abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:54:05 #151
402999 Weekendwarrior
We dropping c4.
pi_154550343
Leuk project, en een leuke motor! Mocht je pk's te weinig hebben kan je er altijd met wat aanpassingen een turbo op knallen :D
pi_154554753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:54 schreef Weekendwarrior het volgende:
Leuk project, en een leuke motor! Mocht je pk's te weinig hebben kan je er altijd met wat aanpassingen een turbo op knallen :D
Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.

Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154555311


Plaatje voor de ene kant is bijna klaar, ik maak het staal zelf op maat met een flex met een 1mm schijfje erin, die dingen werken perfect en gaan als een mes door de boter met 3mm staal.



De aansluiting van de plaat op het vlak van de boot moet zo perfect mogelijk zijn uiteraard, en de oude skeg die ik had weggeslepen daar zaten nog wat resten omdat je ruimte heb om de flex er precies recht op te zetten.
De resten zijn nog 2-3mm, en die ben ik aan het afbramen.
Je werkt ondersteboven, en je zit altijd in de vonkenregen omdat die altijd wel ergens tegen aankomt.
Geen wereldramp, maar geen fijn klusje.
Nog 1 avond en dan is dat ook klaar.



Huidige status, ik heb een reststuk over de lengte op z'n kan gezet, dat zorgt ervoor dat het staal niet doorbuigt, het is 5 mm maar toch over een lengte van 5mm en dat H-profiel op het eind hangt eraan en daar creeer je wel een moment mee.
Straks als de zijpanelen erop zitten wordt het uiteraard een stevig geheel.

Aankomend weekend naar de Zwarte Cross, dus dinsdag pas weer verder -O-

Als is de Zwarte Cross ook erg leuk, maar het loopt nu net zo lekker ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 23 juli 2015 @ 18:16:00 #154
402999 Weekendwarrior
We dropping c4.
pi_154573907
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.

Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.

quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.

Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.

Oh, bij onze sleper scheelde het wel heel wat snelheid en hij was meteen wat pittiger.
pi_154685586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:16 schreef Weekendwarrior het volgende:

[..]

[..]

Oh, bij onze sleper scheelde het wel heel wat snelheid en hij was meteen wat pittiger.
Dan was misschien de boot wel ondergemotoriseerd, zodat hij niet aan zijn rompsnelheid kwam ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:35:09 #156
53151 T42
Pinball Wizard
pi_154698165
Heb bij mijn sloep aan 10pk al te veel.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:09:03 #157
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_154702687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:35 schreef T42 het volgende:
Heb bij mijn sloep aan 10pk al te veel.
mijne niet. Die trekt in planee met 30pk :7
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:33:32 #158
53151 T42
Pinball Wizard
pi_154707339
Zal geen ijzeren zijn van 40/50 jaar met eikenhout 😃
pi_154716978
Bijna al die bootje zijn over gemotoriseerd.
Mocht ik ooit nog eens voor een andere motor gaan dan komt er een 3 cilindertje van Vetus oid in e liggen, lekker rustig snorren.
Of elektrisch.

Want ik zie die emissie regels voor de plezier vaart ook nog wel eens veranderen op termijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:34:52 #160
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_154725216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:33 schreef T42 het volgende:
Zal geen ijzeren zijn van 40/50 jaar met eikenhout 😃
haha nee, polyester van 2 maanden oud ;)

OT: TS, mocht je dan voor een andere motor gaan kijken zou ik toch een 4 cilinder boven een 3 cilinder verkiezen. Maakt t pas echt rustig snorren
  woensdag 29 juli 2015 @ 18:47:46 #161
53151 T42
Pinball Wizard
pi_154738729
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:34 schreef reeybehn het volgende:

[..]

haha nee, polyester van 2 maanden oud ;)

OT: TS, mocht je dan voor een andere motor gaan kijken zou ik toch een 4 cilinder boven een 3 cilinder verkiezen. Maakt t pas echt rustig snorren
ik moet 1 cillinders hebben :P
deze had ik voor mijn bootje eigenlijk, maar toen kon ik een bootje ruilen waar alles al in zit..
pi_154739771
@Reeybehn, tegen die tijd zien we wel, eerst deze motor eruit halen en afpersen, als het koelcircuit goed op druk blijft staan dan maak ik alles schoon en gaat die gewoon de boot weer in.

@T42, mooi spul, maar wel veel herrie.
En dat is leuk, maar voor even ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154826293
Vandaag weer 12 uur bezig geweest met de never ending story van de schroefasconstructie, aan de binnenkant heb ik voor de zekerheid wat verstevigen aangebracht en de plaat aan stuurboordzijde is helemaal af en op maat en hebben we ook gehecht.
Morgen de plaat aan BB zijde hechten en dan het roer weer (tijdelijk) monteren om alles af te stellen, hierna kan de lasser komen.
Plamuren is ook bijna klaar, morgen de laatste laag.

En dan gaat het opeens hard :)



R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154846364







Hak is helemaal klaar, alleen nog een beetje bijslijpen en dan kan de lasser aan de gang.
Tevens begonnen aan een steun voor een BBM.
Plaatjes zijn een beetje kromgetrokken tijdens het lassen, het is maar 3mm staal.

Plamuur is ook klaar!

Dus volgende week plamuur schuren, laatste voorbereiding voor de lasser en dan gaan we primerlagen opbouwen en aflakken.
En de BBM steun afmaken en een uitlaatstukje lassen.

Morgen werken, lekker uitrusten daar :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:20:52 #165
53151 T42
Pinball Wizard
pi_154901219
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:26 schreef junkiexp het volgende:
@Reeybehn, tegen die tijd zien we wel, eerst deze motor eruit halen en afpersen, als het koelcircuit goed op druk blijft staan dan maak ik alles schoon en gaat die gewoon de boot weer in.

@T42, mooi spul, maar wel veel herrie.
En dat is leuk, maar voor even ;)
ik rij ook in een nissan zonder uitlaat ;) ben het gewend
en kan ook elektrisch varen dus dan is hij weer stil

[ Bericht 3% gewijzigd door T42 op 04-08-2015 18:27:39 ]
pi_155038724
Gisteren weer een mijlpaal bereikt :D
De zijkanten van de boot helemaal ready gemaakt, alles geschuurd en wat plekjes bijgewerkt.
Daarna voor de eerste keer in de HB coating, dat is een tussenlaag tussen de zinkfosfaatprimer en lak en deze wordt keihard.
Deze HB coating hebben we in de kleur van de lak besteld, dus we hebben nu al een idee hoe het gaat worden en dat vinden we erg mooi :)
Voordeel is om deze coating in kleur te hebben dat beschadigingen niet zo opvallen.




Foto's zijn net te laat genomen, zal vandaag betere maken.
Wij hebben geschilderd toen de zon niet meer direct op de boot scheen, dat is beter omdat het anders wel erg warm is.
En het was warm, 25 graden net als morgen :9~
Het ziet er nu nog niet uit, maar dat kan ook niet natuurlijk, deze laag moet niet mooi maar sterk zijn.
Hier komen totaal 3 lagen van op, en dan 3 lagen aflak.

Dan hebben we dus een kale boot met:

1 laag owatrol CIP
3 lagen ZF primer
3 lagen hb coating

onder de waterlijn:
5 lagen AF
boven de waterlijn:
3 lagen DD lak

Ik denk dat we voorlopig geen problemen gaan hebben, als we het goed hebben gedaan dan hebben we er in principe de eerst komende 10 jaar geen omkijken naar.
Gewoon om de paar jaar uit het water, eventuele beschadigingen bijwerken en de boel goed polijsten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155054591



2de laag HB coating zit erop, voor boven de waterlijn is dit de laatste laag, daar kunnen we beginnen met lakken nu.
Kleur wordt wel wat donkerder trouwens, dit vertekend nu een beetje.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155055027


Steun voor de BBM is ook zo goed als klaar, alleen aan de onderkant maak ik nog 2 verstevigingen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155232708
HB coating is helemaal klaar en is ook al opgeschuurd dus we zijn ready voor het lakken.
Donderdag bezig geweest met de uitlaat, daar ga ik zo mee verder.
Daarnaast nog een paar bouten onder aan de boot lassen voor de anodes.

Vandaag komt ook de lasser om alles af te lassen.
Dit is op de haven de man die naast ons staat met een grote speedboot, die heeft zelf een techniekbedrijf en doet veel werkzaamheden in de Rottedamse haven.
Erg toffe vent, hij komt met een vrachtwagen met allerlei gear en een groot 380V lasapparaat.
We staan al praktisch uit de wind maar we bouwen dan een tent rondom de boot en hij last dan alles met MIG af.
Gas wordt dan ook een beetje hoger gezet, was volgens hem geen probleem.
Ik vertrouw iemand daar volledig op die door het havenbedrijf wordt ingezet voor reparatie en sluizen e.d. :)

Als het laswerk dan straks klaar is gelijk in de roestbeschermer en morgen de eerste laag 2-c.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155233246
*O* Schiet op. :)
pi_155248340
Degene die ging aflassen had nog een klus tussendoor en wij hebben gegokt door te gaan aflakken voor de eerste laag voordat hij kwam.
We hebben goed gegokt want het regende niet en is ook droog gebleven door de eerste 3 uur dus dat zat wel goed.

Resultaat zijn we erg tevreden over en dit is nog maar de eerste laag:




Het is hoogglans 2 componenten dus je ziet elk deukje, maar je kijkt er nu ook op ooghoogte naar en straks in het water zie je de kleine deukjes niet meer.
Na 600 euro plamuur is het wel welletjes zeg maar ;)


Lasser is lekker bezig geweest, op 2 plekjes wat het materiaal wat dunner dus moest er even wat veranderd worden maar dat is prima gelukt.
Verder kwam er toch door de warmte wat teer en schroefaskokervet uit sommige punten gelopen omdat dit natuurlijk dun wordt.
Die stukjes hebben we uitgeslepen en opnieuw gelast/
Dat is weer het nadeel met MIG lassen, een beetje vuil en je kan de slijptol pakken.
Maar het werkt wel 10x makkelijker dan elektrode.

Morgen de rest aflassen, en dan de onderkant in de Owatrol rollen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155248587
Maak muziek en lol, zet het in de Owatrol! *O*
pi_155257786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:51 schreef Isegrim het volgende:
Maak muziek en lol, zet het in de Owatrol! *O*
:D

Maar fijn spul, het is een soort van olie.
Superdun maar goed te doen.
En lekker simpel, potje open maken en even roeren en gaan.

Dit is met het 2 component systeem wat er overheen gaat wel anders.
Lak open maken, harder open maken, verdunner open maken.
Lak afwegen, harder afwegen en dan mengen (en echt goed mengen, denk aan een minuut of 5 roerah)
Dan op gevoel verdunner erbij en weer roerah.

Vervolgens heb je dan bij lagere temperaturen een inductietijd zodat je een 10-15 minuten moet wachten voordat het gaat reageren.
Daarna verwerken, maar bij hogere temperaturen is de potlife minimaal, het droogt dus snel.

We rollen de boot rondom in 20 minuten, het eerst gerolde deel is dan al bijna stofdroog.

Maar je mag niet rollen met een luchtvochtigheid hoger dan 80%, en ook niet in de volle zon.

Maar het is wel heel fijn spul om te verwerken.
Ik zet het op en rol het zo goed mogelijk uit, mijn maat komt achter mij aan en rolt het dan zonder druk na.
Als ik het opgezet heb moet je binnen 20 seconden narollen, doe je dat later verziek je het omdat je dan doffe plekken krijgt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155431076


De nieuwe uitlaat, heb ik gemaakt van 2'' lasbochten die we normaal in de verwarming gebruiken.
Ik ga deze in hitte bestendige verf rollen en ik hoop dat het een beetje netjes blijft.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155431242
Vandaag wat bouten onderop de boot lassen waar op het eind anodes op worden gemonteerd.
Tevens dan de hele onderkant in de Owatrol.
Morgen dan hopelijk de hele onderkant in de primer.
Ben dan ook helemaal klaar met lassen en slijpen, en ben ook echt klaar met het slijpen.
Als ik even moet inschatten dan zitten er een stuk of 5 afbraamschijven en een stuk of 50! doorslijpschijven in de boot.
En een stuk of 6 recripozagen voor staal.

Geen enkel stukjes staal is ontzien zeg maar :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156061476
Even stil hier geweest, ook junkiexp moet op vakantie.
Maat is ondertussen bezig geweest, alleen door de regen hier in NL heeft hij ook niet kunnen doen wat hij wilde.
Maar de onderkant zit helemaal in de HB coating en is antifouling ready:



Vandaag ook de derde en laatste laklaag op de lange kanten gezet.
De achterkant voor de eerste keer, zie daar ook het verschil als er nog niet geschuurd is tijdens de laklagen:





Daarna ging het regenen, maar gelukkig was het al stofdroog, heeft zeker 3 uur tussen het verven en de regen gezeten, wel een mooi gezicht:



Morgen gaan we verder met de achterkant lakken en dan kan de antifouling erop.
Ook het roer moet nog gedaan worden.
Vanaf dinsdag aan de antifouling beginnen ^O^
Aanstaande zaterdag of de maandag daarop gaan we ''op de kar''
Daar kunnen we dan een aantal dagen aan de plekken werken waar de bokken hebben gestaan, die moeten namelijk nu nog kaal en dan ook het hele verfsysteem daarop bouwen.
Als dat klaar is gaan we drijven (hopen we >:) )

Voor nu groeten van de glimmende klussers ;) :

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156061879
Zo strak kan ik dat niet volgens mij. :o Keurig hoor! :)
pi_156061884


Deze stond trouwens naast ons, prikte je onder de waterlijn met een sleutel doorheen :'(
Moest even doormidden omdat hij anders niet in de container paste.
Zonde hoor eigenlijk.....

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 13-09-2015 22:38:25 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156066445
De hele markt voor boten is toch ook een beetje ingestort na de crisis of niet ?
En veel boten hebben oudere eigenaren, die er zelf niet meer aan kunnen/willen werken.
Koop een boot en werk je dood _O-
pi_156086178
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 23:22 schreef bluemoon23 het volgende:
De hele markt voor boten is toch ook een beetje ingestort na de crisis of niet ?
En veel boten hebben oudere eigenaren, die er zelf niet meer aan kunnen/willen werken.
Koop een boot en werk je dood _O-
Ja dat klopt, heel veel oude eigenaren, veel slecht onderhoud.
Er komen alleen maar meer van dit soort bootjes en een paar meter groter op de markt.
En mijn generatie koop gewoon een speedboot of een polyester sloep.

Veel minder onderhoud, mensen kunnen willen minder.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156086239
Vandaag antifouling opgehaald en toen het droog was de eerste laag erop gezet.
Erg tevreden met de kleur, zo wordt het dus ook definitief.
Er komt dan alleen nog een witte striping van 20mm op de overgang.

En de naam in het wit met een mooi lettertype.



Mooi hé? :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156098971
Ik vind het erg leuk om te lezen en te zien hoe mensen hun tijd, geld en kennis steken in een project zoals dit!

Lekker bezig junkiexp en maat!
pi_156099459
Polyesterboot of speedboot. -O-
pi_156216746
Handig topic! Heb net mijn eigen ten broeke kruiser gekocht en is tevens een restauratie project. Dit topic gaat zeker van pas komen bij het repareren.
pi_156223602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Flying-dutchmanXP het volgende:
Handig topic! Heb net mijn eigen ten broeke kruiser gekocht en is tevens een restauratie project. Dit topic gaat zeker van pas komen bij het repareren.
Ik zou zeggen, kijk of de basis goed is en ga er mee aan de slag.
En een project topic hier is uiteraard welkom, veels te weinig boten hier ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156223630
Vandaag is de boot op de kar gegaan en staat nu op de kar voor het water.
Daar blijft deze staan en donderdag dan het water in.

Was wel even spannend of de hak stevig genoeg was want daar staat de boot op, maar alles is goed gegaan :D


Nu zijn we bezig met de onderkant waar de boot op de bokken heeft gestaan en wat kleine klusjes, anodes monteren, vlonderplanken monteren, nog wat aflakken, schroefas en roer monteren e.d.

Donderdag de grote dag, hopelijk gaat alles goed, het enige wat er zou kunnen zijn is dat we ergens lekkage hebben.
Ik verwacht het niet maar je weet nooit natuurlijk ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156231318
Ben je niet bang dat je de neiging krijgt om de hele tijd de romp te poetsen ivm de verse blinkende laklaag?
Ik zou helemaal gek worden als iets die smetteloze romp zou durven te bedoezelen..(heerlijk taalgebruik)
pi_156231718
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:42 schreef Charged het volgende:
Ben je niet bang dat je de neiging krijgt om de hele tijd de romp te poetsen ivm de verse blinkende laklaag?
Ik zou helemaal gek worden als iets die smetteloze romp zou durven te bedoezelen..(heerlijk taalgebruik)
Nou, dat is even de vraag.
Als ik het redt wil ik de romp nog wel even in wax zetten zodat er iig een laagje opzit.
Dan is het een kwestie van bijhouden, als je dan af en toe met een verlengstok en een zwabber oid het een beetje schoonhoudt moet het wel goedkomen denk ik.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156237520
Misschien iets voor je om door te lezen?

Was aan het zoeken op ptfe voor scheepsrompen en kwam dit tegen..
http://www.fox22-zeiljacht.nl/Bootwaxtest.pdf
pi_156244986
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:15 schreef Charged het volgende:
Misschien iets voor je om door te lezen?

Was aan het zoeken op ptfe voor scheepsrompen en kwam dit tegen..
http://www.fox22-zeiljacht.nl/Bootwaxtest.pdf
Thanks, maar ik ga toch gewoon voor auto wax denk ik.
Als er marine bijstaat is het gelijk 2x zo duur ;)

Gewoon goedkope turtle wax oid, en dan goed bijhouden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156245060
Vandaag de laatste laklaag op de zijkanten gezet.
Tevens ook de onderkanten waar de bokken hebben gestaan voorzien van ZF primer, gisteren al in de owatrol gezet.




Achterkantje moet nog 1 of 2 keer en dan is het lakwerk klaar.
Ik ben nu even aan het stunten met de schroefas.
Bij het verwijderen van de flexibele koppeling hebben we een gat in die koppeling geboord maar helaas ook een stukje in de schroefas en daar zit nu een kuiltje in van 8mm rond.
Alleen daar komt precies de lipring van de binnenseal op uit, dat gaat hem dus niet worden want dan draai je dat ding aan gort.

Even kijken of ik dat kan lassen en daarna polijsten oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156249160
Wow,echt mooi!
Wanneer is de ter water lating?
Flesje drank tegen de boeg of zo.

Love it als project topics goed gaan.
pi_156249532
Donderdag te water, flesje drank drinken we wel op, anders kunnen we weer plamuren :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156279274
Vandaag de waterlijn striping geplakt, erg tevreden met het resultaat, we hebben gekozen voor 20mm in het wit en het was even de vraag of dat mooi zou staan, ja dus wat ons betreft.
Verder het hardhout wat ik een paar maanden terug in de olie had gezet weer terug gemonteerd met nieuwe bouten uiteraard.

De uitlaat matzwart gespoten maar nog niet tevreden, ga ik ook verder geen aandacht aan besteden want dat kan ook prima in het water.
Naam is ook besteld voor beide kanten + op de achterkant uiteraard Rotterdam ;)



De maat even we even uitgemeten en word dan rond de 80cm lang, lijkt lang maar valt ook wel mee.
Die naam is gewoon niet korter ;)

En boven het zwemplateau aan de rechterkant komt dan Rotterdam te staan.

Morgen weer verder met kleine dingetjes allemaal.






Overigens wordt de zwemtrap overigens wit bij nader inzien, of misschien nog wel rvs zelfs.
Het is nu wel erg blauw, maar dat hebben we opgeschuurd om het eventueel wit te maken, vandaar dat het er wat ruw uitziet.
Ga de komende tijd marktplaats maar eens in de gaten houden, als ik wat mooist kan vinden in RVS zou dat wel gaaf zijn.
Beetje hetzelfde idee als de reling.

[ Bericht 5% gewijzigd door junkiexp op 21-09-2015 20:48:24 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156284871
En gewoon omdat het kan, even het verschil:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 24 september 2015 @ 18:22:03 #196
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_156353858
En, drijft 'ie? :7
pi_156356927
Jazeker, vanmorgen om 0900 uur te water gegaan en dreef net nog steeds :D
Hou het wel even in de gaten uiteraard maar alles is zo te zien goed gegaan.
Boot is op de bokken redelijk vol geregend en alles ligt nog voorin de boot, ik schat een liter of 150.
Daarom ligt de boot ook een beetje met z'n boeg in het water, dat hoort eigenlijk niet.
Gaan we er morgen even uit pompen, kan helaas niet overboord want dan plegen we een milieudelict, zit nogal wat olie, vet, en diesel in ben ik bang :)

Had ook nog een filmpje gemaakt:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156357716
OH, en jullie zijn nog lang niet van ons af hoor, er moet nog zat gebeuren, motor eruit, boven de gangboorden verven, wat interieur dingen, stroom afmaken.

Dus blijft vooral volgen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156383011
Vandaag weer langs geweest en alles was dik in orde, uit de punt een liter of 100 water gehaald en en een beetje schoongemaakt.
Boot ligt ook in onze eigen box, de box hebben we vol gehangen met oude fenders zodat we zeker geen schade maken.
We liggen naast gasten van onze leeftijd die ook ongeveer hetzelfde hebben gedaan, dit is alleen een open sloep.
Ook de walstroom aangesloten dus we hebben weer koud bier ;)


R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156396711
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 22:53 schreef junkiexp het volgende:
En gewoon omdat het kan, even het verschil:

[ afbeelding ]
_O_.

Mooi hoor!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')