abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138609349




Circuit information

Lap data
Lap length - 5.412km (3.363 miles)
Race laps - 57
Race distance - 308.238km (191.53 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005
Fastest lap - 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and third straight
Distance from grid to turn one - 265m

Car performance
Full throttle - 66%
Longest flat-out section - 1205m
Downforce level - Medium
Fuel use per lap - 1.8kg
Time penalty per lap of fuel - 0.054s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2013 - 21.031s by Red Bull
2014 prime tyre - Medium (2013: Hard)
2014 option tyre - Soft (2013: Medium)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

090421_134184_tijdschema.jpg



090421_134184_tv.jpg

Sport1
Alle trainingen en sessie zijn live te volgen op Sport1
Hier de tv-gids.

RTL (DE)
Kwalificatie en Race zijn live te volgen bij RTL.
Hier de TV-gids.

BBC
BBC heeft enkel de samenvattingen.
Hier de tv gids. Denk aan het uur tijdsverschil!

FP3 - 14:00
Kwalificatie - 17:00
Race - 17:00
Continue stream van Sky F1

Sfeerimpressie

Rondje Bahrein met Nico Rosberg.









Teamviewer Livetiming
Live timing planning
Tweede Vrije Training: m12-260-933
Derde Vrije Training: m45-123-921
Race: m55-097-139

Game On!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138609422
Bij Mercedes test Rossberg op dinsdag en Hamilton op woensdag.
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/453126554441109504
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2014 @ 13:59:52 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138609437
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138609477
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden _O-
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138609798
quote:
Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.

"We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong", aldus Maldonado.
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/

_O- :'( :')

Wat een randdebiel is het ook...
  maandag 7 april 2014 @ 14:10:28 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138609811
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 14:00 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden :)
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138611190
Dat Malle Nado de schuldige is, staat vast !

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
pi_138611741
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).

Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
  maandag 7 april 2014 @ 15:04:40 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138611832
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat).

Het is een ook een simpel natuurkundig effect. Je hebt twee banden (rechterachterband van Guit en linkervoorband van Maldonado) en die draaien in tegenovergestelde richting [edit] op het punt van contact he ;)[/edit]. Als ze op die manier in contact komen hebben ze een sterke neiging elkaar af te stoten. De auto(band) van Maldonado wordt naar beneden gedrukt, maar daar zit asfalt dus die band gaat nergens heen. Dan kiest 100% van de energie de weg van de minste weerstand en dat was in dit geval helaas dat Guit de lucht in ging. Weinig aan te doen bij een open wheel sport, behalve natuurlijk Maldonado vervangen door iemand met meer dan 4 hersencellen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138611969
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).

Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_138611993
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren.
  maandag 7 april 2014 @ 15:13:47 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_138612105
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk.

Mooie GP verder, ik heb genoten. 14.gif
Ik ben geen fan van geregisseerde safety car momenten, maar het brengt toch wel een bakje extra spanning zo 10 ronden voor het einde nog even een sprint race erin te doen. :@
  maandag 7 april 2014 @ 15:15:14 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138612159
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 7 april 2014 @ 15:17:21 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_138612240
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...


Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... 10.gif
Wat een klapjosti joh...
  maandag 7 april 2014 @ 15:18:56 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_138612302
Godsamme wat gaat zo'n ding eigenlijk makkelijk over de kop.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 7 april 2014 @ 15:52:49 #16
411900 Huisdealer
Voor al uw geschudde kaarten.
pi_138613543
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elk jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Huisdealer op 07-04-2014 16:31:01 ]
  maandag 7 april 2014 @ 16:02:37 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138613900
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138614130
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 16:11:32 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138614296
Voor mij begint dat ook de spelen, die vrije trainingen. Kwalificatie wil ik nog net niet missen, maar gister tijdens de race dit topic voorbij zien komen terwijl ik zelf niet keek was nog best pijnlijk :'(

Als iedere race nou zou was zoals gisteren zou ik er vast nog wat meer bij betrokken blijven en meer coureurs echt in de gaten houden, nu geef ik zelfs niks meer om het team waar ik al jaren fan van ben (Ferrari).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 7 april 2014 @ 16:15:41 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138614459
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
  maandag 7 april 2014 @ 16:23:33 #21
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_138614783
Ik kan gerust races missen tegenwoordig, vroeger stond ik zelfs om 4 uur s nachts op voor een kwalificatie in Australie. Tegenwoordig zet ik het op de achtergrond aan als ik er aan denk :') Sport is totaal naar de klote. Toen Schumacher terug kwam heb ik het wat fanatieker gevolgd, maar nu is het weer terug bij af.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 7 april 2014 @ 16:23:34 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138614784
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minder
pi_138614836
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 7 april 2014 @ 16:25:19 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138614856
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
Ook dat
pi_138614866
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138614905
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:02 schreef twiFight het volgende:
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft.
Dit!
Ik kijk ook graag snooker daar zullen er ook zat bij in slaap sukkelen!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 april 2014 @ 16:26:58 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138614935
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:

[..]

30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 16:28:11 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138614999
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Karstman het volgende:
Ik kijk ook graag snooker daar zullen er ook zat bij in slaap sukkelen!
Brilliant voorbeeld :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 7 april 2014 @ 16:28:40 #29
411900 Huisdealer
Voor al uw geschudde kaarten.
pi_138615017
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:

[..]

30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
Duidelijk een kenner!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien. :)
pi_138615134
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert... :P 8-)

Ik mag overigens graag een MotoGP race kijken hoor, alleen blijf ik er niet voor thuis.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 april 2014 @ 16:32:29 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138615174
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 16:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert... :P 8-)

Ik mag overigens graag een MotoGP race kijken hoor, alleen blijf ik er niet voor thuis.
Ik vind saaie races ook niet zo'n probleem. Sowieso is een race in die klasse en in de F1 nooit echt saai. Als iemand dat wel vindt kan hij wellicht beter een andere hobby zoeken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138615377
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:28 schreef Huisdealer het volgende:

[..]

Duidelijk een kenner!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien. :)
Zeker een kenner ;)

Wat ik mooi vind aan MotoGP dat het op mij overkomt alsof er minder wordt gezeken, binnen de teams en door rijders over dat het met het materiaal niet klopt dat er rijders worden voorgetrokken of ander huilie gedrag dat je in de F1 wel meer ziet. Maar misschien komt dat omdat ik het minder direct volg dan de F1.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138615418
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Als je meer actie wilt hebben moet je naar een spec serie kijken waar elke auto (bijna) hetzelfde is, zoals de GP2 of de IndyCars of zo (en dan nog zitten er saaie races tussen). Formule 1 heeft juist een extra dimensie dat iedere constructeur zijn eigen auto moet bouwen, er meerdere motorenleveranciers zijn en dan elke race weer kijken hoe iedereen ervoor staat en wie er het beste met de regels en techniek om kan gaan. En er zijn altijd wel gevechten in de race te vinden, al hoeft dat niet perse om de eerste plaats te zijn.

De afgelopen jaren zijn de teams ook veel competitiever geworden en ligt het veld dichter bij elkaar dan zo'n 5 a 10 jaar geleden, waardoor er meer teams om de punten kunnen vechten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 7 april 2014 @ 16:38:04 #34
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138615429
Zo heb ik nog wel eens wat jaren BTCC gevolgd, dat vond ik ook mooi om te zien. Incidenteel rallies, truck races (circuit), motogp en wat indycar.

Maar ik moet zeggen dat ik alles minder fanatiek volg. Volgens mij gewoon omdat ik ouder wordt en andere prioriteiten heb. Vroeger kon ik niet wachten om in mijn vrije uurtjes weer <game X> te spelen of elk weekend de kroeg in te duiken of gelijk <film Y> in de bios te zien. Nu kan het mij allemaal niet zo lijen en vind ik het net zo leuk als ik het een paar maanden later pas doe en als het er helemaal niet van komt lig ik er ook niet van wakker.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138615806
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:38 schreef twiFight het volgende:
Zo heb ik nog wel eens wat jaren BTCC gevolgd, dat vond ik ook mooi om te zien. Incidenteel rallies, truck races (circuit), motogp en wat indycar.

Oh ja dat heb ik ook nog een tijd gevolgd, met Alain Menu en hoe heten die lui ook al weer. Indycar, Sprint cup en Nascar wil ik ook nog wel eens zien maar sinds ESPN America gestopt is met uitzenden in Nederland komt dat er ook nooit meer van.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138615857
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 april 2014 @ 16:52:38 #37
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138616105
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 16:47 schreef Karstman het volgende:

[..]

Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1
jurywaardering: 8,1 punten op het rijbewijs ja...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 7 april 2014 @ 17:06:13 #38
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_138616779
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
Inderdaad. Dit hoort onder de highlights van dit seizoen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 17:51:56 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138618559
-Verkeerde topic-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 17:54:54 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138618660
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:51 schreef Nattekat het volgende:
a
b
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2014 @ 17:55:49 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138618692
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

b
De C van Coulthard
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 april 2014 @ 17:58:01 #42
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138618764
Olav had, op zijn slechte commentaar na, wel weer een leuk verhaaltje over Bernie zondag. Die F1 weer wilt overnemen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 17:58:24 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138618778
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2014 17:58 schreef Smoofie het volgende:
Olav had, op zijn slechte commentaar na, wel weer een leuk verhaaltje over Bernie zondag. Die F1 weer wilt overnemen.
Haten op Olav :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 7 april 2014 @ 18:00:28 #44
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138618840
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Haten op Olav :')
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 18:03:47 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138618942
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2014 18:00 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest :')

Maar als jij liever Ronald hebt...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 7 april 2014 @ 18:24:53 #46
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138619682
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest :')

Maar als jij liever Ronald hebt...
Miss moeten ze beiden commentaar geven.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_138619699
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/

_O- :'( :')

Wat een randdebiel is het ook...
Die moet echt de F1 uit, als 'ie zelf nog steeds niet doorheeft wat 'ie verkeerd gedaan heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).

Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd.


Dat waren pas mooie wagens _O_
pi_138619891
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest :')
Nee dat niet, maar in dezelfde shot was voor de inhaalactie de andere RB te zien in beeld en op dat moment reed Vettel voor Ricardo, dus als de achterste van de 2 RB's iemand inhaalt dan is dat altijd Ricardo in dit geval.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 7 april 2014 @ 18:51:16 #49
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_138620566
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden _O-
Bron?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 7 april 2014 @ 19:16:38 #50
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138621758
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Bron?
http://www.jamesallenonf1(...)-ferrari-weaknesses/

Ferrari president Luca di Montezemolo left the circuit with 12 laps of the Bahrain Grand Prix still to go, missing the final sprint finish after the safety car, but having taken in enough to know that his team is once again in trouble.

The new hybrid turbo era has not dawned well for Ferrari, with Montezemolo forced to admit that, To see this Ferrari is painful.


Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd.

quote:
[ afbeelding ]
Dat waren pas mooie wagens _O_
Er gebeurde in die tijd ook veel meer in 5 ronden dan nu in de hele jaar van de formule 1



[ Bericht 29% gewijzigd door RAVW op 07-04-2014 19:31:48 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 19:56:40 #51
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138623908
Ik vind de 1997 spec auto's de allermooiste uit de geschiedenis.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 19:57:04 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138623931
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 19:59:08 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138624039
Allemaal van voor mijn tijd :{w

En ik heb echt geen idee...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 7 april 2014 @ 20:00:51 #54
67174 Dos37
Come on Twente
pi_138624131
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens :)
Mika O+
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 20:04:43 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138624316
België 2008 dan maar O+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 20:06:49 #56
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138624427
Spanje 1999 had 1 inhaalactie _O_ :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138624547
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens :)
Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine.
  Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 20:13:41 #58
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138624759
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:09 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine.
Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot.

Frentzen reed toen goed, Barrichello deed het ook fantastisch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138625090
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot.

Frentzen reed toen goed, Barrichello deed het ook fantastisch.
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.

DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.

Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
pi_138625174
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.

DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.

Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
Frentzen moet zich goed voelen bij een team om te presteren. Bij Williams voelde hij zich dat niet, bij Jordan wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 20:22:41 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138625224
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.

DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.

Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
Mwah, Hakkinen was in 1994 naast Schumacher de beste coureur, en schat ik wel hoger in dan Hill en Villeneuve. Die Ferrari uit 98 en 99 was ook echt wel minder slecht. 11 poles in een jaar binnen halen terwijl je teamgenoot er nauwelijks een haalt zegt ook iets.

Hij had alleen wel vaak crashes tov sommige andere toppers.
En ik dacht dat je cynisch was :@
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138628791
Europa 1999 _O_
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_138641769

_O_

1999 was echt een van de mooiste seizoenen die ik heb gezien! Zo veel gekke en mooie dingen die dat seizoen gebeurde.
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 10:18:01 #64
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138641827
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.

Oneven jaren zijn leuk dus
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:29:37 #65
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138642090
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.

Oneven jaren zijn leuk dus
Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar? ;)

Achteraf is het makkelijk romantiseren natuurlijk. De saaie momenten vergeet je. Over 20 jaar weten we de toffe races van de afgelopen 5 jaar er ook wel tussenuit te pikken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 10:36:35 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138642261
2008 was goed, maar even :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 12:45:39 #67
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138646158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:29 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar? ;)

Achteraf is het makkelijk romantiseren natuurlijk. De saaie momenten vergeet je. Over 20 jaar weten we de toffe races van de afgelopen 5 jaar er ook wel tussenuit te pikken.
Klopt, maar het is spannender als het veld dichter bij elkaar zit. 2004 had nog 2 of 3 aardige races, 2002 had wel een paar leuke gevechten tussen Montoya en Schumi, maar die spanning mis je.

Er zijn maar weinig seizoenen met 7 coureurs die races wonnen (Maximum is 11 in 1982, 1988 en 2002 hadden er slechts 3.) Alleen in 2008 waren er 7 en in 2003 en 2012 8. Zelfs relatief spannende seizoenen als 1997 en 1999 kenden er maar 6.

Er is eigenlijk maar 1 seizoen waarbij één iemand echt overwicht had over het gehele seizoen (ook in punten) wat echt spannend was per race en dat was 1995. Deels met dank aan het weer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:06:01 #68
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_138646857
Jordan _O_





Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_138656477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.

Oneven jaren zijn leuk dus
97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg.
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 18:13:31 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138658483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:16 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg.
Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 18:14:14 #71
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138658516
Daarover gesproken, een quizvraagje. Hoe vaak won Jacques Villeneuve een regenrace?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138659642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie.
Dan denk ik aan Gerard Berger in de Benetton, die daarvoor ziek was, drie races afwezig, toen overleed zijn vader en om het af te maken de GP van Duitsland winnen.
pi_138659850
Die GP van Duitsland was ook wel een heerlijke race inderdaad. Nog niet zo gaaf als de GP van Duitsland in 2000, maar close.. prachtig podium ook met ontroerde Berger !

Geen beste kwaliteit, maarja, toen hadden we nog geen HD.

[ Bericht 32% gewijzigd door Meike26 op 08-04-2014 19:00:37 ]
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:56:27 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138659897
Coronel met zijn plofrapporten :')
pi_138660107
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:56 schreef THEFXR het volgende:
Coronel met zijn plofrapporten :')
Dat wasaltijd nog wel geinig. Jack The Dentist met zijn "Taires Een Isjuu ?" Dat was pas ergerlijk :D
pi_138661070
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarover gesproken, een quizvraagje. Hoe vaak won Jacques Villeneuve een regenrace?
Nooit? :P
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 19:23:00 #77
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138661149
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:21 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Nooit? :P
Klopt.

Die gast kon echt niets. :') En dan toch WDC worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138661297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Klopt.

Die gast kon echt niets. :') En dan toch WDC worden.
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
.
pi_138661465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi :Y
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_138661569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi :Y
Mwah. Nee.
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 19:33:06 #81
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138661689
Alesi was een beetje de Button uit de jaren 90
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138661839
Verstappen had raw speed, net als Maldonado, Kobayasji en in zekere zin Hamilton. Je hebt alleen meer nodig om WDC te winnen.
.
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:39:58 #83
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_138662040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_138662075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alesi was een beetje de Button uit de jaren 90
Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel.
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 19:40:39 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138662080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:39 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel.
Daarnaast was Hill ook niets bijzonders.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 8 april 2014 @ 19:41:10 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138662103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:40 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel.
Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138662150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995
Ah zo, ja idd :)
  dinsdag 8 april 2014 @ 19:42:14 #88
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_138662166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi :Y
Wat Wombcat zegt. Schumacher was veel beter imo.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_138662256
Denk dat in die tijd ook de motor ERG belangrijk was. Want in 98 ging Williams verder met de Mecachrome motor. Dit was gewoon de Renault uit 1997. Mercedes en Ferrari hadden voor 98 de motoren natuurlijk verder ontwikkeld en reden gewoon rondjes om de Williams.
.
pi_138663530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:43 schreef Fer het volgende:
Denk dat in die tijd ook de motor ERG belangrijk was. Want in 98 ging Williams verder met de Mecachrome motor. Dit was gewoon de Renault uit 1997. Mercedes en Ferrari hadden voor 98 de motoren natuurlijk verder ontwikkeld en reden gewoon rondjes om de Williams.
En Newey ging weg bij Williams, dat zal ook niet geholpen hebben.
pi_138663639
Interessant artikeltje over Verstappen die Schumacher en Benetton er van verdacht dat ze elektronische hulpmiddelen op de auto van Schumacher toepaste. Verstappen die tot dan toe in de karting dagen altijd sneller was geweest dan Schumacher kwam plotseling niet eens in de buurt van Schumacher bij Benetton.

quote:
Verstappen tells it as he sees it
December 7, 2011 by Joe Saward
Jos Verstappen has alleged that in 1994 his Benetton team-mate Michael Schumacher was using illegal electronic aids to help him win the Formula 1 World Championship. At the time the FIA discovered software in Schumacher’s Benetton that could have been used to run traction-control, but the federation was never able to prove that the system has actually been used. The team always denied that this was the case.

[..]

Lees verder
pi_138664288
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:24 schreef Beach het volgende:
Europa 1999 _O_
Frankrijk 1990.
pi_138668945
Was het niet zo dat de 1993 wagen de electronica nodig hadden om exact op de limiet te kunnen rijden en dat de 94 Benneton extreem nerveus was door het ontbreken van electronica?

En Schumacher de enige was die er goed mee om kan gaan.
.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2014 @ 22:37:15 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138672525
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.

Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?

Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138673904
Vettel is alleen goed met een topauto om even een sec weg te rijden na de start zodat hij buiten het bereik van DRS is.
Als hij van achteren moet komen is hij niet zo goed opeens.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Sport woensdag 9 april 2014 @ 00:36:17 #96
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138677546
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:36 schreef Fer het volgende:
Was het niet zo dat de 1993 wagen de electronica nodig hadden om exact op de limiet te kunnen rijden en dat de 94 Benneton extreem nerveus was door het ontbreken van electronica?

En Schumacher de enige was die er goed mee om kan gaan.
Dat was toch vooral bij de Williams zo, waardoor Senna in Brazilië verloor van Schumi, en eigenlijk zijn hele trots verloor. Die hele stress heeft die jongen zo kapot gemaakt, die druk van Williams niet kunnen inlossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ie zonder dat nooit dodelijk verongelukt zou zijn, zelfs al kwam het ongeluk door een fout in de auto.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 9 april 2014 @ 00:38:14 #97
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138677589
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.

De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 9 april 2014 @ 00:41:11 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138677654
Dat Vettel zich nog zou moeten bewijzen, wat een quatsch :'). Mensen die dat beweren zijn of enorm biased of blind.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138677904
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.

De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
Met jou ben ik het eens.

Ik verwacht dat Ricciardo aan het einde van het seizoen onder Vettel staat, maar niet zo ver als Webber de laatste jaren

Ik denk dat RB door technische problemen, foutjes en dat soort dingen nog niet heeft kunnen laten zien tot wat ze werkelijk in staat zijn. Niet dat ze Mercedes kunnen verslaan, maar ik schat dat RB dr maar een halve seconde tot 1 seconde achter zit, en de andere teams weer een seconde achterop RB.
  woensdag 9 april 2014 @ 01:26:55 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138678293
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.

De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
Hij laat alleen nog niet heel veel zien dit seizoen... Voorlopig rijdt Ricciardio een stuk beter in dezelfde auto.
The line is a dot to you!
  woensdag 9 april 2014 @ 02:14:20 #101
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138678579
Vettel werd in het verleden ook wel eens verweten dat hij weliswaar sterk is aan kop (iets dat overigens relatief makkelijk rijden is), maar niet zo goed als hij met een slechtere auto zichzelf naar de kop moet rijden.

Dit speelt al wat jaren. Nu is er eerder een seizoen geweest waarbij RBR in de beginfase niet zo sterk was, maar toen speelde Vettel toch nog wel wat klaar. Dus sindsdien ben ik hem het voordeel van de twijfel blijven geven en voor het gemak er van uit blijven gaan dat Vettel ook vanaf het middenveld een sterke race kan rijden.

Ik vond zijn prestaties niet slecht, maar het viel wel op dat Ricciardo sterker lijkt te zijn. Vettel heeft meerdere malen tijdens de race geklaagd over problemen met de auto, maar ik ben er nog niet van overtuigd. We zullen het (hopelijk) merken de komende races. Van mij mag RBR nog wel even in de middenmoot blijven om te zien wat Vettel zelf kan, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze over een paar races gewoon volle mep meedoen voor het podium met beide autos.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 9 april 2014 @ 07:18:50 #102
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138679584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:

Vettel heeft meerdere malen tijdens de race geklaagd over problemen met de auto, maar ik ben er nog niet van overtuigd.
"Please guys, I'm losing power, please do something :'( "
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138679629
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

"Please guys, I'm losing power, please do something :'( "
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 9 april 2014 @ 07:33:49 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138679660
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:28 schreef Joene het volgende:

[..]

vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
Gemiddeld, beetje overdreven, hij is echt wel een stuk beter dan dat en dat laatste is ook niet te bewijzen want hij is nog niet in die situatie geweest.
pi_138681277
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.

De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf,

Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode.
pi_138681297
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

"Please guys, I'm losing power, please do something :'( "
Bij de pitstop er een Mercedes inzetten ^O^
pi_138681321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:
maar eerlijk gezegd denk ik dat ze over een paar races gewoon volle mep meedoen voor het podium met beide autos.
Doen ze toch al? Vettel reed al een podium.
pi_138681444
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.

Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?

Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2014 @ 10:44:51 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138682893
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat Vettel zich nog zou moeten bewijzen, wat een quatsch :'). Mensen die dat beweren zijn of enorm biased of blind.
Hij laat tot nu toe weinig zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2014 @ 10:47:30 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138682943
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:44 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb.
Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138683219
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:28 schreef Joene het volgende:

[..]

vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
Alonso kan anders ook behoorlijk klagen hoor, en die mindere auto viel ook wel mee, het leek misschien zo omdat hij er constant over aan het klagen was een Massa dr niet veel van bakte.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode.
Dat Hamilton niet altijd voor Button eindigde heeft meer met pech voor hamilton en geluk voor Button te maken dan dat Button beter was.
pi_138688367
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept.
Je kan het eigenlijk alleen vergelijken met zijn teammaat, Ricciardo had dit probleem niet en kon gewoon pushen.
pi_138694256
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.

Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?

Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
2012 belde, toen Vettel de eerste drie races outqualified werd door Webber en exact hetzelfde geroeptoeterd werd.

Wacht nou eerst maar eens een volledig seizoen of op z'n minst een half seizoen af om Vettel naar beneden te schrijven.
  woensdag 9 april 2014 @ 16:49:40 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138694365
Bovendien stond hij in de enige race waar hij geen problemen had gewoon op het podium.

Maar ja, sommige mensen hebben een beetje oogkleppen op. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iedereen een hekel heeft aan Mercedes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 9 april 2014 @ 17:02:37 #115
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138694740
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Doen ze toch al? Vettel reed al een podium.
Ja en Ricciardo ook, alhoewel je dat natuurlijk niet mee mag tellen vanwege de DSQ, maar zijn auto deed goed mee.

Maar ik bedoel meer het punt dat sommige mensen blijven janken dat Mercedes elke race van dit jaar P1 en P2 zullen hebben en vooral minimaal een ronde voorsprong op het hele veld. Ik denk dat meerdere races al aangetoond hebben dat dat niet het geval is en dat als RBR een goed weekend heeft ze met beide autos potentie hebben om op het podium te komen. En over een race of twee verwacht ik dat ze dat elk raceweekend weer kunnen.

Ik ben géén fan van RBR, Ricciardo vind ik een prima gozer en Vettel vind ik dan weer saai, maar al met al zou ik het leuk vinden om RBR minimaal een half seizoen rond P8-P10 te zien (bij de start) om te zien wat ze van die races bakken. Ik heb het een paar keer goed zien gaan, een paar keer ronduit matig, maar nog niet bij genoeg races om daar een definitief oordeel over te vellen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138695548
Snelheid en races winnen zijn gewoon verschillende dingen. Puur op snelheid denk ik dat Hamilton de snelste van het veld is, maar vaak verloor ie het op "race management" en domme fouten. Zeker nu met de hardere banden zie je hem dus echt sneller gaan.

Alonso, Vettel en Raikonnen zijn weer beter in race management, Button ook trouwens.

Aan de andere kant heb je bijvoorbeeld een Massa of Perez, die kwa snelheid gewoon kunnen meekomen met de top. Massa was vaak evensnel en soms sneller dan Schumacher en Alonso, tijdens de race verloor die dan terrein helaas.

Massa was echt iemand die vanaf pole de race won, van Vettel hebben we denk ik genoeg inhaalacties gezien op Webber of Raikonnen/Grosjean. Die kan dat echt wel.

Verder is de snelheid van Redbull en Toro Rosso echt wel goed, niks mis met de Renault motor. Ferrari heeft echt wel een veel groter probleem, Lotus ook. Vermoed het laatste jaar misschien zelfs.
.
pi_138700572
Ik zie net de topsnelheden voor het eerst dit seizoen. Denk dat zelfs als RB de snelheid weer terug heeft, ze nog steeds niet langs de Mercdessen komen op het rechte stuk.
.
  woensdag 9 april 2014 @ 20:49:32 #118
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138703218
Nee maar RBR heeft nooit een auto gehad met een hoge topsnelheid. En dat hoeft ook niet, want ze zijn 4 jaar lang kampioen geweest door snel te zijn in de bochten. Dus ik denk niet dat een team als RBR zich erg druk zal maken over de topsnelheden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138703793
Maar dan zal het nog steeds tyre management en inhalen tijdens de stops of starten vanaf pole worden.
.
  woensdag 9 april 2014 @ 21:20:40 #120
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138705021
Niet per se, want als ze al snel zijn in de bochten kunnen ze door dat voordeel wel inhalen. Desalniettemin zal een stuk strategie ook behoorlijk veel uitmaken. Ik denk wel dat RBR het zal moeten hebben van de circuits die hun auto het beste liggen.

Ik vraag me overigens af hoe hun pitstrategie is, op het moment dat ze zélf het verschil moeten maken. Vroeger konden ze veilig met de voorsprong die ze hadden reageren op de directe dreiging. Als die de pit in ging, ging RBR de volgende ronde ook, en zo hadden ze vaak weinig risico. Die luxe ligt nu bij Mercedes. Ik heb de afgelopen jaren bij Webber in het middenveld in ieder geval dramatische pitstrategien gezien.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')