quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
Ik denk dat ze Bronn er wat langer in willen houden, populair karakter. Daarnaast nu Wilko Johnson terminale kanker heeft kunnen ze op deze wijze Bronn er in houden en hoeven ze uit respect voor hem het karakter van Ilyn Payne niet te recasten.quote:Op maandag 14 april 2014 14:44 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Nee dat is too much, Bronn moet gewoon met Lollys trouwen en er klaar mee zijn.
Net zitten kijken en alhoewel ik de boeken gelezen heb vond ik het beeld van een dode Geoffrey nu al een van de beste uit de seriequote:Op maandag 14 april 2014 20:38 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Bronn er wat langer in willen houden, populair karakter. Daarnaast nu Wilko Johnson terminale kanker heeft kunnen ze op deze wijze Bronn er in houden en hoeven ze uit respect voor hem het karakter van Ilyn Payne niet te recasten.
Shae zal gewoon terug komen, Tywin vroeg niet voor niets of ze naar de tower of the hand gebracht kon worden na het huwelijk, dus die zal wel iemand er achteraan hebben gestuurd om haar van de boot te houden. Olenna Tyrell hint daar nog naar met haar: "je moet eens wat leuks proberen voor je dood gaat".
Overigens is in de serie ook te zien hoe Olenna Tyrell één van de kristalletjes van Sansa's ketting haalt als ze haar condoleert met Rob.
Omdat hij verliefd op d'r is geworden, de sentimentele oude dwaas.quote:Op maandag 14 april 2014 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom is hij niet terug gegaan dan?![]()
In het boek komt het pas naar voren als Selmy zichzelf bekend maakt, dat was in de serie ook anders.
Nu snap ik het weerquote:Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Omdat hij verliefd op d'r is geworden, de sentimentele oude dwaas.
In het boek wordt alles vanuit POV (Point of view) verteld en daarom kom je er dan pas achter.
Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.quote:Op maandag 14 april 2014 21:03 schreef Ethanolic het volgende:
Ik had trouwens best moeite met hoe Mace Tyrell wordt neergezet. Het leek net alsof het een onzeker mannetje is.
Juistquote:Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh dat is zeker omdat s1 t/m s3 een climax hadden in ep9 of niet
Met Stannis!quote:Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Juist![]()
Dit seizoen zal het wel de battle for the Wall zijn, gok ik.
Met Stannis inderdaadquote:Op maandag 14 april 2014 21:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Met Stannis!![]()
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hem wel of niet mag.. dilemma dilemma..
quote:Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.
Zonder Melissandre is het best een leuke vent.. Daarom ben ik er nog niet over uit.quote:Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Met Stannis inderdaad
Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
En natuurlijk vanwege deze scene:
[ afbeelding ]
Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.quote:Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.
Hij dacht vooral dat hij baas was..quote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Ze noemen hem in de boeken ook continu big oaf. En altijd als mensen iets van de tyrells willen gaan ze naar margeary en voorel Olenna had ik het idee.quote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op maandag 14 april 2014 22:27 schreef Jivis het volgende:
Gaan ze Penny nou negeren in de serie, offeh? Had haar wel een beetje verwacht.
Hierbij krijg ik gelijk het beeld voor me dat Tyrion de kamer van Tywin insluipt en dat Bronn dan op bed ligt met alleen de chain of the Hand aanquote:Op maandag 14 april 2014 14:22 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Misschien dat Bronn in de serie Tyrion gaat verraden, dat zou de schok nog groter maken (als hij gelogen heeft over dat Shae weg is).
Verkeerde topic much?quote:Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef darkmond het volgende:
Waar gaat dit over?![]()
Net klaar met school-gebeuren, nu eindelijk even GoT 2e aflevering van seizoen 4 kijkenHopelijk gaat er veel gebeuren
Was niet één van de dwergen een vrouw misschien?quote:Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?
Als een van de optredende dwergen ja. Waren nu alleen kerelsquote:Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.quote:Op maandag 14 april 2014 22:32 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Was niet één van de dwergen een vrouw misschien?
Ze kunnen van Penny ook nog wel een kerel maken, alleen dan is de sneuheid van de verhaallijn met haar wel wat weg.
Of misschien dat Penny uiteindelijk zich voorstelt als "de zus van een van de bruiloftsdwergen" en dat het daarmee ook klaar is. Hoeft niet zo'n probleem te zijn. Ik vind de introductie van Dontos ook al slecht gelukt uiteindelijk; veel te vroeg langsgekomen en daarna weer heel lang van het podium verdwenen. (Al is het ook wel weer leuk dat ze met hem nog enigszins trouw aan de boeken blijven)
Tja, maar Dontos is nu wel een beetje een deus ex machina. "Hoppa, hier een ketting!" Waardoor Joffrey doodgaat en dan "Jippie, ik neem je mee op reis!" zonder dat echt heel duidelijk is waarom hij haar nu opeens na zoveel tijd te hulp schiet.quote:Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.
Maar wat je zegt ja, Penny kan idd nog zo komen.. Hoop het wel eigenlijk.
quote:Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Hierbij krijg ik gelijk het beeld voor me dat Tyrion de kamer van Tywin insluipt en dat Bronn dan op bed ligt met alleen de chain of the Hand aan![]()
Tyrion heeft al over Tysha verteld in de tent met Shae en Bronn. Dus die bestaat al in het verhaal.quote:Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef JackHerrer het volgende:
[..]![]()
Het zou Tywin wel de mogelijkheid geven om net als in het boek “Wherever whores go” als laatste woorden te zeggen, of ze gaan het Tysha-verhaal er nog ergens in verwerken.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Met Stannis inderdaad
Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
En natuurlijk vanwege deze scene:
[ afbeelding ]
Die hoofdstukken zijn uit het oogpunt van Sansa, zij gaat op in de legendes, niet Dontos. De oplettende kijker/boekenlezer weet nu dat Ollena een kristal van de ketting van Sansa heeft gehaald, de kijker heeft nog steeds geen idee wat dat betekend. Het is dat in het imgur gebeuren staat dat de ketting door Littlefinger gegeven is en dat de kristallen dodelijk zijn, maar de kijker weet dat niet of hoort dat eigenlijk niet te weten.quote:Op maandag 14 april 2014 22:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Tja, maar Dontos is nu wel een beetje een deus ex machina. "Hoppa, hier een ketting!" Waardoor Joffrey doodgaat en dan "Jippie, ik neem je mee op reis!" zonder dat echt heel duidelijk is waarom hij haar nu opeens na zoveel tijd te hulp schiet.
In het boek is veel duidelijker dat hij een kansloze dronkenlap is die zelf niks voor elkaar krijgt en wiens leven niets meer voorstelt; hij verliest zich dan helemaal in die legende van Jonqui (of hoe heet het?) en daarin past het allemaal meer. Hier is het wat meer random, omdat het personage verder helemaal niet is uitgewerkt.
Ik had liever gehad dat Ros de rol van Dontos had overgenomen. Dat was (in het universum van de serie) voor mij logischer en meeslepender geweest.
Toch niet zo heel anders dan in de boeken? Toen schikte Olenna wat aan dat haarnetje. De beker stond in de boeken in de buurt van een andere Tyrell als ik me niet vergis.quote:Op maandag 14 april 2014 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Maar zouden ze het complot rondom Joffrey's dood nou ook veranderen?
Als je dit ziet bijvoorbeeld, dat ging in de boeken niet zo.
http://imgur.com/gallery/0EQr6
Of daar is in ieder geval niet duidelijk wie nou echt dat gif in zijn wijn heeft gedaan. Wel wie er in het complot zit.
Zodra duidelijk wordt dat Littlefinger achter Dontos zit, is van een Deus ex machina inderdaad geen sprake meer. Baelish heeft Sansa in het vorige seizoen natuurlijk al op zijn schip gewezen. The Fool is dan simpelweg een van zijn handlangers.quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:06 schreef Tweek het volgende:
[..]
Die hoofdstukken zijn uit het oogpunt van Sansa, zij gaat op in de legendes, niet Dontos. De oplettende kijker/boekenlezer weet nu dat Ollena een kristal van de ketting van Sansa heeft gehaald, de kijker heeft nog steeds geen idee wat dat betekend. Het is dat in het imgur gebeuren staat dat de ketting door Littlefinger gegeven is en dat de kristallen dodelijk zijn, maar de kijker weet dat niet of hoort dat eigenlijk niet te weten.
Je weet duidelijk niet wat Deus ex machina betekend, of bent in de war met je boeken kennis en wat in de serie bekend is.
Die fool gaat straks nog dood toch? Was iets met die ontsnapping maar ik weet niet meer precies hoe.quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zodra duidelijk wordt dat Littlefinger achter Dontos zit, is van een Deus ex machina inderdaad geen sprake meer. Baelish heeft Sansa in het vorige seizoen natuurlijk al op zijn schip gewezen. The Fool is dan simpelweg een van zijn handlangers.
Maar snap wel wat Zhenar bedoelt. In het boek is de aanloop naar Dontos beter, in de serie komt hij een beetje uit de lucht vallen.
De clash is dacht ik aflevering 9 (aflevering heet "The Watchers on the Wall"), dood Tywin wellicht daarna.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:17 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Die fool gaat straks nog dood toch? Was iets met die ontsnapping maar ik weet niet meer precies hoe.
Krijgen we nu trouwens dit seizoen zowel de clash tussen wildlingen en Jon en de dood van Tywin?
Wordt dan een behoorlijk druk seizoen gezien de vorige drie
Tywin gaat echt wel dood dit seizoen, in de achtste aflevering is het gevecht tussen Oberyn en the Mountain, dan zijn er dus nog 2 afleveringen waarin Tyrion vrijgelaten kan worden en dus wraak kan nemen op z'n vaderquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Aan de ene kant verwacht ik dat ze de dood van Tywin gaan rekken tot het volgende seizoen, want anders heb je veel belangrijke personen voor het verhaal in 1 seizoen dood. Wat wel zou betekenen dat Tyrion nog 8 afleveringen in een kerker zit
Misschien dat ze wat meer van the Iron Islands in dit seizoen steken, want Balon Greyjoy moet ook nog van een brug waaien.
Hier ben ik ook een beetje 'bang' voor (ben er nog niet helemaal uit of het goed of slecht zou zijn).quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Aan de ene kant verwacht ik dat ze de dood van Tywin gaan rekken tot het volgende seizoen, want anders heb je veel belangrijke personen voor het verhaal in 1 seizoen dood. Wat wel zou betekenen dat Tyrion nog 8 afleveringen in een kerker zit
Misschien dat ze wat meer van the Iron Islands in dit seizoen steken, want Balon Greyjoy moet ook nog van een brug waaien.
We zullen het zien, het zou me op zich niet verbazen als ze dit begin S5 gaan doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:39 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Tywin gaat echt wel dood dit seizoen, in de achtste aflevering is het gevecht tussen Oberyn en the Mountain, dan zijn er dus nog 2 afleveringen waarin Tyrion vrijgelaten kan worden en dus wraak kan nemen op z'n vader
Ik kan me die Penny eigenlijk helemaal niet meer voor de geest halen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.
Maar wat je zegt ja, Penny kan idd nog zo komen.. Hoop het wel eigenlijk.
Marillion is volgens mij wel al in de serie op tv geweest.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:27 schreef MAHL het volgende:
Zat te bedenken, misschien dat Dontos de rol van Marillion overneemt? Blijft hij nog even in de serie en hoeven ze niet een random personage te bedenken die de schuld krijgt van Littlefinger die Lysa van de berg duwt.
Was Marillion niet die bard die met Cait, Tyrion en Bronn meeging naar Eyrie in seizoen 1? Ben een beetje in de war.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:34 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Marillion is volgens mij wel al in de serie op tv geweest.
Ja, en ook van deze scene:quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Was Marillion niet die bard die met Cait, Tyrion en Bronn meeging naar Eyrie in seizoen 1? Ben een beetje in de war.
Klopt ja, door Olenna zodat Margaery de macht krijgt (aangezien Tommen, het broertje van Joffrey en de volgende Koning, een watje is). En ook omdat Joffrey een monster is en ze dat haar kleindochter niet aan wilt doen. Er zit nog meer achter het complot maar daar kom je vanzelf achterquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:09 schreef Teddyburrr het volgende:
In het andere topic mocht ik deze vraag niet stellen, dus probeer ik het ff hier.
Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
quote:
Hahaha bedankt. Mijn speurneus werkte blijkbaar goed. Nu ga ik lekker de serie verder kijken want ik ben geen lezer van de boeken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef MAHL het volgende:
[..]
Klopt ja, door Olenna zodat Margaery de macht krijgt (aangezien Tommen, het broertje van Joffrey en de volgende Koning, een watje is). En ook omdat Joffrey een monster is en ze dat haar kleindochter niet aan wilt doen. Er zit nog meer achter het complot maar daar kom je vanzelf achter
In het boek heeft Ramsy meerdere (voor het verhaal) onbeduidende meisjes opgejaagd.. dus ik weet even niet of dat wat zegt. Volgens mij was het meer gewoon een voorbeeld van zijn gekte.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Zie net dat dat opgejaagde meiske door Ramsay ''Tansy'' heet.
Las ik boek 3 dat die vader van Cat om ''Tansy'' riep en waarschijnlijk over haar droomde.
Is er al bekend wie die Tansy is en of er een verband is?
Ja maar ik wil weten wie die Tansy uit Hoster Tully's ''dromen'' is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
In het boek heeft Ramsy meerdere (voor het verhaal) onbeduidende meisjes opgejaagd.. dus ik weet even niet of dat wat zegt. Volgens mij was het meer gewoon een voorbeeld van zijn gekte.
Was dat niet een zus van Cat waar iets mee was??quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar ik wil weten wie die Tansy uit Hoster Tully's ''dromen'' is.
Er zijn natuurlijk wel meer meisjes in Westeros die bloemennamen hebben, Gilly is er ook zo eentje (Anjelier). Tansy schijnt een vrij veel voorkomende naam te zijn (heette dat kind in die herberg in the Riverlands ook niet zo? Waar die eigenaresse van vermoord was) maar de theorie dat het iets met Hoster Tully te maken heeft in de zin van abortus bij Lysa (van Pinkje) heb ik ook eerder gehoord, boerenwormkruid staat bekend om vruchtafdrijvende eigenschappen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Zie net dat dat opgejaagde meiske door Ramsay ''Tansy'' heet.
Las ik boek 3 dat die vader van Cat om ''Tansy'' riep en waarschijnlijk over haar droomde.
Is er al bekend wie die Tansy is en of er een verband is?
Dan houden we het op het abortus verhaal, klinkt heel wat aannemelijker..quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel meer meisjes in Westeros die bloemennamen hebben, Gilly is er ook zo eentje (Anjelier). Tansy schijnt een vrij veel voorkomende naam te zijn (heette dat kind in die herberg in the Riverlands ook niet zo? Waar die eigenaresse van vermoord was) maar de theorie dat het iets met Hoster Tully te maken heeft in de zin van abortus bij Lysa (van Pinkje) heb ik ook eerder gehoord, boerenwormkruid staat bekend om vruchtafdrijvende eigenschappen.
Er gingen eerder geruchten dat Hoster Tully een of ander liefje had gehad dat zo heette maar dat lijkt me veel onzinniger dan dat abortusverhaal.
Lysa zou sowieso the Eyrie nooit verlaten hebben, omdat ze zichzelf heeft aangepraat dat Lannisters haar zoontje willen vermoorden (en ze weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een volgende zwangerschap er niet in zit).quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:11 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan houden we het op het abortus verhaal, klinkt heel wat aannemelijker..
Ook omdat Lysa niet naar het sterfbed van Hoster wou komen, misschien uit wrok?
Ze had op z'n minst een brief kunnen sturen toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Lysa zou sowieso the Eyrie nooit verlaten hebben, omdat ze zichzelf heeft aangepraat dat Lannisters haar zoontje willen vermoorden (en ze weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een volgende zwangerschap er niet in zit).
Mwah, als jij door je vader tot abortus gedwongen wordt terwijl je zwanger bent van je grote liefde en moet trouwen met een ouwe uitgedroogde man, lijkt me dat je dan niet meer zo heel dik bent met je vader of de rest van de familie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ze had op z'n minst een brief kunnen sturen toch?
Aha. Vaak is die achtergrondinfo best interessant. Zo ook de DVD extra's, met de acteurs uit GoT die het narraten:quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Na de trouwerij met Jon Arryn. Zwanger van Petyr en Arynn ging met Ned de oorlog in.
Haal ik vaak van Tower of the Hand, zeer uitgebreid, ook vele theorieën tot op het laatste draadje uitgeplozen.quote:
Oké, vast wel handig, maar ik merk net dat ik per ongeluk in het boektopic loop te posten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Haal ik vaak van Tower of the Hand, zeer uitgebreid, ook vele theorieën tot op het laatste draadje uitgeplozen.
Nee, was al lang voor haar huwelijk. Littlefinger groeide samen met Lysa en Catelyn op, vandaar.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Na de trouwerij met Jon Arryn. Zwanger van Petyr en Arynn ging met Ned de oorlog in.
Oh shitquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:05 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Nee, was al lang voor haar huwelijk. Littlefinger groeide samen met Lysa en Catelyn op, vandaar.
Dat was een van die hoeren die Theon zijn voormalige beste vriend in staat van paraatheid brachten.quote:Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh".![]()
Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.
Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had?quote:Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh".![]()
Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.
Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
quote:Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Denk dat ze het budget hard nodig hebben voor de latere episodes. Zie het liever besteed aan het gevecht met Mance Rayder.quote:Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.
De voornaamste reden om Bronn te gebruiken is denk ik dat zijn karakter veel leuker en bekender is, zelfs als Ilyn Payne gebruikt had kunnen worden (die hadden ze eventueel kunnen recasten).quote:Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
Het extravagante van de boeken was in de serie gewoon niet haalbaar. Dan zou je minimaal een hele aflevering aan het huwelijksfeest moeten besteden, met 77 gangen voordat die taart ook maar in beeld komt.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had?
Tyrion zit eerst met F Aegon op de Shy Maid. ze varen van Pentos naar Volantis. Die komen onderweg langs dat creepy stuk waar mensen met Greyscale wonen. Onderweg stoppen ze in Selhorys waar Jorah Tyrion ontvoerd. Penny valt later Tyrion aan omdat ze hem kort de schuld geeft van de dood van haar broer.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Penny ontmoet Tyrion toch als hij op die boot richting (ja waar eigelijk) vaart met die greyscale ziekte? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik de boeken las). Weet inderdaad ook niet wat voor belangrijke dingen zij precies doet.
Ja, maar hij kende haar van haar optreden tijdens de bruiloft. Zie ook de aSoFaI wiki:quote:Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Penny ontmoet Tyrion toch als hij op die boot richting (ja waar eigelijk) vaart met die greyscale ziekte? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik de boeken las). Weet inderdaad ook niet wat voor belangrijke dingen zij precies doet.
quote:In Pentos Penny and her brother are hired by a man known as Oswell to entertain the guests in King's Landing during Joffrey Baratheon's wedding to Margaery Tyrell. They ride a pig and a dog while in painted wooden armor.[1] It was Oppo who met with Oswell; Penny did not, as Oppo always made the arrangements.
Unknown to the pair, this stunt was arranged by Petyr Baelish in order to provoke a quarrel between Tyrion and Joffrey, in order to add further false evidence against the dwarf when he would be accused of Joffrey's murder.
Alsof mensen die de serie kijken dat herinneren. Veel weten niet eens dat Jeffrey een broertje had.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
In de serie is de assassinatie van Bran nu nog steeds niet opgelost. Hoe gaan ze dat doen?
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
In de serie is de assassinatie van Bran nu nog steeds niet opgelost. Hoe gaan ze dat doen?
In de boeken schemert ook wel door dat Mace Tyrell uit zichzelf een vrij zwak persoon is; zijn 'prestaties' zijn vooral door Randyll Tarly en Paxter Redwyne uit het vuur gesleept.quote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Doet me denken aan Harry Potter vijf.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.
Zat ook te bedenken dat grote delen van AFFC/ADWD gewoon flink kunnen worden ingekort. Tyrion's reis totdat hij gevangen wordt door Mormont, het enige relevante wat Jon bij de Wall doet is vrede sluiten met de Wildlings en Stannis die hen de Gift geeft, Dany zit een beetje stil in Meereen... De zoektocht van Brienne is ook zinloos. Volgens mij past het wel allemaal in één seizoen, zeker als ze er al mee beginnen aan het eind van dit seizoen.
De vraag is vooral of het wenselijk is om alles 'zo snel mogelijk' in de serie te planten, zeker met oog op de nog ongeschreven boeken.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.
Zat ook te bedenken dat grote delen van AFFC/ADWD gewoon flink kunnen worden ingekort. Tyrion's reis totdat hij gevangen wordt door Mormont, het enige relevante wat Jon bij de Wall doet is vrede sluiten met de Wildlings en Stannis die hen de Gift geeft, Dany zit een beetje stil in Meereen... De zoektocht van Brienne is ook zinloos. Volgens mij past het wel allemaal in één seizoen, zeker als ze er al mee beginnen aan het eind van dit seizoen.
True.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:03 schreef Funzel het volgende:
Ja dat lijkt mij ook wel gaaf, Robert's Rebellion ofzo.
Mwah, wist ook de Red Wedding al en daar had ik niet het gevoel dat ik naar een tuinfeestje in een sitcom aan het kijken was.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had?
Is dat leuk, Ilyn Payne in een luisterboek?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwah, wist ook de Red Wedding al en daar had ik niet het gevoel dat ik naar een tuinfeestje in een sitcom aan het kijken was.Maar goed, als het budget ergens anders aan besteed is, zoals Nic1 zegt...
Nu ik erover nadenk, doet Penny zelf niet zozeer veel, Tyrion kan ook in zijn eentje wel voor een groteskerie gekocht worden, maar voor zijn emotionele rehabilitatie is ze wel belangrijk.
Ah, je schrijft dus Ilyn, krijg je van al die luisterboeken.
Geen idee, zijn ze nu wel wat laat mee nu Joffrey dood is.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
Tommen bedoel je? Oh wisten ze dat niet eens?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Alsof mensen die de serie kijken dat herinneren. Veel weten niet eens dat Jeffrey een broertje had.
Klikken met ze tanden?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:49 schreef LeBeau het volgende:
Wat ik bij Ilyn Payne trouwens niet snap is waarom hij helemaal mute is, en in plaats van te lachen een soort van klikkend geluid maakt. Ik heb bij het lachen m'n tong niet nodig. Niet echt on-topic omdat hij niet meer in de serie lijkt voor te komen, maar goed, ik stoorde me er dus aan.
Aflevering 9, 'the watchers on the wall'.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klikken met ze tanden?
Wanneer denken jullie trouwens dat de aanval op de wall komt waar ygritte dood gaat en wanneer de aanval op de wal is van Mance? Zou allemaal in dit seizoen moeten zitten. Ik denk dat de aanval van Mance nog een seizoen wordt uitgesteld, anders gaat er teveel in één seizoen dood om de serie leuk te laten.
Ik snap wel hoe hij een klikkend geluid kan maken, ik snap niet waarom hij niet meer geluid kan maken als het enige wat hij mist z'n tong is.quote:
Volgens mij doen ze de aanvallen tegelijkertijd.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klikken met ze tanden?
Wanneer denken jullie trouwens dat de aanval op de wall komt waar ygritte dood gaat en wanneer de aanval op de wal is van Mance? Zou allemaal in dit seizoen moeten zitten. Ik denk dat de aanval van Mance nog een seizoen wordt uitgesteld, anders gaat er teveel in één seizoen dood om de serie leuk te laten.
Mockingbird is sowieso Petyr. Dat wordt leukquote:Op donderdag 17 april 2014 11:11 schreef Sitethief het volgende:
Breaker of Chains
Er ontsnapt iemand?
Oathkeeper
Jaime stuurt Brienne op weg?
First of His Name
Tommen?
The Laws of Gods and Men
Arya?
Mockingbird
Theon?
Ohjah!quote:
Lisa zal nog wel blijven leven dit seizoen toch? Duurt nog ff voordat ze trouwen enzo geloof ik.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Mockingbird is sowieso Petyr. Dat wordt leuk
Weet het nog niet. Moet inderdaad nog aardig wat gebeuren in The Vale. Maar het zou zomaar kunnen, als onderdeel van de finale van dit seizoenquote:Op donderdag 17 april 2014 11:38 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Lisa zal nog wel blijven leven dit seizoen toch? Duurt nog ff voordat ze trouwen enzo geloof ik.
Ik hoop het nietquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:32 schreef Poemgirl het volgende:
Ik denk dat ze in de serie Tysha gaan vervangen door Shae met het "wherever whores go" gedoe.
Dit, zou de karaktervorming van Tyrion ook niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:36 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik hoop het nietShae hoort in de laatste scene met Tywin te zijn. Tysha is al enigszins geïntroduceerd in de serie dus dat kunnen ze best behouden lijkt mij.
Laws of Gods and Men is soberzo het duel van de Berg tegen Oberyn.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:11 schreef Sitethief het volgende:
Breaker of Chains
Er ontsnapt iemand?
Oathkeeper
Jaime stuurt Brienne op weg?
First of His Name
Tommen?
The Laws of Gods and Men
Arya?
Mockingbird
Theon?
Nope, aflevering 8 is The Mountain and the Viper. Ik denk dat het over Tyrions trial gaat.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Laws of Gods and Men is soberzo het duel van de Berg tegen Oberyn.
Titel is nog helemaal niet bekend toch?quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nope, aflevering 8 is The Mountain and the Viper.
jawelquote:Op vrijdag 18 april 2014 15:01 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Titel is nog helemaal niet bekend toch?
Huh kon het daarnet nog nergens vindenquote:Op vrijdag 18 april 2014 15:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Season_4
Voor dat laatste eindshot teken ikquote:Op vrijdag 18 april 2014 15:57 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik hoop dat ze het seizoen beëindigen met Deadkat.
waren best nog wat hoofdstukken waarin z'n trip naar de wal beschreven eerd toch?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:30 schreef lord_bono het volgende:
Ik ben ergens ook wel benieuwd of in de serie Stannis ook verrassend opduikt bij the wall om het leger van Mance Rayder te verslaan. In de boeken was het volgens mij uit het niets dat hij daar opdook. In de serie zal dat natuurlijk iets moeilijker zijn om te doen.
Kan ik me persoonlijk niet meer goed herinneren.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
waren best nog wat hoofdstukken waarin z'n trip naar de wal beschreven eerd toch?
Nope. Gast kwam uit het niets opeens bij die wildlings battle. Daarna volgden er pas wat Davos hoofdstukken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
waren best nog wat hoofdstukken waarin z'n trip naar de wal beschreven eerd toch?
Ik kan me herinneren dat Davos tijdens het leren lezen een brief tegenkwam van the wall dat ze hulp nodig hadden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:01 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nope. Gast kwam uit het niets opeens bij die wildlings battle. Daarna volgden er pas wat Davos hoofdstukken.
Dat is correct.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Davos tijdens het leren lezen een brief tegenkwam van the wall dat ze hulp nodig hadden.
Klopt. Maar dat is dan ook het enige wat we horen van kamp Stannis tot ze daadwerkelijk bij the wall verschijnen, redelijk onverwacht.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Davos tijdens het leren lezen een brief tegenkwam van the wall dat ze hulp nodig hadden.
Ik hoop het ook. Vond het in't boek ook een aangename verrassingquote:Op zaterdag 19 april 2014 11:33 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is dan ook het enige wat we horen van kamp Stannis tot ze daadwerkelijk bij the wall verschijnen, redelijk onverwacht.
Al is het 'for the wrong reasons'..quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat gaf Stannis echt een beetje de goodguy fibe, dat hij wel opkomt voor zijn koninkrijk in tegenstelling tot de rest van de koningen.
Leaf is wel gecast geloof ikquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aflevering 9 heet "The Watchers on the Wall" ... dat moet wel het verdedigen van de Wall zijn. Ben benieuwd of het dan alleen die aanval vanuit het Zuiden is of ook die van Mance. Aflevering 10 heeft 'The Children'. Zou leuk zijn als de COTF dan al geïntroduceerd worden.
Denk het bijna niet, Coldhands hield zijn gezicht verborgen en hier kon je gewoon duidelijk zien dat het een WW was.quote:Op maandag 21 april 2014 10:29 schreef Ethanolic het volgende:
Is dat Coldhands in de trailer voor volgende week (aller laatste shot)?
Quote uit het boek vanuit Jaime zijn pov, ook best wel rapey, maar dit stuk wat erna komt 'verzacht' het wel, iets wat ze in de serie hebben nagelaten.quote:There was no tenderness in the kiss he returned to her, only hunger. Her mouth opened from his tongue. 'No...not here. The septons...' 'The Others can take the septons.'...She pounded on his chest with feeble fists, muttering about the risk, the danger, about her father, about the septons, about the wrath of the gods. He never heard her'"
In de promo voor de volgende episode is te zien dat Cersei Jamie de orders geeft om Sansa te gaan zoeken, misschien dat ze hier er iets inschrijven om Jamie minder als een verkrachter over te laten komen.quote:"Hurry," she was whispering now, "quickly, quickly, now, do it now, do me now. Jaime, Jaime, Jaime." Her hands helped guide him. "Yes," Cersei said as he thrust, "my brother, sweet brother, yes, like that, yes, I have you, you’re home now, you’re home now, you’re home."
mm, in mijn herinnering word er een flink deel van de reis naar de Wall beschreven. Inclusief details over bevroren poten en voedsel etc.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:01 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nope. Gast kwam uit het niets opeens bij die wildlings battle. Daarna volgden er pas wat Davos hoofdstukken.
Klopt ook, maar dat wordt pas achteraf verteld. Als herinnering van Davos.quote:Op maandag 21 april 2014 18:17 schreef stinkie het volgende:
[..]
mm, in mijn herinnering word er een flink deel van de reis naar de Wall beschreven. Inclusief details over bevroren poten en voedsel etc.
Klopt. In de boeken horen we niet echt veel meer van Gendry en Edric, dus zou kunnen dat de seriemakers meer vrijheid hebben naar waar die verhaallijn naartoe gaat. Zou me niets verbazen als Brienne Gendry nog tegenkomt.quote:Op maandag 21 april 2014 18:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Klopt het nou dat ze in de serie Edrick Storm en Gendry hebben samengevoegd? Ik vraag me af waar dat verhaallijntje heen gaat, zowel in de boeken als in de serie.
Wie is dan ook alweer dat kind wat richting Dany gesmokkeld wordt? Ik heb in m'n hoofd zitten dat dat Edrick Storm was, maar nu zit ik te denken, was dat niet de baby van Dany's broer? Ja he?quote:Op maandag 21 april 2014 18:29 schreef MAHL het volgende:
[..]
Klopt. In de boeken horen we niet echt veel meer van Gendry en Edric, dus zou kunnen dat de seriemakers meer vrijheid hebben naar waar die verhaallijn naartoe gaat. Zou me niets verbazen als Brienne Gendry nog tegenkomt.
Ik snap niet dat ze Coldhands eruit laten. Ik vond dat in het boek juist hetgeen dat die hoofdstukken wat dragelijker maakten.quote:Op maandag 21 april 2014 13:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Denk het bijna niet, Coldhands hield zijn gezicht verborgen en hier kon je gewoon duidelijk zien dat het een WW was.
Even gequote naar het tv-topic.quote:Op maandag 21 april 2014 13:37 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Quote uit het boek vanuit Jaime zijn pov, ook best wel rapey, maar dit stuk wat erna komt 'verzacht' het wel, iets wat ze in de serie hebben nagelaten.
[..]
In de promo voor de volgende episode is te zien dat Cersei Jamie de orders geeft om Sansa te gaan zoeken, misschien dat ze hier er iets inschrijven om Jamie minder als een verkrachter over te laten komen.
Dat idee had ik dus ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 07:10 schreef Jivis het volgende:
Eigenlijk wel jammer dat we Ygritte nu ineens als harteloze killer zien. In het boek kon ik nog wel meeleven met Jon als hij haar dood op het slagveld vindt, maar nu heb ik zoiets van 'ga maar lekker dood, kutwijf.'
Is dat niet als Stannis vanaf de Wall richting Winterfell reist?quote:Op maandag 21 april 2014 18:20 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Klopt ook, maar dat wordt pas achteraf verteld. Als herinnering van Davos.
Toch snap ik de motivatie van de wildlings beter dan dat ik die van o.a. Joffrey & Ramsay kan begrijpen. Sterker nog, ze hebben soms betere motieven dan Tywin & co.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat idee had ik dus ook![]()
Heb die liefde van de fans nooit begrepen, het is en blijft een koude wildling.
Ach Jaime is ook een koude killer. En nu ook nog een verkrachter.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat idee had ik dus ook![]()
Heb die liefde van de fans nooit begrepen, het is en blijft een koude wildling.
Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?quote:Op maandag 21 april 2014 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wie is dan ook alweer dat kind wat richting Dany gesmokkeld wordt? Ik heb in m'n hoofd zitten dat dat Edrick Storm was, maar nu zit ik te denken, was dat niet de baby van Dany's broer? Ja he?
Dan ben ik helemáál benieuwd wat GRRM met de bastaarden van Robert gaat doen.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:15 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Is dat niet als Stannis vanaf de Wall richting Winterfell reist?
Er waren heel veel personages onderweg naar Danny toch?quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?
Ja, maar geen die familie was iirc.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Er waren heel veel personages onderweg naar Danny toch?
Het oorspronkelijke plan was om Aegon wel naar haar toe te brengen, maar dankzij Tyrion koos ie ervoor om Westeros binnen te vallen. Het is natuurlijk wel de vraag of het echt een Targaryen is, en helemaal of het de zoon van Rhaegar is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?
Het kan ook de zoon van Ashara Dayne zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:37 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke plan was om Aegon wel naar haar toe te brengen, maar dankzij Tyrion koos ie ervoor om Westeros binnen te vallen. Het is natuurlijk wel de vraag of het echt een Targaryen is, en helemaal of het de zoon van Rhaegar is.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach Jaime is ook een koude killer. En nu ook nog een verkrachter.
En kinslayerquote:
In seizoen 2 wanneer zijn neef hem komt opzoeken.quote:
Idd. Ook al een verschil met het boek. Maar die gast was wel een aangetrouwde Lannister geloof ikquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
In seizoen 2 wanneer zijn neef hem komt opzoeken.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
In seizoen 2 wanneer zijn neef hem komt opzoeken.
Ja ze verneuken Jaime gewoon in de seriequote:Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Idd. Ook al een verschil met het boek. Maar die gast was wel een aangetrouwde Lannister geloof ik
Oeh dat vernederlands..quote:Op donderdag 24 april 2014 14:28 schreef lord_bono het volgende:
De Synopsis van de komende afleveringen, via Serietotaal.
Aflevering #35: First of His Name:
Debuut NL: Maandag 5 mei (20:30-21:30)
Cersei (Lena Headey) en Tywin (Charles Dance) bedenken wat de volgende zet van de Kroon moet zijn. Dany (Emilia Clarke) bediscussieert toekomstplannen. Jon (Kit Harington) vertrekt op een nieuwe missie.
Geschreven door David Benioff & D.B. Weiss, geregisseerd door Michelle MacLaren.
Aflevering #36: The Laws of Gods and Men
Debuut NL: Maandag 12 mei (20:30-21:30)
Stannis (Stephen Dillane) en Davos (Liam Cunningham) hebben een nieuwe strategie en varen uit. Dany ontmoet smekelingen. Tyrion (Peter Dinklage) staan lijnrecht tegenover zijn vader in de troonzaal.
Geschreven door Bryan Cogman, geregisseerd door Alik Sakharov.
Aflevering #37: Mockingbird
Debuut NL: Maandag 19 mei (20:30-21:30)
Tyrion krijgt hulp van een onwaarschijnlijke bondgenoot. Daario (Michiel Huisman) smeekt Dany om hem te laten doen waar hij goed in is. Jons waarschuwingen over de kwetsbaarheid van de Muur zijn aan dovemans oren gericht. Brienne (Gwendoline Christie) heeft een nieuwe missie, die ze samen met Pod (Daniel Portman) probeert te volgen.
Geschreven door David Benioff & D. B. Weiss, geregisseerd door Alik Sakharov.
Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezenquote:Op donderdag 24 april 2014 15:36 schreef BasvB het volgende:
Toen ik de boeken kocht keek ik ook eerst naar de Nederlandse versie, maar na 10 seconden lezen was ik daar van af
quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:14 schreef Jivis het volgende:
Ik vind de Magnar of Thenn (die wildling-kannibaal) trouwens allerminst geslaagd. Echt een platte Disney-schurk met slechte oneliners. Past totaal niet bij het Game of Thrones-universum imo, eerder in Pirates of the Carribean.
Ja dat snap ik dus ook niet. Waarom hebben ze dat zo gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.
meid toch, wat een toestandquote:Op donderdag 24 april 2014 16:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezenGoeie zet, dat wel.
Ik erger me ook aan users in het andere topic, die de serie met ondertiteling zien en dus vernederlandste namen/dingen gebruiken.
En ik snap niet dat jij je alles actief laat spoileren, voordat je de boeken uit hebt.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezenGoeie zet, dat wel.
Ik erger me ook aan users in het andere topic, die de serie met ondertiteling zien en dus vernederlandste namen/dingen gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik de in het Nederlands vertaalde namen in de boeken niet eens heel storend en soms zelfs erg mooi gevonden vind (Glover->Hanscoe). Helaas hebben de vertalers van de serie niet de moeite genomen even achter in de boeken te kijken en krijgen we inderdaad de meest wanstaltelijk vertaalde namen voorgeschoteld.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:53 schreef Poesopstokje het volgende:
het gevecht bij de tower of joy dat miste ik echt. maar ik hoop eigenlijk dat dat later nog terug komt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Gwywen het volgende:
Vraagje aan de anderen:
welke dingen uit de boeken vind je echt jammer dat ze niet in de serie terechtgekomen zijn?
quote:“I looked for you on the Trident,” Ned said to them.
“We were not there,” Ser Gerold answered.
“Woe to the Usurper if we had been,” said Ser Oswell.
“When King's Landing fell, Ser Jaime slew your king with a golden sword, and I wondered where you were.”
“Far away,” Ser Gerold said, “or Aerys would yet sit the Iron Throne, and our false brother would burn in seven hells.”
“I came down on Storm's End to lift the siege,” Ned told them, and the Lords Tyrell and Redwyne dipped their banners, and all their knights bent the knee to pledge us fealty. I was certain you would be among them.”
“Our knees do not bend easily,” said Ser Arthur Dayne.
“Ser Willem Darry is fled to Dragonstone, with your queen and Prince Viserys. I thought you might have sailed with him.”
“Ser Willem is a good man and true,” said Ser Oswell.
“But not of the Kingsguard,” Ser Gerold pointed out. “The Kingsguard does not flee.”
“Then or now,” said Ser Arthur. He donned his helm.
“We swore a vow,” explained old Ser Gerold.
Ned’s wraiths moved up beside him, with shadow swords in hand. They were seven against three.
“And now it begins,” said Ser Arthur Dayne, the Sword of the Morning. He unsheathed Dawn and held it with both hands. The blade was pale as milkglass, alive with light.
“No,” Ned said with sadness in his voice. “Now it ends.” [2]
When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vraagje aan de anderen:
welke dingen uit de boeken vind je echt jammer dat ze niet in de serie terechtgekomen zijn?
Ze hebben het goed gemaakt met die gigantische wildfire showquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef lord_bono het volgende:
[..]
When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.
De ketting van TyrionHad zijn karakter nog beter en slimmer gemaakt.
Kloptquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ze hebben het goed gemaakt met die gigantische wildfire show
Ik heb zo'n slecht geheugen dat ik de helft (met name details) al niet meer weetquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef lord_bono het volgende:
[..]
KloptMaar vond het wel jammer dat het er niet in zat, voor de rest durf ik eigenlijk niet te zeggen wat ik nog meer mis
Boek 1 t/m 3 is daarvoor al te lang geleden, om de specifieke scenes te onthouden. Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden
O, absoluut ja, dat vond ik ook zo jammer. Het gekke is dat ik me herinner dat ze het in de serie wel even over een ketting hebben gehad, toen hij ook bij die pyromancers langs ging. Of lopen mijn boek- en serieherinneringen nou door elkaar heen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef lord_bono het volgende:
[..]
When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.
De ketting van TyrionHad zijn karakter nog beter en slimmer gemaakt.
Ik denk dat ze die vergeten zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Andere vraag even tussendoor; ben je onschendbaar wanneer je lid bent van the Night's Watch?
Zodra je je vows hebt gezegd natuurlijk.
Aangezien die oude Targaryen daar ook gewoon los kan lopen, terwijl ze de rest hebben uitgeroeid.
En dan bedoel ik bijvoorbeeld Tyrion (even uitgaande van seizoen4 waar we nu zitten) kan hij gewoon richting de Wall gaan en een brother worden? Kan iemand hem dan nog wat doen of eisen dat ze hem uitleveren?
Bronn zei al iets tegen Jaime over "shitting gold" in ep 2 dus ik hoop dat dat foreshadowing isquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef lord_bono het volgende: Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden
Iemand laten vermoorden kan altijd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Oké slecht voorbeeld
Maar als Tyrion er nou heen zou gaan, heeft Cersei dan nog wat te melden over hem? Kan ze hem laten uitleveren of vermoorden?
Okay ik snap hetquote:Op zaterdag 26 april 2014 16:35 schreef Nic1 het volgende:
Als je bij de NW aansluit laat je je oude leven en familie achter je, hij wordt niet echt als een Targaryen gezien.
[..]
Iemand laten vermoorden kan altijd.De NW zou hem denk ik niet uitleveren.
Mensen gaan alleen naar de NW als ze ook toestemming ervoor hebben he, anders laten ze hem ook nooit gaan. Geen idee wat er gebeurt als je zonder 'toestemming' bij de NW zit.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Okay ik snap hetDus Tyrion zou daar alsnog niet veilig zijn.
Jon was er zomaar achter?quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
Mensen gaan alleen naar de NW als ze ook toestemming ervoor hebben he, anders laten ze hem ook nooit gaan. Geen idee wat er gebeurt als je zonder 'toestemming' bij de NW zit.
Wat Aemon Targaryen betreft, niemand buiten de NW weet dat hij nog leeft, en de mensen in de NW weten niet dat hij Targaryen is.
Jon heeft "opleiding" gehad in winterfell waardoor hij mijlenver voorligt op de gemiddelde NW'er en Aemon verklapte het zelf min of meer.quote:
Aahh juustem.. Duidelijk weerquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Jon heeft "opleiding" gehad in winterfell waardoor hij mijlenver voorligt op de gemiddelde NW'er en Aemon verklapte het zelf min of meer.
? Er nog is? Waar nog is? Hij is er toch ook?quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of dat nog een staartje krijgt.. Dat moet toch van betekenis zijn dan Aemon er nog is.
Er.. levend en zo.. gewoon dat hij nog bestaat en misschien dingen weet en zo..quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:02 schreef ems. het volgende:
[..]
? Er nog is? Waar nog is? Hij is er toch ook?
Nou ja ... er nog is ... Ik wil geen spoiler geven, maar dit is wel het spoilertopicquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of dat nog een staartje krijgt.. Dat moet toch van betekenis zijn dan Aemon er nog is.
Ja ja ja ik heb het gelezen en zo hoor..quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:38 schreef Young_David het volgende:
[..]
Nou ja ... er nog is ... Ik wil geen spoiler geven, maar dit is wel het spoilertopic
Zoals altijd wanneer ik denk "dit moet wel iets betekenen" was het niets.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat moet toch van betekenis zijn dan Aemon er nog is.
Boek 4 gelezen?quote:Op zondag 27 april 2014 09:22 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Zoals altijd wanneer ik denk "dit moet wel iets betekenen" was het niets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door lord_bono op 28-04-2014 09:05:23 ]
quote:Op maandag 28 april 2014 08:37 schreef lord_bono het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.
Ja, blijkbaar ben ik het vergeten.quote:
quote:Op maandag 28 april 2014 10:15 schreef Ethanolic het volgende:
[..]Hij is daar door Bolton naar toe gestuurd om Bran/Rickon te doden. Dat kwam tijdens de vorige (of de 2e) aflevering aan de orde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Nic1 op 28-04-2014 10:58:54 ]
Naar Old Town man.quote:Op maandag 28 april 2014 10:21 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar ben ik het vergeten.
Wat ik me kan herinneren is dat hij met Sam op reis richting Braavos gaat en sterft... niet echt belangrijk voor het verhaal uiteindelijk.
Ah oke bedankt, dan heb ik dat gemistquote:Op maandag 28 april 2014 10:21 schreef Nic1 het volgende:
daar door Bolton naar toe gestuurd om Bran/Rickon te doden. Dat kwam tijdens de vorige (of de 2e) aflevering aan de orde.
Ik ben wel benieuwd waar het North of the Wall naar toe gaat, zeker die laatste scene!quote:Op maandag 28 april 2014 11:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaat nu toch echt heel anders dan in het boek ... North of the Wall dan. En die laatste scene ... dat is zelfs in de boeken (nog) niet duidelijk geworden.
Jon stuurt hem mee met Sam naar Oldtown idd, omdat Melisandre hem misschien anders wil gebruiken als mensenoffer ofzo (Kings Blood etc). Weet niet meer precies hoe het zit maar tijdens de reis gaat hij na zitten denken over Azor Ahai en TPTWP en komt tot de conclusie dat Dany het is. Vlak voordat hij sterft zegt hij tegen Sam dat hij tegen een van de maesters daar zijn theorie moet vertellen. Wat Sam ook doet en waarna die maester ook meteen richting Dany vertrekt.quote:Op maandag 28 april 2014 10:21 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar ben ik het vergeten.
Wat ik me kan herinneren is dat hij met Sam op reis richting Braavos Old Town gaat en sterft... niet echt belangrijk voor het verhaal uiteindelijk.
Ah bedankt, dat was ik vergeten.quote:Op maandag 28 april 2014 12:23 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jon stuurt hem mee met Sam naar Oldtown idd, omdat Melisandre hem misschien anders wil gebruiken als mensenoffer ofzo (Kings Blood etc). Weet niet meer precies hoe het zit maar tijdens de reis gaat hij na zitten denken over Azor Ahai en TPTWP en komt tot de conclusie dat Dany het is. Vlak voordat hij sterft zegt hij tegen Sam dat hij tegen een van de maesters daar zijn theorie moet vertellen. Wat Sam ook doet en waarna die maester ook meteen richting Dany vertrekt.
Dat is volgens HBO de Night's King, schijnt schokkend te zijn, maar de naam zegt mij niet zoveel.quote:Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar het North of the Wall naar toe gaat, zeker die laatste scene!
[ afbeelding ]
Dacht aflevering 8 pas.quote:Op maandag 28 april 2014 14:55 schreef Spaulding het volgende:
Ik volg de serie voor de rest niet maar is het gevecht al geweest tussen Red Viper vs The Mountain?
Ben erg benieuwd hoe ze dat verfilmd hebben. Vond het persoonlijk één van de heftigste momenten in de boekenreeks.
Wat we nu gezien hebben van de WWers, wat dus blijkbaar helemaal nog niet bekend is in de boeken, zouden dat ´´hints´´ zijn van GRRM? Aangezien hij de regisseurs in grote lijnen heeft verteld waar het verhaal naar toe gaat.quote:Op maandag 28 april 2014 15:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Echt balen dat Winds of Winter nog wel even gaat duren ... zeker nu er toch wat spoilers aan zitten te komen vanuit de tv-reeks. Denk dat het boek na volgend seizoen uitkomt (juni 2015).
Klopt inderdaad, achtergrond info over de Night's King. HBO heeft het ondertussen wel aangepast in de officiële synopsis.quote:Op maandag 28 april 2014 15:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is volgens HBO de Night's King, schijnt schokkend te zijn, maar de naam zegt mij niet zoveel.
Nee, er klopt weinig meer van wat er nu ten Noorden van de Wall zich afspeelt.quote:Op maandag 28 april 2014 16:46 schreef BartK. het volgende:
Valt JS in de boeken ook de Night's Watch-deserteurs aan? Kan me er niks van herinneren.
Nee, in de boeken worden die door Coldhands gedood. Ze gooien de boel bij de Wall en daarboven redelijk om ja. Wel logisch eigenlijk, nog een seizoen Bran & co die niets doen en een seizoenlang Jon die bij de Wall zit te wachten op de aanval gaat ook een beetje saai wordenquote:Op maandag 28 april 2014 16:46 schreef BartK. het volgende:
Valt JS in de boeken ook de Night's Watch-deserteurs aan? Kan me er niks van herinneren.
Joffrey, ben jij dat?quote:Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar het North of the Wall naar toe gaat, zeker die laatste scene!
[ afbeelding ]
Que?quote:Op maandag 28 april 2014 17:03 schreef BasvB het volgende:
LC JS begint al te vormen ^^ mooi om te zien
Dat is Brandon Stark, 13e Lord Commander en de Night's King.quote:
Dat kan nog wel. En dat Coldhands daarmee Bran ontzet om vervolgens noordwaarts te trekken.quote:Op maandag 28 april 2014 16:52 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nee, in de boeken worden die door Coldhands gedood. Ze gooien de boel bij de Wall en daarboven redelijk om ja. Wel logisch eigenlijk, nog een seizoen Bran & co die niets doen en een seizoenlang Jon die bij de Wall zit te wachten op de aanval gaat ook een beetje saai worden
Ik denk dat dat de finale zal zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Als Tyrion's trial by combat pas in ep8 komt, redden we dan z'n ontsnapping/Shae/Tywin nog op dit seizoen? Ik mag hopen van wel zeg..
Waar zou de titel ''The Children'' op kunnen slaan? Ep10.quote:Op maandag 28 april 2014 20:46 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de finale zal zijn.
Children of the forest? Of is dat nog te vroeg.quote:Op maandag 28 april 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waar zou de titel ''The Children'' op kunnen slaan? Ep10.
Volgende week ''First of his name'', dan zal Tommen wel gekroond/getrouwd worden.
Zegt me niets, boek4/5?quote:Op maandag 28 april 2014 20:49 schreef Kirov het volgende:
[..]
Children of the forest? Of is dat nog te vroeg.
Extra's op de blu-ray.quote:Op maandag 28 april 2014 21:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waar pluk je dat nou weer vandaan?
Old Nan tegen Bran in seizoen 1 geloof ik.quote:Op maandag 28 april 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah geen wonder dat ik het niet wist.. Is het uberhaupt wel ergens vermeldt in de serie?
Zal vast wel ergens voorbij gekomen zijn, meestal als er een extra over is dan is er ook in de serie aandacht aan besteed.quote:Op maandag 28 april 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah geen wonder dat ik het niet wist.. Is het uberhaupt wel ergens vermeldt in de serie?
Brrrrquote:Op maandag 28 april 2014 21:28 schreef timmmmm het volgende:
Mijn vader kijkt nu een gedownloade versie van seizoen 1, met gedownloade vertaling. Witte Wandelaars
Moet haast wel ja. Vond het wel een rare gewaarwording, als boeklezer door de tv-serie gespoild wordenquote:Op maandag 28 april 2014 15:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat we nu gezien hebben van de WWers, wat dus blijkbaar helemaal nog niet bekend is in de boeken, zouden dat ´´hints´´ zijn van GRRM? Aangezien hij de regisseurs in grote lijnen heeft verteld waar het verhaal naar toe gaat.
Ja of ze verzinnen het zelf, daar zijn ze ook niet vies vanquote:Op maandag 28 april 2014 21:40 schreef Jivis het volgende:
[..]
Moet haast wel ja. Vond het wel een rare gewaarwording, als boeklezer door de tv-serie gespoild worden.
Lijkt me niet, daar is dit een te grote ontwikkeling voor. En het is bekend dat GRRM nauw betrokken is bij de serie. Een van de redenen dat die voor geen meter opschiet met het nieuwe boekquote:Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja of ze verzinnen het zelf, daar zijn ze ook niet vies van
Leuk voor z'n trouwe boeklezers danquote:Op maandag 28 april 2014 21:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Lijkt me niet, daar is dit een te grote ontwikkeling voor. En het is bekend dat GRRM nauw betrokken is bij de serie. Een van de redenen dat die voor geen meter opschiet met het nieuwe boek.
Ik had ook een wtf?-momentje ja, maar ook een hèhè eindelijk gevoelquote:Op maandag 28 april 2014 21:40 schreef Jivis het volgende:
[..]
Moet haast wel ja. Vond het wel een rare gewaarwording, als boeklezer door de tv-serie gespoild worden.
Ik mis anders een hoop diepgang in de serie.quote:Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik had ook een wtf?-momentje ja, maar ook een hèhè eindelijk gevoel![]()
De boeken zijn zo verschrikkelijk slecht geschreven dat het glazuur van je tanden spat, ongelooflijk.
Deze TV-serie kan het een en ander rechtzetten en daar begint het op te lijken
True, maar ik ben stiekem ook wel blij dat de Bran verhaallijn veranderd wordt... die was wel echt saai. En Jon in z'n eeuwige Castle Black aan het wachten... Keek ik ook niet naar uit.quote:Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik mis anders een hoop diepgang in de serie.
Diepgang als:"Hij draagt een wambuis met opengewerkt kant en een blablalbabla?" Honderden verschillende karakters aandragen maakt het nog geen "Epos", leuk geprobeerd, dat welquote:Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik mis anders een hoop diepgang in de serie.
raar want in de nederlandse versie op HBO wordt het volgens mij vertaald met "anderen" dat vond ik wel mooi als knipoog naar het boekquote:Op maandag 28 april 2014 21:28 schreef timmmmm het volgende:
Mijn vader kijkt nu een gedownloade versie van seizoen 1, met gedownloade vertaling. Witte Wandelaars
iemand zit te janken om een illegaal gedownloade versie met in elkaar geknutselde ondertiteling van een vrijwilligerquote:Op maandag 28 april 2014 22:09 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
raar want in de nederlandse versie op HBO wordt het volgens mij vertaald met "anderen" dat vond ik wel mooi als knipoog naar het boek
Gelukkig, want het leest nu mooi kut weg allemaal.quote:
Ik zou ze niet overslaan maar skimmen. Zit best wel belangrijke info in.quote:Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, dat zou ik nog vragen.
Zit ruim over de helft in boek4, maar ik kan niet door de POV's van de Greyjoys komen. Verschrikkelijk saai..
Kan ik deze gewoon overslaan? Of mis ik dan hele belangrijke zaken?
Dan doe ik datquote:Op maandag 28 april 2014 22:22 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik zou ze niet overslaan maar skimmen. Zit best wel belangrijke info in.
Ik vind de Greyjoy verhalen zelf wel tof eigenlijk, maar vooralsnog kun je iig alles van Asha wel skippen zonder gigantisch belangrijke dingen te missen denk ik.quote:Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan doe ik dat![]()
Nee ik kom er gewoon echt niet doorheen, die hele verhaallijn boeit me ook niet. Davos' POV's vond ik ook saai, maar daaruit kwam nog belangrijke informatie. Vandaar dat ik hier even vraag of dat bij de Greyjoy's ook zo is.
Gewoon; waar je in het boek niks weet over de achtergrond van de WW, krijg je in de serie plotseling wel achtergrond informatie.quote:Op maandag 28 april 2014 23:17 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu zit met die White Walkers en het verschil met de boeken?
Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen...quote:Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Wat een afwijkingen t.o.v. het boek nu!Ik vind het wel spannend, maar het is toch ook wel vervreemdend om opeens Jon te horen praten over Bran die nog leeft. Als Jon dat nu weet, dan komt de rest van Westeros er toch ook snel achter? Al komen ze daar ook wel achter, bedenk ik me nu opeens, aangezien Manderly later nog wil dat Davos op zoek gaat naar Rickon. Hoe weet Manderly eigenlijk van Rickon, weet iemand dat nog?
Bran bij de deserteurs vind ik wel vermakelijk, maar ik hoop wel dat hij ontsnapt vóórdat Jon langskomt. Ik vind het juist zo mooi droevig dat de Stark kids elkaar steeds alleen maar kwijtraken ipv terugvinden.
Mereen was trouwens wel erg snel klaar, dat vond ik wel suf. Als ik bedenk wat Tyrion allemaal nog moet meemaken totdat hij in de arena van Mereen rondrijdt op z'n zeug en wat Dany in de tussentijd meemaakt, dan vraag ik me serieus af wat de schrijvers in gedachten hebben met de Dany verhaallijn... Ja, ze moet Jorah nog uit haar posse kicken en een beetje met Daario neuken, met Hizdar aanpappen en problemen krijgen met de Harpy, maar dat is ook makkelijk in een paar afleveringen af te handelen, daar hoeft niet meer dan een heel seizoen overheenNaja, dit leek altijd al een probleem te worden (volgens mij dan), maar door de aanloop naar Mereen zo snel te doen wordt de stagnatie van het verhaal alleen maar groter denk ik. Geen wonder dat ze dan maar een lovestory tussen Missandei en Grey Worm doen
Tyrion & Jaime was awesomeEn ook alles met Brienne en
Pod
Mooie samenvattingquote:Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Wat een afwijkingen t.o.v. het boek nu!Ik vind het wel spannend, maar het is toch ook wel vervreemdend om opeens Jon te horen praten over Bran die nog leeft. Als Jon dat nu weet, dan komt de rest van Westeros er toch ook snel achter? Al komen ze daar ook wel achter, bedenk ik me nu opeens, aangezien Manderly later nog wil dat Davos op zoek gaat naar Rickon. Hoe weet Manderly eigenlijk van Rickon, weet iemand dat nog?
Bran bij de deserteurs vind ik wel vermakelijk, maar ik hoop wel dat hij ontsnapt vóórdat Jon langskomt. Ik vind het juist zo mooi droevig dat de Stark kids elkaar steeds alleen maar kwijtraken ipv terugvinden.
Mereen was trouwens wel erg snel klaar, dat vond ik wel suf. Als ik bedenk wat Tyrion allemaal nog moet meemaken totdat hij in de arena van Mereen rondrijdt op z'n zeug en wat Dany in de tussentijd meemaakt, dan vraag ik me serieus af wat de schrijvers in gedachten hebben met de Dany verhaallijn... Ja, ze moet Jorah nog uit haar posse kicken en een beetje met Daario neuken, met Hizdar aanpappen en problemen krijgen met de Harpy, maar dat is ook makkelijk in een paar afleveringen af te handelen, daar hoeft niet meer dan een heel seizoen overheenNaja, dit leek altijd al een probleem te worden (volgens mij dan), maar door de aanloop naar Mereen zo snel te doen wordt de stagnatie van het verhaal alleen maar groter denk ik. Geen wonder dat ze dan maar een lovestory tussen Missandei en Grey Worm doen
Pod
In de boeken is het wel Barristan die dat vertelt, dus even afwachten hoe ze dat nu gaan doen.quote:Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen...
Ik denk dat Jorah ruzie krijgt met Barristan over de 'opvoeding' van Dany (zie ook de tevergeefse poging van Selmy om Dany genade te laten tonen) en dat Dany de kant van Jorah dreigt te kiezen en dat Barry dan onthult dat hij stiekem al die tijd al wist van Jorah's spionageverleden.quote:Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen...
Jorah heeft gepolst, en toen zei Barristan dat hij er nooit bij zat. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dus.quote:Op maandag 28 april 2014 23:24 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik denk dat Jorah ruzie krijgt met Barristan over de 'opvoeding' van Dany (zie ook de tevergeefse poging van Selmy om Dany genade te laten tonen) en dat Dany de kant van Jorah dreigt te kiezen en dat Barry dan onthult dat hij stiekem al die tijd al wist van Jorah's spionageverleden.
Er is daar nog gemakkelijk iets van te maken. Dat we niet expliciet hebben gezien dat Barristan in de Small Council hoorde dat Mormont loopt de spioneren bij Dany betekent nog niet dat hij het niet weet.
Via de squire van Theon komt ie weten te weten dat Bran en Rickon nog leven.quote:Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Pod
Genoeg mogelijkheden denk ik. Misschien heeft Barristan daarover gelogen. Misschien heeft hij het buiten de small council om gehoord (je pikt nogal wat op als je kingsguard bent). Of misschien doen ze het wel anders: dat Jorah avances maakt en Dany hem daarom wegstuurt, dat hij een aparte missie krijgt. Er zijn talloze manieren om Jorah uiteindelijk ergens anders heen te sturen. Vooralsnog hebben de schrijvers (volgens mij dan) altijd met elke afwijking uiteindelijk de verhaallijnen toch weer mooi conform het plot van het boek gekregen, al dan niet met omwegen. Ik vertrouw er wel inquote:Op maandag 28 april 2014 23:41 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jorah heeft gepolst, en toen zei Barristan dat hij er nooit bij zat. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dus.
Greyjoy's worden best belangrijk, zou het zeker lezen. Vond het zelf overigens wel interessante hoofdstukken, maar vond Bran en Arya weer niets.quote:Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan doe ik dat![]()
Nee ik kom er gewoon echt niet doorheen, die hele verhaallijn boeit me ook niet. Davos' POV's vond ik ook saai, maar daaruit kwam nog belangrijke informatie. Vandaar dat ik hier even vraag of dat bij de Greyjoy's ook zo is.
Wat vond je kut? Ik vond de scene met de WW's wel interessant, maar kon dat gedoe met die deserteurs en Bran niet zo waarderen. Al hoop ik dat dat nog een opstapje is naar Coldhands. Het lijkt me in ieder geval ommogelijk dat Jon Bran gaat ontmoeten, dat zou het allemaal té gecompliceerd maken.quote:
Varys?quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:06 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Genoeg mogelijkheden denk ik. Misschien heeft Barristan daarover gelogen. Misschien heeft hij het buiten de small council om gehoord (je pikt nogal wat op als je kingsguard bent). Of misschien doen ze het wel anders: dat Jorah avances maakt en Dany hem daarom wegstuurt, dat hij een aparte missie krijgt. Er zijn talloze manieren om Jorah uiteindelijk ergens anders heen te sturen. Vooralsnog hebben de schrijvers (volgens mij dan) altijd met elke afwijking uiteindelijk de verhaallijnen toch weer mooi conform het plot van het boek gekregen, al dan niet met omwegen. Ik vertrouw er wel in
Wat ik me wel opeens bedenk, is dat ik nog steeds de prophecies rondom Dany zo mis. Die maken haar verhaallijn voor mij juist zo boeiend.
Uit de House of the Undying:
""Three fires must you light... one for life and one for death and one to love... Three mounts must you ride... one to bed and one to dread and one to love... Three treasons will you know... once for blood and once for gold and once for love..."
En al die voorspellingen van Quaithe:
"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow."
Asshai, Dany thought. She would have me go to Asshai. "Will the Asshai'i give me an army?" she demanded. "Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai that I will not find in Qarth?" "Truth," said the woman in the mask.
"Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal."
Ik blijf het zo tof vinden om uit te puzzelen wat alle onderdelen van die voorspellingen kunnen zijn. Jammer dat ze dat in de serie er (nog) niet in hebben gedaan. Kun je als kijker toch ook eindeloos over filosoferen.
Valar Readeverythingis!quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:11 schreef Funzel het volgende:
Gewoon niks overslaan joh. Even bikkelen.
Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers.quote:Op dinsdag 29 april 2014 06:45 schreef Jivis het volgende:
Stukken van het boek overslaan, dat vind ik net zoiets als mensen die door dialogen in de serie heen skippen.
[..]
Wat vond je kut? Ik vond de scene met de WW's wel interessant, maar kon dat gedoe met die deserteurs en Bran niet zo waarderen. Al hoop ik dat dat nog een opstapje is naar Coldhands. Het lijkt me in ieder geval ommogelijk dat Jon Bran gaat ontmoeten, dat zou het allemaal té gecompliceerd maken.
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers.
Precies. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.
Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Dat zou heel slecht zijn, maar promo's geven altijd een zeer vertekend beeld. Daar zou ik dus niet te veel op afgaan. Worden meestal in elkaar gezet door mensen die helemaal niks met de serie te maken hebben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Precies. Helemaal mee eens.
Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken.In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef larry_flynt het volgende:
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Kan een probleem worden ja. Ze deinzen in ieder geval nergens voor terug, blijkt wel uit de laatste afleveringquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaanquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!
Ik vermoed dat coldhands ze red, en ze weg zijn voor Jon daar opduikt?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.
Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:50 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaan
ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..
Ja, maar niet alles. GRRM heeft aangegeven dat hij het niet eens was met de Talisa/Jeyne wisseling + de verkrachting van Cersei door Jaime.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:44 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.quote:
Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?quote:
Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:
[..]
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.
[..]
Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?
Hmm, jij hebt de boeken ook gelezen?
Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:36 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.
Un-cat?quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef MAHL het volgende:
[..]
Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.
Wel benieuwd trouwens wat ze met Brienne & Pod gaan doen.... Lijkt me niet dat ze haar een heel seizoen kunnen laten rondlopen?
Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden jaquote:
Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de seriequote:Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden ja
Denk trouwens dat boek 4/5 één seizoen gaat worden, heel veel materiaal zit daar niet in. Dus wat ze daarna met Brienne gaan doen? Dat zou toch boek 6 materiaal moeten worden?
En Talisa die dood gaat waardoor we weten dat Jeyne geen grote rol in de boeken meer krijgt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:58 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de serie
Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:
[..]
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef Young_David het volgende:
[..]
Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.
ja ik vermoed dat als Jon Bran ontmoet er heus wel een reden zal zijn dat Bran verder naar het noorden moet gaan. mischien dat die Locke daar nog wel een rol in gaat spelen. Ze kunnen immers niet het verhaal helemaal omgooienquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
Precies.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
Jon moet trouwens wel opschieten als hij in een paar afleveringen nog helemaal naar craster wil en terug, en vervolgens nog aanwezig is bij die aanval op de muur. Wordt een druk seizoen voor hem.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:12 schreef Jivis het volgende:
[..]
Precies.
Een rol voor Coldhands die Bran & co daar weghaalt lijkt me zeer tof en zou ideaal zijn. Jon die daar vervolgens arriveert en alleen de lijken (of wights) van de deserteurs aantreft.
Dat de Starks elkaar telkens mislopen lijkt me niet noodzakelijk voor het verhaal, zolang Bran maar verder naar het noorden gaat en Jon weer terug naar de Wall. Dat Jon Bran niet zomaar zou laten gaan lijkt me logisch, maar daardoor creeer je juist een spanning die het verhaal interesanter maakt, in ieder geval een stuk interesanter dan Bran en Jon die tot het einde van het seizoen vrijwel niets meer doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |