Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwendenquote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/quote:Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.
"We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong", aldus Maldonado.
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)?quote:Op maandag 7 april 2014 14:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren.quote:Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
quote:Op maandag 7 april 2014 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzoquote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minderquote:Op maandag 7 april 2014 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Ook datquote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...quote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |