Ik krijg altijd maar te horen dat het Syrische leger voor meer dan "75% uit soennieten bestaat" en Assad ook onder soennieten in Syrie nog "gigantische steun heeft". Zijn vrouw op de foto is ook soennitische.....jij verwerpt deze hele lezing die het regime zelf ook probeert te verkondigen? En zegt toch dat het regime puur sjitisch is en de soennieten massaal ertegen vechten? Beetje verwarrend allemaal voor mij zeg deze tegenstrijdige verhalenquote:Op zondag 6 april 2014 13:14 schreef hafez1234 het volgende:
Kijk deze foto van een aantal jaar geleden. Eerst vrienden en nu probeert Erdogan genocide te plegen in Syrië en Assad te vermoorden. Wat een volk die soennieten en Turken.
[ afbeelding ]
Je kan hieruit ook concluderen dat de sjitische-partners, Iran en Hizbullah, hun eigen politieke belangen boven de onrechtvaardigheid van Assad tegen zijn bevolking zet. En dat zijn nog wel aanhangers die jaarlijks Hussein herdenken, zijn martelaarschap tegen onderdrukking. Als er iemand stelselmatig onderdrukt is in Syrie zijn het niet de Assad's en zijn regime maar de bevolking. En niet alleen soennie's hoor. Als je toch jaarlijks Hussein's martelaarschap viert en het linkt aan de strijd tegen onrecht en onderdrukking dan mag je die lijn ook doortrekken naar het keihard vermoorden van weerloze burgers en een regime dat ver voor de revolutie als gigantisch veel doden op zijn geweten heeft vanwege andere politieke mening en/of idealen. Maar blijkbaar is het ok zolang die maar aan de kant van Iran en Hizbullah staat, dan mag je duizenden onschuldigen afmaken, barelbombs op woonwijken pleuren en weet ik veel watquote:Hieruit kun je concluderen dat sjiieten betere vrienden zijn en hun bondgenoten blijven steunen. Daarentegen zijn soennieten mensen die hun bondgenoten bedriegen en een dolk in hun rug steken als het hen goed uitkomt.
Het betekend ook niet het omgekeerde.quote:Op zondag 6 april 2014 15:03 schreef hafez1234 het volgende:
Wat jullie vergeten is dat de revolutie in Syrië gefabriceerd was. Het feit dat er groepen mensen oprecht van Assad af wilden en op de straten aan het demonstreren waren, betekent niet dat de meerderheid van Syrië dat wilde.
Wat ik bedoelde is dat het vooral georganiseerd was vanuit het buitenland. Niemand weet of de meerderheid van Syrië Assad nog als president wilt hebben. Wat ik probeer uit te leggen is dat wanneer mensen protesteren dat niet automatisch betekent dat de meerderheid een andere regering wil. Persoonlijk denk ik dat de meerderheid nog Assad als president wil.quote:Op zondag 6 april 2014 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het betekend ook niet het omgekeerde.
En hoe wil je anders een demonstratie opzetten anders dan door hem te organiseren?
Vooral of mede? Denk je dat Syriërs te stom zijn om zelf een demonstratie op te zetten? Denk je niet dat ze misschien zelf in het buitenland hulp hebben gevraagd?quote:Op zondag 6 april 2014 15:08 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat het vooral georganiseerd was vanuit het buitenland.
Het is niet het ene of het andere. Het domste wat je in 2014 kunt doen is geopolitiek, of de effecten er van, negeren. Natuurlijk waren er ontevreden Syriërs de straten op gegaan, maar hebben andere landen daar niet op ingespeeld denk je?quote:Op zondag 6 april 2014 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vooral of mede? Denk je dat Syriërs te stom zijn om zelf een demonstratie op te zetten? Denk je niet dat ze misschien zelf in het buitenland hulp hebben gevraagd?
Er gingen duizenden ongewapende Syriërs de straat op, en ze werden neergemaaid. Denk je dat ze dat zo lang volhielden omdat ze betaald kregen van de CIA of omdat ze er zelf in geloofden?
Als je dat gelooft ben je naïef. Kijk hoe betrokken landen zoals Turkije, Saudi-Arabië, Qatar en de VS zijn in dit conflict. Een groot deel van de rebellen die nog aan het vechten zijn, komen uit het buitenland.quote:Op zondag 6 april 2014 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vooral of mede? Denk je dat Syriërs te stom zijn om zelf een demonstratie op te zetten? Denk je niet dat ze misschien zelf in het buitenland hulp hebben gevraagd?
Er gingen duizenden ongewapende Syriërs de straat op, en ze werden neergemaaid. Denk je dat ze dat zo lang volhielden omdat ze betaald kregen van de CIA of omdat ze er zelf in geloofden?
Wat maakt dat uit? De roep van het volk om vrijheid is nog steeds legitiem.quote:Op zondag 6 april 2014 15:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet het ene of het andere. Het domste wat je in 2014 kunt doen is geopolitiek, of de effecten er van, negeren. Natuurlijk waren er ontevreden Syriërs de straten op gegaan, maar hebben andere landen daar niet op ingespeeld denk je?
Ok, meegaand in jouw idee dat "alles opgezet was" is er een simpele oplossing. Hoeft ie niet barrelbombs voor op woonwijken te gooien hoor, of bakkerijen neer te halen.quote:Op zondag 6 april 2014 15:08 schreef hafez1234 het volgende:
Wat ik bedoelde is dat het vooral georganiseerd was vanuit het buitenland. Niemand weet of de meerderheid van Syrië Assad nog als president wilt hebben. Wat ik probeer uit te leggen is dat wanneer mensen protesteren dat niet automatisch betekent dat de meerderheid een andere regering wil. Persoonlijk denk ik dat de meerderheid nog Assad als president wil.
Maar die buitenlanders kwamen nadat Assad van demonstraties een burgeroorlog had gemaakt.quote:Op zondag 6 april 2014 15:18 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Als je dat gelooft ben je naïef. Kijk hoe betrokken landen zoals Turkije, Saudi-Arabië, Qatar en de VS zijn in dit conflict. Een groot deel van de rebellen die nog aan het vechten zijn, komen uit het buitenland.
http://www.worldtribune.c(...)ns-hearts-and-minds/quote:Op zondag 6 april 2014 15:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ok, meegaand in jouw idee dat "alles opgezet was" is er een simpele oplossing. Hoeft ie niet barrelbombs voor op woonwijken te gooien hoor, of bakkerijen neer te halen.
Vrije openlijke verkiezingen, met internationale waarnemers. Nu mag jij raden of Assad en het regime dit ooit gaat toelaten.....wat een onzin. Die kerel heeft helemaal geen enkele behoefte aan eerlijke transparante verkiezingen. Die moet gewoon aan de macht blijven.
En het volk is er om naar Assad te luisteren, goed of kwaadschiks. En niet andersom; Assad om naar het volk te luisteren. De rest zijn allemaal theorethische verhalen, elke Syrier kent de praktijk. Enige verschil is menig Syrier die praktijk (inmiddels) accepteert omdat zij er baat bij hebben (goede contacten bijregime en/of veel opgebouwd en dus te verliezen bij regime change) of het alternatief vrezen. Maar elk anders zijn lulverhalen.
De zogenaamde revolutie niet.quote:Op zondag 6 april 2014 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? De roep van het volk om vrijheid is nog steeds legitiem.
Die onzin heb ik al eerder ontkracht. Die cijfers kloppen niet/bestaan niet/zijn niet representatief.quote:Op zondag 6 april 2014 15:24 schreef hafez1234 het volgende:
http://www.worldtribune.c(...)ns-hearts-and-minds/
http://www.theguardian.co(...)d-western-propaganda
http://www.voltairenet.org/article178779.html
Assad blijft geliefd in Syrië.
Oh, we noemen vrijheid revolutie en dan mag het plotseling niet?quote:
Van de Syrische Maurice de Hond zeker die vrij was om polls te houden?quote:Op zondag 6 april 2014 15:24 schreef hafez1234 het volgende:
http://www.worldtribune.c(...)ns-hearts-and-minds/
http://www.theguardian.co(...)d-western-propaganda
http://www.voltairenet.org/article178779.html
Assad blijft geliefd in Syrië.
O dus de revoluties in Tunesie en Egypte waren ook gefabriceerd?quote:Op zondag 6 april 2014 15:29 schreef hafez1234 het volgende:
De reden dat Syrië het slachtoffer is geworden van deze gefabriceerde revolutie komt omdat ze tegen Israël zijn en dit ook lieten blijken. Syrië leverde allerlei wapens aan Hezbollah. Daarnaast is Syrië een van de weinige landen in het Midden-Oosten die niet onder invloed staat van de VS. Ook is Syrië een bondgenoot van Iran. Dit zorgt er ook voor dat de VS en de meeste Arabische landen Assad weg willen.
Je kan precies deze discussie teruglezen in eerdere Syrië topics, er is geen reden om door te gaan met het spammen van je propaganda.quote:Op zondag 6 april 2014 15:29 schreef hafez1234 het volgende:
De reden dat Syrië het slachtoffer is geworden van deze gefabriceerde revolutie
Waar kan ik het precies vinden. Ik ben ook benieuwd.quote:Op zondag 6 april 2014 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan precies deze discussie teruglezen in eerdere Syrië topics, er is geen reden om door te gaan met het spammen van je propaganda.
Niet volgens Iran dat al die revoluties "the Islamic Awakening" noemt, maar in Syrië is er opeens sprake van een conspiracy!quote:Op zondag 6 april 2014 15:30 schreef Baklava95 het volgende:
O dus de revoluties in Tunesie en Egypte waren ook gefabriceerd?
Het was ook volgens jouw een vooropgezet groot plan?quote:
Mubarak: Egypte is geen Tunesiëquote:Op zondag 6 april 2014 15:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mubarak en Ben Ali waren alle twee Pro-Amerika en Pro-IsraHell.
Dat weet ik eigenlijk niet zeker. De VS is pro moslimbroederschap en tegen Sisi. En aanvankelijk hadden de moslimbroederschap Mubarak weggehaald.quote:Op zondag 6 april 2014 15:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mubarak en Ben Ali waren alle twee Pro-Amerika en Pro-IsraHell.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |