abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159275246
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik had altijd het gevoel allebij.. en salaris en studenten korting (omdat er student op je pasje staat :D )
Dat is bij mij ook het geval. Hoewel ik voor dat student zijn wel wat voor moet betalen (250 euro per semester ongeveer). Maar daar krijg ik ook weer gratis OV voor terug. :@
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_159275488
Binnenkort op mijn eerste 'snoepreisje' O+

5 dagen conferentie in San Francisco, en er 2 weken vakantie achteraan plakken O+ *O*
Ja doei.
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:58:18 #203
283085 TWP
kassalade
pi_159276080
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Succes *O*
Dank je!

quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, grappig om dit topic terug te zien. De vacature op de vorige pagina, die ik zo leuk vond, daar ben ik op aangenomen en inmiddels ben ik bijna (1 feb) een jaar bezig!
Bij start van mn project was er geld voor 2 jaar, inmiddels voor 3. Maar hopelijk lukt het om nog een jaar te financieren, want zelfs 4 jaar wordt krap denk ik. Anyway, op dit moment heb ik in elk geval nog 2 jaar en dat wordt behoorlijk aanpoten. Maar het onderwerp blijft heel erg leuk en interessant :)

TWP, hoe bevallen de eerste weken?
Het bevalt erg goed! Ik moet zeggen dat december ook een prima maand is om te starten hoor. Meteen allerlei borrels, de feestdagen tussendoor.

Verder is het nu veeeel literatuur zoeken, lezen, ori๋nteren en dergelijke. Maar dat gaat prima!
:)
pi_159276284
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 07:54 schreef TWP het volgende:
Hallo promovendi! :W

Het loopt hier niet echt storm zie ik, maar ik wilde toch even melden dat ik ook ben begonnen. Nu al 6 hele weken bezig, dus nog wel een aantal te gaan!
Gefeliciteerd! ^O^
Wat is je vakgebied? :)
pi_159276837
Wat schattig. Nog helemaal enthousiast en positief ;) welkom en succes!
Ja doei.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:05:00 #206
283085 TWP
kassalade
pi_159277600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:06 schreef Operc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^
Wat is je vakgebied? :)
Dank je! Officieel hoort het bij Filantropie (onderzoek naar motivaties en gedrag van bloeddonoren in mijn geval). Maar er zit dus ook een stuk sociale psychologie bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Wat schattig. Nog helemaal enthousiast en positief ;) welkom en succes!
:D We gaan proberen dat zo lang mogelijk vol te houden!
pi_159277937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:05 schreef TWP het volgende:
Dank je! Officieel hoort het bij Filantropie (onderzoek naar motivaties en gedrag van bloeddonoren in mijn geval). Maar er zit dus ook een stuk sociale psychologie bij.
Daar is in de sociale psychologie veel leuk onderzoek naar gedaan. Leuk onderwerp. ^O^
pi_159277949
Ik ga ook per 1 februari beginnen *O*. In Utrecht. Was al van plan dit topic te kicken, heb het nog doorgelezen voordat ik mijn definitieve keuze maakte :P.

Waar kan ik dat andere topic vinden eigenlijk?
pi_159278034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga ook per 1 februari beginnen *O*. In Utrecht. Was al van plan dit topic te kicken, heb het nog doorgelezen voordat ik mijn definitieve keuze maakte :P.

Waar kan ik dat andere topic vinden eigenlijk?
Succes. *O* Wat is je vakgebied?

Andere topic is W&T / Wetenschappers op FOK! #24.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_159278856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:05 schreef TWP het volgende:

[..]

[..]

:D We gaan proberen dat zo lang mogelijk vol te houden!
Ah, leuk enige (minimale) crossover met mij (vrijwilligerswerk/-sector). Sociaal wetenschappers hebben we meer nodig in 't andere topic ook! *)
Ja doei.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:14:50 #211
283085 TWP
kassalade
pi_159279078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ah, leuk enige (minimale) crossover met mij (vrijwilligerswerk/-sector). Sociaal wetenschappers hebben we meer nodig in 't andere topic ook! *)
Dat komt goed uit, meld ik me daar ook maar eens ;)
pi_159291724
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Brace for impact AiO dip komt eraan ;)
Na hoeveel maanden komt die meestal? :+ Ben nu iets meer dan anderhalf jaar bezig, maar er lopen zoveel (sub)projecten tegelijk dat er nog niets is wat ook maar in de buurt komt van afronding, laat staan publiceerbaar.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_159292168
Haha, ik heb ook al wel een dip gehad hoor.. Dus niet per se behoefte aan nog eentje ;)

We hebben wat vertraging opgelopen door de METC procedure en hadden sowieso al een behoorlijk ambitieus project, RCT met 3 groepen (interventie, placebo, wachtlijst) en twee referentiegroepen en in de rct hebben we nameting tot 6.5 maand na start interventie, dus duurt ook nog eens lang. Qua dataverzameling hebben we nu 16 inclusies in de rct (moeten er 120 worden) en 19 in de ene referentiegroep (moeten er in beide 45 worden). Dus dat geeft wel stress. Onze onderzoekspopulatie is vrij specifiek dus ook niet heel erg groot, dus dat wordt nog wel een ding. We zijn nu wel bezig om te kijken of we met andere centra kunnen samenwerken. Hopelijk lukt dat snel.

Dus Chico, je bent niet de enige die nog niet in de buurt van publiceren is... mijn dataverzameling is hopelijk(!) over 2 jaar afgerond en ik kan eigenlijk pas maximaal 3 maanden daarvoor al met een deel van de data aan de slag..

Maar verder ben ik heel positief hoor.. als ik hier niet aan denk ;)
pi_159292666
Ik zit nu in mijn dip. ;(
Ja doei.
pi_159302842
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, ik heb ook al wel een dip gehad hoor.. Dus niet per se behoefte aan nog eentje ;)

We hebben wat vertraging opgelopen door de METC procedure en hadden sowieso al een behoorlijk ambitieus project, RCT met 3 groepen (interventie, placebo, wachtlijst) en twee referentiegroepen en in de rct hebben we nameting tot 6.5 maand na start interventie, dus duurt ook nog eens lang. Qua dataverzameling hebben we nu 16 inclusies in de rct (moeten er 120 worden) en 19 in de ene referentiegroep (moeten er in beide 45 worden). Dus dat geeft wel stress. Onze onderzoekspopulatie is vrij specifiek dus ook niet heel erg groot, dus dat wordt nog wel een ding. We zijn nu wel bezig om te kijken of we met andere centra kunnen samenwerken. Hopelijk lukt dat snel.

Dus Chico, je bent niet de enige die nog niet in de buurt van publiceren is... mijn dataverzameling is hopelijk(!) over 2 jaar afgerond en ik kan eigenlijk pas maximaal 3 maanden daarvoor al met een deel van de data aan de slag..

Maar verder ben ik heel positief hoor.. als ik hier niet aan denk ;)
Bekend probleem. Klinisch onderzoek duurt erg lang en zeker met al die bureaucratische ellende wordt er snel veel vertraging ingebouwd. Zeker als er tussentijds ook weer dingen veranderen. Ik ben al vier jaar bezig en heb nog steeds niet al mijn data binnen. Heb net een artikel geschreven maar voor de rest zal ik ook moeten wachten.

Mijn dip zat vooral halverwege (na twee jaar). Ik vond dat het niet opschoot en wist dat het nooit binnen de tijd af zou komen en ik ook weer nieuw geld moest regelen. Daarnaast nog wat zaken die meespeelden. Maargoed had zo veel opgezet en wilde het dan ook graag afmaken. Nu is het allemaal wat positiever aangezien ik nu daadwerkelijk data krijg en kan doen waarvoor ik ben gaan promoveren. Hetgeen ik ook daadwerkelijk leuk vind iit al dat managen e.d.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_160208342
Aanstaande woensdag promoveren :o :X :{ spannend :D

Ik heb er eigenlijk wel zin in en weet grotendeels wat ik kan verwachten, maar hebben jullie nog goede tips? Of goede sites waar goede tips op staan? Ik begrijp dat dat al menig maal aan de orde is gekomen, maar in elke universiteit is het anders. Ik promoveer bijvoorbeld in Utrecht (beta) dus dat is heel anders dan andere universiteiten (suf). Zo is het maar 45 minuten, zonder lekenpraatje en ook zonder stellingen.

Ben blij als het voorbij is *O* Ook omdat ik dan waarschijnlijk zeg dat het heel leuk was *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_160208573
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:14 schreef Norrage het volgende:
Ik promoveer bijvoorbeld in Utrecht (beta) dus dat is heel anders dan andere universiteiten (suf). Zo is het maar 45 minuten, zonder lekenpraatje en ook zonder stellingen.

Je mag wel met me ruilen als je wil? ;) Hier (UK) duurt het verdedigen 3 uur in een kamertje met twee mensen en krijg je daarna een lijst met zaken die je moet herschrijven/aanpassen/toevoegen voordat je je PhD krijgt. :P

Geen lekenpraatje is wel zonde stiekem, maakt het voor het publiek ook een stuk minder leuk. Verder jezelf niet teveel opfokken, dat je mag verdedigen betekent dat je het sowieso haalt. ;) Rustig na blijven denken, niet perse heel snel antwoord willen geven etc.
pi_160227009
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Je mag wel met me ruilen als je wil? ;) Hier (UK) duurt het verdedigen 3 uur in een kamertje met twee mensen en krijg je daarna een lijst met zaken die je moet herschrijven/aanpassen/toevoegen voordat je je PhD krijgt. :P

Geen lekenpraatje is wel zonde stiekem, maakt het voor het publiek ook een stuk minder leuk. Verder jezelf niet teveel opfokken, dat je mag verdedigen betekent dat je het sowieso haalt. ;) Rustig na blijven denken, niet perse heel snel antwoord willen geven etc.
Ja ik ben blij dat het in Nederland gaat zoals het gaat. Die verhalen in het buitenland _O- _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_160227214
Het is toch zo dat je in Nederland moet verdedigen, maar dat hoe je verdedigd in principe minder relevant is? En dat je de 45 vol moet praten, ook als er geen vragen meer zijn? Dat laatste lijkt mij wel lastig. Hoewel het vooral show is, de kans dat je niet slaagt als de procedure eenmaal begonnen is, is volgens mij nihil. Succes iig!

Hier is het zo dat je eerst een presentatie van 30 minuten houdt, je daarna ongeveer 15 minuten een open vragenronde krijgt, en uiteindelijk ongeveer 1 uur (of iets langer) door je commissie in een apart hok ondervraagd wordt. Bij dat laatste zouden er wel anderen aanwezig mogen zijn, maar iedereen kiest ervoor om het niet te doen. Als beloning krijg je wel een toffe (persoonlijke) hoed van je medepromovendi. :P
Album top 100 2024
pi_160227399
Hier is het volgens mij ook net altjid 3 uur :@ heb kortere verhalen gehoord, ook wat langere :+
Ja doei.
pi_160227462
Het is hier vooral een formaliteit ja. Wel een spannende formaliteit _O-
45 minuten hoef je niet echt vol te lullen. Je commissie is groot genoeg en na 4 vragenstellers is de tijd meestal wel op. Dan heb je er meestal nog 4 over die een vraag kunnen stellen.
pi_160227561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hier is het volgens mij ook net altjid 3 uur :@ heb kortere verhalen gehoord, ook wat langere :+
Ja klopt, 3 uur is over het algemeen het maximum geloof ik. Maar (tenniste dat is mij verteld), korter dan 1,5 uur gebeurt vrijwel nooit en over het algemeen zit je er wel een uur of 2-2,5.
pi_160232478
Ik ga overigens aan niemand behalve mijn man de datum van m'n viva vertellen. Want dan ga ik h้lemaal dood van de zenuwen als allemaal mensen zitten te wachten op een antwoord :') :@
Ja doei.
pi_160232623
Een viva? :o
noemen jullie dat daar zo?
pi_160232661
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 15:12 schreef Norrage het volgende:
Een viva? :o
noemen jullie dat daar zo?
Officieel heet het Viva Voce geloof ik, maar viva is wel de standaard term ja. (En dan dus vajvah en niet vievaa)
pi_160232682
:Y
Ja doei.
pi_160233410
Nooit van gehoord en weer wat nieuws geleerd dus :)
pi_160233477
Is volgens mij in de UK idd de standaardterm, weet niet hoe het zit in andere Engelssprekende landen.
Album top 100 2024
pi_160234897
quote:

Ik heb er eigenlijk wel zin in en weet grotendeels wat ik kan verwachten, maar hebben jullie nog goede tips? Of goede sites waar goede tips op staan? Ik begrijp dat dat al menig maal aan de orde is gekomen, maar in elke universiteit is het anders. Ik promoveer bijvoorbeld in Utrecht (beta) dus dat is heel anders dan andere universiteiten (suf). Zo is het maar 45 minuten, zonder lekenpraatje en ook zonder stellingen.

Ben blij als het voorbij is *O* Ook omdat ik dan waarschijnlijk zeg dat het heel leuk was *O*
Geniet er van, het is superleuk en voorbij voordat je het door hebt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160235885
Is het raar om aan de commissie alvast te vragen of ze een sneak preview kunnen geven van wat ze me gaan vragen?
pi_160236355
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:12 schreef Norrage het volgende:
Is het raar om aan de commissie alvast te vragen of ze een sneak preview kunnen geven van wat ze me gaan vragen?
Ja

Wat je wel kunt doen is anderen vragen voor een proefpromotie. Ik heb dat niet kunnen doen omdat ik in het buitenland zat, maar iedereen die ik ken die dat wel heeft gedaan zei dat het heel nuttig was.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_160236724
Proefpromotie heeft niemand hier nog van gehoord geloof ik _O- Niet gebruikelijk hier.
Maar ik heb een presentatie gegeven waar veel vragen zijn gesteld, dus dat werkte ook al wel goed :)

Verder beetje op internet rond te struinen, kom ik dit tegen :o
quote:
Er is ook een geval bekend van een promovendus die kort voor de plechtigheid door een hersenbloeding was getroffen die hem het spreken onmogelijk maakte. De promotor loste het probleem op door een vraag te stellen (lees: een toespraak te houden) die drie kwartier duurde, zodat er geen tijd meer was om de vraag te beantwoorden.
Wow :D
pi_160236970
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:52 schreef Norrage het volgende:
Proefpromotie heeft niemand hier nog van gehoord geloof ik _O- Niet gebruikelijk hier.
Nou ja het helpt wel, je oefent met de stijl van vragen die, bij ons in ieder geval, totaal anders is dan de stijl van vragen tijdens presentaties. Zowel puur in stijl (in plaats van 1-2 zinnen een alinea met 3 vragen er in verstopt) als inhoudelijk (minder gedetaileerd een meer abstract).

En wat gebruikelijk is, is niet per se goed :P
pi_160237080
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:52 schreef Norrage het volgende:
Maar ik heb een presentatie gegeven waar veel vragen zijn gesteld, dus dat werkte ook al wel goed :)

Verder beetje op internet rond te struinen, kom ik dit tegen :o

[..]

Wow :D
Dat verhaal blijft geniaal ja. :P
pi_160237107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 18:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou ja het helpt wel, je oefent met de stijl van vragen die, bij ons in ieder geval, totaal anders is dan de stijl van vragen tijdens presentaties. Zowel puur in stijl (in plaats van 1-2 zinnen een alinea met 3 vragen er in verstopt) als inhoudelijk (minder gedetaileerd een meer abstract).

En wat gebruikelijk is, is niet per se goed :P
Oh ik wil niet ontkennen dat het nuttig kan zijn. Mijn vriendin noemde het ook meermaals dat het handig is om te doen. Ik ga eens kijken of er potentieel ruimte voor is, maar ik heb niet het vermoeden dat er veel collega's om staan te springen :)
pi_160241497
Ik zou zeker een testrun doen. doe ik zelf voor de belangrijkste praatjes ook altijd. Voorbereiden op vragen vind ik dan weer van minder belang, daar valt vaak geen peil op te trekken.
Jesus saves but death prevails.
pi_160249815
En houd in het achterhoofd dat zo'n promotieceremonie vooral een ceremonie is. Een toneelstuk waarin jij moet laten zien dat jij de expert op je vakgebied bent, en waarbij je opponenten je het vuur aan de schenen leggen. Doe zoiets dus met een beetje flair, verwijs als het even kan naar pagina zus en zo van je proefschrift, zodat het publiek mee kan lezen, en kan zien dat jij je goed op vragen hebt voorbereid. Bonus: zo'n verwijzing is weer een minuut extra zodat je opponenten minder tijd voor vragen hebben. Het belangrijkste is om kalm te blijven en je niet te laten overdonderen en er een show van te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_160269048
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 01:31 schreef Lyrebird het volgende:
En houd in het achterhoofd dat zo'n promotieceremonie vooral een ceremonie is. Een toneelstuk waarin jij moet laten zien dat jij de expert op je vakgebied bent, en waarbij je opponenten je het vuur aan de schenen leggen. Doe zoiets dus met een beetje flair, verwijs als het even kan naar pagina zus en zo van je proefschrift, zodat het publiek mee kan lezen, en kan zien dat jij je goed op vragen hebt voorbereid. Bonus: zo'n verwijzing is weer een minuut extra zodat je opponenten minder tijd voor vragen hebben. Het belangrijkste is om kalm te blijven en je niet te laten overdonderen en er een show van te maken.
Vooral dit. De uitslag staat van te voren toch al vast: het is gewoon een chique poppenkast.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_160375936
quote:

Bewaar de bonnetjes van kleding voor paranimfen etc goed, voor bij de belastingaangifte volgend jaar :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_160376131
quote:

Hoe was het? :)
pi_160391430
Ja was heel leuk en ging goed *O*
Later nog wat uitgebreider verslag :)
pi_160391472
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:03 schreef Norrage het volgende:
Gefeliciteerd! ^O^
pi_160391560
Tsk, niet eens nog dronken zijn :{w
Ja doei.
pi_160392459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
Tsk, niet eens nog dronken zijn :{w
Feestje pas vrijdag ;)
pi_160392499
Oh, 100% zeker weten dat ik na mijn viva die fles whisky achterover sla. :') :D

Maar fijn dat 't goed ging! Gefeliciteerd! :*
Ja doei.
pi_160392522
Gefeliciteerd. *O*
Album top 100 2024
pi_160392542
Ik heb net mijn eerste (grote/lange) draft paper af. Hij is voor een conferentie, maar je bent erna vrij om ermee te doen wat je wilt! Dus hopeljik wordt dit mijn eerste eckte paper die ik in ga sturen voor publicatie :o :%
Ja doei.
pi_160541333
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:03 schreef Norrage het volgende:
Dan zijn we maar kort soort van collega's geweest in uutje :P.

Wanneer komt dat uitgebreide verslag?
pi_160541431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Succes. *O* Wat is je vakgebied?

Andere topic is W&T / Wetenschappers op FOK! #24.
Energiewetenschappen. En dank! :)

Is al bekend wanneer jij je verdediging moet / mag doen?
pi_160542762
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan zijn we maar kort soort van collega's geweest in uutje :P.

Wanneer komt dat uitgebreide verslag?
Ohja die moet ik nog eens doen he ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')