Of ik voor of tegen onafhankelijk bent, doet niet ter zake. De bevolking (een deel althans) mag best pleiten voor afscheiding van Oekraïne, maar dat doe je niet door jezelf te bewapenen, overheidsgebouwen in te nemen en mensen dood te schieten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? De bevolking moet haar eigen toekomst kiezen. Ben jij ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo?
Inderdaad... Een referendum (waarbij gezien de polls de aanzienlijke kans bestaat dat het Oosten voor eenheid zal stemmen) dat niet volledig onder zijn controle staat, komt Poetin niet uit. Net als op de Krim geeft Poetin geen zak om wat het volk wil. Waar het hem in de Krim om strategische belangen ging gaat het hem in Donbass om controle over de wapenindustrie zoals gisteren haarfijn in de Volkskrant uit de doeken werd gedaan. Is pure geopolitiek waarbij de zogenaamde wil van het volk van alle kanten wordt misbruikt.quote:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 10:19:06Militaire actiue Kiev is Oost-Oekraine is begonnen.. Eerste reacties uit Moskou van woede... https://t.co/eqxqh5fnxX reageer retweet
Whataboutism...enough said..quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? De bevolking moet haar eigen toekomst kiezen. Ben jij ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo?
Dan kan het goed uit de hand lopen....quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:21 schreef theNull het volgende:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 10:19:06Militaire actiue Kiev is Oost-Oekraine is begonnen.. Eerste reacties uit Moskou van woede... https://t.co/eqxqh5fnxX reageer retweet
Beter laat dan nooit en jij zou vast niet tevreden zijn met welke optie dan ook tenzij je zelf de biljetten had gemaakt, of niet SPquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Erg laat en tevens vraag ik me af of de optie bij Rusland horen of onafhankelijkheid er wel bij staat.
Vertel mee eens hoe dat dan wel gaat? Jij denkt dat het regime in Kiev vrijwillig het toestaat?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of ik voor of tegen onafhankelijk bent, doet niet ter zake. De bevolking (een deel althans) mag best pleiten voor afscheiding van Oekraïne, maar dat doe je niet door jezelf te bewapenen, overheidsgebouwen in te nemen en mensen dood te schieten.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:21 schreef theNull het volgende:
Daar is Rusland ook bang voor (vandaar de afkeuring). Maar goed, iets met pot, zwart en ketel als je het referendum op de Krim bekijkt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Erg laat en tevens vraag ik me af of de optie bij Rusland horen of onafhankelijkheid er wel bij staat.
Geen enkele politicus geeft een zak om wat het volk wil, slecht argument dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Inderdaad... Een referendum (waarbij gezien de polls de aanzienlijke kans bestaat dat het Oosten voor eenheid zal stemmen) dat niet volledig onder zijn controle staat, komt Poetin niet uit. Net als op de Krim geeft Poetin geen zak om wat het volk wil. Waar het hem in de Krim om strategische belangen ging gaat het hem in Donbass om controle over de wapenindustrie zoals gisteren haarfijn in de Volkskrant uit de doeken werd gedaan. Is pure geopolitiek waarbij de zogenaamde wil van het volk van alle kanten wordt misbruikt.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:22 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit en jij zou vast niet tevreden zijn met welke optie dan ook tenzij je zelf de biljetten had gemaakt, of niet SP
Het is geen argument...niet alles is een debat he vriend, het is een analyse...voor mijn part gebruik je hem als wc papier, kan mij niks schelenquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geen enkele politicus geeft een zak om wat het volk wil, slecht argument dus.
Wat was er mis met het referendum op de Krim, dat bij Oekraïne horen er niet op stond is een mythe.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar is Rusland ook bang voor (vandaar de afkeuring). Maar goed, iets met pot, zwart en ketel als je het referendum op de Krim bekijkt.
Daarbij verwacht ik niet dat 'een referendum' in Oost Oekraïne een dergelijke belachelijke keuze zal krijgen als die op de Krim. Daar zijn ze in Kiev (tot nu toe) nog te soft voor.
Nee, dat lijkt me niet. Temeer omdat de separatisten niet eens een poging hebben gewaagd een vreedzame oplossing te vinden. Ze hebben vrijwel direct de wapens opgepakt en zijn vervolgens overheidsgebouwen gaan bezetten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel mee eens hoe dat dan wel gaat? Jij denkt dat het regime in Kiev vrijwillig het toestaat?
Wapenen is de enige oplossing zo ging het ook bij onafhankelijkheid van Zuid-Soedan, Kroatië, Slovenië en Kosovo.
Onzin, er waren al vanaf het begin van de coup demonstraties in het oosten en zuiden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me niet. Temeer omdat de separatisten niet eens een poging hebben gewaagd een vreedzame oplossing te vinden. Ze hebben vrijwel direct de wapens opgepakt en zijn vervolgens overheidsgebouwen gaan bezetten.
Niet meer dan logisch dat de eigenaar van die panden besluit in te grijpen.
Maar daar ben jij het ongetwijfeld mee oneens, want jij bent een Russische troll.
De Rada is gekozen hoor... De Partij van Jonoekovytsj maakt deel uit van de interimregering...quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onzin, er waren al vanaf het begin van de coup demonstraties in het oosten en zuiden.
Mocht de democratisch gekozen Janoekovytsj ook ingrijpen toen dat gebeurde of mag alleen een ongekozen regime in Kiev dat?
En jij bent een Oekraïense troll. En reageer vooral niet op mijn laatste zin in de vorige post.
Nee, dat is onzin. Alleen overgestapte politici van de Partij van de Regio's maken er deel vanuit de overgebleven politici niet. Ja, de Rada is gekozen maar de president is dmv een illegale coup afgezet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De Rada is gekozen hoor... De Partij van Jonoekovytsj maakt deel uit van de interimregering...
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:29 schreef remlof het volgende:
'Natuurlijk wil het Kremlin het Russische rijk herstellen'
Wie geloven we, de NAVO of Poetin? Anders dan Voeten ben ik geneigd de militaire alliantie van democratieën te geloven. Democratieën, waarvan regeringen kunnen vallen bij verkeerd internationaal militair optreden, zoals ons kabinet-Kok na het Screbrenica-rapport. Maar Voeten hecht overduidelijk meer waarde aan Poetins propaganda- en expansiemachine.
Wat is er illegaal aan als de meerderheid van het parlement er achter staat?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. Alleen overgestapte politici van de Partij van de Regio's maken er deel vanuit de overgebleven politici niet. Ja, de Rada is gekozen maar de president is dmv een illegale coup afgezet.
Je kan niet zomaar met een meerderheid van het parlement de president afzetten, het ging niet volgens de juiste procedure.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is er illegaal aan als de meerderheid van het parlement er achter staat?
Janoekovitsj heeft demonstraties keihard de kop ingedrukt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onzin, er waren al vanaf het begin van de coup demonstraties in het oosten en zuiden.
Mocht de democratisch gekozen Janoekovytsj ook ingrijpen toen dat gebeurde of mag alleen een ongekozen regime in Kiev dat?
En jij bent een Oekraïense troll. En reageer vooral niet op mijn laatste zin in de vorige post.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |