Sorry hoor, ik loop net 1,5 maand. Ik zie dat jij 18:47 loopt op de 5km en dat is vrij rap. Maar je hoeft niet zo denigrerend te doenquote:
Ik denk dat de les meer moet zijn dat je die 6.5 km juíst hebt volgehouden doordat je niet ging proberen 13 km/u te lopen. Als je nog iets rustiger loopt houd je misschien wel 10km aan één stuk vol..quote:Op maandag 14 april 2014 13:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik loop net 1,5 maand. Ik zie dat jij 18:47 loopt op de 5km en dat is vrij rap. Maar je hoeft niet zo denigrerend te doen
Je begrijpt dat je dit aan jezelf te danken hebt? Mensen uitlachen om hun hardloopmogelijkheden is triest om de doodeenvoudige reden datquote:Op maandag 14 april 2014 13:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik loop net 1,5 maand. Ik zie dat jij 18:47 loopt op de 5km en dat is vrij rap. Maar je hoeft niet zo denigrerend te doen
Ja dat weet ik, alleen op dat tempo loop ik niet het lekkerst. Ben ik beetje aan het sloffen voor mijn gevoel.quote:Op maandag 14 april 2014 13:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat de les meer moet zijn dat je die 6.5 km juíst hebt volgehouden doordat je niet ging proberen 13 km/u te lopen. Als je nog iets rustiger loopt houd je misschien wel 10km aan één stuk vol..
OKe, Tja straatstenen hier ben ik gewend dat scheeltquote:Op maandag 14 april 2014 13:46 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nou, qua entourage is ie wel leuk, maar het is wel veel draaien en keren en veel stukken straatstenen ipv asfalt. Maar goed, Eindhoven is ook gedeeltelijk straatstenen.
Ik lach niemand uit?quote:Op maandag 14 april 2014 13:51 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je dit aan jezelf te danken hebt? Mensen uitlachen om hun hardloopmogelijkheden is triest om de doodeenvoudige reden dat
1) Bij elke sport heb je verschillende niveaus
2) Er vrijwel altijd mensen beter zijn dan jijzelf
quote:Op maandag 14 april 2014 13:36 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Stiekem wel gelachen om m'n maat. Hij nam mij mee en zei dat ik maar moest kijken hoe lang ik hem kom bijhouden, aangezien het m'n eerst volle 5km zou worden.
Uiteindelijk heeft hij dus moeten afhaken en heb ik 6,5km gelopen op een hoger tempo dan hem. Had mezelf zwaar onderschat t.o.v. want ik was bang dat ik het niet ging volhouden
Persoonlijk zou ik eerst eens beginnen met een 5km. Eerst maar eens proeven hoe dat is.quote:Op maandag 14 april 2014 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
OKe, Tja straatstenen hier ben ik gewend dat scheeltBedankt iig
-----
Voor de kenners he. Hoe reeel is het als je nu halverwege Evy bent van 0-5Km om in oktober 10 Km te kunnen lopen? Ben aan het bedenken of ik me dan op de 5 km of de 10 m zou moeten inschrijven. 5 Km is zonder twijfel haalbaar in Oktober. Mits er geen blessures opspelen natuurlijk maar dat blijft altijd een gok
Das alleen maar wennen. Kleinere stapjes maken, dan hoef je niet te sloffen. Als je onder je maximale vermogen gaat zitten heb je juist meer energie over om met je techniek bezig te zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 13:51 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, alleen op dat tempo loop ik niet het lekkerst. Ben ik beetje aan het sloffen voor mijn gevoel.
Ikzelf niet, maar mijn zus (woonachtig in Breda) vind het geen fijn evenement.quote:Op maandag 14 april 2014 13:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Singelloop in Breda?
Dat was niet zo bedoeld.quote:Op maandag 14 april 2014 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je bericht over je vriend was ontzettend denigerend.
Wil gaan kijken of er hier in de buurt in Juni-Juli een leuk loopje isquote:Op maandag 14 april 2014 13:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik eerst eens beginnen met een 5km. Eerst maar eens proeven hoe dat is.
Vandaar dat ik ook eerst kleintjes wil doen.
oke dan houd ik dat in mijn achterhoofdquote:Op maandag 14 april 2014 13:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Ikzelf niet, maar mijn zus (woonachtig in Breda) vind het geen fijn evenement.
Te druk en dat is in combinatie met bottlenecks op het parcours geen ideale situatie.
Dat denk ik dan.quote:Op maandag 14 april 2014 13:52 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dan heb je je post nogal onhandig verwoord.
Daar gaan we weer.......quote:Op maandag 14 april 2014 13:51 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, alleen op dat tempo loop ik niet het lekkerst. Ben ik beetje aan het sloffen voor mijn gevoel.
Lastig te zeggen, hangt van veel zaken af:quote:Op maandag 14 april 2014 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
OKe, Tja straatstenen hier ben ik gewend dat scheeltBedankt iig
-----
Voor de kenners he. Hoe reeel is het als je nu halverwege Evy bent van 0-5Km om in oktober 10 Km te kunnen lopen? Ben aan het bedenken of ik me dan op de 5 km of de 10 m zou moeten inschrijven. 5 Km is zonder twijfel haalbaar in Oktober. Mits er geen blessures opspelen natuurlijk maar dat blijft altijd een gok
Flessennekkenquote:Op maandag 14 april 2014 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
oke dan houd ik dat in mijn achterhoofdWat zijn bottlenecks?
In algemene zin knelpunten.quote:Op maandag 14 april 2014 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat maar doe inderdaadquote:Op maandag 14 april 2014 13:55 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, hangt van veel zaken af:
*Hoe makkelijk pak je langere afstanden op?
*Wat is je doel met 10km? (uitlopen, zelfde tempo als nu op 5 etc.)
*Heb je enige conditionele basis van andere sporten?
Nogal persoonlijk om daar iets algemeens over te zeggen. Als het in oktober is kun je dit ook nog in augustus of september beslissen denk ik.
quote:Op maandag 14 april 2014 13:56 schreef McTwente het volgende:
[..]
In algemene zin knelpunten.
In dit verband zou ik zeggen smalle straten waar het lastig inhalen is en je dus blijft "hangen" achter langzamere lopers.
Ah het punt waar mensen achter mij moeten hangen dus. Arme mensenquote:Op maandag 14 april 2014 13:56 schreef McTwente het volgende:
[..]
In dit verband zou ik zeggen smalle straten waar het lastig inhalen is en je dus blijft "hangen" achter langzamere lopers.
quote:Op maandag 14 april 2014 13:56 schreef McTwente het volgende:
[..]
stukken waar het parcours wat smaller wordt. Bij een druk evenement, zoals de Singelloop leidt dat tot opstoppingen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bizar wel dat het zulke ingrijpende gevolgen heeft, dat wisselen van voeding. En dat je dat zó merkt joh.. Daar sta je (ik) zo echt niet bij stilquote:Op maandag 14 april 2014 13:57 schreef MaleDuck het volgende:
Oei, was een bad timing voor een serieuze post...
Welnee, maar je post kwam over alsof je je vriend belachelijk maakte, omdat hij langzamer liep dan jij en het minder lang vol kan houden. Dat wordt hier niet zo gewaardeerd, omdat ieder voor zichzelf een tempo loopt wat hij of zij als uitdaging ziet. Je kan hoogstens een waardeoordeel vellen over een prestatie binnen het kader van de mogelijkheden van die persoon, maar niet in het algemeen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:57 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Heb ik hier iets verkeerds gezegd ofzo?
Wat heb je precies veranderd in je voeding, herinner ons even?quote:Op maandag 14 april 2014 13:45 schreef MaleDuck het volgende:
Ik merk trouwens wel dat ik door de enorme voedselommezwaai van een paar weken terug meer energie heb, maar herstel wat minder snel. Op zich is dat ook wel te verklaren, omdat mijn darmen nu zich aan het opschonen zijn en ik dus veel meer afvalstoffen moet verwerken. Drink bijvoorbeeld meer, maar mijn plas blijft donker. Dus dan duurt het ook langer dat mijn spieren de afvalstoffen kwijt raken...
Qua training moet ik dus de komende tijd opletten dat ik door 'achterblijvende' afvalstoffen ik geen spierblessures ga oplopen...
Kunnen we dit topic niet opsplitsen? Een apart topic voor HM < 1:10, een voor HM < 1:30, en een voor langzame lopers? Zijn we die gelijk ook kwijt.quote:Op maandag 14 april 2014 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die een HM niet binnen 2.30 kunnen lopen daarentegen
Wat niet haha.. Er was een hele waslijst aan dingen die hij nu niet meer mocht, door intolerantie.quote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat heb je precies veranderd in je voeding, herinner ons even?
Ik mis het topic slakken nog... Anders kan ik nergens meer postenquote:Op maandag 14 april 2014 14:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Kunnen we dit topic niet opsplitsen? Een apart topic voor HM < 1:10, een voor HM < 1:30, en een voor langzame lopers? Zijn we die gelijk ook kwijt.
Dan wil ik er een voor de ultratragelopersquote:Op maandag 14 april 2014 14:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Kunnen we dit topic niet opsplitsen? Een apart topic voor HM < 1:10, een voor HM < 1:30, en een voor langzame lopers? Zijn we die gelijk ook kwijt.
Dat heet een blog.quote:Op maandag 14 april 2014 14:03 schreef Guard het volgende:
Gewoon ieder zijn eigen topicreeks, heb je van niemand anders last
Goed idee, het is hier veel te druk voor mijn autistenbreinquote:Op maandag 14 april 2014 14:03 schreef Guard het volgende:
Gewoon ieder zijn eigen topicreeks, heb je van niemand anders last
Oké. Die vriend van mij loopt al jaren hard. Loopt 15km's en soms halve marathon. Hij vroeg mij mee (ik ben net een beginner) om te gaan proberen de 5km proberen vol te lopen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Welnee, maar je post kwam over alsof je je vriend belachelijk maakte, omdat hij langzamer liep dan jij en het minder lang vol kan houden. Dat wordt hier niet zo gewaardeerd, omdat ieder voor zichzelf een tempo loopt wat hij of zij als uitdaging ziet. Je kan hoogstens een waardeoordeel vellen over een prestatie binnen het kader van de mogelijkheden van die persoon, maar niet in het algemeen.
Ach het is op dat moment vrienden onder elkaar. Dan kan je elkaar best een beetje pesten als je ergens wat beter in bent. Het is misschien ietwat onhandig geformuleerd, maar ik vond het geen post om allemaal massaal over te vallenquote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Welnee, maar je post kwam over alsof je je vriend belachelijk maakte, omdat hij langzamer liep dan jij en het minder lang vol kan houden. Dat wordt hier niet zo gewaardeerd, omdat ieder voor zichzelf een tempo loopt wat hij of zij als uitdaging ziet. Je kan hoogstens een waardeoordeel vellen over een prestatie binnen het kader van de mogelijkheden van die persoon, maar niet in het algemeen.
Ik ben weg!quote:Op maandag 14 april 2014 14:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Dank u. Mensen hebben denk ik een beetje gemist dat die vriend een verder gevorderde hardloper is dan ik en denigrerend deed richting MIJ. Van daar dat ik stiekem moest lachen. Ik zou NOOIT iemand uitlachen om zijn of haar hardloopprestaties.quote:Op maandag 14 april 2014 14:07 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ach het is op dat moment vrienden onder elkaar. Dan kan je elkaar best een beetje pesten als je ergens wat beter in bent. Het is misschien ietwat onhandig geformuleerd, maar ik vond het geen post om allemaal massaal over te vallen. Donnie heeft gewoon het geluk dat hij wat makkelijker loopt dan zijn vriend en als hij dan een rustiger tempo loopt houdt ie het wat langer vol. En ja, ook ik denk dat hij beter wat rustiger kan gaan trainen. Tot hij wat meer gewend is en dan duurloopjes nog steeds op een rustiger tempo.
Intervalletjes kan je gewoon lekker je tempo pakken dan.
Ja, het effect van je darmtoestand is groter dan de meeste mensen beseffen... Alleen ben er nog niet helemaal uit hoe ik precies mijn schema moet aanpassen... merk aan mijn schenen / pezen en spieren rond de knie dat ik veel vraag van mijn lijf. Dus misschien het aantal km's weer even wat minder laten zijn anders loop ik zo weer de blessures in...quote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef Levitas het volgende:
[..]
Bizar wel dat het zulke ingrijpende gevolgen heeft, dat wisselen van voeding. En dat je dat zó merkt joh.. Daar sta je (ik) zo echt niet bij stil
Ik eet geen gluten, melk, ei, zonnebloemolie/pitten, pinda, hazelnoot, chocolade, gist, banaan, kiwi, lijnzaad meer... Vanwege overprikkeling in mijn darmen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat heb je precies veranderd in je voeding, herinner ons even?
Misschien teveel schommelende suikerspiegel door sportdrank, koolhydraten etc? Misschien proberen om wat meer kwark e.d. te eten?quote:Op maandag 14 april 2014 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik blijf maar honger houden nu ik langere afstanden loopzeker de 2/3 dagen na een lange, maar als ik dan eenmaal eet, dan zit ik vol, heel snel, om dan te stoppen met eten, want vol=vol, en dan heb ik een uur later alsnog weer honger
Moet wel genoeg eten, want er staan nog meer lopen op 't programma deze week, niet in de laatste plaats die van vanavond die ook zwaar wordt, en wil dus wel met een beetje energie aan de start staan, maar het is zo lastig inschatten/eten.
#keihardestruggles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |