quote:Overval op juwelier Deurne: vermoedelijke daders dood
Bij een overval op een juwelier in Deurne vanavond zijn de twee vermoedelijke daders om het leven gekomen. De politie meldde dat er bij de overval is geschoten en dat de juwelier gewond naar een ziekenhuis is gebracht, maar dat nog niet duidelijk is hoe ernstig hij gewond geraakt is. Hij is niet in levensgevaar, aldus de politie. Morgen gaat de politie verder met het sporen- en buurtonderzoek.
Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten
Wat er precies is gebeurd in juwelierszaak Goldies aan de Milhezerweg, is nog niet bekend, maar de politie zegt dat zij niet heeft geschoten. Het verhaal gaat dat de juweliersvrouw de overvallers heeft beschoten. Zij zou thuis, op korte afstand van de winkel, de beelden hebben kunnen zien van bewakingscamera's in de zaak en zou erheen zijn gegaan toen ze zag dat er iets mis was.
De politie wil niet zeggen of de vrouw als verdachte wordt gezien. Of er andere mensen in de zaak waren op dat moment kon de politie niet zeggen.
Twee overvallers
De daders overvielen Goldies om tien over half zes. Voor zover bekend gaat het om twee overvallers, de politie zoekt op dit moment niet naar anderen. De auto waarmee de overvallers naar de winkel waren gekomen, is door de politie weggesleept. Het zou een gestolen auto zijn.
Als je naar binnen wilt bij de zaak, moet je aanbellen, waarna de juwelier kijkt wie er voor de deur staat. Als je dan wordt binnengelaten, kom je in een sluis, waarna de juwelier zelf de tweede deur open moet doen. Omstanders vinden het vreemd dat de overvallers juist deze winkel uitkozen. Er zijn rond het pand namelijk meerdere wegen opgebroken, waardoor er nauwelijks een vluchtweg is. Tenzij je op die plek goed bekend bent, zo is de algemene teneur.
Al eerder overvallen
Goldies is een aantal jaren geleden ook al overvallen. De juwelier zou toen zijn gegijzeld en de overvallers zouden zonder buit zijn vertrokken.
Burgemeester Hilko Mak van Deurne is geschrokken van de overval. 'Dit heeft, heel begrijpelijk, een grote impact op het veiligheidsgevoel in de wijk Walsberg en in de rest van Deurne.'
Volgens Mak is de overval het tweede incident in korte tijd in de wijk. Verder roept de burgemeester zijn inwoners op om 'te wachten met het vormen van een oordeel totdat politie en justitie hun werk hebben gedaan en precies duidelijk is wat er zich heeft afgespeeld'.
Verder wil hij geen uitspraken doen over wat er zich heeft afgespeeld in de juwelierswinkel, omdat de onderzoeken van politie en justitie nog lopen.
Geruchten gaan dat de overvallers dood zijn en de eigenaar zwaargewond is #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten
Bron: Volkskrant
quote:Wetsovertredersbond eist vervolging juweliersvrouw
De Bond van Wetsovertreders (BWO) stapt naar de rechter als het Openbaar Ministerie de vrouw van de juwelier in Deurne niet vervolgt na het schietincident waardoor twee doden vielen. De BWO vindt dat dat ze belanghebbende is en stapt om die reden naar het gerechtshof in Den Bosch als het OM bij zijn besluit blijft.
De BWO is kwaad omdat hoofofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen al na 24 uur liet weten dat de kans op (verdere) vervolging van de vrouw nihil is. De bond vindt dat 'erg onzorgvuldig' omdat het onderzoek nog niet is afgerond.
Gisteren zei de hoofdofficier dat het echtpaar bij de overval uit zelfverdediging heeft gehandeld. 'Dat betekent dat een rechter een beroep op noodweer hoogstwaarschijnlijk zal honoreren', zei hij. De BWO zegt de indruk te hebben dat het schietincident het gevolg is van uitspraken van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in 2012. Die zei toen dat een eventueel overlijden van een inbreker 'een beroepsrisico' is. 'Het moet duidelijk zijn dat je niet voor eigen rechtertje moet spelen en dat je criminaliteit niet met criminaliteit moet uitbannen', zegt de BWO.
De bond heeft er geen moeite mee om de juweliersvrouw niet langer in voorlopige hechtenis te houden. 'Deze vrouw heeft natuurlijk ook het een en ander meegemaakt en het opsluiten in een politiecel is natuurlijk niet aan de orde.'
quote:Nog onbekend wie tweede gedode overvaller is
Het is nog steeds niet bekend wie de tweede gedode overvaller van de juwelierszaak in Deurne is. Dat zei vandaag een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.
In de winkel gaat ook vandaag het onderzoek nog door. De woordvoerder zegt dat alles minutieus moet worden bekeken. 'Er is een uitgebreid sporenbeeld, veel is nog onduidelijk'. Hij heeft geen idee wanneer het onderzoek daar is afgerond.
Een van de overvallers is geïdentificeerd. Het gaat om een 20-jarige man uit Eindhoven. Volgens het OM heeft hij een Marokkaanse achtergrond. Hij was een bekende van politie en justitie; hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf. Het OM zei gisteren dat de andere overvaller waarschijnlijk een Nederlandse jongeman met wortels in Noord-Afrika is.
Zelfverdediging
De politie voerde afgelopen dagen een sporenonderzoek en buurtonderzoek uit. Op basis van filmbeelden en verhoren van de juwelier en zijn vrouw concludeerde de politie dat er geschoten is uit zelfverdediging. 'De handelswijze lijkt op een gerechtvaardigde en juiste zelfverdediging', zei hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen.
Wie op wie geschoten heeft en hoeveel schoten er gelost zijn, is nog niet duidelijk. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid geven over wat er precies is gebeurd.
Twee wapens
In de winkel lagen twee wapens. Het meest waarschijnlijke scenario is dat een wapen van de overvallers was, en een wapen van de juwelier en zijn vrouw. Bij de politie bestaat het 'vermoeden' dat zij geen vuurwapenvergunning hebben. Als dat zo is, worden ze misschien vervolgd voor verboden wapenbezit, maar niet voor doodslag, als ze inderdaad uit noodweer schoten.
De overval vond vrijdag rond tien over halfzes 's avonds plaats. De juwelier was met zijn vrouw in de zaak aanwezig toen de overvallers de winkel binnenkwamen. De juwelier heeft hen zelf binnengelaten via de zogeheten 'sluis', waarna een worsteling plaatsvond. Eerdere berichten dat de vrouw de overval thuis op camerabeelden zag gebeuren, zijn door de politie weersproken. Ook het bericht dat hun dochter in de winkel aanwezig zou zijn, klopt niet.
Er zijn genoeg cijfers bekend waar in te zien is dat Marokkanen niet op 1 staan met betrekking tot Criminaliteit.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Meer dan Marokkanen?Cijfers?
Waar lees jij meer? Ik constateer alleen dat schouders ophalen ten opzichte van dat soort groeperingen mij niet in de rede lijkt te liggen.quote:
Illegaal of zo?quote:.................................
Over de andere overvaller is nog maar weinig bekend. Hij zou van ’Noord-Afrikaanse’ komaf zijn, maar verder tast justitie over hem nog in het duister.
Volgens mij doet niemand dat ook. Jij probeert nu alleen bij een discussie over Marokkaanse criminaliteit de aandacht af te leiden. Of totranogwat in ieder geval. Punt is, het lijkt mij in deze irrelevant waar deze of gene banger voor is. Heb zelf overigens nog nooit of in ieder geval zelden (kan me geen moment herinneren) Hells Angels gezien.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar lees jij meer? Ik constateer alleen dat schouders ophalen ten opzichte van dat soort groeperingen mij niet in de rede lijkt te liggen.
Een lieve, rustige jongen waar geen kwaad in zatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Je leest ook steeds dat bijvoorbeeld Turken het zo enorm goed zouden doen. Terwijl die ook gewoon hoog genoteerd staan in de lijstjes. Sowieso moet je mensen die cijfers niet kunnen intepreteren niet van statistieken voorzien. Ze gaan er toch alleen maar selectief mee aan de haal.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar lees jij meer? Ik constateer alleen dat schouders ophalen ten opzichte van dat soort groeperingen mij niet in de rede lijkt te liggen.
Dat kun je ook zeggen van de mensen die aan de haal gaan met zogenaamd lagere statistieken voor Marokkanen terwijl een groot deel geregistreerd is als Nederlander.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Je leest ook steeds dat bijvoorbeeld Turken het zo enorm goed zouden doen. Terwijl die ook gewoon hoog genoteerd staan in de lijstjes. Sowieso moet je mensen die cijfers niet kunnen intepreteren niet van statistieken voorzien. Ze gaan er toch alleen maar selectief mee aan de haal.
Ik zie boven jouw post dat ik niet de enige ben die wat verrast was door de opstelling over hells angels.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Volgens mij doet niemand dat ook.
Het lijkt me toch sterk dat mensen aan de haal kunnen gaan met cijfers die er niet zijn...quote:Op maandag 31 maart 2014 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat kun je ook zeggen van de mensen die aan de haal gaan met zogenaamd lagere statistieken voor Marokkanen terwijl een groot deel geregistreerd is als Nederlander.
Uiteraard nietquote:Op maandag 31 maart 2014 15:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie boven jouw post dat ik niet de enige ben die wat verrast was door de opstelling over hells angels.
Verder leid ik niet de aandacht af van het onderwerp hoor...
Uhm ja, een 3e generatie allochtoon is ook gewoon een Nederlander. Waar wil je anders de grens leggen ? Of wil je enkel voor Marokkanen daar uitzondering voor maken ?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat kun je ook zeggen van de mensen die aan de haal gaan met zogenaamd lagere statistieken voor Marokkanen terwijl een groot deel geregistreerd is als Nederlander.
Jij gaat nu stellen dat het onderwerp hier "Marokkaanse criminaliteit" is, in plaats van de overval in Deurne waarbij twee overvallers het leven lieten?quote:
Nee, punt is alleen dat je op die manier statistieken kunt misbruiken. Die grens is nu eenmaal arbitrair.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm ja, een 3e generatie allochtoon is ook gewoon een Nederlander. Waar wil je anders de grens leggen ? Of wil je enkel voor Marokkanen daar uitzondering voor maken ?
En jij denkt dat de probleem jongens van nu niet tot de 2e generatie behoren dan?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm ja, een 3e generatie allochtoon is ook gewoon een Nederlander. Waar wil je anders de grens leggen ? Of wil je enkel voor Marokkanen daar uitzondering voor maken ?
3de generatie Marokkanen zijn Marokkaanse-Nederlanders.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef gelly het volgende:
[..]
En je kunt andersom ook gewoon liegen, en zeggen dat Marokkanen het meest crimineel zijn. Waarom hebben we überhaupt nog een CBS in dit landquote:Op maandag 31 maart 2014 15:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, punt is alleen dat je op die manier statistieken kunt misbruiken. Die grens is nu eenmaal arbitrair.
Waar bestaat dat misbruik uit dan ? Ik zie de laatste tijd wel dat er steeds een enkele passage uit een onderzoeksrapport wordt misbruikt om een punt te maken, dat 60% van de Marokkanen in aanraking zou zijn geweest met justitie. Wilders deed dat bijvoorbeeld. Cijfers die enkel in een beperkte context gelden, zoals ook in het raport staat.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, punt is alleen dat je op die manier statistieken kunt misbruiken. Die grens is nu eenmaal arbitrair.
twitter:cabaretier twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 16:11:42Als iemand oorbellen wil, ik ken nog een goede juwelier in Deurne om gaatjes te laten schieten. reageer retweet
Meestal al 3e generatie hoor. Er is ook weinig Marokkaans aan, behalve hun uiterlijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En jij denkt dat de probleem jongens van nu niet tot de 2e generatie behoren dan?![]()
Wat is liegen? Ze hebben Marokkaanse ouders en grootouders. Dan zijn ze gewoon Marokkaans. In de statistieken misschien niet maar jij gaat niet beweren dat ze opeens Kees en Piet zijn geworden in een generatie.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En je kunt andersom ook gewoon liegen, en zeggen dat Marokkanen het meest crimineel zijn. Waarom hebben we überhaupt nog een CBS in dit land
Een Nederlander wiens grootouders Duits waren is een Duitse-Nederlander ?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
3de generatie Marokkanen zijn Marokkaanse-Nederlanders.
En hun voor- en achternaam blijven buitenlands klinkenquote:Op maandag 31 maart 2014 15:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Meestal al 3e generatie hoor. Er is ook weinig Marokkaans aan, behalve hun uiterlijk.
Inderdaad, we hebben het hier over de kinderen van de kinderen van de eerste gastarbeiders die hierheen zijn gehaald, dat is dus derde generatie.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Meestal al 3e generatie hoor. Er is ook weinig Marokkaans aan, behalve hun uiterlijk.
Ik leid helemaal niets af, ik kan er alleen niet tegen als mensen kletspraat uitslaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat ook. Jij probeert nu alleen bij een discussie over Marokkaanse criminaliteit de aandacht af te leiden. Of totranogwat in ieder geval. Punt is, het lijkt mij in deze irrelevant waar deze of gene banger voor is. Heb zelf overigens nog nooit of in ieder geval zelden (kan me geen moment herinneren) Hells Angels gezien.Wel groepen Marokkanen.
Nope... maar zolang deze Marokkaanse-Nederlanders zich identificeren met Marokkanen kunnen ze moeilijk van ons verwachten dat wij ze als "echte" Nederlanders gaan zien.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Een Nederlander wiens grootouders Duits waren is een Duitse-Nederlander ?
In jouw ogen is het niet de waarheid omdat jij uitgaat van een andere definitie van Marokkaan zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik leid helemaal niets af, ik kan er alleen niet tegen als mensen kletspraat uitslaan.Als in jou ogen de Marokkanen het meest crimineel zijn dan moet je het helemaal zelf weten, het is in ieder geval niet de waarheid...
Niet lekker voor de vrouw, zij staat trillend in bed en ze heeft waarschijnlijk ook nog slaapproblemen.quote:
Kan iemand mij even oprapen?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:20 schreef PandaDrop het volgende:
twitter:cabaretier twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 16:11:42Als iemand oorbellen wil, ik ken nog een goede juwelier in Deurne om gaatjes te laten schieten. reageer retweet
Ze moeten ook hun voor-en achternaam veranderen.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope... maar zolang deze Marokkaanse-Nederlanders zich identificeren met Marokkanen kunnen ze moeilijk van ons verwachten dat wij ze als "echte" Nederlanders gaan zien.
De meeste immigranten zijn gewoon trots op hun roots, dat is normaal. Dat hoort bij je identiteit. Nederlanders elders zijn niet anders.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope... maar zolang deze Marokkaanse-Nederlanders zich identificeren met Marokkanen kunnen ze moeilijk van ons verwachten dat wij ze als "echte" Nederlanders gaan zien.
Zal wel een gevalletje "in het belang van het onderzoek kan nu nog niks naar buiten worden gebracht" zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:24 schreef Markeerstift het volgende:
Is er nu al wel bekend wie er geschoten heeft? Dat moet toch niet zo moeilijk te achterhalen zijn, kruitsporen op arm van schutter enz?
Dit dus.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ze schijnen beide geschoten te hebben dus ze moeten het van de beelden hebbenquote:Op maandag 31 maart 2014 15:24 schreef Markeerstift het volgende:
Is er nu al wel bekend wie er geschoten heeft? Dat moet toch niet zo moeilijk te achterhalen zijn, kruitsporen op arm van schutter enz?
Ik neem mijn woorden meteen terug, zo bedoel ik het natuurlijk niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:24 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Niet lekker voor de vrouw, die staat trillend in bed en heeft waarschijnlijk ook nog slaapproblemen.
Dan zijn het Marokkaanse-Nederlanders of Nederlandse-Marokkanen hoe je het ook wil noemen.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
De meeste immigranten zijn gewoon trots op hun roots, dat is normaal. Dat hoort bij je identiteit. Nederlanders elders zijn niet anders.
Waarom niet gewoon Nederlanders ?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan zijn het Marokkaanse-Nederlanders of Nederlandse-Marokkanen hoe je het ook wil noemen.
Dan moeten ze zelf een excuusbrief gaan sturen voor het wangedrag... en dat willen ze natuurlijk niet.quote:
Daarom wringt de schoen ook juist. Aan de ene kant wel de criminele 3e generatie willen scharen onder Nederlandse criminelen waardoor ze verdwijnen uit de statistieken maar aan de andere kant wel enorm identificeren met Marokkaanse roots. Je kunt niet van beide walletjes eten.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
De meeste immigranten zijn gewoon trots op hun roots, dat is normaal. Dat hoort bij je identiteit. Nederlanders elders zijn niet anders.
Omdat ze zichzelf niet zo zien.quote:
Dit dus.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ze zichzelf niet zo zien.
Die gasten maken het onderscheidt noodzakelijk. Geloof mij, als wij ze als Nederlander gaan bestempelen dan krijg je facebookacties waarbij ze laten zien dat hun roots elders ligt.
Geboren in Nederland of niet, in mijn ogen zijn het altijd "buitenlanders", als ze aankomen lopen steek ik over, discriminatie? No, just to be sure.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Ze moeten ook hun voor-en achternaam veranderen.
Dan ben je toch wel een bang wezeltje zeg...quote:Op maandag 31 maart 2014 15:31 schreef ZetaOS het volgende:
Geboren in Nederland of niet, in mijn ogen zijn het altijd "buitenlanders", als ze aankomen lopen steek ik over, discriminatie? No, just to be sure.
Ik ben echter na ruim 2 jaar al veel beter geintegreerd dan veel Marokkanen na 30 jaar. Dus dat het "niet anders" is, is onzin.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik lig er weliswaar niet wakker van, maar om iemand z'n dood nou prachtig te vinden, is ook weer wat overdreven .quote:Op maandag 31 maart 2014 15:28 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik neem mijn woorden meteen terug, zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Wat ik wel meen is dat deze jongens de gemeenschap alleen maar ellende brengen.
Ze kosten alleen maar geld, het is de bedoeling dat je wat oplevert voor de maatschappij.
Dit is gewoon een terechte afstraffing, ik vind het prachtig
En nu ook nog zonder geldproblemenquote:
Muziek in de orenquote:Op maandag 31 maart 2014 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lig er weliswaar niet wakker van, maar om iemand z'n dood nou prachtig te vinden, is ook weer wat overdreven .
De dood van een crimineel is in mijn ogen altijd prachtig. Alleen als dat van de veroorzaker van de dood een crimineel maakt, los je daar per saldo niet zoveel mee op.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lig er weliswaar niet wakker van, maar om iemand z'n dood nou prachtig te vinden, is ook weer wat overdreven .
Ik begrijp de drang niet helemaal om persé etniciteit aan crimineel gedrag te hangen, zeker omdat het zelden de aanleiding is en het delict er meestal los van staat. Daavoor hoef je enkel wereldwijd te kijken naar criminaliteit en afkomst van plegers.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom wringt de schoen ook juist. Aan de ene kant wel de criminele 3e generatie willen scharen onder Nederlandse criminelen waardoor ze verdwijnen uit de statistiek maar aan de andere kant wel enorm identificeren met Marokkaanse roots. Je kunt niet van beide walletjes eten.
Ja ik snap het idee, ik heb ook liever dat die arme ouderen niets oplopen, echt heel triest is dat. Maar toch wel een vreemde instelling hoor. Dus uiteindelijk is het toch de schuld van de oudjes en winkeliers? 'hadden ze zich maar niet moeten verzetten'?quote:Op maandag 31 maart 2014 10:02 schreef OeJ het volgende:
Ik zou de oudjes en winkeliers iedere week in Opsporing Verzocht ook willen adviseren zich eens wat minder fel te verzetten, als ze geen schijn, maar dan ook echt geen schijn van kans maken, dat zou ook een hoop leed & botbreuken schelen. Ze krijgen het bovendien gewoon terug, als ze verzekerd zijn.
Daar heb je een punt.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De dood van een crimineel is in mijn ogen altijd prachtig. Alleen als dat van de veroorzaker van de dood een crimineel maakt, los je daar per saldo niet zoveel mee op.Alleen zal dat in dit geval niet opgaan dus hoera.
Maar goed, als je al over gaat steken wanneer je in de verte wat Marokkanen ziet, dan ben je natuurlijk al een bange poeperd die niet helemaal wies is .quote:
Prima,quote:Op maandag 31 maart 2014 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, als je al over gaat steken wanneer je in de verte wat Marokkanen ziet, dan ben je natuurlijk al een bange poeperd die niet helemaal wies is .
Nee, sociale status hoort er heus wel bij. Alleen het negeren van de etniciteit is gewoon naïef. Daar zit gewoon een stukje verklarende factor bij wat je moet meenemen als je serieus bezig wilt zijn met dit probleem.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik begrijp de drang niet helemaal om persé etniciteit aan crimineel gedrag te hangen, zeker omdat het zelden de aanleiding is en het delict er meestal los van staat. Daavoor hoef je enkel wereldwijd te kijken naar criminaliteit en afkomst van plegers.
Er is wel een bindende factor, sociale status, maar dat schijnt vloeken in de rechtse kerk te zijn. Die houden het liever bij het "benoemen van etniciteit" zoal jij kennelijk ook wil. Dat het nergens toe leidt, behalve dat je het maar ff gezegd hebt, doet er kennelijk niet toe.
Jou tussen de regels door even met de neus op de feiten drukken is wat anders dan een ad hominem.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
Kun jij nou echt niet een keer op mij reageren zonder een ad hominem?
Factoren waar jij hoe dan ook niet op wilt inzoomen, omdat je je liever vastklampt aan politiek-correcte stokpaardjes als "sociaal mindere omstandigheden". Dat factoren als cultuur en afkomst nauw verweven zijn, behoeft verder geen betoog, trouwens.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
En met jouw verhaal over dat er groepen zijn die ook sociaal mindere omstandigheden kennen die minder crimineel zijn heb je nog steeds niet aangetoond dat afkomst er iets mee te maken heeft. Dan kom je hoogstens uit bij "er zijn meer factoren". Nou, dat klopt wel... meer factoren.
Ja. Wat doet het aantal er in vredesnaam toe? Ze staan daar als Marokkanen te ageren tegen Nederland. Of wil je dat ook nog ontkennen?quote:
Ik kan op basis van zulke generieke input niet beoordelen of mensen terecht boos waren. Verder raad ik je aan om dit eens te lezen: http://www.geenstijl.nl/m(...)_meer_meer_meer.htmlquote:Op maandag 31 maart 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
Dit handjevol idioten zijn inderdaad idioten, net zo goed als dat de roomblanke figuren die indertijd boos waren omdat hun naaste was doodgeschoten door de politie (pak 'm beet een jaar geleden). Dat was natuurlijk ook totaal onnodig, etc. Voel jij je dan ineens aangesproken?
Beste kerel, je bent ZO vastgeroest in je verouderde denkpatronen uit de categorie "zo pakten we dat vroeger aan" (lees: zo deden we vroeger niks) dat je niet eens meer je automatismen onder ogen ziet. Ik vind alles best, zolang je je hier maar niet gaat profileren als iemand die werkelijk veranderingen teweeg brengt en die werkelijk goede, originele ideeën heeft.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
Ik ben alles behalve politiek-correct, misschien niet eens correct (daar ben jij het vast mee eens...). Ik constateer gewoon dat o.a. jij er weer als de kippen bij bent om de afkomst vooraan te zetten.
Ja, want Marokkanen zijn beduidend crimineler dan Turken, terwijl de sociale omstandigheden en de cultuur sterke overeenkomen.quote:
Wat je pijnlijk ontgaat, zijn twee dingen. Ten eerste dat hypocrisie religie-eigen is. Ten tweede (belangrijker) dat de daden van dit soort jongens helemaal niet hoeven te *rijmen* met hun religie, maar dat de cultuur zodanig is dat die jongeren hoe dan ook wel back-up krijgen. Het is het soort jongens dat niks fout kan doen in de ogen van hun ouders en hun omgeving. Cultuur/religie speelt een belangrijke rol in die opvatting.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
Jij bent zo anti-religie dat het bijna religieus van aard is, wat op zich dan weer grappig is. Dit soort misdrijven wordt echter vooral gepleegd door diegenen die helemaal niets hebben met religie, dus je slaat de plank weer eens fors mis.
Ten eerste: soms hoef je iets niet letterlijk gezegd te hebben om het toch aan alle kanten uit te stralen. Als het niet aan Marokkanen ligt dat we een onophoudelijke stroom berichten lezen over Marokkanen die zich misdragen, dan moet de boodschapper het maar ontgelden. Dat terwijl die boodschapper (de media) al steeds vaker politiek-correcte censuur toepast.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
Waar heb ik de media precies de schuld gegeven?
En je moet niet het gedrag van de individuen aan de groep toerekenen. Net zo goed als dat jij je niet aangesproken voelt als Nederland koploper is in kinderporno. Tenminste, ik ga er voorshands vanuit dat jij dat niet rekent tot "cultureel bepaald"...
Of zie ik dat verkeerd?
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:40 schreef ZetaOS het volgende:
Japanner, 3 masters, kunnen zelfs de nederlanders wat van leren.
[ afbeelding ]
Ik ben er van overtuigd dat ik daar wel wat van kan leren ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:40 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Anders had je die Marokkanen natuurlijk effe dubbelgevouwen. Zo rol jij.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:38 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Prima,
Het is meer als er een groepje aan komt, gewoon voor de zekerheid, want ik pik niet alles en vechten is ook verboden.
Weer een "als" antwoord. Natuurlijk bescherm ik mijn gezin, echter is gelukkig een wapen pakken geen optie want tijdslot. Ik acht de kans dat mijn vrouw "onder vuur komt te liggen"quote:Op maandag 31 maart 2014 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar als jouw vrouw onder vuur ligt lijkt mij dat je niet rustig blijft liggen om de schade later te bezien en het heeft er alle schijn van dat er in dit geval een min of meer gelijk scenario afspeelde.
Ik zou wel willen, maar dat mag niet, ik loop liever weg..zoals je altijd moet proberen te doen.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders had je die Marokkanen natuurlijk effe dubbelgevouwen. Zo rol jij.
Ik ken geen eens een Japanner, maar wel een Maleisiër die havo heeft gedaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:31 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Geboren in Nederland of niet, in mijn ogen zijn het altijd "buitenlanders", als ze aankomen lopen steek ik over, discriminatie? No, just to be sure.
Weetje van Chinezen of Japanners heb ik nooit last, daar kan je pas een voorbeeld aan nemen.
Wel eens een 20 jarige Japanner een overval zien plegen? of een MBO opleiding zien doen?
Betyar, simpele opleiding gevolgd, eigen bedrijfje en heeft een gelukkig gezin, kunnen zelfs de Nederlanders wat van leren.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:40 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Je leest 't verkeerd om schat.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
"Kinderporno is ook niet iets waarvoor grote groepen Nederlanders in de bres springen omdat mede-Nederlanders hiervoor worden aangepakt of bestraft."
Whuut?? Wat een onzin, Elfletterig, echt. Jij gebruikt een groepje van 30 (out of 400.000!) Marokkaantjes met overduidelijk het IQ van een walnoot als leidraad. Heb je zelf een EQ als een walnoot ofzo?
Er is juist enorm veel verzet van Nederlanders tegen kinderporno.
Vuige racist.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Betyar, simpele opleiding gevolgd, eigen bedrijfje en heeft een gelukkig gezin, kunnen zelfs de Nederlanders wat van leren.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
"Kinderporno is ook niet iets waarvoor grote groepen Nederlanders in de bres springen omdat mede-Nederlanders hiervoor worden aangepakt of bestraft."
Whuut?? Wat een onzin, Elfletterig, echt. Jij gebruikt een groepje van 30 (out of 400.000!) Marokkaantjes met overduidelijk het IQ van een walnoot als leidraad. Heb je zelf een EQ als een walnoot ofzo?
Moeilijk hè, lezen?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:47 schreef betyar het volgende:
[..]Zolang men mij nog weg zet als Hongaar handel ik daar dan ook naar.
Profit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Vergeet alles maar wat ik heb gezegd, ik maak mezelf veel te druk om dit soort zaken.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Betyar, simpele opleiding gevolgd, eigen bedrijfje en heeft een gelukkig gezin, kunnen zelfs de Nederlanders wat van leren.
Ja ergens heb je gelijk maar soms kan je het niet ontlopen....en dat gebeurde nu in Deurne....quote:Op maandag 31 maart 2014 15:43 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar dat mag niet, ik loop liever weg..zoals je altijd moet proberen te doen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:52 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Vergeet alles maar wat ik heb gezegd, ik maak mezelf veel te druk om dit soort zaken.
Emotie is voor mij geen goede grond voor een discussie
Ik kan beter wegblijven uit dit topic voor ik mensen per ongeluk boos maak. Mocht ik dat al gedaan hebben, sorry daarvoor.
Laatste wat ik zeg is de de Marokkaanse gemeenschap is goed naar zich zelf moet kijken.
Daar wil ik het bij laten.
Zeta
Gefeliciteerd. Je hebt jezelf met deze opmerking, die getuigt van bijzonder slechte leesvaardigheid, zojuist historisch belachelijk gemaakt.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
Als het waar is dat mevrouw vanuit haar huis de beelden heeft gezien en toen met pistool naar de zaak is gereden........................Tja, ze kan ook de politie bellen.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ergens heb je gelijk maar soms kan je het niet ontlopen....en dat gebeurde nu in Deurne....
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:52 schreef Santello het volgende:
Niet zo zeiken jongens. Leef gewoon je leven.
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt jezelf met deze opmerking, die getuigt van bijzonder slechte leesvaardigheid, zojuist historisch belachelijk gemaakt.
Elk antwoord dat ik zou geven zou afbreuk doen aan de wijze waarop je voor schut staat.
Hij luchtte gewoon even z'n hart en gaat nu weer ginder. Beter dan een random Marokkaan op de muil timmeren lijkt me.quote:
Ze was toch in de zaak aanwezig?!quote:Op maandag 31 maart 2014 15:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Als het waar is dat mevrouw vanuit haar huis de beelden heeft gezien en toen met pistool naar de zaak is gereden........................Tja, ze kan ook de politie bellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |