abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138542803

Nigel Farage is een Brits conservatief-liberaal politicus die sinds 1999 in het Europees Parlement zit. Hij is de onbetwiste leider en het gezicht van de UK Independence Party en staat bekend om zijn felle controversiële speeches in het Europees Parlement.

Districten waar UKIP in 2013 zetels won

Fragment The European Parliament - a Charade

Biografie Channel Four:

Debat tussen Nigel Farage en Nick Clegg (leider LiberalDemocrats, uitgesproken pro-EU, "D66") op LBC:

Rants van Farage in het Europees Parlement - YouTube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Langere filmpjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer partijen als UKIP in Europa:

Artikel50 - Daniël van der Stoep - Nederland

Alternative fuer Deutschland - Hans-Olaf Henkel - Duitsland

Movimento Cinque Stelle - Beppe Grillo - Italië

De Finnenpartij - Timo Soini - Finland

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nigel Farage met zijn UKIP en de andere partijen, voor Nederland Artikel50 met Daniël van der Stoep en Alexander Sassen van Elsloo, pleiten voor een vertrek van de respectievelijke landen uit de EUropese Unie.

Bediscussieer hier de politieke consequenties en voors en tegens van deze keuze.

de hoofdpunten uit het UKIP-programma

======================================================================

======================================================================

[ Bericht 40% gewijzigd door El_Matador op 07-04-2014 02:08:26 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:00:15 #2
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:07:37 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_138543065
Docu gezien, wat een mafklapper.
pi_138543385
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:07 schreef remlof het volgende:
Docu gezien, wat een mafklapper.
Trollen mag in de POL SC, dit is een serieus topic, remlof.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 5 april 2014 @ 18:21:45 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_138543454
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is mijn serieuze mening.

Die gozer zuipt continu, raakt verdwaald in Brussel waar ie al jaren werkt en reist daar zwart met het openbaar vervoer. Lekkere politicus.
pi_138543617
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat opviel was dat Farage wel erg graag laat merken hoe zeer hij een hekel heeft aan de EU.
Eerst dat zgn. verdwalen, niet kopen van een kaartje in die EU trein, de cameraman plekken laten filmen waarvan hij weet dat er gezeik van komt en natuurlijk het roken op zijn kantoor.
Was allemaal net iets te doorzichtig.

Pijnlijk was om te zien dat de journalisten, die notabene salaris krijgen om verslag te brengen, geen idee hadden wie wat deed in het parlement e.d. :')
Dieptepunt was die muts die zich op het einde van de docu zorgen maakte dat Farage wel erg veel zendtijd krijgt in aanloop naar de verkiezingen, zal wel een fielletje zijn.
pi_138543707
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef karton2 het volgende:

[..]

Wat opviel was dat Farage wel erg graag laat merken hoe zeer hij een hekel heeft aan de EU.
Eerst dat zgn. verdwalen, niet kopen van een kaartje in die EU trein, de cameraman plekken laten filmen waarvan hij weet dat er gezeik van komt en natuurlijk het roken op zijn kantoor.
Was allemaal net iets te doorzichtig.

Pijnlijk was om te zien dat de journalisten, die notabene salaris krijgen om verslag te brengen, geen idee hadden wie wat deed in het parlement e.d. :')
Dieptepunt was die muts die zich op het einde van de docu zorgen maakte dat Farage wel erg veel zendtijd krijgt in aanloop naar de verkiezingen, zal wel een fielletje zijn.
Dat break the rules bewonder ik juist in Farage. Wat moet ie dan doen? Alles braaf volgens de boekjes van lui die geen reet geven om regels van "zoiets onzinnigs als natiestaten" noch hun belang? Lui die voor het ontbijt al 200 keer een gemiddeld Bulgaars salaris aan kaviaar en drank ophebben, terwijl ze in de meest luxe wagens worden rondgereden, veel van dat "verderfelijke gif" :') :') CO2 uitstotend. Practice what you preach, uh-huh.

Idd, de pers is volslagen amateuristisch. Opvallend vond ik de frisse columnist en long-term friend van Farage schrijvend voor het voddenblaadje Daily Mail.

pi_138543965
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Een mening is pas een serieuze mening als die goed is onderbouwd, dat is nu uiteraard niet het geval. Kom rustig alsnog met die onderbouwing maar het zal een wat hoger kaliber moeten hebben dan ad hominems richting die man die ook nog eens uiterst discutabel zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:42:39 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_138544022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een mening is pas een serieuze mening als die goed is onderbouwd, dat is nu uiteraard niet het geval. Kom rustig alsnog met die onderbouwing maar het zal een wat hoger kaliber moeten hebben dan ad hominems richting die man die ook nog eens uiterst discutabel zijn.
Zie de rest van mijn post, dat wat je nu sneaky weg laat. Ik heb het daar over zijn gedrag dat een serieuze politicus onwaardig is, zeker voor de camera.
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:52:30 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138544324
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:27 schreef karton2 het volgende:

[.
De media moeten onder controle worden gebracht zei ze, huiveringwekkend
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138544408
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat break the rules bewonder ik juist in Farage. Wat moet ie dan doen? Alles braaf volgens de boekjes van lui die geen reet geven om regels van "zoiets onzinnigs als natiestaten" noch hun belang? Lui die voor het ontbijt al 200 keer een gemiddeld Bulgaars salaris aan kaviaar en drank ophebben, terwijl ze in de meest luxe wagens worden rondgereden, veel van dat "verderfelijke gif" :') :') CO2 uitstotend. Practice what you preach, uh-huh.
Ik zie dat dwarse ook graag. Lef om de moeilijke weg te kiezen waarvan je weet dat het tegenstanders gaat opleveren, heerlijk om te zien.
Liever dat dan de zoveeste comformistische praatpop die beetje de schone schijn op staat te houden, maar ondertussen...

Farage deed wel erg zijn best om er een grote show van te maken, al heeft hij eigenlijk niks nieuws laten zien. Ik zou eerder geschokt zijn geweest als hij met zijn chauffeur of gedeclareerde vliegticket naar Brussel/Straatsburg was gevolgen.
Het is een mooi campagnefilmpje van 60 minuten geworden, dat wel :P
pi_138545879
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Zie de rest van mijn post, dat wat je nu sneaky weg laat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er op gerageerd, op die rest van jouw reactie, dus dat niet genegeerd en sneaky weggelaten, dude, iedereen kan die reactie vlak daarboven lezen dus er valt niets sneaky weg te laten.
Dit waren ad hominems die niets met zijn politieke standpunten te maken hebben. Het zou fijn zijn als bij wijze van uitzondering in POL eens een serieuze discussie zou worden gevoerd met louter inhoudelijke argumenten, zonder ad hominems en zonder dat de emoties de overhand krijgen.
#NoDAPL
pi_138546515
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De media moeten onder controle worden gebracht zei ze, huiveringwekkend
Red flag. Dan weet je eigenlijk wel al genoeg (niet vertrouwen, geen zaken mee doen).
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:08:29 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_138547431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er op gerageerd, op die rest van jouw reactie, dus dat niet genegeerd en sneaky weggelaten, dude, iedereen kan die reactie vlak daarboven lezen dus er valt niets sneaky weg te laten.
Dit waren ad hominems die niets met zijn politieke standpunten te maken hebben. Het zou fijn zijn als bij wijze van uitzondering in POL eens een serieuze discussie zou worden gevoerd met louter inhoudelijke argumenten, zonder ad hominems en zonder dat de emoties de overhand krijgen.
Het heeft alles met de man, de politicus te maken.

Kennelijk wil hij zich voor de camera profileren als iemand die overal schijt aan heeft en elke gelegenheid aangrijpt om zich vol te gieten met alcohol. Dat vind ik nogal opmerkelijk, maar kennelijk spreekt het de tokkies in z'n potentiele electoraat aan.
pi_138548079
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Het heeft alles met de man, de politicus te maken.

Kennelijk wil hij zich voor de camera profileren als iemand die overal schijt aan heeft en elke gelegenheid aangrijpt om zich vol te gieten met alcohol. Dat vind ik nogal opmerkelijk, maar kennelijk spreekt het de tokkies in z'n potentiele electoraat aan.
Liever dat ze zuipen voor de camera zodat je weet wat je eraan hebt.
Je hebt ook van die figuren die zich achter de schermen vol laten lopen en rookverboden negeren zoals Jean-Claude *hik* Juncker.
pi_138548971
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Die gozer zuipt continu, raakt verdwaald in Brussel waar ie al jaren werkt en reist daar zwart met het openbaar vervoer. Lekkere politicus.
Hij geniet dus van het leven.

Je moet inderdaad wel volslagen idioot zijn om dat te doen.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:08:02 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_138550255
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij geniet dus van het leven.

Je moet inderdaad wel volslagen idioot zijn om dat te doen.
Ik bedoelde dat het kennelijk zijn keuze is om zich zo naar buiten toe te profileren.
En ik vraag me af waarom.
pi_138550310
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het kennelijk zijn keuze is om zich zo naar buiten toe te profileren.
Waarom iemand geniet van het leven?

Tja.....
pi_138550385
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo laat hij zien dat hij toch echt een mens is. Er is trouwens niets mis mee met wat die man doet, een groot deel van de bevolking drinkt ook graag een pilsje en geniet ook van een sigaret. Zo vreemd is dat toch niet.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:11:07 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_138550418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom iemand geniet van het leven?

Tja.....
Nee, waarom als politicus voor de camera zwart rijden met het OV en continu aan de drank zitten.
pi_138550461
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, waarom als politicus voor de camera zwart rijden met het OV en continu aan de drank zitten.
Gaat hij serieus voor de camera zwart rijden en heftig aan de drank? (een glaasje wijn hoort hier niet bij uiteraard).
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:12:22 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_138550483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:10 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Zo laat hij zien dat hij toch echt een mens is. Er is trouwens niets mis mee met wat die man doet, een groot deel van de bevolking drinkt ook graag een pilsje en geniet ook van een sigaret. Zo vreemd is dat toch niet.
Ja ik ook, maar niet op m'n werk of als ik mijn bedrijf vertegenwoordig.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:12:56 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_138550516
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gaat hij serieus voor de camera zwart rijden en heftig aan de drank? (een glaasje wijn hoort hier niet bij uiteraard).
Ja, zie de Channel 4 docu. Staat in de OP geloof ik.
pi_138550561
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Een goede vriend van mij die in Frankrijk woont vertelde mij dat er tijdens de lunch een wijntje werd genuttigd op het werk. Ik denk niet dat je er al te zwaar aan moet tillen.
pi_138550575
quote:

[..]

Ja, zie de Channel 4 docu. Staat in de OP geloof ik.
Hij drinkt wat ja, dus?
pi_138551233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij drinkt wat ja, dus?
Dat maakt al z'n argumenten direct ongeldig, ook wanneer hij nuchter is. Op de man spelen is immers veel eenvoudiger dan daadwerkelijk op de argumenten in te gaan.
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:32:52 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138551335

Zal wel door de Channel4 content komen.

* Individual ..gaat even naar Hong Kong om te kijken. :P
reset
pi_138552003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:13 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Een goede vriend van mij die in Frankrijk woont vertelde mij dat er tijdens de lunch een wijntje werd genuttigd op het werk. Ik denk niet dat je er al te zwaar aan moet tillen.
Flink aangeschoten bij Total een middagpresentatie bijwonen... :D

Remlof zuipt en rookt(e) zelf ook niet, dus dat scheelt. :')

En uiteraard wat Wegenbouwer zegt. ^O^

zaterdag 5 april 2014 @ 21:50:10 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_138552066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:30 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat maakt al z'n argumenten direct ongeldig, ook wanneer hij nuchter is. Op de man spelen is immers veel eenvoudiger dan daadwerkelijk op de argumenten in te gaan.
Nee, het maakt z'n argumenten niet ongeldig, ik plaats alleen kanttekeningen bij de manier waarop hij zich presenteert en vraag me af waarom ie dat doet.

Ik zou in ieder geval niet snel stemmen op een politicus die zich zo profileert in het openbaar, ongeacht z'n standpunten.
pi_138552612
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Flink aangeschoten bij Total een middagpresentatie bijwonen... :D

Remlof zuipt en rookt(e) zelf ook niet, dus dat scheelt. :')

En uiteraard wat Wegenbouwer zegt. ^O^
En dan vertellen dat de cultuur in heel Europa bijna hetzelfde is.
pi_138554938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:32 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]

Zal wel door de Channel4 content komen.

* Individual ..gaat even naar Hong Kong om te kijken. :P
Jij hebt een link gekozen die voor Nederland wordt geblokkeerd (waar trouwens wel wat aan te doen valt ;)).
Bij deze dus een andere link naar dezelfde video,afgaande op de titel:
SPOILER
#NoDAPL
pi_138555240
quote:

[..]

Je gaat niet slechter functioneren door 1 wijntje te drinken tijdens de lunch, dat weet jij net zo goed als ik. Een beetje een bourgondische levensstijl daar is niets mis mee. Met het roken scoort hij wel een minpuntje bij mij.
Gaan we het nu over zijn standpunten hebben? Je weet wel, een inhoudelijke discussie met argumenten. Over de EU, wat er allemaal misgaat met de EU, hoe we dit kunnen oplossen, wat er wel en niet van Farage zijn analyse klopt, hoe goed of slecht zijn oplossingen zijn etc.
Of blijf jij ons liever afleiden van die inhoud door de persoon te demoniseren zoals bijv. ook bij Pim Fortuyn gebeurde omdat je inhoudelijk niet je gelijk kan halen? Durf jij de uitdaging aan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:30 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:07:15 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138555264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt een link gekozen die voor Nederland wordt geblokkeerd (waar trouwens wel wat aan te doen valt ;)).
Bij deze dus een andere link naar dezelfde video,afgaande op de titel:
SPOILER
Ik ben in de UK. ;)

Maar heb em nu wel gezien.
reset
pi_138555459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik ben in de UK. ;)

Maar heb em nu wel gezien.
Ligt het nu aan mij of klinkt dat betoog als muziek in de oren met dat aparte accent, die eloquentie en dat licht opstandige karakter waarmee hij uitstekend het sentiment van de EU-burger verwoordt? "Who are you, mister van Rompuy. You've got the ... of a... and the ... of a ... Who chose you?..."
Love it! Al ging hij net iets te ver door zijn uiterlijk erbij te betrekken maar dat mag de aandacht niet afleiden van het goede punt dat hij maakte, dat de een ondemocratisch orgaan is waarbij er door allerlei andere mensen dan de kiezers wordt besloten wat er gebeurt van ons geld en met onze wetgeving.
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:37:09 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138556239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

..dat licht opstandige karakter
Licht opstandig? :P

Zonder een luide opstand was ie doodgezwegen. Hij krijgt aandacht van de media en daardoor ook de grote groep eu-sceptici.. die mensen die niet mogen kiezen of ze er wel of niet erbij willen horen.
reset
pi_138556433
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Licht opstandig? :P
Zoals je weet zijn de Engelsen gek op understatements, ik ook. ;)

quote:
Zonder een luide opstand was ie doodgezwegen.
Waarschijnlijk wel ja. De jongens van PowNed hebben eens een poging gewaagd om een gesprek aan te gaan met een EU-bobo (iets met corruptie (inklokken en niet komen opdagen als ik me niet vergis, hoewel dat strikt genomen legaal is) en dat er te weinig aan werd gedaan). Nou, dat veel niet mee. Gezien de negatiever PR wilden ze er niet aan meewerken en werden ze van het kastje naar de muur gestuurd. Het levert grappige filmpjes op maar het onderstreept tevens dat je voor democratie en transparantie (dus ook verantwoording afleggen aan de media) niet bij de EU moet zijn.

quote:
Hij krijgt aandacht van de media en daardoor ook de grote groep eu-sceptici.. die mensen die niet mogen kiezen of ze er wel of niet erbij willen horen.
Tegenwoordig kan je gelukkig wel stemmen op partijen die de EU de nek om willen draaien. Zelfs al zou dat er toe leiden dat de EU verbeterd zou worden dan zou een stem op zo'n partij al een enorme winst zijn maar persoonlijk hoop ik dat de EU uiteen valt en dat we op basis van tal van akkoorden met blokken verder gaan waarbij je voor het een lid bent van het ene blok, voor het ander lid bent van een tweede blok en zaken doet met andere blokken.
#NoDAPL
pi_138556571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals je weet zijn de Engelsen gek op understatements, ik ook. ;)

_O_

Mijn favoriet is "Rather peculiar".

SPOILER

zaterdag 5 april 2014 @ 23:47:00 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_138556587
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je gaat niet slechter functioneren door 1 wijntje te drinken tijdens de lunch, dat weet jij net zo goed als ik. Een beetje een bourgondische levensstijl daar is niets mis mee. Met het roken scoort hij wel een minpuntje bij mij.
Gaan we het nu over zijn standpunten hebben? Je weet wel, een inhoudelijke discussie met argumenten. Over de EU, wat er allemaal misgaat met de EU, hoe we dit kunnen oplossen, wat er wel en niet van Farage zijn analyse klopt, hoe goed of slecht zijn oplossingen zijn etc.
Of blijf jij ons liever afleiden van die inhoud door de persoon te demoniseren zoals bijv. ook bij Pim Fortuyn gebeurde omdat je inhoudelijk niet je gelijk kan halen? Durf jij de uitdaging aan?
Ik heb ook een paar jaar in Londen gewerkt en daar gingen er ook wel eens een paar pints doorheen bij de lunch, met name op vrijdag. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is waarom hij zichzelf zo in beeld gezet wil zien worden.

En dan vind ik het zwart rijden met het OV nog een graadje erger.

En ik ken niet alle standpunten van de UKIP, weet alleen uit die documentaire dat het vooral blanke 50plussers zijn die op hem stemmen, daarom denk ik dat die standpunten uiterst conservatief zijn en niet open staan voor de werkelijkheid van de huidige geglobaliseerde wereld.
  zondag 6 april 2014 @ 00:08:00 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138557301
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:47 schreef remlof het volgende:

Ik heb ook een paar jaar in Londen gewerkt en daar gingen er ook wel eens een paar pints doorheen bij de lunch, met name op vrijdag. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is waarom hij zichzelf zo in beeld gezet wil zien worden.
Als je een paar jaar in Londen hebt gewerkt moet je toch weten dat pints heel normaal zijn en bij een toffe-peer-imago horen?
reset
pi_138557314
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:47 schreef remlof het volgende:

En ik ken niet alle standpunten van de UKIP, weet alleen uit die documentaire dat het vooral blanke 50plussers zijn die op hem stemmen, daarom denk ik dat die standpunten uiterst conservatief zijn en niet open staan voor de werkelijkheid van de huidige geglobaliseerde wereld.
Dat is wel waar, maar geen exclusief onderdeel van euroscepsis. Beppe Grillo's beweging in Italië trekt juist vooral jongeren aan.

pi_138561347
Wat een absolute BAAS. Ik kan er niks anders van maken.

Als we in Nederland zo'n politicus hadden, zou ik zeker op hem stemmen.
  zondag 6 april 2014 @ 23:39:34 #42
155616 Proximo
For god, king & country
pi_138595884
Wat een held, en dan zo zeuren over een paar biertjes en een sigaret :')

Churchill dronk in de ochtend als Whiskey :7
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_138599804
Leuke documentaire over een leuke man die eloquent, humoristisch en charismatisch is. Waar ik het over het algemeen eens ben met zijn constateringen, ben ik het buitengewoon oneens met zijn 'oplossingen'. De EU heeft enkele problemen en dat is voor Farage direct maar reden om eruit te stappen i.p.v. ze op te lossen, wat mijns inziens nogal dom is omdat je dan volledig naast alle voordelen die de EU te bieden heeft grijpt.

Sowieso heb ik het idee dat de partij volledig om Farage draait en zonder hem in zou storten. Dat is niet het enige waarin hij op Wilders lijkt, want hoewel hij niet samen wenst te werken met o.a. Wilders en Le Pen (wat in Farage zijn voordeel spreekt) is het partijprogramma van UKIP vrijwel een kopie van het PVV-programma. Voor de hoofdpunten uit het UKIP-programma: klik.

quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 00:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]
nu verder inhoudelijk.
^O^
pi_138600213
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:06 schreef Kaas- het volgende:
Leuke documentaire over een leuke man die eloquent, humoristisch en charismatisch is. Waar ik het over het algemeen eens ben met zijn constateringen, ben ik het buitengewoon oneens met zijn 'oplossingen'. De EU heeft enkele problemen en dat is voor Farage direct maar reden om eruit te stappen i.p.v. ze op te lossen, wat mijns inziens nogal dom is omdat je dan volledig naast alle voordelen die de EU te bieden heeft grijpt.

Sowieso heb ik het idee dat de partij volledig om Farage draait en zonder hem in zou storten. Dat is niet het enige waarin hij op Wilders lijkt, want hoewel hij niet samen wenst te werken met o.a. Wilders en Le Pen (wat in Farage zijn voordeel spreekt) is het partijprogramma van UKIP vrijwel een kopie van het PVV-programma. Voor de hoofdpunten uit het UKIP-programma: klik.

[..]

^O^
Het zal alleen niet mogelijk zijn om binnen de huidige structuur van de EU de vele problemen van de EU op te lossen. Catch 22. ;)
Dus dan maar met een flink aantal landen stoppen met de EU en samen een goed blok opzetten, met of zonder nieuwe unie.
#NoDAPL
pi_138600449
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:06 schreef Kaas- het volgende:
De EU heeft enkele problemen en dat is voor Farage direct maar reden om eruit te stappen i.p.v. ze op te lossen, wat mijns inziens nogal dom is omdat je dan volledig naast alle voordelen die de EU te bieden heeft grijpt.
Het ene heeft niets met het andere te maken. Een ideale EU kan voordelen heben, zoals een grote markt, maar die voordelen kunnen prima op andere manieren gerealiseerd worden. Daar is geen ondemocratisch vehikel voor nodig, dat kan prima door de landen afzonderlijk geregeld worden, en op zo'n manier dat het volk er ook nog eens bij betrokken wordt.

Het is onbegrijpelijk (of misschien is 'dom' inderdaad een beter woord), dat de jongens en meisjes van D66, VVD en het CDA denken dat de EU van binnenuit hervormd kan worden. Er is bij het ontwerp van de EU te weinig rekening gehouden met het idee democratie, zodat het Europese parlement is verworden tot een applausmachine, die veel te weinig democratische controle kent. Er zijn simpelweg te weinig democratische werktuigen aanwezig om veranderingen te realiseren. Wetgeving kan niet worden teruggedraaid, het parlement zit er bij als stemvee. Is het naief om te denken dat dit wel kan, of komt dit op volksverlakkerij neer?

Tot op zekere hoogte doet deze situatie me denken aan de poging van Hero Brinkman om de PVV van binnenuit te hervormen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_138600880
Ik heb even wat off topic getouwtrek verwijderd. Graag verder inhoudelijk heren.
pi_138638092
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 04:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zal alleen niet mogelijk zijn om binnen de huidige structuur van de EU de vele problemen van de EU op te lossen. Catch 22. ;)
Dus dan maar met een flink aantal landen stoppen met de EU en samen een goed blok opzetten, met of zonder nieuwe unie.
Dat moet je de bureaucraten nageven, ze hebben zichzelf uitstekend beschermd.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:03:23 #48
45206 Pietverdriet
pi_138779468
Hij zit nu in het panel bij have I got news for you BBC1
pi_138780279
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij zit nu in het panel bij have I got news for you BBC1
Morgen even downloaden, mag wel niet van de EU ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:32:06 #50
45206 Pietverdriet
pi_138780665
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

Morgen even downloaden, mag wel niet van de EU ;)
Hij wordt heerlijk afgezeken maar blijft staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')