Haal anders de letterlijke tekst van de resolutie er bij, leugenaar.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ah, daar heb je jou weer.
De 'Royal United Services Institute', een Britse denktank voor defensie, is het niet met je eens:
[..]
Vergezochte vergelijking, het is me wat! Dat de grote leider dat goed vindt!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij vergelijkt de PVV met een neo nazi partij?
quote:Doden bij gevechten militairen en separatisten in Oekraïne
Bij gevechten om een militair vliegveldje in het oosten van Oekraïne zijn dinsdag doden gevallen. Dit hebben de Oekraïense autoriteiten in Kiev bevestigd.
Pro-Russische activisten spraken van vier doden door de aanval van Oekraïense troepen op het vliegveld van Kramatorsk, 525 kilometer ten zuidoosten van Kiev. De Oekraïense interim-president Oleksandr Toertsjinov heeft gezegd dat het vliegveld op separatisten is heroverd.
Bij het in actie komen van de Oekraïense militairen braken hevige vuurgevechten uit. Dat meldt persbureau Reuters.
De militairen begonnen dinsdag met de aanval tegen separatisten in de stad Kramatorsk in het oosten van het Oost-Europese land.
Gevechtsvliegtuig
Een gevechtsvliegtuig vloog tijdens de actie laag boven de stad. Een tv-station berichtte dat een Oekraïens vliegtuig probeerde te landen, maar daarvan afzag omdat separatisten het vuur op het toestel hadden geopend.
Volgens de Oekraïense regering zijn Russische elitetroepen in de steden Slavjansnk en Kramatorsk. Dat meldt persbureau Bloomberg.
Obama
De Amerikaanse president Barack Obama heeft de Russische president Vladimir Poetin opgeroepen zijn invloed in te zetten om de separatisten in het oosten van Oekraïne een halt toe te roepen. Poetin ontkende volgens de BBC dat Rusland een rol speelt in de crisis.
Gevreesd wordt dat Poetin de duizenden Russische militairen bij de grens met Oekraïne zal inzetten om Oost-Oekraïne binnen te vallen. Dat gebeurde eerder op het schiereiland de Krim, dat door Rusland werd ingelijfd.
Van start
Toertsjinov kondigde dinsdagochtend aan dat de "anti-terroristische operatie" maandagnacht van start was gegaan.
"Het doel van deze acties is om de burgers van Oekraïne te beschermen", aldus Toertsjinov. Ook moeten met de operatie "pogingen om Oekraïne op te breken" verijdeld worden.
Volgens Toertsjinov gaan de veiligheidsdiensten ''geleidelijk en verantwoordelijk'' te werk. Hij hield opnieuw Rusland verantwoordelijk voor de onrust in het oosten van Oekraïne. ''De Russische plannen zijn en blijven bruut. Ze willen niet alleen de Donetskbekken zien branden, ze willen het hele zuiden en oosten zien branden: van Charkov tot Odessa.''
Nee, dat zeg ik niet. Maar hou hier maar mee op. Een inhoudelijke discussie lijkt me nuttiger dan waarom ik een feitje vermeld.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, het is klote, maar wat is je punt? Door de aanwezigheid van die drie mannen is gewapend verzet gelegitimeerd?
zo bedoel ik het ook weer niet. Denk dat deze quote van wikipedia met betrekking tot argumentum ad populum het beste mijn bedoeling beschrijft: "Echter indien een ad populum wordt gebruik in een morele of politieke argumentatie ligt dat weer geheel anders. In groepen mensen worden morele opvattingen van de meerderheid in de praktijk als maatstaf genomen, waarmee het argumentum ad populum toch weer in praktische zin waarheid wordt."quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vreselijk, een ketter, ter dood, ter dood, iemand die het niet met de lijn eens is ...
Dit! Potverdriedubbeltjes nog aan toe...quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:57 schreef DeJori het volgende:
Ik zie twee discussies: over Wilders en over Libië. Kunnen we het weer over Oekraïne hebben?
Idd, ga gezellig met z'n allen in de zandbak spelen ofzo.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:57 schreef DeJori het volgende:
Ik zie twee discussies: over Wilders en over Libië. Kunnen we het weer over Oekraïne hebben?
Het Oekraïnse leger wordt nu ingezet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
In hoeverre is de huidige situatie van de afgelopen 12-24 uur ernstiger dan in de afgelopen weken?
Nee, er is een reden waarom jij die nazi's aanhaalt. Niet geheel ontoevallig werd gedurende de crisis in de Krim de zogenaamde nazi-regering in Kiev gebruikt als argument om afscheiding te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar hou hier maar mee op. Een inhoudelijke discussie lijkt me nuttiger dan waarom ik een feitje vermeld.
Militair ingrijpen van het Oekraïense leger is weer een stap richting een gewapend conflict waarbij het einde voorlopig zoek is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
In hoeverre is de huidige situatie van de afgelopen 12-24 uur ernstiger dan in de afgelopen weken?
Zolang er maar niet gestrooid gaat worden met de bekende rode lijn(en)quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:59 schreef DeJori het volgende:
Eindelijk een journalist die het opmerkt bij de presser: Standpunt van WH over Oekraïne lijkt erg op dat in Syrië.
Koos kap jij ook dan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, er is een reden waarom jij die nazi's aanhaalt. Niet geheel ontoevallig werd gedurende de crisis in de Krim de zogenaamde nazi-regering in Kiev gebruikt als argument om afscheiding te rechtvaardigen.
Werd een uurtje geleden ook op het RTL Nieuws gezegd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:58 schreef corkydiggles het volgende:
NU.nlhttp://www.nu.nl/buitenla(...)ten-in-oekraine.html
"Bij gevechten om een militair vliegveldje in het oosten van Oekraïne zijn dinsdag doden gevallen. Dit hebben de Oekraïense autoriteiten in Kiev bevestigd."
Die doen ook echt geen research. Nergens heb ik gelezen dat de Oekraïense autoriteiten dit hebben bevestigd. Alleen op de Pro- rus berichten
"The Ukrainian government says that there were no fatalities. "
Ik heb het toch over Oekraine? Ik wil dat nazi-verhaal nu wel eens een keer debunken. Ben het zat dat de pro-Russen die nazi's er telkens bijslepen.quote:
Er is een militaire ingreep aan de gang van oekraine in het oosten, om seperatisten een halt toe te roepen in het bezetten van gebouwen en installaties. De heersende gedachte is dat deze seperatisten een directe band hebben met Rusland. De seperatisten zijn redelijk goed bewapend, en dit conflict kan als springplank dienen voor Rusland.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS.nl doet het is een keer goed geen aannamesquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Werd een uurtje geleden ook op het RTL Nieuws gezegd.
Oh dus die denktank dat zijn ook allemaal leugenaars.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Haal anders de letterlijke tekst van de resolutie er bij, leugenaar.
ga dit maar eens lezen als je alles wat ik zeg leugens vindtquote:RUSI enjoys an enviable international reputation as the leading authority on UK and international defence and security issues. Its distinguished heritage, reputation, and central Whitehall location give RUSI unrivalled access to senior figures in the MoD and other government departments.
PVV gevraagd als waarnemer Krimreferendumquote:Op dinsdag 15 april 2014 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
Hoho, de Oostenrijkse FPO trad op als waarnemer in de Krim.
Over nazi's gesproken...
Sterker nog:quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:58 schreef corkydiggles het volgende:
"Bij gevechten om een militair vliegveldje in het oosten van Oekraïne zijn dinsdag doden gevallen. Dit hebben de Oekraïense autoriteiten in Kiev bevestigd."
Die doen ook echt geen research. Nergens heb ik gelezen dat de Oekraïense autoriteiten dit hebben bevestigd. Alleen op de Pro- rus berichten
Geen woord over pro-Russische slachtoffers echter.quote:Kyiv officials: No casualties among Ukrainian troops in Kramatorsk
The Ukrainian Defense Ministry has said that none of the Ukrainian troops has been injured as a result of a special operation at the airport in Kramatorsk. "There are no deaths or injuries among troops," a source in the Ukrainian Defense Ministry told Interfax. He did not say whether anyone was injured on the opposite side.
https://www.kyivpost.com/(...)amatorsk-343684.html
Dit werd ook gezegd door 1 van de journalisten bij de NOS:quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:58 schreef corkydiggles het volgende:
Enige bron op het moment is KIEV, afwachten, er word nu zoveel gezegdquote:'45e Luchtmachtdivisie van Rusland in Sloviansk'
Militairen van de 45e Luchtmachtdivisie van het Russische leger zijn momenteel actief in onder meer Kramatorsk en Sloviansk. Dat heeft minister Vitali Jarema van Defensie vanmiddag meegedeeld. Het gaat om militairen van een basis nabij Moskou. Ze zouden samen met de pro-Russische milities in het gebied allerlei acties uitvoeren. Jarema voegde er aan toe dat zich inmiddels honderden Russische militairen in de drie grensprovincies Loehansk, Donetsk en Charkiv zouden bevinden. Ze zouden daar al enige tijd verblijven.
twitter:markknoller twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 19:01:48Carney says WH "actively looking at our options" on imposing new sanctions against Russia in response to its Ukraine actions. reageer retweet
Helder. Dank jequote:Op dinsdag 15 april 2014 19:02 schreef Bensel het volgende:
[..]
Er is een militaire ingreep aan de gang van oekraine in het oosten, om seperatisten een halt toe te roepen in het bezetten van gebouwen en installaties. De heersende gedachte is dat deze seperatisten een directe band hebben met Rusland. De seperatisten zijn redelijk goed bewapend, en dit conflict kan als springplank dienen voor Rusland.
Dat is in het kort de situatie
De redacteur zit hier in het topic mee te lezen als nieuwsbronquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef corkydiggles het volgende:
NU.nl heeft een update gedaan![]()
![]()
![]()
"Bij gevechten om een militair vliegveldje in het oosten van Oekraïne zijn dinsdag doden gevallen. Dit hebben de Oekraïense autoriteiten in Kiev bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in plaatselijke media."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |