Zou kunnen, maar heeft geen nut.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:54 schreef Weekendwarrior het volgende:
Leuk project, en een leuke motor! Mocht je pk's te weinig hebben kan je er altijd met wat aanpassingen een turbo op knallen
quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.
Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.
Oh, bij onze sleper scheelde het wel heel wat snelheid en hij was meteen wat pittiger.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar heeft geen nut.
Een boot als deze heeft een rompsnelheid, dat is bij deze rond de 13 km/h geloof ik.
Je kan er wel 200pk inzitten maar dan loopt hij misschien 2 km/h harder en daarna trekt hij zijn kont alleen maar meer in het water en krijg je een hekgolf van jewelste.
Heeft geen enkele nut dus.
Hier zit dan ongeveer 45 pk in, maar aan een pk of 30 heb je eigenlijk al genoeg, probleem is dat je de motor teveel onderbelast zodat alles vervuild, wij varen meestal ook maar op 30% oid.
Dan was misschien de boot wel ondergemotoriseerd, zodat hij niet aan zijn rompsnelheid kwamquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:16 schreef Weekendwarrior het volgende:
[..]
[..]
Oh, bij onze sleper scheelde het wel heel wat snelheid en hij was meteen wat pittiger.
haha nee, polyester van 2 maanden oudquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:33 schreef T42 het volgende:
Zal geen ijzeren zijn van 40/50 jaar met eikenhout 😃
ik moet 1 cillinders hebbenquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:34 schreef reeybehn het volgende:
[..]
haha nee, polyester van 2 maanden oud
OT: TS, mocht je dan voor een andere motor gaan kijken zou ik toch een 4 cilinder boven een 3 cilinder verkiezen. Maakt t pas echt rustig snorren
ik rij ook in een nissan zonder uitlaatquote:Op woensdag 29 juli 2015 19:26 schreef junkiexp het volgende:
@Reeybehn, tegen die tijd zien we wel, eerst deze motor eruit halen en afpersen, als het koelcircuit goed op druk blijft staan dan maak ik alles schoon en gaat die gewoon de boot weer in.
@T42, mooi spul, maar wel veel herrie.
En dat is leuk, maar voor even
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:51 schreef Isegrim het volgende:
Maak muziek en lol, zet het in de Owatrol!
Ja dat klopt, heel veel oude eigenaren, veel slecht onderhoud.quote:Op zondag 13 september 2015 23:22 schreef bluemoon23 het volgende:
De hele markt voor boten is toch ook een beetje ingestort na de crisis of niet ?
En veel boten hebben oudere eigenaren, die er zelf niet meer aan kunnen/willen werken.
Koop een boot en werk je dood
Ik zou zeggen, kijk of de basis goed is en ga er mee aan de slag.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Flying-dutchmanXP het volgende:
Handig topic! Heb net mijn eigen ten broeke kruiser gekocht en is tevens een restauratie project. Dit topic gaat zeker van pas komen bij het repareren.
Nou, dat is even de vraag.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:42 schreef Charged het volgende:
Ben je niet bang dat je de neiging krijgt om de hele tijd de romp te poetsen ivm de verse blinkende laklaag?
Ik zou helemaal gek worden als iets die smetteloze romp zou durven te bedoezelen..(heerlijk taalgebruik)
Thanks, maar ik ga toch gewoon voor auto wax denk ik.quote:Op zondag 20 september 2015 11:15 schreef Charged het volgende:
Misschien iets voor je om door te lezen?
Was aan het zoeken op ptfe voor scheepsrompen en kwam dit tegen..
http://www.fox22-zeiljacht.nl/Bootwaxtest.pdf
quote:Op maandag 21 september 2015 22:53 schreef junkiexp het volgende:
En gewoon omdat het kan, even het verschil:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |