Natuurlijk, alleen kan jij m.b.t. dit niet uit ervaring spreken omdat die practica op het VWO geen drol voorstellen in vergelijking met de practica die bij sommige bèta-opleidingen hebt. Je zal er pas achter komen hoe het is op het moment dat je het zelf moet doen.quote:Op zondag 13 april 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
nonargument nummer 2, mag ik ook meedoen?
Wij moesten eens de oppervlaktespanning van water zien te meten. Hoe doe je dat? Je pakt een petrischaaltje met water, probeert daar punaises op te laten drijven (quote:Op zondag 13 april 2014 00:55 schreef Rezania het volgende:
Snap trouwens wel dat je natuurkundepractica niet leuk kan vinden. Moesten wij doen op de middelbare. Rekenen aan schommels, veren, lenzen, roodverschuiving, etc. Man man man, wat was dat saai. Of zo'n practicum waarbij je de invloed van luchtwrijving op een object moet bepalen, lekker 30 keer het object laten vallen. Leuk hoor.
Gelukkig weet jij alles van mij en weet jij ook wat voor ervaring ik heb met natuurkunde/practica..quote:Op zondag 13 april 2014 00:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen kan jij m.b.t. dit niet uit ervaring spreken omdat die practica op het VWO geen drol voorstellen in vergelijking met de practica die bij sommige bèta-opleidingen hebt. Je zal er pas achter komen hoe het is op het moment dat je het zelf moet doen.
Ik kreeg het al binnen twee weken na het begin van mijn studie. Eerste week snel de veiligheidstest halen, en dan met practica beginnen. Natuurkunde kwam pas in het tweede blok (niet dat dat veel voorsteldequote:Op zondag 13 april 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu, maar om dat nu mensen te gaan geven die pas kennis maken met natuurkunde...
quote:Op zondag 13 april 2014 00:59 schreef Novermars het volgende:
[..]
Wij moesten eens de oppervlaktespanning van water zien te meten. Hoe doe je dat? Je pakt een petrischaaltje met water, probeert daar punaises op te laten drijven (:')) én dan doe je er aluminiumfolie op totdat je punaise zinkt.
Vind je het heel gek dat ik practica niet meer leuk vindt?
Ah, ik was met mijn hoofd nog bij het vwo.quote:Op zondag 13 april 2014 01:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik kreeg het al binnen twee weken na het begin van mijn studie. Eerste week snel de veiligheidstest halen, en dan met practica beginnen. Natuurkunde kwam pas in het tweede blok (niet dat dat veel voorstelde).
lakmoesproef jwtquote:Op zondag 13 april 2014 00:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Chemiepractica, die zijn pas leuk, zie je de verandering en het resultaat tenminste gelijk.
Verwacht er maar niet te veel van. Uit welke vakken kan jij kiezen? Dan kunnen wij jou advies geven.quote:Op zondag 13 april 2014 00:55 schreef Anoonumos het volgende:
Maandag een Honours College vak in het gebied van life sciences (dat was het meest beta dat ik kon kiezen..)
Ben benieuwd.
Practica op het vwo stelt sowieso weinig voor. Te weinig geld, te veel regels.quote:Op zondag 13 april 2014 01:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, ik was met mijn hoofd nog bij het vwo.
Jaoh !quote:Op zondag 13 april 2014 00:59 schreef Novermars het volgende:
[..]
Wij moesten eens de oppervlaktespanning van water zien te meten. Hoe doe je dat? Je pakt een petrischaaltje met water, probeert daar punaises op te laten drijven () én dan doe je er aluminiumfolie op totdat je punaise zinkt.
Vind je het heel gek dat ik practica niet meer leuk vindt?
Volgens mij stelt 't nergens iets voor.quote:Op zondag 13 april 2014 00:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoop dan voor jou dat het wel wat voorstelt, het honours program van mijn opleiding is niks meer dan een cursus wetenschapsfilosofie.
Klopt .quote:Op zondag 13 april 2014 01:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Practica op het vwo stelt sowieso weinig voor. Te weinig geld, te veel regels.
Soms mis ik het titreren, lekker ongecompliceerd wat druppeltjes laten vallen en wat simpele berkeninkjes doen.quote:
Nee, ik weet niet.quote:
Hieruit: http://onderwijs.leidenun(...)ege/honours-classes/quote:Op zondag 13 april 2014 01:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verwacht er maar niet te veel van. Uit welke vakken kan jij kiezen? Dan kunnen wij jou advies geven.
Shit, had ik toch maar Wiskunde moeten gaan studeren!!quote:Op zondag 13 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is nogal een arrogante uitspraak..
Deze grap is vast te intellectueel voor mij....quote:Op zondag 13 april 2014 01:04 schreef Novermars het volgende:
[..]
Shit, had ik toch maar Wiskunde moeten gaan studeren!!
In verhouding met een bètaopleiding stelt het echt geen reet voor.quote:Op zondag 13 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hij klopt wel.quote:Op zondag 13 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, jij hebt aangegeven nog bezig te zijn met je VWO. Tenzij jij een tweede Einstein bent die met behulp van zijn oom met heel wat meer bezig is dan dat op het VWO wordt vereist mis jij (nog?) de ervaring om hierover mee te kunnen praten, meer moet je er niet achter zoeken. Daar is uiteraard niets mis mee maar 6 jaar VWO komt overeen met 1 semester aan een universiteit (voor de wat zwaardere opleidingen) en een practicum wat je op het VWO krijgt komt qua complexiteit en hoeveelheid werk (rapportage) in de verste verte niet in de buurt van wat je bij die opleidingen krijgt.quote:Op zondag 13 april 2014 00:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles van mij en weet jij ook wat voor ervaring ik heb met natuurkunde/practica..
Jij...
Vond het al een ramp toen ik vorig jaar een perforator moest natekenenquote:Op zondag 13 april 2014 01:04 schreef Mitsu het volgende:
Ik vond scheikundepractica echt een ramp op de middelbare.
Dit jaar alleen nog maar electronicapractica gehad, lampjes laten knipperen enzo wat ik niet leuk vond maar de eindopdracht was wel weer keileuk om een weerstandscoefficient meter te ontwerpen
Daar heb je het al "in verhouding"..quote:Op zondag 13 april 2014 01:05 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
In verhouding met een bètaopleiding stelt het echt geen reet voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |