abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 13:39:35 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_163338578
Rijksmuseum komt met 'typisch Nederlands' kookboek
Vijftig typisch Nederlandse ingrediënten vormen de basis voor 130 gerechten in een kookboek dat het Rijksmuseum in Amsterdam maandag uitbrengt.

Hiervoor hebben onder anderen vijftig topkoks, zoals Robert Kranenborg en Jonnie Boer, met een van die ingrediënten een recept bedacht.

In het boek staan verder negenhonderd afbeeldingen van voorwerpen uit de collectie van het Rijks, die de culinaire historie van ons land weergeven. Van fruit, zuivel en vis op stillevens tot bestek, serviesstukken en keukens uit beroemde poppenhuizen.

Jonah Freud, culinair journalist en eigenaar van De Kookboekenhandel in Amsterdam, stelde het Rijksmuseum kookboek samen op initiatief van directeur Wim Pijbes. Irma Boom nam de vormgeving op zich. Ze koos ervoor om een papiersoort te gebruiken dat doet denken aan bakpapier.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_163340937
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:18 schreef golfer het volgende:
En in Amsterdam heeft Julius Jaspers nu ook een Aziatisch Streetfoodrestaurant geopend:
http://happyhappyjoyjoy.asia/nl/
ik zie dit topic nu pas :o

Ga ik toch eens een keer de vegetarische curry proberen en de gebakken banaan,
ook lekker :9
  maandag 27 juni 2016 @ 17:06:22 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163343141
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:32 schreef FANN het volgende:

ik zie dit topic nu pas :o

Ga ik toch eens een keer de vegetarische curry proberen en de gebakken banaan,
ook lekker :9
Wij vonden het daar wat tegenvallen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163343236
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Wij vonden het daar wat tegenvallen.
maar eh...

quote:
Vegetable Tempura. Een smakelijke, in een prima beslagje gefrituurde mengeling van aubergine, courgette, champignons en uien met daarbij een tensuyusaus.
die was wél lekker toch?

dat buikspek en mosselen mot ik toch niet :P

jammer dat jullie geen toetjes hebben genomen, zoals het op de kaart staat klinkt het wel lekker....
  woensdag 29 juni 2016 @ 13:36:59 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163389384
Bron: Het Parool.

Topkok Ron Blaauw opent opnieuw een restaurant in Amsterdam: Gastrobar Paris. Het is zijn zesde zaak in drie jaar.
De zaak komt op het Kleine Gartmanplantsoen, in het pand waar nu Caspar Reinders' brasserie Nacional zit.

Gastrobar Paris wordt een klassieke Franse bistro. "Denk aan kikkerbilletjes, slakken, oesters. Heerlijke Franse gerechten, met een goed glas wijn," aldus Blaauw, die het openen van de Franse bistro 'een droom' noemt. "Ik ben opgegroeid en opgeleid met de Franse klassieke keuken."

Wie de chef-kok wordt, is nog onbekend. "We zijn met mensen in gesprek. Het moet iemand worden die Frankrijk ademt. Ik denk dat er wel goede kandidaten tussen zitten."

Topkok Blaauw begon in 2012 met het Gastrobarconcept, toen hij onder grote landelijke aandacht zijn chique, dure zaak aan de Sophialaan veranderde in een toegankelijk restaurant. Als eerste Nederlandse sterrenchef liet hij zich openlijk inspireren door de succesvolle 'nouveau ruig'-middenklassezaken met een eenvoudig menu en betaalbaar, goed eten.
Dat hij daarmee waarschijnlijk zijn twee Michelinsterren zou verliezen nam hij op de koop toe - maar de bandenfabrikant beloonde hem al hetzelfde jaar alsnog met een ster.

Het bleek een gouden greep: niet alleen volgden meer Nederlandse sterrenzaken zijn voorbeeld, er zijn in de afgelopen drie jaar ook nog drie Gastrobars bijgekomen: Gastrobar Oriental in de Kerkstraat, Gastrobar Indonesia in Ouderkerk aan de Amstel en nu Gastrobar Paris. Ook lanceerde hij het 'luxe' hotdogconcept The Fat Dog.

Van de titel horecatycoon wil Blaauw niets weten. "Zo voel ik me helemaal niet. Mijn naam staat erop, maar het zijn de chef-koks en gastheren en -vrouwen die de zaken tot een succes maken. Ik heb nog veel meer ideeën. Amsterdam is de leukste stad ter wereld voor horecaondernemers. Er zijn zoveel jonge mensen die hun kansen pakken en geweldige zaken openen. Dat inspireert mij enorm."

Gastrobar Paris gaat naar verwachting na de zomer open. Een grote verbouwing komt er niet. "Nacional is een van de mooist ingerichte zaken van Amsterdam, met een echte Franse jaren '50-uitstraling. Caspar Reinders is daar een meester in. Het zou een schande zijn als ik daar nu iets aan ga veranderen."
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 3 juli 2016 @ 23:17:51 #106
9859 crew  Karina
Woman
pi_163499973
De jaarlijkse AH Restaurantactie begint weer vanaf morgen.

quote:
Gratis 2e driegangenmenu

Van 4 juli t/m 21 augustus 2016 ontvang je bij Albert Heijn 1 AH Restaurantzegel gratis bij elke 10 euro aan boodschappen. Je kunt dan sparen voor een gratis 2e driegangenmenu, bij meer dan 1000 restaurants in Nederland. IENS, de grootste restaurant- en reserveringssite van Nederland, heeft de lekkerste voor je geselecteerd.

Vanaf 4 juli ontvang je aan de kassa een AH Restaurantzegel bij iedere 10 euro aan boodschappen. Bij online bestellen ontvang je minimaal 4 AH Restaurantzegels. En bij aankoop van geselecteerde Bonusaanbiedingen ontvang je nog eens 1 extra zegel!

Met je volle spaarkaart(en) kun je vervolgens t/m 29 januari 2017 via ahrestaurantactie.nl online reserveren.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :Y)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 3 juli 2016 @ 23:23:21 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163500115
Vorig jaat voor het eerst aan meegedaan en toch is me dat niet helemaal bevalllen. Omdat we dan naar zo'n restaurant gingen om uit te proberen en even een hapje te eten, terwijl zij er dan een avondvullend programma van leken te maken. Voor mensen die anders nooit uit eten gaan? Om ze eens lekker te verwennen?

En er valt vervolgens ook niks te kiezen, alleen het vaste AH menu.
  zondag 3 juli 2016 @ 23:30:43 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163500304
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:23 schreef RobinOok het volgende:
Vorig jaat voor het eerst aan meegedaan en toch is me dat niet helemaal bevalllen. Omdat we dan naar zo'n restaurant gingen om uit te proberen en even een hapje te eten, terwijl zij er dan een avondvullend programma van leken te maken. Voor mensen die anders nooit uit eten gaan? Om ze eens lekker te verwennen?

En er valt vervolgens ook niks te kiezen, alleen het vaste AH menu.
Daarom doe ik er ook niet aan mee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163500495
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:23 schreef RobinOok het volgende:
Vorig jaat voor het eerst aan meegedaan en toch is me dat niet helemaal bevalllen. Omdat we dan naar zo'n restaurant gingen om uit te proberen en even een hapje te eten, terwijl zij er dan een avondvullend programma van leken te maken. Voor mensen die anders nooit uit eten gaan? Om ze eens lekker te verwennen?

En er valt vervolgens ook niks te kiezen, alleen het vaste AH menu.
Begrijp dit niet helemaal. Nou loop je al aardig een tijdje mee in het culinaire wereldje en dan ben je verbaast over dit soort acties en dan klaag jij erover. Mag hoor,leef je uit maar je weet toch dat in Nederland al die DiningCity-AH en noem ze maar op altijd gericht is op de leken die dit als een uitgelezen moment zien om weer eens 'goedkoop'op niveau te kunnen uiteten dan wel een wat sjiek restaurant te bezoeken.

Al die acties waarmee men dweept is niets voor mensen zoals jij die vaker buiten de deur eten dan de gemiddelde FEBO-Bram Ladage-vdValk-Zondagchinees passagier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 23:38:42 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 23:50:36 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163500835
Ja, ik ga al heel lang en regelmatig uit eten, maar ik had nog nooit meegedaan aan zo'n actie als restaurantweek of weet ik veel. Maar bij AH zijn het juist de redelijk simpele restaurants die meedoen en ik had opeens gedacht dat het misschien wel leuk was om eens naar restaurants te gaan die ik zelf zo niet 123 uit zou kiezen. Ik heb een tekort aan "even-een-hapje-eten-restaurant-adresjes". Ik heb trouwens geen klagen over het eten zelf hoor, meestal was het een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Enige "klacht" is dus dat het niet aansloot op ons idee van even een hapje gaan eten. Maar dat kun je zo'n restaurant niet kwalijk nemen en dat doe ik ook niet.

Zou willen dat mijn portemonnaie het toeliet elke dag even een hapje te gaan eten bij Geurts of het Loo, want dan wist ik het wel! ;)
  maandag 4 juli 2016 @ 00:30:15 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163501895
Ik heb een tijdje geleden met een aantal restauranthouders/koks hierover gepraat en ze voelen zich gedwongen door Iens en AH en Diningcity etc. om aan die acties mee te moeten doen. Verdienen er geen cent mee, maar hopen dat gasten ooit wel de volle mep betalend terug komen.
De macht van dit soort acties is zo groot, dat als je er als restaurant niet aan mee doet, je door die organisaties geboycot gaat worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163502397
Ik kies toch echt liever zelf mijn restaurant en het eten uit :o Nog nooit ook maar aan gedacht om dat soort zegeltjes oid te sparen. We gaan (helaas) al niet zo vaak uit eten, dan wil ik niet aan allerlei voorwaarden vast zitten om een beetje geld uit te sparen. Maar ik kan me voorstellen dat het de drempel om uit eten te gaan voor andere mensen juist weer verlaagt. En dan maar hopen idd, zoals golfer zegt, dat die mensen nog een keer terug komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163521162
quote:
13s.gif Op maandag 4 juli 2016 00:30 schreef golfer het volgende:
Ik heb een tijdje geleden met een aantal restauranthouders/koks hierover gepraat en ze voelen zich gedwongen door Iens en AH en Diningcity etc. om aan die acties mee te moeten doen. Verdienen er geen cent mee, maar hopen dat gasten ooit wel de volle mep betalend terug komen.
De macht van dit soort acties is zo groot, dat als je er als restaurant niet aan mee doet, je door die organisaties geboycot gaat worden.
Nou zelfoverschatting is ook een kunst want als uitbater kun je ook gewoon zorgen dat je zo een goed produkt neerzet dat je helemaal niet afhankelijk bent van een AH,IENS of in het ergste geval Dining City die het ergste zijn. Vooral als ze op hoge poten e.e.a eisen i.p.v. vragen.

99% van de gasten die via acties boeken zie je niet terug. Dat is intussen wel een voldongen feit na zoveel jaren. Het gewoon niet willen betalen en alleen maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Maar gelukkig krijgen ze ook niet de krenten uit de pap bij de Michellinsterren restaurants in Rotterdam (Parkeheuvel,Amarone,Fred,FG)want als men zegt een gerecht van de kaart te serveren dan worden sowieso bepaalde ingredienten weggelaten en vervangen. Bedoel men merkt het toch niet. Men is al blij dat ze uberhaupt er zijn en kunnen pochen dat ze in een sterrenzaak zitten..
pi_165397506

Yup...dat ziet u goed. ‘Bolle’ moet op weer op zoek naar een nieuwe chef de rang aangezien ‘hipster’ hoedje het voor gezien houd bij FG 2.0. En maar volhouden dat alles oke is en dit een natuurlijk verloop is. Rotterdamse horeca gonst van andere versies. En nu maar hopen dat hij al zijn sterren behoud.
  zondag 18 september 2016 @ 10:19:20 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165398577


http://www.chefsrevolution.com/

Vandaag en morgen, ik ga morgen :9
  zaterdag 24 september 2016 @ 01:37:52 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165529399
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:19 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.chefsrevolution.com/

Vandaag en morgen, ik ga morgen :9
Wat vond je er eigenlijk van en wat heb je allemaal geproefd/gegeten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 24 september 2016 @ 12:47:53 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165533508
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 01:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat vond je er eigenlijk van en wat heb je allemaal geproefd/gegeten?
het was weer zeer geslaagd, ik zal kijken of ik de foto's kan uploaden, nu wat weinig tijd
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 november 2016 @ 19:10:01 #118
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166984076
quote:
Restaurant Fifteen Amsterdam, de eerste franchise van Jamie Olivers Fifteen Londen, is failliet. Het opleidingsbedrijf in het Oostelijk Havengebied kan de maandelijkse huur van 25.000 euro niet langer opbrengen.

De huurachterstand is opgelopen tot twee ton. De rechtbank in Amsterdam heeft het faillissement dinsdagmiddag uitgesproken.

De acht leerlingen worden overgeplaatst naar andere restaurants om hun opleiding af te maken. Het vaste personeel is dinsdagmiddag op de hoogte gesteld. Zij zijn overgedragen aan het UWV.

Onderhandelingen met de eigenaren van het pand over een lagere huur zijn op niets uitgelopen. Medeoprichter Coen Alewijnse wil een doorstart maken met het bedrijf op een andere, kleinere en goedkopere, locatie. Ook de curatoren laten weten daar de voorkeur aan te geven.

Het restaurant is dinsdagavond in elk geval nog open. De curatoren bekijken nu hoe lang dat vol is te houden zonder dat de schulden nog verder oplopen. Fifteen werd in december 2004 geopend. In twaalf jaar tijd zijn er 228 leerlingen aangenomen, waarvan er 168 de opleiding hebben afgemaakt. Een van de bekendste oudleerlingen is chef-kok Jos Timmer van het nieuwe restaurant in het Rijksmuseum.
http://www.parool.nl/amst(...)s-failliet~a4424609/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167122781
Keuken Verzorgings tehuis Hoppestyn Rotterdam gesloten wegens voedselvergiftiging?





Volgens de laatste berichten zijn er vorige week in het restaurant van verzorgings- tehuis Hoppestyn/Aafje, in Rotterdam-Kralingen, een aantal gasten ziek geworden na het nuttigen van een maaltijd, waardoor de keuken sedertdien gesloten is en er sprake is van een kwaadaardige bacterie die eerst bestreden moet worden alvorens het restaurant weer geopend wordt.
  Moderator dinsdag 6 december 2016 @ 18:04:35 #120
9859 crew  Karina
Woman
pi_167148217
quote:
Dunkin' Donuts wil vijf vestigingen in Amsterdam openen
De Amerikaanse bakkerij- en koffieketen Dunkin' Donuts keert volgend jaar terug in Nederland. Het bedrijf heeft een franchisenemer bereid gevonden een eerste filiaal te openen in Amsterdam.
Volgens een perswoordvoerder is het bedrijf in gesprek met meerdere pandeigenaren voor meer vestigingen in de hoofdstad. 'We zijn in gesprek over een aantal locaties in het Centrum en in Zuid. Daarnaast zitten we ook met de NS voor vestigingen op CS en Zuid'. In totaal zou het gaan om vijf Amsterdamse vestigingen.
Het personeel is al in opleiding en de productie is op gang, aldus de woordvoerder. De winkel opent eind maart en wil snel uitbreiden naar 25 Nederlandse vestigingen.
Koffie
Geen volk drinkt per hoofd van de bevolking zoveel koffie als de Nederlanders. Daarom ziet Dunkin' Donuts in ons land sterke groeikansen voor zichzelf. Een eerder Nederlands avontuur, eind jaren negentig, mislukte echter. Het bedrijf kwam niet verder dan vijf zaken, die in 2000 de deuren sloten. Dat kwam omdat de constructie die toen is bedacht niet rendabel bleek te zijn.
Dunkin' Donuts heeft meer dan 12.000 zaken in 45 landen over de hele wereld. In Europa heeft het bedrijf 240 vestigingen.
Bron
Ik vind een donut op zijn tijd wel lekker, maar alleen de naturel met suiker. Meteen vijf vestigingen lijkt me een beetje overdreven trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_167531350


Mei Sum eigenaar Alex Wong en Suicide Club/Ontbijt bar oprichter Marnix Benschop gaan
samen een nieuw traditioneel Chinees restaurant openen op de West-Kruiskade in de
culinaire Hunan stijl.


Volgend jaar wordt op de locatie, waar nu bakkerij Mei Sum staat, een nieuwe zaak geopend en wel een
traditioneel Chinees restaurant die volgens zegge de Hunan keuken zal voeren. Deze keuken is bekend
vanwege zijn stoof,frituur,rooster en rookstijl van de gerechten. Deze keuken maakt gebruik van hete pepers,
sjalotten en knoflook en veel oliën. Het is daarom ook een vrij 'pure' keuken.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:19:29 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167531438
Loik!!!

Maar het heette al een tijdje geen Mei Sum meer. :P

http://www.aziatische-ingredienten.nl/felicity-bakery-mei-sum/
  donderdag 22 december 2016 @ 19:21:10 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167531488
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:39 schreef Karina het volgende:
Rijksmuseum komt met 'typisch Nederlands' kookboek
Vijftig typisch Nederlandse ingrediënten vormen de basis voor 130 gerechten in een kookboek dat het Rijksmuseum in Amsterdam maandag uitbrengt.

Hiervoor hebben onder anderen vijftig topkoks, zoals Robert Kranenborg en Jonnie Boer, met een van die ingrediënten een recept bedacht.

In het boek staan verder negenhonderd afbeeldingen van voorwerpen uit de collectie van het Rijks, die de culinaire historie van ons land weergeven. Van fruit, zuivel en vis op stillevens tot bestek, serviesstukken en keukens uit beroemde poppenhuizen.

Jonah Freud, culinair journalist en eigenaar van De Kookboekenhandel in Amsterdam, stelde het Rijksmuseum kookboek samen op initiatief van directeur Wim Pijbes. Irma Boom nam de vormgeving op zich. Ze koos ervoor om een papiersoort te gebruiken dat doet denken aan bakpapier.
Bron
[ afbeelding ]
/in dubio zit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 december 2016 @ 10:43:42 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167666942

Stukje CUL BLVD, maar goed.

quote:
Masterchef star John Torode spent Boxing Day laid up at a London hospital following a “lucky escape”, his girlfriend has revealed

Actress Lisa Faulkner posted a picture of the celebrity chef on a bed at a ward at St Mary’s hospital in Paddington on Tuesday following his visit the previous day.

The Celebrity Masterchef winner did not disclose why Mr Torode was admitted but said he was “very bruised” and had a “lucky escape” as she thanked NHS staff for his treatment.

(...)
http://www.standard.co.uk(...)escape-a3428651.html

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 28-12-2016 11:15:09 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 28 december 2016 @ 11:12:30 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167667728
Ik was geschokter van de casual mededeling dat hij samen is met Lisa Falkner.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')