quote:Op woensdag 2 april 2014 14:58 schreef banapples het volgende:
Geachte heer/mevrouw,
check, check, dubbel-check.
De geit is gemolken. Ik herhaal, de geit is gemolken
met vriendelijke groet,
Moelands
Geachte heer/mevrouw,
De vogel is gevlogen. Ik herhaal, de vogel is gevlogen
met vriendelijke groet,
Moelands
Geachte heer/mevrouw,
met vriendelijke groet,
Moelands
Wat STAAT hier?quote:Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef elshaarawy92 het volgende:
Vandaag een mail ontvangen van een bedrijf waarvoor ik had gesolliciteerd 4 maanden geleden. Wat ik raar vind is dat ik geen Moelands heet. Ben al in dienst bij een ander bedrijf nu. Wat kan ik het beste zeggen waarom ik deze mail heb ontvangen:(graag op een nette manier)
Geachte heer Moelands,
test
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/mevrouw,
met vriendelijke groet,
Moelands
Dat is toch ook raar?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:04 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Wat STAAT hier?![]()
Je vindt het raar dat je geen Moelands heet? En wat is je vraag?
Maar waarom schrijft TS dan een mail aan Moelands als hij blijkbaar zelf Moelands genoemd wordt?quote:
Hoe moet ik dat nou weten?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:09 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Maar waarom schrijft TS dan een mail aan Moelands als hij blijkbaar zelf Moelands genoemd wordt?
Ik schrijf geen mail aan Moelandsquote:Op woensdag 2 april 2014 15:09 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Maar waarom schrijft TS dan een mail aan Moelands als hij blijkbaar zelf Moelands genoemd wordt?
Waarom begin je dan met: Geachte heer Moelands,quote:Op woensdag 2 april 2014 15:19 schreef elshaarawy92 het volgende:
[..]
Ik schrijf geen mail aan Moelands
quote:Op woensdag 2 april 2014 15:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom begin je dan met: Geachte heer Moelands,
Kijk nog een keer aubquote:Op woensdag 2 april 2014 15:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan dit niet volgen.. Dus er ook niks zonnigs op zeggen
Je bent niet aangenomen omdat ze denken dat je een MOE-lander bent. Ik zou ze aanklagen. En een keertje naar de kapper om van dat Igor-bloempotkapsel af te komen. En even wat nettere kleren en zo.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef elshaarawy92 het volgende:
Vandaag een mail ontvangen van een bedrijf waarvoor ik had gesolliciteerd 4 maanden geleden. Wat ik raar vind is dat ik geen Moelands heet. Ben al in dienst bij een ander bedrijf nu. Wat kan ik het beste zeggen waarom ik deze mail heb ontvangen:(graag op een nette manier)
Geachte heer Moelands,
test
Met vriendelijke groet,
Als dat de mail was die je ontvangen hebt zou ik er niet eens op reageren. Dan snappen ze meteen dat de test niet geslaagd is.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:23 schreef elshaarawy92 het volgende:
Waarom begin je dan met: Geachte heer Moelands,
kaasquote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je bent niet aangenomen omdat ze denken dat je een MOE-lander bent. Ik zou ze aanklagen. En een keertje naar de kapper om van dat Igor-bloempotkapsel af te komen. En even wat nettere kleren en zo.
NSA praktijken?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als dat de mail was die je ontvangen hebt zou ik er niet eens op reageren. Dan snappen ze meteen dat de test niet geslaagd is.
Misschien zit er een bom verstopt in de mail..quote:Op woensdag 2 april 2014 15:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Stond er echt alleen test? Zo ja zou ik gewoon terug sturen "ja doet het" als je toch al een andere baan hebt he.
Misschien ben je nu wel gehacktquote:Op woensdag 2 april 2014 15:29 schreef elshaarawy92 het volgende:
[..]
Misschien zit er een bom verstopt in de mail..
Ja, dat kan, maar je ziet er kennelijk dus uit als een stucadoor of aspergesteker. In elk geval als iemand die op vrijdagnacht in een busje met 100km/u over het fietspad rijdt, met 10 lege blikken Tyskie naast zich.quote:
Ditquote:Op woensdag 2 april 2014 15:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Stond er echt alleen test? Zo ja zou ik gewoon terug sturen "ja doet het" als je toch al een andere baan hebt he.
quote:
Ja, maar vooral dat TS het raar vindt dat hij geen Moelands heet.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:11 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Dus dan ben je het eens dat het wel een raar verhaal is
Het was idd bewolkt vandaag.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan dit niet volgen.. Dus er ook niks zonnigs op zeggen
Nou ja, als z'n ouders wel zo heten, maar hij niet, dan is dat wel raar.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:42 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, maar vooral dat TS het raar vindt dat hij geen Moelands heet.
Klacht?quote:Op donderdag 3 april 2014 08:44 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat ze een format hebben voor afwijzingen. Bij het maken van die formats hebben ze een test gedaan met alleen het woord 'test' als tekst. Bij het versturen van de afwijzing naar TS is op het verkeerde format geklikt én hebben ze vergeten de naam aan te passen.
Raadsel opgelost.
Wat te doen? Tja. Vraag je eerst eens af wat je wilt bereiken door te antwoorden. Jij gaat daar niet werken dus hen opvoeden heeft niet zo heel veel zin. Elk antwoord is dus zinloos behalve wanneer je hen een trap na wilt geven om genoegdoening te halen omdat ze je niet aan hebben genomen. In dat geval kan je beter bellen naar een leidinggevende, het liefst de CEO of directeur en je klacht daar neerleggen. Dan krijgt degene die de mail verstuurd heeft het waarschijnlijk wel te horen, met of zonder standje.
TS vraagt in de OP:quote:
Uit deze in gebrekkig Nederlands opgestelde zin maak ik op dat hij op de vreemde mail wil reageren.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef elshaarawy92 het volgende:
Wat kan ik het beste zeggen waarom ik deze mail heb ontvangen:(graag op een nette manier)
Wat? Ouder1, adviseer je nu om de CEO van dat bedrijf te bellen om je beklag te doen? Alsof je die zomaar te pakken krijgtquote:Op donderdag 3 april 2014 08:44 schreef Ouder1 het volgende:
In dat geval kan je beter bellen naar een leidinggevende, het liefst de CEO of directeur en je klacht daar neerleggen. Dan krijgt degene die de mail verstuurd heeft het waarschijnlijk wel te horen, met of zonder standje.
Geachte heer/mevrouw,
met vriendelijke groet,
Moelands
Nee, allerminst. Hij wil wel hen niet opvoeden, noch een trap uitdelen, laat staan een klacht indienen (quote:Op donderdag 3 april 2014 09:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
TS vraagt in de OP:
[..]
Uit deze in gebrekkig Nederlands opgestelde zin maak ik op dat hij op de vreemde mail wil reageren.
Mijn antwoord is opgesplitst in twee delen.
1) Hij wil hen opvoeden en daarom reageren waarbij hij zich dient af te vragen wat hij daarmee opschiet/bereikt
2) Hij wil een trap uitdelen omdat hij is afgewezen in welk geval hij het meeste bereikt als hij een klacht indient.
Zo duidelijker?
Kijk, dát is nou gebrekkig Nederlandsquote:
Dan kan hij de mail dus het beste negeren.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, allerminst. Hij wil wel hen niet opvoeden, noch een trap uitdelen, laat staan een klacht indienen (![]()
) en al helemaal niet de CEO hiermee lastigvallen. Dat is enkel en alleen jouw presumptie.
En wat is er gebrekkig aan zijn Nederlands?![]()
Nee, als ik een advies vanuit mijn eigen visie zou moeten geven is dat: Laat gaan, negeer het, gooi de mail weg. Dat is namelijk wat ik zou doen.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:01 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wat? Ouder1, adviseer je nu om de CEO van dat bedrijf te bellen om je beklag te doen? Alsof je die zomaar te pakken krijgt![]()
Ga jij in een winkel ook direct naar de manager vragen als het antwoord van de service desk medewerker je niet bevalt?
Ik heb heel goed gelezen, quote me die vraag eens uit je originele post want ik zie 'm niet (en nou niet komen met je 'wat te doen?'). En je presumptie ligt verscholen in de opties die je geeft.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:26 schreef Ouder1 het volgende:
Als je beter had gelezen maak ik geen enkele presumptie; ik leg een vraag neer (waarom wil je iets met die mail?) en geef opties.
Dat had ik dus al gedaan in die post. Een vreemde, niet lopende zin, dat wel:quote:Op donderdag 3 april 2014 09:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb heel goed gelezen, quote me die vraag eens in je originele post want ik zie 'm niet. En je presumptie ligt verscholen in de opties die je geeft.
De OP is trouwens nu door TS verwijderd. Kan die terug worden geplaatst?quote:Wat kan ik het beste zeggen waarom ik deze mail heb ontvangen:(graag op een nette manier)
Dat is niet een vraag van jou maar van TS. Ik zocht deze:quote:Op donderdag 3 april 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat had ik dus al gedaan in die post. Een vreemde, niet lopende zin, dat wel:
[..]
En verder: jammer dat je het zelf niet ziet; ik heb niet de illusie je nog te kunnen overtuigen.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:26 schreef Ouder1 het volgende:
ik leg een vraag neer (waarom wil je iets met die mail?) en geef opties.
Oké.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet een vraag van jou maar van TS. Ik zocht deze:
[..]
Hier is toch duidelijk de vraagstelling te lezen wat TS wil bereiken door te antwoorden op de mail.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:44 schreef Ouder1 het volgende:
Wat te doen? Tja. Vraag je eerst eens af wat je wilt bereiken door te antwoorden.
En nu de (jouw) relevante vraag "waarom wil je iets met die mail"? Ik zie 'm nog steeds niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oké.
[..]
Hier is toch duidelijk de vraagstelling te lezen wat TS wil bereiken door te antwoorden op de mail.
Het is ook mijn valkuil ervanuit te gaan dat Nederlanders met een IQ waarmee ze kunnen functioneren het Nederlands ook beheersen en begrijpen. Als je de vraagstelling zelfs na het lezen van het woord 'vraag' en het zinsdeel 'vraag jezelf eens af' nog niet ziet dan ga ik het licht bij jou ook nooit laten branden en is verdere discussie daarover zinloos. Ik ga daar dus niet meer op reageren.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:44 schreef r_one het volgende:
[..]
En nu de relevante vraag "waarom wil je iets met die mail"? Ik zie 'm nog steeds niet.
Ah, "je (kunt je) afvragen" is tegenwoordig (bij mensen met een hoger IQ) een directe vraag, aan een ander enzoquote:Op donderdag 3 april 2014 09:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is ook mijn valkuil ervanuit te gaan dat Nederlanders met een IQ waarmee ze kunnen functioneren het Nederlands ook beheersen en begrijpen. Als je de vraagstelling zelfs na het lezen van het woord 'vraag' en het zinsdeel 'vraag jezelf eens af' nog niet ziet dan ga ik het licht bij jou ook nooit laten branden en is verdere discussie daarover zinloos. Ik ga daar dus niet meer op reageren.
Ik ben niet dom. Ben allang lid van Fok, maar mijn oude account is verbannen.quote:
Echt een TATTA hahahahaha. Ben jij een docent/docente? Dit is een forum.. Of we Engelse of Nederlandse reacties plaatsen maakt niet uit.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk, dát is nou gebrekkig Nederlands
quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:44 schreef elshaarawy92 het volgende:
Echt een TATTA hahahahaha. Ben jij een docent/docente? Dit is een forum.. Of we Engelse of Nederlandse reacties plaatsen maakt niet uit.
Ah jij bent een kloon .quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:44 schreef elshaarawy92 het volgende:
[..]
Ik ben niet dom. Ben allang lid van Fok, maar mijn oude account is verbannen.
[..]
Echt een TATTA hahahahaha. Ben jij een docent/docente? Dit is een forum.. Of we Engelse of Nederlandse reacties plaatsen maakt niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |