abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138373220
quote:
Overval op juwelier Deurne: vermoedelijke daders dood

Bij een overval op een juwelier in Deurne vanavond zijn de twee vermoedelijke daders om het leven gekomen. De politie meldde dat er bij de overval is geschoten en dat de juwelier gewond naar een ziekenhuis is gebracht, maar dat nog niet duidelijk is hoe ernstig hij gewond geraakt is. Hij is niet in levensgevaar, aldus de politie. Morgen gaat de politie verder met het sporen- en buurtonderzoek.

Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten

Wat er precies is gebeurd in juwelierszaak Goldies aan de Milhezerweg, is nog niet bekend, maar de politie zegt dat zij niet heeft geschoten. Het verhaal gaat dat de juweliersvrouw de overvallers heeft beschoten. Zij zou thuis, op korte afstand van de winkel, de beelden hebben kunnen zien van bewakingscamera's in de zaak en zou erheen zijn gegaan toen ze zag dat er iets mis was.

De politie wil niet zeggen of de vrouw als verdachte wordt gezien. Of er andere mensen in de zaak waren op dat moment kon de politie niet zeggen.

Twee overvallers
De daders overvielen Goldies om tien over half zes. Voor zover bekend gaat het om twee overvallers, de politie zoekt op dit moment niet naar anderen. De auto waarmee de overvallers naar de winkel waren gekomen, is door de politie weggesleept. Het zou een gestolen auto zijn.

Als je naar binnen wilt bij de zaak, moet je aanbellen, waarna de juwelier kijkt wie er voor de deur staat. Als je dan wordt binnengelaten, kom je in een sluis, waarna de juwelier zelf de tweede deur open moet doen. Omstanders vinden het vreemd dat de overvallers juist deze winkel uitkozen. Er zijn rond het pand namelijk meerdere wegen opgebroken, waardoor er nauwelijks een vluchtweg is. Tenzij je op die plek goed bekend bent, zo is de algemene teneur.

Al eerder overvallen
Goldies is een aantal jaren geleden ook al overvallen. De juwelier zou toen zijn gegijzeld en de overvallers zouden zonder buit zijn vertrokken.

Burgemeester Hilko Mak van Deurne is geschrokken van de overval. 'Dit heeft, heel begrijpelijk, een grote impact op het veiligheidsgevoel in de wijk Walsberg en in de rest van Deurne.'

Volgens Mak is de overval het tweede incident in korte tijd in de wijk. Verder roept de burgemeester zijn inwoners op om 'te wachten met het vormen van een oordeel totdat politie en justitie hun werk hebben gedaan en precies duidelijk is wat er zich heeft afgespeeld'.

Verder wil hij geen uitspraken doen over wat er zich heeft afgespeeld in de juwelierswinkel, omdat de onderzoeken van politie en justitie nog lopen.

Geruchten gaan dat de overvallers dood zijn en de eigenaar zwaargewond is #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten

Bron: Volkskrant

http://www.dichtbij.nl/ei(...)juwelier-deurne.aspx

quote:
Wetsovertredersbond eist vervolging juweliersvrouw

De Bond van Wetsovertreders (BWO) stapt naar de rechter als het Openbaar Ministerie de vrouw van de juwelier in Deurne niet vervolgt na het schietincident waardoor twee doden vielen. De BWO vindt dat dat ze belanghebbende is en stapt om die reden naar het gerechtshof in Den Bosch als het OM bij zijn besluit blijft.

De BWO is kwaad omdat hoofofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen al na 24 uur liet weten dat de kans op (verdere) vervolging van de vrouw nihil is. De bond vindt dat 'erg onzorgvuldig' omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

Gisteren zei de hoofdofficier dat het echtpaar bij de overval uit zelfverdediging heeft gehandeld. 'Dat betekent dat een rechter een beroep op noodweer hoogstwaarschijnlijk zal honoreren', zei hij. De BWO zegt de indruk te hebben dat het schietincident het gevolg is van uitspraken van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in 2012. Die zei toen dat een eventueel overlijden van een inbreker 'een beroepsrisico' is. 'Het moet duidelijk zijn dat je niet voor eigen rechtertje moet spelen en dat je criminaliteit niet met criminaliteit moet uitbannen', zegt de BWO.

De bond heeft er geen moeite mee om de juweliersvrouw niet langer in voorlopige hechtenis te houden. 'Deze vrouw heeft natuurlijk ook het een en ander meegemaakt en het opsluiten in een politiecel is natuurlijk niet aan de orde.'

quote:
Nog onbekend wie tweede gedode overvaller is

Het is nog steeds niet bekend wie de tweede gedode overvaller van de juwelierszaak in Deurne is. Dat zei vandaag een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.

In de winkel gaat ook vandaag het onderzoek nog door. De woordvoerder zegt dat alles minutieus moet worden bekeken. 'Er is een uitgebreid sporenbeeld, veel is nog onduidelijk'. Hij heeft geen idee wanneer het onderzoek daar is afgerond.

Een van de overvallers is geïdentificeerd. Het gaat om een 20-jarige man uit Eindhoven. Volgens het OM heeft hij een Marokkaanse achtergrond. Hij was een bekende van politie en justitie; hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf. Het OM zei gisteren dat de andere overvaller waarschijnlijk een Nederlandse jongeman met wortels in Noord-Afrika is.

Zelfverdediging
De politie voerde afgelopen dagen een sporenonderzoek en buurtonderzoek uit. Op basis van filmbeelden en verhoren van de juwelier en zijn vrouw concludeerde de politie dat er geschoten is uit zelfverdediging. 'De handelswijze lijkt op een gerechtvaardigde en juiste zelfverdediging', zei hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen.

Wie op wie geschoten heeft en hoeveel schoten er gelost zijn, is nog niet duidelijk. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid geven over wat er precies is gebeurd.

Twee wapens
In de winkel lagen twee wapens. Het meest waarschijnlijke scenario is dat een wapen van de overvallers was, en een wapen van de juwelier en zijn vrouw. Bij de politie bestaat het 'vermoeden' dat zij geen vuurwapenvergunning hebben. Als dat zo is, worden ze misschien vervolgd voor verboden wapenbezit, maar niet voor doodslag, als ze inderdaad uit noodweer schoten.

De overval vond vrijdag rond tien over halfzes 's avonds plaats. De juwelier was met zijn vrouw in de zaak aanwezig toen de overvallers de winkel binnenkwamen. De juwelier heeft hen zelf binnengelaten via de zogeheten 'sluis', waarna een worsteling plaatsvond. Eerdere berichten dat de vrouw de overval thuis op camerabeelden zag gebeuren, zijn door de politie weersproken. Ook het bericht dat hun dochter in de winkel aanwezig zou zijn, klopt niet.

maandag 31 maart 2014 @ 19:40:42 #2
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138373240
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:37 schreef JanCees het volgende:

[..]

Als je een wapen illegaal in bezit hebt dan wel ja.
In bijna alle vormen van training gaan ze uit van bepaalde feiten... 9 van de 10 keer is dat in het nadeel van de getrainden, op het moment dat ze het in praktijk moeten brengen...
Dan zijn ze weerloos omdat men niet weet hoe te reageren...

Kijk bijv naar Haren... zo goed opgeleid tegen dit soort situaties, en zo uit de hand gelopen....
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_138373316
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

In bijna alle vormen van training gaan ze uit van bepaalde feiten... 9 van de 10 keer is dat in het nadeel van de getrainden, op het moment dat ze het in praktijk moeten brengen...
Dan zijn ze weerloos omdat men niet weet hoe te reageren...

Kijk bijv naar Haren... zo goed opgeleid tegen dit soort situaties, en zo uit de hand gelopen....
Ik had het specifiek over trainingen voor winkeliers.
pi_138373320
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. Meer of minder. Ik denk dat je bij ieder willekeurig huis in
Nederland aan kan bellen met die vraag en dat het antwoord hetzelfde zal zijn.
Wellicht, maar om dat nou als zaal te gaan lopen scanderen. Je zou goddomme maar een doodnormale Marokkaan zijn. Ik zou een flink partijtje opgefokt raken.

Maar goed, ik vermoed dat deze discussie al lang en breed is gevoerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 31 maart 2014 @ 19:43:17 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138373337
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over trainingen voor winkeliers.
Daar geld precies hetzelfde voor...
pi_138373362
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht, maar om dat nou als zaal te gaan lopen scanderen. Je zou goddomme maar een doodnormale Marokkaan zijn. Ik zou een flink partijtje opgefokt raken.

Maar goed, ik vermoed dat deze discussie al lang en breed is gevoerd.
Een normale Marokkaan gaat gewoon op tijd slapen, staat 's ochtends vroeg op en gaat naar z'n werk. Die heeft wel wat beters te doen dan zich op te fokken hierover.
pi_138373428
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een normale Marokkaan gaat gewoon op tijd slapen, staat 's ochtends vroeg op en gaat naar z'n werk. Die heeft wel wat beters te doen dan zich op te fokken hierover.
Dat denk ik dus niet. Sterker, ik weet dat dat niet zo is.
pi_138373455
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
Je zou goddomme maar een doodnormale Marokkaan zijn. Ik zou een flink partijtje opgefokt raken.
Ik denk ook dat ze het alleen met hun ''eigen'' mensen kunnen oplossen, die doodnormale Marokkanen
zullen hier ook niet blij mee zijn.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:46:58 #10
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_138373480
Is er eigenlijk al bekend welk wapen is gebruikt en of de vrouw van de juwelier in de winkel was ten tijde van de overval. Was zij in de winkel en lag het geladen wapen daar? Of was het wapen in de woning en is zij tijdens de overval pas de winkel binnengekomen?

Als zij in de winkel was ten tijde van de overval dan lag er al een geladen pistool. Volgens mij is het enige doel van een geladen pistool dat je iemand vermoord. Dat blijf ik een gekke gedachte vinden.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 31 maart 2014 @ 19:47:10 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138373489
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mijn mening is dat deze mensen het tegendeel hebben bewezen.
Mijn mening is dat het voor een groot deel ook ligt aan wie je tegenover je hebt. Als dat een wat meer ervaren of minder geduldige schutter is dan gaat dat schot wellicht niet in een hand maar door het hoofd en heb je geen kans om terug te schieten.
pi_138373490
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, vertel... jij hebt een representatief onderzoek onder Marokkanen paraat?
pi_138373521
quote:

[..]

En wat met al die autochtonen die zich druk maken om deze zaak?
pi_138373524
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ze het alleen met hun ''eigen'' mensen kunnen oplossen, die doodnormale Marokkanen
zullen hier ook niet blij mee zijn.
Maar zelfs zij ontkennen het probleem niet :N dat doen de politiek correcte ''hollanders'''...
pi_138373546
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die werken niet.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:49:02 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138373561
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zal morgen mijn marokkaanse collegas eens vragen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138373583
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De mensen in Deurne hebben vermoedelijk een band met die juweliers. Net zoals die Marokkanen die protesteren waarschijnlijk een band (vrienden of familie of zo) hebben met die overvaller(s). Hoop drukte om niets als je het mij vraagt.
pi_138373589
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, vertel... jij hebt een representatief onderzoek onder Marokkanen paraat?
Nope.

Maar je spreekt wel eens wat mensen en stelt je eens voor wat jij zou vinden wanneer zoiets zou worden gezegd over Nederlanders.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:50:20 #19
45206 Pietverdriet
pi_138373618
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar zelfs zij ontkennen het probleem niet :N dat doen de politiek correcte ''hollanders'''...
Dit, die hun kinderen naar blanke scholen sturen
  maandag 31 maart 2014 @ 19:50:23 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138373625
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Net effe door 't dorp gereden; meer politie gezien in 10 minuten dan normaliter in een week en een wat grimmig sfeertje nabij Goldies. Denk overigens dat de overvallers Goldies uitgekozen hebben omdat het letterlijk op een steenworp afstand ligt van een uitvalsweg dat linea recta richting Eindhoven gaat.

[ afbeelding ]
Dit keer werden ze zelfs gebracht.
pi_138373661
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope.

Maar je spreekt wel eens wat mensen en stelt je eens voor wat jij zou vinden wanneer zoiets zou worden gezegd over Nederlanders.
En dat is representatief?

Ik spreek vaak genoeg Marokkanen en de meesten erkennen het probleem echt wel en de meesten zouden in het geval van die juwelier precies hetzelfde doen als bv. hun vriendin neergeschoten dreigt te worden.
pi_138373676
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zal morgen mijn marokkaanse collegas eens vragen
Ongeacht wat die mannen zeggen, is jouw reactie op het forum al te voorspellen: het boeit ze niet.

Woonde en werkte jij trouwens niet in Duitsland?
  maandag 31 maart 2014 @ 19:51:43 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138373692
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik spreek vaak genoeg Marokkanen en de meesten erkennen het probleem echt wel en de meesten zouden in het geval van die juwelier precies hetzelfde doen als bv. hun vriendin neergeschoten dreigt te worden.
En waarom zijn dat Marokkanen en geen Nederlanders?
pi_138373731
quote:

[..]

Ja, normale Marokkanen raakt dat gepolariseer niet. :')
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 19:52:36 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_138373732
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Daar zit het probleem.
pi_138373733
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

De mensen in Deurne hebben vermoedelijk een band met die juweliers. Net zoals die Marokkanen die protesteren waarschijnlijk een band (vrienden of familie of zo) hebben met die overvaller(s). Hoop drukte om niets als je het mij vraagt.
Wat doe jij hier dan behalve niks in je leven te hebben om je druk over te maken?
pi_138373755
Zijn die stukken onkruid trouwens al begraven? Kunnen we lekker over hun graf heen pissen ^O^
pi_138373758
quote:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?

P_T en ik hadden het even kort over dat 'minder, minder' geschreeuw, niet over deze zaak.

En je kunt prima de problematiek onderkennen en kotsen op de PVV en haar aanhang.
pi_138373762
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

En waarom zijn dat Marokkanen en geen Nederlanders?
Ze hebben zowel een Marokkaanse als een Nederlandse pas. Je weet best wat er wordt bedoeld. Meesten vinden zichzelf ook eerst Marokkaan en dan Nederlander. Niet dat er met dat laatste iets mis is overigens.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:53:53 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138373779
quote:

[..]

http://fortuinphotography(...)okkaanse-criminelen/
pi_138373780
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat doe jij hier dan behalve niks in je leven te hebben om je druk over te maken?
Een discussie voeren op een vrije maandag. Verder zijn dat jouw zaken niet.
pi_138373796
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, normale Marokkanen raakt dat gepolariseer niet. :')
Nee. Een Marokkaan die zich normaal gedraagt en gewoon werkt, die ziet echt wel in dat er geen reden is om 'm aan te pakken.
pi_138373803
quote:

[..]

Wij hebben een Marokkaanse huisvriend en die heeft hier wel eens zitten huilen omdat zijn zoon
weer eens iets uit had gevreten en tóch diezelfde dag weer buiten stond :Y hij was zelf van mening
dat ze hem flink hadden moeten straffen omdat hij bang was dat het steeds erger zou worden.

en dat is ook gebeurd, helaas voor die vader...
  maandag 31 maart 2014 @ 19:55:02 #34
45206 Pietverdriet
pi_138373813
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ongeacht wat die mannen zeggen, is jouw reactie op het forum al te voorspellen: het boeit ze niet.

Woonde en werkte jij trouwens niet in Duitsland?
Ik woon in D, ik werk door heel Europa, en mijn marokkaanse collegas zijn voor ongeveer de helft vrouwen.
pi_138373832
Dus de Nederlandse Rechtsstaat faalt wel degelijk...
  maandag 31 maart 2014 @ 19:55:43 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138373843
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hebben zowel een Marokkaanse als een Nederlandse pas. Je weet best wat er wordt bedoeld. Meesten vinden zichzelf ook eerst Marokkaan en dan Nederlander. Niet dat er met dat laatste iets mis is overigens.
Uhh nee, ik heb ook 2 paspoorten / identiteit maar in Nederland ben ik gewoon een Nederlander.
pi_138373848
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een discussie voeren op een vrije maandag. Verder zijn dat jouw zaken niet.
Nou jij had een mening die je deelde. Ik trok alleen je conclusies graag door maar dan op ons geweldige autochtonen
pi_138373854
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?

P_T en ik hadden het even kort over dat 'minder, minder' geschreeuw, niet over deze zaak.

En je kunt prima de problematiek onderkennen en kotsen op de PVV en haar aanhang.
Ik vraag me af of jouw gesprekken met Marokkanen een representatieve steekproef betreffen. Ik waag dat te betwijfelen.

Nou, wat zeur je dan? Ik moet ook niet veel van de PVV hebben, maar dat er een probleem is in Nederland met Marokkanen behoeft volgens mij geen betoog.
pi_138373857
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Een Marokkaan die zich normaal gedraagt en gewoon werkt, die ziet echt wel in dat er geen reden is om 'm aan te pakken.
Het probleem is dan ook niet het pleidooi voor een harde aanpak. Zeker niet.

Het probleem is het stigmatiserende gezwets van Wilders.
pi_138373899
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wij hebben een Marokkaanse huisvriend en die heeft hier wel eens zitten huilen omdat zijn zoon
weer eens iets uit had gevreten en tóch diezelfde dag weer buiten stond :Y hij was zelf van mening
dat ze hem flink hadden moeten straffen omdat hij bang was dat het steeds erger zou worden.

en dat is ook gebeurd, helaas voor die vader...
Geen idee of het representatief is, maar ik hoor ook wel van Marokkanen dat ze hun kinderen flink zouden aanpakken als ze wat uit zouden vreten.

Kennelijk doen een hoop Marokkaanse ouders dat ook niet, anders zouden de criminaliteitscijfers van deze groep minder dramatisch zijn en zouden ze wat vaker hun school afmaken.
pi_138373916
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het probleem is het blijven ontkennen dat er een probleem is.
pi_138373930
Marokkaantje leef je nog? Iea Deja, (2x)
Je criminele boevenleven
is eindelijk tot staan gebracht
Iea Deja Poef!!!
pi_138373936
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of jouw gesprekken met Marokkanen een representatieve steekproef betreffen. Ik waag dat te betwijfelen.
Ik ook. Heb immers geen duizenden Marokkanen om hun mening gevraagd en een complete enquete gehouden.

quote:
Nou, wat zeur je dan? Ik moet ook niet veel van de PVV hebben, maar dat er een probleem is in Nederland met Marokkanen behoeft volgens mij geen betoog.
Volg je het allemaal nog een beetje?

Man man man.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:58:01 #44
45206 Pietverdriet
pi_138373940
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uhh nee, ik heb ook 2 paspoorten / identiteit maar in Nederland ben ik gewoon een Nederlander.
Vier mensen in mijn directe familie hebben drie paspoorten, kan ik best jaloers op zijn. Wil eigenlijk een blauwe pas
pi_138373965
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen idee of het representatief is, maar ik hoor ook wel van Marokkanen dat ze hun kinderen flink zouden aanpakken als ze wat uit zouden vreten.

Kennelijk doen een hoop Marokkaanse ouders dat ook niet, anders zouden de criminaliteitscijfers van deze groep minder dramatisch zijn en zouden ze wat vaker hun school afmaken.
Vader had er geen invloed meer op. Anders had hij niet zitten huilen ...
  maandag 31 maart 2014 @ 19:58:55 #46
45206 Pietverdriet
pi_138373969
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ook. Heb immers geen duizenden Marokkanen om hun mening gevraagd en een complete enquete gehouden.

[..]

Volg je het allemaal nog een beetje?

Man man man.
Sinds wanneer interesseer jij je voor andere meningen dan je eigen?
pi_138373975
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gezwets van Wilders haal jij erbij. Zijn uitspraken waren natuurlijk niet heel handig, maar je moet het ook niet groter maken dan het is. Discussie zou moeten gaan over de aanpak van overlast en criminaliteit, niet over wat geroeptoeter van de PVV.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:59:14 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138373980
quote:

[..]

Mag ik vragen hoe lang je Nederlander bent? Uit interesse, niet om je aan te vallen.
pi_138374002
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sinds wanneer interesseer jij je voor andere meningen dan je eigen?
Als het in zijn straatje past....
  maandag 31 maart 2014 @ 19:59:47 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138374005
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vier mensen in mijn directe familie hebben drie paspoorten, kan ik best jaloers op zijn. Wil eigenlijk een blauwe pas
Tis alleen makkelijk om werk te krijgen in het buitenland en niet te hoeven wachten bij de Douane.
pi_138374039
quote:

[..]

Ik heb er ook twee. Als het gaat over Marokkanen in Nederland of wat jij wil: Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond, weet iedereen prima wat er wordt bedoeld.

Nog even en het woord 'Marokkaan' wordt verboden.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:01:27 #52
45206 Pietverdriet
pi_138374050
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Tis alleen makkelijk om werk te krijgen in het buitenland en niet te hoeven wachten bij de Douane.
Heb nooit moeite gehad met in het buitenland te werken.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:01:27 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138374051
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe lang je Nederlander bent? Uit interesse, niet om je aan te vallen.
Heel mijn leven, ben gewoon in Nederland geboren, blond haar blauwe ogen. Mijn moederskant is Australisch en heb gekozen voor een Australisch paspoort.

Ben ook veel meer Nederlander dan Aussie; ach we zullen zien het komende WK :p
pi_138374072
quote:
Volgens mij zitten de grootste problemen bij de derde generatie, dat is tenminste wat ik om mij heen zie
en die hebben vrij jonge ouders, die vaak ook al geen lieverdjes waren...
  maandag 31 maart 2014 @ 20:02:53 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138374090
quote:

[..]

je conclusie klopt niet.
Het is niet zo dat als de ouders de kinderen maar hard genoeg aanpakken dat ze dan gaan luisteren.
pi_138374106
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Volgens mij zitten de grootste problemen bij de derde generatie, dat is tenminste wat ik om mij heen zie
en die hebben vrij jonge ouders, die vaak ook al geen lieverdjes waren...
Dan zou de volgende generatie zomaar nog problematischer kunnen worden.
pi_138374118
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

je conclusie klopt niet.
Het is niet zo dat als de ouders de kinderen maar hard genoeg aanpakken dat ze dan gaan luisteren.
Bij sommige kinderen kan dat best werken.
pi_138374124
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zou de volgende generatie zomaar nog problematischer kunnen worden.
dat zou zomaar kunnen...
  maandag 31 maart 2014 @ 20:04:04 #59
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138374134
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:01 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heel mijn leven, ben gewoon in Nederland geboren, blond haar blauwe ogen. Mijn moederskant is Australisch en heb gekozen voor een Australisch paspoort.

Ben ook veel meer Nederlander dan Aussie; ach we zullen zien het komende WK :p
:D
Scheelt misschien ook wel in beleving, voor mensen met 2 paspoorten, of je hier geboren bent en of je blank bent.
pi_138374161
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Scheelt misschien ook wel in beleving, voor mensen met 2 paspoorten, of je hier geboren bent en of je blank bent.
Ja, want geen enkele Nederlander heeft moeite met Polen. :')
  maandag 31 maart 2014 @ 20:05:07 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138374174
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij sommige kinderen kan dat best werken.
Ja en van die groep heb je dan ook geen last ^O^
  maandag 31 maart 2014 @ 20:05:22 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138374180
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Tja, was het maar zo simpel; als ik een Pools accent heb wordt er in een winkel waarschijnlijk heel anders tegen me aan gekeken ;)
pi_138374200
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zolang ze niet crimineel zijn niet nee.... tenminste ik niet, ik zou niet weten waarom.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:06:10 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138374213
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh jawel. Maar niet op het eerste gezicht, pas als ze in een poolse auto rijden of pools gaan praten. Pas als ze als Pool herkend worden.
pi_138374218
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja en van die groep heb je dan ook geen last ^O^
Wellicht is dat een deel van de oplossing. Heb namelijk wel het idee dat Marokkanen over het algemeen meer respect hebben voor hun ouders dan Nederlanders.
pi_138374247
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Oh jawel. Maar niet op het eerste gezicht, pas als ze in een poolse auto rijden of pools gaan praten. Pas als ze als Pool herkend worden.
Je pikt een Oostblokker er 9 van de 10 keer uit ten opzichte van Nederlanders. Hebben toch een wat ander gezicht en voorkomen.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:08:17 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138374284
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

Tja, was het maar zo simpel; als ik een Pools accent heb wordt er in een winkel waarschijnlijk heel anders tegen me aan gekeken ;)
Dat weet ik wel zeker.
Maar dan word je dus als buitenlander herkend.
Een gekleurd persoon hoeft niet eens zn mond open te trekken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Marrije op 31-03-2014 20:47:02 ]
pi_138374287
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht is dat een deel van de oplossing. Heb namelijk wel het idee dat Marokkanen over het algemeen meer respect hebben voor hun ouders dan Nederlanders.
Nu nog respect voor de Nederlandse wet en dan zijn we al een stuk op de goede weg ^O^
  maandag 31 maart 2014 @ 20:09:18 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138374319
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:06 schreef Halcon het volgende:
. Heb namelijk wel het idee dat Marokkanen over het algemeen meer respect hebben voor hun ouders dan Nederlanders.
nou dat is niet waar, en dat weet ik zeker uit ervaring

en zelker niet voor hun moeder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138374330
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nu nog respect voor de Nederlandse wet en dan zijn we al een stuk op de goede weg ^O^
:Y

Niet eens zo zeer de Nederlandse wet. In Marokko mag je vast ook geen overvallen plegen of stelen. Punt is waarschijnlijk dat ze daar wel raad weten met criminelen.
pi_138374374
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet eens zo zeer de Nederlandse wet. In Marokko mag je vast ook geen overvallen plegen of stelen. Punt is waarschijnlijk dat ze daar wel raad weten met criminelen.
Da's waar, daar flikken ze dan ook niet wat ze hier allemaal flikken :')
pi_138374385
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dat is niet waar, en dat weet ik zeker uit ervaring

en zelker niet voor hun moeder
De moeder is de spil van het Marokkaanse gezin.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:11:56 #73
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138374432
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Da's waar, daar flikken ze dan ook niet wat ze hier allemaal flikken :')
Geen idee eigenlijk, daar zal de gevangenis ook niet leeg zijn. Best benieuwd wat daar de meest voorkomende criminaliteit is.
pi_138374478
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

en wordt ook vaak als boksbal gebruikt trouwens :')
pi_138374522
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, daar zal de gevangenis ook niet leeg zijn. Best benieuwd wat daar de meest voorkomende criminaliteit is.
Ja, na de afwas ga ik eens googelen :P want daar ben ik ook wel benieuwd naar..

of misschien kan iemand anders dat even uitzoeken, dan lees ik het straks wel...
pi_138374530
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zou dan al genoeg reden zijn om iemand op te sluiten.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:25:30 #77
323876 michaelmoore
pi_138374971
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

ja en de meest geminachte, door vader en de kroonprinsjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138375041
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja en de meest geminachte, door vader en de kroonprinsjes
In normale gezinnen zal dat wel loslopen.
pi_138375176
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik wil het niet ontkennen, maar kun je dit hard maken? Als het op slaan neerkomt heb ik zelf alleen nog maar verschillende keren een Marokkaanse vrouw haar man zien slaan.
pi_138375297
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom noem je dan geen bronnen voor je uitspraken? Of schreeuw je maar wat?
Extra speciale tip: in Marokko is een stuk meer criminaliteit dan in Nederland.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138375492
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waarom noem je dan geen bronnen voor je uitspraken? Of schreeuw je maar wat?
In Marokko is overvallen en stelen gewoon bij wet verboden hoor. :')
pi_138375525
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zit het probleem.
Of zit het probleem ook gedeeltelijk bij burgers die zelfs het CBS niet meer geloven en met beide benen in het frame van geert w stappen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138375624
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Marokko is overvallen en stelen gewoon bij wet verboden hoor. :')
Dat klopt helemaal, in Nederland oom toch? :').
Was je punt overigens niet dat ze zich daar wel raad wisten met criminelen? Wat dus niet klopt, omdat er meer criminaliteit is dan in Nederland.(en ja relatief gezien ook)
Schijnbaar weten ze zich daar dus niet zoveel raad met crminelen. :') :') :')
pi_138375655
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:29 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik wil het niet ontkennen, maar kun je dit hard maken? Als het op slaan neerkomt heb ik zelf alleen nog maar verschillende keren een Marokkaanse vrouw haar man zien slaan.
Ik heb het gehoord uit de mond van een Marokkaanse vrouw, die vertelde mij dat het doodnormaal
was dat een vrouw wordt geslagen door haar man, maar ook zij als dochter was zó vaak geslagen
door haar vaders én broers dat ze gezworen had om nooit een Marokkaanse man te trouwen.

Ze heeft dan ook een Nederlandse man, een eigen zaak en 2 prachtige dochters.

Maar dat is maar één vrouw natuurlijk die dat zegt, hoor ik je denken...

Toch is het geen geheim hoor...

Vrouwen die geïsoleerd zijn door mishandeling
De Halve Maan: Vrouwen die geïsoleerd zijn door mishandeling | NTR, 21 sep 2012

In Amsterdam leven naar schatting enkele honderden vrouwen gedwongen geïsoleerd; volledig afgesloten van de buitenwereld. Gekooide vrouwen worden thuis opgesloten en mogen geen of slechts zeer beperkt contact hebben met de samenleving. Over de problematiek van deze verborgen vrouwen is weinig bekend.

Bij ons in de studio Shirin Musa, ze zat zelf ooit vast in een islamitisch huwelijk. Met de stichting Femmes For Freedom komt ze op voor de rechten van vrouwen die gevangen zitten.

'Ik keek stiekem door het raam en zag moeders met hun kinderen spelen. Ik wilde dat ook. Maar ik mocht niet naar buiten; niet voor boodschappen, niet om de kinderen naar school te brengen, niet naar de dokter. Ik was gevangen in mijn eigen huis. Mijn leven had geen zin meer...'

In de reportage ontmoeten we een 50-jarige Marokkaanse moeder, die ook als gekooide vrouw heeft geleefd. Zij werd ruim 17 jaar lang opgesloten en zowel geestelijk als lichaam mishandeld. Zo erg dat ze zichzelf van haar leven wilde beroven.

Uitzending kan je hier zien

http://www.gezond24.nl/tv(...)jn-door-mishandeling
pi_138375746
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:39 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, in Nederland oom toch? :').
Was je punt overigens niet dat ze zich daar wel raad wisten met criminelen? Wat dus niet klopt, omdat er meer criminaliteit is dan in Nederland.(en ja relatief gezien ook)
Schijnbaar weten ze zich daar dus niet zoveel raad met crminelen. :') :') :')
Je gaat nu echt Marokko één op één vergelijken met Nederland? Denk je dat wetgeving echt de enige factor is in de criminaliteitscijfers?

Zo ja, dan ben je echt heel erg dom.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:43:57 #86
323876 michaelmoore
pi_138375839
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

In normale gezinnen zal dat wel loslopen.
http://www.gezond24.nl/tv(...)jn-door-mishandeling
pi_138375841
Maar goed... het ging dus eigenlijk over de overval :')
  maandag 31 maart 2014 @ 20:45:50 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138375936
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ja
ik was ook nog even gaan googlen,maar zat alweer van alles te lezen
niet kunnen vinden wat ik zocht en misschien ook niet zo ontopic hier
pi_138375980
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je gaat nu echt Marokko één op één vergelijken met Nederland? Denk je dat wetgeving echt de enige factor is in de criminaliteitscijfers?

Zo ja, dan ben je echt heel erg dom.
Nee hoor, ik zou niet durven. Maar jou geroeptoeter is onjuist. Kan er nier meer of minder van maken.
Maar dat is zeker niet dom he, onwaarheden verspreiden is geen enkel probleem zeker?
pi_138376029
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja
ik was ook nog even gaan googlen,maar zat alweer van alles te lezen
niet kunnen vinden wat ik zocht en misschien ook niet zo ontopic hier
nee, het gaat nu helemaal niet meer over de overval, neemt niet weg dat er wel een probleem is hoor,
maar we dwalen zo wel héél erg af...
pi_138376082
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zou niet durven. Maar jou geroeptoeter is onjuist. Kan er nier meer of minder van maken.
Maar dat is zeker niet dom he, onwaarheden verspreiden is geen enkel probleem zeker?
http://www-rohan.sdsu.edu/faculty/rwinslow/africa/morocco.html
pi_138376142
quote:
Dat is triest natuurlijk. Zijn wel excessen (denk ik).
pi_138376261
quote:
Linkdump?

Jij zegt in Marokko weet men wat te doen met crimineeltjes.
Ik zeg, klopt niet.

Waarom dat niet klopt vraag jij je nu af; omdat er in Marokko nog meer dan voldoende criminaliteit is.
Dus men weet zich schijnbaar geen raad met crimineeltjes.
Anders zou er wel minder criminaliteit zijn lijkt mij?

Of bedoelde je gewoon dat ze in Marokko harder straffen? Maar dat ze ondanks de harde straffen nog steeds veel criminaliteit hebben?
pi_138376296
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Linkdump?

Jij zegt in Marokko weet men wat te doen met crimineeltjes.
Ik zeg, klopt niet.

Waarom dat niet klopt vraag jij je nu af; omdat er in Marokko nog meer dan voldoende criminaliteit is.
Dus men weet zich schijnbaar geen raad met crimineeltjes.
Anders zou er wel minder criminaliteit zijn lijkt mij?

Of bedoelde je gewoon dat ze in Marokka harder straffen? Maar dat ze ondanks de harde straffen nog steeds veel criminaliteit hebben?
Marokko heeft juist relatief lage criminaliteitscijfers, ondanks dat het gaat over een Afrikaans land en niet over een Europees land.
pi_138376386
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is triest natuurlijk. Zijn wel excessen (denk ik).
ja, maar dus geen uitzonderingen, want als er alleen in Amsterdam al honderden vrouwen gedwongen geïsoleerd leven, hoeveel zouden het er dan wel niet zijn in héél Nederland...

Maar goed, ik ga even kijken of er al nieuws is over de overval en of er nog idioten gaan
demonstreren enzo..
pi_138376435
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Marokko heeft juist relatief lage criminaliteitscijfers, ondanks dat het gaat over een Afrikaans land en niet over een Europees land.
Ghana scoort beter, Namibië scoort beter Botswana scoort beter Ethiopië en Sudan scoren beter. Eritrea scoort beter, en Tunesië scoort beter. Dus, dat valt volgens mij wel mee hoor!
  maandag 31 maart 2014 @ 20:55:47 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138376468
http://www.noordhollandsd(...)2.ece/Deurne-dilemma

Nogal een contrast tussen column en reacties..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138376527
http://www.nu.nl/binnenla(...)ating-juweliers.html

Het OM zegt verder niet op vragen over de vrijlating, de toedracht of het bekendmaken van de identiteit van één van de gedode overvallers in te gaan. Hoofdofficier Nieuwenhuizen benadrukte maandagmorgen in het Radio 1 Journaal dat de vrijlating van het echtpaar een voorlopig oordeel is.
pi_138376534
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ghana scoort beter, Namibië scoort beter Botswana scoort beter Ethiopië en Sudan scoren beter. Eritrea scoort beter, en Tunesië scoort beter. Dus, dat valt volgens mij wel mee hoor!
Tunesië is vergelijkbaar met Marokko, die andere landen kun je je van afvragen of ze een fatsoenlijke administratie hebben. Neem alleen al de oorlogen in een paar van die landen. Maakt niet echt dat je kunt spreken van een veilig land he. :X
pi_138376574
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:55 schreef Perrin het volgende:
http://www.noordhollandsd(...)2.ece/Deurne-dilemma

Nogal een contrast tussen column en reacties..
Het openlijk racisme begint goed los te komen idd, de schaamte voorbij dankzij Wilders.
pi_138376603
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja, maar dus geen uitzonderingen, want als er alleen in Amsterdam al honderden vrouwen gedwongen geïsoleerd leven, hoeveel zouden het er dan wel niet zijn in héél Nederland...

Maar goed, ik ga even kijken of er al nieuws is over de overval en of er nog idioten gaan
demonstreren enzo..
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 31 maart 2014 @ 20:58:48 #102
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138376656
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Het openlijk racisme begint goed los te komen idd, de schaamte voorbij dankzij Wilders.
Nee we mogen ver de overduidelijke problemen praten dankzij de man.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 31 maart 2014 @ 20:58:59 #103
323876 michaelmoore
pi_138376663
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
over criminelen ettertjes die een Mercedes willen kopen
pi_138376690
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tunesië is vergelijkbaar met Marokko, die andere landen kun je je van afvragen of ze een fatsoenlijke administratie hebben. Neem alleen al de oorlogen in een paar van die landen. Maakt niet echt dat je kunt spreken van een veilig land he. :X
Dus dan weet jij het beter dan een genormeerd bedrijf? Waarom hebben we deze discussie dan in de eerste plaats, als je altijd gelijk hebt. :')
En veiligheid =/ criminaliteit.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:59:57 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138376725
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

:O
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138376734
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus dan weet jij het beter dan een genormeerd bedrijf? Waarom hebben we deze discussie dan in de eerste plaats, als je altijd gelijk hebt. :')
En veiligheid =/ criminaliteit.
Dus als er sprake is van een oorlog dan zijn moorden verder prima? :X
pi_138376796
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

:O
Het moet toch fijn voelen dat je eindelijk mag roepen "al die Marokkanen het land uit !", of niet ? Gelukkig hebben we justitie nog.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:02:13 #108
379943 Paper_Tiger
pi_138376877
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En over een echtpaar die niets anders doet dan een winkel exploiteren. Onze licht getinte vrienden hadden er ook voor kunnen kiezen om die gewapende overval niet te plegen. Ik kan me zo voorstellen dat het middenstandsechtpaar er net zo over denkt.
pi_138376922
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus als er sprake is van een oorlog dan zijn moorden verder prima? :X
Als de ene soldaat de andere doodschiet is het geen criminaliteit nee. Maar zoals ik met net al afvroeg, als jij toch altijd gelijk hebt ondanks dat bronnen anders beweren hoeven we toch geen discussie te hebben?
Jij mag best in een fantasie wereldje leven waar Marokko zich perfect raad weet met criminelen. Maakt mij verder niets uit.
pi_138376965
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En over een echtpaar die niets anders doet dan een winkel exploiteren. Onze licht getinte vrienden hadden er ook voor kunnen kiezen om die gewapende overval niet te plegen. Ik kan me zo voorstellen dat het middenstandsechtpaar er net zo over denkt.
Ik kan me zo voorstellen dat 99,99% van Nederlandse bevolking dat denkt.
pi_138376969
Advocaat Plasman staat moeder overvaller Deurne bij
31 maart, 19:58

RIJSWIJK (ANP) - Advocaat Peter Plasman gaat de moeder bijstaan van een van de mannen die bij de overval op een juwelier in Deurne zijn gedood. De familie heeft hem benaderd, liet Plasman maandag weten.

,,De familie begrijpt dat er in Nederland wetten en regels zijn. Ze willen zo snel mogelijk en zo volledig mogelijk weten wat er precies is gebeurd.''

Twee mannen die vrijdag een juwelierszaak overvielen, zijn daarbij doodgeschoten. Justitie onderzoekt nog wat er precies is gebeurd, maar sluit niet uit dat de vrouw van het juweliersechtpaar heeft geschoten uit zelfverdediging.

De advocaat is in de arm genomen, ook om te zorgen voor een zo zorgvuldig mogelijk verloop. Mocht uiteindelijk zonder enige twijfel blijken dat de overvallers uit noodweer zijn doodgeschoten, zal de familie dat accepteren, zegt Plasman.

http://www.ed.nl/algemeen(...)deurne-bij-1.4294199
pi_138376974
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:02 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Als de ene soldaat de andere doodschiet is het geen criminaliteit nee. Maar zoals ik met net al afvroeg, als jij toch altijd gelijk hebt ondanks dat bronnen anders beweren hoeven we toch geen discussie te hebben?
Jij mag best in een fantasie wereldje leven waar Marokko zich perfect raad weet met criminelen. Maakt mij verder niets uit.
Daar is wel wat anders aan de hand dan alleen "de ene soldaat schiet de andere soldaat dood".

Ik heb een bron gegeven, maar die heb je kennelijk niet gelezen.
pi_138376981
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Het moet toch fijn voelen dat je eindelijk mag roepen "al die Marokkanen het land uit !", of niet ? Gelukkig hebben we justitie nog.
Die arme stemmers zullen wel balen van de reactie van de moeder van de overleden Marokkaanse overvaller.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:05:05 #114
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138377061
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Uitstervend vak met al die IKEA shoppers tegenwoordig.
Valt op zich wel mee, eerder de andere "vakmensen" die voor absurd lage bedragen een stukje "vakwerk" kunnen afleveren. :(
pi_138377095
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar is wel wat anders aan de hand dan alleen "de ene soldaat schiet de andere soldaat dood".

Ik heb een bron gegeven, maar die heb je kennelijk niet gelezen.
Een linkdump zonder argumentatie en volgens mij zelfs zonder cijfers.

Als jij het beter weet dan een genormeerd bedrijf dan is daar inderdaad veel meer criminaliteit dan in Marokko. Helaas voor jou geloof ik numbeo eerder, en numbeo laat zien dat in Marokko meer criminaliteit is dan de eerder door mij genoemde landen.
Dat zijn de feiten.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:05:38 #116
379943 Paper_Tiger
pi_138377101
quote:
Diezelfde overheid die het monopolie heeft op wapens en geweld en zegt ons te beschermen? Laat me niet lachen. Als de overheid faalt om voor veiligheid te zorgen dan heeft de burger het volste recht zelf zorg te dragen voor zijn eigen bescherming.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:05:43 #117
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138377109
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die arme stemmers zullen wel balen van de reactie van de moeder van de overleden Marokkaanse overvaller.
Ja man, iedereen kan niet wachten totdat die familie wat dreigementen richting de juwelier slingert. Natuurlijk niet man. Iedereen hoopt gewoon dat dit wordt opgelost zonder gezeik en een lange nasleep. Ik ben verheugd dat de moeder zo verstandig is.
pi_138377139
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Diezelfde overheid die het monopolie heeft op wapens en geweld en zegt ons te beschermen? Laat me niet lachen. Als de overheid faalt om voor veiligheid te zorgen dan heeft de burger het volste recht zelf zorg te dragen voor zijn eigen bescherming.
Volgens jou.
pi_138377156
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Een linkdump zonder argumentatie en volgens mij zelfs zonder cijfers.

Als jij het beter weet dan een genormeerd bedrijf dan is daar inderdaad veel meer criminaliteit dan in Marokko. Helaas voor jou geloof ik numbeo eerder, en numbeo laat zien dat in Marokko meer criminaliteit is dan de eerder door mij genoemde landen.
Dat zijn de feiten.
Ok, duidelijk dus. Je hebt het niet gelezen.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:06:57 #120
379943 Paper_Tiger
pi_138377195
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:06 schreef JanCees het volgende:

[..]

Volgens jou.
Volgens de meeste mensen in dit land.
pi_138377221
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee dat klopt :').

En volgens jou is Marokko minder crimineel dan de door mij genoemde landen. Dat weet je gewoon. Omdat jij het bent, en in die andere landen wel wat meer aan de hand is dan een oorlog. |:( :') :') :') :') :')
  maandag 31 maart 2014 @ 21:07:59 #122
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138377254
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik zie een tegenstrijdigheid
pi_138377278
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee dat klopt :').

En volgens jou is Marokko minder crimineel dan de door mij genoemde landen. Dat weet je gewoon. Omdat jij het bent, en in die andere landen wel wat meer aan de hand is dan een oorlog. |:( :') :') :') :') :')
Ik heb een link gegeven met een toelichting. Dat artikel heb jij niet gelezen, maar je blijft gewoon roeptoeteren. Dan zijn we wel klaar, denk ik.
pi_138377319
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit je eigen linkje overigens:
Note that USA data were drawn from the FBI Uniform Crime Reports, since USA has not yet reported this data to UN for 1994. :')
Numbeo heeft de actuele gegevens, ik raad je aan om daar eens een kijkje te nemen.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:09:25 #125
379943 Paper_Tiger
pi_138377341
quote:
9s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik niet. Van geroofd geld kan je uitstekend een Mercedes rijden. Onze volksvertegenwoordigers doen het tenslotte ook.
pi_138377348
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb een link gegeven met een toelichting. Dat artikel heb jij niet gelezen, maar je blijft gewoon roeptoeteren. Dan zijn we wel klaar, denk ik.
Je gaf alleen een link, geen verder toelichting. :O
pi_138377372
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Uit je eigen linkje overigens:
Note that USA data were drawn from the FBI Uniform Crime Reports, since USA has not yet reported this data to UN for 1994. :')
Numbeo heeft de actuele gegevens, ik raad je aan om daar eens een kijkje te nemen.
Het gaat wat verder dan de cijfers van alleen de USA.
pi_138377473
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat wat verder dan de cijfers van alleen de USA.
Tuurlijk joh gaat veel verder het is alleen niet zo actueel meer. Maar dat was jou zeker nog niet opgevallen hé?
Bekijk dit linkje eens http://www.numbeo.com/crime/gmaps_rankings_country.jsp?title=2014

Niet dat het wat uitmaakt, jij hebt toch altijd gelijk is het niet? _O-
pi_138377491
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja man, iedereen kan niet wachten totdat die familie wat dreigementen richting de juwelier slingert. Natuurlijk niet man. Iedereen hoopt gewoon dat dit wordt opgelost zonder gezeik en een lange nasleep. Ik ben verheugd dat de moeder zo verstandig is.
Dat zijn etniciteit centraal staat, zegt genoeg dunkt me
pi_138377641
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:11 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Tuurlijk joh gaat veel verder het is alleen niet zo actueel meer. Maar dat was jou zeker nog niet opgevallen hé?
Bekijk dit linkje eens http://www.numbeo.com/crime/gmaps_rankings_country.jsp?title=2014

Niet dat het wat uitmaakt, jij hebt toch altijd gelijk is het niet? _O-
Die had ik al bekeken. Blijft de vraag staan hoe de betrouwbaarheid van de cijfers van pakweg Sudan en Eritrea aangetoond kan worden. :')
pi_138377839
quote:
Numbeo is the world’s largest database of user contributed data about cities and countries worldwide.
Zoals hierboven al is vermeld zou ik ook wel eens willen weten hoe ze aan die data komen? Sudan is veiliger dan Nederland? Het klinkt een beetje onwaarschijnlijk eigenlijk.
pi_138377897
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die had ik al bekeken. Blijft de vraag staan hoe de betrouwbaarheid van de cijfers van pakweg Sudan en Eritrea aangetoond kan worden. :')
"Numbeo.com was launched in April 2009. The research and available data at Numbeo.com are not influenced by any governmental organization."
Overigens worden de resultaten van Numbeo gepubliceerd in een hoop gerenommeerde kranten etc.

Maar jij hebt zeker nog altijd gelijk hé, die kranten die doen allemaal maar wat. En niemand moet Numbeo serieus nemen.
pi_138377983
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Zoals hierboven al is vermeld zou ik ook wel eens willen weten hoe ze aan die data komen? Sudan is veiliger dan Nederland? Het klinkt een beetje onwaarschijnlijk eigenlijk.
Het gaat niet om veiligheid, maar om criminaliteit. Ik kan me zomaar voorstellen dat mensen met geld in Sudan achter een heel groot hek zitten. Verder kun je niet zo veel stelen in sudan, misschien dat er daarom minder criminaliteit is?
pi_138378055
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:18 schreef tofastTG het volgende:

[..]

"Numbeo.com was launched in April 2009. The research and available data at Numbeo.com are not influenced by any governmental organization."
Overigens worden de resultaten van Numbeo gepubliceerd in een hoop gerenommeerde kranten etc.

Maar jij hebt zeker nog altijd gelijk hé, die kranten die doen allemaal maar wat. En niemand moet Numbeo serieus nemen.
http://www.numbeo.com/crime/ adv die vragen pijlen ze dus criminaliteit dmv mensen die die vragen invullen. Neem nu sudan:

http://www.numbeo.com/cri(...)=Sudan&city=Khartoum

Contributors: 5

http://www.numbeo.com/crime/country_result.jsp?country=Sudan
quote:
Contributors: 6

Last update: February, 2014

These data are based on perceptions of visitors of this website in the past 2 years.
zeg genoeg lijkt me? een beetje verder kijken mag ook wel voordat je blindelings data aanneemt.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:21:31 #135
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_138378104
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is illegaal?
Geen mens, volgens de vrienden van Koos:

http://defabel.home.xs4all.nl/
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_138378162
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ken je postgeschiedenis en je voorliefde voor de PVV en het FN. Vandaar de vraag.
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:43 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zo dan , een voorliefde voor de PVV en het FN.

Maak eens wat quotes waaruit dat blijkt.

Ik ben razend benieuwd.
Gelly , ik ben nog steeds erg benieuwd naar al die quotes van mezelf die getuigen van mijn grote voorliefde voor de PVV en FN.

Vooral die betreffende het FN.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:22:39 #137
379943 Paper_Tiger
pi_138378183
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Geen mens, volgens de vrienden van Koos:

http://defabel.home.xs4all.nl/
Prima organisatie. Zo zie ik het graag.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:23:17 #138
3647 B.R.Oekhoest
pi_138378223
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Prima organisatie. Zo zie ik het graag.
Tuurlijk, laten we heel Afrika naar Nederland halen
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 31 maart 2014 @ 21:23:56 #139
379943 Paper_Tiger
pi_138378275
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ook prima. Alleen niks gratis geven van overheidswege.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:24:24 #140
3647 B.R.Oekhoest
pi_138378318
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk gewoon ronduit triest.
Wat wil je, in 22 sec in elkaar geflanst
  maandag 31 maart 2014 @ 21:24:56 #141
3647 B.R.Oekhoest
pi_138378353
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ook prima. Alleen niks gratis geven van overheidswege.
werken zullen ze
pi_138378380
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Gaan wij daar heen.
Lekker warm, diamantjes, mooi rood zand en leuke beesten. Lijkt mij een deal :Y
pi_138378381
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:20 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://www.numbeo.com/crime/ adv die vragen pijlen ze dus criminaliteit dmv mensen die die vragen invullen. Neem nu sudan:

http://www.numbeo.com/cri(...)=Sudan&city=Khartoum

Contributors: 5

zeg genoeg lijkt me? een beetje verder kijken mag ook wel voordat je blindelings data aanneemt.
Zoals je misschien wel merkt dat gaat om een specifieke stad... Die data kun je ook op een andere manier op de website terugvinden.

Misschien moet jij ook verder kijken dan je neus lang is voordat je zomaar mensen beschuldigd?

Mocht het overigens kloppen dat het maar gebaseerd is op 5 resultaten snap ik niet waarom werkelijk bijna alle grote kranten getallen van Numbeo gebruiken... Kan het me bijna niet voorstellen.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:26:20 #144
3647 B.R.Oekhoest
pi_138378440
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gaan wij daar heen.
Lekker warm, diamantjes, mooi rood zand en leuke beesten. Lijkt mij een deal :Y
Zonder tribale cultuur hebben we dat continent in 10 jaar florerend, wat ik je brom
  maandag 31 maart 2014 @ 21:29:17 #145
379943 Paper_Tiger
pi_138378630
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

werken zullen ze
Of leven op kosten van iemand die het fijn vindt om voor ze te zorgen.
pi_138378679
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:25 schreef tofastTG het volgende:
Misschien moet jij ook verder kijken dan je neus lang is voordat je zomaar mensen beschuldigd?

Mocht het overigens kloppen dat het maar gebaseerd is op 5 resultaten snap ik niet waarom werkelijk bijna alle grote kranten getallen van Numbeo gebruiken... Kan het me bijna niet voorstellen.
Zie edit.

Ik raad je toch aan om in het vervolg de gebruikte methodes voor het verkrijgen van data eerst eens door te lezen voordat je het zelf gaat geloven. Data zoeken wat ons gelijk versterkt kunnen we allemaal. Nu nog kritisch kijken..
pi_138378706
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Zonder tribale cultuur hebben we dat continent in 10 jaar florerend, wat ik je brom
Jammer dat je nooit meer hebt gereageerd op het feit dat Marokkanen niet het meest crimineel zijn. (Zowel absoluut :') , als relatief gezien niet)
pi_138378713
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Jup maar het moeten waken en tevens opletten voor al die aids daar
pi_138378778
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jammer dat je nooit meer hebt gereageerd op het feit dat Marokkanen niet het meest crimineel zijn. (Zowel absoluut :') , als relatief gezien niet)
Relatief niet?
pi_138378796
Zijn er trouwens al fotoos van de illegale crimineel die doodgeschoten is :9 Niemand van z,n familie of vrienden heeft zich gemeldt. Wie gaat de begrafeniskosten betalen? Toch niet de belastingbetaler?! K,wil fotoos zien *O* *O* *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_138378810
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:30 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Zie edit.

Ik raad je toch aan om in het vervolg de gebruikte methodes voor het verkrijgen van data eerst eens door te lezen voordat je het zelf gaat geloven. Data zoeken wat ons gelijk versterkt kunnen we allemaal. Nu nog kritisch kijken..
Ik heb net Sudan super onveilig proberen te maken, en dat lijkt vooralsnog niet gelukt. Dus volgens mij valt het allemaal wel mee.

Edit: Toch bedankt voor de opmerking, in het vervolg zal ik extra kritisch zijn om dit soort misverstanden te voorkomen.
pi_138378846
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Relatief niet?
Pff nee, een ogenblikje ik tover de bronnen nog wel eens tevoorschijn!

De meest recente gegevens vind je overigens hier: http://statline.cbs.nl/St(...)G1,G2,G4&STB=G3&VW=T

Overigens een willekeurige quote uit de Elsevier: "Het SCP noemt het aandeel van Antilliaanse en Marokkaanse jongeren in de criminaliteit 'schrikbarend'. Antillianen zijn het vaakst verdacht, daarna volgen Marokkanen en Surinamers."
http://www.elsevier.nl/Ne(...)end-ELSEVIER329558W/

[ Bericht 41% gewijzigd door tofastTG op 31-03-2014 21:34:07 (bronnen toegevoegd) ]
pi_138379006
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:46 schreef Terreros85 het volgende:
Als zij in de winkel was ten tijde van de overval dan lag er al een geladen pistool. Volgens mij is het enige doel van een geladen pistool dat je iemand vermoord. Dat blijf ik een gekke gedachte vinden.
Het toegestaan om iemand te doden om daarmee te voorkomen dat diegene jou of een ander doodt.
.
pi_138379009
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nondeju wat een service. Ik open nu de gulp as we speak
pi_138379332
Is er al een website voor dat wichter? www.mariaisweleenheld.nl? Geen idee wat d'er naam was.
pi_138379386
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_een_juwelier.html

DEURNE LIVE. PERSCO POLITIE, OM, BM

Landgenoten. We schakelen live naar Omroep Brabant voor de persco van de driehoek inzake de overval + afloop bij juwelier Goldies in Deurne. De gemoederen zijn al bijna 24 uur in onbedaren, op FaceBook etcetera. Jaap Breedveld (politie), Bart Nieuwenhuyzen (OvJ) en Hilco Mak (BM) gaan vertellen wat er zich echt in die witte tenten achter deze witte schermen heeft afgespeeld, en door wie, en wie was die knakker op de uitkijk. Juweliers Willy & Marina S. zaten vanmiddag nog steeds vast op plieisieburo LIVESTREAM.

Uitzending Gemist: HIERRRR terugkijken. http://nos.nl/video/62961(...)ntie-zaakdeurne.html

Update: identiteit 1 overvaller bekend, 20-jarige man uit Eindhoven.

Update: Juweliers zijn juridisch-technisch als verdachte aangemerkt.

Update: Er is sprake van "gerechtvaardigde juiste zelfverdediging". Juwelierskoppel, dat geen wapenvergunning had, is naar huus.

Update: Sprake van meerdere (2) vuurwapens en een worsteling. Nog onduidelijk wie op wie geschoten heeft.

Update: Dooie I is een bekende van politie en justitie.

Update: Dooie I heeft een Nederlands paspoort en is van Marokkaanse komaf (Omroep Brabant).

Update: Dooie II heeft een "Noord-Afrikaanse" achtergrond. (Omroep Brabant).

Update: CDA-er die ooit in Eindhovens Dagblad PVV-ers voor "mongolen" uitmaakte, twittert condoleanceplaatje van dader. [Tweet verwijderd. Mirror bij MWNW]
Update: 20-jarige man uit Eindhoven was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.

VIDEO: NOS: "Reaguurders NOS = tuig"

Triest: Demonstratie in Eindhoven tegen juweliersvrouw Deurne: Moordenaar. Moordenaar. Moordenaar.
pi_138379423
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik heb net Sudan super onveilig proberen te maken, en dat lijkt vooralsnog niet gelukt. Dus volgens mij valt het allemaal wel mee.

Edit: Toch bedankt voor de opmerking, in het vervolg zal ik extra kritisch zijn om dit soort misverstanden te voorkomen.
Ik heb zojuist de crime index van Sudan omhoog gebracht naar 39,92 en meer specifiek de stad Khartoum van 21.02 naar 30.62 .

Voor dat de data enigszins betrouwbaar is moeten er veel deelnemers zijn.
pi_138379563
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De meest recente gegevens vind je overigens hier: http://statline.cbs.nl/St(...)G1,G2,G4&STB=G3&VW=T

Overigens een willekeurige quote uit de Elsevier: "Het SCP noemt het aandeel van Antilliaanse en Marokkaanse jongeren in de criminaliteit 'schrikbarend'. Antillianen zijn het vaakst verdacht, daarna volgen Marokkanen en Surinamers."
Oftewel Elsevier denkt dat Angola in de Antillen ligt :9
pi_138379694
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Oftewel Elsevier denkt dat Angola in de Antillen ligt :9
Mwah de groep Angolezen is zo klein dat Elsevier hem buiten beschouwing laat, denk ik!
pi_138379768
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:39 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik heb zojuist de crime index van Sudan omhoog gebracht naar 39,92 en meer specifiek de stad Khartoum van 21.02 naar 30.62 .

Voor dat de data enigszins betrouwbaar is moeten er veel deelnemers zijn.
Appart, dat leek bij mij niet te werken! Raar dat hij jou dan wel gelukt is.

Gelukkig zijn er nog meer dan voldoende andere onderzoeken die laten zien dat harder straffen niet zal leiden tot minder criminaliteit.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:45:33 #161
323876 michaelmoore
pi_138379775
quote:
9s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

klopt, maar om een goeie Mercedes te stelen moet je hersens hebben
pi_138379796
Godverdomme, blijven jullie nou eens on topic...

Verdient deze vrouw nu straf of niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138379848
quote:
9s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:47:02 #164
323876 michaelmoore
pi_138379872
quote:
9s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Verdiend deze vrouw nu straf of niet?

SPOILER
nee, dat niet.

en die jongens ook niet meer
pi_138379937
quote:

SPOILER
Valt nog niet veel over te zeggen, lijkt mij
pi_138379951
Vanzelfsprekend verdient ze geen straf.
Conscience do cost.
pi_138380008

De desbetreffende dode kansenparel.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:50:01 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_138380017

Eerder dit jaar
  maandag 31 maart 2014 @ 21:53:10 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138380225
quote:

SPOILER
Ligt eraan hoe het gegaan is. Executie stijl knielend door het achterhoofd dan wel. In een panieksituatie dan niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_138380269
quote:
13s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:50 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Eerder dit jaar
Waarom plaats je dit in dit topic en niet in het Almere City FC topic waar ze ook een Oost hebben
  maandag 31 maart 2014 @ 21:54:06 #171
247452 startcool
In Nomine Patri, Filii et Spir
pi_138380293
quote:
[ afbeelding ]
Eerder dit jaar
Als je iets quote doe het dan goed, de juwelier Goldies is in Deurne, Noord-Brabant (hier op nog geen 15 kilometer afstand), niet Deurne (district in Antwerpen) in België :')
In Nomine Patri, Filii et Spiritus Sancti
pi_138380360
quote:
[ afbeelding ]
Eerder dit jaar
Bij Antwerpen heb je ook een plaats 'Deurne'.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:54:51 #173
247452 startcool
pi_138380362
fout
  maandag 31 maart 2014 @ 21:55:03 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_138380381
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:54 schreef startcool het volgende:

[..]

Als je iets quote doe het dan goed, de juwelier Goldies is in Deurne, Noord-Brabant (hier op nog geen 15 kilometer afstand), niet Deurne in België :')
Ik zie het nu ook , mensen stuurde het al het internet rond
  maandag 31 maart 2014 @ 21:55:22 #175
247452 startcool
pi_138380401
foutje dubbel
  maandag 31 maart 2014 @ 21:56:39 #176
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138380502
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:54 schreef startcool het volgende:

[..]

Als je iets quote doe het dan goed, de juwelier Goldies is in Deurne, Noord-Brabant (hier op nog geen 15 kilometer afstand), niet Deurne (district in Antwerpen) in België :')
_O- _O-
Gevalletje Asten en Assen...
pi_138381274
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]

Sjaaaakie !
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138382069
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat m'n Marokkaanse collega nog even wilde checken of wij er ook zo over dachten als Wilders. Flikker op man, natuurlijk hebben Marokkanen last van dat gepolariseer de godganse tijd.
  maandag 31 maart 2014 @ 22:24:12 #179
323876 michaelmoore
pi_138382302
kan ook zijn dat die ettertjes elkaar hebben neergeschoten blijkt mu
  maandag 31 maart 2014 @ 22:24:58 #180
323876 michaelmoore
pi_138382349
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:20 schreef Xa1pt het volgende:
. Flikker op man, natuurlijk hebben Marokkanen last van dat gepolariseer de godganse tijd.
nou dan gaan ze eens aan het werk om die Mercedes te verdienen, toch?? duurt ff langer dat wel
pi_138382394
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:20 schreef Xa1pt het volgende:
Flikker op man, natuurlijk hebben Marokkanen last van dat gepolariseer de godganse tijd.
Dat moeten ze die ettertjes verwijten of gaan we de zaak weer omkeren :')
pi_138382437
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef michaelmoore het volgende:
waar lees je dat? :o
pi_138382656
Check rtl4,advocaat van het slachtoffer.
pi_138382703
quote:
Hopelijk vindt dat op grote schaal navolging.
pi_138382718
quote:

[..]

nou dan gaan ze eens aan het werk om die Mercedes te verdienen, toch?? duurt ff langer dat wel
:')
pi_138382773
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat moeten ze die ettertjes verwijten of gaan we de zaak weer omkeren :')
Alsof zij iets met tuig te maken hebben. :') Of ga jij ook je verontschuldigingen aanbieden voor een Benno L.?
pi_138382835
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]

Hier nog eens maar dan zonder de RIP tekst:

http://www.nieuws.nl/alge(...)d-verkeerde-vrienden
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138382868
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alsof zij iets met tuig te maken hebben. :') Of ga jij ook je verontschuldigingen aanbieden voor een Benno L.?
Nee, want ik voel me niet aangesproken, dus waarom zou ik?
pi_138382996
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, want ik voel me niet aangesproken, dus waarom zou ik?
Nou ja, precies. Waarom zou dat voor Marokkanen wel gelden die niets te maken hebben met tuig?
pi_138382998
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hier nog eens maar dan zonder de RIP tekst:

http://www.nieuws.nl/alge(...)d-verkeerde-vrienden
Ja, ja die is al voorbijgekomen, de arme jongen had geldproblemen, die zou ik ook hebben als ik zo'n scooter zou kopen.

Op die leeftijd had ik een ouwe fiets :')
  maandag 31 maart 2014 @ 22:36:13 #191
323876 michaelmoore
pi_138383005
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

waar lees je dat? :o
op tv 22:00 uur journaal gesprek met de off van justitie
pi_138383017
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, precies. Waarom zou dat voor Marokkanen wel gelden die niets te maken hebben met tuig?
Wie zegt dat :?
pi_138383037
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

op tv 22:00 uur journaal gesprek met de off van justitie
ik kijk nu..
pi_138383301
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, ja die is al voorb[quote]0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, ja die is al voorbijgekomen, de arme jongen had geldproblemen, die zou ik ook hebben als ik zo'n scooter zou kopen.
Geldproblemen ? Hij was bankster ! :P
(Serieus - hij werkte voor ABN)
pi_138383326
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Had ie beter opslag kunnen vragen :')
  maandag 31 maart 2014 @ 22:46:57 #196
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_138383445
quote:

SPOILER
Dat is aan een rechter :+

Arme families. Die 40 'vrienden' kunnen we meteen afscheid van nemen. Ik stel voor dat we Schiermonnikoog reserveren voor dat tuig van de laagste richel.
  maandag 31 maart 2014 @ 22:47:02 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138383450
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Dat die overvaller bij de ABN werkte?
Die knul was 20.... wat voor functie zou je dan bij de ABN moeten of kunnen hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 maart 2014 @ 22:49:52 #198
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_138383577
Joh klik op een paar van z'n FB vriendjes en daar staat ook dat ze manager hier en daar zijn :+
pi_138383584
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Dat die overvaller bij de ABN werkte?
Stond iig op zijn FB voordat die offline ging. En op die van flink wat mensen achter "Marina is geen held" voordat ze die besloten maakten.

quote:
Die knul was 20.... wat voor functie zou je dan bij de ABN moeten of kunnen hebben?
Postkracht, backofficemedewerker, invoerder.. talloze functies.
Niet een waarmee je miljarden verdient; maar ach. Dat onderscheid maken we anders ook nooit als we banksters roepen ;)
pi_138383677
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:49 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Stond iig op zijn FB voordat die offline ging. En op die van flink wat mensen achter "Marina is geen held" voordat ze die besloten maakten.

[..]

Niet een waarmee je miljarden verdient; maar ach. Dat onderscheid maken we anders ook nooit als we banksters roepen ;)
Nou, als het waar is, is er in elk geval een vacature vrij
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 22:53:13 #201
8781 crew  Frutsel
pi_138383721
quote:
Mogelijk meer daders in Deurne
Update: maandag 31 mrt 2014, 22:49

Bij de overval op een juwelier in Deurne waren mogelijk meer daders betrokken. Hoofdofficier van justitie Nieuwenhuizen had het in Nieuwsuur over een derde en vierde verdachte. Het OM gaat de bewering van een getuige na over een persoon die zich in de buurt van de winkel schichtig gedroeg.

Nieuwenhuizen vertelde ook dat de twee mannen die de winkel overvielen bewapend waren. Een van hen beschikte over een vuurwapen. Het staat nog niet vast wie de mannen heeft doodgeschoten.

Eerder vandaag benadrukte hij dat de conclusie van zelfverdediging van het juweliersechtpaar een voorlopige is.
pi_138383785
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik denk één van die Marokkaantjes die stond te protesteren. Waarschijnlijk degene die het hardst schreeuwt.
  maandag 31 maart 2014 @ 23:07:29 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138384160
Vrouw verdient geen straf. Naja, hooguit een boete voor dat pistool :)
En misschien een vergoeding in de vorm van een pakje kogels met een strik eromheen; als bedankje, van de staat?
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 31 maart 2014 @ 23:11:21 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138384311
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ah... ik wilde het net van NRC quoten.

Wie liep hier ook al weer met z'n hond te wandelen toen er een politieauto richting de juwelierszaak ging terwijl er een Cayenne met een noodgang van die kant afkwam?
Edit: gevonden
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 maart 2014 @ 23:15:58 #205
323876 michaelmoore
pi_138384481
als die jongens die vrouw hadden doodgeschoten waren ze met twee ton juwelen gevlucht en hadden we er niets meer over gehoord
  maandag 31 maart 2014 @ 23:17:37 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138384546
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:49 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

[..]

Elders kom ik tegen dat hij op een ROC in Eindhoven zou zitten....
Maar in hun bron staat dat niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138385005
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Elders kom ik tegen dat hij op een ROC in Eindhoven zou zitten....
Maar in hun bron staat dat niet meer.
die hele montana-groep had roc eindhoven erbij staan. Sjaakie Montana idd ook abn amro als ik me goed herinner, en een vriendinnetje van hem werkt(e) bij Brinks Waardetransporten.
pi_138385137
LOL de 'montana-groep' _O-
  maandag 31 maart 2014 @ 23:32:35 #209
3647 B.R.Oekhoest
pi_138385164
quote:

[..]

http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur

http://www.elsevier.nl/Ne(...)dam-ELSEVIER236094W/

Absoluut gezien wel, volgens een aantal bronnen
pi_138385214
Die andere overvallers mogen ze van mij ook wel doodschieten.
pi_138385263
quote:

[..]

Dat komt omdat je hier leugens zit te verkondigen. Zowel absoluut als relatief zijn Marokkanen het meest crimineel.
  maandag 31 maart 2014 @ 23:37:13 #212
3647 B.R.Oekhoest
pi_138385377
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat komt omdat je hier leugens zit te verkondigen. Zowel absoluut als relatief zijn Marokkanen het meest crimineel.
Relatief schijnen Antillianen en Kaapverdianen nòg crimineler te zijn.
  maandag 31 maart 2014 @ 23:38:01 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138385411
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:28 schreef poemojn het volgende:

[..]

die hele montana-groep had roc eindhoven erbij staan. Sjaakie Montana idd ook abn amro als ik me goed herinner, en een vriendinnetje van hem werkt(e) bij Brinks Waardetransporten.
Dan zou ik die "werkgevers" die ze noemden niet zo serieus nemen eigenlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 maart 2014 @ 23:38:08 #214
3647 B.R.Oekhoest
pi_138385422
quote:

[..]

Voor absolute cijfers hoef je ook alleen maar naar Opsporing Verzocht te kijken
pi_138385481
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
de credits zijn niet voor mij :)
Iemand had erover gepost, allemaal die naam, en een verwijzing naar de scarface groep.
pi_138385519
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou ik die "werkgevers" die ze noemden niet zo serieus nemen eigenlijk....
dat mag je helemaal zelf weten :)
pi_138385795
quote:
Absoluut gezien zijn gewoon de meeste Nederlanders crimineel, wat ook vrij logisch is aangezien we met 13milj zijn ;)
pi_138385858
quote:

[..]

Alweer? _O- _O- _O-
Angolezen zijn het meest crimineel, daarna de mede Koninkrijkers en daarna de Marokkanen.
Maar ik lieg natuurlijk, het CBS liegt en Elsevier liegt! :') :') :') :') :') :')

Maar nu zul je natuurlijk, net zoals de vorige keer helemaal niet meer reageren.
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:01:08 #219
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_138386335
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 15:31 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Geboren in Nederland of niet, in mijn ogen zijn het altijd "buitenlanders", als ze aankomen lopen steek ik over, discriminatie? No, just to be sure.

Weetje van Chinezen of Japanners heb ik nooit last, daar kan je pas een voorbeeld aan nemen.
Wel eens een 20 jarige Japanner een overval zien plegen? of een MBO opleiding zien doen?
Volgens CBS zijn Japanners de braafste mensen in Nederland _O-
http://statline.cbs.nl/St(...)G1,G2,G4&STB=G3&VW=T

Maleisie is ook een goede. China en Mexico zijn helemaal verbazingwekkend. :o
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:08:38 #220
28167 matthijst
pi_138386598
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
Hannah Montana waarschijnlijk.
pi_138386617
Wel grappig, ik keek nog even naar die 'demonstraties' en toen viel me op dat ze allemaal begonnen over de 'rechtstaat'. Normaal gesproken vegen die lui hun reet af met de wet en de politie, maar nu ze eens voelen hoe het is om slachtoffer te zijn is het huilen om gerechtigheid.

Overigens past het afschieten van dit soort figuren prima in de categorie 'participatiesamenleving'.
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:10:27 #222
28167 matthijst
pi_138386657
Zijn er al van die "het waren zulke goede jongens, snik, snik, snif" filmpjes?
pi_138386717
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hannah Montana waarschijnlijk.
dat was een beter idee geweest dan http://nl.wikipedia.org/wiki/Scarface-bende _O-
pi_138386991
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:10 schreef matthijst het volgende:
Zijn er al van die "het waren zulke goede jongens, snik, snik, snif" filmpjes?
Lijkt me niet dat je als crimineel je criminele gedrag gaat lopen ventileren ;)
pi_138387232
Bram Moskowitsz (of zo) had een aardige nuancering: als de overvallers door de vrouw doodgeschoten zijn terwijl ze sieraden stalen, is ze zwaar de klos. Dat is zwaar strafbaar. Als ze hen doodschoot terwijl ze haar man beschoten, is het ws. noodweer. Maar dat is te zien (misschien) op de camerabeelden.
We weten gewoon veel te weinig om een oordeel te vellen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138387305
En een discussie over het al dan niet vrijlaten van wapenbezit is al zo vaak gevoerd. Niet interessant.

Als ze haar man verdedigd heeft met een wapen zonder vergunning, wordt ze gewoon vrijgesproken (wettige zelfverdediging) voor het doodschieten, maar veroordeeld voor illegaal wapenbezit. Is al vaker gebeurd. En terecht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138387357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:29 schreef Kees22 het volgende:
En een discussie over het al dan niet vrijlaten van wapenbezit is al zo vaak gevoerd. Niet interessant.

Als ze haar man verdedigd heeft met een wapen zonder vergunning, wordt ze gewoon vrijgesproken (wettige zelfverdediging) voor het doodschieten, maar veroordeeld voor illegaal wapenbezit. Is al vaker gebeurd. En terecht.
http://www.nrc.nl/rechten(...)-illegaal-vuurwapen/

Zelfverdediging wordt ook erkend met een illegaal vuurwapen

pi_138387412
quote:
Ik heb de casus voorbij zien komen op tv, lang geleden.
Terecht: proportioneel geweld wordt niet bestraft, maar illegaal bezit of gebruik van een vuurwapen wel. Goede zaak, wat mij betreft.
pi_138387462
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb de casus voorbij zien komen op tv, lang geleden.
Terecht: proportioneel geweld wordt niet bestraft, maar illegaal bezit of gebruik van een vuurwapen wel. Goede zaak, wat mij betreft.
De stewardess werd ten slotte door de rechter ontslagen van rechtsvervolging. Het openbaar ministerie had haar vervolgd wegens doodslag, poging tot doodslag en verboden wapenbezit. Uiteindelijk kreeg zij een maand voorwaardelijk voor het bezit van een illegaal vuurwapen.

pi_138387501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De stewardess werd ten slotte door de rechter ontslagen van rechtsvervolging. Het openbaar ministerie had haar vervolgd wegens doodslag, poging tot doodslag en verboden wapenbezit. Uiteindelijk kreeg zij een maand voorwaardelijk voor het bezit van een illegaal vuurwapen.

Precies.
Ik vond het wel een goede tv-serie, waarbij gaandeweg meer informatie werd gegeven. Het was wel grappig om te zien en ook wel zelf te ervaren hoe de mening van het publiek veranderde naarmate er meer en juistere informatie gegeven werd.
  dinsdag 1 april 2014 @ 01:12:24 #232
117098 Hathor
Effe niet
pi_138387924
http://news.google.nl/new(...)3708043172684&ssid=h

Blijkbaar moet de ME de boel bewaken nu. Triester kan bijna niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 1 april 2014 @ 01:21:58 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138388016
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:12 schreef Hathor het volgende:
http://news.google.nl/new(...)3708043172684&ssid=h

Blijkbaar moet de ME de boel bewaken nu. Triester kan bijna niet.
Sjezus, wat een absurde situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 april 2014 @ 01:49:18 #234
28167 matthijst
pi_138388251
Zag in een filmpje al aardig wat Deurnevolk die die mocrootjes wel even de kop kapot wil komen slaan. Dus misschien de ME wegsturen en het probleem lost zichzelf op?

Iemand al wat van de PvdA gehoord over hun favoriete prachtjongeren?
:r
pi_138388421
Serieus een vrijbrief om alle Marokkanen in elkaar te slaan die naar Deurne gaan. Die zijn echt 100% fout en verdienen geen medelijden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_138388655
Was al bekend dat de 2e overvaller "vermoedelijk" (ok, volgens wat kutmocro's uit Eindhoven) een illegaal was?

'Tweede gedode overvaller Goldies Deurne was illegaal in Nederland'

DEURNE - De tweede gedode overvaller van juwelier Goldies in Deurne kwam hoogstwaarschijnlijk niet uit Nederland. Marokkaanse jongeren in Eindhoven vermoeden dat de man illegaal in Nederland verbleef, zo meldt de NOS.

Justitie wil dat niet bevestigen, maar weet wel vrijwel zeker wie de man is. Er hebben zich nog geen vrienden of familieleden gemeld voor de overleden overvaller.

Eerst bevestiging
Het OM wil eerst bevestiging van de familie voordat zijn identiteit wordt bekendgemaakt. "We zijn terughoudend met mededelingen en willen ook voorrang geven aan het opsporingsonderzoek'', aldus een woordvoerster. "Te zijner tijd doen we in een persbericht nadere mededelingen.''

Zondag zei justitie nog dat het totaal geen idee had om wie het precies gaat. Justitie meldde eerder wel al dat het vermoeden bestond dat het om een Nederlandse jongeman met wortels in Noord-Afrika zou gaan.

Lichaam vrijgegeven
Bij de juwelierszaak in Deurne kwamen vrijdag twee gewapende overvallers om het leven toen vermoedelijk de eigenaresse het vuur op hen opende. Het andere slachtoffer is een 20-jarige Nederlandse man uit Eindhoven met een Marokkaanse achtergrond. Zijn lichaam is maandag vrijgegeven, meldt de NOS.

Justitie heeft al laten weten het juweliersechtpaar zoals de stand van zaken nu is, niet te willen vervolgen voor het doodschieten van de overvallers. Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) is zaterdag vooraf geïnformeerd over het besluit het juweliersechtpaar in Deurne op vrije voeten te stellen.

Bijeenkomst in Eindhoven
In buurtcentrum De Dommel in Eindhoven zou maandagavond een bijeenkomt zijn voor de Marokkaanse jongeren die gisteren demonstreerden tegen de juweliersvrouw. Zij heeft de overvallers vermoedelijk doodgeschoten. De vrouw van juwelier Goldies zou schietend te zien zijn op bewakingsbeelden. Die bijeenkomst is echter verplaatst naar een geheime locatie.

In Deurne is het voorlopig niet toegestaan om te demonstreren. Ook geldt een samenscholingsverbod. Enkele tientallen mensen betoogden zondagavond in Deurne tegen het juweliersechtpaar. Het demonstratieverbod vindt lector Otto Adang uit Heeze 'heel ver gaan'.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 1 april 2014 @ 03:31:46 #237
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138388726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 02:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Serieus een vrijbrief om alle Marokkanen in elkaar te slaan die naar Deurne gaan. Die zijn echt 100% fout en verdienen geen medelijden.
Ja je kon er op wachten tot er ooit een situatie zou ontstaan in Nederland waar de Nederlanders over de rooie gaan en al dat gezuig van dat geteisem niet meer pikken.
Zou dit de bewuste omekeer zijn?
Gaat Rutte nu ook voor het kinderjournaal wat fraaie zinnetjes aan elkaar lullen? :r
pi_138388819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 03:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja je kon er op wachten tot er ooit een situatie zou ontstaan in Nederland waar de Nederlanders over de rooie gaan en al dat gezuig van dat geteisem niet meer pikken.
Zou dit de bewuste omekeer zijn?
Gaat Rutte nu ook voor het kinderjournaal wat fraaie zinnetjes aan elkaar lullen? :r
Synthercell lijkt gelijk te krijgen met die "strijd op de flanken".

Het is toch godverdomme een schande dat in "het land waar we niet discrimineren" het mocrostraattuig wél en de boze Deurnaren níet mogen protesteren??

Ik zou bijna T-shirts laten drukken "Ik ben een juwelier en ik schiet", maar me verlagen tot Spekman-niveau (ook qua kleding), nee.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138388836
Ik heb vandaag pas gehoord over wat er vrijdag gebeurt is en mijn eerste reactie hierop voor die overvallers is ;

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138388838
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:39 schreef TLC het volgende:
Ik heb vandaag pas gehoord over wat er vrijdag gebeurt is en mijn eerste reactie hierop voor die overvallers is ;

[ afbeelding ]
Goeie vakantie gehad?

De overval is nog niet het meest bizarre (die heb ik hier ook veel).

De zieke heisa en T-shirts met "Ik ben een Marokkaan" (WTF?) is pas opvallend... :X

Miss Escobar kon niet geloven dat Nederland zo raar was. We laten straatmocro's het goorste tuig huldigen en de brave burger beledigen en bedreigen, maar als er eindelijk eens een tegengeluid tegen die baggeraapjes komt, dan "mag dat niet".

"Antidiscriminatiebeginsel", my ass.

pi_138388839
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie vakantie gehad?

Heerlijke vakantie, dank je :) geen tv, geen internet, en ik miste het geen moment O+
pi_138388841
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:45 schreef TLC het volgende:

[..]

Heerlijke vakantie, dank je :) geen tv, geen internet, en ik miste het geen moment O+
Heeeel begrijpelijk, goed gedaan, waar ben je geweest?

Je ziet hoe erg die media op je afkomen. Ik zit 8000 km verderop en de bizarheid is al groot. Ik zou me de tvbeelden niet eens voor kunnen stellen, ik zou gillend wegrennen van dit soort kleutergedoe en hypocriete "normen en waarden".

pi_138388843
En daarom is het van belang dat het OM de schijn van partijdigheid en dus ook onzorgvuldigheid dient te vermijden.

Die rel-Marokkanen zijn uiteraard enorm triest bezig. Mijn kritiek op het OM staat daar los van.
pi_138388845
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heeeel begrijpelijk, goed gedaan, waar ben je geweest?

Je ziet hoe erg die media op je afkomen. Ik zit 8000 km verderop en de bizarheid is al groot. Ik zou me de tvbeelden niet eens voor kunnen stellen, ik zou gillend wegrennen van dit soort kleutergedoe en hypocriete "normen en waarden".
Naar de Elzas, in een klein gehuchtje in de middle of nowhere :D bergen, prachtig lentezonnetje, lekker eten, prachtige dorpjes waar je zo Mart Smeets in zijn Noorse coltrui zou kunnen zien zitten, ik heb genoten hoor :Y)

Maar ff ontopic ; dat echtpaar moet natuurlijk niet vervolgd gaan worden voor de dood van 2 rotknulletjes die willens en wetens zichzelf in die positie hebben gemanouvreerd :')
pi_138388847
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:50 schreef nikk het volgende:
En daarom is het van belang dat het OM de schijn van partijdigheid en dus ook onzorgvuldigheid dient te vermijden.

Die rel-Marokkanen zijn uiteraard enorm triest bezig. Mijn kritiek op het OM staat daar los van.
Maar waarom mogen de Deurnaren zich niet laten horen? Gisteren "mocht" wat IQloos tuig (met verbazingwekkend spellingsfoutvrije "spandoeken") zich op hun intolerante, racistische wijze laten horen.

Waarom mogen nette burgers uit Deurne die prima het onderscheid tussen normale Marokkaanse Nederlanders (laten we DIE nou uitsluitend Nederlander noemen) van goeie wil en hard werk, die het land zo rijk is (de multikul is verre van compleet mislukt) en baggeraapjes (het hersenloos tuig dat steeltm bespuugt, treitert, ettert, overvalt, lastigvalt, homomept en vrouwenverkracht) van Marokkaanse komaf (laten we die nou gewoon baggeraapjes noemen, van welke afkomst dan ook, in dit geval Noord-Afrikaanse baggeraapjes) kunnen maken niet protesteren?

Door het verbieden van tegengeluiden creeer je extremere stemmen, let maar op. Het is precies zoals de Gouden Dageraad is gegroeid, iets wat ik Nederland absoluut NIET toewens.

pi_138388852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:54 schreef TLC het volgende:
Maar ff ontopic ; dat echtpaar moet natuurlijk niet vervolgd gaan worden voor de dood van 2 rotknulletjes die willens en wetens zichzelf in die positie hebben gemanouvreerd :')
Exact.

Valt je trouwens het gebrek aan reacties van BansheeBoy en anderen met normaal toch een vrij vergoelijkende stijl niet op?

pi_138388857
Ze hadden geen toestemming gekregen om te demonstreren. Ze stonden er ineens. Er is geen sprake van de ene mag het wel en de ander mag het niet. En dat de burgemeester besluit om uit het oogpunt van openbare orde en veiligheid nu geen situaties toe te staan die snel kunnen escaleren of uitmonden in rellen is niet meer dan logisch. Waarom denk je dat de ME opgetrommeld is?
pi_138388874
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 05:10 schreef nikk het volgende:
Ze hadden geen toestemming gekregen om te demonstreren. Ze stonden er ineens.
Wie, die lombroso's gisteren? Helemaal vanuit Eindhoven? Zo ver met de trein, die dappere "Brabantse" jongens?

Of de Deurnaren?

Die Marokkanen komen niet uit het dorp, de Deurnaren wel. Als de Deurnaren niet in hun eigen, maar de Marokkanen wel in andermans dorp mogen protesteren, is er volgens jou dan sprake van "discriminatie"?

quote:
Er is geen sprake van de ene mag het wel en de ander mag het niet.
Dat is er wel. Direct en dubbelgrof, vanwege het uitheemse effect. Wat hetzelfde was geweest als het Nederlanders uit Eindhoven bij Marokkanen in Deurne hadden mogen protesteren. Het uitheemse is hier Eindhoven, niet het land van hun (groot)ouders.

quote:
En dat de burgemeester besluit om uit het oogpunt van openbare orde en veiligheid nu geen situaties toe te staan die snel kunnen escaleren of uitmonden in rellen is niet meer dan logisch. Waarom denk je dat de ME opgetrommeld is?
Ah, dus eigenlijk stel je;

• debiele Marokkanen mogen wel protesteren omdat normale burgers niet als een gek gaan inhakken op een "demonstratie" waar dingen gezegd worden die ze niet zo aanstaat
• normale burgers mogen niet protesteren omdat debiele Marokkanen en ander reltuig zich niet kunnen beheersen en er problemen ontstaan die de nu aanwezige ME moet voorkomen

Dan is dat helder. :Y)

dinsdag 1 april 2014 @ 05:42:56 #249
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138388876
Ik denk dat er uiteindelijk alleen maar verliezers zijn in deze zaak. En wat ook gebeurt dat bij een volgende overval er eerst geschoten zal worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_138388937
http://m.ad.nl/ad/m/nl/30(...)avigationItemId=5585

Daar zaten we nog op te wachten. Een medelijwekkend stukje waarom hij het gedaan heeft.
  dinsdag 1 april 2014 @ 06:32:13 #251
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_138388941
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 05:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact.

Valt je trouwens het gebrek aan reacties van BansheeBoy en anderen met normaal toch een vrij vergoelijkende stijl niet op?
Wellicht was hij de 2e *O*

Random woord: minder
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 1 april 2014 @ 06:38:44 #252
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138388962
Ik snap niet waarom de juweliers niet vanuit achter een kogelvest glasdeur hun sieraden verkopen.
Gewoon een camera plaatsen voor de hoofdingang en iedereen die aanbelt vragen om eerst rechtstreeks in de camera te kijken, doen ze dat niet gewoon niet openen, en nadat de deur opengaat en de mensen binnen zijn, is er door de kogelveste glasdeur geen directe contact tussen klanten en de juweliers, en voor nog meer zekerheid een alarm knopje ergens vlakbij zodat je met een simpele druk de alarm los laat gaan...
the cylinder of cyrus
pi_138388993
Die kansenboys uit die kansenwijk gisteren bij Pownews. Wat een tokkies :')
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:08:19 #254
28167 matthijst
pi_138389046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 06:38 schreef Persepolis-Iran het volgende:
Ik snap niet waarom de juweliers niet vanuit achter een kogelvest glasdeur hun sieraden verkopen.
Geintje hoop ik?
De oplossing zoals nu gebruikt is toch prima?
pi_138389048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 06:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/30(...)avigationItemId=5585

Daar zaten we nog op te wachten. Een medelijwekkend stukje waarom hij het gedaan heeft.
Geen medelijden mee. Dat hoeft ook niet om het wel handig te vinden te kijken naar het motief achter de overval.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:15:11 #256
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138389070
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geintje hoop ik?
De oplossing zoals nu gebruikt is toch prima?
Ja dat kan ook, alleen ik vrees dat het de juweliers niet altijd zal lukken om sneller te zijn dan de overvallers...
the cylinder of cyrus
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:20:24 #257
45206 Pietverdriet
pi_138389091
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:49 schreef matthijst het volgende:
Zag in een filmpje al aardig wat Deurnevolk die die mocrootjes wel even de kop kapot wil komen slaan. Dus misschien de ME wegsturen en het probleem lost zichzelf op?

Iemand al wat van de PvdA gehoord over hun favoriete prachtjongeren?
:r
Pvda in Deurne is de kleinste partij met 1 zetel
http://www.ed.nl/regio/de(...)n-deurnenu-1.4276335
pi_138389112
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:15 schreef Persepolis-Iran het volgende:

[..]

Ja dat kan ook, alleen ik vrees dat het de juweliers niet altijd zal lukken om sneller te zijn dan de overvallers...
Je begrijpt toch wel dat juweliers verkopers zijn? Je kan klanten niet als besmettelijke malaria patiënten behandelen.
pi_138389119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:15 schreef Persepolis-Iran het volgende:

[..]

Als ze zich goed beveiligen, dan verschuift het probleem naar een andere branche.

Het probleem is niet dat juweliers niet goed beveiligd zijn. Probleem is dat te veel jongeren te gemakkelijk een overval plegen.
pi_138389137
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 06:38 schreef Persepolis-Iran het volgende:

ha ha ha.
hoe ga je dan een ring passen, of kijken of de oorbellen je wel staan?
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:31:03 #261
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138389144
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat juweliers verkopers zijn? Je kan klanten niet als besmettelijke malaria patiënten behandelen.
Dat begrijp ik, maar veiligheid gaat boven alles. En de klanten zullen daar ook zeker begrip voor hebben dat de juweliers een risicovol beroep hebben, dus niks mis mee..
the cylinder of cyrus
pi_138389146
Het is dat het niet toegestaan is zoiets te installeren in een winkel, want anders was ik in de full body scanner handel gedoken.
pi_138389148
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

ha ha ha.
Gewoon niet. Als het niet blijkt te passen, ruil je 'm maar om. :')
pi_138389157
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:31 schreef nikk het volgende:
Het is dat het niet toegestaan is zoiets te installeren in een winkel, want anders was ik in de full body scanner handel gedoken.
Niet toegestaan? Wat is dat voor raars?

Wat willen ze dan, schietende juweliersvrouwen?

dinsdag 1 april 2014 @ 07:37:05 #265
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138389182
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

ha ha ha.
Is heel simpel, precies zoals het bij de duitse tankstations werkt als je om 3 uur smorgens iets wil kopen....Dat gebeurd via een kleine schuiflade...
the cylinder of cyrus
pi_138389192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:31 schreef Persepolis-Iran het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar veiligheid gaat boven alles. En de klanten zullen daar ook zeker begrip voor hebben dat de juweliers een risicovol beroep hebben, dus niks mis mee..
Sieraden passen kan dan niet meer. Of überhaupt vasthouden. Alsof je als klant vele honderden of zelfs duizenden euro's gaat uitgeven aan een voorwerp die je niet kan passen/voelen/bekijken. En vaak test je een paar voordat je een keuze maakt. Veiligheid heeft de prioriteit bij juweliers, maar het doel blijft verkopen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:42:08 #267
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138389209
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze zich goed beveiligen, dan verschuift het probleem naar een andere branche.

Het probleem is niet dat juweliers niet goed beveiligd zijn. Probleem is dat te veel jongeren te gemakkelijk een overval plegen.
Dat snap ik wel, maar ik heb het hier alleen over de juweliers...Het is een wereldwijd probleem en niet alleen in Nederland...Juweliers zijn gewoon doelwit van criminelen...daarom moet je goed beveiligd zijn en zoveel mogelijk risico`s te vermijden, ook als het ten koste gaat van de omzet..
the cylinder of cyrus
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:42:22 #268
388308 superbly
always hot
pi_138389212
Heb zelf ook bij een juwelier gewerkt met een dichte deur beleid.
Alleen met een afstandsbediening te openen.
Als er Marokkanen voor de deur stonden lieten we ze gewoon niet binnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 01-04-2014 07:47:54 ]
pi_138389234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:42 schreef Persepolis-Iran het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar ik heb het hier alleen over de juweliers...Het is een wereldwijd probleem en niet alleen in Nederland...Juweliers zijn gewoon doelwit van criminelen...daarom moet je goed beveiligd zijn en zoveel mogelijk risico`s te vermijden, ook als het ten koste gaat van de omzet..
Voorheen waren banken dat. Die zijn nu beter beveiligd en dus verplaatst het probleem zich naar onder andere juweliers en woningen.
pi_138389238
quote:
De 20-jarige Abdelhak H., één van de doodgeschoten overvallers van een juwelier in Deurne, zou gedreven door grote geldzorgen hebben besloten een overval te plegen. Een andere uitweg zou hij niet hebben gezien.

Dat stellen vrienden van de Eindhovenaar in het AD. "Ik praat absoluut niet goed wat hij heeft gedaan. Maar kijk eens naar zijn verleden. Waarom heeft hij dit heeft gedaan? Als mensen in zijn schoenen zouden staan, praten ze wel anders", aldus één van zijn kameraden. "Abdelhak wilde een goede baan hebben, net als ieder ander."

In 2011 volgde H. nog een speciale 1-jarige opleiding voor "leerlingen die het moeilijk hebben", aldus een woordvoerster van de school. Abdelhak zou echter steeds verder afglijden en met politie en justitie in aanraking komen wegens "vermogensdelicten". Zijn jeugdvriend zag de overval niet aankomen. "Vorige week sprak ik hem nog. Alles ging goed, zei hij. Nu hoor ik dat hij geen baan en geen uitkering had, maar wel de huur moest betalen. En toen heeft gedacht: dit is mijn oplossing."

Volgens jongerenwerkers legt de zaak een schrijnend probleem bloot, meldt de krant: dat van een hardnekkige groep jongeren in een uitzichtloze situatie.
Een schrijnend probleem ja. Van kutjochies die wel een iPhone, scooter, xbox en gouden kettingen willen maar niet bereid zijn om te kijken of hun financiële situatie dit wel toestaat. En als ze dan in de schulden zitten gewoon lekker kuthollanders overvallen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 07:47:41 #271
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138389249
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Sieraden passen kan dan niet meer. Of überhaupt vasthouden. Alsof je als klant vele honderden of zelfs duizenden euro's gaat uitgeven aan een voorwerp die je niet kan passen/voelen/bekijken. En vaak test je een paar voordat je een keuze maakt. Veiligheid heeft de prioriteit bij juweliers, maar het doel blijft verkopen.
Sieraden passen kan wel...dat gebeurt via een kleine schuiflade, jij zet de ring in de lade en schuif je het naar de klant toe zoals het gebruikelijk is bij de duitse tankstations. Willen ze nou een andere siraad passen, geven ze de eerste terug en krijgen de tweede om te passen...En voordat ze binnen komen worden ze verzocht om rechtstreeks in de camera te kijken voordat de deur via een afstandbediening opengaat

[ Bericht 0% gewijzigd door Persepolis-Iran op 01-04-2014 07:54:08 ]
the cylinder of cyrus
pi_138389290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:47 schreef Persepolis-Iran het volgende:

[..]

Sieraden passen kan wel...het gebeurt via een kleine schuiflade, jij zet de ring in de lade en schuif je hem naar de klant toe zoals het gebruikelijk is bij de duitse tankstations. Willen ze nou een andere siraad passen, geven ze de eerste terug en krijgen de tweede om te passen...En voordat ze binnen komen worden ze verzocht om rechtstreeks in de camera te kijken voordat de deur via een afstandbediening opengaat
Er zijn vast allerlei constructies te bedenken. Maar de handel neemt dan wel terug. Ik laat me niet als een gevangene behandelen als ik (veel) geld uitgeef. :')
  dinsdag 1 april 2014 @ 08:00:25 #273
425261 Persepolis-Iran
Cyrus the great
pi_138389343
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Er zijn vast allerlei constructies te bedenken. Maar de handel neemt dan wel terug. Ik laat me niet als een gevangene behandelen als ik (veel) geld uitgeef. :')
Als alle juweliers op diezelfde manier het gaan doen, gaat de handel zeker niet terug...en bovendien gaat het om de veiligheid van de juweliers. Ik denk dat iemand die geen kwade bedoelingen heeft zeker begrip zal hebben voor de juweliers en het geen groot probleem zal vinden om ff in de camera te kijken...ik zou er geen moeite mee hebben...En zelfs als de handel teruggaat, ok...liever minder verdienen dan in een keer tonnen geld kwijtraken of vermoord worden of gewoond raken...
the cylinder of cyrus
pi_138389361
Zit net even journaal terug te kijken via nos.nl. Man, man, man. Die demonstranten. _O- En dan die Abbou-knakker van de buurtvaders. Had een typetje kunnen zijn van Kees van Kooten. Meer van deze jongens in de toekomst. Het zijn er nu al veel meer dan deze ene gast. Het is een ware...daar komt 'ie...tsunami.
pi_138389393
Gisteren die kansenboys op Pownews niet gezien?
pi_138389401
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:05 schreef Halcon het volgende:
Gisteren die kansenboys op Pownews niet gezien?
Is dat ergens terug te kijken? Heb wel even zin om me te zitten ergeren.
pi_138389408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zit net even journaal terug te kijken via nos.nl. Man, man, man. Die demonstranten. _O- En dan die Abbou-knakker van de buurtvaders. Had een typetje kunnen zijn van Kees van Kooten. Meer van deze jongens in de toekomst. Het zijn er nu al veel meer dan deze ene gast. Het is een ware...daar komt 'ie...tsunami.
En vol in het pad van deze tsunami staat de familie van de dader. Die de demonstranten shockeert met uitspraken als "zielige lafbekken, jullie weten allemaal dondersgoed wie de derde dader was; vertel dat gewoon aan de politie" en "als het noodweer was mocht de vrouw natuurlijk schieten".
(beide geparafraseerd voor dramatisch effect)

Applaus.
pi_138389426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:07 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

En vol in het pad van deze tsunami staat de familie van de dader. Die de demonstranten shockeert met uitspraken als "zielige lafbekken, jullie weten allemaal dondersgoed wie de derde dader was; vertel dat gewoon aan de politie" en "als het noodweer was mocht de vrouw natuurlijk schieten".
(beide geparafraseerd voor dramatisch effect)

Applaus.
Als ze dat gezegd hebben mogen ze wel oppassen voor stenen door de ruit.
pi_138389458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Is dat ergens terug te kijken? Heb wel even zin om me te zitten ergeren.
Ja, onder 'uitzending gemist' op www.powned.nl

Of beter: onder headlines de link 'spanning loopt op in deurne'
pi_138389466
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, onder 'uitzending gemist' op www.powned.nl
Merci!
pi_138389494
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als ze dat gezegd hebben mogen ze wel oppassen voor stenen door de ruit.
Dat hebben ze, alleen wat minder beeldend dan ik ;) Zie ook de frontpage.
'Derde dader Deurne bekend bij Marokkanen'
pi_138389502
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:15 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Merci!
De directe link: http://www.powned.tv/over(...)minder_europa_1.html

Graag gedaan.
  dinsdag 1 april 2014 @ 08:29:27 #283
3542 Gia
User under construction
pi_138389601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 07:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

Een schrijnend probleem ja. Van kutjochies die wel een iPhone, scooter, xbox en gouden kettingen willen maar niet bereid zijn om te kijken of hun financiële situatie dit wel toestaat. En als ze dan in de schulden zitten gewoon lekker kuthollanders overvallen.
Er zitten ook zat autochtone jongeren thuis, omdat ze niet aan een baan kunnen komen.
Dan ga je toch een opleiding doen!
pi_138389642
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

De directe link: http://www.powned.tv/over(...)minder_europa_1.html

Graag gedaan.
De tering man, wat een uitspraken. _O-

"Als het Nederlander was geweest was heel Nederland in onroer." --> :') Nog nooit Nederlanders zien demonstreren voor een gedode overvaller.
"Hij was goeie jongen. Gaf kleine boys geld." --> Makkelijk, met gestolen geld de weldoener uithangen.
"Hij is niet een beroepscrimineel, oefende niet elke dag dit beroep uit." --> Nee, dat is het idee van juweliers overvallen, dat hoeft maar een paar keer per jaar. En meneer had al eens eerder een juwelier overvallen. :')
"Niet leuk voor die jongen. En die vrouw krijgt niks. Niet normaal." --> Weet je wat niet normaal is, dat je overvallers verdedigt alleen omdat ze dezelfde afkomst hebben.
"Als je iets kan bijverdienen..." --> Godverdomme, zo denkt dat riftuig dus over ons. Wij zijn een mogelijkheid om iets bij te verdienen.
"Gewapend, ik weet, maar juwelier was ook gewapend." --> :') Echt, dit tuig moet gewoon weg. Weg, weg, weg.
"Iedereen heeft geldproblemen, vooral als je jong bent." --> Klopt, maar toch zie je weinig Nederlandse jongeren juweliers overvallen.
"Iedereen wil wel eens een keertje wat moois kopen." --> Oh, kopen. Dat woord kennen ze toch wel. Dat je geld geeft en dat je daar dan iets voor krijgt. Misschien nu nog leren dat je het met je EIGEN geld moet kopen.
"Als je geen werk hebt, wat dan?" --> Dan koop je een keer geen iPhone, lul.
"Dus als ik een zaak heb mag ik ook iedereen neerschieten die mij berooft." --> Ja, dan zul je toch wel je eigen rifvriendjes moeten neerschieten.
"Minimaal levenslang, TBS." --> :')

Wat een figuren. :')
pi_138389725
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar waarom mogen de Deurnaren zich niet laten horen? Gisteren "mocht" wat IQloos tuig (met verbazingwekkend spellingsfoutvrije "spandoeken") zich op hun intolerante, racistische wijze laten horen.

Het is nog altijd rechtsysteem. Als het een rechtssysteem zou zijn, zoals op het spandoek, dan zouden de straffen een stuk hoger zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_138389819
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zitten ook zat autochtone jongeren thuis, omdat ze niet aan een baan kunnen komen.
Niet elke allochtoon is een Marokkaan hoor. (En niet elke Marokkaanse allochtoon is een crimineel.)

Maar deel de samenleving maar in in allochtoon en autochtoon als je anders teveel moet nadenken en er hoofdpijn van krijgt. We moeten het wel simpel houden allemaal.
pi_138389853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

De tering man, wat een uitspraken. _O-

"Als het Nederlander was geweest was heel Nederland in onroer." --> :') Nog nooit Nederlanders zien demonstreren voor een gedode overvaller.
"Hij was goeie jongen. Gaf kleine boys geld." --> Makkelijk, met gestolen geld de weldoener uithangen.
"Hij is niet een beroepscrimineel, oefende niet elke dag dit beroep uit." --> Nee, dat is het idee van juweliers overvallen, dat hoeft maar een paar keer per jaar. En meneer had al eens eerder een juwelier overvallen. :')
"Niet leuk voor die jongen. En die vrouw krijgt niks. Niet normaal." --> Weet je wat niet normaal is, dat je overvallers verdedigt alleen omdat ze dezelfde afkomst hebben.
"Als je iets kan bijverdienen..." --> Godverdomme, zo denkt dat riftuig dus over ons. Wij zijn een mogelijkheid om iets bij te verdienen.
"Gewapend, ik weet, maar juwelier was ook gewapend." --> :') Echt, dit tuig moet gewoon weg. Weg, weg, weg.
"Iedereen heeft geldproblemen, vooral als je jong bent." --> Klopt, maar toch zie je weinig Nederlandse jongeren juweliers overvallen.
"Iedereen wil wel eens een keertje wat moois kopen." --> Oh, kopen. Dat woord kennen ze toch wel. Dat je geld geeft en dat je daar dan iets voor krijgt. Misschien nu nog leren dat je het met je EIGEN geld moet kopen.
"Als je geen werk hebt, wat dan?" --> Dan koop je een keer geen iPhone, lul.
"Dus als ik een zaak heb mag ik ook iedereen neerschieten die mij berooft." --> Ja, dan zul je toch wel je eigen rifvriendjes moeten neerschieten.
"Minimaal levenslang, TBS." --> :')

Wat een figuren. :')
Wat doe jij gefrustreerd :')
pi_138389887
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:50 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Jij vond die opmerkingen normaal dan?
pi_138389891
quote:

[..]

Het is altijd even schrikken als je leert dat die lieve knuffelmarokkanen jou niet als mens maar als piñata zien.
  dinsdag 1 april 2014 @ 08:53:48 #290
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_138389899
quote:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk , niks met frustratie te maken.
Degene die gefrustreerd zijn , zijn die gasten in het filmpje
Ik ben inmiddels overleden
pi_138389951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Het is altijd even schrikken als je leert dat die lieve knuffelmarokkanen jou niet als mens maar als piñata zien.
Want dat is de keuze die hebt. Knuffelen of vernietigingskamp.
pi_138389964
"Hij was goeie jongen. Gaf kleine boys geld."

Shit, Robin Hood is doodgeschoten.
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
pi_138389974
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Is vast een probleem: werkloosheid onder jongeren. Natuurlijk, maar een opleiding betekent niet dat je de huur dan wel ineens kan betalen. Een opleiding gaat ook weer veel kosten.
pi_138389980
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Want dat is de keuze die hebt. Knuffelen of vernietigingskamp.
Vs respect of zak geld.
pi_138389990
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:57 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Is vast een probleem: werkloosheid onder jongeren. Natuurlijk, maar een opleiding betekent niet dat je de huur dan wel ineens kan betalen. Een opleiding gaat ook weer veel kosten.
Deze jongen was overigens dus NIET werkloos. Hij had net een baan bij ABN Amro binnen. Bevestigt zijn zus ook.
pi_138389995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Neuh. Marokkanen mogen mij altijd, ook de straatboys. Nooit gedoe mee.
pi_138390016
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:58 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Deze jongen was overigens dus NIET werkloos. Hij had net een baan bij ABN Amro binnen. Bevestigt zijn zus ook.
In een ander bericht staat weer van niet. Of het gaat over een andere dader. Nou ja: werkloosheid is vast een groot probleem onder jongeren.
pi_138390020
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk , niks met frustratie te maken.
Degene die gefrustreerd zijn , zijn die gasten in het filmpje
Yep. Het zijn een stel kankerkneuzen. Maar velen lijken zich hier te spiegelen aan dat niveau. Althans ik hoop dat het spiegelen is, want anders zou dat betekenen dat ze zelf geen haar beter zijn.
pi_138390024
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:57 schreef Fierce. het volgende:

[..]

En in Nederland stikt het van de autochtone studenten die uit pure wanhoop juweliers gaan overvallen?
Toevallig voeren de Marokkanen niet het lijstje van de meeste studenten aan, dus dan zouden de meeste overvallers autochtonen moeten zijn.
pi_138390027
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:00 schreef Fierce. het volgende:

[..]

In een ander bericht staat weer van niet.
De demonstrerende jochies beweren van niet idd.
Zijn familie en eigen FB van wel.

Wie te geloven ? Moeilijk, moeilijk ;)
pi_138390139
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En in Nederland stikt het van de autochtone studenten die uit pure wanhoop juweliers gaan overvallen?
Toevallig voeren de Marokkanen niet het lijstje van de meeste studenten aan, dus dan zouden de meeste overvallers autochtonen moeten zijn.
Ah. Wat is dat toch met mensen hier: al-tijd, maar dan ook altijd, woorden invullen voor een ander en de meest rare conclusies trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')