Volkomen mee eens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat jij nou die wrede dictator wilt behouden betekend niet dat anderen dat ook willen. Tijd voor verkiezingen daar!
Beter dan een reeds besliste oorlog langer uitrekken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat jij nou die wrede dictator wilt behouden betekend niet dat anderen dat ook willen. Tijd voor verkiezingen daar!
Mwha, van echt steunen is nooit sprake geweest. Ze liggen juist meer dwars, het doel is vooral de oorlog te verlengen, aldus de New York Times.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:01 schreef firefly3 het volgende:
Wel goed dat ze de gematigde rebellen blijven steunen!!
(artikel gaat verder)quote:Warily, Jordan Assists Rebels in Syrian War
IRBID, Jordan — When rebels want to return to Syria to fight, Jordan’s intelligence services give them specific times to cross its border. When the rebels need weapons, they make their request at an “operations room” in Amman staffed by agents from Jordan, Saudi Arabia and the United States.
During more than three years of civil war in Syria, this desert nation has come to the world’s attention largely because it has struggled to shelter hundreds of thousands of refugees. But, quietly, Jordan has also provided a staging ground for rebels and their foreign backers on Syria’s southern front. In the joint Arab-American operations room in Amman, the capital, for example, rebels say they have collected salaries as an incentive not to join better-funded extremist groups.
But this covert aid has been so limited, reflecting the Obama administration’s reluctance to get drawn into another Middle Eastern conflict, that rebels say they have come to doubt that the United States still shares their goal of toppling President Bashar al-Assad.
Photo
Brig. Gen. Abdullah Qarayiza in Irbid, Jordan, near the Syrian border. He said his arms requests were rejected twice by a command center in Amman, Jordan. Credit Warrick Page for The New York Times
In fact, many rebels say they believe that the Obama administration is giving just enough to keep the rebel cause alive, but not enough to actually help it win, as part of a dark strategy aimed at prolonging the war. They say that in some cases their backers even push them to avoid attacking strategic targets, part of what they see as that effort to keep the conflict burning.
“The aid that comes in now is only enough to keep us alive, and it covers only the lowest level of needs,” said Brig. Gen. Asaad al-Zoabi, a Syrian fighter pilot who defected and now works in the operations room.
“They call it aid, but I don’t consider it aid,” he said. “I consider it buying time and giving people the illusion that there is aid when really there is not.”
While much attention has been focused on Syria’s northern front, where rebels move in freely from neighboring Turkey, the southern region has been far more controlled. And despite recent reports of an invigorated “southern front” of rebel forces, recent interviews with more than two dozen rebel commanders, fighters and Jordanian and foreign officials painted a picture of a largely stagnant southern battlefield, one that is heavily influenced by outside powers whose main goals are to limit the rise of extremists and preserve stability in Jordan.
Increasing the military threat against Mr. Assad is not part of the plan, rebels say.
Assad gaat 80% van de bevolking uitmoordenquote:Op vrijdag 11 april 2014 19:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maargoed, het herrenvolk van Assad wat sektarische zuiveringen laten plegen op die verderfelijke soennieten is veel beter natuurlijk
Jij denkt serieus dat die chemische aanval op Ghouta een hoax is?quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:50 schreef neith88 het volgende:
De vele leugens die verspreidt zijn over het dictatoriale regime van Assad zijn puur eenzijdig en de meesten hebben geen idee wat er aan de hand is in Syrie. De kinderen die zijn gestorven door chemische wapens?.. Een andere kant van het verhaal is dat er tientallen kinderen zijn ontvoerd door de rebellen, er zijn foto's gemaakt door de rebellen en vervolgens opgestuurd naar westerse media.
Ja zo gek en dom kunnen Assad-aanhangers zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat die chemische aanval op Ghouta een hoax is?
Dat hebben ze wel. Maar je spreekt jezelf tegen zie ik, eerst zeg je dat de aanval een hoax is en stel je dat de rebellen het hebben gedaan.quote:@Frikandel. Ja daar ben ik van overtuigd, gezien het feit dat de Syrische regering niet eens sarin in zijn bezit had
Dat is geen argument.quote:en de VS onmiddelijk hebben gereageerd zonder dat ze correcte informatie hadden.
Ah, oke. Hoax is een engels woord voor bedrog. Ik dacht daardoor dat je zei dat er nooit een gifgasaanval had plaatsgevonden. Het is geen mediaterm trouwens, die omschrijven dat iets minder schreeuwerig, tenminste dat hoop ik.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:38 schreef neith88 het volgende:
Hoax.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met deze media termen. Wellicht een fout van mijn kant..
Nou nee, niet echt.quote:Aleppo is in handen van de terroristen,
Nee, Syri heeft haar chemische wapens zelf geproduceerd in eigen land, met behulp van Egypte en de Sovjets.quote:de meerderheid van de Turkse grens smokkelt wapens.. Syrie gebruikt een chemisch wapen dat uit de Sovjet-Unie dat is van rond de jaren 80.
Sorry, maar ik snap nu niet wat je bedoelt.quote:De gene die is gebruikt is ouder en heeft Syrie niet gebruikt. De VN heeft dat ook aangegeven.
Makkelijker om te smokkelen in een burgeroorlog? Je moet door gebieden rijden zowel in handen van opstandelingen als het regime, waar ook nog eens gevochten wordt. Vervolgens krijg je die meterslange raketten en honderden liters sarin ongezien in een belegerde buitenwijk? Dat lijkt me op z'n zachts gezegd onwaarschijnlijk. Hersh laat hiermee enorme gaten zien in zijn verhaal.quote:Dus het smokkelen van wapens is makkelijker. Gezien het feit dat Syrie in een burgeroorlog is, is het makkelijk om via auto''s wapens te smokkelen.
Integendeel,op de vooravond van de aanval zat Assad diep in de stront in Damascus.quote:Damascus was aan de winnende hand, dus waarom zou er sarin gas gebruikt worden als er goed werk werd geleverd.
Ik kan toch ook gewoon zien wat er in het filmpje wordt gezegd? Ik kende de statement van Carla del Ponte al, vlak na haar uitspraken heeft het gehele VN-team zich hiervan gedistantieerd. Buiten dat presenteerde Del Ponte geen enkele onderbouwing of bewijs voor haar uitspraak.quote:Lees de tekst bij dit filmpje maar eens...
"U.N. Strong Suspicions That Syrian Rebels Used Sarin Gas syrian rebels chemical weapons un united nations. Syrian rebels have made use of the deadly nerve agent sarin in their war-torn country's conflict, UN human ....."
Rebellen die hoofden afhakken zijn zwaar in de minderheid, of dacht je echt dat zo'n 80.000 duizend man hoofden afhakken?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef neith88 het volgende:
Baklava, ik zie mezelf niet als gek en dom...? Zou jij jezelf willen associren met de rebellen daar die hoofden afhakken van de ongelovige? En daadwerkelijk denken dat ze door deze jihad hun maagden krijgen?
@Frikandel. Ja daar ben ik van overtuigd, gezien het feit dat de Syrische regering niet eens sarin in zijn bezit had en de VS onmiddelijk hebben gereageerd zonder dat ze correcte informatie hadden.
https://syrianfreepress.w(...)hing-but-propaganda/
http://www.lrb.co.uk/v35/n24/seymour-m-hersh/whose-sarin
http://my.telegraph.co.uk(...)al-weapons-in-syria/
http://www.globalresearch(...)ical-weapons/5348413
Alsof de internationale gemeenschap daarin genteresseerd is. De internationale gemeenschap was niet eens genteresseerd in het sturen van VN waarnemers naar Libi, in plaats daarvan stuurden ze bommen op basis van wat achteraf natuurlijk leugens bleken te zijn van de oppositie. (luchtaanvallen/huurlingen/verkrachtingen).quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:13 schreef firefly3 het volgende:
Als assad een normaal mens was geweest had hij vanaf het begin verkiezingen gentroduceerd en met behulp van de internationale gemeenschap eenvoudig eventuele wanorde kunnen oplossen. Maar nee, meneertje wilt pers zijn macht behouden.
Inmiddels vind ik het bewijs dat die kant op wijst zeer hard. Enkele voorbeelden uit mijn hoofd:quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:07 schreef Phlogi2013 het volgende:
Welke onderbouwing is er dan voor de beschuldiging dat Assad achter die gifgas aanval zat?
Verklaar.quote:Ik denk dat je geen van beide partijen te snel moet geloven. En de VN staat helaas niet buiten de politieke invloed van partijen in dit conflict. Wanneer daar tegenstrijdige geluiden vandaan komen mag je je best afvragen wat er achter de schermen speelt.
Geen tactisch doel? Ik heb net nog aangegeven dat de militaire situatie van Assad in Damascus hachelijk was.quote:Als het niet zo volstrekt absurd zou zijn dat Assad die.aanval zonder tactisch doel, met potentieel vergaande en voor hem zeer schadelijke gevolgen, op een moment dat de VN net neerstrijkt in Syri... Dan had ik het wellicht geloofd.
Je hoeft de officile lezing dan ook niet zomaar voor waar aan te nemen. In de afgelopen 8 maanden is er echter prima onderzoek verricht wat mij betreft.quote:Maar er is echt te veel raars aan de officile lezing om die maar gewoon voor waar aan te nemen.
Vooralsnog krijgen de Amerikanen het nadeel van de twijfel hier.
Assad is diegene die het uitrekt. Hij kan per direct afstand nemen van zijn dictatorschap en met de internationale gemeenschap verkiezingen organiseren. Maar hij wilt aan de macht blijven. Ik zie assad 100 procent verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Beter dan een reeds besliste oorlog langer uitrekken.
Op dit moment hebben verkiezingen geen zin meer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad is diegene die het uitrekt. Hij kan per direct afstand nemen van zijn dictatorschap en met de internationale gemeenschap verkiezingen organiseren. Maar hij wilt aan de macht blijven. Ik zie assad 100 procent verantwoordelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |