SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 08-04-2014 09:18:34 ][b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Mmmm, ik denk van wel? Hij heeft altijd van die goed uitgedachte ideeën en ik heb hem nog nooit iets horen zeggen of doen waarvan ik dacht: wat een faggot is het ook. Ik had wel wat vraagtekens bij zijn voorgestelde huwelijken maar dat blijken strategieën te zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 23:31 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat is niet de manier van redeneren van Tywin denk ik.
Hij doet het goed ja, zijn rol hoort wel gespeeld te worden met een brits accent en dat doet ie best aardigquote:Op maandag 7 april 2014 23:38 schreef Forbry het volgende:
Ik heb eigenlijk geen geklaag over Carice haar accent gezien.![]()
Heb zelf alleen maar gezegd dat ik het Engels van Huisman opvallend goed vond.(omdat je een NL accent idd bijna altijd hoort en als dat zo is, vind ik dat ook helemaal niet erg verder).
Klopt, maar Joffrey zit op een machtspositie en Tyrion niet.quote:Op maandag 7 april 2014 23:37 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Mmmm, ik denk van wel? Hij heeft altijd van die goed uitgedachte ideeën en ik heb hem nog nooit iets horen zeggen of doen waarvan ik dacht: wat een faggot is het ook. Ik had wel wat vraagtekens bij zijn voorgestelde huwelijken maar dat blijken strategieën te zijn.
Nee sorry die oude was een kinderlokker.quote:Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die nieuwe Nederlander als replacementGeef die oude terug plx
Dat gezicht viel tenminste op. En hij had wel charme en charisma. Dit is gewoon een average Joe.quote:Op maandag 7 april 2014 23:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee sorry die oude was een kinderlokker.
quote:Op maandag 7 april 2014 23:44 schreef Forbry het volgende:
Van welke (resterende, Robb c.s. zijn imniddels afgevallen) verhaallijnen hebben we nu eigenlijk nog niks gezien? Alleen Bran en Theon of vergeet ik er nu gewoon een hoop?
Yara was op weg om haar broertje te vinden in het eind van seizoen 3; moeten we ook nog zien.quote:Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef Forbry het volgende:
Ach, Stannis c.s. ook nog natuurlijk... ik vergeet die man altijd...
Dat was het enige wat ik even niet kon volgen vandaag. Die Daario wordt nu dus door een andere acteur gespeeld.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:09 schreef Mani89 het volgende:
Maar ik moet wel toegeven dat New-Daario op een run of the mill mercenary lijkt. Laten we hopen dat hij nog wat mooie scenes krijgt om zich te onderscheiden.
Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:11 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat was het enige wat ik even niet kon volgen vandaag. Die Daario wordt nu dus door een andere acteur gespeeld.
Maar wat was zijn rol tot nu toe dan? Zegt me niet zoveel die naam
Ok.quote:Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Zith het volgende:
Als ik dit kijk weet ik weer waarom Brandon sanderson >>> GRRMartin
quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.
[..]
Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.
[..]
Valerian steel, beter kun je niet krijgen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:19 schreef Stoephoert het volgende:
Zeg, was er verder nog iets bijzonders aan dat zwaard van Ned Stark eigenlijk? Dus zat er nog een gegronde reden achter waarom Tywin het heeft laten omsmelten?
Overigens vond ik de vorige Daario ook leuker, lekker excentriek!
Verder een toffe aflevering! Brienne en Jaime, en the Hound en Arya blijven tof samen!
Ik wil trouwens de serie nog wel eens bekijken nadat ik de boeken heb gelezen (ook een langetermijnsproject), heb toch wel moeite hoor met alle huizen, namen en onderlinge relaties onthouden.
Zoals Tywin al zei, de Lannisters hadden nog geen Valyrian steel zwaarden in de familie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:19 schreef Stoephoert het volgende:
Zeg, was er verder nog iets bijzonders aan dat zwaard van Ned Stark eigenlijk? Dus zat er nog een gegronde reden achter waarom Tywin het heeft laten omsmelten?
Nee.quote:Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik mag t toch persoonlijk wel lelijk vinden? Snap dat t voor t personage gevraagd wordt, prima, maar in valkyrie en interviews klinkt ze ook voor geen meter.quote:Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Kroelo het volgende:
Dat gezeur nog steeds over carice dr accentik heb d'r prima engels horen praten in interviews, je kunt horen dat het accent wel 'gemaakt' is, maar je hoort het gewoon altijd, dat nederlandse accent. Wat maakt het uit, die Oberyn had ook een zwaar accent, valt toch ook niemand over? Of die duitse hoer dan..
Je moet je dan de hele tijd storen, aangezien vooral in deze serie bijna alle karakters wel een bepaald accent (non-Brits/Amerikaans) hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2014 06:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En ja, ik zeik daarover want het is mijn werk geweest om mensen near-native Brits accent aan te leren. Dus is het iets waar ik me altijd aan stoor op tv. Boeiend.
nee, het gaat me puur om Hollandse accenten. En vooral om dat van carice. Gun een mens een pet-peeve zeg! Ik legde in eerste instantie alleen uit waarom ik prettig verrast was door michiel huismanquote:Op dinsdag 8 april 2014 06:39 schreef Nic1 het volgende:
GoT kijkcijfers flink omhoog gegaan, van 5.39 naar 6.60 mil. Bij voorgaande seizoenen was er steeds maar een kleine stijging te zien.
[..]
Je moet je dan de hele tijd storen, aangezien vooral in deze serie bijna alle karakters wel een bepaald accent (non-Brits/Amerikaans) hebben.(voor zover "native-Brits" bestaat)
Ik ga het serieus spoilen he dus niet lezen (wie dan) ook als je het echt niet wil weten:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EDIT: Oops had het verkeerd net, even aangepast.
[ Bericht 1% gewijzigd door Skillstorm op 08-04-2014 07:36:15 ]
In de serie is Bran de opvolger, maar iedereen denkt dat hij dood is. Roose Bolton heeft het als Lord Paramount of the North "voor het zeggen", als onderdaan van Kings Landing uiteraard.quote:
Niemand, lijkt mij. De opstand is verslagen.quote:
Die oude is zelf weg gegaan..quote:Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Chuck_Norris het volgende:
Is aardig op weg een doorgedraaide sadist te worden. Het idee dat het een schattig aardappeltje is gaat er hard vanaf zo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:37 schreef Barbusse het volgende:
Arya begint trouwens wel erg veel plezier te krijgen in moorden....
Zie haar een lol hebben heujquote:Op dinsdag 8 april 2014 08:52 schreef Weakling het volgende:
[..]
Is aardig op weg een doorgedraaide sadist te worden. Het idee dat het een schattig aardappeltje is gaat er hard vanaf zo.
SPOILERS!quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hopelijk mag Arya zich ooit uitleven op Joffrey
Hoop uitspreken dat iets gebeuren zal is tegenwoordig ook al een spoiler?quote:
7 seizoenen in totaal dacht ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:51 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Hoeveel seizoenen komen er naar verwachting eigenlijk nog aan? Dit is niet het laatste seizoen, lijkt me. Toch?
Maar er zullen dan waarschijnlijk veel gebeurtenissen niet verfilmd worden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:59 schreef Barbusse het volgende:
Nou ja, George Martin heeft al eens gezegd dat er een definitief einde komt aan de serie met iemand die de Iron Throne bezitten zal. Hij is nog bezig met schrijven, maar dat einde had hij al vanaf het begin in zijn hoofd. De serie loopt sneller dan de boeken, dus wellicht dat het past.
Ik denk dat hij het einde aan de scenarioschrijvers zal vertellen. Maar ik denk niet dat de finale zal worden uitgezonden voordat het laatste boek is gepubliceerd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:57 schreef Verbal het volgende:
Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Martin heeft dan hooguit net boek 6 af, terwijl de serie al afloopt. Zouden ze dat op elkaar afstemmen? Dat Martin de makers al wel vertelt hoe het afloopt, of krijgen ze de vrije teugel om eigen interpretaties te doen?
V.
GRRM heeft de makers al verklapt hoe het afloopt, dus dat kan onverminderd doorgaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:57 schreef Verbal het volgende:
Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Martin heeft dan hooguit net boek 6 af, terwijl de serie al afloopt. Zouden ze dat op elkaar afstemmen? Dat Martin de makers al wel vertelt hoe het afloopt, of krijgen ze de vrije teugel om eigen interpretaties te doen?
V.
...al vind ik het wel knap hoe ze onvermijdelijke shortcuts doen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
Daartegenover staat wel dat alles wat de makers zelf toegevoegd hebben aan het verhaal, m.i. niet best is,
Nee hoor. Andersom juist. Ze zijn nu ongeveer in de tweede helft van boek 3.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:59 schreef Barbusse het volgende:
De serie loopt sneller dan de boeken, dus wellicht dat het past.
Verbaasde me wel toen ik hoorde dat er mogelijk een film ging komen. Dit is nu juist een serie die laat zien waarom het nooit als film zou werken in mijn ogen. Dan moet je binnen twee uur een verhaal vertellen met een duidelijke kop en een staart, tenzij je alleen maar mensen naar de bios wil trekken die de serie kennen. Zijn er ondertussen nog al wat, maar toch.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
En laten we niet vergeten dat er altijd nog een bios film kan komen van de ontknoping he!!
Uitzondering op de regel is natuurlijk de Master of Whispersquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
Daartegenover staat wel dat alles wat de makers zelf toegevoegd hebben aan het verhaal, m.i. niet best is, dus hoe meer GRRM af kan hebben, hoe beter.
Varys zat niet in het boek?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:07 schreef P8 het volgende:
[..]
Uitzondering op de regel is natuurlijk de Master of Whispers
Raak ik nu in de war? Niet alle verhaallijnen lopen namelijk synchroon met de boeken geloof ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:05 schreef P8 het volgende:
[..]
Nee hoor. Andersom juist. Ze zijn nu ongeveer in de tweede helft van boek 3.
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:10 schreef Barbusse het volgende:
Niet dat het ertoe dit imho, ik vind het goed omgezet naar de serie.
Jawel, maar veel minder.quote:
quote:Daario die Dany een bosje bloemen geeft onder het mom van "strategie bespreken" lijkt me niet uit het boek te komen. De hele Dany verhaallijn wankelt zo onderhand al op Disney territorium...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:10 schreef Khaleesi het volgende:
De hele Dany verhaallijn wankelt zo onderhand al op Disney territorium...
[ afbeelding ]
Maar in Kings Landing zou ze binnen de kortste tijd dood zijn, dus het is beter om het timide meisje te blijven spelen tot het gevaar voor haar leven is weggezakt. Arya zou binnen een korte tijd dood zijn in Kings Landing.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:42 schreef xzaz het volgende:
Wel grappig dat Arya in tegenstelling tot haar zus doorgaat. Haar zus loopt een beetje te janken terwijl ze de beste kans heeft om de dader aan te pakken die haar familie dit heeft aangedaan. Wat een tuttebel zeg.
Arya is altijd al een tomboy geweest die vechten leuk vindt en het (misschien wel belangrijker) ook kan. Sansa kun je beter als knuppel gebruiken dan, zou ze effectiever zijn dan als je d'r eentje in de hand drukt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:42 schreef xzaz het volgende:
Wel grappig dat Arya in tegenstelling tot haar zus doorgaat. Haar zus loopt een beetje te janken terwijl ze de beste kans heeft om de dader aan te pakken die haar familie dit heeft aangedaan. Wat een tuttebel zeg.
Vind die verhaallijn eigenlijk wel vet, maakt het wat 'epischer' met scenes als door haar legertje heen lopen en duizenden man zien staan. Maakt me wel nieuwsgierig naar de uiteindelijke vechterij. En Daario ook best aardig gecast voor een Nederlander, niet van dat steenkolen Engels als Carice in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:10 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Varys zat niet in het boek?
Maar ik dacht bijvoorbeeld meer aan heel de Talisa/Robb verhaallijn, gehighlight door die vreselijke 10 minuten (!) durende scene waarin Talisa haar huilie huilie levensverhaal vertelt en ze vervolgens in bed belanden.
Of het creëren van Ros om maar wat meer bloot in de serie te kunnen duwen. enz.
Er zijn vast nog wel wat meer dingen te bedenken.
Daario die Dany een bosje bloemen geeft onder het mom van "strategie bespreken" lijkt me niet uit het boek te komen. De hele Dany verhaallijn wankelt zo onderhand al op Disney territorium...
[ afbeelding ]
Nou inderdaad! Viel me ook op dat hij geen accent had.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vind die verhaallijn eigenlijk wel vet, maakt het wat 'epischer' met scenes als door haar legertje heen lopen en duizenden man zien staan. Maakt me wel nieuwsgierig naar de uiteindelijke vechterij. En Daario ook best aardig gecast voor een Nederlander, niet van dat steenkolen Engels als Carice in ieder geval.
tja, die acteur ging liever in films spelenquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:16 schreef beeer het volgende:
Ik snap niet wat die nieuwe Daario daar doet. Ik zie hem niet met de hoofden van zijn ex-collega's rondlopen. De oude past heel wat beter in het plaatje. Maar dat zal al wel een duizend keer gezegd zijn.
Is dat zo? Kan me dat niet herinneren eigenlijk. Heb je voorbeelden? (PM als het spoilers zijn)quote:
Als Tyrion liever ging dwergwerpen gaan ze toch ook niet Arnold Schwarzenegger casten?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:19 schreef Kroelo het volgende:
[..]
tja, die acteur ging liever in films spelen
Als het puur om de finale gaat kan dat best denk ik. Wordt er alleen maar epischer van. Bovendien, als het al ver van tevoren wordt aangekondigd, hebben mensen meer dan genoeg tijd om de serie te kijken / door te lezen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Verbaasde me wel toen ik hoorde dat er mogelijk een film ging komen. Dit is nu juist een serie die laat zien waarom het nooit als film zou werken in mijn ogen. Dan moet je binnen twee uur een verhaal vertellen met een duidelijke kop en een staart, tenzij je alleen maar mensen naar de bios wil trekken die de serie kennen. Zijn er ondertussen nog al wat, maar toch.
Ach Arnold is zo groot nietquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:29 schreef beeer het volgende:
Als Tyrion liever ging dwergwerpen gaan ze toch ook niet Arnold Schwarzenegger casten?
Als je zo gaat casten dan worden de keuzes inderdaad wel snel beperkt. Dan zou de actrice die Brienne speelt Sansa moeten spelen en een geschoren gorilla Briennequote:Op dinsdag 8 april 2014 11:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ach Arnold is zo groot niet
[ afbeelding ]
Michiel is ook veel beter dan die vorige, maar past wel weer meer in het "prince charming" plaatje. Vandaar dat ik zeg "Disney".quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:40 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat sowieso
[..]
Jawel, maar veel minder.
[..]true. De nieuwe Daario is wel beter, trouwens. Imho. De oude had een kop waar ik me aan stoorde
Vallen er nou nog steeds mensen over dat (expres zo aangemeten) accent van Carice? Sjongejonge die meid kan echt wel normaal Engels hoor.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vind die verhaallijn eigenlijk wel vet, maakt het wat 'epischer' met scenes als door haar legertje heen lopen en duizenden man zien staan. Maakt me wel nieuwsgierig naar de uiteindelijke vechterij. En Daario ook best aardig gecast voor een Nederlander, niet van dat steenkolen Engels als Carice in ieder geval.
"Expres aangemeten"quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vallen er nou nog steeds mensen over dat (expres zo aangemeten) accent van Carice? Sjongejonge die meid kan echt wel normaal Engels hoor.
Keuvelende kippen praat. Indeed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:00 schreef planethugo het volgende:
lekker belangrijk, Carice is dit seizoen nog niet in beeld geweest. Geen wonder dat er meteen 3 topics volgespammed zijn. Even vluchtig doorgekeken maar weer 75 procent overbodige kutposts
quote:
Gesprekken tussen Varys en personen die geen eigen verhaallijn hebben, zoals Littlefinger en oma Tyrell. Daarnaast was er nog de tovenaar die in de kist zat en volgens mij is de wederzijdse waardering tussen hem en Tyrion ook minder (duidelijk) in de boeken. Er zullen ongetwijfeld meer voorbeelden zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:27 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Is dat zo? Kan me dat niet herinneren eigenlijk. Heb je voorbeelden? (PM als het spoilers zijn)
klinkt aannemelijkquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:38 schreef Re het volgende:
vette aflevering om er weer in te komen, weet niet wat de rol is van de dronken gozer die Sansa een ketting geeft, wie weet zitten daar wat magische krachten aan of er moet een ander iets uitkomen, anders ga je dat personage niet herintroduceren.
Het is een labiele chagrijn maar hij loopt ten minste niet iedere aflevering te janken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:44 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind Jon Snow eigelijk een grotere emo dan Sansa.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom zou het niet expres aangemeten zijn? Ik heb geen idee hoe het Engels van Carice normaliter is, maar ik twijfel er niet over dat het accent van Melissandre expres aangemeten is, aangezien er in de boeken duidelijk is dat ze met een accent praat.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"Expres aangemeten"Mooi dat men haar ook steeds blijft verdedigen.
Misschien dat Sansa zich er wel minder slecht door voelt omdat zij wél een goed persoon is in tegenstelling tot ieder ander persoon in King's Landing waardoor ze er weer een beetje boven op komt? Omdat zij die man heeft gered van de dood. Dat ze iig één vriend heeft.quote:
Vanuit zijn achtergrondverhaal begrijp ik dat wel. Een hoofdpersoon die constant grappig doet of lacht kan niet bij de Night's Watch, dat kun je alleen een bijrol laten doen imo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:44 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind Jon Snow eigelijk een grotere emo dan Sansa.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Officieel niet meer, maar ik weet niet of dat in the lore is opgenomen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:07 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Zoals Tywin al zei, de Lannisters hadden nog geen Valyrian steel zwaarden in de familie.
Sansa krijgt een ketting, Margaery is op zoek naar een ketting ... hmmmmquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:38 schreef Re het volgende:
vette aflevering om er weer in te komen, weet niet wat de rol is van de dronken gozer die Sansa een ketting geeft, wie weet zitten daar wat magische krachten aan of er moet een ander iets uitkomen, anders ga je dat personage niet herintroduceren.
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat sommige personages niet in bepaalde boeken voor komen. Anders krijg je dat mensen misschien afhaken omdat hun favoriete personage een heel seizoen lang niet in beeld is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Raak ik nu in de war? Niet alle verhaallijnen lopen namelijk synchroon met de boeken geloof ikVolgens mij komen sommige verhaallijnen uit latere boeken....
Niet dat het ertoe dit imho, ik vind het goed omgezet naar de serie.
Op tv en ook bij de extra's bij de boxsets buiten de reguliere afleveringen om praat ze ook zo. Is het storend? Mwah nee aangezien het voor die rol niet belangrijk is. Voor de rol zelf is het wellicht wel beter ook aangezien zij (net als vele anderen natuurlijk) van verre komt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:50 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Waarom zou het niet expres aangemeten zijn? Ik heb geen idee hoe het Engels van Carice normaliter is, maar ik twijfel er niet over dat het accent van Melissandre expres aangemeten is, aangezien er in de boeken duidelijk is dat ze met een accent praat.
toen ik die scene zag dacht ik dat er 2 opties waren waarom dat erin zat, die wat jij noemt en dat er iets niet pluis is met die ketting. Hopelijk het 2dequote:Op dinsdag 8 april 2014 12:50 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Misschien dat Sansa zich er wel minder slecht door voelt omdat zij wél een goed persoon is in tegenstelling tot ieder ander persoon in King's Landing waardoor ze er weer een beetje boven op komt? Omdat zij die man heeft gered van de dood. Dat ze iig één vriend heeft.
Dat vraag ik me ook.af.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:04 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de nog levende Starks elkaar ooit nog weer tegen gaan komen.
Sansa zal inderdaad behoorlijk wat harder moeten worden wil ze het lang volhouden in Kings landingquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Vanuit zijn achtergrondverhaal begrijp ik dat wel. Een hoofdpersoon die constant grappig doet of lacht kan niet bij de Night's Watch, dat kun je alleen een bijrol laten doen imo.
Sansa is gewoon een heel naïef character, heb ik vrij weinig mee. Al vind ik haar leuker dan in eerste instantie, dat kinderachtige gedoe is ook niks. Ik hoop dat ze uiteindelijk een beetje op haar moeder gaat lijken oid qua karakter.
Shae is ook niet mijn favoriet. Maar minder erg dan Robb Starks vrouw (ben zelfs haar naam alweer vergetenquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:00 schreef planethugo het volgende:
[..]
toen ik die scene zag dacht ik dat er 2 opties waren waarom dat erin zat, die wat jij noemt en dat er iets niet pluis is met die ketting. Hopelijk het 2de![]()
Hopelijk verdwijnt die Shae ook snel. Dat is ook al seizoenen lang hetzeflde: oh you dont love me blablabla en tyrion die duidelijk maakt dat het te gevaarlijk is. Dat kennen we nu wel, hopelijk wordt ze vermoord waarna Tyrion wraak zweert tegenover zijn familie ofzo
Dat was Ice, het zwaard van the lord of Winterfell, die nog steeds in Kings Landing was. Ilyn Payne, the kings justice, heeft hem steeds gebruikt. Tywin vond het alleen een beetje zonde om een headsman Valeryan Steel te laten gebruiken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:56 schreef planethugo het volgende:
(geen boekenlezer dus alles is pure speculatie, zoals het ook hoort in dit topic)
- erg coole opener, vanaf het begin al met dat zwaard en de wolf die verbrand werd. Maar was dat zwaard nu van Robb of Ned? Lijkt me wel duidelijk dat het een huwelijkscadeau voor Joffrey wordt, niet omdat Tywinn het die sadist gunt maar omdat het voor het publieke plaatje mooi staat.
In de boeken komt ze ook niet uit Valeria.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sansa zal inderdaad behoorlijk wat harder moeten worden wil ze het lang volhouden in Kings landing
[..]
Shae is ook niet mijn favoriet. Maar minder erg dan Robb Starks vrouw (ben zelfs haar naam alweer vergeten) Ik zat met de Red Wedding echt van "YES!!!" toen ze aan de beurt was
In de boeken was ze volgens mij niet aanwezig bij de bruiloft maar bleef ze in Riverrun.
Is ze zelfs gelieerd aan house Lannisterquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:09 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
In de boeken komt ze ook niet uit Valeria.
Om het politieke spelletje spannend te houden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:17 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is ze zelfs gelieerd aan house LannisterComleet het tegenovergestelde!
Is verder alleen nog niets mee gedaan. Dat is dan wel weer apart.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:31 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Om het politieke spelletje spannend te houden.
Reken er maar op dat het echt endgame materiaal is voor Dany in Westeros komt, dan wordt je ook niet teleurgesteld. (heb de boeken ook niet gelezen)quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:56 schreef planethugo het volgende:
(geen boekenlezer dus alles is pure speculatie, zoals het ook hoort in dit topic)
- erg coole opener, vanaf het begin al met dat zwaard en de wolf die verbrand werd. Maar was dat zwaard nu van Robb of Ned? Lijkt me wel duidelijk dat het een huwelijkscadeau voor Joffrey wordt, niet omdat Tywinn het die sadist gunt maar omdat het voor het publieke plaatje mooi staat.
- Prins Oberyn maakte ook meteen een spectaculaire indruk, toch knap hoe goed ze keer op keer onbekende acteurs laten uitblinken.
- Die kannibalen beloven ook een hoop bad ass scenes, heerlijk. Toen ik het kijken was deed me dat denken aan Banshee, blijkt het dezelfde gast als in die serie te zijn
- Blijf het wel frustrerend vinden dat Khaleesi nu gewoon verder gaat naar de volgende stad. 3 jaar geleden: ik heb draken en ga Westeros innemen! Daarna 1 volledig seizoen in Qarth, vorig seizoen 2 steden ingenomen met tal van slaven en soldaten die haar volgen. Ik heb best geduld met verhaallijnen maar dit duurt gewoon veel... te... lang... Was ook grappig gedaan in die Honest trailer. En ik zie het nog gebeuren dat ze uiteindelijk met 1 draak en een half schip kreupele in Westeros aankomt want dit moet vroeg of laat een keer fout gaan, zeker nu die draken minder lief voor mama zijn en haar topmannen onderling jaloezie vertonen.
- Arya en de the hound zijn het nieuwe dolle duo na Jaime en Brienne, wat een heerlijke scene op het eind, vooral met dat mes dat op de grond lag en waar die gast een paar keer met zijn kop/ogen doorheen gedrukt werd.
Kortom, seizoensopeners zijn wel eens rustiger verlopen, dat beloofd wat voor dit seizoen
Ben ik de enige die denkt dat Dany helemaal nooit in Westeros gaat komen, maar al eerder verslagen wordt? Ze wordt een beetje hoogmoedig krijg ik het idee.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:52 schreef DO2 het volgende:
Ja, het lijkt me toch duidelijk dat wanneer die chick met haar draakjes Westeros binnenvalt alles meteen losgaat.
Die gaat echt niet eerst nog even een bakkie doen bij een tante die ze al jaren niet gezien heeft.
Da's idd finale-mateiaal.
Ik kijk nergens meer van op bij GoT eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:55 schreef DO2 het volgende:
Dat zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Dat zou ook wel een ongelooflijke anti-cimax zijn,.
Heb je überhaupt geluisterd?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vallen er nou nog steeds mensen over dat (expres zo aangemeten) accent van Carice? Sjongejonge die meid kan echt wel normaal Engels hoor.
En door wie of wat dan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:56 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op bij GoT eerlijk gezegd.
Dunno, heb de boeken niet gelezen en ben niet helderziend, maar de weg naar Meereen is ook niet echt pluis te noemen met elke mijl iemand aan een kruis genageld.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:00 schreef DO2 het volgende:
En door wie of wat dan?
Volgens mij heeft ze daar in die woestijn niet zoveel vijanden meer waar ze voor moet vrezen.
Nee, die komt wel aan in Westeros. .
Wat? Iedere stad daar wil haar dood hebben joh. Of heb je niet gezien vorig seizoen hoe het slavenhandelaren vergaat?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:00 schreef DO2 het volgende:
[..]
En door wie of wat dan?
Volgens mij heeft ze daar in die woestijn niet zoveel vijanden meer waar ze voor moet vrezen.
The Westerlings komen er gewoon niet in.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:36 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is verder alleen nog niets mee gedaan. Dat is dan wel weer apart.
Ik ben het met je eens. Ik denk niet dat Dany in Westeros eindigt, maar ergens in de maag van Drogon oid.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ben ik de enige die denkt dat Dany helemaal nooit in Westeros gaat komen, maar al eerder verslagen wordt? Ze wordt een beetje hoogmoedig krijg ik het idee.
Nee, alleen alle slavensteden willen haar dood hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:00 schreef DO2 het volgende:
[..]
En door wie of wat dan?
#TeamNoMoreIncest.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:07 schreef Mani89 het volgende:
Boeiend of Dany wel of niet in die woestijn opdroogt, zodra ze maar 1 voet aan wal zet in Westeros wordt ze finaal in de pan gehakt door #TeamIncest.
Hangt af van hoe de draken er dan voor staan lijkt mij. En wie weet zijn er nog wel mensen die liever voor een Targaryen vechten, als blijkt dat ze nog leven (naast Aemon natuurlijk).quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:07 schreef Mani89 het volgende:
Boeiend of Dany wel of niet in die woestijn opdroogt, zodra ze maar 1 voet aan wal zet in Westeros wordt ze finaal in de pan gehakt door #TeamIncest.
Lannister overwinningen kennen we nu wel. Nu is het iemand anders beurt anders wordt het wel heel eentonig.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:07 schreef Mani89 het volgende:
Je bedoelt dat zij die slavenhandelaren dood wil hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat? Iedere stad daar wil haar dood hebben joh. Of heb je niet gezien vorig seizoen hoe het slavenhandelaren vergaat?
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:07 schreef Mani89 het volgende:
Blablabla. Als het zo dramatisch was geweest hadden de regisseurs wel voor iemand anders gekozen denk je niet? Nederlands zijn altijd het meest kritisch op het Engels van andere Nederlanders.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Haar engels is nog steeds matig en er zit geen evolutie in. Dat blijkt ook uit haar interviews, ze heeft het nog steeds niet zo onder de knie als Michiel dat bijvoorbeeld wel heeft. En dat terwijl voor Daario evenzozeer een exotisch dialect gepast had.
Het is niet alsof Carice op "een niveautje hoger vloeiend brits" kan praten o.i.d. Dit is het gewoon.
Cast Carice in een rol in Victoriaans Londen en ze valt gelijk door de mand. Michiel niet.
Maar ik stoor me er inmiddels niet meer aan hoor. Ik heb me neergelegd bij haar beperkingen als actrice, en vooral in deze rol. Een recast is in deze ondenkbaar.
Mja dat klopt denk ik wel idd. Grappig, je gaat op een gegeven moment een beetje de serie en de boeken door elkaar halenquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:48 schreef P8 het volgende:
[..]
Gesprekken tussen Varys en personen die geen eigen verhaallijn hebben, zoals Littlefinger en oma Tyrell. Daarnaast was er nog de tovenaar die in de kist zat en volgens mij is de wederzijdse waardering tussen hem en Tyrion ook minder (duidelijk) in de boeken. Er zullen ongetwijfeld meer voorbeelden zijn.
Arya prikt die draken wel dood met Needlequote:Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Lannister overwinningen kennen we nu wel. Nu is het iemand anders beurt anders wordt het wel heel eentonig.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Haar engels is nog steeds matig en er zit geen evolutie in. Dat blijkt ook uit haar interviews, ze heeft het nog steeds niet zo onder de knie als Michiel dat bijvoorbeeld wel heeft. En dat terwijl voor Daario evenzozeer een exotisch dialect gepast had.
Het is niet alsof Carice op "een niveautje hoger vloeiend brits" kan praten o.i.d. Dit is het gewoon.
Cast Carice in een rol in Victoriaans Londen en ze valt gelijk door de mand. Michiel niet.
Maar ik stoor me er inmiddels niet meer aan hoor. Ik heb me neergelegd bij haar beperkingen als actrice, en vooral in deze rol. Een recast is in deze ondenkbaar.
Laatste post hierover:quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:50 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Waarom zou het niet expres aangemeten zijn? Ik heb geen idee hoe het Engels van Carice normaliter is, maar ik twijfel er niet over dat het accent van Melissandre expres aangemeten is, aangezien er in de boeken duidelijk is dat ze met een accent praat.
Jezus zijn we hier nog niet klaar mee. Want je MOET natuurlijk ACCENTLOOS Engels kunnen als je in een Engelse serie speelt. En liefst nog Brits ook zeker.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:18 schreef kwakz0r het volgende:
Laatste post hierover:
nederlandse s-klanken (minder scherp dan Engels)
final devoicing (gooT ipv good, colt, irelant)
th met voicing is meer een d
devoicing in dzj klank (meer een tsj)
lelijke klinkers (met name de "oe","o" en "oo")
Dit zijn de dingen die Nederlanders vaak niet eens horen aan hun eigen uitspraak noch die van een ander, maar een Engelsman of Amerikaan hoort het wel.
Ik zou haar als ze student Engels was een 6,5 voor uitspraak geven, een goed cijfer voor fluency dat wel.
:w ik ga weer verder en zal jullie er niet meer mee vervelen
Dat is pas écht triest.quote:
Ze zal ongetwijfeld helemaal voldoen aan het beeld wat GRRM maar vooral de makers hadden bij hun Melisandre, en tsja dan zal het wel goed zijn zeker? Maar vergeet niet dat dit 1 van de weinige afbeeldingen van Mel was die voor handen waren voordat ze vertaald werd naar de serie:quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:10 schreef eQuaL het volgende:
Blablabla. Als het zo dramatisch was geweest hadden de regisseurs wel voor iemand anders gekozen denk je niet? Nederlands zijn altijd het meest kritisch op het Engels van andere Nederlanders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind je het gek als je vervolgens die koude, houterige, schrale Carice in die grot ziet staan, dat valt dan even tegen. Goed, Mel zal het eerste personage niet zijn dat aangepast wordt voor de serie (Daario is gelukkig heel anders dan in de boeken), maar het verschil tussen deze vurige, passionele mevrouw uit de illustratie en de stijve Carice uit de serie is wel erg groot.
Dat was effe wennen voor velen lijkt me.
De Melisandre volgens GRRM zal wel ergens in het midden zitten lijkt me, heb zelf de boeken ook niet gelezen dus...
't Zal allemaal wel goed wez'n!!"Kill the Braavosi, bring the girl!"
DAT zeg ik NERGENS, knurftje. En de dingen die ik opnoem zijn dialectneutrale fouten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Jezus zijn we hier nog niet klaar mee. Want je MOET natuurlijk ACCENTLOOS Engels kunnen als je in een Engelse serie speelt. En liefst nog Brits ook zeker.
Dat is niet belangrijk, het gaat erom of je haar zou doen of niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Edit: en geen fan zijn van Carice mag dus niet hier? Ik gebruikte het woord "hater" alleen maar omdat ik daarvoor werd uitgemaakt, prima, dan ben ik dat wel. In feite vind ik haar gewoon een overgewaardeerde actrice met weinig mimiek. Zo beter omschreven?
Dit maakte me aan het huilen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:16 schreef Norrage het volgende:
Dat gezeik over Caricevolgens mij is de consensus van iedereen die niet Nederlands is dat ze JUIST een gepast accent heeft, omdat ze ook in de serie/boeken geen "native" speaker is. Jullie zijn gewoon allemaal Carice haters. Ze is gewoon een van de beste actrices van de serie, en volgens mij zijn vele niet Nederlanders het daar over eens.
quote:
ik ben niet van de vrouwen, maar misschien met een zak op dr hoofd zodat ik die dode ogen niet hoef te zien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk, het gaat erom of je haar zou doen of niet.
je bent vakidioot of je bent t niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:25 schreef murp het volgende:
Mensen die serieus discuseren over het engels van Carice............. Serieus2
Jij denkt dat die slavenhandelaren daar zitten van "Ahww she so cute, let's wait untill she gets here.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zij die slavenhandelaren dood wil hebben.
En ze zal heus nog wel een legertje moeten verslaan, hier en daar.
Om het een beetje spannend te houden. En de tijd te doden.
Maar ik zie het - verhaaltechnisch - echt niet gebeuren dat ze niet in Westeros aankomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |