Die kunnen dat ook dat m.b.v. een zelfstudiemodule leren, al kan extra oefenen voor niemand kwaad. Wat ik vooral jammer vind is dat het wiskundeniveau van wiskunde B zo verschrikkelijk sterk is gedaald: geen fatsoenlijke behandeling van vectoren, geen complexe getallen, niet standaard 'gevorderde' (ja, zo noemen ze hetquote:Op zondag 13 april 2014 01:13 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Wel handig voor de mensen die nooit wiskunde D gehad hebben dat t even behandeld wordt.
En dan nog wel in drie dimensies of meer en dan nog wel zoiets vaags als het vectoriële product en het inwendig prouct.quote:Op zondag 13 april 2014 01:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Evenals vectoren imo. Was verbaasd toen ik er tijdens het eerste college op de uni achter kwam dat vectoren überhaupt bestonden
Kan je na gaan hoe mensen zich voelen als je van vector ruimtes naar andere ruimtes gaatquote:Op zondag 13 april 2014 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dan nog wel in drie dimensies of meer en dan nog wel zoiets vaags als het vectoriële product en het inwendig prouct.
Dat hebben wij geloof ik wel gehad bij wiskunde b in een of ander verplicht keuze hoofdstuk.quote:Op zondag 13 april 2014 01:32 schreef Novermars het volgende:
Ik was een van de weinigen van mijn studie die al van partieel integreren/substitutiemethode gehoord had... Dat was idd vrij treurig.
Goed gezegd!quote:Op zondag 13 april 2014 01:18 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nu ik in mijn eerste jaar zit op een beta opleiding op de universiteit merk ik pas wat voor schade het vwo gedaan heeft: Ik heb nooit leren leren. Totaal ontwend om ook maar iets voor school/studie te doen en ik merk ook dat ik vrij slecht om ga met zaken die ik niet meteen begrijp/doorheb, omdat ik dat nu pas tegenkom. Moeite om motivatie voor het leren te vinden. Avondje van te voren beginnen met leren en zelfs dan nog uitstellen/niet doen 'omdat het toch wel mee zal vallen en ik er met wat inzicht wel uit kom'. Gedrevenheid om meer te weten te komen is er ook niet echt.
Ik kan niet zeggen dat het voor mij te lage niveau van het vwo mij veel goeds gedaan heeft... Ik ben blij dat ik dit eerste jaar nog kan halen, omdat het niveau nog wel meevalt bij de meeste vakken, maar ik zie er veel om mij heen die door het vwo hun eerste jaar verspild hebben.
Er is simpelweg niet veel hogers te halen dan het vwo en er zijn maar weinig mogelijkheden voor en dat is een serieus probleem in het onderwijs.
Mee eens, maar alsnog fijn als t eventjes ook bij college behandeld wordtquote:Op zondag 13 april 2014 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die kunnen dat ook dat m.b.v. een zelfstudiemodule leren, al kan extra oefenen voor niemand kwaad. Wat ik vooral jammer vind is dat het wiskundeniveau van wiskunde B zo verschrikkelijk sterk is gedaald: geen fatsoenlijke behandeling van vectoren, geen complexe getallen, niet standaard 'gevorderde' (ja, zo noemen ze het) integratietechnieken en geen multivariabele calculus en differentiaalvergelijkingen. Allemaal shit die vroeger wel standaard werd behandeld. Wiskunde B hoort afgestemd te zijn op de toekomstige ingenieurs, natuurwetenschappers en wiskundigen, niet op de toekomstigen artsen, farmaceuten, biologen en economen. Wij hebben 4 wiskundevakken, als ze van C en D volwaardige vakken maken (resp. 4 en 8 lesuur per week) dan kan je op 4 niveaus wiskunde geven. Alle leerlingen hebben hier baat bij.
Getal en Ruimte? Dan was dat het, volgens mijn klasgenoten de zéér toepasselijke naam, het K hoofdstuk :pquote:Op zondag 13 april 2014 01:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dat hebben wij geloof ik wel gehad bij wiskunde b in een of ander verplicht keuze hoofdstuk.
Klopt ja, hoofdstuk K ofzo in getal & ruimtequote:Op zondag 13 april 2014 01:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dat hebben wij geloof ik wel gehad bij wiskunde b in een of ander verplicht keuze hoofdstuk.
Calculus gaat inderdaad te langzaam, misschien dat jij ook nog een beetje de lul bent door het Bachelorcollege (samen met TBK-studenten hetzelfde calculuysvak moeten volgenquote:Op zondag 13 april 2014 01:22 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Bij mij op de universiteit merk ik juist dat het eerste jaar veels te makkelijk is, omdat de uni van de achterstand van de meeste vwo'ers weet en deze gelijk probeert te trekken voor iedereen. Voor degene die wel fatsoenlijk les hebben gehad op het vwo gaat het allemaal te langzaam
quote:Op zondag 13 april 2014 01:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: eerste college waar iets wiskundigs in voor kwam was ik nog aan t uitvogelen hoe je een xyz stelsel tekent ipv xy toen er opeens een vector en een vector unit bij kwam. Ja toen dacht ik: handig man, ik volg dit nu al niet.
En ik weet nog steeds niet wat complexe getallen zijn.
Dat is nogal een arrogante uitspraak.quote:Op zondag 13 april 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Vandaar dat je geen diehard beta studie doet zeker.
Oh you..quote:Op zondag 13 april 2014 01:40 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Dat is nogal een arrogante uitspraak.
Been there done that.quote:Op zondag 13 april 2014 01:33 schreef Novermars het volgende:
[..]
Kan je na gaan hoe mensen zich voelen als je van vector ruimtes naar andere ruimtes gaat
quote:Op zondag 13 april 2014 01:40 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Dat is nogal een arrogante uitspraak.
Dat klopt wel ja, ik studeer ook in Eindhoven. 5 van de 6 vakken die ik tot nu toe gehad heb, heb ik op de middelbare school manier gehaald. Minimale inspanning, avondje van tevoren even doornemen en dan op het tentamen een 7 of hoger halen. Bij 1 vak, Calculus, is me dat niet gelukt (zelfs de herkansing niet x_x) en op dit moment probeer ik me met veel moeite voor te bereiden op een Mechanica tentamen wat wel eens moeilijk zou kunnen worden.quote:Op zondag 13 april 2014 01:22 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Bij mij op de universiteit merk ik juist dat het eerste jaar veels te makkelijk is, omdat de uni van de achterstand van de meeste vwo'ers weet en deze gelijk probeert te trekken voor iedereen. Voor degene die wel fatsoenlijk les hebben gehad op het vwo gaat het allemaal te langzaam
Nee voor de wis- en natuurkunde studies was er een aparte variant die dieper op de stof inging dan de varianten voor de andere studies. Ik heb het meer over het hele jaar dan een specifiek vak.quote:Op zondag 13 april 2014 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Calculus gaat inderdaad te langzaam, misschien dat jij ook nog een beetje de lul bent door het Bahcelorcollege (samen met TBK-studenten hetzelfde calculuysvak moeten volgen)
matrices diagonaliseren is vrij suf ja, de rest is toch wel mooi? Waarom bestaat er bijvoorbeeld geen 1-to-1 lineaire afbeelding van R3 naar R2?quote:Op zondag 13 april 2014 01:16 schreef Isdatzo het volgende:
Niks is zo saai als lineaire algebra. NIKS.
Ik probeerde de course Functional Analysis te volgen op Coursera. Week één tot en met drie waren goed te doen, maar toen we bij Banach en Sobolev ruimtes aankwamen ben ik maar snel gestoptquote:
Joepie krijg alweer zin om ermee aan de slag te gaanquote:Op zondag 13 april 2014 01:42 schreef LogiteX het volgende:
[..]
matrices diagonaliseren is vrij suf ja, de rest is toch wel mooi? Waarom bestaat er bijvoorbeeld geen 1-to-1 lineaire afbeelding van R3 naar R2?
Rechtsdraaiendquote:Op zondag 13 april 2014 01:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: eerste college waar iets wiskundigs in voor kwam was ik nog aan t uitvogelen hoe je een xyz stelsel tekent ipv xy toen er opeens een vector en een vector unit bij kwam. Ja toen dacht ik: handig man, ik volg dit nu al niet.
Een truc om vals te spelen zodat je toch met negatieve wortels kan rekenen en aldoende kan vermijden dat je vervelende differentiaalvergelijkingen moet oplossen.quote:En ik weet nog steeds niet wat complexe getallen zijn.
Nee dat was niet de reden, volgens mij was m'n reactie niet overdreven raar voor iemand die nooit wiskunde D gehad heeftquote:Op zondag 13 april 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Vandaar dat je geen diehard beta studie doet zeker.
Die moet ik ook eens gaan volgen! Dat kan ik ook als vak volgen aan mijn uni, het zou ideaal zijn als ik eerst via coursera zou kunnne beginnen, dat geeft een lekkere voorsprong.quote:Op zondag 13 april 2014 01:42 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik probeerde de course Functional Analysis te volgen op Coursera. Week één tot en met drie waren goed te doen, maar toen we bij Banach en Sobolev ruimtes aankwamen ben ik maar snel gestopt
Zal wel te maken hebben met de invoering van het bachelorcollegequote:Op zondag 13 april 2014 01:42 schreef OllieWilliams het volgende:
Niet om een TU/e vs TUD uit te lokken, maar bij ons is dat echt niet zoGaat het echt hard vanaf het begin.
Sowieso niet, maar vind het wel wat apart om een bèta studie te beginnen terwijl je relevante wiskundige principes nog niet beheerst.quote:Op zondag 13 april 2014 01:44 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee dat was niet de reden, volgens mij was m'n reactie niet overdreven raar voor iemand die nooit wiskunde D gehad heeft
Quoi?quote:Op zondag 13 april 2014 01:45 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Zal wel te maken hebben met de invoering van het bachelorcollege
https://www.dropbox.com/sh/1qmd1kvch4lfzw9/vvm5SNtM3squote:Op zondag 13 april 2014 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die moet ik ook eens gaan volgen! Dat kan ik ook als vak volgen aan mijn uni, het zou ideaal zijn als ik eerst via coursera zou kunnne beginnen, dat geeft een lekkere voorsprong.
Als het goed is start ik binnenkort met een aerodynamicacursusje op Coursera.
Nicequote:Op zondag 13 april 2014 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die moet ik ook eens gaan volgen! Dat kan ik ook als vak volgen aan mijn uni, het zou ideaal zijn als ik eerst via coursera zou kunnne beginnen, dat geeft een lekkere voorsprong.
Als het goed is start ik binnenkort met een aerodynamicacursusje op Coursera.
Studeer jij natuurkunde? Daar gebruiken ze veel te veel het boek University Physics, dat is niets voor deze studenten.quote:Op zondag 13 april 2014 01:41 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Nee voor de wis- en natuurkunde studies was er een aparte variant die dieper op de stof inging dan de varianten voor de andere studies. Ik heb het meer over het hele jaar dan een specifiek vak.
Danku voor de uitleg.quote:Op zondag 13 april 2014 01:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rechtsdraaiend
Moet je nagaan als je ineens voor een vak met cylindrische en bolcoördinaten moet gaan werken. Dat is pas misérie, je moet dan weer nieuwe assenstelsels en nieuwe rekenregels leren. Nu zijn die rekenregels niet zo moeilijk maar als je dat ook nog eens uit je hoofd moet leren terwijl je niet de tijd krijgt om dat op de normale natuurlijke manier je eigen te maken (oefenen!)...
[..]
Een truc om vals te spelen zodat je toch met negatieve wortels kan rekenen en aldoende kan vermijden dat je vervelende differentiaalvergelijkingen moet oplossen.
Ik had zoiets van: wiskunde D is geen verplichte toelatingseis, natuurkunde en wiskunde b beheers ik prima dus ik probeer het.quote:Op zondag 13 april 2014 01:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sowieso niet, maar vind het wel wat apart om een bèta studie te beginnen terwijl je relevante wiskundige principes nog niet beheerst.
Je erkent zelfs dat je nog steeds niet weet wat complexe getallen nu precies zijn.....
Ja.quote:Op zondag 13 april 2014 01:47 schreef Novermars het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/sh/1qmd1kvch4lfzw9/vvm5SNtM3s
Hier staan alle slides in, mocht je geïnteresseerd zijn!
Ook op zondag zo vroeg al geen plek?quote:Op zondag 13 april 2014 01:51 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik moest maar eens gaan slapenMoet morgen voor negenen in de bieb zijn anders is er geen plek meer
Je hebt geen drang om nieuwe dingen te leren ?quote:Op zondag 13 april 2014 01:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Danku voor de uitleg.
[..]
Ik had zoiets van: wiskunde D is geen verplichte toelatingseis, natuurkunde en wiskunde b beheers ik prima dus ik probeer het.
De reden dat ik dat niet weet, is dat t (nog) niet aanbod is gekomen, dan zie ik eigenlijk ook geen reden om t te moeten gaan beheersen
Welke opleiding volg jij? Als je wil kan je ook via DM/PM antwoorden.quote:Op zondag 13 april 2014 01:40 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja, ik studeer ook in Eindhoven. 5 van de 6 vakken die ik tot nu toe gehad heb, heb ik op de middelbare school manier gehaald. Minimale inspanning, avondje van tevoren even doornemen en dan op het tentamen een 7 of hoger halen. Bij 1 vak, Calculus, is me dat niet gelukt (zelfs de herkansing niet x_x) en op dit moment probeer ik me met veel moeite voor te bereiden op een Mechanica tentamen wat wel eens moeilijk zou kunnen worden.
Het jaar heb ik eigenlijk zoiezo al binnen door de vakken die ik met de middelbare school methode gewoon gehaald heb. Wat ik eigenlijk wel erg jammer vind is dat ik met deze methode weing lange-termijn kennis en begrip voor de stof bouw, maar enkel de tentamen truukjes goed toe leer passen.
Ik ben het bijvoorbeeld totaal nog niet gewend om zelf opgaven te maken. Mijn methode was en is eigenlijk nog altijd:
1) Kijk naar de opgaven.
2) Kijk naar de antwoorden.
3) Snap waar de antwoorden vandaan komen.
4) Op naar de toets.
Het echte leermoment kwam bij mij vervolgens op de toets pas, die tijd moest ik immers zoiezo besteden en dat lukte meestal ook wel. Ik zit dan dus met mijn eigen inzicht en een truukje dat ik in de antwoorden heb zien staan pas op het tentamen de eerste keer een opgave te maken. Aah, dus zo zit dat. En dan gewoon de toets halen.
Ik denk dat ik nu maar eens ga slapen, aangezien ik de komende 3 dagen nog 5 weken aan leerstof in moet halen en een project nog moet afronden. Weinig kans dat me dit gaat lukken, maar we zien wel.
Tot nu toe maar bij een vak en dat was het verplichte natuurkunde vak voor alle studies...quote:Op zondag 13 april 2014 01:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Studeer jij natuurkunde? Daar gebruiken ze veel te veel het boek University Physics, dat is niets voor deze studenten.
Ja, tuurlijk maar pas als t ooit eens aan bod komt bij calculus.quote:Op zondag 13 april 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt geen drang om nieuwe dingen te leren ?
Natuurkundequote:Op zondag 13 april 2014 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Welke opleiding volg jij? Als je wil kan je ook via DM/PM antwoorden.
oh ok.quote:Op zondag 13 april 2014 01:55 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk maar pas als t ooit eens aan bod komt bij calculus.
Niet verwachtquote:Op zondag 13 april 2014 01:52 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ja, minstens zo erg. Al helemaal tijdens tentamenweken
Ik vind calculus niet zo interessant als t losstaand is van product ontwerpen, dus ik doe er ook niets aan in m'n vrije tijdquote:
Twee toepassingen zijn bijv. dat je door complexe getallen te gebruiken niet-lineaire vergelijkingen kan omzetten naar lineaire vergelijkingen (die je dus met de rekenregels voor complexe getallen in acht nemende gemakkelijk kan oplossen) en dat je van het tijdsdomein naar het frequentiedomijn kan gaan voor sinusoïdes. Probeer het niet in detail te begrijpen (dat doet bijna niemand) maar in een notendop is dit de reden dat we leren om te werken met complexe getallen. Het is vooral erg gemakkelijk.quote:
Logisch.quote:Op zondag 13 april 2014 01:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind calculus niet zo interessant als t losstaand is van product ontwerpen, dus ik doe er ook niets aan in m'n vrije tijd
Ik wil een motie van verwijdering indienen jegens Mitsu om dat ze de prachtige wereld der wiskunde niet genoeg waardeert!quote:Op zondag 13 april 2014 01:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind calculus niet zo interessant als t losstaand is van product ontwerpen, dus ik doe er ook niets aan in m'n vrije tijd
Ah ja, dan begrijp ik je probleem. Ze moeten dat boek eens dumpen! Prima voor 1 semester maar daarna moet je op de volwassen manier natuurkunde leren. Troost je, het niveau stijg nog flink. Als je straks bijv. quantummechanica gaat volgen dan zal je je niet meer vervelen. Alleen jammer dat ze niet direct op een wat serieuzere manier beginnen.quote:
=(quote:Op zondag 13 april 2014 01:59 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik wil een motie van verwijdering indienen jegens Mitsu om dat ze de prachtige wereld der wiskunde niet genoeg waardeert!
Ben ik met je eens. Daarom heb ik calculus B de eerste keer ook gefaald, heeft totaal geen toepassing voor ons, kan er ook geen bedenken, komt allemaal in het tweede jaar pas. Calculus C daarentegen was gelijk toepasbaar en maakte veel problemen makkelijker, dus daar heb ik een dikke voldoende voor gehaald.quote:Op zondag 13 april 2014 01:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Het is vermenigvuldigen in R2. Makkelijker kan eigenlijk niet. Als ik ooit nog eens een kleine koter krijg dan is het eerste wat ik hem leer complexe getallenquote:Op zondag 13 april 2014 01:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik gok aan de hand van deze voorbeelden dat complexe getallen dan ergens volgend jaar wel aan de orde komen bij collegesquote:Op zondag 13 april 2014 01:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Twee toepassingen zijn bijv. dat je door complexe getallen te gebruiken niet-lineaire vergelijkingen kan omzetten naar lineaire vergelijkingen (die je dus met de rekenregels voor complexe getallen in acht nemende gemakkelijk kan oplossen) en dat je van het tijdsdomein naar het frequentiedomijn kan gaan voor sinusoïdes. Probeer het niet in detail te begrijpen (dat doet bijna niemand) maar in een notendop is dit de reden dat we leren om te werken met complexe getallen. Het is vooral erg gemakkelijk.
Ach eventueel is er bovenin de knorrentoren nog wel plek vaak, maar dat is de meest verschrikkelijke plek ooitquote:Op zondag 13 april 2014 01:56 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Niet verwacht. Succes met een plekje vinden dan
iquote:Op zondag 13 april 2014 01:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik heb net trouwens nog even naar jullie eerstejaars programma gekeken, dat is echt veel te gemakkelijk voor deze doelgroep. Jullie zijn een van de slimste groepen studenten (samen met TW, electro en werktuigkunde), ze lijken wat te zijn doorgeslagen met het gemakkelijker maken om de uitval te beperken. Volgens mij kan je beter het eerste jaar wat moeilijker maken zo dat de overgang naar het tweede/derde jaar kleiner is. Laat vooral het eerste jaar 50-70% afvallen, niets mis mee.quote:
Bij industrieel ontwerp? Ik zou niet 1-2-3 een reden weten. Het kan hoor als je een bepaald soort keuzevak volgt maar het behoort niet echt tot jullie corebusiness. Ik moet ze vaak als middel gebruiken voor een ander vak, die berekeningen (delen door) doe ik nu uit mijn hoofd.quote:Op zondag 13 april 2014 02:02 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik gok aan de hand van deze voorbeelden dat complexe getallen dan ergens volgend jaar wel aan de orde komen bij colleges
Damm.. 8 uur op een zondag..quote:Op zondag 13 april 2014 02:06 schreef Mitsu het volgende:
Mooi tijdstip om te gaan slapen dit. Lekker weer ok acht uur opstaan morgen![]()
Welterusten!
quote:Op zondag 13 april 2014 02:01 schreef Rezania het volgende:
Over natuurkunde gesproken (vast wel ergens hier):Het gevaar van voortborduren op verkeerde en/of onvolledige aannames.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Trustequote:Op zondag 13 april 2014 02:06 schreef Mitsu het volgende:
Mooi tijdstip om te gaan slapen dit. Lekker weer ok acht uur opstaan morgen![]()
Welterusten!
Een complexe vector? Alsjeblieft niet zeg.quote:
Omdat je zei sinusoïde functies dacht ik 't, maar kan net zo goed niet zo zijn hoor!quote:Op zondag 13 april 2014 02:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij industrieel ontwerp? Ik zou niet 1-2-3 een reden weten. Het kan hoor als je een bepaald soort keuzevak volgt maar het behoort niet echt tot jullie corebusiness. Ik moet ze vaak als middel gebruiken voor een ander vak, die berekeningen (delen door) doe ik nu uit mijn hoofd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quaternionquote:Op zondag 13 april 2014 02:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een complexe vector? Alsjeblieft niet zeg.
quote:Op zondag 13 april 2014 02:01 schreef Rezania het volgende:
Over natuurkunde gesproken (vast wel ergens hier):Of dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ik had het inderdaad ook wel wat moeilijker verwacht. Men zegt dat er twee echte struikelvakken in het eerste jaar zijn die het werkelijke niveau van de studie zouden laten zien: Mechanica en Elektromagnetisme. Mechanica zal ik woensdag zien hoe dat tentamen gaat, maar daar heb ik nog veel te weinig voor gedaan. Elektromagnetisme vond ik altijd wel interessant en heb ik nooit goed begrepen op de middelbare school, maar dat zie ik volgend kwartiel dus.quote:Op zondag 13 april 2014 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb net trouwens nog even naar jullie eerstejaars programma gekeken, dat is echt veel te gemakkelijk voor deze doelgroep. Jullie zijn een van de slimste groepen studenten (samen met TW, electro en werktuigkunde), ze lijken wat te zijn doorgeslagen met het gemakkelijker maken om de uitval te beperken. Volgens mij kan je beter het eerste jaar wat moeilijker maken zo dat de overgang naar het tweede/derde jaar kleiner is. Laat vooral het eerste jaar 50-70% afvallen, niets mis mee.
quote:Op zondag 13 april 2014 02:07 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Omdat je zei sinusoïde functies dacht ik 't, maar kan net zo goed niet zo zijn hoor!
D'uh, natuurlijk zijn er complexe vectoren. Maak je geen zorgen, het is niet moeilijker dan het werken met gewone vectoren.quote:Op zondag 13 april 2014 02:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een complexe vector? Alsjeblieft niet zeg.
Die eerste functie komt jou hopelijk bekend voor Mitsu?quote:
Vast wel, maar je die dingen voorstellen is een heel ander verhaal. Ik had al moeten met driedimensionale vectoren en vectorruimtes.quote:Op zondag 13 april 2014 02:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
D'uh, natuurlijk zijn er complexe vectoren. Maak je geen zorgen, het is niet moeilijker dan het werken met gewone vectoren.
Bioprocessen zijn veel differentiaalvergelijkingen. Wedden dat ze daarin terugkomen!quote:Op zondag 13 april 2014 02:08 schreef Rezania het volgende:
Bij ons zei de docent die complexe getallen kwam uitleggen dat we het nodig hadden voor trillingen. Zou echt niks kunnen bedenken waarbij een complexe trilling betrekking heeft tot een cel, genetische modificatie, een bioreactor, recombinante eiwitten, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |