Idemquote:Op zondag 30 maart 2014 18:47 schreef Gummiebeer het volgende:
Zon gehad tot een uurtje of 4, was goed te doen buiten. Ik ben enkel wat van het padje door de zomertijd
quote:Op zondag 30 maart 2014 18:58 schreef aloa het volgende:
Hoogste net boven de 22 graden.
[ afbeelding ]
Jammer van de vele bewolking welquote:Op maandag 31 maart 2014 10:42 schreef Ajaxfan het volgende:
Kans op serieuze neerslag schuift nu meer op richting eind van het weekend. Zou mooi zijn als het langer 'stabiel' blijft.
Mooie tijd johquote:Op maandag 31 maart 2014 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb een jetlag hoor
Na 4 dagen eindelijk een stabiel ritme opgebouwd te hebben werd ik nu om 6:45 al wakker en na lang wakker te hebben gelegen weer in slaap gevallen tot nu...
Niet als je eindelijk weer een normaal regelmatig ritme hebt opgebouwd en weer gewoon 100% actief bent.quote:
Dat is vooral vandaag. Dinsdag tot en met donderdag zou er veel meer zon moeten zijn en minder wolken.quote:
Waaruit blijkt dat? Alles wat ik voor Nederland vindt spreekt over het tegenovergestelde.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat is vooral vandaag. Dinsdag tot en met donderdag zou er veel meer zon moeten zijn en minder wolken.
Meeste bronnen die ik zien houden het wel op warmtequote:Op maandag 31 maart 2014 11:14 schreef Nattekat het volgende:
De onzekerheid is wel gigantisch zeg, volgens RTL Nieuws hele week 20, volgens bron2 terug naar normaal.
Hier ook niet. Hij doet wel zijn best trouwens.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:24 schreef Infection het volgende:
De zon wilt hier nog niet heel erg hard door komen.
Juliquote:Op maandag 31 maart 2014 12:47 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik heb het vermoeden dat Weerplaza een beetje van slag is:
[ afbeelding ]
Maleisië aan de Amstel is dit geworden.
Mag ik toch hopen dat het in Diemen niet 40 graden word want dan zit ik vol in de marathon voorbereiding.quote:
Ik ben aardig een avondmens te noemen, om zo vroeg na een weekend te slapen trek ik gewoon nietquote:Op maandag 31 maart 2014 13:01 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe raak je nu van het padje door de zomertijd?
Die hoge bewolking is best wel jammer, al schijnt de zon wel...vanaf vrijdag wisselvalliger.
het koelt gelukkig wel snel afquote:Op maandag 31 maart 2014 12:47 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
Niet toevallig last van hooikoorts? Hele hoop gesnotter en aan alle kanten verstopt kan daar wel op duiden.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:14 schreef Gummiebeer het volgende:
En ja hoor, de jaarlijkse terugkomende ellende is weer begonnen. Zodra de lente begint word ik weer ziek![]()
Nee, zeker geen hooikoorts. Hoe het komt weet ik niet maar het is elk jaar hetzelfde liedje rond deze tijd. Verhoging, hoofdpijn en lusteloosheid.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:43 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Niet toevallig last van hooikoorts? Hele hoop gesnotter en aan alle kanten verstopt kan daar wel op duiden.
Combinatie weersomslag en zomertijd misschien. Zijn veel mensen waarbij het lichaam daardoor 'van slag' raakt. Anders last van mooiweereritis.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee, zeker geen hooikoorts. Hoe het komt weet ik niet maar het is elk jaar hetzelfde liedje rond deze tijd. Verhoging, hoofdpijn en lusteloosheid.
Zal het eerste wel zijn. Ik baal er wel vanquote:Op maandag 31 maart 2014 16:11 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Combinatie weersomslag en zomertijd misschien. Zijn veel mensen waarbij het lichaam daardoor 'van slag' raakt. Anders last van mooiweereritis.
Tropen roosterquote:Op maandag 31 maart 2014 12:47 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
Zeker gemist?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:59 schreef Koelkastje het volgende:
Docutip: National Geographic - Worst Weather Ever!
Laat maar.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:00 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik volg je niet, wie heeft wat gemist?
Als ik er invloed op gehad zou ik hetzelfde vinden. Geen flauw idee hoe dat ooit is ontstaan ook.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n onzin, mensen die last hebben van het klok verzetten. Het scheelt een uurtje dat is echt niks.
Een te vast ritme?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als ik er invloed op gehad zou ik hetzelfde vinden. Geen flauw idee hoe dat ooit is ontstaan ook.
En dus merk je het verzetten van de klok...quote:Op maandag 31 maart 2014 18:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat betreft dat vaste ritme zit je bij mij wel goed. Slaaptijden zijn standaard hetzelfde sinds ik werk en omdat ik altijd rond half 8 klaarwakker ben moet dat wel.
Ik heb dat ook tegenwoordig, fucking irritant als je in het weekend het eens laat hebt gemaakt en wilt uitslapen :|quote:Op maandag 31 maart 2014 18:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat betreft dat vaste ritme zit je bij mij wel goed. Slaaptijden zijn standaard hetzelfde sinds ik werk en omdat ik altijd rond half 8 klaarwakker ben moet dat wel. Of ik nou om 12 uur of 3 uur naar bed ga maakt voor de 'wakkertijd' geen bal uit helaas.
Meer drinken.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb dat ook tegenwoordig, fucking irritant als je in het weekend het eens laat hebt gemaakt en wilt uitslapen :|
Oftewel meer zuipen en onregelmatig slapen! Zal mijn baas blij mee zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dus merk je het verzetten van de klok...
Meer zuipen, onregelmatig slapen én op tijd komen én je werk doen. Helemaal niet onmogelijkquote:Op dinsdag 1 april 2014 09:05 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Oftewel meer zuipen en onregelmatig slapen! Zal mijn baas blij mee zijn.
Enkeltje zuiden als dat ooit weer gebeurtquote:Op dinsdag 1 april 2014 08:29 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, maart is geëindigd met 3 warme dagen @ de bilt.... Een absoluut record voor maart, en leuk even ter vergelijk:
Deze MAART 2014 had meer warme dagen als JUNI 1956!!! Toen werd het namelijk in de gehele maand maar twee keer 20 graden
http://www.weerstatistieken.nl/de-bilt/1956/juni
Ik drink eigenlijk alleen maar in het weekend, maar slaap daar eigenlijk alleen maar slechter en korter doorquote:
Alcohol is inderdaad funest voor een gezonde en ondoorbroken slaap.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik drink eigenlijk alleen maar in het weekend, maar slaap daar eigenlijk alleen maar slechter en korter door
Dan mag het nog wel een tien graadjes warmer worden jaquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:52 schreef Lemans24 het volgende:
Dagrecord zit er nog wel in...
Het maandrecord is ineens weer heel ver weg
Het waait nauwelijks.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:41 schreef GekkePoes het volgende:
20 graden, en nog vind ik het behoorlijk fris aanvoelen. zal wel de wind zijn die erg koud is.
Dat gaat hem normaal gesproken niet meer wordenquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:39 schreef Lemans24 het volgende:
19,4 in De Bilt, dagrecord (20,0) wordt spannend.
De Hoekse waard mag ook wel weer een eiland worden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:04 schreef Lemans24 het volgende:
En wanneer passen ze de provinciegrenzen eens aan op die kaartjes...
Loosdrecht en Vianen bv.
Nee, het aantal officiële twintigers deze week, is wat overschat.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat gaat hem normaal gesproken niet meer worden
Anderzijds maakt het ook niet echt uit. 19.6 of 20.0, niemand die het verschil voeltquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, het aantal officiële twintigers deze week, is wat overschat.
Hier in Assen is het gewoon koud, brrrrquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, het aantal officiële twintigers deze week, is wat overschat.
De 20 is nipt gehaald.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:39 schreef Lemans24 het volgende:
19,4 in De Bilt, dagrecord (20,0) wordt spannend.
Lekkerquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:13 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
De 20 is nipt gehaald.
http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen
Geen idee...mail ze evenquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:04 schreef Lemans24 het volgende:
En wanneer passen ze de provinciegrenzen eens aan op die kaartjes...
Loosdrecht en Vianen bv.
Nu maar hopen dat dit een voorbode is van een bloedhete zomerquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:13 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
De 20 is nipt gehaald.
http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen
Daar wil ik ook wel foto's makenquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:01 schreef Dven het volgende:
Lekker gewandeld vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooie omgeving Dven!quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:01 schreef Dven het volgende:
Lekker gewandeld vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop Reinier....just for the heck of itquote:Op dinsdag 1 april 2014 18:49 schreef Djeez het volgende:
Reinier vd Berg had het bij Editie NL over sneeuw zondag. KNMI weet van niks, wie heeft er gelijk?
Ja kloptquote:
Gewoon wat snelle telefoonfoto's van de dagelijkse wandeling met de honden. De omgeving is nog zoveel mooierquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Daar wil ik ook wel foto's maken!
Omg, coördinatenquote:Op dinsdag 1 april 2014 19:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon wat snelle telefoonfoto's van de dagelijkse wandeling met de honden. De omgeving is nog zoveel mooier
Maar mocht je ooit eens in de buurt zijn, dan wil ik deze graag in goede kwaliteit
[ afbeelding ]
quote:
Geloof je het zelf? In Lauwersoog zeker...quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:50 schreef Snowsquall het volgende:
Wat zag ik nou net bij het RTL4 weerbericht???
Zondag 3 C graden overdag en kans op sneeuwbuien.........![]()
Winter is comingggggg
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 19:05:59Hier kun je de #1aprilgrap van @EditieNL terugzien ;-) http://t.co/v3OZW6z819 reageer retweet
Staan die niet meer in mn handtekening?quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:13 schreef Adelante het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 19:05:59Hier kun je de #1aprilgrap van @EditieNL terugzien ;-) http://t.co/v3OZW6z819 reageer retweet
Ga dan verhuizen...quote:De voorjaarsklassiekers worden de laatste jaren bij prachtig weer gereden, waar is de tijd dat het kil en regenachtig was, ik verlang er naar. Zo duurt de zomer heel erg lang, en wat mij betreft véél te lang!
Voor Canada is dat vrij gebruikelijk toch, winter van november tot april?quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:54 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik hoop Reinier....just for the heck of it![]()
Het zou wel kunnen want bij de familie in Canada is het nu voor het eerst boven nul overdag.....sinds eind november......Die zijn de winter spuug en spuug zat
Dan moet je de kasseien meenemen.quote:
Maar daar is het weer nog beter toch? Ik zie het probleem niet, een stofeditie van Parijs-Roubaix is ook mooi.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die liggen er genoeg in Zuid-Europa
Precies.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar daar is het weer nog beter toch? Ik zie het probleem niet, een stofeditie van Parijs-Roubaix is ook mooi.
Als je gaat verhuizen dan blijven de voorjaarsklassiekers bij mooi weer dus heeft hij/zij er nog de P in. Vermoedelijk omdat beste man/mevrouw een voorliefde heeft voor deze sport die bij bar & boos weer helemaal tot zijn recht komtquote:
Voorjaarsklassiekers maar in Alaska plaats laten vinden vanaf 2015?quote:Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je gaat verhuizen dan blijven de voorjaarsklassiekers bij mooi weer dus heeft hij/zij er nog de P in. Vermoedelijk omdat beste man/mevrouw een voorliefde heeft voor deze sport die bij bar & boos weer helemaal tot zijn recht komt
Maar uiteraard mag je alleen haten op de winter... kom niet aan de zon!
Spitsbergen las ik... col van (tiskoud)buiten categorie!quote:Op woensdag 2 april 2014 15:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Voorjaarsklassiekers maar in Alaska plaats laten vinden vanaf 2015?
Inderdaad. Prachtig weer momenteel en dan nog dat gezeur over de winter.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je gaat verhuizen dan blijven de voorjaarsklassiekers bij mooi weer dus heeft hij/zij er nog de P in. Vermoedelijk omdat beste man/mevrouw een voorliefde heeft voor deze sport die bij bar & boos weer helemaal tot zijn recht komt
Maar uiteraard mag je alleen haten op de winter... kom niet aan de zon!
Last man not frozen als principe om de winnaar aan te wijzen. Verplicht standaard wielertenue inclusief korte broek.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Spitsbergen las ik... col van (tiskoud)buiten categorie!
Mogen er wel spijkerbanden worden gebruikt?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Last man not frozen als principe om de winnaar aan te wijzen. Verplicht standaard wielertenue inclusief korte broek.
Dat zeiden ze twee weken geleden ook over deze week, laten kletsenquote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef MaLo het volgende:
Lekker hoor dit weertje
Het lijkt volgende week iets frisser te worden, maar hopelijk hebben ze dat mis en blijft het gewoon dit weer
Inderdaad. Begin deze week voorspelde ze ook regen voor zaterdag zondag en vrijdag ook dacht ik.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeiden ze twee weken geleden ook over deze week, laten kletsen
Net als met die kou van de winter. Volgende week wordt het kouder, volgende week wordt het kouder, en het werd nooit kouderquote:Op woensdag 2 april 2014 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeiden ze twee weken geleden ook over deze week, laten kletsen
Mwoaahh, niet zoals het er nu aan toe ging hoor en mn zus woont er al 34 jaar. Dit hebben ze echt nog niet meegemaakt, het is echt 3mnd niet boven nul geweest... Ze hebben ook voor het eerst sneeuw van het dak gehaald omdat er zoveel op lag dat ze dachten dat het dak het zou begeven als het zou gaan dooien..quote:Op woensdag 2 april 2014 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor Canada is dat vrij gebruikelijk toch, winter van november tot april?
Die is dat koude weer van vorig jaar zeker vergeten.quote:
Vanmorgen ook zeer slecht zicht. Soms onder de 50 meter. Ik reed bijna de afslag die ik moest hebben voorbijquote:Op woensdag 2 april 2014 21:46 schreef Postbus100 het volgende:
Ik was vandaag op Schier, volgens mij het mistigste stukje Nederland vandaag. Op de boot kon je soms nog maar 50 meter kijken (best creapy), en op het strand was het ook een eenzame bedoening. We hebben zelfs de vuurtoren gemist
40 graden in de zomer, dit is hét jaar dat alles kan!quote:Op woensdag 2 april 2014 17:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
Net als met die kou van de winter. Volgende week wordt het kouder, volgende week wordt het kouder, en het werd nooit kouder. Die trend zet zich gewoon door
Ze gaan al klagen bij een beetje bewolking, laat staan bij 12 graden en regen...quote:Op donderdag 3 april 2014 11:33 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur worden wij momenteel ook wel heel erg verwend, zul je zien dat mensen gaan klagen als het over 3 weken maar 16-18 gaat wordenals het de 26e maar droog is met zon en bij voorkeur een graad of 24
Ah mooiquote:Op donderdag 3 april 2014 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hooguit een paar dagen wat frisser, daarna gewoon terug naar de warmte
Weer een bevestiging dat ver vooruit kijken mag wanneer het een warm beeld brengt en het anders maar weerfictie is :pquote:Op donderdag 3 april 2014 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hooguit een paar dagen wat frisser, daarna gewoon terug naar de warmte
quote:Op donderdag 3 april 2014 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Weer een bevestiging dat ver vooruit kijken mag wanneer het een warm beeld brengt en het anders maar weerfictie is :p
Die lage temperaturen vanaf dinsdag zijn ook fictief. En zelfs als het doorgaat, 13 graden is eigenlijk best ok.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Weer een bevestiging dat ver vooruit kijken mag wanneer het een warm beeld brengt en het anders maar weerfictie is :p
Zelfs kortere termijn is fictief. Gisteren werd er hier voor zaterdag 15 en regen voorspelt. Nu gooien ze het op 21 graden met af en toe een buiquote:Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die lage temperaturen vanaf dinsdag zijn ook fictief. En zelfs als het doorgaat, 13 graden is eigenlijk best ok.
Echt he, het verbaasd me wel want het is steeds dat kleine hoekje in noord groningen/friesland waar het gewoon nauwelijks boven de 10 graden is, terwijl het 50 km zuidelijker al 17 graden is... de "ijshoek" zullen we 't maar noemen.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:46 schreef roislecxe het volgende:
En weer dag dik in de 20 graden![]()
Je zou godsamme bovenin Nederland wonen waar je het met minder dan de helft moet stellen al praktisch heel de week
Zuiden![]()
Misschien moet iemand ze maar gaan vertellen dat de 11stedentocht écht niet meer doorgaat deze winter.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he, het verbaasd me wel want het is steeds dat kleine hoekje in noord groningen/friesland waar het gewoon nauwelijks boven de 10 graden is, terwijl het 50 km zuidelijker al 17 graden is... de "ijshoek" zullen we 't maar noemen.
Ik ben ook blij dat ik daar niet woon
Amsterdam toch ook weer ongeveer 20 graden nu. Prima weertje afgelopen dagen wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:46 schreef roislecxe het volgende:
En weer dag dik in de 20 graden![]()
Je zou godsamme bovenin Nederland wonen waar je het met minder dan de helft moet stellen al praktisch heel de week
Zuiden![]()
En het dan 'de gouden driehoek' noemen... Het verdomhoekje, wat mij betreftquote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he, het verbaasd me wel want het is steeds dat kleine hoekje in noord groningen/friesland waar het gewoon nauwelijks boven de 10 graden is, terwijl het 50 km zuidelijker al 17 graden is... de "ijshoek" zullen we 't maar noemen.
Ik ben ook blij dat ik daar niet woon
Vorig jaar konden we nu slechts dromen van 20ersquote:Op donderdag 3 april 2014 16:52 schreef Lemans24 het volgende:
22,5 in De Bilt, warmste dag van het jaar, tot nu toe!
Bij Enschede ontwikkelt zich een mooie zomerse bui lijkt het.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:32 schreef pfaf het volgende:
Enschede trekt helemaal dicht met donkere wolken op het moment.
Even opgezocht: 14, 17, 24 en 25 april. Het duurde LANG voordat het warm was, toen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:56 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Vorig jaar konden we nu slechts dromen van 20ers
Heel lang. Veel te lang. Dit jaar tot nu toequote:Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Even opgezocht: 14, 17, 24 en 25 april. Het duurde LANG voordat het warm was, toen.
Hier naast Amsterdam trekt het nu ook vlot dicht. Bij Lelystad groeit ook nu iets spontaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:56 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Bij Enschede ontwikkelt zich een mooie zomerse bui lijkt het.
Het onweersseizoen is aangebrokenquote:Op donderdag 3 april 2014 18:16 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hier naast Amsterdam trekt het nu ook vlot dicht. Bij Lelystad groeit ook nu iets spontaan.
Onweerquote:Op donderdag 3 april 2014 18:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het onweersseizoen is aangebroken
Kan ik weer lekker klagen dat Breda nooit iets krijgt
Dat is de moeite niet, wat de grond bereikt.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:41 schreef Twieki het volgende:
Ja godver. Zit ik net de tuin te sproeien, begint 't te druppelen in Lelystad. Dan niet hé.
Heb ik toch een heer redelijk beeldscherm hier staan, maar ik krijg die kaart niet fatsoenlijk in beeld...quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:07 schreef Pino112 het volgende:
Van de makers van Buienradar: Weerslag.nl
http://www.weerslag.nl/
Ik zit hier op full hd en werkt prima.. Heb je een screen?quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb ik toch een heer redelijk beeldscherm hier staan, maar ik krijg die kaart niet fatsoenlijk in beeld...
Leuk concept, ben benieuwd wat ze eruit kunnen halenquote:Op vrijdag 4 april 2014 12:07 schreef Pino112 het volgende:
Oude laptop en telefoon. Beide werkt perfectquote:Op vrijdag 4 april 2014 13:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb ik toch een heer redelijk beeldscherm hier staan, maar ik krijg die kaart niet fatsoenlijk in beeld...
Ziet er leuk uit, maar mag nog wel het één en ander aan gedaan worden. Ben al vele fouten tegen gekomen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:07 schreef Pino112 het volgende:
Net als buienradar zelf dus.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:23 schreef Nattekat het volgende:
Je zou verwachten dat zo'n groot bedrijf wel ICT'ers zou kunnen inhuren om die kaart wat interactiever te maken... zelfs ik kan het beter
Nu ben ik wel benieuwd naar je geheimzinnige favorietenquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:03 schreef Coelho het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet valt er aan de onderkant eea weg. Screendump is volledig scherm 1920x1080. Of ondersteunt de site Chrome niet?
quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:47 schreef viagraap het volgende:
Wat is er nu de toegevoegde waarde van dat weerslag.nl dan? Behalve dat het kaartje groter is omdat er geen lappen onnodige tekst omheen staan.
Vandaag had ik mij nog vergist in de temperatuur trouwens, een jasje had ik wel fijn gevonden achteraf.
Ik zie de toegevoegde waarde niet.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:07 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb mappen op naam gemaakt en ook enkele op adres. Geen zin om die hier te delenquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:39 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar je geheimzinnige favorieten
Was eigenlijk een grapje. Vond het alleen wat vreemdquote:Op vrijdag 4 april 2014 20:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb mappen op naam gemaakt en ook enkele op adres. Geen zin om die hier te delen
Toegevoegde waarde zou moeten zijn dat het zijn data haalt uit meer verschillende meetpunten en ook in het buitenland waardoor eea stukken accurater zou zijn.
Jep zag het net. Als de wind iets draait krijgen we de volle mep. Voor hoe het er nu uit ziet,, trekt het meeste via de noordzee weg, en krijgt alleen het noorden regen. Maar er zit veel, heel veelquote:Op zondag 6 april 2014 17:18 schreef CWAV het volgende:
Er staat momenteel een leuk signaal voor onweer op de kaarten! KNMI guidance spreekt er ook over!
GFS kaartjes via hier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was ook te lang rustig qua storm / heftig onweer.quote:KNMI waarschuwt: gevaarlijk weer op komst
Onweer, hagel en mogelijk zware windstoten: wie morgen de deur uit gaat doet er goed aan voor de zekerheid een regenjas mee te nemen, er trekken morgen een aantal stevige buien over het land.
Het KNMI heeft daarom code geel afgekondigd: een waarschuwing voor gevaarlijk weer. Bij RTL-weervrouw Helga van Leur komen signalen binnen dat het maandagavond 'flink tekeer kán gaan'.
Het is volgens haar nog erg onzeker hoe de buien zich zullen ontwikkelen, pas morgen zal daar meer duidelijkheid over komen. "Hou Buienradar dus maar goed in de gaten", zegt de weervrouw.
Neuh zit wel goed hoor, stroming op 850hPa is perfect vergeleken bij waar het ontstaat.quote:Op zondag 6 april 2014 17:22 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jep zag het net. Als de wind iets draait krijgen we de volle mep. Voor hoe het er nu uit ziet,, trekt het meeste via de noordzee weg, en krijgt alleen het noorden regen. Maar er zit veel, heel veel
twitter:weerportaal twitterde op donderdag 27-03-2014 om 20:14:12Een detailopname van onze onweerradar http://t.co/FJGDID0PyH #onweer http://t.co/TEiA5chYjP reageer retweet
Kende die site niet, en maak je niet druk. Ik noem dit geen spammenquote:Op zondag 6 april 2014 17:57 schreef CWAV het volgende:
[..]
Neuh zit wel goed hoor, stroming op 850hPa is perfect vergeleken bij waar het ontstaat.
Weet niet of ik dat mag plaatsen in het kader van zelfpromotie (ik zal me daarna koest houden), maar via onze website weerportaal.nl (of voor fullscreen bliksemdetectie.nl) is het onweer goed te volgen. Met zoomen enzo kom je dan in de buurt van dit, en uiteraard is er ook een zoomout tot in Europa mogelijk
twitter:weerportaal twitterde op donderdag 27-03-2014 om 20:14:12Een detailopname van onze onweerradar http://t.co/FJGDID0PyH #onweer http://t.co/TEiA5chYjP reageer retweet
Van 16:49 tot 17:36quote:Op zondag 6 april 2014 21:43 schreef Koelkastje het volgende:
En over wat voor een tijdstip praten we dan?
In overleg met de weergoden kan het 20 seconden vertragen.quote:
Alles is mogelijkquote:Op zondag 6 april 2014 22:15 schreef RiKe het volgende:
Ik ben niet heel erg bekend met de termen en dergelijke, zou iemand mij kunnen vertellen of de regio van Schiphol en Leiden morgen nog wat mee kan gaan maken?
Het zwaartepunt is nog niet duidelijk. Kan het Zuidoosten zijn maar ook zomaar 200 KM noordelijker.quote:Op zondag 6 april 2014 22:15 schreef RiKe het volgende:
Ik ben niet heel erg bekend met de termen en dergelijke, zou iemand mij kunnen vertellen of de regio van Schiphol en Leiden morgen nog wat mee kan gaan maken?
nowcastenquote:Op zondag 6 april 2014 22:19 schreef RiKe het volgende:
Ik hou het topic in de gaten, en morgen op werk lekker narrowcasten (zo heet dat in de gaten houden toch?)
Daarom is nowcasting de beste methodequote:Op zondag 6 april 2014 22:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha het zal wel weer eens een storm in een glas water zijn..
Ik nietquote:Op zondag 6 april 2014 22:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
nowcasten
En je hoeft je niet te schamen.
iedere weerfanaat is als noob begonnen
Maar je moest ook bij nul beginnenquote:Op zondag 6 april 2014 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik niet
Ik werd pas weerfanaat nadat ik al veel wist
quote:
quote:Op zondag 6 april 2014 23:59 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen gaat het eindelijk MOGELIJK weer eens los.
Het voelt behoorlijk benauwd aan hier in Noord-Groningen en met de temperatuur zal het hier ook wel goed komen.quote:Op maandag 7 april 2014 07:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het komt van west naar oost opzetten en dus moet dat hele gebeuren in een goede vorm boven Engeland ontstaan en met de hoop dat de Noordzee een beetje mee wil werken.
Enige punt is waar ik gister al bang voor ben is dat de temperatuur hier in het noorden niet zo hoog zullen uitkomen, en dat zou voor hier dus betekenen dat er weinig te beleven zal zijn.
Denk toch echt dat het westen of oosten de grootste klappers gaan krijgen.
Maar goed ik heb het hopelijk mis en komt er gewoon een monster van een squall / shelf over hele lengte van de Benelux en dat dit 1 van de aller langste shelf zal zijn aller tijden![]()
Dream On!
quote:Op maandag 7 april 2014 10:16 schreef Gwywen het volgende:
Ik durf vandaag met een gerust hart de tuinkussens op de stoelen te laten liggen, ik vertrouw erop dat het gewoon droog blijft.
Er komt nu al regen aan hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 10:16 schreef Gwywen het volgende:
Ik durf vandaag met een gerust hart de tuinkussens op de stoelen te laten liggen, ik vertrouw erop dat het gewoon droog blijft.
Waar ik woon schijnt de zon en als ik op de satellietbeelden kijk blijft dat voorlopig nog wel zo.quote:
Woon je in Hengelo?quote:Op maandag 7 april 2014 10:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waar ik woon schijnt de zon en als ik op de satellietbeelden kijk blijft dat voorlopig nog wel zo.![]()
Bovendien, als het hier in de buurt onweert, krijgt Enschede steevast de volle laag en vallen hier hooguit wat spatjes.
Ah, juist.quote:Op maandag 7 april 2014 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee aan de andere kant van de grens, waar Nederlands weer niet geldt.
quote:Op maandag 7 april 2014 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik waarschuw wel op het moment dat Oldenzaal onder begint te lopenquote:Op maandag 7 april 2014 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat is vannacht pas!quote:
Bedankt, dan kan ik de tuinkussens tijdig binnenhalenquote:Op maandag 7 april 2014 11:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik waarschuw wel op het moment dat Oldenzaal onder begint te lopen!
Lang geleden dat ik onweer in het donker heb gezien, dat blijft toch mooier dan overdagquote:Op maandag 7 april 2014 11:31 schreef Stefanovich het volgende:
Als het maar niet pas vannacht losgaat, wil rustig kunnen slapen!!
Het ging om hetgeen wat op het moment boven de noordzee hangt. Maar dat lijkt aan ons voorbij te gaan. Voorlopig is het hier (omgeving Amersfoort) nog zonnig en warm.quote:Op maandag 7 april 2014 10:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waar ik woon schijnt de zon en als ik op de satellietbeelden kijk blijft dat voorlopig nog wel zo.![]()
Bovendien, als het hier in de buurt onweert, krijgt Enschede steevast de volle laag en vallen hier hooguit wat spatjes.
Nu helaas weer wel ja. Zolang het maar warm blijft, dan houden we tenminste een hoge onweerskans.quote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Spockjuh_ het volgende:
Amersfoort wel warm maar bewolking overheerst toch echt op dit moment als ik zo uit het raam kijk...
Hij is wel behoorlijk aan het groeien zeg...quote:Op maandag 7 april 2014 13:47 schreef Ajaxfan het volgende:
Die buienlijn boven Frankrijk lijkt een erg interessante draai te gaan maken waardoor hij vol over heel Nederland gaat.
Je ziet toch zo dat dat nooit Nederland gaat treffen, dat waait rechtstreeks naar Denemarken.quote:Op maandag 7 april 2014 13:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Hij is wel behoorlijk aan het groeien zeg...![]()
http://europa.buienradar.nl/
Het mag van mij best deze kant op komen, ik heb een prachtige plek gevonden aan de rand van Gildehaus vanwaar je Enschede kunt zien liggen. Het lijkt me echt gaaf om vanaf daar de storm aan te zien komen rollenquote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Je ziet toch zo dat dat nooit Nederland gaat treffen, dat waait rechtstreeks naar Denemarken.
Die rolt van daar niet aan, die rolt voorbij. Ik ken die plek die je bedoelt, droogste plek van Duitslandquote:Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Het mag van mij best deze kant op komen, ik heb een prachtige plek gevonden aan de rand van Gildehaus vanwaar je Enschede kunt zien liggen. Het lijkt me echt gaaf om vanaf daar de storm aan te zien komen rollen!
Hopen dat het nog iets draait dan..quote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Je ziet toch zo dat dat nooit Nederland gaat treffen, dat waait rechtstreeks naar Denemarken.
Rustig even afwachtenquote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waar precies? * CWAV woont ook in Enschedequote:Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Het mag van mij best deze kant op komen, ik heb een prachtige plek gevonden aan de rand van Gildehaus vanwaar je Enschede kunt zien liggen. Het lijkt me echt gaaf om vanaf daar de storm aan te zien komen rollen!
Ik ga het dit jaar daar wel een paar keer proberen met de camera, een breder en verder uitzicht richting het zuidwesten vind je hier in de omgeving niet zo snelquote:Op maandag 7 april 2014 13:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die rolt van daar niet aan, die rolt voorbij. Ik ken die plek die je bedoelt, droogste plek van Duitsland![]()
Zonder gein, als je geluk hebt kun je daar verticale wolken langs de helling omhoog zien komen. Het kan daar lelijk spoken. Mss ben ik daar ook als het los gaat.
Sieringhoekerweg als ik het goed spel, aan de rand van Gildehausquote:Op maandag 7 april 2014 14:21 schreef CWAV het volgende:
[..]
Rustig even afwachtenActivatie ten Z van huidige ontladingen, komende uren waarschijnlijk meer
[ afbeelding ]
[..]
Waar precies? * CWAV woont ook in Enschede
Awesome. Als ik zo op Earth kijk is dat een en al weilandquote:Op maandag 7 april 2014 15:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Sieringhoekerweg als ik het goed spel, aan de rand van Gildehaus!
Mooie plek inderdaadquote:Op maandag 7 april 2014 15:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Sieringhoekerweg als ik het goed spel, aan de rand van Gildehaus!
Als ik thuis ben upload ik wel even een 180 graden zicht foto die ik daar vorig jaar heb gemaakt. Compleet vrij zichtquote:Op maandag 7 april 2014 15:36 schreef CWAV het volgende:
[..]
Awesome. Als ik zo op Earth kijk is dat een en al weiland
Ga gauw storm chasen..quote:Op maandag 7 april 2014 15:45 schreef CWAV het volgende:
Het explodeert nu op de onweerradar!
[ afbeelding ]
Zo te zien blijft alles weer boven de Noordzee.quote:Op maandag 7 april 2014 15:45 schreef CWAV het volgende:
Het explodeert nu op de onweerradar!
[ afbeelding ]
In arnhem had je een viaduct zonder (fatsoenlijke) afwatering, daar stond gewoon rustig een halve meter water in. Is ook een keer een bejaarde vrouw in geredenquote:Op maandag 7 april 2014 15:56 schreef Ajaxfan het volgende:
Ter illustratie van mijn vorige post. Dit gebeurd er met het kruispunt bij heftige buien:
Enige nare zijn de Duitsers die argwanend langs je rijden, voor de rest nog nooit ergens last van gehad.quote:Op maandag 7 april 2014 15:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mooie plek inderdaad. Maar lijkt me wel een nare plek om in het donker te staan
Afgelopen zomer was het nog erger trouwens. Toen stond dat complete stuk gras + fietspad wat je bovenin beeld ziet ook blank.quote:Op maandag 7 april 2014 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In arnhem had je een viaduct zonder (fatsoenlijke) afwatering, daar stond gewoon rustig een halve meter water in. Is ook een keer een bejaarde vrouw in gereden
Die zijn er al zat hoor dat soort filmpjes, check YouTube, zoek eens op Severeweather NL of Piet Bergerquote:Op maandag 7 april 2014 15:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Ga gauw storm chasen..
Lijkt me best leuk, Nederlandse storm chase filmpjes..
Maar ja... Er zal wel net 1 stoeltje omwaaien.
Ik wil verse filmpjesquote:Op maandag 7 april 2014 16:09 schreef CWAV het volgende:
[..]
Die zijn er al zat hoor dat soort filmpjes, check YouTube, zoek eens op Severeweather NL of Piet Berger
www.rouen-live.com Momenteel en Francequote:
Een bak water + onweer in de avondspits in de Randstad = genot. Lijkt alleen meer een schampschot te zijn voor Nederland.quote:Op maandag 7 april 2014 16:08 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt erop dat Leiden vol getroffen gaat worden vandaag.* Nattekat koopt alvast popcorn
(en dan moet ik ook nog fietsen, gaat vast niet door zo)
Tja. Je snapt het ook niet eigenlijk, waarom fixen ze die onzin niet gewoonquote:Op maandag 7 april 2014 16:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Afgelopen zomer was het nog erger trouwens. Toen stond dat complete stuk gras + fietspad wat je bovenin beeld ziet ook blank.
Het is al meerdere keren compleet opengebroken maar lijkt iedere keer alleen erger te worden.quote:Op maandag 7 april 2014 16:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja. Je snapt het ook niet eigenlijk, waarom fixen ze die onzin niet gewoon
quote:Op maandag 7 april 2014 16:20 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Deze mag er ook wel zijnZoals ik zei, hoe groot het complex ook is...
[ afbeelding ]
Heheh. Het is ondertussen toch wel te warm voor een winterjas?quote:Op maandag 7 april 2014 15:29 schreef Nattekat het volgende:
Voor de derde dag op rij de verkeerde beslissing gemaakt aangaande winter/zomerjas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |