Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwendenquote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/quote:Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.
"We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong", aldus Maldonado.
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)?quote:Op maandag 7 april 2014 14:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren.quote:Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
quote:Op maandag 7 april 2014 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzoquote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minderquote:Op maandag 7 april 2014 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Ook datquote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...quote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
Dit!quote:Op maandag 7 april 2014 16:02 schreef twiFight het volgende:
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft.
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
Brilliant voorbeeldquote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Karstman het volgende:
Ik kijk ook graag snooker daar zullen er ook zat bij in slaap sukkelen!
Duidelijk een kenner!quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien.![]()
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert...quote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.
Ik vind saaie races ook niet zo'n probleem. Sowieso is een race in die klasse en in de F1 nooit echt saai. Als iemand dat wel vindt kan hij wellicht beter een andere hobby zoeken.quote:Op maandag 7 april 2014 16:31 schreef Karstman het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert...![]()
![]()
Ik mag overigens graag een MotoGP race kijken hoor, alleen blijf ik er niet voor thuis.
quote:Op maandag 7 april 2014 16:28 schreef Huisdealer het volgende:
[..]
Duidelijk een kenner!Zeker een kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien.![]()
Wat ik mooi vind aan MotoGP dat het op mij overkomt alsof er minder wordt gezeken, binnen de teams en door rijders over dat het met het materiaal niet klopt dat er rijders worden voorgetrokken of ander huilie gedrag dat je in de F1 wel meer ziet. Maar misschien komt dat omdat ik het minder direct volg dan de F1."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Als je meer actie wilt hebben moet je naar een spec serie kijken waar elke auto (bijna) hetzelfde is, zoals de GP2 of de IndyCars of zo (en dan nog zitten er saaie races tussen). Formule 1 heeft juist een extra dimensie dat iedere constructeur zijn eigen auto moet bouwen, er meerdere motorenleveranciers zijn en dan elke race weer kijken hoe iedereen ervoor staat en wie er het beste met de regels en techniek om kan gaan. En er zijn altijd wel gevechten in de race te vinden, al hoeft dat niet perse om de eerste plaats te zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Oh ja dat heb ik ook nog een tijd gevolgd, met Alain Menu en hoe heten die lui ook al weer. Indycar, Sprint cup en Nascar wil ik ook nog wel eens zien maar sinds ESPN America gestopt is met uitzenden in Nederland komt dat er ook nooit meer van.quote:Op maandag 7 april 2014 16:38 schreef twiFight het volgende:
Zo heb ik nog wel eens wat jaren BTCC gevolgd, dat vond ik ook mooi om te zien. Incidenteel rallies, truck races (circuit), motogp en wat indycar.
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
jurywaardering: 8,1 punten op het rijbewijs ja...quote:Op maandag 7 april 2014 16:47 schreef Karstman het volgende:
[..]
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1
Inderdaad. Dit hoort onder de highlights van dit seizoen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
bquote:
Haten op Olavquote:Op maandag 7 april 2014 17:58 schreef Smoofie het volgende:
Olav had, op zijn slechte commentaar na, wel weer een leuk verhaaltje over Bernie zondag. Die F1 weer wilt overnemen.
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.quote:
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweestquote:Op maandag 7 april 2014 18:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.
Miss moeten ze beiden commentaar geven.quote:Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest
Maar als jij liever Ronald hebt...
Die moet echt de F1 uit, als 'ie zelf nog steeds niet doorheeft wat 'ie verkeerd gedaan heeft.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/
![]()
![]()
![]()
Wat een randdebiel is het ook...
Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Nee dat niet, maar in dezelfde shot was voor de inhaalactie de andere RB te zien in beeld en op dat moment reed Vettel voor Ricardo, dus als de achterste van de 2 RB's iemand inhaalt dan is dat altijd Ricardo in dit geval.quote:Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest
Bron?quote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.jamesallenonf1(...)-ferrari-weaknesses/quote:
Er gebeurde in die tijd ook veel meer in 5 ronden dan nu in de hele jaar van de formule 1quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |