quote:Op woensdag 16 april 2014 02:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik begin echt zo'n knorrige boekzeurder te worden. Bij elke verandering denk ik weer "maar in de boekuh".![]()
Denk dat ze het budget hard nodig hebben voor de latere episodes. Zie het liever besteed aan het gevecht met Mance Rayder.quote:Ben niet zeer enthousiast over de aflevering, de Bolton scènes waren fantastisch (maar wie is Ramsays meisje?), maar de purple wedding miste toch een beetje de impact. Voelde ook een beetje lower budget/cornier dan we gewend zijn.
De voornaamste reden om Bronn te gebruiken is denk ik dat zijn karakter veel leuker en bekender is, zelfs als Ilyn Payne gebruikt had kunnen worden (die hadden ze eventueel kunnen recasten).quote:Ben benieuwd hoe ze Penny op gaan vangen inderdaad. Illian Payne kan zo wegbezuinigd, maar Penny is toch belangrijk voor DwD.
Het extravagante van de boeken was in de serie gewoon niet haalbaar. Dan zou je minimaal een hele aflevering aan het huwelijksfeest moeten besteden, met 77 gangen voordat die taart ook maar in beeld komt.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had?
Tyrion zit eerst met F Aegon op de Shy Maid. ze varen van Pentos naar Volantis. Die komen onderweg langs dat creepy stuk waar mensen met Greyscale wonen. Onderweg stoppen ze in Selhorys waar Jorah Tyrion ontvoerd. Penny valt later Tyrion aan omdat ze hem kort de schuld geeft van de dood van haar broer.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Penny ontmoet Tyrion toch als hij op die boot richting (ja waar eigelijk) vaart met die greyscale ziekte? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik de boeken las). Weet inderdaad ook niet wat voor belangrijke dingen zij precies doet.
Ja, maar hij kende haar van haar optreden tijdens de bruiloft. Zie ook de aSoFaI wiki:quote:Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Penny ontmoet Tyrion toch als hij op die boot richting (ja waar eigelijk) vaart met die greyscale ziekte? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik de boeken las). Weet inderdaad ook niet wat voor belangrijke dingen zij precies doet.
quote:In Pentos Penny and her brother are hired by a man known as Oswell to entertain the guests in King's Landing during Joffrey Baratheon's wedding to Margaery Tyrell. They ride a pig and a dog while in painted wooden armor.[1] It was Oppo who met with Oswell; Penny did not, as Oppo always made the arrangements.
Unknown to the pair, this stunt was arranged by Petyr Baelish in order to provoke a quarrel between Tyrion and Joffrey, in order to add further false evidence against the dwarf when he would be accused of Joffrey's murder.
Alsof mensen die de serie kijken dat herinneren. Veel weten niet eens dat Jeffrey een broertje had.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
In de serie is de assassinatie van Bran nu nog steeds niet opgelost. Hoe gaan ze dat doen?
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
In de serie is de assassinatie van Bran nu nog steeds niet opgelost. Hoe gaan ze dat doen?
In de boeken schemert ook wel door dat Mace Tyrell uit zichzelf een vrij zwak persoon is; zijn 'prestaties' zijn vooral door Randyll Tarly en Paxter Redwyne uit het vuur gesleept.quote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Niet perse, ik had het gevoel dat Mace zijn dagen vervlogen zijn maar ooit wel een baas was. Hij liet zich niet zo de mond snoeren volgens mij, maar correct me if im wrong.
Doet me denken aan Harry Potter vijf.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.
Zat ook te bedenken dat grote delen van AFFC/ADWD gewoon flink kunnen worden ingekort. Tyrion's reis totdat hij gevangen wordt door Mormont, het enige relevante wat Jon bij de Wall doet is vrede sluiten met de Wildlings en Stannis die hen de Gift geeft, Dany zit een beetje stil in Meereen... De zoektocht van Brienne is ook zinloos. Volgens mij past het wel allemaal in één seizoen, zeker als ze er al mee beginnen aan het eind van dit seizoen.
De vraag is vooral of het wenselijk is om alles 'zo snel mogelijk' in de serie te planten, zeker met oog op de nog ongeschreven boeken.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan... Maar in de serie kan Cersei het net zo goed gedaan hebben. Sowieso zijn de meeste kijkers alweer vergeten dat die 'moord' nog steeds niet echt is opgelost.
Zat ook te bedenken dat grote delen van AFFC/ADWD gewoon flink kunnen worden ingekort. Tyrion's reis totdat hij gevangen wordt door Mormont, het enige relevante wat Jon bij de Wall doet is vrede sluiten met de Wildlings en Stannis die hen de Gift geeft, Dany zit een beetje stil in Meereen... De zoektocht van Brienne is ook zinloos. Volgens mij past het wel allemaal in één seizoen, zeker als ze er al mee beginnen aan het eind van dit seizoen.
True.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:03 schreef Funzel het volgende:
Ja dat lijkt mij ook wel gaaf, Robert's Rebellion ofzo.
Mwah, wist ook de Red Wedding al en daar had ik niet het gevoel dat ik naar een tuinfeestje in een sitcom aan het kijken was.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond de wedding anders aardig overeen komen met het boek, op Penny en de aanwezigheid van Jaime na. Was het niet gewoon dat je al wist wat er ging komen, dat het weinig impact had?
Is dat leuk, Ilyn Payne in een luisterboek?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwah, wist ook de Red Wedding al en daar had ik niet het gevoel dat ik naar een tuinfeestje in een sitcom aan het kijken was.Maar goed, als het budget ergens anders aan besteed is, zoals Nic1 zegt...
Nu ik erover nadenk, doet Penny zelf niet zozeer veel, Tyrion kan ook in zijn eentje wel voor een groteskerie gekocht worden, maar voor zijn emotionele rehabilitatie is ze wel belangrijk.
Ah, je schrijft dus Ilyn, krijg je van al die luisterboeken.
Geen idee, zijn ze nu wel wat laat mee nu Joffrey dood is.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:20 schreef Kyubey het volgende:
Wacht eens even...
Tommen bedoel je? Oh wisten ze dat niet eens?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Alsof mensen die de serie kijken dat herinneren. Veel weten niet eens dat Jeffrey een broertje had.
Klikken met ze tanden?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:49 schreef LeBeau het volgende:
Wat ik bij Ilyn Payne trouwens niet snap is waarom hij helemaal mute is, en in plaats van te lachen een soort van klikkend geluid maakt. Ik heb bij het lachen m'n tong niet nodig. Niet echt on-topic omdat hij niet meer in de serie lijkt voor te komen, maar goed, ik stoorde me er dus aan.
Aflevering 9, 'the watchers on the wall'.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klikken met ze tanden?
Wanneer denken jullie trouwens dat de aanval op de wall komt waar ygritte dood gaat en wanneer de aanval op de wal is van Mance? Zou allemaal in dit seizoen moeten zitten. Ik denk dat de aanval van Mance nog een seizoen wordt uitgesteld, anders gaat er teveel in één seizoen dood om de serie leuk te laten.
Ik snap wel hoe hij een klikkend geluid kan maken, ik snap niet waarom hij niet meer geluid kan maken als het enige wat hij mist z'n tong is.quote:
Volgens mij doen ze de aanvallen tegelijkertijd.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klikken met ze tanden?
Wanneer denken jullie trouwens dat de aanval op de wall komt waar ygritte dood gaat en wanneer de aanval op de wal is van Mance? Zou allemaal in dit seizoen moeten zitten. Ik denk dat de aanval van Mance nog een seizoen wordt uitgesteld, anders gaat er teveel in één seizoen dood om de serie leuk te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |