abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138879582
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vijf boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over The Winds of Winter dus wel achter spoilers te houden!

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en momenteel is seizoen 3 bezig.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:51 schreef Matty___ het volgende:

[..]

en vooral groter en dikker.
  maandag 14 april 2014 @ 20:38:32 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_138879632
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 14:44 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Nee dat is too much, Bronn moet gewoon met Lollys trouwen en er klaar mee zijn.
Ik denk dat ze Bronn er wat langer in willen houden, populair karakter. Daarnaast nu Wilko Johnson terminale kanker heeft kunnen ze op deze wijze Bronn er in houden en hoeven ze uit respect voor hem het karakter van Ilyn Payne niet te recasten.

Shae zal gewoon terug komen, Tywin vroeg niet voor niets of ze naar de tower of the hand gebracht kon worden na het huwelijk, dus die zal wel iemand er achteraan hebben gestuurd om haar van de boot te houden. Olenna Tyrell hint daar nog naar met haar: "je moet eens wat leuks proberen voor je dood gaat".

Overigens is in de serie ook te zien hoe Olenna Tyrell één van de kristalletjes van Sansa's ketting haalt als ze haar condoleert met Rob.
pi_138879967
Shae HEEFT maar terug te komen, ik wil dat viesige ding vermoord zien worden. Vanaf het eerste moment een hekel aan dat mens gehad :r
pi_138879979
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:38 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Bronn er wat langer in willen houden, populair karakter. Daarnaast nu Wilko Johnson terminale kanker heeft kunnen ze op deze wijze Bronn er in houden en hoeven ze uit respect voor hem het karakter van Ilyn Payne niet te recasten.

Shae zal gewoon terug komen, Tywin vroeg niet voor niets of ze naar de tower of the hand gebracht kon worden na het huwelijk, dus die zal wel iemand er achteraan hebben gestuurd om haar van de boot te houden. Olenna Tyrell hint daar nog naar met haar: "je moet eens wat leuks proberen voor je dood gaat".

Overigens is in de serie ook te zien hoe Olenna Tyrell één van de kristalletjes van Sansa's ketting haalt als ze haar condoleert met Rob.
Net zitten kijken en alhoewel ik de boeken gelezen heb vond ik het beeld van een dode Geoffrey nu al een van de beste uit de serie _O_
  maandag 14 april 2014 @ 21:03:33 #5
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_138881184
Ik had trouwens best moeite met hoe Mace Tyrell wordt neergezet. Het leek net alsof het een onzeker mannetje is.
Deathlift or Die.
pi_138882233
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waarom is hij niet terug gegaan dan? :?

In het boek komt het pas naar voren als Selmy zichzelf bekend maakt, dat was in de serie ook anders.
Omdat hij verliefd op d'r is geworden, de sentimentele oude dwaas.

In het boek wordt alles vanuit POV (Point of view) verteld en daarom kom je er dan pas achter.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_138882554
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Omdat hij verliefd op d'r is geworden, de sentimentele oude dwaas.

In het boek wordt alles vanuit POV (Point of view) verteld en daarom kom je er dan pas achter.
Nu snap ik het weer ;)

Jorah :')
pi_138883852
Wat heeft iedereen met episode 9? Wat gaat er dan gebeuren?
pi_138883915
Oh dat is zeker omdat s1 t/m s3 een climax hadden in ep9 of niet :@
pi_138884005
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2014 21:03 schreef Ethanolic het volgende:
Ik had trouwens best moeite met hoe Mace Tyrell wordt neergezet. Het leek net alsof het een onzeker mannetje is.
Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.
pi_138884020
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh dat is zeker omdat s1 t/m s3 een climax hadden in ep9 of niet :@
Juist :P

Dit seizoen zal het wel de battle for the Wall zijn, gok ik.
pi_138884240
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Juist :P

Dit seizoen zal het wel de battle for the Wall zijn, gok ik.
Met Stannis! :7

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hem wel of niet mag.. dilemma dilemma..
pi_138884447
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Met Stannis! :7

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hem wel of niet mag.. dilemma dilemma..
Met Stannis inderdaad :7

Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
En natuurlijk vanwege deze scene:
pi_138884572
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dat idee had ik in de boeken ook hoor, dat Mace een enorme sul is. De hele Tyrell familie wordt door de vrouwen geleid.
:Y Granny-powerrrr ~O>
pi_138884826
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik mag Stannis wel, interessant karakter en niet echt een bad guy zoals Joffrey bv
[ afbeelding ]
Zonder Melissandre is het best een leuke vent.. Daarom ben ik er nog niet over uit.
Wordt ze nog eens aan de kant gezet door hem?
  maandag 14 april 2014 @ 21:56:10 #16
253447 Ethanolic
pi_138884828
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:44 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Deathlift or Die.
pi_138885023
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Hij dacht vooral dat hij baas was.. :Y ;) Het is in de serie wel iets uitvergroot maar dat is logisch. Veel minder ruimte om de nuances uit te leggen natuurlijk.
pi_138885416
quote:

[..]

Ze noemen hem in de boeken ook continu big oaf. En altijd als mensen iets van de tyrells willen gaan ze naar margeary en voorel Olenna had ik het idee.
pi_138887201
Gaan ze Penny nou negeren in de serie, offeh? Had haar wel een beetje verwacht :P.
Amen.
pi_138887294
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:27 schreef Jivis het volgende:
Gaan ze Penny nou negeren in de serie, offeh? Had haar wel een beetje verwacht :P.
Die had dan toch op de bruiloft moeten zijn? Of herinner ik me dat verkeerd?
  maandag 14 april 2014 @ 22:29:06 #21
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138887307
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2014 14:22 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Misschien dat Bronn in de serie Tyrion gaat verraden, dat zou de schok nog groter maken (als hij gelogen heeft over dat Shae weg is).
Hierbij krijg ik gelijk het beeld voor me dat Tyrion de kamer van Tywin insluipt en dat Bronn dan op bed ligt met alleen de chain of the Hand aan :') :')
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 14 april 2014 @ 22:29:22 #22
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_138887319
Waar gaat dit over? :?

Net klaar met school-gebeuren, nu eindelijk even GoT 2e aflevering van seizoen 4 kijken O+ Hopelijk gaat er veel gebeuren _O_
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_138887385
quote:
99s.gif Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef darkmond het volgende:
Waar gaat dit over? :?

Net klaar met school-gebeuren, nu eindelijk even GoT 2e aflevering van seizoen 4 kijken O+ Hopelijk gaat er veel gebeuren _O_
Verkeerde topic much?
  maandag 14 april 2014 @ 22:32:31 #24
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138887518
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Was niet één van de dwergen een vrouw misschien?
Ze kunnen van Penny ook nog wel een kerel maken, alleen dan is de sneuheid van de verhaallijn met haar wel wat weg.
Of misschien dat Penny uiteindelijk zich voorstelt als "de zus van een van de bruiloftsdwergen" en dat het daarmee ook klaar is. Hoeft niet zo'n probleem te zijn. Ik vind de introductie van Dontos ook al slecht gelukt uiteindelijk; veel te vroeg langsgekomen en daarna weer heel lang van het podium verdwenen. (Al is het ook wel weer leuk dat ze met hem nog enigszins trouw aan de boeken blijven)
  maandag 14 april 2014 @ 22:33:03 #25
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_138887557
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Verkeerde topic much?
Uwh, excuseer me :* :@
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_138887622
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Als een van de optredende dwergen ja. Waren nu alleen kerels :).
Amen.
pi_138887797
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 22:32 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Was niet één van de dwergen een vrouw misschien?
Ze kunnen van Penny ook nog wel een kerel maken, alleen dan is de sneuheid van de verhaallijn met haar wel wat weg.
Of misschien dat Penny uiteindelijk zich voorstelt als "de zus van een van de bruiloftsdwergen" en dat het daarmee ook klaar is. Hoeft niet zo'n probleem te zijn. Ik vind de introductie van Dontos ook al slecht gelukt uiteindelijk; veel te vroeg langsgekomen en daarna weer heel lang van het podium verdwenen. (Al is het ook wel weer leuk dat ze met hem nog enigszins trouw aan de boeken blijven)
Dontos werkte goed toch zo? Ik kijk met een niet-lezer en die snapte dat prima.
Maar wat je zegt ja, Penny kan idd nog zo komen.. Hoop het wel eigenlijk.
  maandag 14 april 2014 @ 22:41:33 #28
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138888134
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Tja, maar Dontos is nu wel een beetje een deus ex machina. "Hoppa, hier een ketting!" Waardoor Joffrey doodgaat en dan "Jippie, ik neem je mee op reis!" zonder dat echt heel duidelijk is waarom hij haar nu opeens na zoveel tijd te hulp schiet.

In het boek is veel duidelijker dat hij een kansloze dronkenlap is die zelf niks voor elkaar krijgt en wiens leven niets meer voorstelt; hij verliest zich dan helemaal in die legende van Jonqui (of hoe heet het?) en daarin past het allemaal meer. Hier is het wat meer random, omdat het personage verder helemaal niet is uitgewerkt.

Ik had liever gehad dat Ros de rol van Dontos had overgenomen. Dat was (in het universum van de serie) voor mij logischer en meeslepender geweest.
pi_138888240
Ja dat is waar.. maar het klopt verder wel. Lijkt me toch erg lastig voor de makers hoor met al die personages..
pi_138888270
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Hierbij krijg ik gelijk het beeld voor me dat Tyrion de kamer van Tywin insluipt en dat Bronn dan op bed ligt met alleen de chain of the Hand aan :') :')
_O-

Het zou Tywin wel de mogelijkheid geven om net als in het boek “Wherever whores go” als laatste woorden te zeggen, of ze gaan het Tysha-verhaal er nog ergens in verwerken.
  maandag 14 april 2014 @ 22:45:56 #31
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138888372
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

_O-

Het zou Tywin wel de mogelijkheid geven om net als in het boek “Wherever whores go” als laatste woorden te zeggen, of ze gaan het Tysha-verhaal er nog ergens in verwerken.
Tyrion heeft al over Tysha verteld in de tent met Shae en Bronn. Dus die bestaat al in het verhaal.
Maar dan nog vind ik het op zich wel logisch om Shae het doel van Tyrion te maken ipv Tysha. Ik vind die hele Tysha-obsessie in het boek echt heel lame eigenlijk.
  maandag 14 april 2014 @ 22:53:40 #32
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138888790
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef lord_bono het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 14 april 2014 @ 23:00:41 #33
358523 IkStampOpTacos
pi_138889147
Maar zouden ze het complot rondom Joffrey's dood nou ook veranderen?
Als je dit ziet bijvoorbeeld, dat ging in de boeken niet zo.

http://imgur.com/gallery/0EQr6

Of daar is in ieder geval niet duidelijk wie nou echt dat gif in zijn wijn heeft gedaan. Wel wie er in het complot zit.
-
  dinsdag 15 april 2014 @ 03:06:42 #34
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_138893847
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 22:41 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Tja, maar Dontos is nu wel een beetje een deus ex machina. "Hoppa, hier een ketting!" Waardoor Joffrey doodgaat en dan "Jippie, ik neem je mee op reis!" zonder dat echt heel duidelijk is waarom hij haar nu opeens na zoveel tijd te hulp schiet.

In het boek is veel duidelijker dat hij een kansloze dronkenlap is die zelf niks voor elkaar krijgt en wiens leven niets meer voorstelt; hij verliest zich dan helemaal in die legende van Jonqui (of hoe heet het?) en daarin past het allemaal meer. Hier is het wat meer random, omdat het personage verder helemaal niet is uitgewerkt.

Ik had liever gehad dat Ros de rol van Dontos had overgenomen. Dat was (in het universum van de serie) voor mij logischer en meeslepender geweest.
Die hoofdstukken zijn uit het oogpunt van Sansa, zij gaat op in de legendes, niet Dontos. De oplettende kijker/boekenlezer weet nu dat Ollena een kristal van de ketting van Sansa heeft gehaald, de kijker heeft nog steeds geen idee wat dat betekend. Het is dat in het imgur gebeuren staat dat de ketting door Littlefinger gegeven is en dat de kristallen dodelijk zijn, maar de kijker weet dat niet of hoort dat eigenlijk niet te weten.

Je weet duidelijk niet wat Deus ex machina betekend, of bent in de war met je boeken kennis en wat in de serie bekend is.
pi_138894095
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Maar zouden ze het complot rondom Joffrey's dood nou ook veranderen?
Als je dit ziet bijvoorbeeld, dat ging in de boeken niet zo.

http://imgur.com/gallery/0EQr6

Of daar is in ieder geval niet duidelijk wie nou echt dat gif in zijn wijn heeft gedaan. Wel wie er in het complot zit.
Toch niet zo heel anders dan in de boeken? Toen schikte Olenna wat aan dat haarnetje. De beker stond in de boeken in de buurt van een andere Tyrell als ik me niet vergis.
pi_138894210
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 03:06 schreef Tweek het volgende:

[..]

Die hoofdstukken zijn uit het oogpunt van Sansa, zij gaat op in de legendes, niet Dontos. De oplettende kijker/boekenlezer weet nu dat Ollena een kristal van de ketting van Sansa heeft gehaald, de kijker heeft nog steeds geen idee wat dat betekend. Het is dat in het imgur gebeuren staat dat de ketting door Littlefinger gegeven is en dat de kristallen dodelijk zijn, maar de kijker weet dat niet of hoort dat eigenlijk niet te weten.

Je weet duidelijk niet wat Deus ex machina betekend, of bent in de war met je boeken kennis en wat in de serie bekend is.
Zodra duidelijk wordt dat Littlefinger achter Dontos zit, is van een Deus ex machina inderdaad geen sprake meer. Baelish heeft Sansa in het vorige seizoen natuurlijk al op zijn schip gewezen. The Fool is dan simpelweg een van zijn handlangers.

Maar snap wel wat Zhenar bedoelt. In het boek is de aanloop naar Dontos beter, in de serie komt hij een beetje uit de lucht vallen.
Amen.
pi_138902822
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 07:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zodra duidelijk wordt dat Littlefinger achter Dontos zit, is van een Deus ex machina inderdaad geen sprake meer. Baelish heeft Sansa in het vorige seizoen natuurlijk al op zijn schip gewezen. The Fool is dan simpelweg een van zijn handlangers.

Maar snap wel wat Zhenar bedoelt. In het boek is de aanloop naar Dontos beter, in de serie komt hij een beetje uit de lucht vallen.
Die fool gaat straks nog dood toch? Was iets met die ontsnapping maar ik weet niet meer precies hoe.

Krijgen we nu trouwens dit seizoen zowel de clash tussen wildlingen en Jon en de dood van Tywin?

Wordt dan een behoorlijk druk seizoen gezien de vorige drie
pi_138903090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:17 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Die fool gaat straks nog dood toch? Was iets met die ontsnapping maar ik weet niet meer precies hoe.

Krijgen we nu trouwens dit seizoen zowel de clash tussen wildlingen en Jon en de dood van Tywin?

Wordt dan een behoorlijk druk seizoen gezien de vorige drie
De clash is dacht ik aflevering 9 (aflevering heet "The Watchers on the Wall"), dood Tywin wellicht daarna.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nic1 op 15-04-2014 13:29:21 ]
pi_138905546
Dontos wordt 'neergeschoten' als ie Sansa naar de boot geroeid heeft.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:25:29 #40
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_138905653
Aan de ene kant verwacht ik dat ze de dood van Tywin gaan rekken tot het volgende seizoen, want anders heb je veel belangrijke personen voor het verhaal in 1 seizoen dood. Wat wel zou betekenen dat Tyrion nog 8 afleveringen in een kerker zit
Misschien dat ze wat meer van the Iron Islands in dit seizoen steken, want Balon Greyjoy moet ook nog van een brug waaien.
pi_138906223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Aan de ene kant verwacht ik dat ze de dood van Tywin gaan rekken tot het volgende seizoen, want anders heb je veel belangrijke personen voor het verhaal in 1 seizoen dood. Wat wel zou betekenen dat Tyrion nog 8 afleveringen in een kerker zit
Misschien dat ze wat meer van the Iron Islands in dit seizoen steken, want Balon Greyjoy moet ook nog van een brug waaien.
Tywin gaat echt wel dood dit seizoen, in de achtste aflevering is het gevecht tussen Oberyn en the Mountain, dan zijn er dus nog 2 afleveringen waarin Tyrion vrijgelaten kan worden en dus wraak kan nemen op z'n vader :7
pi_138906304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Hier ben ik ook een beetje 'bang' voor (ben er nog niet helemaal uit of het goed of slecht zou zijn).
Iig moet Sansa nog naar Little finger en Tyrion zit dan vast en moet zijn onschuld proberen te bepleiten. Daar kan wel ff overheen gaan. Ondertussen gebeuren er elders wel allemaal spannende dingen (greyjoy idd nog, de wildlings, de misschien toch Coldhands want volgens mij zag Bran die toch hoor!) dus is dat denk ik niet zo heel erg.. Aan de andere kant is het wel des GRRM als het toch gewoon in dit seizoen gebeurt. Hoppa!
pi_138907593
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:39 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Tywin gaat echt wel dood dit seizoen, in de achtste aflevering is het gevecht tussen Oberyn en the Mountain, dan zijn er dus nog 2 afleveringen waarin Tyrion vrijgelaten kan worden en dus wraak kan nemen op z'n vader :7
We zullen het zien, het zou me op zich niet verbazen als ze dit begin S5 gaan doen.
pi_138907650
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik kan me die Penny eigenlijk helemaal niet meer voor de geest halen. :P
pi_138907743
Had de dwerg die Robb Stark speelde geen masker op? Dan zou dat Penny nog kunnen zijn.
pi_138907863
Zat te bedenken, misschien dat Dontos de rol van Marillion overneemt? Blijft hij nog even in de serie en hoeven ze niet een random personage te bedenken die de schuld krijgt van Littlefinger die Lysa van de berg duwt.
pi_138908119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:27 schreef MAHL het volgende:
Zat te bedenken, misschien dat Dontos de rol van Marillion overneemt? Blijft hij nog even in de serie en hoeven ze niet een random personage te bedenken die de schuld krijgt van Littlefinger die Lysa van de berg duwt.
Marillion is volgens mij wel al in de serie op tv geweest.
pi_138908173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:34 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Marillion is volgens mij wel al in de serie op tv geweest.
Was Marillion niet die bard die met Cait, Tyrion en Bronn meeging naar Eyrie in seizoen 1? Ben een beetje in de war.
Conscience do cost.
pi_138908261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Was Marillion niet die bard die met Cait, Tyrion en Bronn meeging naar Eyrie in seizoen 1? Ben een beetje in de war.
Ja, en ook van deze scene:

pi_138911425
In de TV-serie is het inderdaad dezelfde.. Vraag ik me af hoe ze dat in de serie gaan verwerken.
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:09:34 #51
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_138911579
In het andere topic mocht ik deze vraag niet stellen, dus probeer ik het ff hier.

Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
Grom.
pi_138911900
:Y supergranny })
pi_138912107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:09 schreef Teddyburrr het volgende:
In het andere topic mocht ik deze vraag niet stellen, dus probeer ik het ff hier.

Kan iemand hier bevestigen of King Joffrey vermoord is door Olenna Tyrell, zodat Margeary volledig de macht heeft? Als zij het niet is laat dan maar.
Klopt ja, door Olenna zodat Margaery de macht krijgt (aangezien Tommen, het broertje van Joffrey en de volgende Koning, een watje is). En ook omdat Joffrey een monster is en ze dat haar kleindochter niet aan wilt doen. Er zit nog meer achter het complot maar daar kom je vanzelf achter ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2014 17:23:05 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:28:24 #54
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_138912359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:17 schreef Sunnythesun het volgende:
:Y supergranny })
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef MAHL het volgende:

[..]

Klopt ja, door Olenna zodat Margaery de macht krijgt (aangezien Tommen, het broertje van Joffrey en de volgende Koning, een watje is). En ook omdat Joffrey een monster is en ze dat haar kleindochter niet aan wilt doen. Er zit nog meer achter het complot maar daar kom je vanzelf achter ;)
Hahaha bedankt. Mijn speurneus werkte blijkbaar goed. Nu ga ik lekker de serie verder kijken want ik ben geen lezer van de boeken. O-)
Grom.
pi_138914269
Zie net dat dat opgejaagde meiske door Ramsay ''Tansy'' heet.
Las ik boek 3 dat die vader van Cat om ''Tansy'' riep en waarschijnlijk over haar droomde.

Is er al bekend wie die Tansy is en of er een verband is?
pi_138914501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Las ik boek 3 dat die vader van Cat om ''Tansy'' riep en waarschijnlijk over haar droomde.

In het boek heeft Ramsy meerdere (voor het verhaal) onbeduidende meisjes opgejaagd.. dus ik weet even niet of dat wat zegt. Volgens mij was het meer gewoon een voorbeeld van zijn gekte.
pi_138914528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:38 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

In het boek heeft Ramsy meerdere (voor het verhaal) onbeduidende meisjes opgejaagd.. dus ik weet even niet of dat wat zegt. Volgens mij was het meer gewoon een voorbeeld van zijn gekte.
Ja maar ik wil weten wie die Tansy uit Hoster Tully's ''dromen'' is.
pi_138914558
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar ik wil weten wie die Tansy uit Hoster Tully's ''dromen'' is.
Was dat niet een zus van Cat waar iets mee was??
pi_138914611
Tansy is a plant or something used to induce abortions.

Hoster Tully is saying Tansy because he regrets making Lysa take it to abort Littlefingers kid.

And afterward we know that Lysa isn't good at giving kids anymore, so the tansy potion might have had something to do with that, which would make Hoster Tulley even more remorseful

Zegt google.. Theorie denk ik?
pi_138914833
Zou kunnen natuurlijk.. en dan is het toeval dat het meisje zo heet dus..
pi_138920701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:

Er zijn natuurlijk wel meer meisjes in Westeros die bloemennamen hebben, Gilly is er ook zo eentje (Anjelier). Tansy schijnt een vrij veel voorkomende naam te zijn (heette dat kind in die herberg in the Riverlands ook niet zo? Waar die eigenaresse van vermoord was) maar de theorie dat het iets met Hoster Tully te maken heeft in de zin van abortus bij Lysa (van Pinkje) heb ik ook eerder gehoord, boerenwormkruid staat bekend om vruchtafdrijvende eigenschappen.
Er gingen eerder geruchten dat Hoster Tully een of ander liefje had gehad dat zo heette maar dat lijkt me veel onzinniger dan dat abortusverhaal.
pi_138921552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel meer meisjes in Westeros die bloemennamen hebben, Gilly is er ook zo eentje (Anjelier). Tansy schijnt een vrij veel voorkomende naam te zijn (heette dat kind in die herberg in the Riverlands ook niet zo? Waar die eigenaresse van vermoord was) maar de theorie dat het iets met Hoster Tully te maken heeft in de zin van abortus bij Lysa (van Pinkje) heb ik ook eerder gehoord, boerenwormkruid staat bekend om vruchtafdrijvende eigenschappen.
Er gingen eerder geruchten dat Hoster Tully een of ander liefje had gehad dat zo heette maar dat lijkt me veel onzinniger dan dat abortusverhaal.
Dan houden we het op het abortus verhaal, klinkt heel wat aannemelijker..
Ook omdat Lysa niet naar het sterfbed van Hoster wou komen, misschien uit wrok?
pi_138921992
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dan houden we het op het abortus verhaal, klinkt heel wat aannemelijker..
Ook omdat Lysa niet naar het sterfbed van Hoster wou komen, misschien uit wrok?
Lysa zou sowieso the Eyrie nooit verlaten hebben, omdat ze zichzelf heeft aangepraat dat Lannisters haar zoontje willen vermoorden (en ze weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een volgende zwangerschap er niet in zit).
pi_138922026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Lysa zou sowieso the Eyrie nooit verlaten hebben, omdat ze zichzelf heeft aangepraat dat Lannisters haar zoontje willen vermoorden (en ze weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een volgende zwangerschap er niet in zit).
Ze had op z'n minst een brief kunnen sturen toch?
pi_138922032
Wanneer was Lysa zwanger van LF?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_138922075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Wanneer was Lysa zwanger van LF?
Na de trouwerij met Jon Arryn. Zwanger van Petyr en Arynn ging met Ned de oorlog in.
pi_138922152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze had op z'n minst een brief kunnen sturen toch?
Mwah, als jij door je vader tot abortus gedwongen wordt terwijl je zwanger bent van je grote liefde en moet trouwen met een ouwe uitgedroogde man, lijkt me dat je dan niet meer zo heel dik bent met je vader of de rest van de familie.
pi_138922336
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Na de trouwerij met Jon Arryn. Zwanger van Petyr en Arynn ging met Ned de oorlog in.
Aha. Vaak is die achtergrondinfo best interessant. Zo ook de DVD extra's, met de acteurs uit GoT die het narraten:

Om tijd te doden tot de volgende aflevering :)

Hier nog een geniaal stukje Joffrey:

pi_138923714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

achtergrondinfo
Haal ik vaak van Tower of the Hand, zeer uitgebreid, ook vele theorieën tot op het laatste draadje uitgeplozen. :)
pi_138924251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Haal ik vaak van Tower of the Hand, zeer uitgebreid, ook vele theorieën tot op het laatste draadje uitgeplozen. :)
Oké, vast wel handig, maar ik merk net dat ik per ongeluk in het boektopic loop te posten. :')

Ik ben weer weg! :)
pi_138924748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee, was al lang voor haar huwelijk. Littlefinger groeide samen met Lysa en Catelyn op, vandaar.
pi_138924809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:05 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Nee, was al lang voor haar huwelijk. Littlefinger groeide samen met Lysa en Catelyn op, vandaar.
Oh shit :@ Lysa en Cat waren wel samen zwanger na hun huwelijken, maar Lysa kreeg een miskraam.. Dat heb ik verward zeker.
pi_138932015
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh". :')

Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.

Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
pi_138932029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh". :')

Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.

Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
Dat was een van die hoeren die Theon zijn voormalige beste vriend in staat van paraatheid brachten.

Penny kunnen ze altijd nog introduceren natuurlijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138932991
quote:

Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had? :P
Amen.
pi_138933003
quote:
:')

quote:
Denk dat ze het budget hard nodig hebben voor de latere episodes. Zie het liever besteed aan het gevecht met Mance Rayder. :)

quote:
De voornaamste reden om Bronn te gebruiken is denk ik dat zijn karakter veel leuker en bekender is, zelfs als Ilyn Payne gebruikt had kunnen worden (die hadden ze eventueel kunnen recasten).

Penny boeit me weinig, daar schrijven ze denk ik gewoon om heen. Wat voor belangrijke dingen doet ze? Ik ben het eerlijk gezegd vergeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nic1 op 16-04-2014 08:46:35 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 09:17:11 #77
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138933524
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had? :P
Het extravagante van de boeken was in de serie gewoon niet haalbaar. Dan zou je minimaal een hele aflevering aan het huwelijksfeest moeten besteden, met 77 gangen voordat die taart ook maar in beeld komt.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 09:49:41 #78
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138934124
De acteur van Ilyn Payne heeft ook terminale kanker. Daarnaast wordt het op tv wat ongemakkelijk wanneer niemand praat, in de boeken kun je zijn gedachten lezen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_138934801
Penny ontmoet Tyrion toch als hij op die boot richting (ja waar eigelijk) vaart met die greyscale ziekte? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik de boeken las). Weet inderdaad ook niet wat voor belangrijke dingen zij precies doet.
pi_138936531
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Penny ontmoet Tyrion toch als hij op die boot richting (ja waar eigelijk) vaart met die greyscale ziekte? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik de boeken las). Weet inderdaad ook niet wat voor belangrijke dingen zij precies doet.
Tyrion zit eerst met F Aegon op de Shy Maid. ze varen van Pentos naar Volantis. Die komen onderweg langs dat creepy stuk waar mensen met Greyscale wonen. Onderweg stoppen ze in Selhorys waar Jorah Tyrion ontvoerd. Penny valt later Tyrion aan omdat ze hem kort de schuld geeft van de dood van haar broer.

En dan ze gaan met zijn drieen richting Meereen
  woensdag 16 april 2014 @ 11:29:25 #81
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_138936610
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Ja, maar hij kende haar van haar optreden tijdens de bruiloft. Zie ook de aSoFaI wiki:

quote:
In Pentos Penny and her brother are hired by a man known as Oswell to entertain the guests in King's Landing during Joffrey Baratheon's wedding to Margaery Tyrell. They ride a pig and a dog while in painted wooden armor.[1] It was Oppo who met with Oswell; Penny did not, as Oppo always made the arrangements.

Unknown to the pair, this stunt was arranged by Petyr Baelish in order to provoke a quarrel between Tyrion and Joffrey, in order to add further false evidence against the dwarf when he would be accused of Joffrey's murder.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 16 april 2014 @ 12:20:48 #82
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_138938171
Wacht eens even...
In de serie is de assassinatie van Bran nu nog steeds niet opgelost. Hoe gaan ze dat doen?
Helemaal super.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:55:38 #83
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138939279
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
In de serie is de assassinatie van Bran nu nog steeds niet opgelost. Hoe gaan ze dat doen?
Alsof mensen die de serie kijken dat herinneren. Veel weten niet eens dat Jeffrey een broertje had.
pi_138939288
quote:
Wacht eens even...
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.

Zat ook te bedenken dat grote delen van AFFC/ADWD gewoon flink kunnen worden ingekort. Tyrion's reis totdat hij gevangen wordt door Mormont, het enige relevante wat Jon bij de Wall doet is vrede sluiten met de Wildlings en Stannis die hen de Gift geeft, Dany zit een beetje stil in Meereen... De zoektocht van Brienne is ook zinloos. Volgens mij past het wel allemaal in één seizoen, zeker als ze er al mee beginnen aan het eind van dit seizoen.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:56:15 #85
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138939299
quote:

[..]

In de boeken schemert ook wel door dat Mace Tyrell uit zichzelf een vrij zwak persoon is; zijn 'prestaties' zijn vooral door Randyll Tarly en Paxter Redwyne uit het vuur gesleept.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:56:40 #86
383398 Kyubey
pi_138939311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:

[..]

Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.

Zat ook te bedenken dat grote delen van AFFC/ADWD gewoon flink kunnen worden ingekort. Tyrion's reis totdat hij gevangen wordt door Mormont, het enige relevante wat Jon bij de Wall doet is vrede sluiten met de Wildlings en Stannis die hen de Gift geeft, Dany zit een beetje stil in Meereen... De zoektocht van Brienne is ook zinloos. Volgens mij past het wel allemaal in één seizoen, zeker als ze er al mee beginnen aan het eind van dit seizoen.
Doet me denken aan Harry Potter vijf.
''Euh, wie had die Dementors gestuurd? Voldemort toch?''
Helemaal super.
pi_138939411
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:

[..]

De vraag is vooral of het wenselijk is om alles 'zo snel mogelijk' in de serie te planten, zeker met oog op de nog ongeschreven boeken.

Ik heb nog steeds stiekeme hoop dat ze een prequel in het Rhaegar/Lyanna tijdperk gaan doen. :9
Conscience do cost.
pi_138939488
Ja dat lijkt mij ook wel gaaf, Robert's Rebellion ofzo.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:06:05 #89
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138939553
Hier iets meer informatie: http://en.wikipedia.org/w(...)ed_novels_and_future (pas op voor de lichte spoiler)
  woensdag 16 april 2014 @ 13:12:01 #90
253447 Ethanolic
pi_138939719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:03 schreef Funzel het volgende:
Ja dat lijkt mij ook wel gaaf, Robert's Rebellion ofzo.
True. _O_
Deathlift or Die.
pi_138941464
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Mwah, wist ook de Red Wedding al en daar had ik niet het gevoel dat ik naar een tuinfeestje in een sitcom aan het kijken was. :P Maar goed, als het budget ergens anders aan besteed is, zoals Nic1 zegt...

Nu ik erover nadenk, doet Penny zelf niet zozeer veel, Tyrion kan ook in zijn eentje wel voor een groteskerie gekocht worden, maar voor zijn emotionele rehabilitatie is ze wel belangrijk.

Ah, je schrijft dus Ilyn, krijg je van al die luisterboeken. :@
  woensdag 16 april 2014 @ 14:30:14 #92
383398 Kyubey
pi_138942317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Mwah, wist ook de Red Wedding al en daar had ik niet het gevoel dat ik naar een tuinfeestje in een sitcom aan het kijken was. :P Maar goed, als het budget ergens anders aan besteed is, zoals Nic1 zegt...

Nu ik erover nadenk, doet Penny zelf niet zozeer veel, Tyrion kan ook in zijn eentje wel voor een groteskerie gekocht worden, maar voor zijn emotionele rehabilitatie is ze wel belangrijk.

Ah, je schrijft dus Ilyn, krijg je van al die luisterboeken. :@
Is dat leuk, Ilyn Payne in een luisterboek? :P
Helemaal super.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:49:43 #93
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138943027
Wat ik bij Ilyn Payne trouwens niet snap is waarom hij helemaal mute is, en in plaats van te lachen een soort van klikkend geluid maakt. Ik heb bij het lachen m'n tong niet nodig. Niet echt on-topic omdat hij niet meer in de serie lijkt voor te komen, maar goed, ik stoorde me er dus aan. :')
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 16 april 2014 @ 15:52:33 #94
358523 IkStampOpTacos
pi_138945005
quote:
Wacht eens even...
Geen idee, zijn ze nu wel wat laat mee nu Joffrey dood is. :+

quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Alsof mensen die de serie kijken dat herinneren. Veel weten niet eens dat Jeffrey een broertje had.
Tommen bedoel je? Oh wisten ze dat niet eens? :')
-
  donderdag 17 april 2014 @ 01:34:25 #95
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_138968079
quote:
5s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:49 schreef LeBeau het volgende:
Wat ik bij Ilyn Payne trouwens niet snap is waarom hij helemaal mute is, en in plaats van te lachen een soort van klikkend geluid maakt. Ik heb bij het lachen m'n tong niet nodig. Niet echt on-topic omdat hij niet meer in de serie lijkt voor te komen, maar goed, ik stoorde me er dus aan. :')
Klikken met ze tanden?

Wanneer denken jullie trouwens dat de aanval op de wall komt waar ygritte dood gaat en wanneer de aanval op de wal is van Mance? Zou allemaal in dit seizoen moeten zitten. Ik denk dat de aanval van Mance nog een seizoen wordt uitgesteld, anders gaat er teveel in één seizoen dood om de serie leuk te laten.
pi_138968264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:34 schreef Tweek het volgende:

[..]

Klikken met ze tanden?

Wanneer denken jullie trouwens dat de aanval op de wall komt waar ygritte dood gaat en wanneer de aanval op de wal is van Mance? Zou allemaal in dit seizoen moeten zitten. Ik denk dat de aanval van Mance nog een seizoen wordt uitgesteld, anders gaat er teveel in één seizoen dood om de serie leuk te laten.
Aflevering 9, 'the watchers on the wall'.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 17 april 2014 @ 08:21:30 #97
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138969407
quote:

[..]

Klikken met ze tanden?
Ik snap wel hoe hij een klikkend geluid kan maken, ik snap niet waarom hij niet meer geluid kan maken als het enige wat hij mist z'n tong is.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138969597
quote:

[..]

Klikken met ze tanden?

Volgens mij doen ze de aanvallen tegelijkertijd.
pi_138971275
Dat zou inderdaad zomaar kunnen ja.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:11:21 #100
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_138973023
Breaker of Chains
Er ontsnapt iemand?
Oathkeeper
Jaime stuurt Brienne op weg?
First of His Name
Tommen?
The Laws of Gods and Men
Arya?
Mockingbird
Theon?
pi_138973352
Breaker of Chains is misschien Daenerys die de aanval inzet en de slaven bevrijdt.
pi_138973358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:11 schreef Sitethief het volgende:
Breaker of Chains
Er ontsnapt iemand?
Oathkeeper
First of His Name
Tommen?
The Laws of Gods and Men
Arya?
Mockingbird
Theon?
Mockingbird is sowieso Petyr. Dat wordt leuk _O_
  donderdag 17 april 2014 @ 11:24:04 #103
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_138973364
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Mockingbird is sowieso Petyr.
Ohjah!
pi_138973740
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Mockingbird is sowieso Petyr. Dat wordt leuk _O_
Lisa zal nog wel blijven leven dit seizoen toch? Duurt nog ff voordat ze trouwen enzo geloof ik.
pi_138973843
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:38 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Lisa zal nog wel blijven leven dit seizoen toch? Duurt nog ff voordat ze trouwen enzo geloof ik.
Weet het nog niet. Moet inderdaad nog aardig wat gebeuren in The Vale. Maar het zou zomaar kunnen, als onderdeel van de finale van dit seizoen :9
pi_138976100
Geweldige aflevering gezien weer! Zag nog een plaatje voorbij komen waarop je een ontbrekend deel van Sansa's ketting zag en nadat ik de aflevering nog een keer heb gekeken zie je zelfs het moment waarop The Queen of Thorns het stuk van de ketting pakt :D Het zijn de kleine onopvallende dingen die het zo tof maken!
pi_138976321
Als je goed oplet zie je Tywin, na de constatering dat Joffrey stervende was, ook direct op Tommen aflopen om hem te beschermen.
Conscience do cost.
pi_139005348
Ik denk dat ze in de serie Tysha gaan vervangen door Shae met het "wherever whores go" gedoe.
pi_139005459
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:32 schreef Poemgirl het volgende:
Ik denk dat ze in de serie Tysha gaan vervangen door Shae met het "wherever whores go" gedoe.
Ik hoop het niet :{ Shae hoort in de laatste scene met Tywin te zijn. Tysha is al enigszins geïntroduceerd in de serie dus dat kunnen ze best behouden lijkt mij.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:38:28 #110
253447 Ethanolic
pi_139005514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:36 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik hoop het niet :{ Shae hoort in de laatste scene met Tywin te zijn. Tysha is al enigszins geïntroduceerd in de serie dus dat kunnen ze best behouden lijkt mij.
Dit, zou de karaktervorming van Tyrion ook niet ten goede komen.
Deathlift or Die.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:42:17 #111
383398 Kyubey
pi_139005611
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:11 schreef Sitethief het volgende:
Breaker of Chains
Er ontsnapt iemand?
Oathkeeper
First of His Name
Tommen?
The Laws of Gods and Men
Arya?
Mockingbird
Theon?
Laws of Gods and Men is soberzo het duel van de Berg tegen Oberyn.
Helemaal super.
pi_139011445
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Laws of Gods and Men is soberzo het duel van de Berg tegen Oberyn.
Nope, aflevering 8 is The Mountain and the Viper. Ik denk dat het over Tyrions trial gaat.
pi_139012475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:23 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Nope, aflevering 8 is The Mountain and the Viper.
Titel is nog helemaal niet bekend toch?
pi_139012597
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:01 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Titel is nog helemaal niet bekend toch?
jawel
pi_139012610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:06 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

jawel
Woar dan :o
pi_139012640
quote:
Huh kon het daarnet nog nergens vinden :o
pi_139013344
Ik ben ergens ook wel benieuwd of in de serie Stannis ook verrassend opduikt bij the wall om het leger van Mance Rayder te verslaan. In de boeken was het volgens mij uit het niets dat hij daar opdook. In de serie zal dat natuurlijk iets moeilijker zijn om te doen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:57:19 #119
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139014226
Ik hoop dat ze het seizoen beëindigen met Deadkat :D.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139022579
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:57 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik hoop dat ze het seizoen beëindigen met Deadkat :D.
Voor dat laatste eindshot teken ik _O_
pi_139025605
Aflevering 9 heet "The Watchers on the Wall" ... dat moet wel het verdedigen van de Wall zijn. Ben benieuwd of het dan alleen die aanval vanuit het Zuiden is of ook die van Mance. Aflevering 10 heeft 'The Children'. Zou leuk zijn als de COTF dan al geïntroduceerd worden.
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:30:19 #122
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139025889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:30 schreef lord_bono het volgende:
Ik ben ergens ook wel benieuwd of in de serie Stannis ook verrassend opduikt bij the wall om het leger van Mance Rayder te verslaan. In de boeken was het volgens mij uit het niets dat hij daar opdook. In de serie zal dat natuurlijk iets moeilijker zijn om te doen.
waren best nog wat hoofdstukken waarin z'n trip naar de wal beschreven eerd toch?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_139025915
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:30 schreef stinkie het volgende:

[..]

waren best nog wat hoofdstukken waarin z'n trip naar de wal beschreven eerd toch?
Kan ik me persoonlijk niet meer goed herinneren.
pi_139030244
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:30 schreef stinkie het volgende:

[..]

Nope. Gast kwam uit het niets opeens bij die wildlings battle. Daarna volgden er pas wat Davos hoofdstukken.
pi_139034413
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:01 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nope. Gast kwam uit het niets opeens bij die wildlings battle. Daarna volgden er pas wat Davos hoofdstukken.
Ik kan me herinneren dat Davos tijdens het leren lezen een brief tegenkwam van the wall dat ze hulp nodig hadden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_139035557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat Davos tijdens het leren lezen een brief tegenkwam van the wall dat ze hulp nodig hadden.
Dat is correct.
Conscience do cost.
pi_139039385
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is dan ook het enige wat we horen van kamp Stannis tot ze daadwerkelijk bij the wall verschijnen, redelijk onverwacht.
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:42:28 #128
253447 Ethanolic
pi_139039547
Ik denk dat ze dat exact zo gaan verfilmen. Zou ik ook echt top vinden. _O_
Deathlift or Die.
pi_139040215
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:33 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is dan ook het enige wat we horen van kamp Stannis tot ze daadwerkelijk bij the wall verschijnen, redelijk onverwacht.
Ik hoop het ook. Vond het in't boek ook een aangename verrassing :)
pi_139040405
Ja dat gaf Stannis echt een beetje de goodguy fibe, dat hij wel opkomt voor zijn koninkrijk in tegenstelling tot de rest van de koningen.
pi_139040520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat gaf Stannis echt een beetje de goodguy fibe, dat hij wel opkomt voor zijn koninkrijk in tegenstelling tot de rest van de koningen.
Al is het 'for the wrong reasons'.. :Y
pi_139043084
ik hoop niet dat ze twee aanvallen op de Wall samensmelten.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:02:27 #133
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139047165
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aflevering 9 heet "The Watchers on the Wall" ... dat moet wel het verdedigen van de Wall zijn. Ben benieuwd of het dan alleen die aanval vanuit het Zuiden is of ook die van Mance. Aflevering 10 heeft 'The Children'. Zou leuk zijn als de COTF dan al geïntroduceerd worden.
Leaf is wel gecast geloof ik
pi_139101470
Ik dacht dat in het boek the iron bank naar westeros kwam omdat de lannisters niet opschoten met betalen. Maar hier schrijft Davos ze aan?
  maandag 21 april 2014 @ 10:29:22 #135
253447 Ethanolic
pi_139103154
Is dat Coldhands in de trailer voor volgende week (aller laatste shot)?
Deathlift or Die.
pi_139107386
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:29 schreef Ethanolic het volgende:
Is dat Coldhands in de trailer voor volgende week (aller laatste shot)?
Denk het bijna niet, Coldhands hield zijn gezicht verborgen en hier kon je gewoon duidelijk zien dat het een WW was.
pi_139107926
quote:
There was no tenderness in the kiss he returned to her, only hunger. Her mouth opened from his tongue. 'No...not here. The septons...' 'The Others can take the septons.'...She pounded on his chest with feeble fists, muttering about the risk, the danger, about her father, about the septons, about the wrath of the gods. He never heard her'"
Quote uit het boek vanuit Jaime zijn pov, ook best wel rapey, maar dit stuk wat erna komt 'verzacht' het wel, iets wat ze in de serie hebben nagelaten.

quote:
"Hurry," she was whispering now, "quickly, quickly, now, do it now, do me now. Jaime, Jaime, Jaime." Her hands helped guide him. "Yes," Cersei said as he thrust, "my brother, sweet brother, yes, like that, yes, I have you, you’re home now, you’re home now, you’re home."
In de promo voor de volgende episode is te zien dat Cersei Jamie de orders geeft om Sansa te gaan zoeken, misschien dat ze hier er iets inschrijven om Jamie minder als een verkrachter over te laten komen.
pi_139116189
Klopt het nou dat ze in de serie Edrick Storm en Gendry hebben samengevoegd? Ik vraag me af waar dat verhaallijntje heen gaat, zowel in de boeken als in de serie.
  maandag 21 april 2014 @ 18:17:32 #139
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139116308
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:01 schreef eQuaL het volgende:

[..]

mm, in mijn herinnering word er een flink deel van de reis naar de Wall beschreven. Inclusief details over bevroren poten en voedsel etc.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_139116400
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:17 schreef stinkie het volgende:

[..]

mm, in mijn herinnering word er een flink deel van de reis naar de Wall beschreven. Inclusief details over bevroren poten en voedsel etc.
Klopt ook, maar dat wordt pas achteraf verteld. Als herinnering van Davos.
pi_139116599
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 18:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Klopt het nou dat ze in de serie Edrick Storm en Gendry hebben samengevoegd? Ik vraag me af waar dat verhaallijntje heen gaat, zowel in de boeken als in de serie.
Klopt. In de boeken horen we niet echt veel meer van Gendry en Edric, dus zou kunnen dat de seriemakers meer vrijheid hebben naar waar die verhaallijn naartoe gaat. Zou me niets verbazen als Brienne Gendry nog tegenkomt.
pi_139116932
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:29 schreef MAHL het volgende:

[..]

Klopt. In de boeken horen we niet echt veel meer van Gendry en Edric, dus zou kunnen dat de seriemakers meer vrijheid hebben naar waar die verhaallijn naartoe gaat. Zou me niets verbazen als Brienne Gendry nog tegenkomt.
Wie is dan ook alweer dat kind wat richting Dany gesmokkeld wordt? Ik heb in m'n hoofd zitten dat dat Edrick Storm was, maar nu zit ik te denken, was dat niet de baby van Dany's broer? Ja he?

Dan ben ik helemáál benieuwd wat GRRM met de bastaarden van Robert gaat doen.
  maandag 21 april 2014 @ 18:48:27 #143
253447 Ethanolic
pi_139117054
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:16 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Denk het bijna niet, Coldhands hield zijn gezicht verborgen en hier kon je gewoon duidelijk zien dat het een WW was.
Ik snap niet dat ze Coldhands eruit laten. Ik vond dat in het boek juist hetgeen dat die hoofdstukken wat dragelijker maakten.
Deathlift or Die.
pi_139123003
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:37 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Quote uit het boek vanuit Jaime zijn pov, ook best wel rapey, maar dit stuk wat erna komt 'verzacht' het wel, iets wat ze in de serie hebben nagelaten.

[..]

In de promo voor de volgende episode is te zien dat Cersei Jamie de orders geeft om Sansa te gaan zoeken, misschien dat ze hier er iets inschrijven om Jamie minder als een verkrachter over te laten komen.
Even gequote naar het tv-topic. :(
  dinsdag 22 april 2014 @ 07:10:53 #145
133369 Jivis
Critikut
pi_139136686
Eigenlijk wel jammer dat we Ygritte nu ineens als harteloze killer zien. In het boek kon ik nog wel meeleven met Jon als hij haar dood op het slagveld vindt, maar nu heb ik zoiets van 'ga maar lekker dood, kutwijf.'
Amen.
pi_139139539
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:10 schreef Jivis het volgende:
Eigenlijk wel jammer dat we Ygritte nu ineens als harteloze killer zien. In het boek kon ik nog wel meeleven met Jon als hij haar dood op het slagveld vindt, maar nu heb ik zoiets van 'ga maar lekker dood, kutwijf.'
Dat idee had ik dus ook :r
Heb die liefde van de fans nooit begrepen, het is en blijft een koude wildling.
pi_139140291
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2014 18:20 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Klopt ook, maar dat wordt pas achteraf verteld. Als herinnering van Davos.
Is dat niet als Stannis vanaf de Wall richting Winterfell reist?
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:17:15 #148
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139140332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Toch snap ik de motivatie van de wildlings beter dan dat ik die van o.a. Joffrey & Ramsay kan begrijpen. Sterker nog, ze hebben soms betere motieven dan Tywin & co.
pi_139140510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ach Jaime is ook een koude killer. En nu ook nog een verkrachter.
pi_139140785
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2014 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wie is dan ook alweer dat kind wat richting Dany gesmokkeld wordt? Ik heb in m'n hoofd zitten dat dat Edrick Storm was, maar nu zit ik te denken, was dat niet de baby van Dany's broer? Ja he?

Dan ben ik helemáál benieuwd wat GRRM met de bastaarden van Robert gaat doen.
Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?
pi_139141996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:15 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Is dat niet als Stannis vanaf de Wall richting Winterfell reist?
Klopt.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:09:30 #152
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139143557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:34 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?
Er waren heel veel personages onderweg naar Danny toch?
pi_139143637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:09 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Er waren heel veel personages onderweg naar Danny toch?
Ja, maar geen die familie was iirc.
pi_139144572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:34 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke plan was om Aegon wel naar haar toe te brengen, maar dankzij Tyrion koos ie ervoor om Westeros binnen te vallen. Het is natuurlijk wel de vraag of het echt een Targaryen is, en helemaal of het de zoon van Rhaegar is.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:06:06 #155
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139145343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:37 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke plan was om Aegon wel naar haar toe te brengen, maar dankzij Tyrion koos ie ervoor om Westeros binnen te vallen. Het is natuurlijk wel de vraag of het echt een Targaryen is, en helemaal of het de zoon van Rhaegar is.
Het kan ook de zoon van Ashara Dayne zijn.
pi_139145517
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ach Jaime is ook een koude killer. En nu ook nog een verkrachter.
}:| Don't be a bitch
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:37:28 #157
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139146184
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

}:| Don't be a bitch
En kinslayer
pi_139146195
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En kinslayer
Welke kin?
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:42:12 #159
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139146292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Welke kin?
In seizoen 2 wanneer zijn neef hem komt opzoeken.
pi_139146595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Idd. Ook al een verschil met het boek. Maar die gast was wel een aangetrouwde Lannister geloof ik :P
pi_139147467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Idd. Ook al een verschil met het boek. Maar die gast was wel een aangetrouwde Lannister geloof ik :P
Ja ze verneuken Jaime gewoon in de serie :(

Ik zat al vreemd op te kijken.. Jaime kinslayer? Maar dat is dus iets uit de serie.
pi_139214343
De Synopsis van de komende afleveringen, via Serietotaal.

Aflevering #35: First of His Name:
Debuut NL: Maandag 5 mei (20:30-21:30)
Cersei (Lena Headey) en Tywin (Charles Dance) bedenken wat de volgende zet van de Kroon moet zijn. Dany (Emilia Clarke) bediscussieert toekomstplannen. Jon (Kit Harington) vertrekt op een nieuwe missie.
Geschreven door David Benioff & D.B. Weiss, geregisseerd door Michelle MacLaren.

Aflevering #36: The Laws of Gods and Men
Debuut NL: Maandag 12 mei (20:30-21:30)
Stannis (Stephen Dillane) en Davos (Liam Cunningham) hebben een nieuwe strategie en varen uit. Dany ontmoet smekelingen. Tyrion (Peter Dinklage) staan lijnrecht tegenover zijn vader in de troonzaal.
Geschreven door Bryan Cogman, geregisseerd door Alik Sakharov.

Aflevering #37: Mockingbird
Debuut NL: Maandag 19 mei (20:30-21:30)
Tyrion krijgt hulp van een onwaarschijnlijke bondgenoot. Daario (Michiel Huisman) smeekt Dany om hem te laten doen waar hij goed in is. Jons waarschuwingen over de kwetsbaarheid van de Muur zijn aan dovemans oren gericht. Brienne (Gwendoline Christie) heeft een nieuwe missie, die ze samen met Pod (Daniel Portman) probeert te volgen.
Geschreven door David Benioff & D. B. Weiss, geregisseerd door Alik Sakharov.
pi_139215480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:28 schreef lord_bono het volgende:
De Synopsis van de komende afleveringen, via Serietotaal.

Aflevering #35: First of His Name:
Debuut NL: Maandag 5 mei (20:30-21:30)
Cersei (Lena Headey) en Tywin (Charles Dance) bedenken wat de volgende zet van de Kroon moet zijn. Dany (Emilia Clarke) bediscussieert toekomstplannen. Jon (Kit Harington) vertrekt op een nieuwe missie.
Geschreven door David Benioff & D.B. Weiss, geregisseerd door Michelle MacLaren.

Aflevering #36: The Laws of Gods and Men
Debuut NL: Maandag 12 mei (20:30-21:30)
Stannis (Stephen Dillane) en Davos (Liam Cunningham) hebben een nieuwe strategie en varen uit. Dany ontmoet smekelingen. Tyrion (Peter Dinklage) staan lijnrecht tegenover zijn vader in de troonzaal.
Geschreven door Bryan Cogman, geregisseerd door Alik Sakharov.

Aflevering #37: Mockingbird
Debuut NL: Maandag 19 mei (20:30-21:30)
Tyrion krijgt hulp van een onwaarschijnlijke bondgenoot. Daario (Michiel Huisman) smeekt Dany om hem te laten doen waar hij goed in is. Jons waarschuwingen over de kwetsbaarheid van de Muur zijn aan dovemans oren gericht. Brienne (Gwendoline Christie) heeft een nieuwe missie, die ze samen met Pod (Daniel Portman) probeert te volgen.
Geschreven door David Benioff & D. B. Weiss, geregisseerd door Alik Sakharov.
Oeh dat vernederlands.. :X
pi_139216700
Toen ik de boeken kocht keek ik ook eerst naar de Nederlandse versie, maar na 10 seconden lezen was ik daar van af :P
pi_139219093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:36 schreef BasvB het volgende:
Toen ik de boeken kocht keek ik ook eerst naar de Nederlandse versie, maar na 10 seconden lezen was ik daar van af :P
Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezen :@ Goeie zet, dat wel.

Ik erger me ook aan users in het andere topic, die de serie met ondertiteling zien en dus vernederlandste namen/dingen gebruiken.
pi_139219161
Nou wat erg zeg
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:23:55 #167
253447 Ethanolic
pi_139242024
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:14 schreef Jivis het volgende:
Ik vind de Magnar of Thenn (die wildling-kannibaal) trouwens allerminst geslaagd. Echt een platte Disney-schurk met slechte oneliners :'). Past totaal niet bij het Game of Thrones-universum imo, eerder in Pirates of the Carribean.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat snap ik dus ook niet. Waarom hebben ze dat zo gedaan?
Deathlift or Die.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:02:04 #168
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139242631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezen :@ Goeie zet, dat wel.

Ik erger me ook aan users in het andere topic, die de serie met ondertiteling zien en dus vernederlandste namen/dingen gebruiken.
meid toch, wat een toestand

:')
Laffe huichelaar
pi_139243899
quote:

[..]

En ik snap niet dat jij je alles actief laat spoileren, voordat je de boeken uit hebt.

Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.

(En ik lees al sinds jaar en dag Engels, dus nee, het is niet dat ik mezelf verdedig.)
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:23:46 #170
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139245682
quote:
Ik moet zeggen dat ik de in het Nederlands vertaalde namen in de boeken niet eens heel storend en soms zelfs erg mooi gevonden vind (Glover->Hanscoe). Helaas hebben de vertalers van de serie niet de moeite genomen even achter in de boeken te kijken en krijgen we inderdaad de meest wanstaltelijk vertaalde namen voorgeschoteld. ;(
Overigens hoeft namen vertalen voor mij niet zo nodig.

Vraagje aan de anderen:
welke dingen uit de boeken vind je echt jammer dat ze niet in de serie terechtgekomen zijn?

Ik vind "it should have been you" van Catelyn tegen Jon Snow toen hij bij de bewusteloze Bran kwam om afscheid te nemen een gemiste kans, dat ene zinnetje zei veel meer dan een uur uitleg duidelijk kan maken.

Verder vond ik het jammer dat Theon niet tegen het wegrollende hoofd schopte in de allereerste ep van s01. Dat hij het later bij Roderick Cassel nog eens dunnetjes overdeed vond ik een zwaktebod van de makers.

Er zijn nog wel wat dingen, bijvoorbeeld de hele flashback naar Roberts Rebellion en alles daaromheen, en zo.
pi_139247793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Gwywen het volgende:
Vraagje aan de anderen:
welke dingen uit de boeken vind je echt jammer dat ze niet in de serie terechtgekomen zijn?
het gevecht bij de tower of joy dat miste ik echt. maar ik hoop eigenlijk dat dat later nog terug komt.

quote:
“I looked for you on the Trident,” Ned said to them.
“We were not there,” Ser Gerold answered.
“Woe to the Usurper if we had been,” said Ser Oswell.
“When King's Landing fell, Ser Jaime slew your king with a golden sword, and I wondered where you were.”
“Far away,” Ser Gerold said, “or Aerys would yet sit the Iron Throne, and our false brother would burn in seven hells.”
“I came down on Storm's End to lift the siege,” Ned told them, and the Lords Tyrell and Redwyne dipped their banners, and all their knights bent the knee to pledge us fealty. I was certain you would be among them.”
“Our knees do not bend easily,” said Ser Arthur Dayne.
“Ser Willem Darry is fled to Dragonstone, with your queen and Prince Viserys. I thought you might have sailed with him.”
“Ser Willem is a good man and true,” said Ser Oswell.
“But not of the Kingsguard,” Ser Gerold pointed out. “The Kingsguard does not flee.”
“Then or now,” said Ser Arthur. He donned his helm.
“We swore a vow,” explained old Ser Gerold.
Ned’s wraiths moved up beside him, with shadow swords in hand. They were seven against three.
“And now it begins,” said Ser Arthur Dayne, the Sword of the Morning. He unsheathed Dawn and held it with both hands. The blade was pale as milkglass, alive with light.
“No,” Ned said with sadness in his voice. “Now it ends.” [2]
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_139248286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]
Vraagje aan de anderen:
When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.

De ketting van Tyrion :'( Had zijn karakter nog beter en slimmer gemaakt.
pi_139248313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef lord_bono het volgende:

[..]

When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.

Ze hebben het goed gemaakt met die gigantische wildfire show :D
pi_139248362
Andere vraag even tussendoor; ben je onschendbaar wanneer je lid bent van the Night's Watch?
Zodra je je vows hebt gezegd natuurlijk.

Aangezien die oude Targaryen daar ook gewoon los kan lopen, terwijl ze de rest hebben uitgeroeid.

En dan bedoel ik bijvoorbeeld Tyrion (even uitgaande van seizoen4 waar we nu zitten) kan hij gewoon richting de Wall gaan en een brother worden? Kan iemand hem dan nog wat doen of eisen dat ze hem uitleveren?
pi_139248397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze hebben het goed gemaakt met die gigantische wildfire show :D
Klopt ^O^ Maar vond het wel jammer dat het er niet in zat, voor de rest durf ik eigenlijk niet te zeggen wat ik nog meer mis O~) Boek 1 t/m 3 is daarvoor al te lang geleden, om de specifieke scenes te onthouden. Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden :)
pi_139248515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Klopt ^O^ Maar vond het wel jammer dat het er niet in zat, voor de rest durf ik eigenlijk niet te zeggen wat ik nog meer mis O~) Boek 1 t/m 3 is daarvoor al te lang geleden, om de specifieke scenes te onthouden. Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden :)
Ik heb zo'n slecht geheugen dat ik de helft (met name details) al niet meer weet :@
En dan te bedenken dat ik pas in januari seizoen 1/2/3 heb gezien en daarna met de boeken ben begonnen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:30:37 #177
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139249223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef lord_bono het volgende:

[..]

O, absoluut ja, dat vond ik ook zo jammer. Het gekke is dat ik me herinner dat ze het in de serie wel even over een ketting hebben gehad, toen hij ook bij die pyromancers langs ging. Of lopen mijn boek- en serieherinneringen nou door elkaar heen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Andere vraag even tussendoor; ben je onschendbaar wanneer je lid bent van the Night's Watch?
Zodra je je vows hebt gezegd natuurlijk.

Aangezien die oude Targaryen daar ook gewoon los kan lopen, terwijl ze de rest hebben uitgeroeid.

En dan bedoel ik bijvoorbeeld Tyrion (even uitgaande van seizoen4 waar we nu zitten) kan hij gewoon richting de Wall gaan en een brother worden? Kan iemand hem dan nog wat doen of eisen dat ze hem uitleveren?
Ik denk dat ze die vergeten zijn. 8)7
Bovendien heeft hij zijn leven lang zijn kansen op de troon genegeerd omdat hij nu eenmaal aan de Night's Watch verbonden was. Dus van hem was weinig te duchten. Bovendien >100 jaar oud, blind, enz.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef lord_bono het volgende: Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden :)
Bronn zei al iets tegen Jaime over "shitting gold" in ep 2 dus ik hoop dat dat foreshadowing is :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door Gwywen op 25-04-2014 13:40:06 ]
pi_139250582
Oké slecht voorbeeld :P

Maar als Tyrion er nou heen zou gaan, heeft Cersei dan nog wat te melden over hem? Kan ze hem laten uitleveren of vermoorden?
pi_139280148
Als je bij de NW aansluit laat je je oude leven en familie achter je, hij wordt niet echt als een Targaryen gezien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Oké slecht voorbeeld :P

Maar als Tyrion er nou heen zou gaan, heeft Cersei dan nog wat te melden over hem? Kan ze hem laten uitleveren of vermoorden?
Iemand laten vermoorden kan altijd. :) De NW zou hem denk ik niet uitleveren.
pi_139280379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 16:35 schreef Nic1 het volgende:
Als je bij de NW aansluit laat je je oude leven en familie achter je, hij wordt niet echt als een Targaryen gezien.

[..]

Iemand laten vermoorden kan altijd. :) De NW zou hem denk ik niet uitleveren.
Okay ik snap het :) Dus Tyrion zou daar alsnog niet veilig zijn.
pi_139282046
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Okay ik snap het :) Dus Tyrion zou daar alsnog niet veilig zijn.
Mensen gaan alleen naar de NW als ze ook toestemming ervoor hebben he, anders laten ze hem ook nooit gaan. Geen idee wat er gebeurt als je zonder 'toestemming' bij de NW zit.

Wat Aemon Targaryen betreft, niemand buiten de NW weet dat hij nog leeft, en de mensen in de NW weten niet dat hij Targaryen is.
pi_139282146
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:24 schreef MAHL het volgende:

[..]

Mensen gaan alleen naar de NW als ze ook toestemming ervoor hebben he, anders laten ze hem ook nooit gaan. Geen idee wat er gebeurt als je zonder 'toestemming' bij de NW zit.

Wat Aemon Targaryen betreft, niemand buiten de NW weet dat hij nog leeft, en de mensen in de NW weten niet dat hij Targaryen is.
Jon was er zomaar achter? :?
pi_139282216
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jon was er zomaar achter? :?
Jon heeft "opleiding" gehad in winterfell waardoor hij mijlenver voorligt op de gemiddelde NW'er en Aemon verklapte het zelf min of meer.
Conscience do cost.
pi_139282255
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Jon heeft "opleiding" gehad in winterfell waardoor hij mijlenver voorligt op de gemiddelde NW'er en Aemon verklapte het zelf min of meer.
Aahh juustem.. Duidelijk weer ;)
pi_139282270
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aahh juustem.. Duidelijk weer ;)
Conscience do cost.
pi_139282812
Ik ben trouwens benieuwd of dat nog een staartje krijgt.. Dat moet toch van betekenis zijn dan Aemon er nog is.
pi_139282836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of dat nog een staartje krijgt.. Dat moet toch van betekenis zijn dan Aemon er nog is.
? Er nog is? Waar nog is? Hij is er toch ook?
Conscience do cost.
pi_139283400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:02 schreef ems. het volgende:

[..]

? Er nog is? Waar nog is? Hij is er toch ook?
Er.. levend en zo.. gewoon dat hij nog bestaat en misschien dingen weet en zo..
pi_139290954
quote:
Nou ja ... er nog is ... Ik wil geen spoiler geven, maar dit is wel het spoilertopic :P
pi_139290981
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:38 schreef Young_David het volgende:

[..]

Nou ja ... er nog is ... Ik wil geen spoiler geven, maar dit is wel het spoilertopic :P
Ja ja ja ik heb het gelezen en zo hoor.. ;)
pi_139296055
quote:
Dat moet toch van betekenis zijn dan Aemon er nog is.
Zoals altijd wanneer ik denk "dit moet wel iets betekenen" was het niets. :(
pi_139299224
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:22 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zoals altijd wanneer ik denk "dit moet wel iets betekenen" was het niets. :(
Boek 4 gelezen?
pi_139331066
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door lord_bono op 28-04-2014 09:05:23 ]
  maandag 28 april 2014 @ 10:15:54 #194
253447 Ethanolic
pi_139332891
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:37 schreef lord_bono het volgende:
SPOILER
SPOILER
Deathlift or Die.
pi_139333017
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 12:26 schreef MAHL het volgende:

[..]

Boek 4 gelezen?
Ja, blijkbaar ben ik het vergeten. :)

Wat ik me kan herinneren is dat hij met Sam op reis richting Braavos Old Town gaat en sterft... niet echt belangrijk voor het verhaal uiteindelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:15 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

SPOILER
Hij is daar door Bolton naar toe gestuurd om Bran/Rickon te doden. Dat kwam tijdens de vorige (of de 2e) aflevering aan de orde.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nic1 op 28-04-2014 10:58:54 ]
  maandag 28 april 2014 @ 10:22:54 #196
253447 Ethanolic
pi_139333057
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:21 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Wat ik me kan herinneren is dat hij met Sam op reis richting Braavos gaat en sterft... niet echt belangrijk voor het verhaal uiteindelijk.
Naar Old Town man. :P
Deathlift or Die.
pi_139333079
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 10:22 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Naar Old Town man. :P
Ok Old Town.. het is een tijdje geleden. :)
pi_139334458
Gaat nu toch echt heel anders dan in het boek ... North of the Wall dan. En die laatste scene ... dat is zelfs in de boeken (nog) niet duidelijk geworden.
pi_139336314
quote:
daar door Bolton naar toe gestuurd om Bran/Rickon te doden. Dat kwam tijdens de vorige (of de 2e) aflevering aan de orde.
Ah oke bedankt, dan heb ik dat gemist O~)
pi_139336535
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaat nu toch echt heel anders dan in het boek ... North of the Wall dan. En die laatste scene ... dat is zelfs in de boeken (nog) niet duidelijk geworden.
Ik ben wel benieuwd waar het North of the Wall naar toe gaat, zeker die laatste scene!
pi_139336779
quote:

[..]

Wat ik me kan herinneren is dat hij met Sam op reis richting Braavos Old Town gaat en sterft... niet echt belangrijk voor het verhaal uiteindelijk.
Jon stuurt hem mee met Sam naar Oldtown idd, omdat Melisandre hem misschien anders wil gebruiken als mensenoffer ofzo (Kings Blood etc). Weet niet meer precies hoe het zit maar tijdens de reis gaat hij na zitten denken over Azor Ahai en TPTWP en komt tot de conclusie dat Dany het is. Vlak voordat hij sterft zegt hij tegen Sam dat hij tegen een van de maesters daar zijn theorie moet vertellen. Wat Sam ook doet en waarna die maester ook meteen richting Dany vertrekt.
pi_139338421
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 12:23 schreef MAHL het volgende:

[..]

Jon stuurt hem mee met Sam naar Oldtown idd, omdat Melisandre hem misschien anders wil gebruiken als mensenoffer ofzo (Kings Blood etc). Weet niet meer precies hoe het zit maar tijdens de reis gaat hij na zitten denken over Azor Ahai en TPTWP en komt tot de conclusie dat Dany het is. Vlak voordat hij sterft zegt hij tegen Sam dat hij tegen een van de maesters daar zijn theorie moet vertellen. Wat Sam ook doet en waarna die maester ook meteen richting Dany vertrekt.
Ah bedankt, dat was ik vergeten. :)
pi_139341431
Ik volg de serie voor de rest niet maar is het gevecht al geweest tussen Red Viper vs The Mountain?

Ben erg benieuwd hoe ze dat verfilmd hebben. Vond het persoonlijk één van de heftigste momenten in de boekenreeks.
  maandag 28 april 2014 @ 15:17:46 #204
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_139342178
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd waar het North of the Wall naar toe gaat, zeker die laatste scene!
[ afbeelding ]
Dat is volgens HBO de Night's King, schijnt schokkend te zijn, maar de naam zegt mij niet zoveel.

quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 14:55 schreef Spaulding het volgende:
Ik volg de serie voor de rest niet maar is het gevecht al geweest tussen Red Viper vs The Mountain?

Ben erg benieuwd hoe ze dat verfilmd hebben. Vond het persoonlijk één van de heftigste momenten in de boekenreeks.
Dacht aflevering 8 pas.
pi_139342399
Echt balen dat Winds of Winter nog wel even gaat duren ... zeker nu er toch wat spoilers aan zitten te komen vanuit de tv-reeks. Denk dat het boek na volgend seizoen uitkomt (juni 2015).
pi_139342500
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Echt balen dat Winds of Winter nog wel even gaat duren ... zeker nu er toch wat spoilers aan zitten te komen vanuit de tv-reeks. Denk dat het boek na volgend seizoen uitkomt (juni 2015).
Wat we nu gezien hebben van de WWers, wat dus blijkbaar helemaal nog niet bekend is in de boeken, zouden dat ´´hints´´ zijn van GRRM? Aangezien hij de regisseurs in grote lijnen heeft verteld waar het verhaal naar toe gaat.
pi_139342858
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dat is volgens HBO de Night's King, schijnt schokkend te zijn, maar de naam zegt mij niet zoveel.
Klopt inderdaad, achtergrond info over de Night's King. HBO heeft het ondertussen wel aangepast in de officiële synopsis.

http://viewers-guide.hbo.(...)-4/episode-4/home/34
pi_139345230
Valt JS in de boeken ook de Night's Watch-deserteurs aan? Kan me er niks van herinneren.
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_139345301
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:46 schreef BartK. het volgende:
Valt JS in de boeken ook de Night's Watch-deserteurs aan? Kan me er niks van herinneren.
Nee, er klopt weinig meer van wat er nu ten Noorden van de Wall zich afspeelt.
pi_139345413
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:46 schreef BartK. het volgende:
Nee, in de boeken worden die door Coldhands gedood. Ze gooien de boel bij de Wall en daarboven redelijk om ja. Wel logisch eigenlijk, nog een seizoen Bran & co die niets doen en een seizoenlang Jon die bij de Wall zit te wachten op de aanval gaat ook een beetje saai worden :P
pi_139345715
LC JS begint al te vormen ^^ mooi om te zien
  maandag 28 april 2014 @ 17:52:47 #212
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139346982
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Joffrey, ben jij dat?
pi_139349397
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:03 schreef BasvB het volgende:
LC JS begint al te vormen ^^ mooi om te zien
Que?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139349872
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 17:52 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Joffrey, ben jij dat?
Hoe zien jullie daar een Joffrey in? :D
pi_139350447
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 17:52 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Joffrey, ben jij dat?
Dat is Brandon Stark, 13e Lord Commander en de Night's King.
pi_139350584
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:15 schreef Kirov het volgende:

[..]

Que?
Lord Commander Jon Snow ;)
pi_139350606
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:50 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Lord Commander Jon Snow ;)
Ah, kende de afkorting niet :P
pi_139351200
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:52 schreef MAHL het volgende:

[..]

Nee, in de boeken worden die door Coldhands gedood. Ze gooien de boel bij de Wall en daarboven redelijk om ja. Wel logisch eigenlijk, nog een seizoen Bran & co die niets doen en een seizoenlang Jon die bij de Wall zit te wachten op de aanval gaat ook een beetje saai worden :P
Dat kan nog wel. En dat Coldhands daarmee Bran ontzet om vervolgens noordwaarts te trekken.
pi_139352815
Als Tyrion's trial by combat pas in ep8 komt, redden we dan z'n ontsnapping/Shae/Tywin nog op dit seizoen? Ik mag hopen van wel zeg..
  maandag 28 april 2014 @ 20:46:28 #220
253447 Ethanolic
pi_139352836
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Als Tyrion's trial by combat pas in ep8 komt, redden we dan z'n ontsnapping/Shae/Tywin nog op dit seizoen? Ik mag hopen van wel zeg..
Ik denk dat dat de finale zal zijn.
Deathlift or Die.
pi_139352901
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:46 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de finale zal zijn.
Waar zou de titel ''The Children'' op kunnen slaan? Ep10.

Volgende week ''First of his name'', dan zal Tommen wel gekroond/getrouwd worden.
pi_139352946
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waar zou de titel ''The Children'' op kunnen slaan? Ep10.

Volgende week ''First of his name'', dan zal Tommen wel gekroond/getrouwd worden.
Children of the forest? Of is dat nog te vroeg.
pi_139353592
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:49 schreef Kirov het volgende:

[..]

Children of the forest? Of is dat nog te vroeg.
Zegt me niets, boek4/5?
pi_139353634
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zegt me niets, boek4/5?
pi_139354127
quote:
Waar pluk je dat nou weer vandaan? :?
pi_139354483
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:17 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waar pluk je dat nou weer vandaan? :?
Extra's op de blu-ray.
pi_139354517
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:25 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Extra's op de blu-ray.
Aah geen wonder dat ik het niet wist.. Is het uberhaupt wel ergens vermeldt in de serie?
pi_139354588
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aah geen wonder dat ik het niet wist.. Is het uberhaupt wel ergens vermeldt in de serie?
Old Nan tegen Bran in seizoen 1 geloof ik.
  maandag 28 april 2014 @ 21:28:45 #229
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139354632
Mijn vader kijkt nu een gedownloade versie van seizoen 1, met gedownloade vertaling. Witte Wandelaars
Laffe huichelaar
pi_139354638
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zal vast wel ergens voorbij gekomen zijn, meestal als er een extra over is dan is er ook in de serie aandacht aan besteed.
pi_139354718
quote:
9s.gif Op maandag 28 april 2014 21:28 schreef timmmmm het volgende:
Mijn vader kijkt nu een gedownloade versie van seizoen 1, met gedownloade vertaling. Witte Wandelaars
Brrrr :X
  maandag 28 april 2014 @ 21:40:23 #232
133369 Jivis
Critikut
pi_139355158
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat we nu gezien hebben van de WWers, wat dus blijkbaar helemaal nog niet bekend is in de boeken, zouden dat ´´hints´´ zijn van GRRM? Aangezien hij de regisseurs in grote lijnen heeft verteld waar het verhaal naar toe gaat.
Moet haast wel ja. Vond het wel een rare gewaarwording, als boeklezer door de tv-serie gespoild worden :').
Amen.
pi_139355195
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 21:40 schreef Jivis het volgende:

[..]

Moet haast wel ja. Vond het wel een rare gewaarwording, als boeklezer door de tv-serie gespoild worden :').
Ja of ze verzinnen het zelf, daar zijn ze ook niet vies van :')
pi_139355367
Oke confused as fuck. Locke en Jon opeens onderweg naar Craster's, Bran opeens gevangen genomen at Craster's, Summer en Ghost hopelijk gewoon gevangen genomen nog allebei en dan? :') Opeens die aap aan het einde, maargoed logisch dat we dat niet wisten want er is geen WW PoV in het boek naturlich, maar nu moeten ze daar wel iets mee doen ook.

Dus... Jon moet bij Craster's iedereen afslachten, bij voorbaat incluis Locke, Bran moet Jon overhalen om toch verder north of the wall te 'mogen', maar Hodor zag er vrij gewond uit dus dat lijkt me niet realistisch. Toch heet de laatste aflevering wel 'Children'. Dan moet Jon terug naar Castle Black voordat de aanval op de wall begint... En ergens moet Stannis daar dan ook heen, maar het lijkt of die nu richting Braavos gaat? :P

Opeens is het zoooo anders! :'( En die Jorah aap is er ook nog, omdat Barristan nooit bij de Small Council meetings heeft gezeten. Dus hoe gaan ze dan later Tyrion weghalen? Ik zie het niet meer. :')
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 28 april 2014 @ 21:49:02 #235
133369 Jivis
Critikut
pi_139355549
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja of ze verzinnen het zelf, daar zijn ze ook niet vies van :')
Lijkt me niet, daar is dit een te grote ontwikkeling voor. En het is bekend dat GRRM nauw betrokken is bij de serie. Een van de redenen dat die voor geen meter opschiet met het nieuwe boek :').
Amen.
pi_139355573
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:49 schreef Jivis het volgende:

[..]

Lijkt me niet, daar is dit een te grote ontwikkeling voor. En het is bekend dat GRRM nauw betrokken is bij de serie. Een van de redenen dat die voor geen meter opschiet met het nieuwe boek :').
Leuk voor z'n trouwe boeklezers dan :')
pi_139355596
Wie heeft het lef om een gore spoiler in de nieuwe TT te zetten? Speciaal voor alle zeikerds uit het andere topic :')
  maandag 28 april 2014 @ 21:51:33 #238
28033 Pek
je moet wat
pi_139355666
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 21:40 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik had ook een wtf?-momentje ja, maar ook een hèhè eindelijk gevoel :P
De boeken zijn zo verschrikkelijk slecht geschreven dat het glazuur van je tanden spat, ongelooflijk.

Deze TV-serie kan het een en ander rechtzetten en daar begint het op te lijken :)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_139355692
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik had ook een wtf?-momentje ja, maar ook een hèhè eindelijk gevoel :P
De boeken zijn zo verschrikkelijk slecht geschreven dat het glazuur van je tanden spat, ongelooflijk.

Deze TV-serie kan het een en ander rechtzetten en daar begint het op te lijken :)
Ik mis anders een hoop diepgang in de serie.
pi_139355801
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef Kirov het volgende:

[..]

True, maar ik ben stiekem ook wel blij dat de Bran verhaallijn veranderd wordt... die was wel echt saai. En Jon in z'n eeuwige Castle Black aan het wachten... Keek ik ook niet naar uit.
  maandag 28 april 2014 @ 21:55:33 #241
28033 Pek
je moet wat
pi_139355872
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef Kirov het volgende:

[..]

Diepgang als:"Hij draagt een wambuis met opengewerkt kant en een blablalbabla?" Honderden verschillende karakters aandragen maakt het nog geen "Epos", leuk geprobeerd, dat wel :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_139356531
quote:
9s.gif Op maandag 28 april 2014 21:28 schreef timmmmm het volgende:
raar want in de nederlandse versie op HBO wordt het volgens mij vertaald met "anderen" dat vond ik wel mooi als knipoog naar het boek
- Rudyard Kipling
pi_139356763
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:09 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

raar want in de nederlandse versie op HBO wordt het volgens mij vertaald met "anderen" dat vond ik wel mooi als knipoog naar het boek
iemand zit te janken om een illegaal gedownloade versie met in elkaar geknutselde ondertiteling van een vrijwilliger :')
pi_139356810
Oh ja, dat zou ik nog vragen.

Zit ruim over de helft in boek4, maar ik kan niet door de POV's van de Greyjoys komen. Verschrikkelijk saai..
Kan ik deze gewoon overslaan? Of mis ik dan hele belangrijke zaken?
pi_139356933
Kun je gerust overslaan.
pi_139356979
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:17 schreef Nagil het volgende:
Kun je gerust overslaan.
Gelukkig, want het leest nu mooi kut weg allemaal.
Er zit ook niet zoveel vaart meer in, de hoofdstukken zijn ook veel langer sinds boek4. :(
pi_139357134
Ben ffc nu voor de tweede keer aan het lezen, maar vindt ze niet zo saai hoor. Verheug me al op Euron Greyjoy in de serie :)
pi_139357211
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, dat zou ik nog vragen.

Zit ruim over de helft in boek4, maar ik kan niet door de POV's van de Greyjoys komen. Verschrikkelijk saai..
Kan ik deze gewoon overslaan? Of mis ik dan hele belangrijke zaken?
Ik zou ze niet overslaan maar skimmen. Zit best wel belangrijke info in.
pi_139357308
Het is iig duidelijk dat de belangrijke info die er in zit ook in 1 of 2 hoofdstukken verteld had kunnen worden. Hier kun je iig de samenvattingen lezen: http://towerofthehand.com/books/104/
pi_139357428
Ja dat zeker, daarom ook skimmen. Heb ik met veel van die Bran hoofdstukken gedaan, niet doorheen te komen.
pi_139358588
Gast is fucking badass en een van leukere povs in AFFC en ADWD

[ Bericht 25% gewijzigd door BasvB op 28-04-2014 22:56:49 ]
pi_139359314
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ik zou ze niet overslaan maar skimmen. Zit best wel belangrijke info in.
Dan doe ik dat :)

Nee ik kom er gewoon echt niet doorheen, die hele verhaallijn boeit me ook niet. Davos' POV's vond ik ook saai, maar daaruit kwam nog belangrijke informatie. Vandaar dat ik hier even vraag of dat bij de Greyjoy's ook zo is.
  maandag 28 april 2014 @ 23:11:30 #253
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139359566
Wat een afwijkingen t.o.v. het boek nu! :o Ik vind het wel spannend, maar het is toch ook wel vervreemdend om opeens Jon te horen praten over Bran die nog leeft. Als Jon dat nu weet, dan komt de rest van Westeros er toch ook snel achter? Al komen ze daar ook wel achter, bedenk ik me nu opeens, aangezien Manderly later nog wil dat Davos op zoek gaat naar Rickon. Hoe weet Manderly eigenlijk van Rickon, weet iemand dat nog?

Bran bij de deserteurs vind ik wel vermakelijk, maar ik hoop wel dat hij ontsnapt vóórdat Jon langskomt. Ik vind het juist zo mooi droevig dat de Stark kids elkaar steeds alleen maar kwijtraken ipv terugvinden.

Mereen was trouwens wel erg snel klaar, dat vond ik wel suf. Als ik bedenk wat Tyrion allemaal nog moet meemaken totdat hij in de arena van Mereen rondrijdt op z'n zeug en wat Dany in de tussentijd meemaakt, dan vraag ik me serieus af wat de schrijvers in gedachten hebben met de Dany verhaallijn... Ja, ze moet Jorah nog uit haar posse kicken en een beetje met Daario neuken, met Hizdar aanpappen en problemen krijgen met de Harpy, maar dat is ook makkelijk in een paar afleveringen af te handelen, daar hoeft niet meer dan een heel seizoen overheen :O Naja, dit leek altijd al een probleem te worden (volgens mij dan), maar door de aanloop naar Mereen zo snel te doen wordt de stagnatie van het verhaal alleen maar groter denk ik. Geen wonder dat ze dan maar een lovestory tussen Missandei en Grey Worm doen :')

Tyrion & Jaime was awesome O+ En ook alles met Brienne en O+ Pod O+
  maandag 28 april 2014 @ 23:12:54 #254
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139359619
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee ik kom er gewoon echt niet doorheen, die hele verhaallijn boeit me ook niet. Davos' POV's vond ik ook saai, maar daaruit kwam nog belangrijke informatie. Vandaar dat ik hier even vraag of dat bij de Greyjoy's ook zo is.
Ik vind de Greyjoy verhalen zelf wel tof eigenlijk, maar vooralsnog kun je iig alles van Asha wel skippen zonder gigantisch belangrijke dingen te missen denk ik.

Victarion zou ik wel meer aandacht aan besteden!
  maandag 28 april 2014 @ 23:17:18 #255
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139359804
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu zit met die White Walkers en het verschil met de boeken?
pi_139359872
quote:
5s.gif Op maandag 28 april 2014 23:17 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu zit met die White Walkers en het verschil met de boeken?
Gewoon; waar je in het boek niks weet over de achtergrond van de WW, krijg je in de serie plotseling wel achtergrond informatie.
pi_139359890
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef Zhenar het volgende:
Wat een afwijkingen t.o.v. het boek nu! :o Ik vind het wel spannend, maar het is toch ook wel vervreemdend om opeens Jon te horen praten over Bran die nog leeft. Als Jon dat nu weet, dan komt de rest van Westeros er toch ook snel achter? Al komen ze daar ook wel achter, bedenk ik me nu opeens, aangezien Manderly later nog wil dat Davos op zoek gaat naar Rickon. Hoe weet Manderly eigenlijk van Rickon, weet iemand dat nog?

Bran bij de deserteurs vind ik wel vermakelijk, maar ik hoop wel dat hij ontsnapt vóórdat Jon langskomt. Ik vind het juist zo mooi droevig dat de Stark kids elkaar steeds alleen maar kwijtraken ipv terugvinden.

Mereen was trouwens wel erg snel klaar, dat vond ik wel suf. Als ik bedenk wat Tyrion allemaal nog moet meemaken totdat hij in de arena van Mereen rondrijdt op z'n zeug en wat Dany in de tussentijd meemaakt, dan vraag ik me serieus af wat de schrijvers in gedachten hebben met de Dany verhaallijn... Ja, ze moet Jorah nog uit haar posse kicken en een beetje met Daario neuken, met Hizdar aanpappen en problemen krijgen met de Harpy, maar dat is ook makkelijk in een paar afleveringen af te handelen, daar hoeft niet meer dan een heel seizoen overheen :O Naja, dit leek altijd al een probleem te worden (volgens mij dan), maar door de aanloop naar Mereen zo snel te doen wordt de stagnatie van het verhaal alleen maar groter denk ik. Geen wonder dat ze dan maar een lovestory tussen Missandei en Grey Worm doen :')

Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen... :{
pi_139359891
quote:

Mooie samenvatting ^O^

De GoT kijkers worden te kort gedaan helaas, maar dat mag je ze niet vertellen :')
Ik ben in ieder geval blij dat ik met de boeken bezig ben, het geeft het verhaal toch een extra dimensie
pi_139359961
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hoe gaat ze Jorah kicken dan? Barristan weet niet van zijn verraad en hij zal het haar toch zelf ook niet vertellen... :{
In de boeken is het wel Barristan die dat vertelt, dus even afwachten hoe ze dat nu gaan doen.
  maandag 28 april 2014 @ 23:24:19 #260
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139360079
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik denk dat Jorah ruzie krijgt met Barristan over de 'opvoeding' van Dany (zie ook de tevergeefse poging van Selmy om Dany genade te laten tonen) en dat Dany de kant van Jorah dreigt te kiezen en dat Barry dan onthult dat hij stiekem al die tijd al wist van Jorah's spionageverleden.

Er is daar nog gemakkelijk iets van te maken. Dat we niet expliciet hebben gezien dat Barristan in de Small Council hoorde dat Mormont loopt de spioneren bij Dany betekent nog niet dat hij het niet weet.
pi_139360664
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 23:24 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik denk dat Jorah ruzie krijgt met Barristan over de 'opvoeding' van Dany (zie ook de tevergeefse poging van Selmy om Dany genade te laten tonen) en dat Dany de kant van Jorah dreigt te kiezen en dat Barry dan onthult dat hij stiekem al die tijd al wist van Jorah's spionageverleden.

Er is daar nog gemakkelijk iets van te maken. Dat we niet expliciet hebben gezien dat Barristan in de Small Council hoorde dat Mormont loopt de spioneren bij Dany betekent nog niet dat hij het niet weet.
Jorah heeft gepolst, en toen zei Barristan dat hij er nooit bij zat. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dus.
pi_139360810
quote:

Via de squire van Theon komt ie weten te weten dat Bran en Rickon nog leven.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:06:32 #263
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139361498
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jorah heeft gepolst, en toen zei Barristan dat hij er nooit bij zat. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dus.
Genoeg mogelijkheden denk ik. Misschien heeft Barristan daarover gelogen. Misschien heeft hij het buiten de small council om gehoord (je pikt nogal wat op als je kingsguard bent). Of misschien doen ze het wel anders: dat Jorah avances maakt en Dany hem daarom wegstuurt, dat hij een aparte missie krijgt. Er zijn talloze manieren om Jorah uiteindelijk ergens anders heen te sturen. Vooralsnog hebben de schrijvers (volgens mij dan) altijd met elke afwijking uiteindelijk de verhaallijnen toch weer mooi conform het plot van het boek gekregen, al dan niet met omwegen. Ik vertrouw er wel in O-)

Wat ik me wel opeens bedenk, is dat ik nog steeds de prophecies rondom Dany zo mis. Die maken haar verhaallijn voor mij juist zo boeiend.

Uit de House of the Undying:

""Three fires must you light... one for life and one for death and one to love... Three mounts must you ride... one to bed and one to dread and one to love... Three treasons will you know... once for blood and once for gold and once for love..."

En al die voorspellingen van Quaithe:

"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow."

Asshai, Dany thought. She would have me go to Asshai. "Will the Asshai'i give me an army?" she demanded. "Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai that I will not find in Qarth?" "Truth," said the woman in the mask.

"Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal."

Ik blijf het zo tof vinden om uit te puzzelen wat alle onderdelen van die voorspellingen kunnen zijn. Jammer dat ze dat in de serie er (nog) niet in hebben gedaan. Kun je als kijker toch ook eindeloos over filosoferen. O+
pi_139362739
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Greyjoy's worden best belangrijk, zou het zeker lezen. Vond het zelf overigens wel interessante hoofdstukken, maar vond Bran en Arya weer niets. :)
pi_139364118
Wat kut deze afwijkingen van het boek.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 29 april 2014 @ 06:45:00 #266
133369 Jivis
Critikut
pi_139364359
Stukken van het boek overslaan, dat vind ik net zoiets als mensen die door dialogen in de serie heen skippen :').

quote:
13s.gif Op dinsdag 29 april 2014 03:36 schreef Mortaxx het volgende:
Wat vond je kut? Ik vond de scene met de WW's wel interessant, maar kon dat gedoe met die deserteurs en Bran niet zo waarderen. Al hoop ik dat dat nog een opstapje is naar Coldhands. Het lijkt me in ieder geval ommogelijk dat Jon Bran gaat ontmoeten, dat zou het allemaal té gecompliceerd maken.
Amen.
pi_139366523
Gewoon niks overslaan joh. Even bikkelen.
pi_139367641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:06 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Genoeg mogelijkheden denk ik. Misschien heeft Barristan daarover gelogen. Misschien heeft hij het buiten de small council om gehoord (je pikt nogal wat op als je kingsguard bent). Of misschien doen ze het wel anders: dat Jorah avances maakt en Dany hem daarom wegstuurt, dat hij een aparte missie krijgt. Er zijn talloze manieren om Jorah uiteindelijk ergens anders heen te sturen. Vooralsnog hebben de schrijvers (volgens mij dan) altijd met elke afwijking uiteindelijk de verhaallijnen toch weer mooi conform het plot van het boek gekregen, al dan niet met omwegen. Ik vertrouw er wel in O-)

Wat ik me wel opeens bedenk, is dat ik nog steeds de prophecies rondom Dany zo mis. Die maken haar verhaallijn voor mij juist zo boeiend.

Uit de House of the Undying:

""Three fires must you light... one for life and one for death and one to love... Three mounts must you ride... one to bed and one to dread and one to love... Three treasons will you know... once for blood and once for gold and once for love..."

En al die voorspellingen van Quaithe:

"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow."

Asshai, Dany thought. She would have me go to Asshai. "Will the Asshai'i give me an army?" she demanded. "Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai that I will not find in Qarth?" "Truth," said the woman in the mask.

"Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal."

Ik blijf het zo tof vinden om uit te puzzelen wat alle onderdelen van die voorspellingen kunnen zijn. Jammer dat ze dat in de serie er (nog) niet in hebben gedaan. Kun je als kijker toch ook eindeloos over filosoferen. O+
Varys?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 11:00:55 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:02:20 #269
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139367684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:11 schreef Funzel het volgende:
Gewoon niks overslaan joh. Even bikkelen.
Valar Readeverythingis!
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:07:46 #270
358523 IkStampOpTacos
pi_139369773
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 06:45 schreef Jivis het volgende:
Stukken van het boek overslaan, dat vind ik net zoiets als mensen die door dialogen in de serie heen skippen :').

[..]

Wat vond je kut? Ik vond de scene met de WW's wel interessant, maar kon dat gedoe met die deserteurs en Bran niet zo waarderen. Al hoop ik dat dat nog een opstapje is naar Coldhands. Het lijkt me in ieder geval ommogelijk dat Jon Bran gaat ontmoeten, dat zou het allemaal té gecompliceerd maken.
Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers. :{
-
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:16:03 #271
133369 Jivis
Critikut
pi_139370061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers. :{
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.

Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Amen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:34:15 #272
358523 IkStampOpTacos
pi_139370808
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.

Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Precies. Helemaal mee eens.

Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken. :') In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
-
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:40:40 #273
133369 Jivis
Critikut
pi_139371031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies. Helemaal mee eens.

Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken. :') In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
Dat zou heel slecht zijn, maar promo's geven altijd een zeer vertekend beeld. Daar zou ik dus niet te veel op afgaan. Worden meestal in elkaar gezet door mensen die helemaal niks met de serie te maken hebben.
Amen.
pi_139371049
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:41:53 #275
133369 Jivis
Critikut
pi_139371072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef larry_flynt het volgende:
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Amen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:42:57 #276
358523 IkStampOpTacos
pi_139371104
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef Jivis het volgende:

[..]

In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
-
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:45:04 #277
133369 Jivis
Critikut
pi_139371159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
Kan een probleem worden ja. Ze deinzen in ieder geval nergens voor terug, blijkt wel uit de laatste aflevering :P.
Amen.
pi_139371174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!
pi_139371198
Alsof we boek 6 ooit nog krijgen
pi_139371333
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:45 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!
dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaan
- Rudyard Kipling
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:07:54 #281
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139371872
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vermoed dat coldhands ze red, en ze weg zijn voor Jon daar opduikt?
pi_139371934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:50 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaan
Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..
pi_139373093
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..
ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.
- Rudyard Kipling
pi_139373471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.
Ja, maar niet alles. GRRM heeft aangegeven dat hij het niet eens was met de Talisa/Jeyne wisseling + de verkrachting van Cersei door Jaime.
pi_139373848
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 april 2014 03:36 schreef Mortaxx het volgende:
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Varys?
Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?

Hmm, jij hebt de boeken ook gelezen?
pi_139375136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:

[..]

Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.

[..]

Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?

Hmm, jij hebt de boeken ook gelezen?
Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.
pi_139375423
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:36 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.
Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.

Wel benieuwd trouwens wat ze met Brienne & Pod gaan doen.... Lijkt me niet dat ze haar een heel seizoen kunnen laten rondlopen?
pi_139375589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef MAHL het volgende:

[..]

Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.

Wel benieuwd trouwens wat ze met Brienne & Pod gaan doen.... Lijkt me niet dat ze haar een heel seizoen kunnen laten rondlopen?
Un-cat? :D
pi_139375742
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Zou een mooi einde van het seizoen zijn. :)
pi_139375906
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden ja :D

Denk trouwens dat boek 4/5 één seizoen gaat worden, heel veel materiaal zit daar niet in. Dus wat ze daarna met Brienne gaan doen? Dat zou toch boek 6 materiaal moeten worden? :{
pi_139375953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden ja :D

Denk trouwens dat boek 4/5 één seizoen gaat worden, heel veel materiaal zit daar niet in. Dus wat ze daarna met Brienne gaan doen? Dat zou toch boek 6 materiaal moeten worden? :{
Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de serie :{
pi_139376048
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:58 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de serie :{
En Talisa die dood gaat waardoor we weten dat Jeyne geen grote rol in de boeken meer krijgt.

Boek 6 zal er wel eerder komen dan seizoen 6. Maar boek 7 gaat eerder 'verfilmd' dan 'verboekt' worden denk ik :P
pi_139376863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:

[..]

Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.
pi_139377001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef Young_David het volgende:

[..]

Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
pi_139378058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:

[..]

Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
ja ik vermoed dat als Jon Bran ontmoet er heus wel een reden zal zijn dat Bran verder naar het noorden moet gaan. mischien dat die Locke daar nog wel een rol in gaat spelen. Ze kunnen immers niet het verhaal helemaal omgooien

vind het wel grappig die aanpassingen in de serie zo blijf je als boeklezer ook nog een beetje gissen.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:12:39 #296
133369 Jivis
Critikut
pi_139378173
quote:

[..]

Precies.

Een rol voor Coldhands die Bran & co daar weghaalt lijkt me zeer tof en zou ideaal zijn. Jon die daar vervolgens arriveert en alleen de lijken (of wights) van de deserteurs aantreft.
Amen.
pi_139378529
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:12 schreef Jivis het volgende:

[..]

Precies.

Een rol voor Coldhands die Bran & co daar weghaalt lijkt me zeer tof en zou ideaal zijn. Jon die daar vervolgens arriveert en alleen de lijken (of wights) van de deserteurs aantreft.
Jon moet trouwens wel opschieten als hij in een paar afleveringen nog helemaal naar craster wil en terug, en vervolgens nog aanwezig is bij die aanval op de muur. Wordt een druk seizoen voor hem.
pi_139389371
quote:

[..]

Dat de Starks elkaar telkens mislopen lijkt me niet noodzakelijk voor het verhaal, zolang Bran maar verder naar het noorden gaat en Jon weer terug naar de Wall. Dat Jon Bran niet zomaar zou laten gaan lijkt me logisch, maar daardoor creeer je juist een spanning die het verhaal interesanter maakt, in ieder geval een stuk interesanter dan Bran en Jon die tot het einde van het seizoen vrijwel niets meer doen.

Het leuke aan de veranderingen t.o.v. het boek is dat er nieuwe situaties gecreerd worden waarvan ik geen idee heb hoe die gaan lopen. Ik wist hoe en wanneer Ned, Robb en Joffrey doodgingen. Ik vind het leuk om bij dat soort scenes te zien hoe de bladzijden tot leven komen, maar ik vind het ook leuk om te zien hoe karakters die ik al ken in nieuwe situaties gezet worden, net zoals je dat beleeft als je de boeken voor het eerst leest. Een voorbeeld is Tywin en Arya, de uitgebreidere rol van Bronn, nieuwe karakters als Ros, Talissa en Locke.

Maar goed, ik zal hier wel een van de weinigen zijn die positief over de veranderingen is.
pi_139390297
Bronn vind ik wel een goede verandering :) Die vent is gewoon geweldig O+

Talisa/Jeyne had van mij niet gehoeven, vooral het doorprikken van die zwangere buik vond ik niet zo leuk..

En Jaime uiteraard, maar dat is algemeen bekend.
pi_139390356
Ik vind het ook leuk! En ach, zoveel herinner ik me uiteindelijk ook weer niet van de boeken. De grote gebeurtenissen en lijn uiteraard wel, maar dat blijft grotendeels het zelfde ;)
pi_139391133
Slotsje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')