abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138793335
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee waar het voor staat. Ik heb de koran niet uitvoering bestudeerd.

Mijn punt is vooral dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze aantrekken in hun vrije tijd. Dikke wijven in strakke leggings zijn ook geen feest, maar om ze nou te verbieden die krengen te dragen...
Tuurlijk gewoon doen.

Maar dan niet verbaasd zijn als mensen raar kijken en /of opmerkingen maken.

En zeker niet zeggen dat je kindje het vervelend vind dat mensen zo kijken.
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:43:16 #62
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138793360
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee waar het voor staat. Ik heb de koran niet uitvoering bestudeerd.

Mijn punt is vooral dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze aantrekken in hun vrije tijd. Dikke wijven in strakke leggings zijn ook geen feest, maar om ze nou te verbieden die krengen te dragen...
Als je dat doet lok je ook zulke opmerkingen uit, dikke wijven in foute kleding of een doek over je kop trekken valt beide onder uitlokking van opmerkingen. Als je geen opmerkingen wil kan je beter doorsnee kleding aan trekken, dan heb je zelf in iedergeval je best gedaan. Mensen zijn vaak geneigt af te geven op alles wat vreemd is.
Say what?
pi_138793363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tuurlijk gewoon doen.

Maar dan niet verbaasd zijn als mensen raar kijken en /of opmerkingen maken.

En zeker niet zeggen dat je kindje het vervelend vind dat mensen zo kijken.
Waarom moet je opmerkingen maken? Scheld jij dikke mensen ook uit op straat als ze een strakke broek dragen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138793466
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Leg eens uit , met die foto en waar die tent voor staat in gedachten.
Boeit me niet, als iemand zo graag in een tent loopt moet-ie dat zelf weten. Dat heet vrijheid.
pi_138793504
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom moet je opmerkingen maken? Scheld jij dikke mensen ook uit op straat als ze een strakke broek dragen?
Volstrekt logische vergelijking Koos.

Een zwarte tent met een spleet om door te kijken en een strakke broek.

Ik scheld niemand uit , kijk wel eens iemand na.

Vol verbazing , soms vol walging , maar over het algemeen kan het me geen zak schelen.

Maar een wezen in zo'n tent is natuurlijk één grote aandachts-magneet.

Al vind jij het natuurlijk een volkomen normaal fenomeen in het Nederlandse straatbeeld anno 2014.
pi_138793517
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:29 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ogen. :9~ O+
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138793531
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Volstrekt logische vergelijking Koos.

Een zwarte tent met een spleet om door te kijken en een strakke broek.

Ik scheld niemand uit , kijk wel eens iemand na.

Vol verbazing , soms vol walging , maar over het algemeen kan het me geen zak schelen.

Maar een wezen in zo'n tent is natuurlijk één grote aandachts-magneet.

Al vind jij het natuurlijk een volkomen normaal fenomeen in het Nederlandse straatbeeld anno 2014.
Normaal vind ik het niet, maar ik kan mij er niet echt heel druk om maken. En ik slinger al helemaal geen opmerkingen richting het hoofd van die dame. Ik heb namelijk wel een fatsoenlijke opvoeding genoten.
pi_138793537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:52 schreef waht het volgende:

[..]

Ogen EN een spleet.

Nog beter.
pi_138793538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:43 schreef UpsideDown het volgende:
Als je dat doet lok je ook zulke opmerkingen uit, dikke wijven in foute kleding of een doek over je kop trekken valt beide onder uitlokking van opmerkingen. Als je geen opmerkingen wil kan je beter doorsnee kleding aan trekken, dan heb je zelf in iedergeval je best gedaan. Mensen zijn vaak geneigt af te geven op alles wat vreemd is.
Jouw reactie lijkt op die van een meneer in Australië:

"Vrouwen lokken verkrachtingen uit door schaars gekleed te gaan".
Bron
-
pi_138793550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Normaal vind ik het niet, maar ik kan mij er niet echt heel druk om maken. En ik slinger al helemaal geen opmerkingen richting het hoofd van die dame. Ik heb namelijk wel een fatsoenlijke opvoeding genoten.
Ik ook Koos.
pi_138793554
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goede bron. Een PVV-achtige blog.
Bevat deze onjuist informatie dan ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138793559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af inmiddels.
pi_138793569
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik vertrouw meer op de politie in deze. Veel mensen willen namelijk dat dit een lulverhaal is. Net zoals dat sommigen heel graag willen dat het wel waar is.
pi_138793585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:54 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik ook Koos.
Als jij dingen roept naar die mevrouw, dan ben je wat betreft een asociale volkswijk-tokkie met die 0,0 opvoeding heeft genoten.
pi_138793590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik vertrouw meer op de politie in deze. Veel mensen willen namelijk dat dit een lulverhaal is. Net zoals dat sommigen heel graag willen dat het wel waar is.
Kan ik me in vinden.

Maar die link met de PVV , hoezo leg je die meteen Koos?
pi_138793596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:52 schreef waht het volgende:
Ok, that's it! :(

Saudi cleric favours one-eye veil
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7651231.stm
-
pi_138793614
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik vertrouw meer op de politie in deze. Veel mensen willen namelijk dat dit een lulverhaal is. Net zoals dat sommigen heel graag willen dat wel waar is.
Het klopt iig dat dit bericht totaal niet klopt met het eerdere bericht van een paar dagen terug.
Maar op de frontpage werd gesuggereerd dat er misschien afgelopen week 2 van deze incidenten zijn geweest die toevallig op elkaar lijken en die men nu met elkaar verwart.
Zou kunnen; ik heb de namen van de dames niet onthouden.

Wie doet even research ? Het is weekend en ik ben lui.
pi_138793616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:56 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kan ik me in vinden.

Maar die link met de PVV , hoezo leg je die meteen Koos?
Ben even naar de pagina 'Wie zijn wij?' gesurft. Daardoor weet ik gelijk wat voor vlees ik in de kuip heb.
pi_138793626
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij dingen roept naar die mevrouw, dan ben je wat betreft een asociale volkswijk-tokkie met die 0,0 opvoeding heeft genoten.
Ik roep niks Koos.

Even terug lezen.

Rommelig geschreven trouwens.

Nog niet helemaal wakker?
pi_138793652
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik roep niks Koos.

Even terug lezen.

Rommelig geschreven trouwens.

Nog niet helemaal wakker?
Deze berichtjes post ik effe heel rap tussendoor. Ben aan het werk namelijk. Dan sluipen er wel eens foutjes in.

Maar goed, dan slik ik mn woorden in.
pi_138793660
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:53 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Jouw reactie lijkt op die van een meneer in Australië:

"Vrouwen lokken verkrachtingen uit door schaars gekleed te gaan".
Bron
Daar moest ik ook aan denken. Dat sommige mensen er niet voor kiezen om er 'standaard' bij te gaan lopen, betekent nog niet dat ze erom vragen om aangevallen of uitgescholden te worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_138793671
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben even naar de pagina 'Wie zijn wij?' gesurft. Daardoor weet ik gelijk wat voor vlees ik in de kuip heb.
quote:
Ben Zona twitter | CEO & Hoofdredacteur | Schrijver, blogger, koffiedrinker. Kritisch. Fervent anti-EU.
Cargawar twitter | COO | Designbrein en allround opjager. Haatbaard. Geen mensen-mens.
Kara Killer twitter | Gleufjesblogger met episch scherpe tong en erg licht West-Fries accent. Raspaard.
Jayzus twitter | Wildebras. Pokergod. Zenuwepees. Eet (dagelijks) de voorgeschreven 250 gram overdrijvie. Licht neurotisch maar daar merk je niets van. Houd afstand.
Makbouli twitter | Powercolumniste. Titanium ballen. Popo-verleden. Doet iets met politiek ook in Amsterdam. En bijt door.
Hinge Nine | Rode hete chillipeper fetisjist. Vroegkaal na bezoek aan Fukushima. Of skinhead.
Louis XIV | Godvrezend drammerig en alwetend kuitenbijtertje, gebruikt zijn toetsenbord als wapen en zijn hoofd voor het betere sloopwerk. Haat hippies tot in het diepst van zijn tenen.
Zuursnor twitter | WordPressnazi en JQuery dictator. Aan de ketting in de bunker. Voedt zich met javascripts.
Jaimy Fox twitter | Blogreiziger, gecertificeerde internethooligan en een notoire rode onruststoker die faxisten en ander kantoortuig hekelt.
Felix Dicit twitter | Noodgedwongen kattenmens. Houdt producer Hoe schoon is jouw huis van de bedelstaf. Netizen. Undercover bij de toekomstige Nederlandse elite. Met z’n Minerva…
Andie Arbeit twitter | Hardcore reaguurder. Hardcore blogger. Hardcore alles. En Limbo.
Niet per se PVV achtig zo op het eerste gezicht.
pi_138793694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Niet per se PVV achtig zo op het eerste gezicht.
Stijl doet me denken aan GS en daardoor automatisch aan de PVV.

Kan het uiteraard mis hebben, maar ik vermoed dat ik het bij het juiste eind heb.
pi_138793711
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stijl doet me denken aan GS en daardoor automatisch aan de PVV.

Kan het uiteraard mis hebben, maar ik vermoed dat ik het bij het juiste eind heb.
quote:
Je bent weer helemaal jezelf Koos.
pi_138793737
quote:
"Ik hoopte alleen dat ik misschien door het dragen van de niqaab een grotere beloning van Allah in het paradijs zou krijgen.”
:N
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 12 april 2014 @ 13:06:32 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138793756
Waar zijn de getuigen. Het was toch op klaarlichte dag?
pi_138793757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

:N
Haar idee van de hemel is gewoon een neger met een hele grote.
Dat mag toch ?
pi_138793835
Ik lees net:
http://www.geenstijl.nl/m(...)er_op_zijn_plek.html

Het gaat om juli 2013

Wat zie ik bij de reacties:
Thoth | 24-07-13 | 20:45
-weggejorist en opgerot-
Umm Hafsa | 24-07-13 | 20:52
Gatver wat een idioten hierzo zeg. Jammer dat de juiste mannen niet aanwezig waren, hadden die kaasmannen meteen een enkeltje naar de hel gekregen
Umm Hafsa | 24-07-13 | 20:52 | + 0 -
.
U moet ook op transport naar uw thuisland...
Thoth | 24-07-13 | 20:57
@ Umm Hafsa | 24-07-13 | 20:52 | Ja, want de hel bestaat. *proest*
mental K | 24-07-13 | 20:57
Umm Hafsa | 24-07-13 | 20:52
mevrouw (Uhm) Hafsa, u heeft een zoontje in Syrië?
paridae | 24-07-13 | 21:00

Ook Umm Hafsa..
De eerste reactie van Umm Hafsa zelf is weggejorist. Daarna wat reacties van anderen. Dus ik weet niet precies waar 't over ging, maar de naam vertoont grote gelijkenis.
pi_138793901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ook Umm Hafsa..
De eerste reactie van Umm Hafsa zelf is weggejorist. Daarna wat reacties van anderen. Dus ik weet niet precies waar 't over ging, maar de naam vertoont grote gelijkenis.
Umm Hafsa is niet haar voor/achternaam.

Het betekent 'moeder van Hafsa' in het Arabisch en komt alleen maar een paar miljoen keer voor wereldwijd.
-
pi_138794100
Met een niqaab autorijden? Walgelijk asociaal. Veel te gevaarlijk. Dat jij staat te popelen om asap in het naleven terecht te komen betekent niet dat je het recht hebt om schijt te hebben aan het leven van andere mensen in dit leven.

Terechte mishandeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2014 13:36:10 ]
pi_138794177
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, de overgrote meerderheid van de wereldbevolking denkt in compleet idiote sprookjes, en zelfsonder de atheisten zul je nog genoeg figuren hebben die op anderen manieren volledig verknipt zijn...

Dat zij zo'n ding wil dragen, om wat voor reden dan ook, is dan misschien 'gek' en 'vreemd' voor ons, maar ze doet er verder niemand mee kwaad, dus ik zal me er ook nooit aan kunnen storen. Ik begrijp al het gezeik over hoofddoekjes en boerka's enzo nooit. Als ik op straat rondloop lopen er zoveel mensen compleet idioot bij , en waarschijnlijk zullen er genoeg mensen zijn die dat ook over mij zeggen... (en ik vind zelf uiteraard dat ik er volledig normaal bij loop... )

Dat je op straat wordt lastig gevallen of zelfs fysiek wordt aangevallen, is natuurlijk volslagen achterlijk, en de daders zijn werkelijk schandalig bezig op deze manier ... :r :r :r Laffe hufters.

En dan nog een vrouw met kind ook.

Het is nog even afwachten of het verhaal klopt, want daar is wat twijfel over, maar dat moslimvrouwen stelselmatig worden lastig gevallen op straat is een feit. Net als openlijk homosexuele mannen of Joodse mannen met keppeltje op. Dat hoor je als maatschappij nooit te accepteren, ongeacht de daders, ongeacht de slachtoffers.
hoezo heb je wat tegen atheïsten?
pi_138794426
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het dragen van een niqaab zou gewoon verboden moeten worden. Niemand loopt vrijwillig met complete gezichtsbedekking rond en dan nog, het is een symbool van vrouwenonderdrukking.
2

Zo loopt ook niemand vrijwillig met volledig zwarte kleding rond. Alto,s en Gothics worden keihard onderdrukt.

For real bro? :')
pi_138794655
Zelfonderdrukking

Nieuw woord.
pi_138794674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
"Ik hoopte alleen dat ik misschien door het dragen van de niqaab een grotere beloning van Allah in het paradijs zou krijgen."
:')

Verder hopen dat de eventuele daders in de kraag gevat worden.
Conscience do cost.
pi_138794699
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:16 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Umm Hafsa is niet haar voor/achternaam.

Het betekent 'moeder van Hafsa' in het Arabisch en komt alleen maar een paar miljoen keer voor wereldwijd.
Dank voor de les!
Ben je zelf Arabisch?
Ik dacht dan "Annè" moeder betekende.
Dat hoor je wel eens roepen door kinderen in van die "discount lage prijs winkels" als ze hun moeder zoeken.
pi_138794858
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dank voor de les!
Ben je zelf Arabisch?
Ik dacht dan "Annè" moeder betekende.
Dat hoor je wel eens roepen door kinderen in van die "discount lage prijs winkels" als ze hun moeder zoeken.
Nee ik ben geen Arabier, ook geen Turk, maar 'anne' betekent volgens mij 'moeder' in het Turks.
-
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:04:13 #97
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138794901
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dergelijke illusies zijn een stuk minder schadelijk dan de illusie dat het goed is om werkelozen water naar zee te laten dragen.
In Nederland zeer nuttig en zelfs noodzakelijk.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_138794942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:04 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

In Nederland zeer nuttig en zelfs noodzakelijk.
Ah, een gelovige.
pi_138795046
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Moslima doet niqaab af uit angst

Um Hafsa en haar man geloven niet dat de niqaab verplicht is in de islam. "Ik hoopte alleen dat ik misschien door het dragen van de niqaab een grotere beloning van Allah in het paradijs zou krijgen.”
Geloofsgekkies :')
There are only 151 Pokémon.
pi_138795076
daarnaast is het gewoon onbeschoft om met zo'n ding op straat te lopen, met alleen een luikje bij je ogen. Je hebt geen idee met wie je te maken hebt, en het ziet er vrij bedreigend uit. Kinderen worden er bang van ja.
pi_138795115
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:13 schreef Eenskijken het volgende:
daarnaast is het gewoon onbeschoft om met zo'n ding op straat te lopen, met alleen een luikje bij je ogen. Je hebt geen idee met wie je te maken hebt, en het ziet er vrij bedreigend uit. Kinderen worden er bang van ja.
Tijd voor een modepolitie. Net als in Iran.
pi_138795201
:') Wat een onzin, zo is het zeker niet gegaan aangezien ze geen aangifte doet. Wat een aandachtshoer zeg :r
pi_138795382
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:13 schreef Eenskijken het volgende:
Kinderen worden er bang van. :') Van wie zouden ze dat nou leren.
pi_138795491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:28 schreef Rurik het volgende:

[..]

dat heeft niets mee te maken. iemands gezicht niet kunnen zien is toch niet prettig in een gesprek? Daarnaast oogt dat compleet zwarte gewaad ook niet vriendelijk.
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:34:42 #105
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138795501
Als mensen met een nazi shirt gaan rondlopen gaan we toch ook niet zeiken over boze reacties? Waarom dan bij dit teken dat je een massamoordenaar en pedofiel steunt wel?
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:35:51 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138795525
is dit weer zon verzonnen moslimverhaal?

'in overleg met haar man' _O-
pi_138795529
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:34 schreef Brum_brum het volgende:
Als mensen met een nazi shirt gaan rondlopen gaan we toch ook niet zeiken over boze reacties? Waarom dan bij dit teken dat je een massamoordenaar en pedofiel steunt wel?
Kleding van Hugo Boss is hetzelfde als een nazi-shirt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138795564
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:34 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat heeft niets mee te maken. iemands gezicht niet kunnen zien is toch niet prettig in een gesprek? Daarnaast oogt dat compleet zwarte gewaad ook niet vriendelijk.
Dat is jouw probleem
pi_138795729
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:28 schreef Rurik het volgende:

[..]

Het hoort hier gewoon niet in het straatbeeld simpel zat. Als je er per se als een vuilniszak wilt bijlopen remigreer je lekker naar het land van je voorouders.
blablablabla
pi_138795739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:34 schreef Brum_brum het volgende:
Slechte vergelijking. Naast het Godwin-aspect, heb je ook te maken met het feit dat de honderden miljoenen aanhangers van Mohammed springlevend zijn in tegenstelling tot de nazikneuzen.
-
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:53:27 #111
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138795783
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:50 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Naast het Godwin-aspect, heb je ook te maken met het feit dat de honderden miljoenen aanhangers van Mohammed springlevend zijn in tegenstelling tot de nazikneuzen.
Dus als je met honderden miljoenen kneuzen bent dan ben je eigenlijk geen kneus meer?
pi_138795790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:53 schreef Brum_brum het volgende:
Dus als je met honderden miljoenen kneuzen bent dan ben je eigenlijk geen kneus meer?
Wel, zie de christenen.
-
pi_138795963
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:36 schreef waht het volgende:

[..]

Kleding van Hugo Boss is hetzelfde als een nazi-shirt.
Boss voorzag de Nazi's van (naar mijn mening erg fraaie) uniformen.
pi_138795986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Het hoort hier gewoon niet in het straatbeeld simpel zat. Als je er per se als een vuilniszak wilt bijlopen remigreer je lekker naar het land van je voorouders.
Simpel doch met een grote kern van waarheid.

Mijns inziens dan.
pi_138796057
quote:
Subjectief. Daarnaast zijn er veel autochtone bekeerlingen die een niqaab dragen.
-
pi_138796092
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tijd voor een modepolitie. Net als in Iran.
Die vrouwen daar dragen waarschijnlijk , geredeneerd volgens mensen zoals jij , toch ook bijna allemaal vrijwillig die tenten?

Want dat doen ze hier toch ook?

Niks mis mee toch?

Dus die modepolitie is eigenlijk overbodig
pi_138796114
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Subjectief. Daarnaast zijn er veel autochtone bekeerlingen die een niqaab dragen.
Lijkt me geen vooruitgang en aanwinst voor dit land.
pi_138796175
De boerka en niqaab zijn ongewenste (Arabische) symbolen van vrouwenonderdrukking. Ze horen wat mij betreft thuis in dezelfde categorie als het hakenkruis en een KKK-outfit. Dit is geen nieuwe mening, dit vind ik al jaren.

Als ik in een jas met hakenkruis de straat op ga, of ik ga in de Bijlmer rondlopen in een KKK-outfit, moet ik niet raar opkijken als iemand mij in elkaar timmert of met geweld benadert. Ongewenste symbolen roepen dergelijke agressie op.

Als je ziet hoe belabberd het is gesteld met de rechten van religieuze minderheden in moslimlanden en als je ziet wat de 'verdiensten' zijn van groepen moslims in Nederland, zoals radicalisering en het bedreigen van homo's die hun buurt moeten ontvluchten, nee.... dat lukt het me echt niet om te veroordelen wat deze vrouw in haar niqaab is overkomen.

Hoewel geweld in principe natuurlijk afkeurenswaardig is, is het dragen van een boerka of niqaab iets dat agressie oproept. Het is prettig dat de vrouw zélf tot het inzicht is gekomen dat - ten eerste - het ding helemaal niet verplicht is volgens de islam en - ten tweede- dat ze zo'n geval in Nederland beter niet kan dragen. Veruit de meeste moslima's doen dat overigens niet. Gewoon een kwestie van jezelf aanpassen aan de samenleving waarin je woont.
pi_138796197
quote:

[..]

Als je moeite hebt met vrijheid verhuis je toch lekker naar een land waar ze een modepolitie hebben?
pi_138796218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:10 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die vrouwen daar dragen waarschijnlijk , geredeneerd volgens mensen zoals jij , toch ook bijna allemaal vrijwillig die tenten?

Want dat doen ze hier toch ook?

Niks mis mee toch?

Dus die modepolitie is eigenlijk overbodig
Daar denken mensen hier kennelijk anders over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')