quote:Op maandag 14 april 2014 00:13 schreef Anoonumos het volgende:
Econophysics jonge!
Is dat nu wel een apart vakgebied? Afgaande op wat ik erover heb gelezen, logisch gezien de geschiedenis (al die natuurkundigen die zich met economie bezig gingen houden), lijkt het er op dat het slechts een allegaartje van reeds bestaande wiskunde en natuurkunde is die je kan toepassen op de economische markten. Heeft het vakgebied zelf al echt iets beduidends bijgedragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Klopt wel wat je zegt.quote:Op maandag 14 april 2014 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat nu wel een apart vakgebied? Afgaande op wat ik erover heb gelezen, logisch gezien de geschiedenis (al die natuurkundigen die zich met economie bezig gingen houden), lijkt het er op dat het slechts een allegaartje van reeds bestaande wiskunde en natuurkunde is die je kan toepassen op de economische markten. Heeft het vakgebied zelf al echt iets beduidends bijgedragen?
Afgaande van het bachelor programma Technische Informatica in Delft kan ik nou niet concluderen dat zij heel erg veel weten over big data. Ze zullen vast wel leren wat de beste structuur is om die data op te slaan. Maar er daarna iets nuttigs mee doen zie ik ze niet leren, but I could be wrong.quote:Op maandag 14 april 2014 01:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Denk je niet dat mensen die TI doen bijvoorbeeld veel meer weten over heel veel data en hoe dat handig te managen en dus 'handiger' zijn dan jij?
Technische Informatica student hier, binnen de informatica is men vooral geinteresseerd in de vraag:quote:Op maandag 14 april 2014 09:26 schreef Novermars het volgende:
[..]
Afgaande van het bachelor programma Technische Informatica in Delft kan ik nou niet concluderen dat zij heel erg veel weten over big data. Ze zullen vast wel leren wat de beste structuur is om die data op te slaan. Maar er daarna iets nuttigs mee doen zie ik ze niet leren, but I could be wrong.
Ter vergelijking, zij krijgen één kansberekening/statistiek van en wij krijgen er zeven, exclusief de toegepaste statistiekvakken zoals de econometrievakken.
Proves my point! Machine learning is trouwens wel nice. Dat wordt binnenkort ook wel een vak binnen de BSc Econometrie, want het is verschrikkelijk nuttig.quote:Op maandag 14 april 2014 10:19 schreef themole het volgende:
[..]
Technische Informatica student hier, binnen de informatica is men vooral geinteresseerd in de vraag:
1. Hoe je veel data automatisch kan verzamelen.
2. Hoe je die verzamelde data opslaat
3. Hoe je die data voor een computer inzichtelijker maakt, door bijvoorbeel te linken met externe datasources.
4. Hoe je een computer uit die data informatie kan halen door middel van zelflerende algoritmes.
5. Hoe je de data snel representeert en doorzoekbaar maakt voor mensen.
Dat is een iets andere tak van sport dan hetgeen de econometristen doen als ik zo eens de bachelor van econometrie bekijk.
Dat is wel een nare tijd, op de TU Delft is het avondtentamen altijd van 18.30 - 21.30. Dan kan je iig nog goed van te voren eten.quote:Op maandag 14 april 2014 14:31 schreef Lokasenna het volgende:
Zometeen een tentamen van 5 tot 8, kuttijdstip
De Nederlander en zijn obsessie met het op tijd eten.quote:Op maandag 14 april 2014 14:33 schreef themole het volgende:
[..]
Dat is wel een nare tijd, op de TU Delft is het avondtentamen altijd van 18.30 - 21.30. Dan kan je iig nog goed van te voren eten.
Vanavond wordt het als ik fatsoenlijk wil koken dus half tien ofzo, dat vind ik best wel erg laatquote:Op maandag 14 april 2014 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De Nederlander en zijn obsessie met het op tijd eten.
En dan nog op een niet-bourgondische manier ook. Je zou ook na het tentamen kunnen eten als het eerder zou zijn. Als de restaurants wat later open zouden zijn zoals in ons buurland (tot 22u een open keuken in de lente- en zomermaanden) zou het daarna ook nog kunnen.
Geloof me ik ben echt niet de beroerdste met laat eten. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het tijdens het tentamen met een rammelende maag zitten.quote:Op maandag 14 april 2014 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dan nog op een niet-bourgondische manier ook. Je zou ook na het tentamen kunnen eten als het eerder zou zijn. Als de restaurants wat later open zouden zijn zoals in ons buurland (tot 22u een open keuken in de lente- en zomermaanden) zou het na 21u30 ook nog kunnen.
Dat maakt toch niet uit? Dan eet je voor die tijd wat boterhammen en eet je weinig of geen koolhydraten bij je avondmaaltijd (compensatie 'lege' calorieën). Je kan er net zo lekker of lekkerder mee eten.quote:Op maandag 14 april 2014 14:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vanavond wordt het als ik fatsoenlijk wil koken dus half tien ofzo, dat vind ik best wel erg laat
Dit ja, heb het ook nooit begrepen. Ik heb zelden mijn avondeten voor 8u achter de kiezen.quote:Op maandag 14 april 2014 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dan nog op een niet-bourgondische manier ook. Je zou ook na het tentamen kunnen eten als het eerder zou zijn. Als de restaurants wat later open zouden zijn zoals in ons buurland (tot 22u een open keuken in de lente- en zomermaanden) zou het na 21u30 ook nog kunnen.
Geen idee wat ik in het beta topic verder te zoeken heb en waarom ik besloot te klikken. Maar dit is toevallig wel weer mijn kop thee. Als je met 'big data' aan de slag wil (hypewoord trouwens) dan ben je denk ik als TI'er beter af dan als econometrist. Big data wordt namelijk pas echt spannend als je het real time weet te koppelen aan gedragingen van mensen (het dan met name consumenten) of het zo gericht mogelijk weet weer te geven. Dat is volgens mij precies wat je onder de knie krijgt als je TI volgt. Vanuit wetenschappelijk oogpunt kan het natuurlijk interessant zijn om (handmatig) berekingen uit te voeren op grond van heel veel data, maar als je het praktisch wilt toepassen is automatisering echt veel belangrijker.quote:Op maandag 14 april 2014 10:19 schreef themole het volgende:
[..]
Technische Informatica student hier, binnen de informatica is men vooral geinteresseerd in de vraag:
1. Hoe je veel data automatisch kan verzamelen.
2. Hoe je die verzamelde data opslaat
3. Hoe je die data voor een computer inzichtelijker maakt, door bijvoorbeel te linken met externe datasources.
4. Hoe je een computer uit die data informatie kan halen door middel van zelflerende algoritmes.
5. Hoe je de data snel representeert en doorzoekbaar maakt voor mensen.
Dat is een iets andere tak van sport dan hetgeen de econometristen doen als ik zo eens de bachelor van econometrie bekijk.
Wat doe jij hier.quote:Op maandag 14 april 2014 15:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee wat ik in het beta topic verder te zoeken heb en waarom ik besloot te klikken. Maar dit is toevallig wel weer mijn kop thee. Als je met 'big data' aan de slag wil (hypewoord trouwens) dan ben je denk ik als TI'er beter af dan als econometrist. Big data wordt namelijk pas echt spannend als je het real time weet te koppelen aan gedragingen van mensen (het dan met name consumenten) of het zo gericht mogelijk weet weer te geven. Dat is volgens mij precies wat je onder de knie krijgt als je TI volgt. Vanuit wetenschappelijk oogpunt kan het natuurlijk interessant zijn om (handmatig) berekingen uit te voeren op grond van heel veel data, maar als je het praktisch wilt toepassen is automatisering echt veel belangrijker.
Ik werk voor verschillende onderzoekbureau's die zich hier mee bezig houden en we maken dan ook meer gebruik van TI'ers. Interessante materie ook.
Met TI doel je op jongens die van het HBO komen? Informatica is sowieso al extreem toepassingsgericht, ook op een universiteit.quote:Op maandag 14 april 2014 15:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee wat ik in het beta topic verder te zoeken heb en waarom ik besloot te klikken. Maar dit is toevallig wel weer mijn kop thee. Als je met 'big data' aan de slag wil (hypewoord trouwens) dan ben je denk ik als TI'er beter af dan als econometrist. Big data wordt namelijk pas echt spannend als je het real time weet te koppelen aan gedragingen van mensen (het dan met name consumenten) of het zo gericht mogelijk weet weer te geven. Dat is volgens mij precies wat je onder de knie krijgt als je TI volgt. Vanuit wetenschappelijk oogpunt kan het natuurlijk interessant zijn om (handmatig) berekingen uit te voeren op grond van heel veel data, maar als je het praktisch wilt toepassen is automatisering echt veel belangrijker.
Ik werk voor verschillende onderzoekbureau's die zich hier mee bezig houden en we maken dan ook meer gebruik van TI'ers. Interessante materie ook.
quote:Op maandag 14 april 2014 15:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee wat ik in het beta topic verder te zoeken heb en waarom ik besloot te klikken.
...
Wij doen daar niet moeilijk over hoor (i.t.t. sommige groepen), zolang je maar wat bij kunt dragen ben je welkom.quote:
Denk het wel. Ik klik standaard alle topics in SES af in de hoop een van mijn snedige en betweterige opmerkingen te kunnen plaatsen. Lukt over het algemeen vrij aardig.quote:
Nee, de gozer waar ik vanmiddag mee gelunched hebt is een TU'er. Die kerel is ook bedenker van en eindverantwoordelijk voor de hele technische infrastructuur. Het is op het oog allemaal vrij praktisch, maar zit vrij veel theorie achter. Ik weet niet of een HTS'er zich daar ook mee bezig houdt. Denk het om eerlijk te zijn niet.quote:Op maandag 14 april 2014 15:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met TI doel je op jongens die van het HBO komen? Informatica is sowieso al extreem toepassingsgericht, ook op een universiteit.
Maar als jij gelijk hebt, wat ik ook niet kan betwisten omdat ik er zelf amper iets vanaf weet, waarom krijgen ze dan maar zo weinig Statistiek tijdens hun studie? Wat heb je aan al die verzamelde data als je er niet de kennis hebt om daar conclusies uit te trekken?quote:Op maandag 14 april 2014 15:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
..is je weer gelukt:quote:Op maandag 14 april 2014 15:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denk het wel. Ik klik standaard alle topics in SES af in de hoop een van mijn snedige en betweterige opmerkingen te kunnen plaatsen. Lukt over het algemeen vrij aardig.
Een pareltje. Niemand heeft de neuk een idee waar je het over hebt - en jijzelf volgens mij ook niet. Koning.quote:Op maandag 14 april 2014 15:29 schreef Ryon het volgende:
Nee, de gozer waar ik vanmiddag mee gelunched hebt is een TU'er. Die kerel is ook bedenker van en eindverantwoordelijk voor de hele technische infrastructuur. Het is op het oog allemaal vrij praktisch, maar zit vrij veel theorie achter. Ik weet niet of een HTS'er zich daar ook mee bezig houdt. Denk het om eerlijk te zijn niet.
Nee, het is een bijdrage maar het is niet een bijdrage uit die categorie.quote:Op maandag 14 april 2014 15:36 schreef Valid het volgende:
Dit:
[..]
..is je weer gelukt:
[..]
Een pareltje. Niemand heeft de neuk een idee waar je het over hebt - en jijzelf volgens mij ook niet. Koning.![]()
En als jij mag kiezen tussen elektriciën en elektrotechnisch ingenieur?quote:Op maandag 14 april 2014 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het is een bijdrage maar het is niet een bijdrage uit die categorie.
@Ryon
Ik weet niet of dat die TU'er het waardeert om TI'er genoemd te worden, ik denk dat zijn voorkeur naar informaticus uitgaat al boeit het een echte bèta weinig hoe hij wordt genoemd, het gaat immers om wat hij kan en doet.
Alle ingenieurs krijgen een shitload aan modelleren, dat is niet voorbehouden aan econometrie. Econometristen hebben meer wiskunde en statistiek gekregen, dat wel, maar dus weer minder aan allerlei andere handige basis. Terugkomende op waar deze discussie mee begon, voor CERN zou bijv. de elektrotechnische ingenieur en de experimentele natuurkundige meer kunnen bijdragen aangezien zij dat modelleren prima beheersen, zij die dataverwerking prima aankunnen en zij daarnaast ook die andere vaardigheden, inzicht en kennis hebben die vereist zijn. Dat ze onderdoen op het vlak van bepaalde delen van de wiskunde, wat in het geval van de natuurkundigen al twijfelachtig is (zelfstudie, dubbele bachelor), lijkt mij niet echt relevant. Just my 2 cents.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef Novermars het volgende:
[..]
Maar als jij gelijk hebt, wat ik ook niet kan betwisten omdat ik er zelf amper iets vanaf weet, waarom krijgen ze dan maar zo weinig Statistiek tijdens hun studie? Wat heb je aan al die verzamelde data als je er niet de kennis hebt om daar conclusies uit te trekken?
Wederom, Machine Learning is erg nuttig en behoorlijk interessant. Maar op zichzelf staand heb je er niet al te veel aan.
En vergeet niet, bij elke studie Econometrie krijg je een stevige basis informatica skills. De meeste mensen die econometrisch werk doen zijn 80% van hun tijd kwijt aan het verzamelen en prepareren van data en de rest van de tijd gaat naar de analyse. Bij de meeste bèta studies is dat denk ik niet anders. Informatica is eigenlijk gewoon onmisbaar voor elke studie.
Dat is nog extremer aangezien de electriciën een MBO-niveau heeft. Hoe je iemand van het HBO dan moet noemen (in dat vakgebied alvorens iemand de grapjas uithangtquote:Op maandag 14 april 2014 15:40 schreef Valid het volgende:
[..]
En als jij mag kiezen tussen elektriciën en elektrotechnisch ingenieur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:gewoon elektrotechnicus lijkt me een prima onderscheid met elektrotechnisch ingenieur en electriciën.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Nou, toevallig is dit wel serieus. Dit doe ik dus over dag. Tijdens het fokken door natuurlijk. Iets met data, onderzoek, techniek en oh, smartphones.quote:Op maandag 14 april 2014 15:36 schreef Valid het volgende:
Dit:
[..]
..is je weer gelukt:
[..]
Een pareltje. Niemand heeft de neuk een idee waar je het over hebt - en jijzelf volgens mij ook niet. Koning.![]()
Ah, interessant.. Dat wist ik niet. Wellicht dat ik al een zooi mensen ongemerkt beledigd hebt. Moet erbij zeggen dat het taalgebruik over het algemeen niet bijster vleiend is als men het heeft over elkaars werkzaamheden, dus men kan wel tegen een stootje denk ik zo.quote:Op maandag 14 april 2014 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het is een bijdrage maar het is niet een bijdrage uit die categorie.
@Ryon
Ik weet niet of dat die TU'er het waardeert om TI'er genoemd te worden, ik denk dat zijn voorkeur naar informaticus uitgaat al boeit het een echte bèta weinig hoe hij wordt genoemd, het gaat immers om wat hij kan en doet.
Wij konden het prima volgen hoor.quote:Op maandag 14 april 2014 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, toevallig is dit wel serieus. Dit doe ik dus over dag. Tijdens het fokken door natuurlijk. Iets met data, onderzoek, techniek en oh, smartphones.
Ze kunnen daar wel tegen maar het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.quote:Ah, interessant.. Dat wist ik niet. Wellicht dat ik al een zooi mensen ongemerkt beledigd hebt. Moet erbij zeggen dat het taalgebruik over het algemeen niet bijster vleiend is als men het heeft over elkaars werkzaamheden, dus men kan wel tegen een stootje denk ik zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op maandag 14 april 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij konden het prima volgen hoor.
[..]
Ze kunnen daar wel tegen maar het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.Je hebt het al jaren over een 'soldaat van justitie'. Wie of wat is dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die spoiler staat er niet voor niets.quote:Op maandag 14 april 2014 15:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Je hebt het al jaren over een 'soldaat van justitie'. Wie of wat is dat?
Toegepaste informatica is de HBO-variant van informatica, het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.quote:Op maandag 14 april 2014 15:52 schreef Valid het volgende:
Overigens: iemand die WO technische informatica (TI) studeert, waarom zou die geen TI'er genoemd willen worden?
Dus noem je het maar soldaat van justitie, wetende dat het een niet bestaande functie is? Je bedoelt gewoon een OvJ. Noem het dan ook zo, zou ik zeggen. Zie het probleem niet.quote:Op maandag 14 april 2014 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die spoiler staat er niet voor niets.
[..]
Toegepaste informatica is de HBO-variant van informatica.
Niet toegepast, maar technische informatica (=TI)bedoelt hij. Lijkt mij veel logischer in de context.quote:Op maandag 14 april 2014 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die spoiler staat er niet voor niets.
[..]
Toegepaste informatica is de HBO-variant van informatica, het is alsof je een soldaat van justitie een juridisch assistent noemt of een psychotherapeut een psychologisch assistent.
Ja, om mijn dedain te uiten tegen die dikkenekkerij m.b.t. die titel.quote:Op maandag 14 april 2014 15:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Dus noem je het maar soldaat van justitie, wetende dat het een niet bestaande functie is?
Punt is dat het z'n doel mist, want Ryon bedoelt niet de hbo variant, maar de technische variant. Denk ik.quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Novermars het volgende:
Ik begrijp waar Bram vandaan komt. De gemiddelde Econometrist moet je ook zéér zeker geen Econoom noemen :p
quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Novermars het volgende:
Ik begrijp waar Bram vandaan komt. De gemiddelde Econometrist moet je ook zéér zeker geen Econoom noemen :p
En des te grager wil je ambiguïteit voorkomen!quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Punt is dat het z'n doel mist, want Ryon bedoelt niet de hbo variant, maar de technische variant. Denk ik.
quote:Op maandag 14 april 2014 15:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Punt is dat het z'n doel mist, want Ryon bedoelt niet de hbo variant, maar de technische variant. Denk ik.
Ja, hij bedoelde met TI Technische Informatica maar ongelukkigerwijs wordt TI geassocieerd met Toegepaste Informatica wat de HBO-variant is, iemand die Technische Informatica heeft gestudeerd is gewoon een informaticus, de enige reden dat er Technische in de naam zit is omdat het aan een TU wordt gegeven. Ik wees Ryon hier dus even op zodat hij het vanaf nu wel weet. De informatica is voortgevloeid uit wiskunde, werktuigkunde en elektrotechniek. De eerste computers waren werktuigkundige apparaten met vacuümtubes. Zo, nu is het toch weer ontopic.quote:
Ik zou zeggen van niet maar er is bij mijn weten überhaupt geen consensus over, Ryon merkte terecht op dat bèta's nogal vaag zijn met titels.quote:Op maandag 14 april 2014 16:03 schreef Valid het volgende:
En hoe moet je dan iemand noemen die TI (technische informatica) studeert? Dat is nog geen informaticus.
Jij maakt er meer van dan dat het is, zie mijn vorige reactie waarin ik uitleg dat ik Ryon hierop wees om hem uit te leggen dat TI met Toegepaste Informatica wordt geassocieerd en niet met Technische Informatica, vervolgens lichtte ik het verschil tussen beide toe. That's all. Wij bèta's maken ons juist eerder te weinig druk om titels.quote:Waar je je druk om kan maken.
Geen van beide, het zijn beide een beeld van wat ooit de realiteit was.quote:Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef Fierce. het volgende:
Ik vraag me af wat nou de realiteit is: een foto of de spiegel.
Beide een bepaald perspectief (dus niet de werkelijkheid zelf, of wat dat geweest is) op de (verleden) werkelijkheid.quote:Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef Fierce. het volgende:
How Can Mirrors Be Real If Our Eyes Aren't Realquote:Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef Fierce. het volgende:
Ah, ik snap de verwarring. Ik zal er op letten. Maar goed, weer even terug naar het onderwerp waarop ik inhaakte:quote:Op maandag 14 april 2014 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ja, hij bedoelde met TI Technische Informatica maar ongelukkigerwijs wordt TI geassocieerd met Toegepaste Informatica wat de HBO-variant is, iemand die Technische Informatica heeft gestudeerd is gewoon een informaticus, de enige reden dat er Technische in de naam zit is omdat het aan een TU wordt gegeven. Ik wees Ryon hier dus even op zodat hij het vanaf nu wel weet. De informatica is voortgevloeid uit wiskunde, werktuigkunde en elektrotechniek. De eerste computers waren werktuigkundige apparaten met vacuümtubes. Zo, nu is het toch weer ontopic.
edit: Even Ryon's citaat toegevoegd zodat hij een quote-alert krijgt.
Met dat laatste ben ik het hoe dan ook eens. Zelfs ik beschik over vrij basic programeervaardigheden. Anders kan je simpelweg niet aan het werk met kwanitatieve gegevens. of kan wel, maar dan maak je het jezelf wel heel lastig.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef Novermars het volgende:
[..]
Maar als jij gelijk hebt, wat ik ook niet kan betwisten omdat ik er zelf amper iets vanaf weet, waarom krijgen ze dan maar zo weinig Statistiek tijdens hun studie? Wat heb je aan al die verzamelde data als je er niet de kennis hebt om daar conclusies uit te trekken?
Wederom, Machine Learning is erg nuttig en behoorlijk interessant. Maar op zichzelf staand heb je er niet al te veel aan.
En vergeet niet, bij elke studie Econometrie krijg je een stevige basis informatica skills. De meeste mensen die econometrisch werk doen zijn 80% van hun tijd kwijt aan het verzamelen en prepareren van data en de rest van de tijd gaat naar de analyse. Bij de meeste bèta studies is dat denk ik niet anders. Informatica is eigenlijk gewoon onmisbaar voor elke studie.
quote:Op maandag 14 april 2014 16:28 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
How Can Mirrors Be Real If Our Eyes Aren't Real
Uiteraard, maar mensen hebben ook nog wel eens behoefte aan vrije tijd.quote:Op zondag 13 april 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Met beter onderwijs en een wat hoger niveau (laat maar 40% van de VWO-leerlingen afhaken, 10-15% aan het VWO is genoeg) haal je minstens dubbel zoveel rendement uit elk uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |