Idd. Je ziet zelfs dat binnen landen van de EU allerlei groepen zich af willen scheiden van 'n land, o.a. in Belgie, Italie, Spanje, UK...quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat alleen al. Maar als je echt denkt dat er zo weinig culturele verschillen zijn tussen Nederland en andere Europese landen heb je echt een plaat van hier tot Italie voor je kop. Al in Belgie, Oostenrijk, Duitsland en Frankrijk zie je grote verschillen.
Als dat nu de grootste verschillen zijn dan ben ik niet bepaald onder de indruk. Tevens zijn sommige zakewn zelfs onwaar.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vandaar dat het Engels niveau van Italianen buiten de ICT belabberd isnauwelijks anders? Kijk naar het verkeer (heethoofden), eten en eetcultuur, familiecultuur (veel hechter) en straatcultuur vs Nederlands meer binnen. Italianen wonen langer thuis dan Nederlanders, mannen zijn meer op mode gericht net als vrouwen. Temperament en passie is meer aanwezig, alleen al in de taal en de non-verbale houding. Italianen hebben de kleinste afstand tot elkaar in gesprekken van de wereld (afstand social en comfort zone). Nee inderdaad, er zijn amper verschillen
Hoe kom jij aan die wijsheid?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
Wanneer wij eenzijdig uit de Unie stappen zit er voor Duitsland niets anders op dan invoerheffingen door te voeren.
Juiste.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Een Italiaan kan moeiteloos een jaar in Estland wonen en daarna een jaartje in Polen.
Niet relevantquote:Het is alsof hij naar een andere provincie reist.
Inderdaad. Als je bijvoorbeeld de fietscultuur in Nederland vergelijkt met een ander land in Europa. Waar zie je dat? Nog een belangrijke factor: religie. In Italie heeft de RK kerk nog veel meer invloed dan in Nederland. Maar Remlof heeft er gewoond, dus hij weet het allemaal. Ik denk dat hij iets te vaak achter de computer heeft gezeten (ICT) en te weinig buiten is geweest. Dan zijn er namelijk niet zoveel verschillen neequote:Op vrijdag 4 april 2014 09:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Idd. Je ziet zelfs dat binnen landen van de EU allerlei groepen zich af willen scheiden van 'n land, o.a. in Belgie, Italie, Spanje, UK...
Welke klimaatgerelateerde zaken. Noem overigens eens onwaarheden uit mijn lijstje op danquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:39 schreef Dven het volgende:
Maar goed, het is een bekend gegeven dat mensen liever verschillen dan overeenkomsten zien. Dat klimaatsgerelateerde zaken als argumenten worden aangehaald zegt wat dat betreft ofdoende.
Ja, inderdaad, laten we direct een Unie met Botswana vormen. inclusief vrij verkeer van personen. Er zijn natuurlijk verschillen, maar ach, daar mag je als eurofiel niet direct naar kijken. Je moet de overeenkomsten zien.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:39 schreef Dven het volgende:
Maar goed, het is een bekend gegeven dat mensen liever verschillen dan overeenkomsten zien. Dat klimaatsgerelateerde zaken als argumenten worden aangehaald zegt wat dat betreft ofdoende.
Ach ja, beetje overdrijven, dan kom je er wel hequote:Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, laten we direct een Unie met Botswana vormen. inclusief vrij verkeer van personen. Er zijn natuurlijk verschillen, maar ach, daar mag je als eurofiel niet direct naar kijken. Je moet de overeenkomsten zien.
Dat is een consequentie van geen onderdeel meer zijn van de EU. Wellicht dat Duitsland zal aandringen op een nieuw handelsverdrag tussen de EU en Nederland, maar in eerste instantie krijgt Nederland te maken met de nadelen die kleven aan het niet lid zijn van de EU.quote:
Ik vind het persoonlijk wat moeilijk te zeggen wat er wel of niet was gebeurd zonder de EU.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt, maar de vrede aan de EU toeschrijven is om die reden wat teveel eer. Laten we dus ook niet doen alsof de tanks ineens door de straten rollen als we daarmee stoppen. En vooral ook niet dat dat niet gebeurt als we er ongewijzigd mee doorgaan.
Botswana is rijker en minder corrupt dan Roemenie en Bulgarije. Je noemt zelf dat wij niet teveel naar de verschillen moeten kijken. Waarom dan niet Botswana tot de Unie toelaten? Dan staan wij samen nog sterker tegenover ..... ja, tegenover wie eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Ach ja, beetje overdrijven, dan kom je er wel he
Duitsland kan gewoon op eigen houtje een vrijhandelsverdag met Nederland afsluiten, wat ook in hun belang is omdat zij veel uit Nederland importeren. Daar heb je geen EU voor nodig.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een consequentie van geen onderdeel meer zijn van de EU. Wellicht dat Duitsland zal aandringen op een nieuw handelsverdrag tussen de EU en Nederland, maar in eerste instantie krijgt Nederland te maken met de nadelen die kleven aan het niet lid zijn van de EU.
Straks krijgen we nog een spotje dat Afrikaanse landen ook erbij moeten omdat we een tweede Rwanda willen voorkomenquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Botswana is rijker en minder corrupt dan Roemenie en Bulgarije. Je noemt zelf dat wij niet teveel naar de verschillen moeten kijken. Waarom dan niet Botswana tot de Unie toelaten? Dan staan wij samen nog sterker tegenover ..... ja, tegenover wie eigenlijk?
quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Straks krijgen we nog een spotje dat Afrikaanse landen ook erbij moeten omdat we een tweede Rwanda willen voorkomen
Heethoofden in het verkeer is een enorm misplaatst stereotype. Verder is het natuurlijk nonsens om zaken als voeding en en een straatcultuur erbij te halen. En dit laatste is dus inderdaad klimaatsgebonden. In ieder land waar het warmer is dan in Nederland leeft men meer buiten dan binnen. Dat is simpelweg menseigen. Ook in Nederland weet men niet hoe snel iedereen lekker de straat op moet wanneer het weer dit toe laat.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke klimaatgerelateerde zaken. Noem overigens eens onwaarheden uit mijn lijstje op dan
Overigens praat jij onzin. Zelfs hoogopgeleide mensen kunnen moeite hebben te aarden in een nieuw Europees thuisland. Verrassend genoeg komt dit mede door culturele oorzaken. Niet iedereen is een culturele kameleon.
Zolang Duitsland lid is van de EU moet dat dus in EU-verband.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Duitsland kan gewoon op eigen houtje een vrijhandelsverdag met Nederland afsluiten, wat ook in hun belang is omdat zij veel uit Nederland importeren. Daar heb je geen EU voor nodig.
Mag je als EU-lid niet op eigen houtje een vrijhandelsverdag met een niet-EU land afsluiten? Wat zijn dat voor onzinbeperkingen? Dan hebben wij meteen nóg een argument tegen overbodige bemoeienis vanuit Brussel.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zolang Duitsland lid is van de EU moet dat dus in EU-verband.
Je mag wel handelsverdragen sluiten met landen die geen lid zijn van de EU. Echter, die krijgen wel te maken met heffingen en andere voorwaarden die gelden voor landen die geen lid zijn van het Europese handelsblok.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mag je als EU-lid niet op eigen houtje een vrijhandelsverdag met een niet-EU land afsluiten? Wat zijn dat voor onzinbeperkingen? Dan hebben wij meteen nóg een argument tegen overbodige bemoeienis vanuit Brussel.
Wat overigens direct tegen de belangen van een van oudsher handelsland als Nederland druist. Nederland is rijk geworden doordat wij handel met de hele wereld hebben gedreven. Als dat zo is, wat jij zegt, beperkt dat het Nederlands handelspotentieel énorm.
Wat weet je dat allemaal goed joh, terwijl je altijd in Nederland hebt gewoond.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat alleen al. Maar als je echt denkt dat er zo weinig culturele verschillen zijn tussen Nederland en andere Europese landen heb je echt een plaat van hier tot Italie voor je kop. Al in Belgie, Oostenrijk, Duitsland en Frankrijk zie je grote verschillen.
Nee dat is het niet. In Italie, maar ook de Balkan en in Oost-Europa houdt men er een andere rijstijl op na dan in Nederland. Men is agressiever naar fietsers (minder tolerant) toetert vaker, gebruikt bumpers om in te parkeren. Ook zijn er meer verkeersdoden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Heethoofden in het verkeer is een enorm misplaatst stereotype. Verder is het natuurlijk nonsens om zaken als voeding en en een straatcultuur erbij te halen. En dit laatste is dus inderdaad klimaatsgebonden. In ieder land waar het warmer is dan in Nederland leeft men meer buiten dan binnen. Dat is simpelweg menseigen. Ook in Nederland weet men niet hoe snel iedereen lekker de straat op moet wanneer het weer dit toe laat.
Dat mensen moeite kunnen hebben om zich aan te passen is wederom niet relevant. Sommige Amsterdammers kunnen op 5 KM van Amsterdam nog niet aarden.
Dus er heerst geen vrijhandel wil je zeggen?quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag wel handelsverdragen sluiten met landen die geen lid zijn van de EU. Echter, die krijgen wel te maken met heffingen en andere voorwaarden die gelden voor landen die geen lid zijn van het Europese handelsblok.
Onzin. Onze producten staan wereldwijd zeer kwalitatief aangeschreven. Wij moeten handel met de hele wereld kunnen drijven zonder beperkingen van de EU. Nóg een argument tegen de overbodige bemoeienis vanuit Brussel dus.quote:Overigens betwijfel ik dat het ons handelspotentieel schaadt, daar andere landen ook heffingen opleggen en Nederland van oudsher de meeste handel drijft met zijn buurlanden.
Wat een kulargumenten zeg. Dat over verkeer slaat compleet nergens op, familie-eet- en straatcultuur? Wauw ze wonen een paar jaar langer bij hun ouders, chillen vaker buiten omdat lekker weer, ze eten twee uur later dan hier en doen er een uur langer over. Amai, het is alsof ik me op een andere planeet waan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vandaar dat het Engels niveau van Italianen buiten de ICT belabberd isnauwelijks anders? Kijk naar het verkeer (heethoofden), eten en eetcultuur, familiecultuur (veel hechter) en straatcultuur vs Nederlands meer binnen. Italianen wonen langer thuis dan Nederlanders, mannen zijn meer op mode gericht net als vrouwen. Temperament en passie is meer aanwezig, alleen al in de taal en de non-verbale houding. Italianen hebben de kleinste afstand tot elkaar in gesprekken van de wereld (afstand social en comfort zone). Nee inderdaad, er zijn amper verschillen
Het zijn maar wat voorbeelden. Je wilde toch niet serieus gaan beweren dat Italie en Nederland cultureel gezien gelijk zijn? Of zelfs maar gelijkaardig?quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat een kulargumenten zeg. Dat over verkeer slaat compleet nergens op, familie-eet- en straatcultuur? Wauw ze wonen een paar jaar langer bij hun ouders, chillen vaker buiten omdat lekker weer, ze eten twee uur later dan hier en doen er een uur langer over. Amai, het is alsof ik me op een andere planeet waan.
Wordt er ook eentje wakker. Natuurlijk bestaat er niet zoiets als globale vrijhandel. Waarom denk je dat de EGKS indertijd überhaupt in het leven is geroepen? Om een einde te maken aan die protectionistische houding van landen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus er heerst geen vrijhandel wil je zeggen?
Oke, dan is het onzin. Dat doet echter niets af aan het feit dat onze buren onze belangrijkste handelspartners zijn. Altijd al geweest.quote:Onzin. Onze producten staan wereldwijd zeer kwalitatief aangeschreven. Wij moeten handel met de hele wereld kunnen drijven zonder beperkingen van de EU. Nóg een argument tegen de overbodige bemoeienis vanuit Brussel dus.
Jongen is waarschijnlijk nog nooit buiten Europa geweest.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat een kulargumenten zeg. Dat over verkeer slaat compleet nergens op, familie-eet- en straatcultuur? Wauw ze wonen een paar jaar langer bij hun ouders, chillen vaker buiten omdat lekker weer, ze eten twee uur later dan hier en doen er een uur langer over. Amai, het is alsof ik me op een andere planeet waan.
Joh? Hier op de Balkan totaal geen problemen als fietser tussen al die zeer agressieve automobilisten. Mensen die bumpers gebruiken om in te parkeren vind je overal ter wereld en is niet zozeer een cultuurgebonden aspect maar meer eentje wegens ruimtegebrek. Het aantal verkeersdoden linken aan cultuur is natuurlijk al helemaal te belachelijk voor woordenquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. In Italie, maar ook de Balkan en in Oost-Europa houdt men er een andere rijstijl op na dan in Nederland. Men is agressiever naar fietsers (minder tolerant) toetert vaker, gebruikt bumpers om in te parkeren. Ook zijn er meer verkeersdoden.
Jij noemt het rijkere 'buitenleven' als één van de grotere culturele verschillen, een toonaangevende voor het onvermogen om over een werkende Europese Unie te spreken. Je noemt het immers niet voor niets op. En ik zet dat inderdaad weg als flauwekul. Zelfs binnen landen zelf heb je deze verschillen terwijl de cultuur gewoon gelijk is. Zet Nederlanders in Zuid-Spanje neer en ze doen niets anders dan buiten zitten. Zet een Spanjaard in Nederland en hij zal vaker binnen zitten. Wanneer dat echt een cultuurgebonden aspect was dan zou dit simpelweg niet het geval zijn.quote:Nonsens om voeding erbij te halen? Gast, voeding en eetcultuur wat ik al zei is een belangrijke component van cultuur. De eetcultuur van Italie is zo verschillend van de Nederlandse (langer en later tafelen, meer uit eten). En ja, klimaat bepaalt cultuur.
Verrassend he? Klimaat is wel een redelijk statisch gegeven voor de landen in Europa, dus we kunnen er niet omheen. Het resultaat is dat er dus verschillen zijn (straatcultuur vs binnen). Dat dat in Nederland ook zo zou zijn als het hier warm is het jaar door is evident. Maar dat is het niet dus zijn er verschillen.
Ja. Echt zwaarwegende en onoverkomelijke verschillenquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zijn maar wat voorbeelden. Je wilde toch niet serieus gaan beweren dat Italie en Nederland cultureel gezien gelijk zijn? Of zelfs maar gelijkaardig?
Waar zijn de significante overeenkomsten dan? Zaken als familie, eten en vrije tijd zijn het meest elementair. En die zijn stuk voor stuk anders in Italie. Je kan het wel afdoen als een andere planeet, maar de overeenkomsten zijn er niet en worden ook niet gevoeld.
Nog maar een keer dan:
Religie: anders
Eten en eetcultuur: anders
Familiebanden: anders, kijk alleen al naar de rol van de moeder
Taal en non verbaal: anders
Internationale gerichtheid: anders (ondertiteling vs nasynchroniseren, onderwijs op uni in Italiaans vs Engels in Nederland, hoeveelheid mensen die naar het buitenland gaan vs in eigen land op vakantie)
Nationalisme: anders
Maar nee, hier op Fok! Weet men het beter. Er zijn geen verschillen
Ik ben in Amerika geweest, Canada, VAE, Turkije, China, Hong Kong en Macau, heb een half jaar op Mindanao gewoond. Verder ben ik acht keer in Italie geweest en heb zowat heel Europa gezien. Ben vaak op de Balkan te vinden voor schoonfamilie. Maar nee hoor, ik heb niks van de wereld gezien. Alles is overal hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jongen is waarschijnlijk nog nooit buiten Europa geweest.
Dat maakt je opmerkingen des te dommer.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben in Amerika geweest, Canada, VAE, Turkije, China, Hong Kong en Macau, heb een half jaar op Mindanao gewoond. Verder ben ik acht keer in Italie geweest en heb zowat heel Europa gezien. Ben vaak op de Balkan te vinden voor schoonfamilie. Maar nee hoor, ik heb niks van de wereld gezien. Alles is overal hetzelfde.
Nee ik noem dat niet als het argument. Het is een van de argumenten. Je bent nog steeds niet op het lijstje ingegaan. Alles is anders in Italie, van religie tot eetgewoonten tot taal tot familierelaties. En wat je zegt zeg ik toch zelf ook? Klimaat bepaalt het gedrag van de mensen, als het hier warm zou zijn zit men ook buiten. Maar dat betekent niet dat als jij 25 jaar in Italie hebt gewoond dat je zomaar even kan wennen aan het individualistische en binnen zitten hier.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh? Hier op de Balkan totaal geen problemen als fietser tussen al die zeer agressieve automobilisten. Mensen die bumpers gebruiken om in te parkeren vind je overal ter wereld en is niet zozeer een cultuurgebonden aspect maar meer eentje wegens ruimtegebrek. Het aantal verkeersdoden linken aan cultuur is natuurlijk al helemaal te belachelijk voor woorden
[Quote]
In Kroatie, maar ook in Polen bekeurt men fietsers op de stoep die niet meer tussen de auto's durven te rijden. Er wordt iets anders gereden namelijk.
[quote]
Jij noemt het rijkere 'buitenleven' als één van de grotere culturele verschillen, een toonaangevende voor het onvermogen om over een werkende Europese Unie te spreken. Je noemt het immers niet voor niets op. En ik zet dat inderdaad weg als flauwekul. Zelfs binnen landen zelf heb je deze verschillen terwijl de cultuur gewoon gelijk is. Zet Nederlanders in Zuid-Spanje neer en ze doen niets anders dan buiten zitten. Zet een Spanjaard in Nederland en hij zal vaker binnen zitten. Wanneer dat echt een cultuurgebonden aspect was dan zou dit simpelweg niet het geval zijn.
En wie bepaalt dat? Jij bent de autoriteit? Ga er nou eens op in ipv alleen maar te zuigen en op de man te spelen. Zijn de verschillen op het gebied van taal, religie, internationale orientatie, familierelaties en eetcultuur, straatcultuur en alles niet waar? Welke overeenkomsten zie jij tussen een gewone Nederlander en een gewone Italiaan die niet universeel zijn (zoals het willen van werk, gezondheid en een goede relatie). Iedereen wil dat. Alle rest is anders.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt je opmerkingen des te dommer.
Niet om het een of ander, maar in Italië voel ik mij een stuk minder ontheemd dan in een Egypte of China. De verschillen tussen Nederlanders en Italianen zijn niet bijster groot. Dat merk je vooral wanneer je met mede-Europeanen in gesprek raakt tijdens je verblijf op een ander continent.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wie bepaalt dat? Jij bent de autoriteit? Ga er nou eens op in ipv alleen maar te zuigen en op de man te spelen. Zijn de verschillen op het gebied van taal, religie, internationale orientatie, familierelaties en eetcultuur, straatcultuur en alles niet waar? Welke overeenkomsten zie jij tussen een gewone Nederlander en een gewone Italiaan die niet universeel zijn (zoals het willen van werk, gezondheid en een goede relatie). Iedereen wil dat. Alle rest is anders.
Uiteraard. Op Mindanao heb ik bijvoorbeeld een cultuurshock meegemaakt de eerste dagen dat ik er was. Dat heb je niet als je naar Italie gaat, zeker niet de eerste paar dagen. De verschillen zijn no way zo groot. Maar ze zijn er wel en komen steeds meer bovendrijven naarmate je er langer bent en zaken je gaan opvallen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar in Italië voel ik mij een stuk minder ontheemd dan in een Egypte of China. De verschillen tussen Nederlanders en Italianen zijn niet bijster groot. Dat merk je vooral wanneer je met mede-Europeanen in gesprek raakt tijdens je verblijf op een ander continent.
Verschillen zijn er altijd. Die vallen al op als je als niet-Brabander een paar dagen doorbrengt in het zuiden des lands.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteraard. Op Mindanao heb ik bijvoorbeeld een cultuurshock meegemaakt de eerste dagen dat ik er was. Dat heb je niet als je naar Italie gaat, zeker niet de eerste paar dagen. De verschillen zijn no way zo groot. Maar ze zijn er wel en komen steeds meer bovendrijven naarmate je er langer bent en zaken je gaan opvallen.
Dude, de EU bestaat sinds 1992. Daarvoor was het een bescheiden samenwerkingsverband (waar ik dus wel voor ben). Is dat significant voor zo'n uitspraak?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Yeah right, vóór de EU in Europa; aan de lopende band grote oorlogen, met de EU; alleen kleine conflicten aan de rand. En dan is de EU de oorzaak van oorlogen?
Bescheiden samenwerkingsverband?quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dude, de EU bestaat sinds 1992. Daarvoor was het een bescheiden samenwerkingsverband (waar ik dus wel voor ben). Is dat significant voor zo'n uitspraak?
Er is de afgelopen 5 jaar een helehoop gebeurd (de bail-out kwesties) wat lekker door gaat rotten tot het barst.
En was zelfs als zogenaamd blok nog steeds compleet machteloos in Joegoslavie. We stonden erbij en keken ernaar hoe Sarajevo jarenlang aan puin werd geschoten. Zoals ik al eerder zei: te machtig waar het niet moet, onmachtig waar het wel moet.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dude, de EU bestaat sinds 1992. Daarvoor was het een bescheiden samenwerkingsverband (waar ik dus wel voor ben). Is dat significant voor zo'n uitspraak?
Er is de afgelopen 5 jaar een helehoop gebeurd (de bail-out kwesties) wat lekker door gaat rotten tot het barst.
En dat kan jij bepalen omdat je acht keer op vakantie bent geweest in Italië?quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wie bepaalt dat? Jij bent de autoriteit? Ga er nou eens op in ipv alleen maar te zuigen en op de man te spelen. Zijn de verschillen op het gebied van taal, religie, internationale orientatie, familierelaties en eetcultuur, straatcultuur en alles niet waar? Welke overeenkomsten zie jij tussen een gewone Nederlander en een gewone Italiaan die niet universeel zijn (zoals het willen van werk, gezondheid en een goede relatie). Iedereen wil dat. Alle rest is anders.
Aanschouw dit genie, hij heeft gelijk! De rest is gek!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zoals de hele licht-debiele brigade van 'euro-sceptici' hier en elders. Ik heb het wel een beetje met ze gehad. Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan mensen te overtuigen die denken dat 784 regels minder regels zijn dan een regel.
Ik moet wel bekennen dat ik het erg grappig vind om te zien dat dat negeren van de oorlogsdreiging in Europa er juist toe heeft geleid dat de Russen nu kennelijk gewoon over ons heen lopen. Maar ongetwijfeld is de nieuwe waan van de dag dat de Russen nooit een stap op West-Europees grondgebied zullen durven doen.
Dat laatste zou nou juist niet uit moeten maken. Dat suggereert nu precies de rancune. Uit de EU of nooit in de EU gezeten zou niet uit moeten maken.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, die bestaat niet. Zeker niet als je er voor kiest de EU de rug toe te keren, dan kan je het echt helemaal zelf uitzoeken en dat is niet meer dan terecht.
Alleen al om dat te voorkomen zullen de maatregelen tegen uittreders niet mals zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:35 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat laatste zou nou juist niet uit moeten maken. Dat suggereert nu precies de rancune. Uit de EU of nooit in de EU gezeten zou niet uit moeten maken.
Overigens ben ik er vrij zeker van dat dit als schaapjes met een dam is. De eerste uittreder gaat een serie in gang zetten.
Nee dat zeg ik niet. Ik vroeg jullie om met argumenten te komen en die heb ik nog steeds niet gezien. Overigens ken ik ook Italianen die hier wonen en mensen die in Italie hebben gewoond. Gek genoeg heb ik geen van hen ooit horen zeggen dat het allemaal zo gelijk is.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:31 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat kan jij bepalen omdat je acht keer op vakantie bent geweest in Italië?
Ja dan krijg je echt alle aspecten van een cultuur mee
Nee, weet je wat we doen. We gaan een transferunie starten (en landen onder curatele stellen). Daar zullen vast geen nare onderlinge gevoelens van ontstaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is er een enkele bondskanselier geweest die niet excuses heeft moeten aanbieden voor de nazis? Maar goed, oorlogen zijn helemaal vergeten en zullen er ook nooit meer komen in Europa als die vreselijke EU maar verdwijnt. Toch ?
So far for vrije keuze he?quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen al om dat te voorkomen zullen de maatregelen tegen uittreders niet mals zijn.
Klopt. Dat denk ik ook. Waarmee de EU dan haar ware gezicht laat zien (je onderschrijft mijn punt). Wat op zich al een goede reden is om er uit te stappen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen al om dat te voorkomen zullen de maatregelen tegen uittreders niet mals zijn.
99% van die waarden, geloof me. Ik heb er 4 jaar gewoond en gewerkt en ben volledig in die samenleving opgegaan. Was ook daarom helemaal niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik vroeg jullie om met argumenten te komen en die heb ik nog steeds niet gezien. Overigens ken ik ook Italianen die hier wonen en mensen die in Italie hebben gewoond. Gek genoeg heb ik geen van hen ooit horen zeggen dat het allemaal zo gelijk is.
Maar ik stel jou maar nog een keer de vraag: welke waarden buiten universele als het willen van werk, gezondheid, een goede relatie en geluk zie jij die hetzelfde zijn als je kijkt naar alle andere aspecten als taal, religie, internationale orientatie, eet en straatcultuur, nationalisme etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |