gelijk in, de laatste tijd is het erg weinig geworden. Voordat ik het schema had liep ik mijn lange duurlopen in 5'/km of zelfs nog iets minder snel. Maar nu moeten de 30k's in 4'25 en deze week zelfs 4'20. Er zitten nog wel wat 'rustige' loopjes in van bijv. 12km op 4'50, maar ik sla sowieso 1 training per week over omdat ik anders te weinig rust krijg en dat is dus 1 van die rustige meestal. Niet dat ik er echt over kan klagen, want het schijnt op dit moment nog wel voor mij te werken, maar van mij zou er ook wel iets rustiger aan gedaan mogen worden, al heb ik dat natuurlijk ook zelf in de hand.
SPOILER
quote:
Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef MaleDuck het volgende: Tss, zit Endomondo beetje te bekijken, loopt die Jero gewoon in een training op 10k mijn PR
Het is echt heel jammer dat jij zo erg geblesseerd bent geraakt ja, als jij ook lekker door kon trainen was dat er zeker aangegaan! Toen rond de Ekiden ging je toch ook heel hard vooruit? Hopen dat je het nu weer allemaal lekker op kunt pakken!
Net als Levitas, mooi dat het nu weer zo lekker gaat!
Hier heb je wel gelijk in, de laatste tijd is het erg weinig geworden. Voordat ik het schema had liep ik mijn lange duurlopen in 5'/km of zelfs nog iets minder snel. Maar nu moeten de 30k's in 4'25 en deze week zelfs 4'20. Er zitten nog wel wat 'rustige' loopjes in van bijv. 12km op 4'50, maar ik sla sowieso 1 training per week over omdat ik anders te weinig rust krijg en dat is dus 1 van die rustige meestal. Niet dat ik er echt over kan klagen, want het schijnt op dit moment nog wel voor mij te werken, maar van mij zou er ook wel iets rustiger aan gedaan mogen worden, al heb ik dat natuurlijk ook zelf in de hand.
SPOILER
Ging heenweg erg lekker, op m'n gemakje in 't heerlijke weer gehobbeld, eindje op weg even naar Wolve gezwaaid die op weg was naar huis en de auto op ging halen om naar de club te gaan. Na 9km daar aangekomen, even een gelletje naar binnen gewerkt, wat gedronken, en weer op pad voor de resterende 8.5km Was even inkomen weer, máár daarna wel lekker nog gelopen met in totaal 360m omhoog rennen
Totaal 17.5km erbij op de teller met een goed en fris gevoel.
Ik mag zeker niet klagen, maar ik kom natuurlijk nog lang niet bij de subtop van lopers. Er zijn zoveel atleten die zoveel sneller zijn. Het is allemaal maar relatief natuurlijk .
Eindelijk begint lopen weer een beetje lekker te worden. Sinds augustus al geworsteld met een blessure en vanavond voorzichtigjes maar pijnvrij weer eens een interval kunnen doen. LEKKAH!!!
SPOILER
Eindelijk begint lopen weer een beetje lekker te worden. Sinds augustus al geworsteld met een blessure en vanavond voorzichtigjes maar pijnvrij weer eens een interval kunnen doen. LEKKAH!!!
SPOILER
hier is het al donderdag voor een vrije vrijdag dus ik ben alvast begonnen met de gebruikelijke vrijdagavond-bagger
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Na een periode van niks doen ben ik langzaam weer wat actiever geworden. Alleen echt veel last van pijntjes en telkens op andere plekken Telkens als ik iets voel doe ik rustig aan en houd ik veel rust, maar echt werken doet het nog niet. Jammer.
Ha 2 mooiweerlopers die terugkeren na de winter ! Leuk dat jullie er weer zijn! Beste blessure is dat geweest schanulleke! Waar had je last van? Hoop dat het nu weer allemaal voorspoedig gaat!
Ik ga vanaf komende week eens testen of ik 4x lopen in de week ook trek. Proberen dat vooral te doen op de dagen dat de trainingen op maandag en donderdag rustiger zijn. Dan op woensdag nog proberen een duurloopje van een kilometer of 8 toe te voegen.
Op woensdag 16 april 2014 23:13 schreef Jero_nimo het volgende: Ha 2 mooiweerlopers die terugkeren na de winter ! Leuk dat jullie er weer zijn! Beste blessure is dat geweest schanulleke! Waar had je last van? Hoop dat het nu weer allemaal voorspoedig gaat!
Aanvankelijk had ik de pezen waarmee je buikspieren aan je schaambot zitten beschadigd door overbelasting. Vervolgens niet goed naar mijn lijf geluisterd en nog maanden doorgelopen. Uiteindelijk kwam er een liesblessure bij en bleek dat mijn gehele bekken instabiel was geworden. Heel veel stabiliteitsoefening later gaat het nu wel weer. Durf alleen nog niet voluit te gaan, dat vertrouwen zal nog wel een tijdje moeten groeien.
Aanvankelijk had ik de pezen waarmee je buikspieren aan je schaambot zitten beschadigd door overbelasting. Vervolgens niet goed naar mijn lijf geluisterd en nog maanden doorgelopen. Uiteindelijk kwam er een liesblessure bij en bleek dat mijn gehele bekken instabiel was geworden. Heel veel stabiliteitsoefening later gaat het nu wel weer. Durf alleen nog niet voluit te gaan, dat vertrouwen zal nog wel een tijdje moeten groeien.
heftig! Hoop dat je er nu geen last mee van hebt
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
En Schannuleke, dat klinkt erg naar! Hoop dat het allemaal goed blijft gaan! Succes met opbouwen!
Jezus man, als die dun runs op dat tempo gaan kunnen beginners als ik beter niet meedoen.. Maar voor jou doen langzaam inderdaad Is hier vlakbij trouwens, mijn oude loopgroep start daar 2x per jaar (bij Joe man).
misschien ooit al eens eerder gepost maar kwam het net nog een keer tegen... prachtig verwoord
SPOILER: warning, this spoiler contains ultra trail material
Zo, om 8 uur vertrekt de testafette. Onze "trainer" wil nog heel graag een half uur warmlopen en rekken van tevoren, vind ik eigenlijk een beetje flauwekul. Maar vooruit, I aim to please! De bedoeling is dat we zo rond 4 uur in Kampen zijn.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op donderdag 17 april 2014 06:33 schreef Cynic het volgende: Zo, om 8 uur vertrekt de testafette. Onze "trainer" wil nog heel graag een half uur warmlopen en rekken van tevoren, vind ik eigenlijk een beetje flauwekul. Maar vooruit, I aim to please! De bedoeling is dat we zo rond 4 uur in Kampen zijn.
SPOILER: warning, this spoiler contains ultra trail material
Inderdaad, ik had hem nog niet eerder gezien, dus dan voor het posten
Wat ik mee ineens afvroeg, hoe doen ultra lopers dat met schoenen? Als je traint voor ultras heb je bijna iedere 2/3 mannen nieuwe schoenen nodig? Of overdrijf ik dan de trainingsafstanden?
Wat ik mee ineens afvroeg, hoe doen ultra lopers dat met schoenen? Als je traint voor ultras heb je bijna iedere 2/3 mannen nieuwe schoenen nodig? Of overdrijf ik dan de trainingsafstanden?
als ik mij strikt aan mijn schema hou dan moet ik voor Naseby zo'n 1900km aan trainingskilometers afleggen in 6 maanden. Ik ben nogal iemand die snel schoenen slijt dus ik heb inderdaad na zo'n 1000km of om de 3 maanden nieuwe schoenen nodig......
en om de daad bij het woord te voegen.... de deur van het bedrijf op slot, omkleden en even een rondje om, maak er maar weer een mixje van, beetje met de hont en daarna lekker alleen nog een kilometer of 10
Op donderdag 17 april 2014 07:08 schreef Nirak het volgende: Duur grapje dus, dat ultralopen.. Koop je dan wel iedere keer hetzelfde type schoen terug of experimenteer je er op los?
Ik heb heel lang gezocht naar voor mij de juiste schoen maar ik denk dat ik hem met het merk Altra gevonden heb
Jezus man, als die dun runs op dat tempo gaan kunnen beginners als ik beter niet meedoen.. Maar voor jou doen langzaam inderdaad Is hier vlakbij trouwens, mijn oude loopgroep start daar 2x per jaar (bij Joe man).
Welnee, gewoon meedoen als de kans hebt, is leuk. Het is echt niet zo dat als het te snel voor je gaat dat de groep je dan achterlaat
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Mijn loopgroepje doet trouwens soms ook bospaadjes/zand etc. Trainster woont al haar hele leven aan de rand van het bos dus die kent daar elke boom Zoooo cool! Gisteren ook lekker in het bos maar wel op gewone paden (stevig zand zeg maar). Ik happyyyy!
7 min/km gemiddeld haal je wel toch? Misschien nog niet heel lang maar dat komt wel hoor! Alleen de hoogste snelheid in dat loopje is misschien nog wat too much.
Nu nog wel, toen ik begon met lopen, korfbalde ik er ook nog naast. In eerste instantie leek ik scherper te zijn, maar na verloop van tijd leverde ik wel flink in qua snelheid op de sprintjes, omdat ik in verhouding meer aan hardlopen deed en mijn spieren zich daar dus op gingen instellen..
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
SPOILER
Ik koop ook bijna elke 3 maanden nieuwe schoenen en loop geen ultra's ik loop sowieso weinig de laatste tijd Maar kwam bij mij ook doordat ik het afgelopen jaar heel erg aan m'n techniek heb gewerkt.
Werkelijk, dat je schaamteloos gewoon die medaille op ga halen
In 2007 werd de marathon stilgelegd na 3 uur. Iedereen die nadien de erasmusbrug over kwam moest rechtdoor naar de coolsingel. Zelfs in zo'n situatie zou ik die medaille niet eens willen.
Er was 1 meetpunt waar ik bijna langs de matten liep ipv er overheen. Daar ging dat vrij makkelijk. Maar bij de andere 9 meetpunten ging dat volgens mij niet
Jij kan het niet hebben dat jij je het leplazarus hebt getraind en hij niet, hč? Zou ik ook hebben denk ik.
Ow jawel dat zou ik best kunnen hebben, maar ik geloof het gewoon echt niet. Als ik zie hoe zwaar de meeste mensen het met die laatste 7KM hebben die wel serieus getrained hebben (en die voor die tijd ook al minimaal een HM Liepen) dan geloof ik simpelweg niet dat je 42KM hardlopend kan afleggen als je nooit meer dan 7KM loopt. Onmogelijk. Zeker met zijn lichaamsbouw.
Vorig jaar was er een slank en rank meisje dat al diverse malen een HM liep en nu ongetrained een M liep en dat relatief eenvoudig deed. DAT geloof ik dan weer wel.
En trouwens, die 129 zijn mensen die de matten gemist hebben. Er zullen er ook best tussen zitten die een maatje op een fiets hebben en alleen de stukjes over de matten rennen.
Sorry, maar ik vind het wel een strakke actie. Ik zou geen 70 euro voor dat geintje over hebben, maar het is wel humor om gewoon een dikke vinger op te steken en een medaille op te halen voor een stukje slenteren terwijl er ondertussen mensen halfdood over de finishlijn kruipen .
Sorry, maar ik vind het wel een strakke actie. Ik zou geen 70 euro voor dat geintje over hebben, maar het is wel humor om gewoon een dikke vinger op te steken en een medaille op te halen voor een stukje slenteren terwijl er ondertussen mensen halfdood over de finishlijn kruipen .
Ik vind het alleen maar treurig. Het zou leuk zijn als je de EERSTE ben die dit doet, maar bij de 34e editie is er weinig origineels aan aan dit grapje.
Op donderdag 17 april 2014 09:04 schreef linebear het volgende: Het is natuurlijk zwaar kut om dat stomme verhaal te lezen nadat je zelf moest uitstappen
Ach het gaat mij ook niet om die medaille maar om het feit dat ik (oprecht) kan zeggen dat ik 'm heb uitgelopen. Als die mensen zich daar beter door voelen moeten ze dat vooral doen.
Overigens geloof ik het best hoor Swerts, je lichaam is vaak tot meer in staat dan je denkt als je mentaal sterk genoeg bent om door de pijn, verzuring etc. heen te blijven lopen.
Op donderdag 17 april 2014 09:04 schreef linebear het volgende: Het is natuurlijk zwaar kut om dat stomme verhaal te lezen nadat je zelf moest uitstappen
Nu nog wel, toen ik begon met lopen, korfbalde ik er ook nog naast. In eerste instantie leek ik scherper te zijn, maar na verloop van tijd leverde ik wel flink in qua snelheid op de sprintjes, omdat ik in verhouding meer aan hardlopen deed en mijn spieren zich daar dus op gingen instellen..
Dat geloof ik graag, maar ach, alles beter als niet vooruit komen
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ah, ik sta toch nog op de foto tijdens m'n loopje van 2 weken terug. Beetje jammer dat zo'n fotograaf dan richting het einde gaat staan, ik had het niet echt meer naar m'n zin
SPOILER
Op donderdag 17 april 2014 09:27 schreef hatsaflats het volgende: Ah, ik sta toch nog op de foto tijdens m'n loopje van 2 weken terug. Beetje jammer dat zo'n fotograaf dan richting het einde gaat staan, ik had het niet echt meer naar m'n zin
SPOILER
Maar nog net genoeg voor 1 duimpje, andere duim ook onderweg volgens mij, maar de fotograaf was te snel met het nemen van de foto
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op donderdag 17 april 2014 09:27 schreef hatsaflats het volgende: Ah, ik sta toch nog op de foto tijdens m'n loopje van 2 weken terug. Beetje jammer dat zo'n fotograaf dan richting het einde gaat staan, ik had het niet echt meer naar m'n zin
SPOILER
Op donderdag 17 april 2014 09:40 schreef motorbloempje het volgende: Ik moet nog steeds een foto van mezelf vinden tijdens een hardloopwedstrijd die geen herpderpkop heeft
Gewoon op oefenen Maar ik zweet ook niet zoveel en krijg niet heel snel een tomatenhoofd, dat helpt wel om niet volledig kut op de foto te staan.
Op donderdag 17 april 2014 09:40 schreef motorbloempje het volgende: Ik moet nog steeds een foto van mezelf vinden tijdens een hardloopwedstrijd die geen herpderpkop heeft
Op donderdag 17 april 2014 09:45 schreef motorbloempje het volgende: Ja, zie, daar gaat 't al mis. Ik zweet al na 1km, vooral op m'n hoofd, die ook nog eens knalrood wordt
Echt, op hardloopfoto's zie ik er altijd 1024x dikker uit dan dat ik in werkelijkheid ben/denk te zijn
Ik zweet bijna alleen maar onder m'n oksels, dat is ook niet altijd even charmant
Maandag mag ik weer proberen zo leuk mogelijk op de foto te staan. Maar een deel van het loopje gaat door het weiland (meh) en daar stond vorig jaar precies een fotograaf, dus als dat dit jaar weer zo is wordt dat nog hard werken.
Ik ga misschien ook een paasloop doen maandag. Te kiezen: 5 of 10 EM. Ik denk dat 10 me zwaar gaat vallen, maar vind het toch absurd na zo'n HM. Ik vrees dat ik erna ben ingekakt
Ik ga misschien ook een paasloop doen maandag. Te kiezen: 5 of 10 EM. Ik denk dat 10 me zwaar gaat vallen, maar vind het toch absurd na zo'n HM. Ik vrees dat ik erna ben ingekakt
Op donderdag 17 april 2014 09:45 schreef motorbloempje het volgende: Ja, zie, daar gaat 't al mis. Ik zweet al na 1km, vooral op m'n hoofd, die ook nog eens knalrood wordt
Echt, op hardloopfoto's zie ik er altijd 1024x dikker uit dan dat ik in werkelijkheid ben/denk te zijn
Die Herpderp opmerking
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
Helaas, ik heb andere plannen voor maandag. Daarom ga ik op zondag de Delftse Houtloop doen.
Ik heb een jaar of drie geleden de Paasloop in Pijnacker gedaan. Dat was een enorm zware wedstrijd, omdat het 28 graden was. En Zwabber stond me aan de finish aan te moedigen, vol bewondering omdat hij dergelijke afstanden nooit zou kunnen lopen.