abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138609349




Circuit information

Lap data
Lap length - 5.412km (3.363 miles)
Race laps - 57
Race distance - 308.238km (191.53 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005
Fastest lap - 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and third straight
Distance from grid to turn one - 265m

Car performance
Full throttle - 66%
Longest flat-out section - 1205m
Downforce level - Medium
Fuel use per lap - 1.8kg
Time penalty per lap of fuel - 0.054s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2013 - 21.031s by Red Bull
2014 prime tyre - Medium (2013: Hard)
2014 option tyre - Soft (2013: Medium)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

090421_134184_tijdschema.jpg



090421_134184_tv.jpg

Sport1
Alle trainingen en sessie zijn live te volgen op Sport1
Hier de tv-gids.

RTL (DE)
Kwalificatie en Race zijn live te volgen bij RTL.
Hier de TV-gids.

BBC
BBC heeft enkel de samenvattingen.
Hier de tv gids. Denk aan het uur tijdsverschil!

FP3 - 14:00
Kwalificatie - 17:00
Race - 17:00
Continue stream van Sky F1

Sfeerimpressie

Rondje Bahrein met Nico Rosberg.









Teamviewer Livetiming
Live timing planning
Tweede Vrije Training: m12-260-933
Derde Vrije Training: m45-123-921
Race: m55-097-139

Game On!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138609422
Bij Mercedes test Rossberg op dinsdag en Hamilton op woensdag.
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/453126554441109504
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2014 @ 13:59:52 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138609437
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138609477
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden _O-
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138609798
quote:
Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.

"We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong", aldus Maldonado.
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/

_O- :'( :')

Wat een randdebiel is het ook...
  maandag 7 april 2014 @ 14:10:28 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138609811
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 14:00 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden :)
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138611190
Dat Malle Nado de schuldige is, staat vast !

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
pi_138611741
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).

Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
  maandag 7 april 2014 @ 15:04:40 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138611832
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat).

Het is een ook een simpel natuurkundig effect. Je hebt twee banden (rechterachterband van Guit en linkervoorband van Maldonado) en die draaien in tegenovergestelde richting [edit] op het punt van contact he ;)[/edit]. Als ze op die manier in contact komen hebben ze een sterke neiging elkaar af te stoten. De auto(band) van Maldonado wordt naar beneden gedrukt, maar daar zit asfalt dus die band gaat nergens heen. Dan kiest 100% van de energie de weg van de minste weerstand en dat was in dit geval helaas dat Guit de lucht in ging. Weinig aan te doen bij een open wheel sport, behalve natuurlijk Maldonado vervangen door iemand met meer dan 4 hersencellen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138611969
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).

Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_138611993
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren.
  maandag 7 april 2014 @ 15:13:47 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_138612105
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk.

Mooie GP verder, ik heb genoten. 14.gif
Ik ben geen fan van geregisseerde safety car momenten, maar het brengt toch wel een bakje extra spanning zo 10 ronden voor het einde nog even een sprint race erin te doen. :@
  maandag 7 april 2014 @ 15:15:14 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138612159
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 7 april 2014 @ 15:17:21 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_138612240
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...


Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... 10.gif
Wat een klapjosti joh...
  maandag 7 april 2014 @ 15:18:56 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_138612302
Godsamme wat gaat zo'n ding eigenlijk makkelijk over de kop.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 7 april 2014 @ 15:52:49 #16
411900 Huisdealer
Voor al uw geschudde kaarten.
pi_138613543
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elk jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Huisdealer op 07-04-2014 16:31:01 ]
  maandag 7 april 2014 @ 16:02:37 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138613900
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138614130
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 16:11:32 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138614296
Voor mij begint dat ook de spelen, die vrije trainingen. Kwalificatie wil ik nog net niet missen, maar gister tijdens de race dit topic voorbij zien komen terwijl ik zelf niet keek was nog best pijnlijk :'(

Als iedere race nou zou was zoals gisteren zou ik er vast nog wat meer bij betrokken blijven en meer coureurs echt in de gaten houden, nu geef ik zelfs niks meer om het team waar ik al jaren fan van ben (Ferrari).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 7 april 2014 @ 16:15:41 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138614459
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
  maandag 7 april 2014 @ 16:23:33 #21
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_138614783
Ik kan gerust races missen tegenwoordig, vroeger stond ik zelfs om 4 uur s nachts op voor een kwalificatie in Australie. Tegenwoordig zet ik het op de achtergrond aan als ik er aan denk :') Sport is totaal naar de klote. Toen Schumacher terug kwam heb ik het wat fanatieker gevolgd, maar nu is het weer terug bij af.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 7 april 2014 @ 16:23:34 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138614784
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minder
pi_138614836
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 7 april 2014 @ 16:25:19 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138614856
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
Ook dat
pi_138614866
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')