Het indammen van wereldwijd terrorisme wat een risico voor Nederland vormt lijkt mij net iets belangrijker dan een Rusland dat wat gebied in het verre Oost-Europa annexeert maar Nederland verder niet lastig valt.quote:Op maandag 14 april 2014 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik paal en perk stellen aan het nieuwe Russische imperialisme net iets belangrijker dan interveniren in dat open riool Afghanistan.
Dat ziet er een gezellig feestje uit.quote:Op maandag 14 april 2014 16:44 schreef ATan het volgende:
Van de frontpage..
Bezetters van de politiebureau's etc.
[..]
Politieagenten met handen omhoog: "Dit is de Republiek Oekraine, geen Rusland, jonge jongens!"
Duwen, schieten, Oekrainse vlag van het politiebureau slopen etc..
Omstander: "Landverraders, hoeren, neuk jezelf, het Oekrainse leger komt jullie halen" etc.
[..]
Dat is niet te zien zoals gewoonlijk. Zij praten Russisch. Zij zijn tot de tanden bewapend. Dat soort wapens en de hoeveelheid kogels kosten een vermogen, helemaal voor jonge soldaten. Dat hebben zij echt niet zelf betaald.
Je bestrijdt terrorisme door in Afghanistan berggeiten dood te schieten?quote:Op maandag 14 april 2014 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het indammen van wereldwijd terrorisme wat een risico voor Nederland vormt lijkt mij net iets belangrijker dan een Rusland dat wat gebied in het verre Oost-Europa annexeert maar Nederland verder niet lastig valt.
Nee door de safe heaven voor terroristen in Afghanistan (toen de Taliban aan de macht was) ongedaan te maken. Daarbij kan je makkelijk oorlog tegen Afghanistan, Mali of Libie voeren; die landen kunnen militair toch geen ene bal terug doen. Rusland is in dat opzicht net even iets anders.quote:Op maandag 14 april 2014 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bestrijdt terrorisme door in Afghanistan berggeiten dood te schieten?
Kom nou.
Ik vind die hele War on Terror een farce. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 14 april 2014 19:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee door de safe heaven voor terroristen in Afghanistan (toen de Taliban aan de macht was) ongedaan te maken. Daarbij kan je makkelijk oorlog tegen Afghanistan, Mali of Libie voeren; die landen kunnen militair toch geen ene bal terug doen. Rusland is in dat opzicht net even iets anders.
We geven Rusland geen vrij spel. Rusland weet dat het spelletje ophoudt tot waar de NAVO-landen in Oost-Europa liggen. Oftewel, Rusland kan hoogstens wat laaghangend fruit pakken maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 14 april 2014 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind die hele War on Terror een farce. Maar goed, dat is een andere discussie.
Rusland vrij spel geven is in niemands belang. Actie ondernemen moet je zeker niet zomaar doen, maar het mag wat mij betreft niet worden uitgesloten.
Het is alleen wel vrij zuur als jij dat laaghangende fruit bent.quote:Op maandag 14 april 2014 19:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We geven Rusland geen vrij spel. Rusland weet dat het spelletje ophoudt tot waar de NAVO-landen in Oost-Europa liggen. Oftewel, Rusland kan hoogstens wat laaghangend fruit pakken maar niet meer dan dat.
wij ook niet natuurlijkquote:Op maandag 14 april 2014 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach als je NAVO divisies aan de grens zet daar dan kan Rusland weinig meer, dat klopt.
Die gaan geen WO3 riskeren.
Gast, we kunnen toch niet voor de hele wereld zorgen?quote:Op maandag 14 april 2014 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is alleen wel vrij zuur als jij dat laaghangende fruit bent.
Laat Putin het dan maar lekker innemen daar, ben je ook van dit ellenlange gezeik af.quote:
Hele wereld niet nee. Maar dit is bij ons om de hoek.quote:Op maandag 14 april 2014 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gast, we kunnen toch niet voor de hele wereld zorgen?
had dat dan gelijk gezegd ...!quote:Op maandag 14 april 2014 19:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat Putin het dan maar lekker innemen daar, ben je ook van dit ellenlange gezeik af.
De schade aan m'n aandelen is nu wel leuk geweest.
quote:19u30
Pro-Russische troepen in de Oost-Oekraense stad Slavjansk.
AP.
Pro-Russische groepen roepen 'Volksrepubliek Donetsk' uit
Pro-Russische separatisten in de Oost-Oekraense stad Donetsk sweerden vandaag dat zij zich zullen verspreiden over de oosterse provincie en daar een onafhankelijke 'volksrepubliek' zullen uitroepen. Dat bericht persbureau Reuters.
Zo’n 25 leiders van de pro-Russische opstand overlegden vandaag op de bovenste verdieping van de flat die ze al een week bezetten. ‘Alles moet onder onze controle zijn, de schoonmakers, het riool, het vliegveld, het station, het leger’, zei Vladimir Makovich, een van de leiders van groep.
De provincie Donetsk telt 4,3 miljoen inwoners, 10 procent van de Oekraense bevolking. De regio is de grootste prijs voor de rebellen in het oosten van Oekrane. De regering in Kiev heeft gedreigd met militaire actie tegen de activisten en beschuldigt Rusland van het organiseren van de onlusten in het oosten. Het scenario dat zich voltrok op de Krim lijkt zich te herhalen in Oost-Oekrane. Het schiereiland werd vorige maand bezet en geannexeerd door Rusland.
De gewapende milities in het Oosten verschillen enigszins van mening over het doel van hun opstand. Sommigen willen meer autonomie voor de regio binnen Oekrane, anderen willen volledige aansluiting bij Rusland. Ze delen echter de afkeer van het regime in Kiev. ‘Een ding is zeker, voor ons zijn er geen presidentsverkiezingen op 25 mei’, zei Denis Poesjilin, de zelfverklaarde leider van ‘de Volksrepubliek Donetsk’. Op die dag kiest Oekrane een nieuwe president, Kiev hoopt dat met de verkiezingen de rust terugkeert in het land
Bij ons om de hoek? Oekraine betekent weinig voor ons economisch gezien (Rusland is een belangrijkere exportpartner voor ons dan Oekraine) en het ligt 2.000 kilometer verderop.quote:Op maandag 14 april 2014 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hele wereld niet nee. Maar dit is bij ons om de hoek.
Ik vind mijn vermogen op de beurs toch wel wat belangrijker dan Oekrane.quote:
Nee joh, onze eigen economie schade toedienen is vl belangrijker. Aldus onze oorlogshitsers.quote:Op maandag 14 april 2014 19:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind mijn vermogen op de beurs toch wel wat belangrijker dan Oekrane.
Wat Oekrane doet moeten ze zelf weten, of ze nou gaan schieten of dat ze met staart tussen de benen wegrennen.quote:Op maandag 14 april 2014 19:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee joh, onze eigen economie schade toedienen is vl belangrijker. Aldus onze oorlogshitsers.
Dat bedoel ik. Mijn aandelen zitten ook niet op verdere escalatie te wachten. De portemonnee is wat telt.quote:Op maandag 14 april 2014 19:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat Oekrane doet moeten ze zelf weten, al sturen ze een poederbrief naar Putin.
Zolang 't mij maar niet schaadt.
nou vooruit ik scheld je die biertjes die je me beloofde kwijt, nu zou je weer in de plus moeten staanquote:Op maandag 14 april 2014 19:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind mijn vermogen op de beurs toch wel wat belangrijker dan Oekrane.
Precies, vooral m'n financile aandelen zijn gekelderd.quote:Op maandag 14 april 2014 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Mijn aandelen zitten ook niet op verdere escalatie te wachten. De portemonnee is wat telt.
Nee nee die hou je tegoed.quote:Op maandag 14 april 2014 19:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou vooruit ik scheld je die biertjes die je me beloofde kwijt, nu zou je weer in de plus moeten staan
Als er daadwerkelijk handelboycots tegen Rusland komen, daalt de gehele AEX; ook olie en gas. Dat is dus simpelweg wat je niet moet hebben.quote:Op maandag 14 april 2014 19:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, vooral m'n financile aandelen zijn gekelderd.
Gelukkig doet olie en gas het nog wel enigszins prima, dat compenseert dan weer, maar toch.
Goed, en nu die kut russen terug sturentwitter:EuromaidanPR twitterde op maandag 14-04-2014 om 20:21:34#Ukraine Ministry of Defense says the army is ready to start the anti-terrorist operation http://t.co/N0Q4FTKgdu |PR http://t.co/BpEkz5iyuQ reageer retweet
Eerst zien..dan geloven..ze zouden tot drie tellen en ze zitten nu op 2 3/8e of zo...quote:Op maandag 14 april 2014 20:22 schreef theNull het volgende:
Goed, en nu die kut russen terug sturentwitter:EuromaidanPR twitterde op maandag 14-04-2014 om 20:21:34#Ukraine Ministry of Defense says the army is ready to start the anti-terrorist operation http://t.co/N0Q4FTKgdu |PR http://t.co/BpEkz5iyuQ reageer retweet
Alsof Oekraine ook maar enige kans maakt tegen Ruslandquote:Op maandag 14 april 2014 20:22 schreef theNull het volgende:
Dit is al de derde keer dat ze dat zeggen.quote:Op maandag 14 april 2014 20:22 schreef theNull het volgende:
twitter:arabresistance twitterde op maandag 14-04-2014 om 20:31:25Huge protests in #Kiev. They are demanding Right Sector leader Yarosh as head of state of #ukraine & want action in East by govern. #Donetsk reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |