Natuurlijk wel, of ben je tegen stemrecht?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Op dit moment hebben verkiezingen geen zin meer.
Nu geef je wel toe dat strijders van assad weg gingen uit Aleppo. Zie je dat ik gelijk had.quote:Op zondag 13 april 2014 23:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Een gebrek aan mankracht en materieel ja.
Op dit moment leiden ze verliezen in west-aleppo; zijn ze de strategische heuvel Tell Shuwehneh kwijtgeraakt en enkele posities buiten de bebouwde gebieden zeg maar. Ook bij Ramouseh heb je een rebellenoffensief. De opmars in Sheik Najjar wilt ook niet echt lukken is ook ISIS is weer teruggekeerd in de stad.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat soldaten in alle haast naar Noord-Latakia zijn gestuurd. Verder is het front redelijk stabiel. De omgeving rond Idlib en de corridor daarnaartoe via west-Hama en Latakia is stabiel. Alleen de oude 'weg' tussen Hama en Idlib via Maaraat al-Numan is inderdaad een lappendeken van exclaves geworden. Zeker nu de rebellen nog niet zo lang geleden Morek hadden ingenomen en zo. Maar op dit moment lijkt het dat Morek en zo binnenkort weer ingenomen gaan worden en met een beetje geluk is dan de landroute hersteld.
De militaire posities ten noorden daarvan zijn wel kwetsbaarder. Maar vergeet niet dat de militaire basissen buiten Maaraat al-Numan al heel lang belegerd zijn geweest, deze soort rare corridor is een jaar geleden ontstaan toen deze basissen heeft ontzet. Recent is trouwens wel Babulleen ingenomen door de rebellen zoals je misschien kunt zien.
Ik vind de gebeurtenissen in Aleppo zorgwekkend maar over het algemeen is het allemaal niet zo erg.
Ik hoop dat er snel weer nieuws komt uit Qalamoun, de overwinning daar is redelijk zeker en een totale pacificatie van die regio zou veel soldaten beschikbaar maken voor inzet elders.
De vraag is echter waar. In het zuiden zijn troepen nodig, in Aleppo zijn troepen nodig, in Hama zijn troepen nodig.
In elk geval lijkt het alsof men eindelijk bezig is Homs stad zelf volledig in te nemen, en dat de rebellen in Damascus terrein verliezen en er steeds meer wapenstilstanden komen.
Bron?quote:Op maandag 14 april 2014 12:54 schreef IPA35 het volgende:
Ik reageer als ik thuis ben.
Voor nu: Saknah en Maloula ingenomen en de grootste delen van de Libanese grens zijn nu echt dicht.
Ik zie alleen even niet wie zich tegenover Assad kandidaat gaat stellen?quote:Op maandag 14 april 2014 08:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, of ben je tegen stemrecht?
Iedereen met de Syrische nationaliteit, lijkt me.quote:Op maandag 14 april 2014 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zie alleen even niet wie zich tegenover Assad kandidaat gaat stellen?
Daarbij, mocht het ooit (ahum) toch zover komen, zouden dan die 2,5 miljoen vluchtelingen ook mogen stemmen?
Als het zo ver komt dat er verkiezingen komen dan zijn die vluchtelingen ook echt wel terug.quote:Op maandag 14 april 2014 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarbij, mocht het ooit (ahum) toch zover komen, zouden dan die 2,5 miljoen vluchtelingen ook mogen stemmen?
Nee.quote:Op maandag 14 april 2014 08:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nu geef je wel toe dat strijders van assad weg gingen uit Aleppo. Zie je dat ik gelijk had.
Iedereen die een politieke partij opricht. Het is heus niet kiezen tussen assad en een jihadist.quote:Op maandag 14 april 2014 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tekort aan mankracht is tekort aan mankracht. Interessant discussie techniek, zo erg in detail gaan totdat er verschillen ontstaan. Die moet ik onthoudenquote:Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef expans het volgende:
[..]
Nee.
De SAA voert op dit moment twee soorten oorlogen uit, een conventionele en een onconventionele oorlog. Conventioneel op alle plekken waar er geen beweging is, waar ze proberen vrede te sluiten met de lokale eenheden of de grote acties (in samenwerking met Hezbollah). Onconventioneel in de zin van de rebellen vrij laten en af en toe kleine acties uitvoeren als ze te irritant worden.
Te kort aan mankracht in de zin van overal tegelijk vechten, niet te kort als in de straten zijn helemaal leeg en er staat niemand van de SAA.
Zowel Plato als Edmund Burke erkende de tekortkomingen van democratie.quote:Op maandag 14 april 2014 08:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, of ben je tegen stemrecht?
Eerlijk gezegd weet ik het niet. In West-Aleppo is het al tijden niet zo positief voor de SAA. Vergeet niet dat nog niet zo lang geleden plaatsen als Khal al-Assal, Khan Tuman, Khalidye en zo nog in handen van de SAA waren. Alleen in het oosten werd er offensief opgetreden, waarbij grote stukken platteland en zo werden ingenomen ten oosten van de stad.quote:Op maandag 14 april 2014 08:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nu geef je wel toe dat strijders van assad weg gingen uit Aleppo. Zie je dat ik gelijk had.
Overal. In de media, op Twitter.quote:
Nou ja, is een belangrijke stad. Ook nu winnen de rebellen weer terrein. In Ramouseh zouden ze een militaire installatie onder de voet gelopen hebben.quote:
Assad heeft al lang bewezen niet geschikt te zijn. Je kunt hem ook niet vergelijken met het bestuur van Singapore.quote:Op maandag 14 april 2014 17:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zowel Plato en Edmund Burke erkende de tekortkomingen van democratie.
Je kunt prima een staat besturen zonder democratie, kijk maar naar Singapore.
Verder interesseert met mij geen ene fuck hoe Syrië staatsrechtelijk in elkaar steekt.
[..]
Eerlijk gezegd weet ik het niet. In West-Aleppo is het al tijden niet zo positief voor de SAA. Vergeet niet dat nog niet zo lang geleden plaatsen als Khal al-Assal, Khan Tuman, Khalidye en zo nog in handen van de SAA waren. Alleen in het oosten werd er offensief opgetreden, waarbij grote stukken platteland en zo werden ingenomen ten oosten van de stad.
[..]
Overal. In de media, op Twitter.
[..]
Nou ja, ik een belangrijke stad. Ook nu winnen de rebellen weer terrein. In Ramouseh zouden ze een militaire installatie onder de voet gelopen hebben.
Meer geschikt dan takfiri kannibalen, dat is het enige wat op dit moment telt.quote:Op maandag 14 april 2014 18:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad heeft al lang bewezen niet geschikt te zijn. Je kunt hem ook niet vergelijken met het bestuur van Singapore.
Aparte denkwijze dat je slechts denkt dat er tussen een kanibaal of assad gekozen kan worden. Wist je dat de meeste mensen (ook de rebellen) gematigde mensen zijn? Dat er vele tienduizenden moderne mensen mee strijden? Dat enorm zwart wit denken waarbij appels met peren vergeleken worden en mensen in hokjes gestopt worden moet eens afgelopen zijn. Dat is basisschool niveau.quote:Op maandag 14 april 2014 18:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Meer geschikt dan takfiri kannibalen, dat is het enige wat op dit moment telt.
Jij doet alsof er een redelijk alternatief bestaat voor Assad op dit moment en alsof dit conflict met "verkiezingen" zomaar ineens op te lossen valt. Dat is niet het geval. Het is of Assad of de rebellen (waarvan Islamic Front op dit moment veruit het sterkste is).quote:Op maandag 14 april 2014 18:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Aparte denkwijze dat je slechts denkt dat er tussen een kanibaal of assad gekozen kan worden. Wist je dat de meeste mensen (ook de rebellen) gematigde mensen zijn? Dat er vele tienduizenden moderne mensen mee strijden? Dat enorm zwart wit denken waarbij appels met peren vergeleken worden en mensen in hokjes gestopt worden moet eens afgelopen zijn. Dat is basisschool niveau.
Wat dacht je ervan als assad per direct opstapte en dat er een internationale vredesmissie zou komen met een overgangsregering?quote:Op maandag 14 april 2014 18:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij doet alsof er een redelijk alternatief bestaat voor Assad op dit moment en alsof dit conflict met "verkiezingen" zomaar ineens op te lossen valt. Dat is niet het geval. Het is of Assad of de rebellen (waarvan Islamic Front op dit moment veruit het sterkste is).
Nou niet, Assad is simpelweg de beste garantie voor een seculier, veilig en welvarend syrie. Er is geen alternatief voor Assad. Dat weet hij ook, daarom krijg hij steun. De door het westen, Israel ,de Turken en de golfstaten gestarte burgeroorlog had er helemaal niet hoeven te zijn. Assad kan hier niets aan doen en probeert juist met eer en geweten het geweld zoveel mogelijk te beperken. Helaas luisteren terroristen alleen naar kogels en bommen.quote:Op zondag 13 april 2014 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Persoonlijke principes/ego belangrijker vinden dan het welzijn van je land... en leven...
Uhhh ben je vergeten dat dagelijks onbewapende demonstranten werden doodgeschoten omdat ze eerlijke verkiezingen wilden hebben?quote:Op maandag 14 april 2014 18:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou niet, Assad is simpelweg de beste garantie voor een seculier, veilig en welvarend syrie. Er is geen alternatief voor Assad. Dat weet hij ook, daarom krijg hij steun. De door het westen, Israel ,de Turken en de golfstaten gestarte burgeroorlog had er helemaal niet hoeven te zijn. Assad kan hier niets aan doen en probeert juist met eer en geweten het geweld zoveel mogelijk te beperken. Helaas luisteren terroristen alleen naar kogels en bommen.
Ik zeg niet dat Assad een man is van de gebroken ploegscharen. Uiteraard heeft hij (en zijn vader voor hem) vaak stevig geweld moeten gebruiken om het land bij elkaar te houden. Dit neemt niet weg dat zonder de massale wapenleveranties en steun aan de oppositie deze burgeroorlog nooit was ontstaan .omdat de opstand dan gewoon met relatief beperkt geweld in de kiem gesmoord was.quote:Op maandag 14 april 2014 18:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uhhh ben je vergeten dat dagelijks onbewapende demonstranten werden doodgeschoten omdat ze eerlijke verkiezingen wilden hebben?
in b4 groenlinks acties zoals in Afghanistanquote:Op maandag 14 april 2014 18:51 schreef IPA35 het volgende:
Vredesmissie? Na Irak en Afghanistan zou je daar toch genezen van moeten zijn. Wie moeten het doen? NAVO? Wij zijn gore varkens in hun ogen dus dat gaat ook tegenstand opleveren.
Nederland en haar totaal uitgeklede leger wil ik sowiezo niet inzetten. Is onverantwoord en bovendien ben ik ideologisch tegen zulke dingen.
Er is geen 'echt' tekort.quote:Op maandag 14 april 2014 17:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tekort aan mankracht is tekort aan mankracht. Interessant discussie techniek, zo erg in detail gaan totdat er verschillen ontstaan. Die moet ik onthouden
quote:Gevangen in Syrië: de hel op aarde
maandag 14 apr 2014, 15:59 (Update: 14-04-14, 17:28)
De VN heeft een rapport (.pdf) uitgebracht over martelingen in gevangenissen in Syrië: in die van de overheid en die van rebellengroepen. Het document leest als een beschrijving van de hel op aarde.
Het rapport van de VN-Hoge Commissaris voor de Mensenrechten, Navi Pillay, is gebaseerd op gesprekken met ex-gevangenen van beide partijen. Sommigen stonden op een lijst van gezochte personen, anderen waren op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, toen ze werden opgepakt.
Teennagels
Het rapport schrijft over een 30-jarige student die in handen was gevallen van de inlichtingendienst van de Syrische luchtmacht. Nadat hij in een gevangenis in Hama in elkaar was geslagen, werden bij hem plukken baardhaar uitgetrokken, zijn voeten werden verbrand en zijn teennagels uitgerukt.
Een 26-jarige vrouw vertelde de onderzoekers over ondervragingen die de hele nacht doorgingen, waarbij ze met elektriciteitssnoeren werd geslagen en haar tanden werden uitgetrokken. Ook werden zij en een andere vrouw een keer verkracht.
Rebellen
Niet alle gevangenen overleefden het geweld. In enkele gevallen werd de familie gedwongen om een verklaring te ondertekenen waarin staat dat hun familielid door rebellen werd vermoord.
Zeer zware martelingen komen ook in gevangenissen van rebellen voor. Mensenrechtenactivisten die daar onderzoek naar doen, lopen groot gevaar, omdat ze als aanhangers van de regering of van concurrerende rebellengroepen worden beschouwd.
Oproep
VN-commissaris Pillay wijst erop dat martelen een oorlogsmisdaad is. "Als het systematisch of op grote schaal wordt toegepast, wat in Syrië bijna zeker het geval is, wordt het ook een misdaad tegen de menselijkheid", zegt ze.
Ze roept beide partijen op om er onmiddellijk mee op te houden en gevangenen waar geen bewijzen tegen zijn, vrij te laten. De anderen moeten menselijk worden behandeld.
Ook wil zij dat de beheerders van de gevangenissen onaangekondigde bezoeken van internationale waarnemers toestaan, zodat die toezicht kunnen houden.
Exact.quote:Op maandag 14 april 2014 19:19 schreef expans het volgende:
in b4 groenlinks acties zoals in Afghanistan
Blauwhelmen nog welquote:Op maandag 14 april 2014 20:49 schreef firefly3 het volgende:
Aha dus een internationaal vredesmissie van de blauwhelmen is niet mogelijk, en is het meteen een tweede Afghanistan. Genoeg mogelijkheden als assad afstapt, maar volgens mij vinden jullie die dictator stiekem leuk
Als er een regering aangesteld wordt die de oude assad aanhangers goed vinden en ook de grootste rebellen groepen, ben je al een heel eind. Alleen de mensen die al hun liefde aan langnek hebben gegeven hebben het wat moeilijk. Die voelen een emotionele bandquote:Op maandag 14 april 2014 20:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blauwhelmen nog wel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Ze zult tienduizenden soldaten nodig hebben, zware wapens, surveillance vliegtuigen/UAV's, loyale milities en what not om dat land in bedwang te houden.
Maar wie dan? Wie heeft gezag genoeg om de genocidale neigingen van de rebellen in bedwang te houden EN hen tegelijkertijd zover krijgt de wapens neer te leggen?quote:Op maandag 14 april 2014 21:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als er een regering aangesteld wordt die de oude assad aanhangers goed vinden en ook de grootste rebellen groepen, ben je al een heel eind. Alleen de mensen die al hun liefde aan langnek hebben gegeven hebben het wat moeilijk. Die voelen een emotionele band
Lekker voor ze.quote:Op maandag 14 april 2014 20:53 schreef Charismatisch het volgende:
Drie journalisten gedood in Syrië
Drie journalisten die werkten voor het Libanese Al-Manar TV, dat in handen is van Hezbollah, zijn maandag om het leven gekomen toen de auto waarin ze zaten werd doorzeefd met kogels. Dat heeft de televisiezender maandag bekendgemaakt. De journalisten waren in Maloula, een oude christelijke stad, die kort daarvoor was heroverd door het Syrische leger.
De drie zijn verslaggever Hamza al-Haj Hassan, technicus Halim Allaw en cameraman Moahmmed Mantash. Twee andere collega's raakten gewond. Op beelden is te zien dat hun auto vol met kogelgaten zit. Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten werden de drie journalisten getroffen door een scherpschutter van een rebellenbrigade. Vier Syrische militairen die de mannen probeerden te redden moesten hun actie eveneens met de dood bekopen.
Hezbollah is een trouw bondgenoot van de Syrische president Bashar Assad. Strijders van de beweging zijjn naar Syrië gereisd en zijn van groot belang gebleken bij het heroveren van belangrijke plaatsen langs de grens met Libanon.
Jullie reageren ook altijd zo als er rebellen worden gedood dus even tijd voor een tegengeluid.quote:
Onzin, ik reageer alleen zo als er extremistische terroristen gedood zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 22:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jullie reageren ook altijd zo als er rebellen worden gedood dus even tijd voor een tegengeluid.
Ik rouw niet om een journalist die steeds pro-Assad propaganda verspreidt.quote:Op maandag 14 april 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, ik reageer alleen zo als er extremistische terroristen gedood zijn.
Heb jij daadwerkelijk niet de intellectuele capaciteiten om het verschil te zien tussen iemand van ISIS of een journalist?
Niet rouwen om iemand - op zijn graf dansen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:06 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik rouw niet om een journalist die steeds pro-Assad propaganda verspreidt.
Salafi's zijn over het algemeen dan ook weinig rationeel handelende mensen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet rouwen om iemand - op zijn graf dansen.
Zie jij het verschil?
Assad fanboys ook niet.quote:Op maandag 14 april 2014 22:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Salafi's zijn over het algemeen dan ook weinig rationeel handelende mensen.
Ik heb er weinig ervaring mee. Op SyrianPerspective maken ze me wel altijd uit voor hasbarah Jood.quote:
Je hebt overal verschillende gradaties in hé.quote:Op maandag 14 april 2014 22:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb er weinig ervaring mee. Op SyrianPerspective maken ze me altijd uit voor hasbarah Jood.
Fan gaat wel een beetje ver...quote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt overal verschillende gradaties in hé.
Zo is Baklava niet te vergelijken met mensen van ISIS, toch deelt hij bepaalde zaken. En zo ben jij niet te vergelijken met SyrianPerspective, maar je bent wel degelijk een Assadfanboy.
Vast...quote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Whatever, je weet wat ik bedoel toch?
Wtf is er mis met jou man. Dit zijn journalisten. Al waren het de journalisten van de 'vijand'.quote:
Jawel. Maar niet zozeer om zijn persoon.quote:
Ik vind dit soort rapporten altijd vrij lachwekkend. Alsof Syrië een uitzondering is in het MO op dit gebied. Neem nou de 2 voorvechters voor democratie en mensenrechten in Syrië....Jordanië en Saoedi-Arabiëquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |