https://www.ed.nl/eindhov(...)-de-deuren~a86cccc1/quote:Opnieuw een sterrenzaak dicht: Flavours in Weert sluit de deuren
WEERT/EINDHOVEN - Na tien jaar sluit restaurant Flavours in Weert de deuren. De zaak in het centrum van de stad was sinds twee jaar in het bezit van een Michelinster. Flavours kreeg in de loop der jaren ook meerdere andere onderscheidingen, zoals een Bib Gourmand en plekjes in eervolle lijsten.
Ties Cleven 25-06-25, 16:59 Laatste update: 17:08
Eind juli stopt het avontuur echter. Eigenaars Ron Lemmens, van oorsprong een Eindhovenaar, en zijn vrouw Lindsay richten zich vanaf dan op hun nieuwe onderneming. Dat wordt Bistro Luux, een ‘luxe, toegankelijke bistro’. Ook die zaak komt in Weert te zitten.
„We voelen dat het tijd is voor iets nieuws. Een keuze recht uit ons hart. De liefde voor gastronomie blijft, maar Restaurant Flavours sluiten we af”, schrijven de eigenaars op sociale media. „Wat we meenemen? Een rugzak vol herinneringen en ontzettend veel dankbaarheid.”
Een week geleden maakte chef Cas Pikaar nog bekend dat zijn sterrenzaak in Hilvarenbeek gaat sluiten. Hij begint een nieuw restaurant in zijn geboortedorp Riethoven.
In de regio sluit dit jaar ook al tweesterrenrestaurant De Lindehof in Nuenen. Jan en Claudia Sobecki van tweesterrenrestaurant Tribeca verhuizen volgend jaar dan weer van Heeze naar Eindhoven.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nt-gebaar-antwerpen/quote:Sterrenchef Roger van Damme stopt met restaurant Het Gebaar in Antwerpen: "Tijd voor mijn eigen kookacademie in Schoten"
Na 31 jaar stopt chef Roger van Damme met zijn restaurant Het Gebaar in hartje Antwerpen. Dat melden verschillende kranten en Van Damme bevestigt het nieuws aan onze redactie. "Dit is een emotionele beslissing", zegt hij. "Al mijn energie gaat nu naar mijn nieuwe academie in Schoten." Het Gebaar sluit al eind deze maand.
Van banketbakker tot sterrenchef en gevierd televisiekok. Dat is het parcours van de Zeeuwse Vlaming Roger van Damme. In 1994 startte hij in Antwerpen met Het Gebaar. "Het is toch met een krop in de keel dat ik iedereen vandaag vertel dat ik stop met Het Gebaar", zegt Van Damme.
Eind deze maand al sluit hij de deuren. "Van de laatste service op 27 juni maken we een groot feest", klinkt het.
Van Damme wil naar eigen zeggen stoppen op een hoogtepunt. "31 jaar geleden had ik nooit geloofd dat ik dit zou bereiken. Ik ben begonnen met koffie en taart. Al snel kwamen daar salades bij, en op den duur zat ik in een nieuw pand en serveerden we hele diners."
Het Gebaar is al jaren gevestigd in het zogenoemde "peperkoeken huisje", een historisch pand uit 1870 aan de rand van de Botanische tuin in Antwerpen.
Vlaanderen leerde Roger Van Damme vooral kennen dankzij zijn optredens in kookprogramma's op televisie.
In 2010 brak hij culinair door met een Michelinster en met de bekroning tot Chef van het Jaar van Gault&Millau. Van Damme krijgt in de laatste editie van de culinaire gids 16 op 20.
"Zijn gerechten getuigen van een sterke toewijding aan een elegante kookstijl, waarbij veel details met precisie en zorg uitgewerkt worden. Zijn Zeeuwse roots verbergt hij niet door als amuse een mousse van pickles en een eigen versie van een broodje kroket te serveren", aldus Gault&Millau.
De sluiting van Het Gebaar is niet het culinaire einde van Roger van Damme. "Ik barst nog van de energie en plannen. Nu ga ik me volledig focussen op mijn eigen academie in Schoten, op de plek van de voormalige fabriek van Zwan. Iedereen kan er een cursus of workshop komen volgen. Ik ga ook topchefs uit de hele wereld uitnodigen voor masterclasses", zegt Van Damme.
"Daarnaast blijf ik de high tea verzorgen in Botanic Sanctuary in Antwerpen. Daar zal ik nu zelfs iets meer tijd voor hebben om dat vaker te doen", besluit de chef
quote:Former MasterChef host Gregg Wallace has vowed he will "not go quietly", amid reports that he has been dropped by the BBC.
It comes after the TV host faced an investigation, commissioned by MasterChef's production company Banijay UK, into alleged inappropriate behaviour while working for the BBC.
(...)
Van de week bij masterchef zat een terugblik van een Monica Galetti challenge, Greg was er uit ge-edit. Je zag een stukje arm, maar hem niet, en hoorde hem ook niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:48 schreef borisz het volgende:
Beetje shownieuws dan maar.
https://news.sky.com/stor(...)?dcmp=snt-sf-twitter
[..]
Smaakt dat een beetje lekker, zo'n diertje?quote:
LOL,quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Smaakt dat een beetje lekker, zo'n diertje?
https://news.sky.com/stor(...)cal-contact-13396382quote:Op dinsdag 8 juli 2025 17:48 schreef borisz het volgende:
Beetje shownieuws dan maar.
https://news.sky.com/stor(...)?dcmp=snt-sf-twitter
[..]
quote:An investigation into Gregg Wallace's "inappropriate behaviour" on MasterChef has found that more than half of the allegations against him have been substantiated, including one of "unwanted physical contact".
MasterChef's production company Banijay UK shared a summary of its report into historical allegations of misconduct against the 60-year-old presenter, carried out by independent law firm Lewis Silkin over seven months.
The report also said the number of sustained allegations made Wallace's return to MasterChef "untenable".
The investigation heard evidence from 78 witnesses, including 41 complainants.
There were 83 allegations against Wallace, and 45 of them were upheld. All were related to MasterChef.
The upheld allegations were:
• Twelve claims he made inappropriate jokes and innuendo;
• Sixteen reports he made sexually explicit comments;
• Two allegations that he made sexualised comments to or about someone;
• Four complaints that he made culturally insensitive or racist comments;
• Three claims that he was in a state of undress;
• Seven allegations of bullying;
• One allegation of unwanted touching.
(...)
Over en uit dus voor Gregg Wallace.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:30 schreef borisz het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)cal-contact-13396382
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |