Zo'n clipje van soldaten die andere soldaten levend aan het begraven waren kwam uit Jordanië terwijl men riep dat het Syrisch was.quote:Op maandag 14 april 2014 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik vind dit soort rapporten altijd vrij lachwekkend. Alsof Syrië een uitzondering is in het MO op dit gebied. Neem nou de 2 voorvechters voor democratie en mensenrechten in Syrië....Jordanië en Saoedi-Arabië
Alsof Jordanië niet minstens even erg is kwa martelingen. Als Amerikanen iemand bang willen maken dreigen ze hem door de Jordaniërs te laten ondervragen.
Het is nou eenmaal het Midden-Oosten. Zo werkt het daar, en dat is niet om het goed te praten, voordat iemand dat denkt.quote:Op maandag 14 april 2014 22:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zo'n clipje van soldaten die andere soldaten levend aan het begraven waren kwam uit Jordanië terwijl men riep dat het Syrisch was.
Ik heb sowieso een extreem pessimistisch en melancholisch wereldbeeld dus ik ben niet bepaald hoge verwachtingen van het grootste deel van deze planeet.quote:Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal het Midden-Oosten. Zo werkt het daar, en dat is niet om het goed te praten, voordat iemand dat denkt.
Maar af en toe kom je van die mensen tegen die totaal in shock zijn
Dat pessimisme en melancholistische is gewoon realisme. Vanuit de Arabische wereld moet je sowieso niets verwachten.quote:Op maandag 14 april 2014 22:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso een extreem pessimistisch en melancholisch wereldbeeld dus ik ben niet bepaald hoge verwachtingen van het grootste deel van deze planeet.
Soms krijg je dan ineens een positieve verassing. Beiroet bijvoorbeeld. Marokko en Tunesië lijken het ook niet onaardig te doen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat pessimisme en melancholistische is gewoon realisme. Vanuit de Arabische wereld moet je sowieso niets verwachten.
Als je daar al tevreden mee bent...quote:Op maandag 14 april 2014 22:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Soms krijg je dan ineens een positieve verassing. Beiroet bijvoorbeeld. Marokko en Tunesië lijken het ook niet onaardig te doen.
Qua regering redelijk gematigd. Nu is het er verder natuurlijk niet echt veilig en het is een groot exporteur van bebaarde strijders helaas.quote:Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je daar al tevreden mee bent...
Oke, Marokko doet het relatief goed, maar Tunesië...
Precies.quote:Op maandag 14 april 2014 22:47 schreef Peunage het volgende:
Maar die landen hebben heel erg lang onder dictatuur te lijden gehad. En het duurt nog heel lang voordat er 'echte' democratie is, naar Westerse maatstaven. En dat zijn dan nog relatief stabiele landen.
Daarom is het ook belachelijk dat mensen zulke verwachtingen voor Syrië hebben. Alsof een inval of de overwinning van de rebellen zo'n proces versnelt.
quote:Op maandag 14 april 2014 22:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Precies.
Vandaar ook mijn afkeer tegen 'revolutionaire' bewegingen.
Wanneer een 'revolutie' geen strak omlijnd doel heeft (zoals de Glorious Revolution en in mindere mate de Nederlandse en Amerikaanse revoluties) maar is gebaseerd op een vage, vaak utopische, politieke ideologie dan mond dat negen van de tien keer uit in massamoord, zware staatsrepressie en dat soort dingen (Frankrijk, Rusland, China, Cuba, etc. etc.).quote:
Kutland dus.quote:Op maandag 14 april 2014 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Qua regering redelijk gematigd. Nu is het er verder natuurlijk niet echt veilig en het is een groot exporteur van bebaarde strijders helaas.
Marokko is nog wel een land waar ik een gematigd positief beeld van heb qua regering en samenleving.
Het is hier hartstikke veiligquote:Op maandag 14 april 2014 22:38 schreef IPA35 het volgende:
Qua regering redelijk gematigd. Nu is het er verder natuurlijk niet echt veilig en het is een groot exporteur van bebaarde strijders helaas.
Maar het moet ergens beginnen...serieus de hele wereld is verder geevolueerd behalve Arabische landen (en Arabieren). Zuid-Amerika zijn uit hun dictaturen gegroeid in jaren 70 en aardig wat delen van Azie ook...zwart-Afrika (waar veel Arabieren zich beter dan voelen) doet het anno 2014 ook stukken beter als je de conflictgebieden erbuiten laat.. het doet mij nog steeds deugd te zien dat de "almacht" van Arabische heersers keihard verbroken is...men dacht nog generaties na generaties te heersen en rekende zich al rijk (Khadafi's, Ben Ali's, Mubarak's, Assad's kinderen en opvolgers werden klaargestoomd). Tot de vlam in de pan sloeg.quote:Op maandag 14 april 2014 22:47 schreef Peunage het volgende:
Maar die landen hebben heel erg lang onder dictatuur te lijden gehad. En het duurt nog heel lang voordat er 'echte' democratie is, naar Westerse maatstaven. En dat zijn dan nog relatief stabiele landen.
Syrie is het extreemste. Maar Libie en Tunesie zijn niet "bedolven" door Islamisten. En zelfs onder de Moslimbroederschap in Egypte was het lang niet zo extreem als in Syrie. Je overdrijft het naar mijn mening en neemt Syrie nu en de geweldige escalatie als norm, terwijl het juist de uitzondering is.quote:Op maandag 14 april 2014 22:53 schreef IPA35 het volgende:
Hetzelfde zie je in het Midden-Oosten. Op dit moment met de Islamisten veelal.
Ik begreep dat het als toerist niet handig is om bij badplaatsen zeg maar de stad in te gaan en zo. Natuurlijk wordt er altijd veel overdreven.quote:Op maandag 14 april 2014 23:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is hier hartstikke veiligAlleen helaas wel een groot exporteur van "jihadisten" ja. Wat voornamelijk met sociaal-economische uitzichtloosheid te maken heeft in dit land en voor voornamelijk jongeren, maar dat terzijde.
Syria was bij uitstek de meest 'liberale' land van de Islamitische wereld. Samen met Tunesië. Het feit dat dit land nu in de greep is van extremisten is enorm zorgwekkend.quote:Op maandag 14 april 2014 23:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Syrie is het extreemste. Maar Libie en Tunesie zijn niet "bedolven" door Islamisten. En zelfs onder de Moslimbroederschap in Egypte was het lang niet zo extreem als in Syrie. Je overdrijft het naar mijn mening en neemt Syrie nu en de geweldige escalatie als norm, terwijl het juist de uitzondering is.
Ik weet niet of Syrie echt zo "liberaal" was. Ik denk dat dat best meeviel. Maar je kan Syrie niet als voorbeeld nemen voor de Arabische opstanden/revoluties, dat is gewoon niet waar. Syrie is een proxy-oorlog geworden en een keiharde ook. En daarmee heeft het niets (meer) te maken met een revolutie.quote:Op maandag 14 april 2014 23:32 schreef Intellectueel het volgende:
Syria was bij uitstek de meest 'liberale' land van de Islamitische wereld. Samen met Tunesië. Het feit dat dit land nu in de greep is van extremisten is enorm zorgwekkend.
quote:Op maandag 14 april 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
Heb jij daadwerkelijk niet de intellectuele capaciteiten om het verschil te zien tussen iemand van ISIS of een journalist?
Hetzelfde voor de genocidale neigingen van assads leger, of ga je ontkennen dat er barrel bombs gegooid worden en in lichamen gesneden wordt door assads troepen?? Weleens van diplomatie gehoord? Zoals ik al zei, een internationaal vredesmacht.quote:Op maandag 14 april 2014 21:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wie dan? Wie heeft gezag genoeg om de genocidale neigingen van de rebellen in bedwang te houden EN hen tegelijkertijd zover krijgt de wapens neer te leggen?
Internationale vredesmacht? Niemand anders dan een Syriër heeft daar wat te zoeken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hetzelfde voor de genocidale neigingen van assads leger, of ga je ontkennen dat er barrel bombs gegooid worden en in lichamen gesneden wordt door assads troepen?? Weleens van diplomatie gehoord? Zoals ik al zei, een internationaal vredesmacht.
Euh?.....het zou me niet verbazen als er inmiddels al meer niet-Syriërs aan het vechten zijn in Syriërs dan geboren en getogen Syriërs.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Internationale vredesmacht? Niemand anders dan een Syriër heeft daar wat te zoeken.
Een internationale vredesmacht is er slechts om de bevolking te steunen en het land weer langzaam over te dragen. In Afrika zijn er een hoop genocides voorkomen op deze manier.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Internationale vredesmacht? Niemand anders dan een Syriër heeft daar wat te zoeken.
Goh, laat dat nou net het hele probleem zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Euh?.....het zou me niet verbazen als er inmiddels al meer niet-Syriërs aan het vechten zijn in Syriërs dan geboren en getogen Syriërs.
Assad een Amerikaanse agent noemen en tegelijkertijd met een FSA demonstratie meedoenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |