Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op maandag 14 april 2014 11:29 schreef Yuki het volgende: Lekker gelopen, maar wel wat meer last van de kuiten/schenen dan zaterdag. Direct gekoeld en vandaag maar ff rustig aan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie plek om te lopen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op maandag 14 april 2014 11:29 schreef Yuki het volgende: Lekker gelopen, maar wel wat meer last van de kuiten/schenen dan zaterdag. Direct gekoeld en vandaag maar ff rustig aan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft je vader nog mee gelopen of was die blij dat hij zijn bed uit kon.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op maandag 14 april 2014 12:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Whoei, Morgen week 6 van Evy gaan lopen. Ben wat langer bij week 5 blijven hangen. Ben er benieuwd hoe die 7 minuten gaan worden.
Op maandag 14 april 2014 12:16 schreef Nanook24 het volgende: Ik zie op Facebook allemaal foto's voorbij komen van het lokale loopje dat ik gisteren zou doen maar uiteindelijk niet kon vanwege mijn knie. *baal*
Ja das knap balen, als je niet kan starten. Maar ergens hoort het ook bij het hardlopen, een DNS hier en daar. Als je straks weer "heel" bent, gewoon een ander loopje uitzoeken, en in 2015 revanche op dit loopje.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op maandag 14 april 2014 12:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Whoei, Morgen week 6 van Evy gaan lopen. Ben wat langer bij week 5 blijven hangen. Ben er benieuwd hoe die 7 minuten gaan worden.
Gaat helemaal goedkomen, ik heb dat voor morgen ook op de planning 4x7
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
4x7 .. wauw! Ik houd het even bij de 5-7-7-5 met 2 min. wandelen tussendoor haha. Bevalt die loopgroep je nog goed?
Yep, lieve mensen getroffen daar. Welliswaar bijna allemaal uit andere groepen maar dat maakt niet, ook die helpen je waar nodig. Ja 4x7 met 3 min rust en donderdag 2x9 met 3 min rust
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ja das knap balen, als je niet kan starten. Maar ergens hoort het ook bij het hardlopen, een DNS hier en daar. Als je straks weer "heel" bent, gewoon een ander loopje uitzoeken, en in 2015 revanche op dit loopje.
Daar heb je een punt. En in zekere zin heb ik dan nog het 'geluk' dat dit een ter plekke inschrijf loopje was dus dat het me eigenlijk geen geld kost.
Volgend jaar idd de revanche maar dan wel op een langere afstand.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Yep, lieve mensen getroffen daar. Welliswaar bijna allemaal uit andere groepen maar dat maakt niet, ook die helpen je waar nodig. Ja 4x7 met 3 min rust en donderdag 2x9 met 3 min rust
Fijn dat het zo goed gaat daar Maar lekkere sprongetjes zo te zien.
Yep, waar en wanneer weet ik nog niet. Misschien pas volgend jaar in de Parelloop, ondertussen ogen en oren maar eens open houden. Eerst dit maar eens volbrengen.
Op maandag 14 april 2014 13:23 schreef Swetsenegger het volgende: Overigens..., totaal geen last meer van mijn sluimerende shinsplints. Dus als je last van je schenen hebt... gewoon een marathon lopen.
Op maandag 14 april 2014 13:36 schreef Donnie-Brasco het volgende: Tot nu toe zat ik op 6X 5 min. Gister met een vriend hardgelopen. Die loopt meestal 10km, zijn tempo ligt wel een stuk lager (9,5-10km/u) dan dat van mij (13-13,5km/u).
Besloten om met hem 5km te gaan lopen op zijn tempo. Eerste 5km aaneengesloten dus. Na 18 minuten hadden we er 3km opzitten. Ik zat nog steeds goed (met eigen verbazing) en mijn maat zat al goed stuk. Stuk door het bos gelopen met veel hoogte verschil. Na 4 km kon m'n maat niet meer ( ) timer stond toen 23:50. Ik ben toen verder gegaan en uiteindelijk 6,5km gelopen met een tijd van 36:17. Laatste 2.5km dus tempo aardig opgeschroefd en ging lekker.
Stiekem wel gelachen om m'n maat. Hij nam mij mee en zei dat ik maar moest kijken hoe lang ik hem kom bijhouden, aangezien het m'n eerst volle 5km zou worden. Uiteindelijk heeft hij dus moeten afhaken en heb ik 6,5km gelopen op een hoger tempo dan hem. Had mezelf zwaar onderschat t.o.v. want ik was bang dat ik het niet ging volhouden
Is die leuk? Ik zit een beetje te twijfelen tussen Breda en Eindhoven Gezien een vriend waar ik regelmatig mee loop in Breda woont en ik in Eindhoven haha.
Op maandag 14 april 2014 13:36 schreef Donnie-Brasco het volgende: Tot nu toe zat ik op 6X 5 min. Gister met een vriend hardgelopen. Die loopt meestal 10km, zijn tempo ligt wel een stuk lager (9,5-10km/u) dan dat van mij (13-13,5km/u).
Besloten om met hem 5km te gaan lopen op zijn tempo. Eerste 5km aaneengesloten dus. Na 18 minuten hadden we er 3km opzitten. Ik zat nog steeds goed (met eigen verbazing) en mijn maat zat al goed stuk. Stuk door het bos gelopen met veel hoogte verschil. Na 4 km kon m'n maat niet meer ( ) timer stond toen 23:50. Ik ben toen verder gegaan en uiteindelijk 6,5km gelopen met een tijd van 36:17. Laatste 2.5km dus tempo aardig opgeschroefd en ging lekker.
Stiekem wel gelachen om m'n maat. Hij nam mij mee en zei dat ik maar moest kijken hoe lang ik hem kom bijhouden, aangezien het m'n eerst volle 5km zou worden. Uiteindelijk heeft hij dus moeten afhaken en heb ik 6,5km gelopen op een hoger tempo dan hem. Had mezelf zwaar onderschat t.o.v. want ik was bang dat ik het niet ging volhouden
Ik merk trouwens wel dat ik door de enorme voedselommezwaai van een paar weken terug meer energie heb, maar herstel wat minder snel. Op zich is dat ook wel te verklaren, omdat mijn darmen nu zich aan het opschonen zijn en ik dus veel meer afvalstoffen moet verwerken. Drink bijvoorbeeld meer, maar mijn plas blijft donker. Dus dan duurt het ook langer dat mijn spieren de afvalstoffen kwijt raken...
Qua training moet ik dus de komende tijd opletten dat ik door 'achterblijvende' afvalstoffen ik geen spierblessures ga oplopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Is die leuk? Ik zit een beetje te twijfelen tussen Breda en Eindhoven Gezien een vriend waar ik regelmatig mee loop in Breda woont en ik in Eindhoven haha.
Nou, qua entourage is ie wel leuk, maar het is wel veel draaien en keren en veel stukken straatstenen ipv asfalt. Maar goed, Eindhoven is ook gedeeltelijk straatstenen.
Sorry hoor, ik loop net 1,5 maand. Ik zie dat jij 18:47 loopt op de 5km en dat is vrij rap. Maar je hoeft niet zo denigrerend te doen
Ik denk dat de les meer moet zijn dat je die 6.5 km juíst hebt volgehouden doordat je niet ging proberen 13 km/u te lopen. Als je nog iets rustiger loopt houd je misschien wel 10km aan één stuk vol..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik denk dat de les meer moet zijn dat je die 6.5 km juíst hebt volgehouden doordat je niet ging proberen 13 km/u te lopen. Als je nog iets rustiger loopt houd je misschien wel 10km aan één stuk vol..
Ja dat weet ik, alleen op dat tempo loop ik niet het lekkerst. Ben ik beetje aan het sloffen voor mijn gevoel.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Nou, qua entourage is ie wel leuk, maar het is wel veel draaien en keren en veel stukken straatstenen ipv asfalt. Maar goed, Eindhoven is ook gedeeltelijk straatstenen.
OKe, Tja straatstenen hier ben ik gewend dat scheelt Bedankt iig
-----
Voor de kenners he. Hoe reeel is het als je nu halverwege Evy bent van 0-5Km om in oktober 10 Km te kunnen lopen? Ben aan het bedenken of ik me dan op de 5 km of de 10 m zou moeten inschrijven. 5 Km is zonder twijfel haalbaar in Oktober. Mits er geen blessures opspelen natuurlijk maar dat blijft altijd een gok
Op maandag 14 april 2014 13:36 schreef Donnie-Brasco het volgende: Stiekem wel gelachen om m'n maat. Hij nam mij mee en zei dat ik maar moest kijken hoe lang ik hem kom bijhouden, aangezien het m'n eerst volle 5km zou worden. Uiteindelijk heeft hij dus moeten afhaken en heb ik 6,5km gelopen op een hoger tempo dan hem. Had mezelf zwaar onderschat t.o.v. want ik was bang dat ik het niet ging volhouden
OKe, Tja straatstenen hier ben ik gewend dat scheelt Bedankt iig
-----
Voor de kenners he. Hoe reeel is het als je nu halverwege Evy bent van 0-5Km om in oktober 10 Km te kunnen lopen? Ben aan het bedenken of ik me dan op de 5 km of de 10 m zou moeten inschrijven. 5 Km is zonder twijfel haalbaar in Oktober. Mits er geen blessures opspelen natuurlijk maar dat blijft altijd een gok
Persoonlijk zou ik eerst eens beginnen met een 5km. Eerst maar eens proeven hoe dat is.
Vandaar dat ik ook eerst kleintjes wil doen.