Inderdaad.quote:Op maandag 14 april 2014 19:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn opleidingsdirecteur.Figuur dat het is.
Waarover gaf hij college?
Uiteraardquote:
quote:Op maandag 14 april 2014 20:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
UiteraardHeeft hij chaperones nog uitgesproken?
Van tevoren stond er dat we de voor- en nadelen van Apoptin zouden bespreken.quote:Op maandag 14 april 2014 20:55 schreef Rezania het volgende:
Om het even duidelijk te maken aan de mensen die hem niet kennen, mijn opleidingsdirecteur is nogal fan van apoptose en zijn gefaalde wondermiddel Apoptin.
Het nadeel was dat hij er geen zakelijk succes van kon maken. Zonde wel, het toonde zeker potentie. http://www.mareonline.nl/0405/18/0701.htmlquote:Op maandag 14 april 2014 21:05 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Van tevoren stond er dat we de voor- en nadelen van Apoptin zouden bespreken.
Eigenlijk alleen voordelen gehoord.![]()
Maar goed, voor mij was het eenmalig. Volgende keren andere sprekers.
Voor het brein is het nogal essentiëel maar in het algemeen word ik niet vrolijk van apoptose.quote:Op maandag 14 april 2014 20:55 schreef Rezania het volgende:
Om het even duidelijk te maken aan de mensen die hem niet kennen, mijn opleidingsdirecteur is nogal fan van apoptose en zijn gefaalde wondermiddel Apoptin.
Geloof me, ze bestaan. Amoeba kan misschien een inschatting maken hoeveel jaargenoten van hem dit leuk vinden. Het is gewoon moeilijk als je het nog nooit hebt gedaan omdat je dat abstractieniveau niet bent gewend maar als je voldoende oefent en er voldoende over spreekt met een wiskundige of een goede wiskundestudent dan leer je het wel hoor.quote:Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef obsama het volgende:
Godverdomme, Wiskundige inductie, kan me niet voorstellen dat mensen dit voor hun plezier doen
Oh, jij hebt dus liever dat de ruimtes in je longen, hart, blaas, etc. niet vormen?quote:Op maandag 14 april 2014 21:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor het brein is het nogal essentiëel maar in het algemeen word ik niet vrolijk van apoptose.
Oké, er zijn meer goede functies van apoptose.quote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, jij hebt dus liever dat de ruimtes in je longen, hart, blaas, etc. niet vormen?En dat tumorcellen gewoon vrolijk verder mogen delen?
Klopt!quote:Op maandag 14 april 2014 21:38 schreef themole het volgende:
Zo, klaar met hardlopen toch altijd wel chill om je hoofd leeg te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet over één maand 7,2 km lopen op de batavierenrace. Sinds ik in Groningen ben gaan wonen ben ik gestopt met sporten...quote:Op maandag 14 april 2014 21:38 schreef themole het volgende:
Altijd fijn als je eenmaal een beetje uithoudingsvermogen hebt. Loop jij alleen recreatief of train jij consistent?quote:Op maandag 14 april 2014 21:38 schreef themole het volgende:
Niets voor mij, dat samen een individuële sport doen. Ik vind teamsporten wel leuk maar individuele sporten doe ik graag individueel, gaan voor een uiterste prestatie als je afhankelijk bent van wat je maten doen vind ik minder interessant en wat is het punt van meedoen als je niet gaat voor een optimale tijd?quote:Op maandag 14 april 2014 21:48 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik moet over één maand 7,2 km lopen op de batavierenrace. Sinds ik in Groningen ben gaan wonen ben ik gestopt met sporten...
Misschien kan ik me maar beter uitschrijven
Hardlopen doe ik redelijk recreatief, doe het eigenlijk vooral als ik geen tijd heb om te squashen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Altijd fijn als je eenmaal een beetje uithoudingsvermogen hebt. Loop jij alleen recreatief of train jij consistent?
quote:Op maandag 14 april 2014 21:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Klopt!Dan zou je moeten wielrennen, naast het hardlopen. Je kan dat lekker lang doen zonder al te moe te worden en daarom ook veel calorieën verbranden. Als je ook nog zwemt dan train je de spieren van je bovenlichaam waardoor je nog gemakkelijker vet verbrandt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar eh, ik weet niet of dat dat een voldoende goed motief is om dat vol te houden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Bata is wel baas. Heb ik ook ooit aan meegedaan, vooral doen al is het alleen maar voor het feest.quote:Op maandag 14 april 2014 21:48 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik moet over één maand 7,2 km lopen op de batavierenrace. Sinds ik in Groningen ben gaan wonen ben ik gestopt met sporten...
Misschien kan ik me maar beter uitschrijven
Op die manier. Squash jij wel competitief of alleen regelmatig met een vriend?quote:Op maandag 14 april 2014 21:54 schreef themole het volgende:
[..]
Hardlopen doe ik redelijk recreatief, doe het eigenlijk vooral als ik geen tijd heb om te squashen.
Ik wil dat mijn benen heel wat dunner worden, dus ik weet niet of ik wel zó intensief ga sporten.quote:Op maandag 14 april 2014 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zou je moeten wielrennen, naast het hardlopen. Je kan dat lekker lang doen zonder al te moe te worden en daarom ook veel calorieën verbranden. Als je ook nog zwemt dan train je de spieren van je bovenlichaam waardoor je nog gemakkelijker vet verbrandt.
Maar eh, ik weet niet of dat dat een voldoende goed motief is om dat vol te houden.
Ik ken in mijn studieplaats vooral buitenlanders via het sporten, daar zijn ze oververtegenwoordigd.quote:Op maandag 14 april 2014 21:52 schreef themole het volgende:
Ik zag net dit artikel voorbij schieten op facebook:
http://delta.tudelft.nl/artikel/gescheiden-werelden/2808
Zojuist realiseerde ik me pas hoe weinig ik contact heb met internationale studenten. Ik ben bevriend met enkele Vlamingen maar daar houdt het dan ook bij op. Misschien moet ik eens graan proberen wat meer internationaal te netwerken.
Hebben jullie een redelijk internationale vriendenkring?
Mwa vrienden vrienden, geen vrienden, maar ik ken wel een stuk of 30 buitenlanders vrij goedquote:Op maandag 14 april 2014 21:52 schreef themole het volgende:
Ik zag net dit artikel voorbij schieten op facebook:
http://delta.tudelft.nl/artikel/gescheiden-werelden/2808
Zojuist realiseerde ik me pas hoe weinig ik contact heb met internationale studenten. Ik ben bevriend met enkele Vlamingen maar daar houdt het dan ook bij op. Misschien moet ik eens graan proberen wat meer internationaal te netwerken.
Hebben jullie een redelijk internationale vriendenkring?
Heb je de Tel Sell site al doorgespit?quote:Op maandag 14 april 2014 21:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik wil dat mijn benen heel wat dunner worden, dus ik weet niet of ik wel zó intensief ga sporten.
Gespierde benen staat ook bij een meisje prima en de kans is zeer groot dat ze dunner zijn met meer spiermassa en minder vet dan dat ze nu zijn maar het is geen goed motief voor sporten (extrinsiek) dus daarmee houd je dat nooit vol.quote:Op maandag 14 april 2014 21:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik wil dat mijn benen heel wat dunner worden, dus ik weet niet of ik wel zó intensief ga sporten.
Hahahaha. Misschien moet ik eens shakes gaan proberen oid.quote:Op maandag 14 april 2014 21:58 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Heb je de Tel Sell site al doorgespit?
Nee, ik wil echt geen gespierde lelijke benen. Afschuwelijk lelijk, vandaar dat ik iets moet zien te vinden waardoor m'n benen heel wat dunner worden.quote:Op maandag 14 april 2014 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gespierde benen staat ook bij een meisje prima en de kans is zeer groot dat ze dunner zijn met meer spiermassa en minder vet dan dat ze nu zijn maar het is geen goed motief voor sporten (extrinsiek) dus daarmee houd je dat nooit vol.
Dan krijg je ofwel meer vet ofwel meer spieren al naargelang hoe je sport. Dikkerer benen dus.quote:Op maandag 14 april 2014 22:02 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hahahaha. Misschien moet ik eens shakes gaan proberen oid.
Jij wil dus zoveel mogelijk vet verbranden, aangezien lokale vetverbranding onmogelijk is moet je algehele vetpercentage omlaag. Zoveel is zeker.quote:Nee, ik wil echt geen gespierde lelijke benen. Afschuwelijk lelijk, vandaar dat ik iets moet zien te vinden waardoor m'n benen heel wat dunner worden.
Het is niet alleen herkenbaar, het is cliché. Combinatie van uitgegroeid zijn, minder gezond en onregelmatiger eten, minder bewegen en teveel alcohol drinken.quote:Sinds ik op mezelf woon en de vereniging ben ik echt heel wat aangekomen. Herkenbaar trouwens?
Beetje buikje is best leuk bij vrouwen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:02 schreef Fierce. het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik wil echt geen gespierde lelijke benen. Afschuwelijk lelijk, vandaar dat ik iets moet zien te vinden waardoor m'n benen heel wat dunner worden.
Sinds ik op mezelf woon en de vereniging ben ik echt heel wat aangekomen. Herkenbaar trouwens?
Dus wat moet ik dan doen volgens jou?quote:Op maandag 14 april 2014 22:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij wil dus zoveel mogelijk vet verbranden, aangezien lokale vetverbranding onmogelijk is moet je algehele vetpercentage omlaag. Zoveel is zeker.
Het probleem is vooral dat ik echt gewend ben geraakt een ongezond eten/leven, waardoor gezond eten echt een moeilijke stap is. Maar ja.quote:Op maandag 14 april 2014 22:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet alleen herkenbaar, het is cliché. Combinatie van uitgegroeid zijn, minder gezond en onregelmatiger eten, minder bewegen en teveel alcohol drinken.
Kort door de bocht: Minder eten meer sporten.quote:Op maandag 14 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Dus wat moet ik dan doen volgens jou?
Meer calorieën verbranden dan dat je inneemt, hierbij niet onder een bepaalde inname zakken en zien dat je voldoende voedingsstoffen inneemt. Sowieso eerst en vooral gezond eten, dat is het belangrijkste! Het is echter waarschijnlijk niet genoeg. Hoe meer je tijdens het bewegen je spieren traint hoe meer energie je zowel tijdens het trainen als tijdens het rusten verbrandt en dus hoe gemakkelijker je een goed vetpercentage krijgt.quote:Op maandag 14 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Dus wat moet ik dan doen volgens jou?
Het is op zich niet moeilijk, het is het veranderen van een gewoonte wat moeilijk is. Als je eenmaal gewend bent om gezond te eten dan gaat het vanzelf, het kost helaas wel wat tijd of geld maar als je het gewend bent dan gaat het vanzelf.quote:Het probleem is vooral dat ik echt gewend ben geraakt een ongezond eten/leven, waardoor gezond eten echt een moeilijke stap is. Maar ja.
Ja, maar met een aantal waarschuwingen. Aan mijn vorige reactie moet ik nog een waarschuwing toevoegen: niet meer dan 25% energietekort per dag en dat is misschien al te hoog als je niet sport. Anders ga je spieren afbreken en hierdoor juist weer aankomen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:18 schreef Novermars het volgende:
[..]
Kort door de bocht: Minder eten meer sporten.=
Prima sport inderdaad als je het serieus doet. Zeker in combinatie met hardlopen en/of fietsen is het goed.quote:En zwemmen.
Een vrouw moet veel doen om meer dan "wat spieren" te krijgen, nietwaar?quote:Op maandag 14 april 2014 22:26 schreef themole het volgende:
Persoonlijk ben ik geen groot fan van heel extreem gespierde benen. Maar wat spier kan ook geen kwaad.
Dan moet ze inderdaad flink in de sportschool rondhangen. Zelfs diegene die ik ken die 3 keer per week sport heeft niet extreem veel spiermassa.quote:Op maandag 14 april 2014 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een vrouw moet veel doen om meer dan "wat spieren" te krijgen, nietwaar?
Wij zijn het er dus over eens dat als zij bijv. 2 keer per week zou wielrennen, 2 keer per week zou hardlopen en 2 keer per week zou zwemmen dat zij dan niet bang hoeft te zijn voor een te gespierd lichaam (gespierder dan dat jij mooi vindt)?quote:Op maandag 14 april 2014 22:29 schreef themole het volgende:
[..]
Dan moet ze inderdaad flink in de sportschool rondhangen. Zelfs diegene die ik ken die 3 keer per week sport heeft niet extreem veel spiermassa.
Hahaha ja doen, lekker shakenquote:Op maandag 14 april 2014 22:02 schreef Fierce. het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik wil echt geen gespierde lelijke benen. Afschuwelijk lelijk, vandaar dat ik iets moet zien te vinden waardoor m'n benen heel wat dunner worden.
Sinds ik op mezelf woon en de vereniging ben ik echt heel wat aangekomen. Herkenbaar trouwens?
Blijkbaar zijn sommige meisjes er juist blij mee dat ze daar veel moeite voor moeten doen. Toch kunnen vrouwen redelijk wat kracht voor duursporten ontwikkelen, hun piekkracht ligt lager maar voor duursport blijkt dat maar heel beperkt een belemmering te zijn. Vraag me niet om dat op fysiologisch niveau te duiden, ik baseer deze stelling op mijn ervaring met meisjes die aan duursport doen, die absoluut niet gespierd zijn maar die toch verdomd snel zijn, d.w.z. sneller dan de meeste mannen die hooguit recreatief aan die sport doen en sneller dan een deel van de mannen of in sommige extreme gevallen zelfs de meeste die serieus die sport beoefenen en dit zonder doping te gebruiken.quote:Op maandag 14 april 2014 22:34 schreef Plofkipje het volgende:
Een vrouw moet jammer erg veel moeite doen voor spieren.
Teveel moeite
Als je veel calorieën inneemt, meer dan dat je gebruikt, dan krijg je ofwel meer vet ofwel meer spiefweefsel, al naargelang hoe je sport. Shakes maken is natuurlijk wel een prima manier om voldoende van bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitamines, mineralen en eiwitten ervan uitgaande dat je er vruchten in stop) maar je wil ook graag voldoende vruchten en groenten puur eten aangezien er meer nuttige stoffen in zitten dan enkel vitamines en minderalen (en vezels).quote:
Ik sportte ooit veel, om spieren te kweken. Maar werkte niet, komt denk ik ook grotendeels door voedingquote:Op maandag 14 april 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn sommige meisjes er juist blij mee dat ze daar veel moeite voor moeten doen. Toch kunnen vrouwen redelijk wat kracht voor duursporten ontwikkelen, hun piekkracht ligt lager maar voor duursport blijkt dat maar heel beperkt een belemmering te zijn. Vraag me niet om dat op fysiologisch niveau te duiden, ik baseer deze stelling op mijn ervaring met meisjes die aan duursport doen, die absoluut niet gespierd zijn maar die toch verdomd snel zijn, d.w.z. sneller dan de meeste mannen die hooguit recreatief aan die sport doen en sneller dan een deel van de mannen of in sommige extreme gevallen zelfs de meeste die serieus die sport beoefenen en dit zonder doping te gebruiken.
Daar zijn veel redenen voor mogelijk:quote:Op maandag 14 april 2014 22:41 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Ik sportte ooit veel, om spieren te kweken. Maar werkte niet, komt denk ik ook grotendeels door voeding![]()
Gelukkig kan je daar gemakkelijk wat aan doen.quote:Daarnaast is t ook wel weer slecht gesteld met m'n conditie nu, dus ik mag niet zeuren voor t ontbreken aan spieren bij mij.
Fietsen = wielrennen?quote:Op maandag 14 april 2014 22:42 schreef Rezania het volgende:
Gewoon fietsen joh, goed genoeg. Niet te moeilijk doen, je bent altijd nog student.
Nee, gewoon fietsen zoals wij Nederlanders dat als beste kunnen.quote:
Met enkel wat functionele tochtjes kom je er niet en fietsen op een racefiets geeft toch heel wat meer effect.quote:Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, gewoon fietsen zoals wij Nederlanders dat als beste kunnen.
Meh, racefiets is te veel werk. Maar fietsen is beter dan met de bus.quote:Op maandag 14 april 2014 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met enkel wat functionele tochtjes kom je er niet en fietsen op een racefiets geeft toch heel wat meer effect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |