Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwendenquote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/quote:Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.
"We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong", aldus Maldonado.
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)?quote:Op maandag 7 april 2014 14:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren.quote:Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
quote:Op maandag 7 april 2014 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzoquote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minderquote:Op maandag 7 april 2014 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Ook datquote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...quote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
Dit!quote:Op maandag 7 april 2014 16:02 schreef twiFight het volgende:
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft.
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
Brilliant voorbeeldquote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Karstman het volgende:
Ik kijk ook graag snooker daar zullen er ook zat bij in slaap sukkelen!
Duidelijk een kenner!quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien.![]()
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert...quote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.
Ik vind saaie races ook niet zo'n probleem. Sowieso is een race in die klasse en in de F1 nooit echt saai. Als iemand dat wel vindt kan hij wellicht beter een andere hobby zoeken.quote:Op maandag 7 april 2014 16:31 schreef Karstman het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert...![]()
![]()
Ik mag overigens graag een MotoGP race kijken hoor, alleen blijf ik er niet voor thuis.
quote:Op maandag 7 april 2014 16:28 schreef Huisdealer het volgende:
[..]
Duidelijk een kenner!Zeker een kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien.![]()
Wat ik mooi vind aan MotoGP dat het op mij overkomt alsof er minder wordt gezeken, binnen de teams en door rijders over dat het met het materiaal niet klopt dat er rijders worden voorgetrokken of ander huilie gedrag dat je in de F1 wel meer ziet. Maar misschien komt dat omdat ik het minder direct volg dan de F1."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Als je meer actie wilt hebben moet je naar een spec serie kijken waar elke auto (bijna) hetzelfde is, zoals de GP2 of de IndyCars of zo (en dan nog zitten er saaie races tussen). Formule 1 heeft juist een extra dimensie dat iedere constructeur zijn eigen auto moet bouwen, er meerdere motorenleveranciers zijn en dan elke race weer kijken hoe iedereen ervoor staat en wie er het beste met de regels en techniek om kan gaan. En er zijn altijd wel gevechten in de race te vinden, al hoeft dat niet perse om de eerste plaats te zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Oh ja dat heb ik ook nog een tijd gevolgd, met Alain Menu en hoe heten die lui ook al weer. Indycar, Sprint cup en Nascar wil ik ook nog wel eens zien maar sinds ESPN America gestopt is met uitzenden in Nederland komt dat er ook nooit meer van.quote:Op maandag 7 april 2014 16:38 schreef twiFight het volgende:
Zo heb ik nog wel eens wat jaren BTCC gevolgd, dat vond ik ook mooi om te zien. Incidenteel rallies, truck races (circuit), motogp en wat indycar.
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
jurywaardering: 8,1 punten op het rijbewijs ja...quote:Op maandag 7 april 2014 16:47 schreef Karstman het volgende:
[..]
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1
Inderdaad. Dit hoort onder de highlights van dit seizoen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
bquote:
Haten op Olavquote:Op maandag 7 april 2014 17:58 schreef Smoofie het volgende:
Olav had, op zijn slechte commentaar na, wel weer een leuk verhaaltje over Bernie zondag. Die F1 weer wilt overnemen.
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.quote:
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweestquote:Op maandag 7 april 2014 18:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.
Miss moeten ze beiden commentaar geven.quote:Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest
Maar als jij liever Ronald hebt...
Die moet echt de F1 uit, als 'ie zelf nog steeds niet doorheeft wat 'ie verkeerd gedaan heeft.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/
![]()
![]()
![]()
Wat een randdebiel is het ook...
Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Nee dat niet, maar in dezelfde shot was voor de inhaalactie de andere RB te zien in beeld en op dat moment reed Vettel voor Ricardo, dus als de achterste van de 2 RB's iemand inhaalt dan is dat altijd Ricardo in dit geval.quote:Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest
Bron?quote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.jamesallenonf1(...)-ferrari-weaknesses/quote:
Er gebeurde in die tijd ook veel meer in 5 ronden dan nu in de hele jaar van de formule 1quote:
Mikaquote:Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens
Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine.quote:Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens
Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot.quote:Op maandag 7 april 2014 20:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine.
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.quote:Op maandag 7 april 2014 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot.
Frentzen reed toen goed, Barrichello deed het ook fantastisch.
Frentzen moet zich goed voelen bij een team om te presteren. Bij Williams voelde hij zich dat niet, bij Jordan wel.quote:Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.
DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.
Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
Mwah, Hakkinen was in 1994 naast Schumacher de beste coureur, en schat ik wel hoger in dan Hill en Villeneuve. Die Ferrari uit 98 en 99 was ook echt wel minder slecht. 11 poles in een jaar binnen halen terwijl je teamgenoot er nauwelijks een haalt zegt ook iets.quote:Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.
DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.
Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.
Oneven jaren zijn leuk dus
Klopt, maar het is spannender als het veld dichter bij elkaar zit. 2004 had nog 2 of 3 aardige races, 2002 had wel een paar leuke gevechten tussen Montoya en Schumi, maar die spanning mis je.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar?
Achteraf is het makkelijk romantiseren natuurlijk. De saaie momenten vergeet je. Over 20 jaar weten we de toffe races van de afgelopen 5 jaar er ook wel tussenuit te pikken.
97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.
Oneven jaren zijn leuk dus
Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg.
Dan denk ik aan Gerard Berger in de Benetton, die daarvoor ziek was, drie races afwezig, toen overleed zijn vader en om het af te maken de GP van Duitsland winnen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie.
Dat wasaltijd nog wel geinig. Jack The Dentist met zijn "Taires Een Isjuu ?" Dat was pas ergerlijkquote:
Nooit?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarover gesproken, een quizvraagje. Hoe vaak won Jacques Villeneuve een regenrace?
Klopt.quote:
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt.
Die gast kon echt niets.En dan toch WDC worden.
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumiquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
Mwah. Nee.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi
Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alesi was een beetje de Button uit de jaren 90
Daarnaast was Hill ook niets bijzonders.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel.
Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:40 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel.
Ah zo, ja iddquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995
Wat Wombcat zegt. Schumacher was veel beter imo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi
En Newey ging weg bij Williams, dat zal ook niet geholpen hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:43 schreef Fer het volgende:
Denk dat in die tijd ook de motor ERG belangrijk was. Want in 98 ging Williams verder met de Mecachrome motor. Dit was gewoon de Renault uit 1997. Mercedes en Ferrari hadden voor 98 de motoren natuurlijk verder ontwikkeld en reden gewoon rondjes om de Williams.
quote:Verstappen tells it as he sees it
December 7, 2011 by Joe Saward
Jos Verstappen has alleged that in 1994 his Benetton team-mate Michael Schumacher was using illegal electronic aids to help him win the Formula 1 World Championship. At the time the FIA discovered software in Schumacher’s Benetton that could have been used to run traction-control, but the federation was never able to prove that the system has actually been used. The team always denied that this was the case.
[..]
Lees verder
Dat was toch vooral bij de Williams zo, waardoor Senna in Brazilië verloor van Schumi, en eigenlijk zijn hele trots verloor. Die hele stress heeft die jongen zo kapot gemaakt, die druk van Williams niet kunnen inlossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ie zonder dat nooit dodelijk verongelukt zou zijn, zelfs al kwam het ongeluk door een fout in de auto.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:36 schreef Fer het volgende:
Was het niet zo dat de 1993 wagen de electronica nodig hadden om exact op de limiet te kunnen rijden en dat de 94 Benneton extreem nerveus was door het ontbreken van electronica?
En Schumacher de enige was die er goed mee om kan gaan.
Met jou ben ik het eens.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.
De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
Hij laat alleen nog niet heel veel zien dit seizoen... Voorlopig rijdt Ricciardio een stuk beter in dezelfde auto.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.
De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
"Please guys, I'm losing power, please do somethingquote:Op woensdag 9 april 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:
Vettel heeft meerdere malen tijdens de race geklaagd over problemen met de auto, maar ik ben er nog niet van overtuigd.
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschapquote:Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"Please guys, I'm losing power, please do something"
Gemiddeld, beetje overdreven, hij is echt wel een stuk beter dan dat en dat laatste is ook niet te bewijzen want hij is nog niet in die situatie geweest.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:28 schreef Joene het volgende:
[..]
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.
De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf,
Bij de pitstop er een Mercedes inzettenquote:Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"Please guys, I'm losing power, please do something"
Doen ze toch al? Vettel reed al een podium.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:
maar eerlijk gezegd denk ik dat ze over een paar races gewoon volle mep meedoen voor het podium met beide autos.
Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.
Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?
Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
Hij laat tot nu toe weinig zienquote:Op woensdag 9 april 2014 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat Vettel zich nog zou moeten bewijzen, wat een quatsch. Mensen die dat beweren zijn of enorm biased of blind.
Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:44 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb.
Alonso kan anders ook behoorlijk klagen hoor, en die mindere auto viel ook wel mee, het leek misschien zo omdat hij er constant over aan het klagen was een Massa dr niet veel van bakte.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:28 schreef Joene het volgende:
[..]
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
Dat Hamilton niet altijd voor Button eindigde heeft meer met pech voor hamilton en geluk voor Button te maken dan dat Button beter was.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode.
Je kan het eigenlijk alleen vergelijken met zijn teammaat, Ricciardo had dit probleem niet en kon gewoon pushen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept.
2012 belde, toen Vettel de eerste drie races outqualified werd door Webber en exact hetzelfde geroeptoeterd werd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.
Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?
Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
Ja en Ricciardo ook, alhoewel je dat natuurlijk niet mee mag tellen vanwege de DSQ, maar zijn auto deed goed mee.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Doen ze toch al? Vettel reed al een podium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |