Ik ook, met dezelfde reden.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:13 schreef Anne het volgende:
Leuk junkie!
Ik vind dit soort projecttopics altijd wel leuk om te volgen, aangezien bootprojecten niet zo vaak voorbij komen.
Omdat die nu onder de waterlijn uitkomt, en daar moet je dan rekening mee houden als je in de winter in het water ligt en het gaat vriezen e.d.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:15 schreef Erasmo het volgende:
Waarom moet de afvoer van het kombuis dicht?
Ik was eigenlijk wel overtuigd van De IJssel coatings, maar ik zal eens rondkijken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:22 schreef Fendy het volgende:
Leuk, bootjes
Protip, bespaar een berg centen door naar de firma polyservice te gaan.
Voor je dubbele laag primer op je hele schip haal je daar "primer basis" (eventueel heel handig alvast blauw te maken met wat tubes pigment)
Voor onder water haal je "pantsercoat" en als aflak op kleur boven water neem je DD lak van hun eigen merk. Ze verkopen superspul, net zo goed of beter dan gerenommeerde merken als epifanes of international maar overwegend voor de helft van de prijs die je in de watersportwinkel betaalt.
Tevens, linksdraaiende schroef?
Duidelijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Omdat die nu onder de waterlijn uitkomt, en daar moet je dan rekening mee houden als je in de winter in het water ligt en het gaat vriezen e.d.
Dat is het enige, voor de rest heb ik bij deze boot geen omkijken naar andere zaken als het vriest.
Gewoon een huiddoorvoer boven het water oppervlak.
Beetje schuin naar beneden zonder sifon, lijkt me een betere oplossing.
We kunnen elke winter het water uit voor niks maar dan ga je pas 15 april erin.
En die mensen baalde nu, wij konden al lekker varen.
De wielwerking zou bij een rechtsdraaiende schroef inderdaad moeten zorgen dat wegdraaien naar bakboord makkelijker gaat, immers gaat je kont dan naar stuurboord en je punt naar bakboordquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk wel overtuigd van De IJssel coatings, maar ik zal eens rondkijken.
Euh ff nadenken, ik ben daar niet zo goed in.
Over bakboord kan ik veel scherper keren dan over stuurboord, dan heb ik volgens mij een rechtse schroef toch?
Ja logisch gezien heb je gelijk idd, maar als ik over bakboord keer dan kan ik bijna om mijn as draaien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:41 schreef Fendy het volgende:
[..]
De wielwerking zou bij een rechtsdraaiende schroef inderdaad moeten zorgen dat wegdraaien naar bakboord makkelijker gaat, immers gaat je kont dan naar stuurboord en je punt naar bakboord
Op de foto lijkt het alleen een linksdraaiende schroef te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Kadettjes vallen minder op, en als je lam bent pak je er gewoon eentje lijkt me. Meeste botendiefstal is dronkemanslol hequote:Op zaterdag 19 april 2014 20:37 schreef junkiexp het volgende:
Ik zal morgen eens kijken naar die koeten, als er geen ei in ligt moeten ze opnieuw gaan bouwen ben ik bang.
Tsja, je auto heeft ook geen hoofdschakelaar toch
Er loopt vanaf de + van de startaccu 1 draad direct naar het contact, als het contact uit staat dan loopt er geen stroom weg.
En we hebben van de winter ook 2-3 maanden niet gevaren en toen was het even voorgloeien en direct lopen.
Startonderbreker kan maar de boten van de buren zijn veel mooier
Ja heb je wel gelijk in, maar wij liggen altijd in de haven eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kadettjes vallen minder op, en als je lam bent pak je er gewoon eentje lijkt me. Meeste botendiefstal is dronkemanslol he
Ik kende ook iemand die een ritsje tuimelschakelaartjes op het dash had zitten, die moesten gewoon op een bepaalde manier aangeschakeld staan om de boel te kunnen starten, die vond ik ook wel heel kewl![]()
Niet als die draad voorkomt dat de ontsteking gevoed wordt.. maar je moet het helemaal zelf wetenquote:Op zondag 20 april 2014 21:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja heb je wel gelijk in, maar wij liggen altijd in de haven eigenlijk.
Als ze echt willen dan is het een kwestie van een draad op de startmotor en dat ding loopt
Dieselmotor hequote:Op zondag 20 april 2014 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet als die draad voorkomt dat de ontsteking gevoed wordt.. maar je moet het helemaal zelf weten
Hmm, zit wat in, maar gaat een gelegenheidsdief zo ver denk je?quote:Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dieselmotor heDie start sowieso als je geduld hebt
Geen idee, ik vertrouw erop dat ze er niet aan komenquote:Op zondag 20 april 2014 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in, maar gaat een gelegenheidsdief zo ver denk je?
Thanks, ik zal regelmatig proberen te up-daten!quote:Op maandag 21 april 2014 00:07 schreef vannelle het volgende:
Nou kan ik op de "volg topic" knop drukken maar dan weet je niet dat ik dit een enorm leuk project vind die ik absoluut ga volgen!
Nee komt wel goedquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:23 schreef vannelle het volgende:
40 liter, da's 4 emmers. Een stoere kapitein draait daat z'n hand niet voor om toch?
Heeft zo'n motor 2 koelsystemen trouwens?
Je hebt het over kvs én over de Schie leeg pompen....
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:30 schreef junkiexp het volgende:
Thanks, ik had het gezien.
Binnenkort gaat de kvs eruit en zal ik gelijk een paar stukken slang vervangen, en waar de accu komt te staan loopt de slang ook niet handig dus dat verander ik gelijk.
Wordt wel even sjouwen, er gaat volgens mij iets van 40 liter kvs in.
En als ik het leeghaal is het de vraag of de koelingsbuizen niet lek zijn, anders pomp ik de hele Schie leeg
Klopt wel, echter als ze het proberen en het gaat kapot mogen ze het van mij ook heel meenemenquote:Op maandag 21 juli 2014 17:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Niet heelhuids te verwijderen lijkt me juist wel een positieve eigenschap van vastkitten.
Volgens mij heb je nu namelijk een heel makkelijk te jatten zonnepaneel op je boot gelegd!
Maar het ziet er wel mooi uit zo!
Thanks!quote:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks!
Zonnepaneel werkt perfect, laad de accu helemaal nokkievol en daar het cyrix relas wat bi-directioneel werkt wordt daarna de startaccu verder geladen.
Instrumentenpaneel ligt er inmiddels op en is voorzien van het schakelpaneel en dergelijke instrumenten.
We gaan straks varen dus zal eens wat foto's maken.
Is dat niet toevallig die ene haven?quote:
Klopt helemaal!quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:29 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Is dat niet toevallig die ene haven?
Thanks, bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:29 schreef Charged het volgende:
Goed bezig,junkiexp,erg leuk topic om te volgen.
Oh, waarheen?quote:
Lol, je gaat naar de bodem met ballast tegen het schuivenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:02 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh, waarheen?
Ennuh.... Pics or it didn't happen
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:02 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh, waarheen?
Ennuh.... Pics or it didn't happen
Dat vragen wij ons ook af, staat nog flink scheef ook.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Man man wie heeft dat ding vastgelastbraden...
Precies even door iemand laten doen die dat goed beheerst is aan te raden.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:02 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat vragen wij ons ook af, staat nog flink scheef ook.
Waarschijnlijk veel te veel warme ingebracht aan een kant.
We gaan alles los slijpen op een paar stukjes na.
Dan recht zetten, hechten en de laatste stukjes ook los slijpen.
Dan helemaal af laten lassen door een pro, onderwater bakken doe ik niet aan, mij te link.
Boven de waterlijn geen probleem.
Thanks.quote:
Dat is ook de bedoelingquote:
Over 3 jaar heb ik wel een gaatjequote:Op donderdag 9 april 2015 00:08 schreef T42 het volgende:
moet mijn boot nog verlengenkun je dat ook is iets simpeler bootje haha
Jazeker, niet voor niks geweest.quote:
Nee dat heb ik niet overwogen, dat is ook best wat werk zeg maarquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:56 schreef Schipahoy het volgende:
Leuk project! Heb je nog overwogen om de kiel onder het hele schip door te trekken? Dat is ook bij mijn boot gedaan en dat vaart toch wel een stuk prettiger.
Trouwens, wat me was opgevallen aan je filmpje: is zo'n Ten Broeke kruiser zo hoog dat die niet onder de Hoge Brug door kan![]()
Bij mij zou de kruiphoogte zo'n 2,40 meter zijn, maar ik heb het nagemeten en het is ongeveer 12cm minder. Daardoor lukt de Hoge Brug altijd wel, al doe ik dat natuurlijk wel zo langzaam mogelijk terwijl ik de hoogte in de gaten hou vanaf het achterdek. Meestal blijft er wel een paar centimeter over
Uiteindelijk gaat die wel vervangen worden, deze lappen we dan een beetje op en wordt de winterkap.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:54 schreef reeybehn het volgende:
offen kap uiteindelijk ook nog vernieuwen of laat je die voor wat het is?
gaaf project verder!
dat is waar. Maar na alle moeite die al in t bootje zit maakt t m toch wel af uiteindelijk denk ik zo. Verdient ie welquote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat die wel vervangen worden, deze lappen we dan een beetje op en wordt de winterkap.
Maar dat zal wel volgend seizoen worden, zo'n kapje kost zomaar eens 1000 euro.
Thanks!
Ja sowieso, als dat ding eenmaal weer in het water ligt en hij borrelt niet af ben ik al erg tevreden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:31 schreef reeybehn het volgende:
[..]
dat is waar. Maar na alle moeite die al in t bootje zit maakt t m toch wel af uiteindelijk denk ik zo. Verdient ie wel
Haha thanks!quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:15 schreef Anne het volgende:
junkie, ik wil even laten weten dat ik nog steeds meelees, maar totaal niet over de kennis beschik om inhoudelijk te reageren. En dat hebben 15 andere lurkers die ook niet hebben gereageerd misschien ook wel. Maar blijf komen met die updates dus!
Daarnaast zit ik trouwens met bewondering naar dit vloertje te kijken:
https://lh4.googleusercon(...)h865-no/IMG_0045.JPG
Eigenlijk dit dus..volg het bootje,de 7-serie en de woning,alledrie goed doordacht en aangepakt,leer er her en der van,kan geen nuttige bijdrage geven dus hou m'n bakkes en lees met plezier.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:15 schreef Anne het volgende:
junkie, ik wil even laten weten dat ik nog steeds meelees, maar totaal niet over de kennis beschik om inhoudelijk te reageren. En dat hebben 15 andere lurkers die ook niet hebben gereageerd misschien ook wel. Maar blijf komen met die updates dus!
Daarnaast zit ik trouwens met bewondering naar dit vloertje te kijken:
https://lh4.googleusercon(...)h865-no/IMG_0045.JPG
Thanks, toch leuk om te horenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Eigenlijk dit dus..volg het bootje,de 7-serie en de woning,alledrie goed doordacht en aangepakt,leer er her en der van,kan geen nuttige bijdrage geven dus hou m'n bakkes en lees met plezier.
Om Anne te volgen...keep it up!!
Ik weet niet beter, ik zou ook niet anders weten hoe het moet.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:17 schreef FranticDJ het volgende:
Misschien beetje laat hoor, maar mag dat zomaar, een dieseltank ontluchting buitenboord?
Dat is misschien een andere verhaal.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:33 schreef FranticDJ het volgende:
Mja ik ben wat groter varend materieel gewend
Daar weet ik zeker dat t niet mag zonder driptray rond de ontluchting
Thanks!quote:Op maandag 29 juni 2015 14:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb dit topic altijd ontweken omdat ik niets met boten heb, onwetend dat het zo'n interessant en geinig topic isBij dezen dus een volger erbij.
niet zo gek toch? Ik heb misschien 50 liter diesel bij me. En jullie een paar duizend op z'n minstquote:Op maandag 29 juni 2015 10:21 schreef FranticDJ het volgende:
Principe is het zelfde hoor. het is alleen wat groter allemaal. En er zijn veel meer regels hehe
Daarom dat ik t opvallend vind dat er bij 'ons' zo strikt naar zulke dingen gekeken wordt, terwijl het bij de pleziervaart allemaal zomaar kan.
maar goed. Dat is een andere discussie
Ja altijd handigquote:Op zondag 19 juli 2015 19:02 schreef T42 het volgende:
moet ook nog een schroef as maken in een boot waar het nog niet in zit dus mooi voorbeeld nu gezien
Ligt er maar aan hoe je t bekijkt. 1 liter in 't water blijft 1 liter in t water wat t milieu aantast. Of dat op een jacht is of op de grote jongens. Die liter van een plezierjacht is niet ineens minder aantastend.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 08:12 schreef reeybehn het volgende:
[..]
niet zo gek toch? Ik heb misschien 50 liter diesel bij me. En jullie een paar duizend op z'n minst
Zou kunnen, maar heeft geen nut.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:54 schreef Weekendwarrior het volgende:
Leuk project, en een leuke motor! Mocht je pk's te weinig hebben kan je er altijd met wat aanpassingen een turbo op knallen
quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.
Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.
Oh, bij onze sleper scheelde het wel heel wat snelheid en hij was meteen wat pittiger.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.
Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.
Dan was misschien de boot wel ondergemotoriseerd, zodat hij niet aan zijn rompsnelheid kwamquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:16 schreef Weekendwarrior het volgende:
[..]
[..]
Oh, bij onze sleper scheelde het wel heel wat snelheid en hij was meteen wat pittiger.
haha nee, polyester van 2 maanden oudquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:33 schreef T42 het volgende:
Zal geen ijzeren zijn van 40/50 jaar met eikenhout 😃
ik moet 1 cillinders hebbenquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:34 schreef reeybehn het volgende:
[..]
haha nee, polyester van 2 maanden oud
OT: TS, mocht je dan voor een andere motor gaan kijken zou ik toch een 4 cilinder boven een 3 cilinder verkiezen. Maakt t pas echt rustig snorren
ik rij ook in een nissan zonder uitlaatquote:Op woensdag 29 juli 2015 19:26 schreef junkiexp het volgende:
@Reeybehn, tegen die tijd zien we wel, eerst deze motor eruit halen en afpersen, als het koelcircuit goed op druk blijft staan dan maak ik alles schoon en gaat die gewoon de boot weer in.
@T42, mooi spul, maar wel veel herrie.
En dat is leuk, maar voor even
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:51 schreef Isegrim het volgende:
Maak muziek en lol, zet het in de Owatrol!
Ja dat klopt, heel veel oude eigenaren, veel slecht onderhoud.quote:Op zondag 13 september 2015 23:22 schreef bluemoon23 het volgende:
De hele markt voor boten is toch ook een beetje ingestort na de crisis of niet ?
En veel boten hebben oudere eigenaren, die er zelf niet meer aan kunnen/willen werken.
Koop een boot en werk je dood
Ik zou zeggen, kijk of de basis goed is en ga er mee aan de slag.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Flying-dutchmanXP het volgende:
Handig topic! Heb net mijn eigen ten broeke kruiser gekocht en is tevens een restauratie project. Dit topic gaat zeker van pas komen bij het repareren.
Nou, dat is even de vraag.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:42 schreef Charged het volgende:
Ben je niet bang dat je de neiging krijgt om de hele tijd de romp te poetsen ivm de verse blinkende laklaag?
Ik zou helemaal gek worden als iets die smetteloze romp zou durven te bedoezelen..(heerlijk taalgebruik)
Thanks, maar ik ga toch gewoon voor auto wax denk ik.quote:Op zondag 20 september 2015 11:15 schreef Charged het volgende:
Misschien iets voor je om door te lezen?
Was aan het zoeken op ptfe voor scheepsrompen en kwam dit tegen..
http://www.fox22-zeiljacht.nl/Bootwaxtest.pdf
quote:Op maandag 21 september 2015 22:53 schreef junkiexp het volgende:
En gewoon omdat het kan, even het verschil:
[ afbeelding ]
Dat kan je ook prima zien zonder ze uit elkaar te halen. Als je ze los in de hand hebt, kan je zowel van boven als van onderen er goed in kijken. Als ik zie hoe jxp alles aanpakt ga ik er vanuit dat deze alsnog uit elkaar gehaald, worden bij twijfel over de staat.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:06 schreef -niemand- het volgende:
Laat de verstuivers nog even testen en de kop afpersen/vlakken.
Indenor koppen staan erom bekend om te kunnen scheuren.
En pak nu gewoon die zuigers uit de bussenvoor hetzelfde geld heb je veel slijtage in de bussen/ een slechte zuiger oid.
Nu heb je hem eruit en los. Doe het nu in een keer goed.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat kan je ook prima zien zonder ze uit elkaar te halen. Als je ze los in de hand hebt, kan je zowel van boven als van onderen er goed in kijken.
Het terugplaatsen van een zuiger in de cilinder is een stuk meer werk dan de rest van de werkzaamheden
Dropbox kan je blijkbaar niet direct doorlinken, dus maar overgezet naar het vertrouwde imgurquote:
ik gebruik zo'n grote tang daarvoor die helemaal over de kop heen gaatquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:09 schreef junkiexp het volgende:
Overigens ff een losse vraag, ik heb deze klepverenlichter besteld:
[ afbeelding ]
Maar nu zag ik vanmiddag pas dat ik dubbele klepveren heb, gaat dat hiermee lukken denken jullie?
Ja ik ken ze, ik heb deze gekocht voor de toekomst en niet alleen voor de boot.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:16 schreef T42 het volgende:
[..]
ik gebruik zo'n grote tang daarvoor die helemaal over de kop heen gaat
valt mee als je met lego kunt spelen kun je dit ookquote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik heb veel bewondering voor de manier waarop je dit allemaal aanpakt, ziet er m.i. erg ingewikkeld uit!
quote:
Is alweer even geleden, heb volgens mij 3 van die dubbele schijven gebruikt.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:57 schreef Toine33 het volgende:
- 2x in de 2c coating
- onder de waterlijn in de rode AF
- boven de waterlijn aflakken in donkerblauwe 2c lak
Hallo, ik heb net een ten broeke gekocht met wat werk aan..kun je een schatting geven van hoeveel het uitkomt voor bovenstaande + tercoo schijven? Doe je met die schijven heel de boot of moet je er veel hebben op voorhand? Heb je eventuuel adressen voor goede prijs voor die producten?
Ik ben van belgie, ik zou graag een schatting hebben van alle verf als ik alles kaal maak. mvgquote:Op dinsdag 26 februari 2019 00:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Is alweer even geleden, heb volgens mij 3 van die dubbele schijven gebruikt.
Welke regio zit je?
Wij hebben alle verf gekocht van: https://www.de-ijssel-coatings.nl/
Antifouling was van die illegale die we via via hebben gekocht, maar dat is de beste
Neem contact op met de verf leverancier?quote:Op zondag 3 maart 2019 13:52 schreef Toine33 het volgende:
[..]
Ik ben van belgie, ik zou graag een schatting hebben van alle verf als ik alles kaal maak. mvg
Ik denk dat Monsieur Toine op zoek is naar de hoeveelheden die hij moet gaan bestellen en wellicht online adresjes om e.e.a. te gaan bestellen..quote:Op zondag 3 maart 2019 13:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Neem contact op met de verf leverancier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |