ik heb een tijd als richtlijn BMR aangehouden. Snel gewichtsverlies, zeker als fatty. Later nog eens geprobeerd maar raakte snel kracht kwijt.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Op onderhoud kun je op zich ook nog prima gains maken.
BMR is niet gelijk aan onderhoud. Je onderhoud is BMR x activiteiten level. Bedenk er wel bij dat het een schatting is en of je zelf geen inschattings/rekenfout hebt gemaakt m.b.t. activiteiten niveau of formule.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb een tijd als richtlijn BMR aangehouden. Snel gewichtsverlies, zeker als fatty. Later nog eens geprobeerd maar raakte snel kracht kwijt.
in de cut ook. Nooit gesnapt hoe iedereen op gewicht blijft hangen of achteruit gaat in de cut. Wat zijn jullie macro's?quote:Op woensdag 9 april 2014 23:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Op onderhoud kun je op zich ook nog prima gains maken.
Gewoon een week lang een 'voorgeprogrammeerd' excel-documentje invullen dat alles voor je uitrekent.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:37 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat ik echt slecht ben qua voeding bijhouden e.d. dus zorg gewoon dat ik meer als genoeg eitiwitjes binnen krijg en de rest "boeit" allemaal zo niet
Dus zou er goed aan doen om me er idd beter in te verdiepen
die staat al tijden op mn PC ja, dat is een docu met verhaal en heel goed van beide kanten belichtquote:Op woensdag 9 april 2014 22:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vond dit wel een aardige film. Bigger Stronger Faster* (2008) - Plot Summary - IMDb
Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe diep je cut, waar je vandaan komt. De ene cut 4 maanden lang met 0.2 kg per week, de ander een paar weken met 1 kg per week bij wijze van spreken. In een relatief korte cut zul je niet zo snel kracht verliezen. Maar zeker als je bijv onder de 10% wil gaan kun je er vergif op innemen dat je kracht gaat verliezen.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:00 schreef Drinky het volgende:
[..]
in de cut ook. Nooit gesnapt hoe iedereen op gewicht blijft hangen of achteruit gaat in de cut. Wat zijn jullie macro's?
Ik merk vooral bij mezelf dat ik hoog in vetten moet zitten in de cut ( >70gr ), 200g carbs en rest eiwitten ( 160g ). Serieus nooit last van energiegebrek of gebrek aan kracht, elke week strength gains.
afh. van de diepte en lengte en manier van je cut idd. maar ook waar je uberhaupt staat op de gain ladder...quote:Op donderdag 10 april 2014 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe diep je cut, waar je vandaan komt. De ene cut 4 maanden lang met 0.2 kg per week, de ander een paar weken met 1 kg per week bij wijze van spreken. In een relatief korte cut zul je niet zo snel kracht verliezen. Maar zeker als je bijv onder de 10% wil gaan kun je er vergif op innemen dat je kracht gaat verliezen.
Ook dat inderdaad. @Drinky ik meen me te herinneren dat je ergens rond de 75 á 80 kg zit/zat en rond de 1.80 lang bent. Dan zit je natuurlijk nog lang niet aan je max en is het ook makkelijker om zonder krachtverlies te cutten.quote:Op donderdag 10 april 2014 09:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
afh. van de diepte en lengte en manier van je cut idd. maar ook waar je uberhaupt staat op de gain ladder...
Iemand die tegen z'n max aan zit kwa ontwikkeling zal eerder terug vallen denk ik dan iemand die bijv. pas begint en zoiets doet.
Vind het gewoon een enorm fijne oefeningquote:
Waarom zo moeilijk en duur doen? Voor die prijs kan je een jaar naar een buffel gym gaan met 500kg dumbbells.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:53 schreef RaymondK het volgende:
tijdje terug een poging gewaagd om ze die stackable dumbles te laten aanschaffen he.
Als je een klein beetje handig bent: http://www.endofthreefitness.com/how-to-build-jerk-boxes/quote:Op donderdag 10 april 2014 12:57 schreef Faeroer het volgende:
Merrin' die jerk boxes die hij heeft van Rogue... Hier nergens te krijgen voor een redelijke prijs. Allemaal tussen de ¤ 900 en ¤ 1.200.
Ethan van de Rabobank moest het zonodig naar gym halen die post, dus zie daar verdere uitlegquote:Op donderdag 10 april 2014 12:57 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk en duur doen? Voor die prijs kan je een jaar naar een buffel gym gaan met 500kg dumbbells.
Goede link, bedankt.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je een klein beetje handig bent: http://www.endofthreefitness.com/how-to-build-jerk-boxes/
Scheelt je zo'n 1000$.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:11 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Goede link, bedankt.Zeker een trip naar de houthandel waard als het weer wat beter wordt.
Reverse flyes?quote:Op donderdag 10 april 2014 16:02 schreef Faeroer het volgende:
Kan nog steeds niet helemaal een goede (niet-cable) exercise vinden voor de post-deltoid. Rear delt-row lijkt bij mij meer op een BOR.
Ik doe deze af en toe. http://www.exrx.net/Weigh(...)BBRearDeltRaise.htmlquote:Op donderdag 10 april 2014 16:02 schreef Faeroer het volgende:
Kan nog steeds niet helemaal een goede (niet-cable) exercise vinden voor de post-deltoid. Rear delt-row lijkt bij mij meer op een BOR.
Iron cross.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:02 schreef Faeroer het volgende:
Een leuke ipv legpress is leg extension. Kruipend naar mn scooterquote:Op donderdag 10 april 2014 15:23 schreef star_gazer het volgende:
Yes. Eindelijk weer een klein plateautje doorbroken. Kon de derde squat op 110kg maar niet met goede form voltooien; was redelijk krakkemikkig en had erna eigenlijk last van m'n rug. Vandaag met keurige form 3x110kg uitgevoerdZat ook nog wel een vierde in, maar heb me netjes ingehouden (1 rep in the tank..). Onwards!
Overigens een fijne workout, deze:
Main lift - Squat: 5/3/1
BBB lift - Deadlift: 5x8
Assistance 1 - Good mornings: 3x8
Assistance 2 - Leg press: 3x8
Posture - Seated row: 3x8
Bonus - Pull ups: 5x5
Bonus is optioneel en doe ik alleen als ik me lekker voel. Ging vandaag wel
Reverse flyes moet je redelijk licht houden, je form gaat daarmee al snel overboord.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:54 schreef Faeroer het volgende:
Volgende keer maar is proberen (beiden). Thanks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |