Ben ik met je eens. Daarom heb ik calculus B de eerste keer ook gefaald, heeft totaal geen toepassing voor ons, kan er ook geen bedenken, komt allemaal in het tweede jaar pas. Calculus C daarentegen was gelijk toepasbaar en maakte veel problemen makkelijker, dus daar heb ik een dikke voldoende voor gehaald.quote:Op zondag 13 april 2014 01:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik vind calculus niet zo interessant als t losstaand is van product ontwerpen, dus ik doe er ook niets aan in m'n vrije tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Het is vermenigvuldigen in R2. Makkelijker kan eigenlijk niet. Als ik ooit nog eens een kleine koter krijg dan is het eerste wat ik hem leer complexe getallenquote:Op zondag 13 april 2014 01:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: eerste college waar iets wiskundigs in voor kwam was ik nog aan t uitvogelen hoe je een xyz stelsel tekent ipv xy toen er opeens een vector en een vector unit bij kwam. Ja toen dacht ik: handig man, ik volg dit nu al niet.
En ik weet nog steeds niet wat complexe getallen zijn.
Ik gok aan de hand van deze voorbeelden dat complexe getallen dan ergens volgend jaar wel aan de orde komen bij collegesquote:Op zondag 13 april 2014 01:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Twee toepassingen zijn bijv. dat je door complexe getallen te gebruiken niet-lineaire vergelijkingen kan omzetten naar lineaire vergelijkingen (die je dus met de rekenregels voor complexe getallen in acht nemende gemakkelijk kan oplossen) en dat je van het tijdsdomein naar het frequentiedomijn kan gaan voor sinusoïdes. Probeer het niet in detail te begrijpen (dat doet bijna niemand) maar in een notendop is dit de reden dat we leren om te werken met complexe getallen. Het is vooral erg gemakkelijk.
Ach eventueel is er bovenin de knorrentoren nog wel plek vaak, maar dat is de meest verschrikkelijke plek ooitquote:Op zondag 13 april 2014 01:56 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Niet verwacht. Succes met een plekje vinden dan
iquote:Op zondag 13 april 2014 01:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: eerste college waar iets wiskundigs in voor kwam was ik nog aan t uitvogelen hoe je een xyz stelsel tekent ipv xy toen er opeens een vector en een vector unit bij kwam. Ja toen dacht ik: handig man, ik volg dit nu al niet.
En ik weet nog steeds niet wat complexe getallen zijn.
Ik heb net trouwens nog even naar jullie eerstejaars programma gekeken, dat is echt veel te gemakkelijk voor deze doelgroep. Jullie zijn een van de slimste groepen studenten (samen met TW, electro en werktuigkunde), ze lijken wat te zijn doorgeslagen met het gemakkelijker maken om de uitval te beperken. Volgens mij kan je beter het eerste jaar wat moeilijker maken zo dat de overgang naar het tweede/derde jaar kleiner is. Laat vooral het eerste jaar 50-70% afvallen, niets mis mee.quote:
Bij industrieel ontwerp? Ik zou niet 1-2-3 een reden weten. Het kan hoor als je een bepaald soort keuzevak volgt maar het behoort niet echt tot jullie corebusiness. Ik moet ze vaak als middel gebruiken voor een ander vak, die berekeningen (delen door) doe ik nu uit mijn hoofd.quote:Op zondag 13 april 2014 02:02 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik gok aan de hand van deze voorbeelden dat complexe getallen dan ergens volgend jaar wel aan de orde komen bij colleges
Damm.. 8 uur op een zondag..quote:Op zondag 13 april 2014 02:06 schreef Mitsu het volgende:
Mooi tijdstip om te gaan slapen dit. Lekker weer ok acht uur opstaan morgen![]()
Welterusten!
quote:Op zondag 13 april 2014 02:01 schreef Rezania het volgende:
Over natuurkunde gesproken (vast wel ergens hier):Het gevaar van voortborduren op verkeerde en/of onvolledige aannames.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Trustequote:Op zondag 13 april 2014 02:06 schreef Mitsu het volgende:
Mooi tijdstip om te gaan slapen dit. Lekker weer ok acht uur opstaan morgen![]()
Welterusten!
Een complexe vector? Alsjeblieft niet zeg.quote:
Omdat je zei sinusoïde functies dacht ik 't, maar kan net zo goed niet zo zijn hoor!quote:Op zondag 13 april 2014 02:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij industrieel ontwerp? Ik zou niet 1-2-3 een reden weten. Het kan hoor als je een bepaald soort keuzevak volgt maar het behoort niet echt tot jullie corebusiness. Ik moet ze vaak als middel gebruiken voor een ander vak, die berekeningen (delen door) doe ik nu uit mijn hoofd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quaternionquote:Op zondag 13 april 2014 02:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een complexe vector? Alsjeblieft niet zeg.
quote:Op zondag 13 april 2014 02:01 schreef Rezania het volgende:
Over natuurkunde gesproken (vast wel ergens hier):Of dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ik had het inderdaad ook wel wat moeilijker verwacht. Men zegt dat er twee echte struikelvakken in het eerste jaar zijn die het werkelijke niveau van de studie zouden laten zien: Mechanica en Elektromagnetisme. Mechanica zal ik woensdag zien hoe dat tentamen gaat, maar daar heb ik nog veel te weinig voor gedaan. Elektromagnetisme vond ik altijd wel interessant en heb ik nooit goed begrepen op de middelbare school, maar dat zie ik volgend kwartiel dus.quote:Op zondag 13 april 2014 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb net trouwens nog even naar jullie eerstejaars programma gekeken, dat is echt veel te gemakkelijk voor deze doelgroep. Jullie zijn een van de slimste groepen studenten (samen met TW, electro en werktuigkunde), ze lijken wat te zijn doorgeslagen met het gemakkelijker maken om de uitval te beperken. Volgens mij kan je beter het eerste jaar wat moeilijker maken zo dat de overgang naar het tweede/derde jaar kleiner is. Laat vooral het eerste jaar 50-70% afvallen, niets mis mee.
quote:Op zondag 13 april 2014 02:07 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Omdat je zei sinusoïde functies dacht ik 't, maar kan net zo goed niet zo zijn hoor!
D'uh, natuurlijk zijn er complexe vectoren. Maak je geen zorgen, het is niet moeilijker dan het werken met gewone vectoren.quote:Op zondag 13 april 2014 02:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een complexe vector? Alsjeblieft niet zeg.
Die eerste functie komt jou hopelijk bekend voor Mitsu?quote:
Vast wel, maar je die dingen voorstellen is een heel ander verhaal. Ik had al moeten met driedimensionale vectoren en vectorruimtes.quote:Op zondag 13 april 2014 02:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
D'uh, natuurlijk zijn er complexe vectoren. Maak je geen zorgen, het is niet moeilijker dan het werken met gewone vectoren.
Bioprocessen zijn veel differentiaalvergelijkingen. Wedden dat ze daarin terugkomen!quote:Op zondag 13 april 2014 02:08 schreef Rezania het volgende:
Bij ons zei de docent die complexe getallen kwam uitleggen dat we het nodig hadden voor trillingen. Zou echt niks kunnen bedenken waarbij een complexe trilling betrekking heeft tot een cel, genetische modificatie, een bioreactor, recombinante eiwitten, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |