11 jaar oudquote:Op zaterdag 5 april 2014 22:29 schreef StephanL het volgende:
Zo dat is een flinke auto, een alto is te weinig voor ze?
Volgens mij kwam die eerst met NL kenteken aanrijden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:29 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Is een huurauto voor deze uitzending.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
hee, die broek ken ik, die is van vorige week
Man en vrouwquote:
Dit is de waarheid, en daar moet je het mee doen.quote:
Echter...quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is de waarheid, en daar moet je het mee doen.
18-8-12 uitgevoerd uit NL.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Volgens mij kwam die eerst met NL kenteken aanrijden.
Begin niet gezien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:30 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je zag ze eerder deze uitzending trouwen.
Zal ik doen, eerst ff dikke sjek.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Moet je echt terugkijken. Prachtige trouwjurk.
geen van beiden, het was al op voor ze gingenquote:
Moeder van de vrouwquote:
Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat, iemand?quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat vonden we er van? Uiteindelijk viel het wel mee.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De vorige eigenaar van de kroeg heeft het nu in elk geval
Prima showtje.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat vonden we er van? Uiteindelijk viel het wel mee.
quote:“Very friendly little bar”
4 of 5 stars Reviewed 1 November 2013
We visted this little beach bar on a few occasions in oct-nov 2013, a warm welcome is guaranteed by the Dutch hosts. Either sit in the promenade on small terrace if you prefer shade. Watch out for He-man the dog !
Inderdaad.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als ze nou niet zo "impulsief" hadden gereageerd, hadden ze waarschijnlijk iets vergelijkbaars kunnen overnemen zonder 25.000 goodwillkwijt te zijn
quote:Very friendly folks, and a great location. Prices good too.
The downfall, is the quality of main meals or tapas. It seems pre-prepared from a box. Lacked flavour and presentation. Too bad because they are nice people and one wishes hem success, but with that kind of food, we hope they do not come out on the short end.
Visited March 2014
quote:The service is very good and the host(s) are very friendly and it's great value, probably the best view at a bar as well as a very funny dog to... Wearing his Adidas jumper.
Visited November 2013
Oke, straks kan ik lekker slapen.quote:
"We visted this little beach bar on a few occasions in oct-nov 2013, a warm welcome is guaranteed by the Dutch hosts. Either sit in the promenade on small terrace if you prefer shade. Watch out for He-man the dog !"quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:34 schreef Blue_note het volgende:
http://www.tripadvisor.co(...)n-Los_Alcazares.html
En op FB:
https://nl-nl.facebook.com/RestSanJuan?filter=2
Haha, daar heb ik ook last vanquote:Op zaterdag 5 april 2014 22:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
dan ook voor jou![]()
![]()
![]()
![]()
jullie schrijven sneller dan ik kan lezen
quote:
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:41 schreef golfer het volgende:
Ik heb weer ouderwets genoten van deze 2 briljante denkers.
Zonder enige vorm van voorbereiding en navraag een zaak overnemen en aan een louche Britse even 25.000 euro lappen en vervolgens nog met een elektra-rekening van 1.000 euro uit het verleden geconfronteerd te worden.
Alles was aanwezig: ordi types, een kennel vol lelijke beesten en een volkomen chaotische bedrijfsvoering zonder plan.
En de taal spraken ze ook al heel goed.
Topshow.
Die hele goodwill hadden ze helemaal nooit hoeven te betalen maar omdat ze zo desperate iets wilde hebben heeft die engelse vrouw dat gewoon bij ze weten af te troggelen waarsch onder het mom: ja als je mij 25000 geeft zorg ik dat alle andere kandidaten afgewezen worden en jullie zeker de zaak krijgen.quote:Op zondag 6 april 2014 18:35 schreef Bucketlist het volgende:
25000 aan goodwill voor die tent![]()
Die hond in de keuken laten![]()
En weer zonder enige horeca ervaring iets beginnen in een warm land. Want daar is het altijd mooi weer![]()
Ook die constructie met die 100 euro extra huur om 3 maanden borg/voorschot te laten zitten. Dit zijn zulke amateurs, dan lul je toch gewoon 6600 euro van de goodwill af.
Ik kreeg dat wel mee hoor, dat die 25000 euro niet nodig was. In dit geval komt het gewoon door dat impulsieve gedrag; anders kijk je naar vergelijkbare zaken die te koop staan.quote:Op zondag 6 april 2014 18:55 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Die hele goodwill hadden ze helemaal nooit hoeven te betalen maar omdat ze zo desperate iets wilde hebben heeft die engelse vrouw dat gewoon bij ze weten af te troggelen waarsch onder het mom: ja als je mij 25000 geeft zorg ik dat alle andere kandidaten afgewezen worden en jullie zeker de zaak krijgen.
Goede samenvatting.quote:Op zondag 6 april 2014 18:35 schreef Bucketlist het volgende:
25000 aan goodwill voor die tent![]()
Die hond in de keuken laten![]()
En weer zonder enige horeca ervaring iets beginnen in een warm land. Want daar is het altijd mooi weer![]()
Ook die constructie met die 100 euro extra huur om 3 maanden borg/voorschot te laten zitten. Dit zijn zulke amateurs, dan lul je toch gewoon 6600 euro van de goodwill af.
Ze hadden het over 200 euro kosten per dag? Was dat alleen zakelijk of komen daar hun persoonlijke kkostn nog bij?quote:Op maandag 7 april 2014 10:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoge huur ook, dit gaat nooit echt rendabel worden zo.
Dat zijn die tenten nooit, gewoon veredelde hobby die knaken kost voor mensen die graag in Spanje wonen.quote:Op maandag 7 april 2014 10:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoge huur ook, dit gaat nooit echt rendabel worden zo.
Huur was 1100 per maand en ze vertelden dat ze 200 euro per dag aan omzet wilden halen. Ik neem aan dat dat volgens hen genoeg is om rond te komen, maar ik vraag me af of dat klopt aangezien ze dat als gemiddelde zullen moeten halen en ik me bij hen kan voorstellen dat ze wat belastingposten over het hoofd zien.quote:Op maandag 7 april 2014 10:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hadden het over 200 euro kosten per dag? Was dat alleen zakelijk of komen daar hun persoonlijke kkostn nog bij?
Ze hadden 200 euro omzet per dag nodig om quitte te draaien vertelden ze.quote:Op maandag 7 april 2014 10:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hadden het over 200 euro kosten per dag? Was dat alleen zakelijk of komen daar hun persoonlijke kkostn nog bij?
80x 25 = 2000 euro in de maand zwart in het handje, en ik naam aan dat in de 200 euro ook wel hun 'loon' zitquote:Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze hadden 200 euro omzet per dag nodig om quitte te draaien vertelden ze.
Ook noemden ze 280 euro omzet over een dag een 'topomzet'. Maar dat lijkt me dan slechts een bescheiden winst.
Dus hoe ik hun woorden moet interpreteren, nu ze er nog steeds wonen, maar zeggen dat het inmiddels uitstekend loopt, durf ik niet te zeggen. Ik neig ernaar om die bewering met een korreltje zout te nemen.
Klopt maar de vraag is zakelijk quitte of quitte met ook de prive kosten erbij. Dat was niet echt duidelijk in de uitzending.quote:Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze hadden 200 euro omzet per dag nodig om quitte te draaien vertelden ze.
Ook noemden ze 280 euro omzet over een dag een 'topomzet'. Maar dat lijkt me dan slechts een bescheiden winst.
Dus hoe ik hun woorden moet interpreteren, nu ze er nog steeds wonen, maar zeggen dat het inmiddels uitstekend loopt, durf ik niet te zeggen. Ik neig ernaar om die bewering met een korreltje zout te nemen.
Personeel?quote:Op maandag 7 april 2014 20:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Vaste kosten per maand:
Huur: 1100
Huur appartement: 700
Overige kosten appartement: 400
Energie: 400
Inkoop: 800
Personeel: 800
Verzekeringen: 200
Auto: 300
Eigen onderhoud: 400
Totaal: ongeveer 6000 euro/maand.
Dan kun je met 200 euro omzet per dag een eind komen om break-even te draaien. Een vetpot is het beslist niet.
Ze hadden, omdat het zo druk was (...) een meisje in de bediening en ook tijdelijk een (onbetrouwbare) kok in dienst.quote:Op maandag 7 april 2014 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Personeel?
Was het doel sws ook al niet
Die doen het wsl voor de fooien en voor de werkervaringquote:Op maandag 7 april 2014 23:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze hadden, omdat het zo druk was (...) een meisje in de bediening en ook tijdelijk een (onbetrouwbare) kok in dienst.
Ze hadden geen doelquote:Op maandag 7 april 2014 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Personeel?
Was het doel sws ook al niet
Doel is in Spanje te gaan wonen en dat te financieren met de barquote:
Zou je denken? Hebben ze in Spanje geen wettelijke arbeidsvoorwaarden?quote:Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die doen het wsl voor de fooien en voor de werkervaring
Eitjes bakken... Dat zal wel in het zwart gebeuren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Zou je denken? Hebben ze in Spanje geen wettelijke arbeidsvoorwaarden?
En de kok was een man van middelbare leeftijd. Werkervaring?
Vanavond dus weer jonge kinderen die in zo'n avontuur worden meegetrokken.quote:Thetmar Lammers (38) en zijn vrouw Saskia (38) dromen van een boerderij op het platteland, maar hebben geen miljoen op de bankrekening staan die het toelaat deze in Nederland te kopen. Als ze op vakantie in Frankrijk aan de praat raken met een stel dat net geëmigreerd is, worden ze enthousiast. Nog diezelfde vakantie gaat het stel op zoek naar een geschikt pand. Thetmar heeft in Nederland een bouwbedrijf en Saskia werkt in de jeugdzorg. Ze komen in de Franse Limousin een oude watermolen tegen. Het pand is alleen verre van af. Ze aarzelen geen moment en besluiten samen met hun kinderen Dimitri (6) en Roos (4) Nederland te verlaten. De oude watermolen moet uiteindelijk een chambre d'hotes met minicamping worden. Thetmar zal zijn bedrijf in Nederland nog wel even aanhouden, zodat er wat extra geld binnenkomt. Maar zolang Thetmar in Nederland is, ligt het werk in Frankrijk stil. Want Thetmar is vastbesloten de enorme verbouwing helemaal zelf te doen. Voor Saskia en de kinderen is het letterlijk kamperen in eigen huis. Een enorme beproeving in de puinzooi, zonder centrale verwarming en met de winter voor de deur. Het is een race tegen de klok om het enorme klusproject op tijd af te krijgen, want ze willen zo snel mogelijk gasten gaan ontvangen en geld gaan verdienen.
Stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanavond dus weer jonge kinderen die in zo'n avontuur worden meegetrokken.
hij is iig slim genoeg zn bedrijf nog even aan te houdenquote:Op zaterdag 12 april 2014 08:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanavond dus weer jonge kinderen die in zo'n avontuur worden meegetrokken.
Dat vind ik ook. Als ze nog zo jong zijn, is het het minst erg. Die gaan lekker spelen daar en leren dat Frans snel.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:28 schreef alors het volgende:
Kinderen van 6 en 4 passen zich zo aan. Kinderen van 10-18 vind ik erger.
Ik hou van trajecten met een goed doordacht verhaal.quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Nog diezelfde vakantie gaat het stel op zoek naar een geschikt pand.
Precies, vooral niet te lang nadenken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik hou van trajecten met een goed doordacht verhaal.![]()
net zo slim als die van vorige weekquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik hou van trajecten met een goed doordacht verhaal.![]()
Niet denken maar doenquote:Op zaterdag 12 april 2014 21:43 schreef snellejelle het volgende:
[..]
net zo slim als die van vorige week
88e minuut 3 - 2 voor, 96e minuut 3 - 3. Gat blijft vier punten. Hoerenzooi.quote:
Nee voor de vriendelijke mensen die buitenlanders met open armen ontvangen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:47 schreef Injetta het volgende:
Gaan ze voor de rust en het relaxte leven??
Jezus wat zuur. Wij hebben vandaaag 0-3 verloren van een of andere kutploeg uit Frieslandquote:Op zaterdag 12 april 2014 21:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
88e minuut 3 - 2 voor, 96e minuut 3 - 3. Gat blijft vier punten. Hoerenzooi.
Oja de bingo. Goed ideequote:Op zaterdag 12 april 2014 21:48 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Je kunt drinken bij elke keer dat je een bingovakje hebt...
Oei, valse start voor de posters in dit topic.quote:
gelukkig moet de werkplaats nog verkocht worden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oei, valse start voor de posters in dit topic.
Het is wel heel doorsnee inderdaad, des te mooier als ze straks helemaal kapot gaan nadat ze voor het eerst in hun leven een risico nemen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:52 schreef marcodej het volgende:
Wat een ingekakt stel. Die slepen zichzelf naar de 80.
prachtig rijm ook...quote:
Wij zongen alleen christelijke liedjes. Dat vond ik wel leuk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:54 schreef MilaNL het volgende:
Is er iemand die dat constant liedjes zingen leuk vond als kleuter? Ik niet.
Wat is daar zoal te doen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:54 schreef Fred_B het volgende:
Ze zitten 100 km ten noordoosten van. Limoges, in een rustig en goed aan te rijden gebied, hoewel niet echt aan de doorgaande route.
mijn dochter is er verzot op, elke avond weerquote:Op zaterdag 12 april 2014 21:54 schreef MilaNL het volgende:
Is er iemand die dat constant liedjes zingen leuk vond als kleuter? Ik niet.
Heuvels, bossen, rust, meestal goed weer, dat idee. Het is niet zo heel toeristisch daar.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is daar zoal te doen?
Vind het wel organel overigens, valt wel wat van te maken
Ik begrijp ook niet zoveel van deze constructie.quote:
Dat plaatjequote:Op zaterdag 12 april 2014 21:58 schreef snellejelle het volgende:
Voor de geintereseerden: http://www.ecurades.eu
Heerlijk ontspannen! Als een God in Frankrijk!quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:58 schreef marcodej het volgende:
Geen geld, hij moet in NL blijven, kindertjes. Wat een genot.
Wat verwacht je dan, hij gaat zijn bedrijf opheffen, flikkert zijn personeel eruit(als hij dat heeft, zal wel) en gaat naar Frankrijk toe?quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:58 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zoveel van deze constructie.
Zulke jonge kinderen pikken dat heel snel op.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:00 schreef Type-R het volgende:
Oh vreselijk, die kinderen straks naar school met 0.0 taal ervaring - plaatsvervangende trauma
Volgens mij heeft hij geen personeel.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, hij gaat zijn bedrijf opheffen, flikkert zijn personeel eruit(als hij dat heeft, zal wel) en gaat naar Frankrijk toe?
dat os overal ter wereld niet te etenquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Het eerste jaar gewoon stug snert blijven eten.
Heimweequote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef snellejelle het volgende:
Jezus, waarom neem je zoveel vreten mee?
hij doet alles zelf, dan weet hij zeker dat het goed gebeurt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij geen personeel.
Juist omdat hij de klusser is, had ik inderdaad gedacht dat ze zouden gaan als hij ook weg zou kunnen en dan zelf zou kunnen gaan klussen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, hij gaat zijn bedrijf opheffen, flikkert zijn personeel eruit(als hij dat heeft, zal wel) en gaat naar Frankrijk toe?
Bedrijf opheffen dus, flink schokken en naar Frankrijk gaan?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij geen personeel.
Die pens onderhoudt zichzelf niet...quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef snellejelle het volgende:
Jezus, waarom neem je zoveel vreten mee?
en kaasquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Enige wat ik zeker mee zou nemen naar het buitenland
Moet z'n werkplaats nog verkopen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bedrijf opheffen dus, flink schokken en naar Frankrijk gaan?
700 km ofzo, en iets van 300 km van de regio Parijs, hoewel ik niet weet of ze zich daarop gaan richten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe ver is het rijden overigens?
Wil zijn bedrijf verkopen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:02 schreef Injetta het volgende:
[..]
Juist omdat hij de klusser is, had ik inderdaad gedacht dat ze zouden gaan als hij ook weg zou kunnen en dan zelf zou kunnen gaan klussen.
Nu gaat zij daar in die zooi zitten en hij blijft in Nederland.
Lijkt me gewoon toch niet heel efficient.
Wil alles zelf doen, dan weet hij zeker dat het goed gebeurd.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wil zijn bedrijf verkopen.
Hoe weet je overigens dat hij geen personeel heeft?
Weet ik niet, dat was iemand anders die dat beweerde.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wil zijn bedrijf verkopen.
Hoe weet je overigens dat hij geen personeel heeft?
Al beelden van gezien?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Moet z'n werkplaats nog verkopen.
Neequote:Op zaterdag 12 april 2014 22:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al beelden van gezien?
dat zei 'iequote:Op zaterdag 12 april 2014 22:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al beelden van gezien?
Dan ging ik iedere vrijdag middag daar op af, en zondagnacht weer terugquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
700 km ofzo, en iets van 300 km van de regio Parijs, hoewel ik niet weet of ze zich daarop gaan richten.
Aardig frans bejaard vrouwke.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:03 schreef marcodej het volgende:
Ah, de standaard enge Franse buurvrouwtjes zijn er ook.
Yep, als je ook zo nu en dan een vrijdag kunt snipperen, is dat prima te doenquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan ging ik iedere vrijdag middag daar op af, en zondagnacht weer terug
Maar tenminste niet in dat grauwe kille Hollandquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:07 schreef marcodej het volgende:
Zit je dan. Op een kozijn van een Franse bakkerij. LEVEN ALS EEN GOD IN FRANKRIJK.
dat is idd net iets te verquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:07 schreef -0- het volgende:
Ze komen uit Noord Friesland, dus het is voor hen wel 1000 km rijden. Pittig eindje voor een weekendje.
Desnoods spreek je ergens op 3 uur af met je vrouw en ga je lekker pitten in de autoquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, als je ook zo nu en dan een vrijdag kunt snipperen, is dat prima te doen
Die vrouw is gewoon geobsedeerd door eten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:07 schreef utrecht1970 het volgende:
Geef ik mijn geld uitaan een spoedcursus frans of aan een jaarvoorraad nederlands eten..... moeilijke keuze als ik zou emigreren naar Frankrijk
Echt nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:08 schreef marcodej het volgende:
Nederlanders zeiken als buitenlanders de taal niet spreken.
Das zuur dan. Geen rechtstreekse vlucht van Grun naar Parijs of Lyon?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:07 schreef -0- het volgende:
Ze komen uit Noord Friesland, dus het is voor hen wel 1000 km rijden. Pittig eindje voor een weekendje.
Perfect Engels, Duits en Spaans hierquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:08 schreef marcodej het volgende:
Nederlanders zeiken als buitenlanders de taal niet spreken.Nederlanders bakken er zelf ook niks van.
Niet opgelet maar 3 pleegkinderen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:08 schreef waxmask het volgende:
Jeugdzorg pakt kinderen af om minder...
good 4 youquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Perfect Engels, Duits en Spaans hier
Ik begrijp ook niet waar dit over gaat.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet opgelet maar 3 pleegkinderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |