... die feitelijk correct is.quote:Op zondag 13 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is nogal een arrogante uitspraak..
Je valt uit je act man.quote:Op zondag 13 april 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
... die feitelijk correct is.
Hoe schattig, die naïviteit.![]()
Maar je bent van harte welkom hoor, vat het niet verkeerd op.
Misschien moet je eens een ander topic proberen danquote:Op zondag 13 april 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar heb je het al "in verhouding"..
Allemaal leuk en aardig dat jullie zo geniaal zijn. Maar het is helemaal niet fout om te realiseren dat de meerderheid altijd nog niet het intellect heeft om het vwo te doen.
haha, want?quote:Op zondag 13 april 2014 01:07 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een ander topic proberen dan
Een krappe meerderheid mattie. Van alle Nederlandse jongeren haalt al een flink aantal jaren 23% het VWO-diploma, van de autochtone jongeren dus nog wat meer (sorry, het is zo). Dit was niet zo lang geleden (eind jaren 90) nog 16% - het percentage wat nu een WO-diploma haalt - en nog wat langer gelden nog wat lager. voor de pittgere WO-opleidingen mag je erop rekenen dat die ongeveer zijn afgestemd op de slimste 5% van de bevolking, bij het VWO is het NT-profiel eerder afgestemd op de slimste 20% van de bevolking. Je zal het hopelijk volgend jaar wel gaan ondervinden, als jij voor een zwaardere opleiding zou gaan kiezen. Het maakt allemaal verder niet zo veel uit, wij willen maar even aangeven dat het perspectief nogal anders is.quote:Op zondag 13 april 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat jullie zo geniaal zijn. Maar het is helemaal niet fout om te realiseren dat de meerderheid altijd nog niet het intellect heeft om het vwo te doen.
We zitten hier in het bètatopic he. Zo'n opmerking vind ik absoluut niet arrogant in een topic waarvan je weet dat waarschijnlijk bijna iedereen er hetzelfde over denkt.quote:Op zondag 13 april 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
23 % is een meerderheid?quote:Op zondag 13 april 2014 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een krappe meerderheid mattie. Van alle Nederlandse jongeren haalt al een flink aantal jaren 23% het VWO-diploma, van de autochtone jongeren dus nog wat meer (sorry, het is zo).
Klopt.. ik moet het sociaal-denken hier even buiten beschouwing laten.quote:Op zondag 13 april 2014 01:08 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
We zitten hier in het bètatopic he. Zo'n opmerking vind ik absoluut niet arrogant in een topic waarvan je weet dat waarschijnlijk bijna iedereen er hetzelfde over denkt.
Maar wat voor afspraken verwacht je dan in een beta topic waar iedereen (geloof ik?) aan de universiteit studeert?quote:Op zondag 13 april 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was voor t eerst geen tekening, maar een arduino programma wat de weerstandscoefficient moest kunnen berekenen van verschillende materialenquote:Op zondag 13 april 2014 01:06 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Vond het al een ramp toen ik vorig jaar een perforator moest natekenen
Lijkt me sterk, bij mijn studie hebben we er minstens 4 colleges over gedaan :pquote:Op zondag 13 april 2014 01:08 schreef Novermars het volgende:
Het was zo mooi hè. Op het VWO hebben we bij Wiskunde D complexe getallen behandeld in ongeveer drie à vier maanden. Op de universiteit? Anderhalf uur
Dit jaquote:Op zondag 13 april 2014 01:08 schreef Novermars het volgende:
Het was zo mooi hè. Op het VWO hebben we bij Wiskunde D complexe getallen behandeld in ongeveer drie à vier maanden. Op de universiteit? Anderhalf uur
quote:Op zondag 13 april 2014 01:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt.. ik moet het sociaal-denken hier even buiten beschouwing laten.
Sorry .
Anderhalf uur? Luxe, bij mij een uur.quote:Op zondag 13 april 2014 01:08 schreef Novermars het volgende:
ja idd, als je er wat dieper op in wilt gaan en het allemaal fatsoenlijk wilt opbouwen en tegelijkertijd begrijpelijk wil houden voor mensen die er voor het eerst in aanraking meekomen, ben je er toch zeker wel meer dan 1,5 uur mee bezigquote:Op zondag 13 april 2014 01:11 schreef thenxero het volgende:
Is ook maar net wat je behandelt. i²=-1 kan je in een paar seconden op het bord zetten en daarmee kan je het onderwerp afronden.
Naar mijn weten is het naar wiskunde D gedaan omdat is gebleken dat toch erg veel mensen moeite hebben met wiskunde..quote:Op zondag 13 april 2014 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Anderhalf uur? Luxe, bij mij een uur.
Maar eh, het is natuurlijk schandalig dat het nodig is! Dat hoort zoals vroeger een onderdeel vanwiskunde B te zijn.
Volgens mij hebben we zojuist een nieuw criterium gevonden om het bèta-gehalte van een studie te bepalenquote:Op zondag 13 april 2014 01:10 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, bij mijn studie hebben we er minstens 4 colleges over gedaan :p
Wel handig voor de mensen die nooit wiskunde D gehad hebben dat t even behandeld wordt.quote:Op zondag 13 april 2014 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar eh, het is natuurlijk schandalig dat het nodig is! Dat hoort zoals vroeger een onderdeel vanwiskunde B te zijn.
Evenals vectoren imo. Was verbaasd toen ik er tijdens het eerste college op de uni achter kwam dat vectoren überhaupt bestondenquote:Op zondag 13 april 2014 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoho, niet zo empathisch ...quote:Op zondag 13 april 2014 01:13 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Wel handig voor de mensen die nooit wiskunde D gehad hebben dat t even behandeld wordt.
dat heb je toch wel bij natuurkunde gehad op het vwo? (natuurlijk niet zo wiskundig als op de uni, maar toch)quote:Op zondag 13 april 2014 01:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Evenals vectoren imo. Was verbaasd toen ik er tijdens het eerste college op de uni achter kwam dat vectoren überhaupt bestonden
Met lineaire algebra kan je ook hele semesters vullen. Helaasquote:Op zondag 13 april 2014 01:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Evenals vectoren imo. Was verbaasd toen ik er tijdens het eerste college op de uni achter kwam dat vectoren überhaupt bestonden
Jij weet toch wel wat er standaard behandeld wordt bij niet-wiskundigen over complexe getallen? De introductie wat de imaginaire eenheid is, de twee notatievormen en de rekenkundige bewerkingen, voortvloeiende hieruit als het goed is de koppeling tussen het visuele en het rekenkundige (hoekverschil blablabla) en als je geluk hebt nog wat harmonische vergelijkingen of iets in die geest. In een notendop. Dat gaat inderdaad prima in 1-1,5 uur tijd.quote:Op zondag 13 april 2014 01:11 schreef thenxero het volgende:
Is ook maar net wat je behandelt. i²=-1 kan je in een paar seconden op het bord zetten en daarmee kan je het onderwerp afronden.
Neen. Nooit iets over gehoord op de middelbare.quote:Op zondag 13 april 2014 01:14 schreef spacer730 het volgende:
[..]
dat heb je toch wel bij natuurkunde gehad op het vwo? (natuurlijk niet zo wiskundig als op de uni, maar toch)
Ik ken het.quote:Op zondag 13 april 2014 01:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met lineaire algebra kan je ook hele semesters vullen. Helaas.
Jij bent begonnen met een beta studie zonder dat je wist wat complexe getallen nu precies waren?quote:
Lineaire algebra niet interessant vinden.quote:Op zondag 13 april 2014 01:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met lineaire algebra kan je ook hele semesters vullen. Helaas.
rtquote:Op zondag 13 april 2014 01:16 schreef Isdatzo het volgende:
Niks is zo saai als lineaire algebra. NIKS.
Nu ik in mijn eerste jaar zit op een beta opleiding op de universiteit merk ik pas wat voor schade het vwo gedaan heeft: Ik heb nooit leren leren. Totaal ontwend om ook maar iets voor school/studie te doen en ik merk ook dat ik vrij slecht om ga met zaken die ik niet meteen begrijp/doorheb, omdat ik dat nu pas tegenkom. Moeite om motivatie voor het leren te vinden. Avondje van te voren beginnen met leren en zelfs dan nog uitstellen/niet doen 'omdat het toch wel mee zal vallen en ik er met wat inzicht wel uit kom'. Gedrevenheid om meer te weten te komen is er ook niet echt.quote:Op zondag 13 april 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lees jouw eigen tekst die ik citeerde nog even terug mattie.quote:
Na een paar colleges afhaken omdat 't zo saai is. Daarna niks doen en denken "oh dat snap ik wel als ik 't tentamen ga maken". Dan een 2.7 ofzo halen voor het eerste deel van het vak.quote:
Ja. Sterker nog: eerste college waar iets wiskundigs in voor kwam was ik nog aan t uitvogelen hoe je een xyz stelsel tekent ipv xy toen er opeens een vector en een vector unit bij kwam. Ja toen dacht ik: handig man, ik volg dit nu al niet.quote:Op zondag 13 april 2014 01:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent begonnen met een beta studie zonder dat je wist wat complexe getallen nu precies waren?
Klopt. Je komt jezelf wel echt tegen zeg maar. Opeens moet je dingen gaan doen, is het ook voor jou niet meer allemaal aan te pissen. Dan is de vraag of je de discipline en motivatie etc hebt om het te gaan doen. Heb het zelf ook mee gemaakt vorig jaar.quote:Op zondag 13 april 2014 01:18 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nu ik in mijn eerste jaar zit op een beta opleiding op de universiteit merk ik pas wat voor schade het vwo gedaan heeft: Ik heb nooit leren leren. Totaal ontwend om ook maar iets voor school/studie te doen en ik merk ook dat ik vrij slecht om ga met zaken die ik niet meteen begrijp/doorheb, omdat ik dat nu pas tegenkom. Moeite om motivatie voor het leren te vinden. Avondje van te voren beginnen met leren en zelfs dan nog uitstellen/niet doen 'omdat het toch wel mee zal vallen en ik er met wat inzicht wel uit kom'. Gedrevenheid om meer te weten te komen is er ook niet echt.
Ik kan niet zeggen dat het voor mij te lage niveau van het vwo mij veel goeds gedaan heeft... Ik ben blij dat ik dit eerste jaar nog kan halen, omdat het niveau nog wel meevalt bij de meeste vakken, maar ik zie er veel om mij heen die door het vwo hun eerste jaar verspild hebben.
Er is simpelweg niet veel hogers te halen dan het vwo en er zijn maar weinig mogelijkheden voor en dat is een serieus probleem in het onderwijs.
Fysische chemie vind ik op een taal lijken. Lineaire algebra niet.quote:Op zondag 13 april 2014 01:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lineaire algebra niet interessant vinden.![]()
Vraagje aan de andere nerds (en Xero), ligt het nu aan mij of is lineaire algebra een beetje half wiskunde en half een taal?
Oh, daar geef ik je helemaal gelijk in hoor. Voor mensen met een sterke aanleg voor natuurkunde, wiskunde, scheikunde is het vwo veel te makkelijk.quote:Op zondag 13 april 2014 01:18 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nu ik in mijn eerste jaar zit op een beta opleiding op de universiteit merk ik pas wat voor schade het vwo gedaan heeft: Ik heb nooit leren leren. Totaal ontwend om ook maar iets voor school/studie te doen en ik merk ook dat ik vrij slecht om ga met zaken die ik niet meteen begrijp/doorheb, omdat ik dat nu pas tegenkom. Moeite om motivatie voor het leren te vinden. Avondje van te voren beginnen met leren en zelfs dan nog uitstellen/niet doen 'omdat het toch wel mee zal vallen en ik er met wat inzicht wel uit kom'. Gedrevenheid om meer te weten te komen is er ook niet echt.
Ik kan niet zeggen dat het voor mij te lage niveau van het vwo mij veel goeds gedaan heeft... Ik ben blij dat ik dit eerste jaar nog kan halen, omdat het niveau nog wel meevalt bij de meeste vakken, maar ik zie er veel om mij heen die door het vwo hun eerste jaar verspild hebben.
Er is simpelweg niet veel hogers te halen dan het vwo en er zijn maar weinig mogelijkheden voor en dat is een serieus probleem in het onderwijs.
Dat dus. Deze draad is bedoeld voor mensen die wiskunde, natuurkunde, informatica, werktuigbouwkunde, elektrotechniek, chemie, biologie etc. studeren, het "in verhouding tot" is dus gerelateerd aan deze groep. Ander referentiekader dan in bijv. de PSV-draad (niet dat daar iets mis mee is natuurlijk).quote:Op zondag 13 april 2014 01:08 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
We zitten hier in het bètatopic he. Zo'n opmerking vind ik absoluut niet arrogant in een topic waarvan je weet dat waarschijnlijk bijna iedereen er hetzelfde over denkt.
Ik kan het volgende periode weer gaan doen omdat ik het vorig jaar gefaald hebquote:Op zondag 13 april 2014 01:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Na een paar colleges afhaken omdat 't zo saai is. Daarna niks doen en denken "oh dat snap ik wel als ik 't tentamen ga maken". Dan een 2.7 ofzo halen voor het eerste deel van het vak.
Daarna wel weer rechtgetrokken en gewoon 't vak gehaald.. maar nohh wat een drama.
Bij mij op de universiteit merk ik juist dat het eerste jaar veels te makkelijk is, omdat de uni van de achterstand van de meeste vwo'ers weet en deze gelijk probeert te trekken voor iedereen. Voor degene die wel fatsoenlijk les hebben gehad op het vwo gaat het allemaal te langzaamquote:Op zondag 13 april 2014 01:18 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Waar studeer je?quote:Op zondag 13 april 2014 01:22 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Bij mij op de universiteit merk ik juist dat het eerste jaar veels te makkelijk is, omdat de uni van de achterstand van de meeste vwo'ers weet en deze gelijk probeert te trekken voor iedereen. Voor degene die wel fatsoenlijk les hebben gehad op het vwo gaat het allemaal te langzaam
Ik voel je pijn.quote:Op zondag 13 april 2014 01:21 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik kan het volgende periode weer gaan doen omdat ik het vorig jaar gefaald heb
99 op 100 keer jij dus.quote:Op zondag 13 april 2014 00:28 schreef Rezania het volgende:
-banner hier-
Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK!
Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics.
Voor hulp bij wiskunde en overige bèta problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen.
Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
[..]
Dat dus.
Wie doet wat waar en hoelang?
TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars).
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 1e jaars)
Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)
Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)
Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars, Theoretische Natuurkunde, nuldejaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 2de jaars)
TU Eindhoven:
- Amoebe (Wiskunde, 1e jaars)
Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten.
[ afbeelding ]
PS: Onder constructie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |