abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138649015
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:00 schreef DO2 het volgende:

[..]

En door wie of wat dan?
Volgens mij heeft ze daar in die woestijn niet zoveel vijanden meer waar ze voor moet vrezen.

Nee, die komt wel aan in Westeros. .
Wat? Iedere stad daar wil haar dood hebben joh. Of heb je niet gezien vorig seizoen hoe het slavenhandelaren vergaat? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:05:34 #127
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_138649087
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:36 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Is verder alleen nog niets mee gedaan. Dat is dan wel weer apart.
The Westerlings komen er gewoon niet in.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ben ik de enige die denkt dat Dany helemaal nooit in Westeros gaat komen, maar al eerder verslagen wordt? Ze wordt een beetje hoogmoedig krijg ik het idee.
Ik ben het met je eens. Ik denk niet dat Dany in Westeros eindigt, maar ergens in de maag van Drogon oid.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:07:23 #128
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_138649172
Boeiend of Dany wel of niet in die woestijn opdroogt, zodra ze maar 1 voet aan wal zet in Westeros wordt ze finaal in de pan gehakt door #TeamIncest. :Y
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:07:27 #129
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_138649177
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:00 schreef DO2 het volgende:

[..]

En door wie of wat dan?
Volgens mij heeft ze daar in die woestijn niet zoveel vijanden meer waar ze voor moet vrezen.

Nee, die komt wel aan in Westeros. .
Nee, alleen alle slavensteden willen haar dood hebben. :')
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:07:54 #130
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_138649202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:07 schreef Mani89 het volgende:
Boeiend of Dany wel of niet in die woestijn opdroogt, zodra ze maar 1 voet aan wal zet in Westeros wordt ze finaal in de pan gehakt door #TeamIncest. :Y
#TeamNoMoreIncest.
pi_138649267
quote:
Hangt af van hoe de draken er dan voor staan lijkt mij. En wie weet zijn er nog wel mensen die liever voor een Targaryen vechten, als blijkt dat ze nog leven (naast Aemon natuurlijk).
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:09:14 #132
168304 Mani89
pi_138649268
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:07 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

#TeamNoMoreIncest.
Haters gaan haten.

pi_138649277
quote:
Lannister overwinningen kennen we nu wel. Nu is het iemand anders beurt anders wordt het wel heel eentonig. ;(
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:09:48 #134
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138649291
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat? Iedere stad daar wil haar dood hebben joh. Of heb je niet gezien vorig seizoen hoe het slavenhandelaren vergaat? :')
Je bedoelt dat zij die slavenhandelaren dood wil hebben.

En ze zal heus nog wel een legertje moeten verslaan, hier en daar.
Om het een beetje spannend te houden. En de tijd te doden.

Maar ik zie het - verhaaltechnisch - echt niet gebeuren dat ze niet in Westeros aankomt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:10:01 #135
27648 Weakling
available in strong mint
pi_138649299
quote:
Ik moest lachen
*vreemde blikken van collega's*
:X
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138649312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:59 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

"Expres aangemeten" :') Mooi dat men haar ook steeds blijft verdedigen.
Haar engels is nog steeds matig en er zit geen evolutie in. Dat blijkt ook uit haar interviews, ze heeft het nog steeds niet zo onder de knie als Michiel dat bijvoorbeeld wel heeft. En dat terwijl voor Daario evenzozeer een exotisch dialect gepast had.

Het is niet alsof Carice op "een niveautje hoger vloeiend brits" kan praten o.i.d. Dit is het gewoon.
Cast Carice in een rol in Victoriaans Londen en ze valt gelijk door de mand. Michiel niet.

Maar ik stoor me er inmiddels niet meer aan hoor. Ik heb me neergelegd bij haar beperkingen als actrice, en vooral in deze rol. Een recast is in deze ondenkbaar.
Blablabla. Als het zo dramatisch was geweest hadden de regisseurs wel voor iemand anders gekozen denk je niet? Nederlands zijn altijd het meest kritisch op het Engels van andere Nederlanders.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:48 schreef P8 het volgende:

[..]

Gesprekken tussen Varys en personen die geen eigen verhaallijn hebben, zoals Littlefinger en oma Tyrell. Daarnaast was er nog de tovenaar die in de kist zat en volgens mij is de wederzijdse waardering tussen hem en Tyrion ook minder (duidelijk) in de boeken. Er zullen ongetwijfeld meer voorbeelden zijn.
Mja dat klopt denk ik wel idd. Grappig, je gaat op een gegeven moment een beetje de serie en de boeken door elkaar halen :P
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 14:15:50 #137
42184 crew  DaMart
pi_138649543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Lannister overwinningen kennen we nu wel. Nu is het iemand anders beurt anders wordt het wel heel eentonig. ;(
Arya prikt die draken wel dood met Needle :Y. Daarna is het voor haar een koud kunstje om Dany te verslaan.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_138649569
Dat gezeik over Carice _O- volgens mij is de consensus van iedereen die niet Nederlands is dat ze JUIST een gepast accent heeft, omdat ze ook in de serie/boeken geen "native" speaker is. Jullie zijn gewoon allemaal Carice haters. Ze is gewoon een van de beste actrices van de serie, en volgens mij zijn vele niet Nederlanders het daar over eens.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:18:28 #139
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138649666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Vallen er nou nog steeds mensen over dat (expres zo aangemeten) accent van Carice? Sjongejonge die meid kan echt wel normaal Engels hoor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:59 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

"Expres aangemeten" :') Mooi dat men haar ook steeds blijft verdedigen.
Haar engels is nog steeds matig en er zit geen evolutie in. Dat blijkt ook uit haar interviews, ze heeft het nog steeds niet zo onder de knie als Michiel dat bijvoorbeeld wel heeft. En dat terwijl voor Daario evenzozeer een exotisch dialect gepast had.

Het is niet alsof Carice op "een niveautje hoger vloeiend brits" kan praten o.i.d. Dit is het gewoon.
Cast Carice in een rol in Victoriaans Londen en ze valt gelijk door de mand. Michiel niet.

Maar ik stoor me er inmiddels niet meer aan hoor. Ik heb me neergelegd bij haar beperkingen als actrice, en vooral in deze rol. Een recast is in deze ondenkbaar.
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:50 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Waarom zou het niet expres aangemeten zijn? Ik heb geen idee hoe het Engels van Carice normaliter is, maar ik twijfel er niet over dat het accent van Melissandre expres aangemeten is, aangezien er in de boeken duidelijk is dat ze met een accent praat.
Laatste post hierover:

nederlandse s-klanken (minder scherp dan Engels)
final devoicing (gooT ipv good, colt, irelant)
th met voicing is meer een d
devoicing in dzj klank (meer een tsj)
lelijke klinkers (met name de "oe","o" en "oo")

Dit zijn de dingen die Nederlanders vaak niet eens horen aan hun eigen uitspraak noch die van een ander, maar een Engelsman of Amerikaan hoort het wel.

Ik zou haar als ze student Engels was een 6,5 voor uitspraak geven, een goed cijfer voor fluency dat wel.

:W ik ga weer verder en zal jullie er niet meer mee vervelen ;)

edit: carice hater ben ik overigens ook, maar los daarvan heeft ze geen mooie uitspraak. honderd keer beter dan Rutte, dat wel.
Kwak
pi_138649720
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:18 schreef kwakz0r het volgende:

Laatste post hierover:

nederlandse s-klanken (minder scherp dan Engels)
final devoicing (gooT ipv good, colt, irelant)
th met voicing is meer een d
devoicing in dzj klank (meer een tsj)
lelijke klinkers (met name de "oe","o" en "oo")

Dit zijn de dingen die Nederlanders vaak niet eens horen aan hun eigen uitspraak noch die van een ander, maar een Engelsman of Amerikaan hoort het wel.

Ik zou haar als ze student Engels was een 6,5 voor uitspraak geven, een goed cijfer voor fluency dat wel.

:w ik ga weer verder en zal jullie er niet meer mee vervelen ;)
Jezus zijn we hier nog niet klaar mee. Want je MOET natuurlijk ACCENTLOOS Engels kunnen als je in een Engelse serie speelt. En liefst nog Brits ook zeker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:18 schreef kwakz0r het volgende:
edit: carice hater ben ik overigens ook
Dat is pas écht triest.
pi_138649809
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:10 schreef eQuaL het volgende:
Blablabla. Als het zo dramatisch was geweest hadden de regisseurs wel voor iemand anders gekozen denk je niet? Nederlands zijn altijd het meest kritisch op het Engels van andere Nederlanders.
Ze zal ongetwijfeld helemaal voldoen aan het beeld wat GRRM maar vooral de makers hadden bij hun Melisandre, en tsja dan zal het wel goed zijn zeker? Maar vergeet niet dat dit 1 van de weinige afbeeldingen van Mel was die voor handen waren voordat ze vertaald werd naar de serie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind je het gek als je vervolgens die koude, houterige, schrale Carice in die grot ziet staan, dat valt dan even tegen. Goed, Mel zal het eerste personage niet zijn dat aangepast wordt voor de serie (Daario is gelukkig heel anders dan in de boeken), maar het verschil tussen deze vurige, passionele mevrouw uit de illustratie en de stijve Carice uit de serie is wel erg groot.

Dat was effe wennen voor velen lijkt me.

De Melisandre volgens GRRM zal wel ergens in het midden zitten lijkt me, heb zelf de boeken ook niet gelezen dus...

't Zal allemaal wel goed wez'n!!
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:22:39 #142
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138649821
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Jezus zijn we hier nog niet klaar mee. Want je MOET natuurlijk ACCENTLOOS Engels kunnen als je in een Engelse serie speelt. En liefst nog Brits ook zeker.
DAT zeg ik NERGENS, knurftje. En de dingen die ik opnoem zijn dialectneutrale fouten.

Ik zeg dat ik t prettig vind, persoonlijk, en dat t me opviel, dat t Engels van Michiel Huisman zo goed is. En dat t beter is dan dat van Carice.

Vervolgens beginnen hier allemaal lui te janken dat Carice heul wel goed Engels kan, en dat t accent expres is. Prima, houden zo. Maar ze kan nog steeds niet heul goed Engels, en dat weiger ik toe te geven want het is gewoon niet waar.., Mensen die haar uitspraak fantastisch vinden horen niet wat er fout is en kunnen het zelf ws. ook niet.

Discussie wat mij betreft gesloten.

Edit: en geen fan zijn van Carice mag dus niet hier? Ik gebruikte het woord "hater" alleen maar omdat ik daarvoor werd uitgemaakt, prima, dan ben ik dat wel. In feite vind ik haar gewoon een overgewaardeerde actrice met weinig mimiek. Zo beter omschreven?
Kwak
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:25:11 #143
168304 Mani89
pi_138649929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Edit: en geen fan zijn van Carice mag dus niet hier? Ik gebruikte het woord "hater" alleen maar omdat ik daarvoor werd uitgemaakt, prima, dan ben ik dat wel. In feite vind ik haar gewoon een overgewaardeerde actrice met weinig mimiek. Zo beter omschreven?
Dat is niet belangrijk, het gaat erom of je haar zou doen of niet.
pi_138649948
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:16 schreef Norrage het volgende:
Dat gezeik over Carice _O- volgens mij is de consensus van iedereen die niet Nederlands is dat ze JUIST een gepast accent heeft, omdat ze ook in de serie/boeken geen "native" speaker is. Jullie zijn gewoon allemaal Carice haters. Ze is gewoon een van de beste actrices van de serie, en volgens mij zijn vele niet Nederlanders het daar over eens.
Dit maakte me aan het huilen. :'(
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  Forum Admin dinsdag 8 april 2014 @ 14:25:35 #145
58651 crew  murp
murp
pi_138649949
Mensen die serieus discuseren over het engels van Carice............. Serieus :')2
pi_138649966
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Haters gaan haten.

[ afbeelding ]
:D _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138649980
Zal ik even een boekspoiler droppen hier? dat is namelijk amusanter dan deze non-discussie over Carice.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:26:25 #148
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138649983
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:25 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat is niet belangrijk, het gaat erom of je haar zou doen of niet.
ik ben niet van de vrouwen, maar misschien met een zak op dr hoofd zodat ik die dode ogen niet hoef te zien.
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:25 schreef murp het volgende:
Mensen die serieus discuseren over het engels van Carice............. Serieus :')2
je bent vakidioot of je bent t niet. :*
Kwak
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:27:03 #149
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_138650018
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:09 schreef DO2 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat zij die slavenhandelaren dood wil hebben.

En ze zal heus nog wel een legertje moeten verslaan, hier en daar.
Om het een beetje spannend te houden. En de tijd te doden.

Maar ik zie het - verhaaltechnisch - echt niet gebeuren dat ze niet in Westeros aankomt.
Jij denkt dat die slavenhandelaren daar zitten van "Ahww she so cute, let's wait untill she gets here. O+"? :')
  Forum Admin dinsdag 8 april 2014 @ 14:27:09 #150
58651 crew  murp
murp
pi_138650021
Als Carice niet goed was dan hadden ze haar gewoon niet uitgekozen hoor. Genoeg ander talent die er rondloopt. GOT wilde nu eenmaal carice :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')