Nou, toevallig is dit wel serieus. Dit doe ik dus over dag. Tijdens het fokken door natuurlijk. Iets met data, onderzoek, techniek en oh, smartphones.quote:Op maandag 14 april 2014 15:36 schreef Valid het volgende:
Dit:
[..]
..is je weer gelukt:
[..]
Een pareltje. Niemand heeft de neuk een idee waar je het over hebt - en jijzelf volgens mij ook niet. Koning.![]()
Ah, interessant.. Dat wist ik niet. Wellicht dat ik al een zooi mensen ongemerkt beledigd hebt. Moet erbij zeggen dat het taalgebruik over het algemeen niet bijster vleiend is als men het heeft over elkaars werkzaamheden, dus men kan wel tegen een stootje denk ik zo.quote:Op maandag 14 april 2014 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het is een bijdrage maar het is niet een bijdrage uit die categorie.
@Ryon
Ik weet niet of dat die TU'er het waardeert om TI'er genoemd te worden, ik denk dat zijn voorkeur naar informaticus uitgaat al boeit het een echte bèta weinig hoe hij wordt genoemd, het gaat immers om wat hij kan en doet.
Wij konden het prima volgen hoor.quote:Op maandag 14 april 2014 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, toevallig is dit wel serieus. Dit doe ik dus over dag. Tijdens het fokken door natuurlijk. Iets met data, onderzoek, techniek en oh, smartphones.
Ze kunnen daar wel tegen maar het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.quote:Ah, interessant.. Dat wist ik niet. Wellicht dat ik al een zooi mensen ongemerkt beledigd hebt. Moet erbij zeggen dat het taalgebruik over het algemeen niet bijster vleiend is als men het heeft over elkaars werkzaamheden, dus men kan wel tegen een stootje denk ik zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op maandag 14 april 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij konden het prima volgen hoor.
[..]
Ze kunnen daar wel tegen maar het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.Je hebt het al jaren over een 'soldaat van justitie'. Wie of wat is dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die spoiler staat er niet voor niets.quote:Op maandag 14 april 2014 15:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Je hebt het al jaren over een 'soldaat van justitie'. Wie of wat is dat?
Toegepaste informatica is de HBO-variant van informatica, het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.quote:Op maandag 14 april 2014 15:52 schreef Valid het volgende:
Overigens: iemand die WO technische informatica (TI) studeert, waarom zou die geen TI'er genoemd willen worden?
Dus noem je het maar soldaat van justitie, wetende dat het een niet bestaande functie is? Je bedoelt gewoon een OvJ. Noem het dan ook zo, zou ik zeggen. Zie het probleem niet.quote:Op maandag 14 april 2014 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die spoiler staat er niet voor niets.
[..]
Toegepaste informatica is de HBO-variant van informatica.
Niet toegepast, maar technische informatica (=TI)bedoelt hij. Lijkt mij veel logischer in de context.quote:Op maandag 14 april 2014 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die spoiler staat er niet voor niets.
[..]
Toegepaste informatica is de HBO-variant van informatica, het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.
Ja, om mijn dedain te uiten tegen die dikkenekkerij m.b.t. die titel.quote:Op maandag 14 april 2014 15:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Dus noem je het maar soldaat van justitie, wetende dat het een niet bestaande functie is?
Punt is dat het z'n doel mist, want Ryon bedoelt niet de hbo variant, maar de technische variant. Denk ik.quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Novermars het volgende:
Ik begrijp waar Bram vandaan komt. De gemiddelde Econometrist moet je ook zéér zeker geen Econoom noemen :p
quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Novermars het volgende:
Ik begrijp waar Bram vandaan komt. De gemiddelde Econometrist moet je ook zéér zeker geen Econoom noemen :p
En des te grager wil je ambiguïteit voorkomen!quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Punt is dat het z'n doel mist, want Ryon bedoelt niet de hbo variant, maar de technische variant. Denk ik.
quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Punt is dat het z'n doel mist, want Ryon bedoelt niet de hbo variant, maar de technische variant. Denk ik.
Ja, hij bedoelde met TI Technische Informatica maar ongelukkigerwijs wordt TI geassocieerd met Toegepaste Informatica wat de HBO-variant is, iemand die Technische Informatica heeft gestudeerd is gewoon een informaticus, de enige reden dat er Technische in de naam zit is omdat het aan een TU wordt gegeven. Ik wees Ryon hier dus even op zodat hij het vanaf nu wel weet. De informatica is voortgevloeid uit wiskunde, werktuigkunde en elektrotechniek. De eerste computers waren werktuigkundige apparaten met vacuümtubes. Zo, nu is het toch weer ontopic.quote:
Ik zou zeggen van niet maar er is bij mijn weten überhaupt geen consensus over, Ryon merkte terecht op dat bèta's nogal vaag zijn met titels.quote:Op maandag 14 april 2014 16:03 schreef Valid het volgende:
En hoe moet je dan iemand noemen die TI (technische informatica) studeert? Dat is nog geen informaticus.
Jij maakt er meer van dan dat het is, zie mijn vorige reactie waarin ik uitleg dat ik Ryon hierop wees om hem uit te leggen dat TI met Toegepaste Informatica wordt geassocieerd en niet met Technische Informatica, vervolgens lichtte ik het verschil tussen beide toe. That's all. Wij bèta's maken ons juist eerder te weinig druk om titels.quote:Waar je je druk om kan maken.
Geen van beide, het zijn beide een beeld van wat ooit de realiteit was.quote:Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef Fierce. het volgende:
Ik vraag me af wat nou de realiteit is: een foto of de spiegel.
Beide een bepaald perspectief (dus niet de werkelijkheid zelf, of wat dat geweest is) op de (verleden) werkelijkheid.quote:Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef Fierce. het volgende:
How Can Mirrors Be Real If Our Eyes Aren't Realquote:Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef Fierce. het volgende:
Ah, ik snap de verwarring. Ik zal er op letten. Maar goed, weer even terug naar het onderwerp waarop ik inhaakte:quote:Op maandag 14 april 2014 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ja, hij bedoelde met TI Technische Informatica maar ongelukkigerwijs wordt TI geassocieerd met Toegepaste Informatica wat de HBO-variant is, iemand die Technische Informatica heeft gestudeerd is gewoon een informaticus, de enige reden dat er Technische in de naam zit is omdat het aan een TU wordt gegeven. Ik wees Ryon hier dus even op zodat hij het vanaf nu wel weet. De informatica is voortgevloeid uit wiskunde, werktuigkunde en elektrotechniek. De eerste computers waren werktuigkundige apparaten met vacuümtubes. Zo, nu is het toch weer ontopic.
edit: Even Ryon's citaat toegevoegd zodat hij een quote-alert krijgt.
Met dat laatste ben ik het hoe dan ook eens. Zelfs ik beschik over vrij basic programeervaardigheden. Anders kan je simpelweg niet aan het werk met kwanitatieve gegevens. of kan wel, maar dan maak je het jezelf wel heel lastig.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef Novermars het volgende:
[..]
Maar als jij gelijk hebt, wat ik ook niet kan betwisten omdat ik er zelf amper iets vanaf weet, waarom krijgen ze dan maar zo weinig Statistiek tijdens hun studie? Wat heb je aan al die verzamelde data als je er niet de kennis hebt om daar conclusies uit te trekken?
Wederom, Machine Learning is erg nuttig en behoorlijk interessant. Maar op zichzelf staand heb je er niet al te veel aan.
En vergeet niet, bij elke studie Econometrie krijg je een stevige basis informatica skills. De meeste mensen die econometrisch werk doen zijn 80% van hun tijd kwijt aan het verzamelen en prepareren van data en de rest van de tijd gaat naar de analyse. Bij de meeste bèta studies is dat denk ik niet anders. Informatica is eigenlijk gewoon onmisbaar voor elke studie.
quote:Op maandag 14 april 2014 16:28 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
How Can Mirrors Be Real If Our Eyes Aren't Real
Uiteraard, maar mensen hebben ook nog wel eens behoefte aan vrije tijd.quote:Op zondag 13 april 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Met beter onderwijs en een wat hoger niveau (laat maar 40% van de VWO-leerlingen afhaken, 10-15% aan het VWO is genoeg) haal je minstens dubbel zoveel rendement uit elk uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |