*kuch* ius resistendi... Bovendien draagt het Parlement in een parlementaire democratie de Soevereiniteit...de president niet (zelfs niet als hij direct is gekozen).quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar met een meerderheid van het parlement de president afzetten, het ging niet volgens de juiste procedure.
Dat kan juist wel in een democratie. Als in ons parlement een meerderheid een motie van wantrouwen tegen de minister-president steunt moet ie ook opstappen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar met een meerderheid van het parlement de president afzetten
Dat is onzin, ik heb daar nog nooit bewijs van gezien. Alleen van de politie die demonstranten aanvalt die de politie aanvallen of gebouwen bezetten. Er is wel geschoten op demonstranten maar daar is geen bewijs van wie het heeft gedaan. http://www.volkskrant.nl/(...)-demonstranten.dhtmlquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Janoekovitsj heeft demonstraties keihard de kop ingedrukt.
Hier wordt direct naar de wapens gegrepen. Ja, er is gedemonstreerd, maar naar wat ik heb begrepen ging het steevast om betrekkelijk kleine aantallen.
En dan nog: je gaat jezelf niet bewapenen en overheidsgebouwen bezetten. Daar was ook geen enkele reden toe.
En wat daar nog eens bij komt is dat er nota bene inwoners van Rusland met wapens rondlopen, daar in Oost-Oekraine. Waanzin.
Mooi, eindelijk eens in het open. Kan Vladimir zich niet meer verbergen achter allerlei andere groeperingen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:21 schreef theNull het volgende:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 10:19:06Militaire actiue Kiev is Oost-Oekraine is begonnen.. Eerste reacties uit Moskou van woede... https://t.co/eqxqh5fnxX reageer retweet
In de Oekraense democratie kan dat niet, al vanaf de onafhankelijkheid.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan juist wel in een democratie. Als in ons parlement een meerderheid een motie van wantrouwen tegen de minister-president steunt moet ie ook opstappen.
Lekker boeiend. Dit is een machtsspel, niet een of ander parlementair onderzoek.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar met een meerderheid van het parlement de president afzetten, het ging niet volgens de juiste procedure.
Is dat relevant? Oekrane is volgens mij een presidentile democratie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:33 schreef SureD1 het volgende:
Bovendien draagt het Parlement in een parlementaire democratie de Soevereiniteit...de president niet (zelfs niet als hij direct is gekozen).
Ik kan mij anders geen vuurgevechten in Kiev herinneren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik heb daar nog nooit bewijs van gezien. Alleen van de politie die demonstranten aanvalt die de politie aanvallen of gebouwen bezetten. Er is wel geschoten op demonstranten maar daar is geen bewijs van wie het heeft gedaan. http://www.volkskrant.nl/(...)-demonstranten.dhtml
In Kiev bewapende de demonstranten zich ook en gingen overheidsgebouwen bezetten.
In Kiev liepen vast ook wel inwoners van andere landen met wapens.
Kan ik beter over jullie zeggen, ik beargumenteer in plaats van kansloze een kansloze post als de jouwe te maken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:35 schreef SureD1 het volgende:
Zinloos...SP is niet voor rede vatbaar...
Dit zijn Russen, dit is geen bevolking...dat weet jezelf ook welquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom mag de bevolking niet kiezen waarbij ze willen horen?
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:36 schreef waht het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Dit is een machtsspel, niet een of ander parlementair onderzoek.
Ga jij maar miepen over procedures als de kogels om je oren vliegen.
Als je dat beargumenteren noemt dan moet je eens een boek over klassieke logica open slaan. En nu ben ik klaar met je...quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan ik beter over jullie zeggen, ik beargumenteer in plaats van kansloze een kansloze post als de jouwe te maken.
Dus? Jij hebt het over de wapens oppakken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan mij anders geen vuurgevechten in Kiev herinneren.
Maar laat ik het eens omdraaien. Jij vindt dat de interim-regering niet militair mag ingrijpen. Volgens diezelfde redenering had Janoekovitsj de demonstranten dus met rust moeten laten. Dat vind jij, nietwaar?
Dat is de gebruikelijke escalatie. En niets werkt zo escalerend als geweld. Het is ook een spiegel. Want het westen heeft net zo baas lopen spelen in delen van de wereld als Putin nu in Oekraine. Toen vonden veel mensen het prima en stonden erbij te juichen, net zoals een deel van de Russen nu. Ook de berichtgeving hier was even propagandistisch als deze nu is in Rusland. Putin aapt de westerse handelswijze na. Veel gebruikt maken van internationaal recht en alles in die termen rechtvaardigen, maar ondertussen over anderen heen walsen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet, mooi column die het onderwerp beter uitlegt:
http://edition.cnn.com/2014/03/05/opinion/russia-ukraine-austria/
We laten nu Putin de spelregels bepalen in plaats van dat we dat zelf doen, omdat we niet in staat zijn om onze eigen 'waarden' te verdedigen tegen deze nieuwe dreiging.
[..]
Kortom, als Oekraine van Europa wordt afgesnoept dan is de vraag hoe het verder zal aflopen met Europa. Kan ons huidige systeem dan wel blijven bestaan en zijn we bereid om dat systeem te verdedigen of mag Rusland meer landjes pikken en mogen ook regio's in Spanje, Belgi en Itali zich onafhankelijk verklaren?
[..]
Overigens waren de acties van Amerika na 9/11 en de invasie van Irak net zo ingrijpend voor onze idealen. Toen begon ook het afscheiden van de UK van de rest van de EU. Ook bij onze andere 'regels', zoals solidariteit in Europa en niemand buitensluiten van de welvaart in Europa ontstaat nu wrijving. We willen namelijk niet voor de ellende van de Oekraners betalen. Terwijl we zonder problemen bakken met geld in Polen gekieperd hebben.
Daar moet je dus voor oppassen. Degenen die veel oorlogstaal uitslaan, mogen als eerste naar het front (aan beide zijden).quote:
Ah, omdat de NAVO dat zegt klopt het? Graag bewijzen...quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit zijn Russen, dit is geen bevolking...dat weet jezelf ook wel
Zeggen dat gewoon niks als je geen argumenten meer hebt...quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:39 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als je dat beargumenteren noemt dan moet je eens een boek over klassieke logica open slaan. En nu ben ik klaar met je...
Dat is relevant ja.. Semi-presidentieel..net als Frankrijk...quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is dat relevant? Oekrane is volgens mij een presidentile democratie.
Het gaat erom dat de afzetting gewoon illegaal was volgens de grondwet in Oekrane.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:41 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is relevant ja.. Semi-presidentieel..net als Frankrijk...
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:41 schreef Idisrom het volgende:
Bij Slovjansk wordt een Oekraense tank ingenomen door de pro-Rusland betogers.
Dit is gewoon een legitieme interim-regering, bestaande uit partijen die een electorale meerderheid bezitten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Jij hebt het over de wapens oppakken.
Janoekovitsj is democratisch gekozen en heeft zo het recht om president van Oekrane te zijn, ondemocratische figuren mogen van mij tegen ingegrepen worden. Als er werd gepleit voor de onafhankelijkheid van west Oekrane mocht er wat mij betreft niet worden ingrepen.
Die bestaat doordat de president illegaal is afgezet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is gewoon een legitieme interim-regering, bestaande uit partijen die een electorale meerderheid bezitten.
Dus jij vindt dat iedereen altijd en overal mag pleiten voor afscheiding. En dat niet alleen, overheden moeten deze mensen ook altijd hun zin geven?
Dat vind ik ook, je moet deze hele toestand meer vanuit historisch perspectief bekijken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:31 schreef Idisrom het volgende:
"Het Westen moet rekening houden met een nieuwe oorlog?"
Totale waanzin, dit is slechts een interne kwestie tussen Rusland en De Oekrane wat in 1990-1991 niet goed is opgelost. Het is een gebied dat voor WO-1 al honderden jaren (Charkow, Luhansk en Donetsk minimaal toen al 300 jaar) bij Rusland hoorde.
Het westen van De Oekrane met Kiev is weer andere koek, maar ik vind niet dat deze mensen moeten gaan bepalen waar Oost-Oekrane bij moet gaan behoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |