abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138390663
Hoi Allemaal,

Vele forums staan er vol mee, ook hier. Echter is elke situatie verschillend, en dus ook die van mij...
Graag zou ik van jullie een advies willen over mijn "issue". Hoe ga ik er mee om?

Sinds 11,5 jaar heb ik (34) een vriendin (32), waar ik veel van hou. We hebben samen een huis gekocht en wonen nu 9 jaar samen. Zoals veel relatie hebben we veel ups en downs gehad en hebben we de nodige problemen gehad. Echter is er 1 probleem waar ik me geen raad mee weet.

Het gebeurd nu al een aantal keer dat er andere mannen tussen ons in komen te staan. Voor het verhaal houd ik het maar bij de 2 belangrijkste.

Een paar jaar geleden is ze op een collega verliefd geworden en vertelde mij dat het gevoel voor mij weg was en voor hem er wel was. Ik vermoede al iets, maar het werd ontkent. Tot we zoveel ruzie kregen dat ze besloot het op te biechten. Ze hebben maanden lang intieme mailtjes uitgewisseld, maar er is nog nooit fysiek contact geweest. Er is wel veel gelogen over van alles. Ik heb meteen aangegeven dat ik voor haar wilde vechten, ik hield van haar en liet dit niet zomaar gebeuren. Ik ben er voor haar geweest en heb alles gedaan wat ik kon om hier samen uit te komen. Ik heb hier in grotendeels alleen voor gevochten. Na een lange zware strijd, waarin ik nooit boos ben geworden hebben we de draad weer op gepakt. Achteraf bleek dat hij alleen uit was op sex en dat hij in die tijd zijn huwelijk aan het voorbereiden was.
Het was een lastige periode waarin mijn vriendin niet echt haar best deed te laten zien dat ze voor ons wilde gaan, maar liet wel merken van me te houden.

Door ziekte in de familie (meerdere mensen) en uitgaan van relatie van haar moeder en diens vriend zat ze even in een dipje. En natuurlijk was ik er voor haar. Dit ging onlangs allemaal een heel stuk beter en dus had ik hoop voor de toekomst.
Tot valentijn! Ik liet een grote bos bloemen bezorgen op haar werk, had een briefje bij haar lunch gedaan en een e-card verstuurd. Ik heb die dag niks in ontvangst mogen nemen. Sterker nog, we hebben knallende ruzie gehad. Ik heb geen idee wat de aanleiding was, maar ik was de oorzaak blijkbaar... Dit heeft 2 dagen geduurd waarna ze besloot er iets aan te doen. Ze nam sint-jans kruit tegen de woede en dat hielp. Dit ging 2 weken heel goed.

Na de 3de week moest ik een week voor mijn werk veel reizen. Ik stond woensdag 3:00 op, zetten haar fiets klaar, en reed om 3:30 naar Luxemburg om na terugkomst om 18 uur boodschappen te doen, te koken en op te ruimen zodat ik om 20:30 naast haar op de bank kon gaan zitten. Zij deed een beetje anders, dus ik dacht dat ze over haar moeder in zat en daar mee aan het appen was. Ik deed dit dus maar even alleen zodat zij zich daar mee bezig kon houden. Ik snap dat ze in zo'n situatie even met haar moeder wil appen.
De volgende dag op naar Brussel om daar 2 dagen hard te werken op een beurs. Echter kreeg ik op dag 2 het gevoel dat er iets niet in de haak was thuis. Haar moeder bleef logeren omdat ze de volgende dag naar de sauna gingen.
Bij thuiskomst na een zware dag voelde ik dat ik gelijk had. Er klopte iets niet. Ik vroeg er naar, maar er was niks. Ze appte wat, met haar vrouwelijke collega en wilde haar even bellen. Ze zou wat relatie problemen hebben en wilde dat even bespreken, uiteraard wilde ze dat even op zolder doen. Het zou raar zijn als ik daar bij zou zitten. Ik vond het raar dat ze niet even vroeg hoe mijn dagen waren en ben dus maar naar bed gegaan. Toen ze daar niet veel later ook kwam glunderde ze van oor tot oor. Dit was voor mij het startsein om te achterhalen wat er nou werkelijk gebeurde...
Na veel vragen en veel pushen bleek inderdaad dat er iets aan de hand was. Echter zou ze me dit de volgende avond pas willen vertellen. Dit ging er bij mij niet in en ik kreeg te horen dat er weer iemand was die ze leuk vond. Meer details kreeg ik niet. De volgende dag hielden we contact en bleek ze verliefd te zijn, WEER! wel op een andere dan de vorige keer, maar weer op haar werk. Ze hebben geapped en ze was ook met hem bezig nadat ik uit Luxemburg kwam. Dit speelde pas een paar weken en ze hebben geen fysiek contact gehad, zegt ze.
Ze wilde met hem afspreken om te zien of het wat kon worden. Ik was in alle staten en ben die kant op gegaan. Hij kreeg hier lucht van en was zo bang dat ze een hele nare kant van hem zag. Die liefde was dus snel voorbij.

Mijn probleem is dat ik de afgelopen dagen zo'n ongelofelijk zwaar klote gevoel heb. Het is Jaloers, bedonderd, woede, ongeloof, wantrouwen en frustratie bij elkaar.
Zij ziet nu pas in wat ze allemaal gedaan heeft en zelfs na de eerste keer veel meer voor haar relatie had moeten doen. Ineens werden veel dingen van de afgelopen jaren duidelijk,. Ze wil me niet kwijt, ze houd van me en ik ben alles voor haar... zegt ze! En mensen om ons heen bevestigen het, het is een hoopje ellende wat op de bank zit en ze zegt er alles aan te gaan doen. Maar ik trek dit niet. Het probleem is dat ze de dingen die ze met andere deelt met mij niet wilde delen en doen. Zo heeft ze de afgelopen tijd geen moeite gedaan voor ons, maar wel voor hun. en dat doet juist zo'n zeer.

Zijn er mensen die mij advies kunnen geven. Hoe ga ik er mee om, wat kan ik van haar verwachten, etc.? Ik heb niks aan: Dumpen! of Laat haar barsten zoals ze dat bij jou deed... Als je van iemand houd wil je er alles aan doen dit op te lossen. Maar ik weet niet hoe. Kom ik er niet uit, dan stop ik er natuurlijk mee. Maar niet voordat ik gedaan heb wat ik kon.

Hartelijk dank alvast!
Gr Ray
pi_138390716
Wegwezen voordat je er zelf aan onderdoor gaat. Is niet wat je wil horen maar wel hoe ik er over denk.

Succes en sterkte in ieder geval.!
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:45:56 #3
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_138390733
Als jij het telkens maar accepteert van haar, dan zal ze het blijven doen he :')
Dumpen dus.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_138390741
Dumpen dat wijf. Reden? Vroeg of laat naait ze je. Lijkt me ook niet een heel stabiel type.
pi_138390765
Ze neemt je niet serieus. Je laat telkens maar weer over je heen lopen. Stoppen dus.
pi_138390799
En toch: Dump haar, iemand die steeds verliefd is op een ander is de ellende niet waard. :{
Doe je dat niet dan moet je verder ook niet hier janken want dan is het je eigen schuld. Je moet eens laten zien dat je een ruggengraat bezit en dat ze niet elke keer maar bij jou terug kan komen als zijnde een veilige haven, laat haar zien dat haar gedrag gevolgen heeft.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 09:49:17 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138390802
Je vraagt wat je moet doen? Serieus? Gast, wordt eens volwassen en grow a spine. Ze spreekt gewoon uit dat ze wilde 'kijken of t wat kon worden'...tegen haar eigen vriend, en die pikt dat ook nog!

Serieus, jij kunt niet geholpen worden omdat je niet geholpen wíl worden.

Ongelofelijk dat je zo over je heen laat lopen 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_138390811
Bedankt voor de snelle reacties. Ook al zijn ze niet leuk, ze zijn wel eerlijk.

Weggaan was ook mijn eerste ingeving, maar als je van iemand houd is dat soms geen optie.
Daarnaast zal er nu wel harder opgetreden worden en is het klaar met ikke ikke ikke van haar kant uit. Maar is dat een optie? Er zullen zaken moeten gaan veranderen.
pi_138390816
Ben benieuwd of ik je een ezel kan noemen bij het einde van dit topic... Of gaat er geluisterd worden naar de reacties?!

SPANNOND
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:53:30 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138390898
Daden spreken luider dan woorden. Ze zegt wel dat ze van je houdt, maar het is niet echt te merken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_138390900
Geen optie? Ik denk dat je over een tijdsbestek van 5 jaar gezien meer pijn zult hebben van je relatie dan van je break-up. Bite the bullet en ga uit elkaar. Misschien is het wat jullie beide nodig hebben en mocht de liefde echt zo sterk zijn dan probeer je het weer rustig aan na een paar jaar.. leuk dat je wilt vechten maar it takes two to tango.
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:53:48 #12
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_138390904
Verhaal heel snel gelezen, maar in a nutshell: get the fuck out!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_138390917
quote:
Ze wilde met hem afspreken om te zien of het wat kon worden.
En je bent haar vriend? En je pikt het?

Zeker aangezien dit de tweede keer is, en ze het moedwillig ook nog verbergt voor je.

En dan nog twijfelen?

De volgende keer dat ik je vriendin tegenkom, neuk ik haar plat. En dat is niet omdat het kan, maar omdat je het verdient. :).
pi_138390970
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:49 schreef RayWeez het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties. Ook al zijn ze niet leuk, ze zijn wel eerlijk.

Weggaan was ook mijn eerste ingeving, maar als je van iemand houd is dat soms geen optie.
Daarnaast zal er nu wel harder opgetreden worden en is het klaar met ikke ikke ikke van haar kant uit. Maar is dat een optie? Er zullen zaken moeten gaan veranderen.
natuurlijk is dat wel een optie ook al hou je van iemand
Het is alleen geen leuke optie
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:57:07 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138390980
Wat een taffeshoer. Je laat je toch niet zo piepelen? Spullen in een vuilniszak en het raam uit. Laat ze maar naar die leuke collega gaan. Heb je geen klote aan zo'n onbetrouwbaar loeder.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_138390988
En je gelooft dat ze nooit fysiek is vreemdgegaan? Lol
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 09:58:17 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_138391002
quote:
Het gebeurd nu al een aantal keer dat er andere mannen tussen ons in komen te staan. Voor het verhaal houd ik het maar bij de 2 belangrijkste.
OK dat je vriendin 1 x verliefd wordt op een ander en er is verder niks gebeurd, dat kun je iemand wel vergeven, maar meerdere malen... ik snap niet dat je nog bij haar bent. Ze vindt het wel lekker makkelijk denk ik, gezellig met jou samenwonen en tussendoor de hort op met andere mannen.

Ik zou haar zo hard dumpen he?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:58:44 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138391013
Ze is er nu twee keer mee weggekomen. Dit gaat sowieso weer gebeuren in de toekomst, het heeft immers toch geen gevolgen. Je gaat toch niet bij d'r weg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 09:59:29 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_138391022
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:58 schreef fathank het volgende:
Ze is er nu twee keer mee weggekomen. Dit gaat sowieso weer gebeuren in de toekomst, het heeft immers toch geen gevolgen. Je gaat toch niet bij d'r weg.
Meer dan 2x dus... hij noemt nu alleen de 2 'belangrijkste'.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_138391042
Als ik het zo lees gaat dit jou meer kapot maken dan het uiteindelijk plezier oplevert. Ik weet uit ervaring dat iemand loslaten van wie je houd heel erg lastig is, ondanks alles wat ze doet. Je hoopt steeds tegen beter weten in. Vertrouwen is compleet weg lijkt me nu en bij elk verdacht telefoontje zal jij weer je bedenkingen hebben.

Je zal echt voor jezelf moeten kiezen en de relatie verbreken want ik denk dat je hier nooit meer het echte geluk in zal vinden. Maar dat is zoals ik het zie. (en zo te lezen nog meer)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 april 2014 @ 10:00:33 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138391047
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:41 schreef RayWeez het volgende:
Ze nam sint-jans kruit tegen de woede en dat hielp. Dit ging 2 weken heel goed.
Dit topic is nep.
  Forum Admin dinsdag 1 april 2014 @ 10:01:08 #22
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_138391061
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:41 schreef RayWeez het volgende:
Ze wilde met hem afspreken om te zien of het wat kon worden.
Ze is dus alleen nog bij je omdat ze nog niets anders heeft. Hou de eer aan je zelf man. Stop ermee.
pi_138391082
In een goede relatie word je niet (tot twee keer toe zelfs!) verliefd op een ander! Trek hier je conclusies uit.
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:03:29 #24
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_138391111
Verliefd op een ander = relatie verbreken, zij houdt jou vooral aan als zekerheid.

Trek de stekker eruit en wacht op een leuker wijf.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:03:30 #25
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_138391112
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit topic is nep.
And I am a weapon of massive consumption