abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138716190

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

22 september 2013
- Motorrijders newbierit!
- Kampeerrit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda CB1300 '03 - (Maegrim)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Kawasaki ZZR 600E '95 - (handboek)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha XT660X '07 - (mstx)
Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)
Yamaha XTZ750 '89 - (KneusTeun)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 16-04-2014 08:16:27 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 07:56:35 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138716584
Hallo kan iemand mij vertellen hoe ik een dikke burnout moet doen. Ik heb het geprobeerd maar het wil maar niet lukken. Ik wilde geen volledige burnout van 100 meter doen maar gewoon even het gevoel ervaren wat het is om een plak rubber op het asfalt te leggen... dit om een toekomstige schrikreactie te voorkomen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_138717032
Gewicht op je voorwiel, voorrem in, goed veel gas en koppeling op laten komen. Voetjes kun je eerst ook op de grond houden zolang je gewicht maar op het voorwiel rust.
pi_138717221
Oh en vergeet het niet te filmen en hier te posten bij je eerste poging. ;)
pi_138719014
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  donderdag 10 april 2014 @ 10:37:22 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138719277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:26 schreef mjan het volgende:
[ afbeelding ]
:7
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_138719444
Even een stukje doorgereden tussen de a50 en Beekbergen, stond er een zwart busje langs de weg met een man met portofoon. Toch maar even rustiger aan gedaan, maar ik was al te laat. Opgewacht door een groepje blauwe petten, ze hadden me 106 geklokt waar ik 80 mocht. 200 pietermannen lichter -O-.
pi_138719563
quote:
8s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:44 schreef picodealion het volgende:
Even een stukje doorgereden tussen de a50 en Beekbergen, stond er een zwart busje langs de weg met een man met portofoon. Toch maar even rustiger aan gedaan, maar ik was al te laat. Opgewacht door een groepje blauwe petten, ze hadden me 106 geklokt waar ik 80 mocht. 200 pietermannen lichter -O-.
Gij wegpiraat! Tuig!

Zuur maat. Compleet van de pot gerukt dat bedrag :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138719618
Vonden ze zelf overigens ook. Ik ben gewoon vriendelijk gebleven en een praatje gemaakt, een van de agenten reed zelf motor en een ander had morgen haar AVB. Ze hebben we 3x gezegd 'dat ze dit soort bedragen zelf ook niet bedenken', volgens mij zien ze het zelf ook wel in. Maargoed, betalen en niet meer aan denken. Ik rij daar voortaan wel even ietsje rustiger :').
pi_138719725
Jezus dat is zuur en dat bedrag is gewoon te belachelijk natuurlijk.

Even inhakend op de TT. Een wheelie heb ik nog niet gedaan of geprobeerd (hoeft van mij ook nog niet). Maar toen ik vorige week even wat AVB oefeningen ging proberen met mijn motor, maakte ik zowaar een stoppie. Was wel lachen, maar ik ga er toch nog niet op oefenen :P
pi_138719751
Hmm dat scheelt in ieder geval. Lever dan dat je zo'n kneus hebt die vroeger veel gepest werd, waarschijnlijk nog terecht ook, en die nu bij de politie gaan zodat ze iets van macht hebben :')

Vandaag drie maanden niet gereden trouwens. Alles is nu af. Alleen nog wachten op een bestelling van CMSNL..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 10 april 2014 @ 11:26:25 #12
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_138720587
zometeen even opzoek naar stevige handschoenen, de huidige vallen echt uit elkaar :(
Cheap ass leren dingen, nu maar is kijken of de duurdere merken het langer volhouden.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_138720792
quote:
8s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:44 schreef picodealion het volgende:
Was er geen mogelijkheid tot keren na dat busje?
Of zou je dan alsnog op kenteken bekeurd worden?
pi_138720956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:33 schreef mennes2000 het volgende:

[..]

Was er geen mogelijkheid tot keren na dat busje?
Of zou je dan alsnog op kenteken bekeurd worden?
Mja, dat had misschien wel gekund. Ik hoorde later van de agenten dat ze maar een deel van mijn kenteken hadden en verder een beschrijving van mij/mijn motor. Eerlijk gezegd was het niet in me opgekomen te 'ontsnappen' :+.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:38:32 #15
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_138720974
bofkont O-)
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_138721355
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:37 schreef picodealion het volgende:

[..]

Mja, dat had misschien wel gekund. Ik hoorde later van de agenten dat ze maar een deel van mijn kenteken hadden en verder een beschrijving van mij/mijn motor. Eerlijk gezegd was het niet in me opgekomen te 'ontsnappen' :+.
Dat is ook echt een grondslag van niks :')
  donderdag 10 april 2014 @ 13:08:22 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_138723879
Daarom: nóóit stoppen.
Huilen dan.
  donderdag 10 april 2014 @ 13:10:49 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_138723968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 01:57 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

3 weken.

Wil nog zo'n cursus doen, en eens naar zo'n circuit dag.
Beter wacht je daarmee tot je je motor op de openbare weg een beetje hebt leren kennen. Zeker als beginnend motorrijder.
Huilen dan.
pi_138725000
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Beter wacht je daarmee tot je je motor op de openbare weg een beetje hebt leren kennen. Zeker als beginnend motorrijder.
Beginnersgroep moet toch kunnen
Laat hem idd eerst maar VRO doen
pi_138725029
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:08 schreef Isdatzo het volgende:
Daarom: nóóit stoppen.
Meen je dat nou? Maak je het daar niet erger mee?
  donderdag 10 april 2014 @ 13:40:56 #21
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138725069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:26 schreef KneusTeun het volgende:
zometeen even opzoek naar stevige handschoenen, de huidige vallen echt uit elkaar :(
Cheap ass leren dingen, nu maar is kijken of de duurdere merken het langer volhouden.
Rev-it *O*

Mijn motor heeft nu een bos van 4 sleutels :') Voor de koffers, contactslot, schijfremslot en tank allemaal verschillende sleutels :')
pi_138725116
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:39 schreef picodealion het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Maak je het daar niet erger mee?
Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Bij routine verkeerscontroles moet je weer wel meewerken.

Lastige gok altijd...
pi_138725143
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Bij routine verkeerscontroles moet je weer wel meewerken.

Lastige gok altijd...
Ah ok. Voor de volgende keer.
pi_138725167
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:43 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ah ok. Voor de volgende keer.
Al moet je dan niet alsnog gepakt worden. Maak je geen vrienden mee
pi_138725671
Weer filmpje uit Rusland, lijkt of hij geen helm op heeft?

http://www.vkmag.com/maga(...)_moskou_is_niet_meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')