abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:40:30 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_138303156
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 19:03:41 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138303896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jij leest de 'na de puberteit' ook wel toch? Het is níet onschuldig en ik zou het wél overleggen. Beter een keer te vaak dan dat je de toekomst van je kind al bepaalt voor die uberhaupt begonnen is.
precies. de onvruchtbaarheid treed, als het al voorkomt, vaak pas op als het na de puberteit voorkomt. En ja, als Geert inderdaad last krijgt van de symptomen hang ik maandagochtend om 8 uur bij de HA aan de lijn. Maar ik ben afgelopen donderdag nog bij de HA geweest met hem vanwege het hoesten en z'n longen waren schoon (toen wist ik nog niet dat het buurjongentje wellicht de bof heeft)
en verder .. als hij de bof zou hebben .. is er toch niets meer aan te doen :')

quote:
Bij heel jonge kinderen kan een hersenvliesontsteking voorkomen. In zeldzame gevallen kan bij jongens aan één kant een zaadbalontsteking optreden. Bij volwassen mannen die de bof krijgen is er meer risico op een zaadbalontsteking, meestal ook aan één kant. Door een zaadbalontsteking kan de vruchtbaarheid verminderen.
quote:
Is bof te behandelen?

Nee, er is geen behandeling. Raadpleeg de huisarts als u bof vermoedt bij uzelf of uw kind. De huisarts kan de diagnose stellen. De ziekte geneest zonder behandeling of medicijnen. Pijnstillers kunnen de pijn verlichten.
http://www.rivm.nl/Docume(...)_standaarden/ISI_Bof
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_138305004
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138305411
Ik ben zo trots op mijn peuter *O* Ze is de hele dag droog gebleven! Luier om maar niet gebruikt *O* Twee keer aangegeven dat ze moest plassen en hoppa gewoon op de wc *O*

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 20:14:19 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138306271
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:37 schreef Soempie het volgende:
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
ik gaf al aan dat ik de HA maandag zou bellen ivm de eventuele besmetting, maar tegen de bof zelf is niets te doen, en dus ook geen reden om op stel en sprong naar de HAP of de EHBO te rennen alsof hij half dood aan het gaan is. Zoals in de links te lezen valt is een eventuele ontsteking van de zaadbal zeer zeldzaam en daarover bestaan dus nog steeds misvattingen. Ik persoonlijk plaats de BOF op één lijn met de waterpokken. het is even lastig en pijnlijk voor de patient, maar ernstig is het niet imo.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_138306430
Tally *O*
En wat een leuke foto! O+ Fijne dag gehad verder?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138319827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Soempie het volgende:
Tally *O*
En wat een leuke foto! O+ Fijne dag gehad verder?
Een ontzettende fijne dag met familie O+
pi_138319948
Tally wat en lieve foto O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 31 maart 2014 @ 15:29:02 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138364535
Leuke foto! O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 31 maart 2014 @ 15:42:53 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138365071
Wat een leuke foto Tally!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 maart 2014 @ 20:25:51 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138374987
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien

maandag 31 maart 2014 @ 21:23:48 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138378262
Wat een lieve foto Tally! En wat goed van je kleine meid! ( en wat had ik een ander beeld van jou? :D )

Oh jee DJMO, dat is niet leuk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_138380613
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin. O+
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
*poef* nu is het weg
pi_138380653
Verder niet bijgelegen want geen Internet. Alleen op de telefoon.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 maart 2014 @ 23:13:39 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138384395
hoe beweeg je een slapende peuter om toch even te gaan plassen op de wc?? Als hij weigert , zeggen, oh dan ga ik zelf wel naar de wc :+ meneer wist niet hoe snel hij rennen moest naar de wc om er eerder te zijn dan ik >:) _O-

pi_138384493
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:25 schreef DJMO het volgende:
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien
Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138392489
Lieve foto Tally, jullie hebben dezelfde blik en lach!

Wat heerlijk KJ, ik ben ook zo blij met het mooie weer, lekker buiten scharrelen. Voelde me echt een beetje opgesloten aan het eind van de winter.

Jeetje zeg, DJMO, da's ook niet tof -O- Hoop dat het jullie bespaard blijft.

Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een *O* waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng :+ Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd }:| ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe :Y ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt O+ Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert O+ /zwijmelmodus
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:08:18 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138395951
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin. O+
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
Tuin=tof!! Heerlijk zeg dat ze er zo van geniet! Hier hebben we ook een speel-straat O+
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:16:35 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138403058
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:51:25 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138405722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert /zwijmelmodus
O+ O+ O+ O+

*;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 19:44:22 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138407901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
eerst HA geweest, nu nog geen tekenen van BOF bij geert, maar wat niet is kan nog komen (met drie weken incubatietijd :{ ) en zelf komen mijn klachten bij hooikoorts vandaan

dinsdag 1 april 2014 @ 21:17:44 #22
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138412516
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138413761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
Dat was vorig jaar ook toch? Ik kan me de waarschuwingen in het hogeschoolkrantje in ieder geval goed voor de geest halen.

Man en ik hebben ons aangemeld voor een EHBO cursus bij kinderen. Fijn gevoel wel, iets kunnen doen of er in ieder geval wat meer kennis van hebben in geval van nood.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:04:29 #24
259886 pessie
pi_138415113
Kuukske leuk! Ik heb zelf gisteren de laatste cursusavond gehad en as maandag examen. Ik heb er zelf echt wel veel van opgestoken (en toffe verbanddingen besteld via de vereniging waar je via de apotheek niet aan kunt komen). Echt een goede cursus! Tip, als je aanvullende verzekerd bent en je haalt je examen kun je het cursusgeld in veel gevallen terugkrijgen van de zorgverzekeraar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 22:13:58 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138415634
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

nogmaals..

quote:
25% van de mannen die na de puberteit de bof krijgen, krijgt last van teelbalontsteking (orchitis). Hierbij kan er onvruchtbaarheid ontstaan, maar dit is uiterst zeldzaam, ook al omdat het doorgaans een eenzijdige orchitis betreft; bij een op de zes patiënten raken beide zaadleiders ontstoken en zelfs dan leidt het zelden tot steriliteit. In grote onderzoeken van steriele mannen komt bof ook nauwelijks als onderliggende oorzaak naar voren. Zowel bij artsen als publiek staat deze onterechte zorg toch vaak voorop en blijkt moeilijk te sussen.

dinsdag 1 april 2014 @ 22:24:21 #26
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138416219
Jullie hebben beide gelijk :D het grotere risico er op.. maar de grotere risico is alsnog een hele kleine kans.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 22:26:48 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138416375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:24 schreef Moppert het volgende:
Jullie hebben beide gelijk :D het grotere risico er op.. maar de grotere risico is alsnog een hele kleine kans.
^O^

dinsdag 1 april 2014 @ 23:55:23 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138421648
Toch vind ik 25% kans nog best veel...

ik hoop voor je dat het jullie huis overslaat in elk geval djmo!
  woensdag 2 april 2014 @ 00:44:28 #29
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138423242
Voor de ontsteking idd wel maar onvruchtbaarheid is een stuk kleiner.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138425558
O+ Clubsoda. Wat tof dat ze het met elkaar zien zitten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 2 april 2014 @ 14:42:33 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138435498
Hopelijk valt het allemaal mee DJMO. Wel heftig zeg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 april 2014 @ 15:13:28 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138436519
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk valt het allemaal mee DJMO. Wel heftig zeg.
wat vind je er precies heftig aan?? het meest heftigste vind ik toch wel dat er hier mensen _lijken_ te zijn die het belachelijk vinden dat ik niet meteen bij het RIVM aan de telefoon hang om de noodklok te luiden :P

woensdag 2 april 2014 @ 15:17:58 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138436667
Ik vind een uitbraak van een besmettelijke ziekte die in het inentingenpakket zit (dus geen griepje of waterpokken) vrij heftig.

Nou is het woord heftig in deze misschien iets te euh heftig. Maar "vervelend" vind ik dan toch een understatement zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 april 2014 @ 16:04:07 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138438272
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik vind een uitbraak van een besmettelijke ziekte die in het inentingenpakket zit (dus geen griepje of waterpokken) vrij heftig.

Nou is het woord heftig in deze misschien iets te euh heftig. Maar "vervelend" vind ik dan toch een understatement zeg maar.
het is geen dodelijke ziekte, bij het merendeel van de patiënten die het in de kindertijd krijgen, merk je het niet eens (wordt afgedaan als verkoudheid, omdat alleen bovenste luchtweginfectie aanwezig is) en pas na de pubertijd heeft een kwart van de patiënten kans op een eenzijdige teelbalontsteking. Ook bij een dubbelzijdige infectie is de kans op steriliteit nauwelijks aanwezig, zoals ik al via diverse linkjes heb laten zien. Ik persoonlijk snap dan ook niet waarom de bof in het entingpakket zit, maar dat zal wel aan mij liggen.

woensdag 2 april 2014 @ 17:05:34 #35
30252 Soempie
Procreating
pi_138440444
Ik vind tanden of kiezen die doorkomen al heftig.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:17:09 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138440819
Nou DJMO, als jij er niet mee zit dan doe ik dat ook niet ^O^
  woensdag 2 april 2014 @ 18:40:33 #37
30252 Soempie
Procreating
pi_138443266
CS O+ Wat mooi dat M. en Esse zo'n band hebben opgebouwd, dat hij zich bij haar ook zo veilig en vertrouwd voelt.
Kun jij met een gerust hart elke week sporten. :+
  woensdag 2 april 2014 @ 21:30:28 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138451443
Wat fijn dat ze zo goed samen gaan CS! O+

Hier nog meer peuters die last hebben van de zomertijd? Goed, maandag sliep ze uit tot 7 :') maar nu is al 2 dagen zo rond kwart over 6 eruit, maar ligt ze er ook pas in om half 9. En ik vind mijn avond dan een beetje kort. Moet zeggen ik "treed" ook niet echt op hoor en 2 avonden visite die voor half 8 aan komen waaien (man zit in de lappenmand) werkt natuurlijk ook niet mee.
Maar morgenavond moet ze echt uiterlijk 8 uur erin liggen, ik moet naar een wedstrijd.... man kan momenteel dus niet veel.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:40:17 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138454989
Ik merk vooral dat ik zelf moet wennen aan de zomertijd en dat ze er daarom al later in liggen :@

Sowieso is alles later met dit weer: spelen in de zandbak en lekker vies worden dus dan moeten 's avonds 3 kinderen in bad. En dat kan pas na half 7 als mijn man thuis komt dus dan wordt het ook snel half 8 voor ze er in liggen.
pi_138455891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:04 schreef pessie het volgende:
Kuukske leuk! Ik heb zelf gisteren de laatste cursusavond gehad en as maandag examen. Ik heb er zelf echt wel veel van opgestoken (en toffe verbanddingen besteld via de vereniging waar je via de apotheek niet aan kunt komen). Echt een goede cursus! Tip, als je aanvullende verzekerd bent en je haalt je examen kun je het cursusgeld in veel gevallen terugkrijgen van de zorgverzekeraar.
Ah kijk! Bedankt voor de tip.
Die vergoeding wist ik, heel fijn! Dat maakt het nog leuker om te doen ;)
pi_138456168
Lars heeft wel een paar dagen lopen miepen dat het nog licht was om "twintig uur", maar gister heb ik hem er niet meer over gehoord. (En vandaag was het door een etentje zelfs bijna half tien dat ie pas in bed lag, oeps :@)
Hij heeft zich wel als een engeltje gedragen in het restaurant vandaag:

(Het bestek was nogal groot, dus papa hielp mee om z'n gehaktbal te slachten. En een eigen toetje was ook teveel, dus heeft hij van papa's ijs meegesnoept O+ )
pi_138461374
Hier twee spookavonden waarop ze echt niet in slaap kon komen, afgewisseld met engelachtig in slaap vallen tijdens het verhaaltje.
Nou had ze de twee slechte dagen overdag geslapen, dus of ik de zomertijd de schuld kan geven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_138461862
Shandaly wat gezellig zon etentje en wat is Lars ook een knap manneke zeg! (Vind hem op sommige foto's ook wel wat op Jelle lijken ook :P )

Hier geen last van de zomertijd. Zowel baby als peuter niet. Gelukkig.

Hier helaas wel een koortsige peuter. Hij lijkt er verder geen last van te hebben trouwens maar ben maar niet gaan zwemmen. We gaan morgen ook een weekend weg dus zou fijn zijn als ie dan koortsvrij is. Dadelijk even tempen, we liggen voor de gelegenheid nog lekker even in bed tv te kijken ;) ach hij is wel erg levendig.. Momenteel ligt ie te vertellen dat het wel mag als hij z'n benen op m'n hoofd heeft :{
pi_138468717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:30 schreef Susie het volgende:
Wat fijn dat ze zo goed samen gaan CS! O+

Hier nog meer peuters die last hebben van de zomertijd? Goed, maandag sliep ze uit tot 7 :') maar nu is al 2 dagen zo rond kwart over 6 eruit, maar ligt ze er ook pas in om half 9. En ik vind mijn avond dan een beetje kort. Moet zeggen ik "treed" ook niet echt op hoor en 2 avonden visite die voor half 8 aan komen waaien (man zit in de lappenmand) werkt natuurlijk ook niet mee.
Maar morgenavond moet ze echt uiterlijk 8 uur erin liggen, ik moet naar een wedstrijd.... man kan momenteel dus niet veel.
Mijn peuter en jou peuter hebben handen geschud!

2 nachten 7 uur en vanochtend was het weer zoals vroeger...5 voor 6
S' avonds is het meestal half 8 voor dat ze überhaupt naar boven wil en dan mag ik ineens ook niet meer weg...ze wil en moet mijn hand vast houden tot dat ze in slaap valt...

Wel erg lief O+ maar mijn avond is hier ook erg kort door en soms val ik zelfs in slaap :') komt mijn man me om 22.00 vragen of ik misschien mijn pyjama aan wil
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138470485
Ik heb zelf EHBK gedaan en ik vond het zeker nuttig :Y
Vooral het aanleren van een andere manier van denken vond ik heel goed (en dat heb ik helaas al eens in de praktijk mogen brengen toch J met haar voetje klem zat tussen de verwarming)

Leuke foto's Shandaly! Echt knap dat hij het zo goed heeft gedaan O+

Bitterend :D Ja, dat is wel het nadeel van die spookavonden he, dat je eigenlijk geen eigen tijd meer hebt. Ik vind dat persoonlijk vermoeiender dan nachtvoedingen.

Vandaag echt een terrible two :{ Niks is goed en bij het minste of geringste gaat hij finaal uit zijn plaat. In de auto bij het stoplicht "NEEEEEE! Niet stoppen! Rijden!" ( :') ), niet in de auto, niet uit de auto, niet binnen, niet buiten.... echt niks is goed.

Helaas wordt hij met dit soort buien ook ronduit gemeen naar zijn zusjes. Gefrustreerd om zich heen slaan en dan mept hij dus ook gewoon een zusje overhoop. Of hij loopt te zieken en geeft zijn zusjes zijn knuffel en als ze die dan aanpakken dan heeft hij weer een reden om uit zijn plaat te gaan.

En vooral dat vind ik heel moeilijk -O-
Ik snap dat hij gefrustreerd is en zich moet uiten, maar niet richting zijn zusjes :N
  donderdag 3 april 2014 @ 16:26:01 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138473855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Mijn peuter en jou peuter hebben handen geschud!

2 nachten 7 uur en vanochtend was het weer zoals vroeger...5 voor 6
S' avonds is het meestal half 8 voor dat ze überhaupt naar boven wil en dan mag ik ineens ook niet meer weg...ze wil en moet mijn hand vast houden tot dat ze in slaap valt...

Wel erg lief O+ maar mijn avond is hier ook erg kort door en soms val ik zelfs in slaap :') komt mijn man me om 22.00 vragen of ik misschien mijn pyjama aan wil
heb jij die telefoonlijn nog niet gevonden dan? :P

Ik lig er gewoon voor 10 uur in :X

Leuke leeftijd hè? De logica ook: Nee, mama niet licht aan. Doe ik hem uit, om vervolgens het zelf te doen. :? Vermoeiend....

Ik heb haar vanmiddag half 4 wakker gemaakt, toen had ze er 2 uur op zitten. In de hoop dat ze dus vanavond gewoon half 8 mee werkt.... *fingers crossed*
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:00:03 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138497395
DJMO, hoop da jullie het niet krijgen daar, bah :/ (in t algemeen, ziek zijn is nooit leuk :P )

Shandaly, leuke foto's !

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef bitterend het volgende:

Heeft mijn man ook last van, die valt heel vaak bij Cristel in slaap, maar ik laat m altijd liggen, lekker rustig :P

Kyara, hoe is t nu? boze buien weer over?

Ik kan jullie trouwens met trots melden dat mevrouw eindelijk een luier en broek aan wil doen, en ook nog eens aardig luisterd :) (ff afkloppen)

En ze praat 3 woord zinnen, en ze was van de week ineens aan het rollen over de grond (da's nieuw) Dus misscchien had dat er ook wel wat mee te maken? We zullen t nooit weten denk ik :P

Oh en vanavond ga ik lekker naar de kledingbeurs, ff shoppen *O* (Gisteren heb ik een paar uur meegeholpen daar, dus dan mag ik vanavond eerder :s) )

[ Bericht 9% gewijzigd door PureEvil op 04-04-2014 11:24:54 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 april 2014 @ 22:19:07 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138522370
Geert komt uit bed .. "mama, plassen moet ik" dus ik: grote jongen dat je daar zelf wakker voor wordt, goed hoor! (dat hij dan net te laat was en z'n onderbroek nat had maak ik totaal geen punt van!) maar toen kwam het .. ik leg hem terug in bed , een kus (nee mama! eerst een knuffel! }:| ) en dus een knuffel .. en hij had z'n oogjes dicht .. dus ik fluister .. ik hou van je. Fluistert hij terug .. ik ook van jou mama .. O+ toen ik hem vervolgens nog een kus op z'n wang gaf, veegde hij die heel driftig weg ... :{w O+

vrijdag 4 april 2014 @ 22:40:12 #49
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138523399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:19 schreef DJMO het volgende:
Geert komt uit bed .. "mama, plassen moet ik" dus ik: grote jongen dat je daar zelf wakker voor wordt, goed hoor! (dat hij dan net te laat was en z'n onderbroek nat had maak ik totaal geen punt van!) maar toen kwam het .. ik leg hem terug in bed , een kus (nee mama! eerst een knuffel! }:| ) en dus een knuffel .. en hij had z'n oogjes dicht .. dus ik fluister .. ik hou van je. Fluistert hij terug .. ik ook van jou mama .. O+ toen ik hem vervolgens nog een kus op z'n wang gaf, veegde hij die heel driftig weg ... :{w O+
O+ O+
en
_O-
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:44:32 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138523569
Jeej PE, vooruitgang *O*

Aaaah lief DJMO!

Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaat -O- Niet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
pi_138523605
Hier stopt de oudste de kusjes die ze krijgt van Oma, Opa, Mama, Papa of Opoe tegenwoordig in haar zak. Anders waaien ze weg O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:50:25 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138523815
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:45 schreef Tally het volgende:
Hier stopt de oudste de kusjes die ze krijgt van Oma, Opa, Mama, Papa of Opoe tegenwoordig in haar zak. Anders waaien ze weg O+
O+ O+ O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 april 2014 @ 22:53:22 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138523944
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jeej PE, vooruitgang *O*

Aaaah lief DJMO!

Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaat -O- Niet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
ik had vandaag nog twee van dat soort aanvallen :') in de supermarkt omdat meneer z'n eigen uitgekozen tomaatje niet op de band had kunnen leggen (ja, sorry joch, we hebben haast omdat we je broer nog moeten ophalen). Heel het winkelcentrum was getuige van zijn act: "gedraag je alsof je levend gevild word" (ergste moment was nog wel dat hij op een gegeven moment zijn voeten op de grond neer zette, terwijl ik de buggy aan het duwen was, ik voelde de weerstand dus hield meteen op met duwen, maar een omstander vond het nodig om mij er op te wijzen dat ik zijn voetjes bijna brak :') ) en de tweede keer hier thuis in het portiek .. waar dat stuk drama om ging ben ik nog steeds niet achter, maar na een kwartier, en opzettelijk z'n broek nat piesen, was ik het spuugzat, heb hem bij kop en kop gepakt en in z'n kamer neer geplant. Daar heeft hij ruim een half uur zitten huilen uit woede: nee mama, zelf lopen, stoute mama, dus, zelf lopen, stoute mama.

na twintig minuten kwam hij uit zichzelf naar me toe om zich te laten verschonen .. maar mén wat een energie heeft me dat gekost zeg.

vrijdag 4 april 2014 @ 23:31:58 #54
12913 GreatWhiteSilence
pi_138525710
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Kyara het volgende:

Misschien een beetje laat om te zeggen, maar in België zit waterpokken wel in het pakket, en daar reageren ze op de waterpokken hetzelfde als de meesten hier op de bof. (Ahhh, paniek! Zo ongeveer dus ;) ) Door dezelfde redenatie: het zit in het pakket, dus het zal wel erg zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138526466
grappig GreatWhiteSilence!
  vrijdag 4 april 2014 @ 23:48:26 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138526595
Als ik eerlijk ben vind ik waterpokken eigenlijk ook wel heftig als ik de verhalen zo lees.

(Ik vrees met grote vrezen want dan komt hier dan waarschijnlijk meteen x3 :X )
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:10:00 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138532429
Waterpokken zijn stom :( Ik vond het toen ook best heftig ja, arme kindjes, die jeuk enzo en vond het er ook heel akelig uit zien.
pi_138534367
Even een :* voor de dames met dwarse peutertjes. Het is een faaaaase en komt allemaal weer goed. ;) En voor nu is het gewoon allemaal soms even ruk.
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:25:00 #59
30252 Soempie
Procreating
pi_138545488
Kyara :* Beetje herkenbaar ook wel. M. heeft deze week ook opeens van die buien. Heel moeilijk vind ik het. Ook vooral als hij in z'n boosheid en verdriet iets gooit en net J. raakt (gebeurde gister een keer). :X
Wordt gezellig volgende week. :+

Zojuist ook drama bij het naar bed brengen. Hij was aan het rekken en niks wat goed. Toen ik uiteindelijk de deur achter m'n kont dicht had getrokken en de trap weer af ging begon hij onbedaarlijk te huilen. Ik ben kort daarop teruggelopen, heb m'n armen om hem heen geslagen en toen heb ik hem na een poosje gevraagd wat hem zo verdrietig maakte.
Kwam er met veel gesnik, horten en stoten: 'dat mama van M. weggaat uit de kamer.'. Konden we daar even over praten en toen was het alweer goed. Daarna hem laten beloven dat hij morgen tikkertje met me gaat spelen (vond hij maar wat prachtig) en toen kon ik met een dikke kus en knuffel wel de kamer uit. O+

Uiteindelijk toch een goed gevoel erover, terwijl ik in eerste instantie op de trap dacht: :( -O- |:( :X :N :|W :{

Nouja, goed, herkenbaar dus. :*
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:28:36 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_138548418
Hier vanavond nog zoiets liefs. De papa van M. is ruim een week weg voor z'n werk. Gister heb ik hem gefilmd terwijl hij 'KRRRR...OKODIL!' las. Vanavond voor het slapen gaan heb ik M. het boek gegeven en het filmpje aangezet en M. vond het helemaal briljant. Hij sloeg zelf de bladzijden om, zei zinnetjes mee, moest heel hard lachen om de gekke bekken van z'n papa en aan het eind kreeg de iPad een kusje. O+
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:56:30 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138549712
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jeej PE, vooruitgang *O*

Aaaah lief DJMO!

Ik heb dat hier natuurlijk ook wel gehad en nog steeds. Drie dagen per week zijn hier naast Lientje twee dreumesvriendjes of een dreumes en babyvriendje.

Dat gaat heel vaak steeds beter, nu de kleintjes zo 17 maanden zijn gaan ze met elkaar spelen, samen blokjes stapelen ipv een stapelen en de kleinste het omgooien.

Wat ik hier ook veel doe is Lientje aan tafel met knutselspul, puzzels, spelletjes, nou ja wat op tafel kan en waar ze dan rustig mee kan spelen.
Beugel van de Tripp-Trapp af, dan kan ie ook zelf die rust opzoeken.

Kleintjes ook zo nu en dan aan tafel als zij op de grond speelt met bijv de treinbaan of een blokkenbouwwerk.
Dan laat ik de kleintjes fruit eten, kleuren met bijenwaskrijtjes of met klei spelen oid of met een theeserviesje, ook zo'n succes.

Wellicht willen de meiden ook buiten in de box spelen ipv bij M in de zandbak. Het zou ook kunnen dat door een week of twee meer 'ruimte' voor hem, hij weer tot rust komt. Hier ging het altijd op en af met die buien.
Het is helemaal niet gemakkelijk, jezelf zo in de weg zitten en dat het dan allemaal nog meer tegenzit door ukken om je heen.

Ik merk nu (Lientje is nu 22 maanden), dat het sinds een maand of twee weer echt afgenomen is. Ze kan heel goed communiceren en dat helpt.
Ik probeer ook altijd erg het gevoel te benoemen en haar bij me te nemen (waarom heb je verdriet) (waarom ben je boos) (wat wil er niet) en uitgelegd dat ik haar alleen kan helpen/begrijpen als ze met me praat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 05-04-2014 21:12:01 ]
  zondag 6 april 2014 @ 09:01:35 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138561114
Hier de oorzaak voor de drama's gevonden (gedeeltelijk dan, want blijft peuter natuurlijk :P ) de laatste 2 kiezen komen door, beide kanten onderkant. Fijn. :(

Ik dacht dat lientje al ouder was Juud? Of ben ik in de war?
pi_138561126
Ze is ook ouder Susie, kijk maar naar de ondertitel. Ik denk dat ze 34 maanden is.

Mijn peuter wilde gisteren geen luier meer aan voor het slapen. En is tijdens zijn middagdutje en vannacht droog gebleven. *O*
  zondag 6 april 2014 @ 09:05:25 #64
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138561136
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:01 schreef Susie het volgende:
Hier de oorzaak voor de drama's gevonden (gedeeltelijk dan, want blijft peuter natuurlijk :P ) de laatste 2 kiezen komen door, beide kanten onderkant. Fijn. :(

Ik dacht dat lientje al ouder was Juud? Of ben ik in de war?
:D Slaaptekort.... ja idd 34 maanden dus.
  zondag 6 april 2014 @ 09:53:30 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138561586
Ik zie geen ondertitels op mobiel, dacht al dat ik slaap tekort had! :D

Wat goed zeg! En dan ook nog de hele nacht droog! *O*
pi_138562005
Wij zitten bij de film. Ean vindt het wel een beetje spannend.
pi_138562130
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:53 schreef Susie het volgende:
Ik zie geen ondertitels op mobiel, dacht al dat ik slaap tekort had! :D

Wat goed zeg! En dan ook nog de hele nacht droog! *O*
Ik heb hem nog twee keer wakker gemaakt gisteravond, en even laten plassen. En vanmorgen was hij om 6 uur wakker en wilde hij gelijk naar de wc.

fr, veel plezier bij de film!
pi_138562482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:48 schreef Kyara het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik waterpokken eigenlijk ook wel heftig als ik de verhalen zo lees.

(Ik vrees met grote vrezen want dan komt hier dan waarschijnlijk meteen x3 :X )
Ik vond het ook wel heftig met die hoge koorts en een paar ontstoken pokken.
Maar ik zou er ook niet achter staan om maar overal voor ingeënt te worden.
Ze kwamen hier trouwens niet tegelijk. De ene was klaar toen kwamen de pokken bij de andere.
  zondag 6 april 2014 @ 12:22:51 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138564621
Het grote avontuur van Pim en Pom.
Echt een enorme aanrader voor de oudere peuters!
Ol heeft genoten!
Super leuk opgezet ook die kinderbios met clowns en kleurplaten en een hapje en een drankje.
O spotte heel knap in de film Pluk en Aagje, Langhors, de krullevaar, vader Stamper en Jip & Janneke.
Zo leuk om te zien vond ik dat, die herkenning.

Enige jammere waren de ouders die meenden ook hun jongere dreumesen mee te kunnen nemen zodat er geen oppas nodig is blijkbaar. Die huilden er regelmatig doorheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 06-04-2014 12:46:10 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 6 april 2014 @ 12:26:20 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138564700
Oh, goed om te lezen, Soneal spotte de poster van Pim en Pom ook bij de bioscoop (heel hoog), wij hadden wat moeite hem te vinden, maar ik begrijp dat we er prima met hem naartoe kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 april 2014 @ 12:30:37 #71
244125 laziness
pi_138564866
Zitvlees is de enige benodigheid :P
O trok het net. Toen hij begon te rommelen was het afgelopen. Het begrip was bij O ruim aanwezig dus dat lijkt me voor Soneal al helemaal geen probleem.
  zondag 6 april 2014 @ 12:59:42 #72
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138565766
Hoe lang duurde het? En denk je dat het met 2,5 ook al kan?
Oude (on)bekende.
  zondag 6 april 2014 @ 13:06:21 #73
244125 laziness
pi_138565961
Dat verschilt echt per kind. Dat is je eigen kind inschatten of ie kan blijven zitten. Of ie thuis het geduld al heeft een uurtje film(pjes) te kijken.
Het verhaal is simpel genoeg.
Het duurde van 10.30uur tot ongeveer 11.50uur.
pi_138566736
Hier was het geen succes. -O-
pi_138566788
Ik ga het morgen proberen. Ik ben benieuwd!
  zondag 6 april 2014 @ 14:03:33 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138567885
Ik denk dat het voor Lientje ook nog te lang zou zijn, die kan thuis best een filmpje kijken, maar vooral als ze moe is. Als ze energie genoeg heeft dan staat ze na 25-30 minuten op om wat te gaan spelen.

Jammer idd dat mensen dan ook kleine kinderen meenemen, storend lijkt me dat. Ik zou het juist zien als een uitje wat ik dan alleen met peuter doe, de kleinste blijft dan fijn thuis bij papa.
  zondag 6 april 2014 @ 16:17:29 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138574268
Dat is dan best een lange film.....

Heb trouwens lekker verkocht op de kledingbeurs, ruimt mooi op zo *O*

Wat goed zeg, laiveneer! *O*

[ Bericht 24% gewijzigd door PureEvil op 06-04-2014 21:58:56 ]
pi_138575751
Hier was het een enorm succes! Anne heeft 70 min. gebiologeerd zitten kijken. Ze heeft gelachen en gehuild (want ze vond het zo zielig dat Pom alleen was O+). Ook bij ons helaas huilende dreumesen. Ik zou de film aanraden vanaf 3 jaar of als je kind al eerder bijzonder goed zitvlees heeft.
pi_138582422
l'tiekje wat knap van het droog blijven.
Tegen mijn ouders vertelde ean wel waar de film overging en dat ze het wel leuk vond. Nou na 30min vond ze de film eng worden en wilde ze eigenlijk naar huis, dit bleef ze elke 10 min wel even herhalen, Zachtjes en niet huilend. Ze zat eerst netjes op d'r stoel met een zitverhoging maar die stoel kantelde iets dus daar wilde ze niet meer op zitten.

Ik twijfel nog of we 18 mei naar dora en Diego gaan. Die kent ze helaas beter dan de personages van vandaag.
pi_138587701
Waar zijn Dora en Diego op 18 mei?
pi_138587863
In de pathe.
  zondag 6 april 2014 @ 21:54:43 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138590227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:28 schreef Soempie het volgende:
Hier vanavond nog zoiets liefs. De papa van M. is ruim een week weg voor z'n werk. Gister heb ik hem gefilmd terwijl hij 'KRRRR...OKODIL!' las. Vanavond voor het slapen gaan heb ik M. het boek gegeven en het filmpje aangezet en M. vond het helemaal briljant. Hij sloeg zelf de bladzijden om, zei zinnetjes mee, moest heel hard lachen om de gekke bekken van z'n papa en aan het eind kreeg de iPad een kusje. O+
Aaaaah, wat lief! O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:56 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik heb dat hier natuurlijk ook wel gehad en nog steeds. Drie dagen per week zijn hier naast Lientje twee dreumesvriendjes of een dreumes en babyvriendje.

Dat gaat heel vaak steeds beter, nu de kleintjes zo 17 maanden zijn gaan ze met elkaar spelen, samen blokjes stapelen ipv een stapelen en de kleinste het omgooien.

Wat ik hier ook veel doe is Lientje aan tafel met knutselspul, puzzels, spelletjes, nou ja wat op tafel kan en waar ze dan rustig mee kan spelen.
Beugel van de Tripp-Trapp af, dan kan ie ook zelf die rust opzoeken.

Kleintjes ook zo nu en dan aan tafel als zij op de grond speelt met bijv de treinbaan of een blokkenbouwwerk.
Dan laat ik de kleintjes fruit eten, kleuren met bijenwaskrijtjes of met klei spelen oid of met een theeserviesje, ook zo'n succes.

Wellicht willen de meiden ook buiten in de box spelen ipv bij M in de zandbak. Het zou ook kunnen dat door een week of twee meer 'ruimte' voor hem, hij weer tot rust komt. Hier ging het altijd op en af met die buien.
Het is helemaal niet gemakkelijk, jezelf zo in de weg zitten en dat het dan allemaal nog meer tegenzit door ukken om je heen.

Ik merk nu (Lientje is nu 22 maanden), dat het sinds een maand of twee weer echt afgenomen is. Ze kan heel goed communiceren en dat helpt.
Ik probeer ook altijd erg het gevoel te benoemen en haar bij me te nemen (waarom heb je verdriet) (waarom ben je boos) (wat wil er niet) en uitgelegd dat ik haar alleen kan helpen/begrijpen als ze met me praat.
Bedankt voor deze tips. Hier kan ik zeker wat mee :Y

:*

sowieso is de herkenning fijn, want er zijn natuurlijk niet heel veel gezinnen met zo weinig leeftijdsverschil tussen de kinderen

quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:46 schreef Troeta het volgende:
Ze kwamen hier trouwens niet tegelijk. De ene was klaar toen kwamen de pokken bij de andere.
Hmmm, dat lijkt me dan ook weer pittig. Sowieso is het met een ziek meestal wel 1-op-1 aandacht en zodra je meer dan 1 kind hebt, kon je dan al in de problemen.

Lazi, fijn dat de film zo'n succes was. Leuk gedaan inderdaad en leuke foto's weer :)

Jammer FR dat het bij jullie geen succes was.

Veel plezier morgen Tally!

Wel grappig die verschillen. M is een echte tv junk (helaas :@ ) maar ik weet niet of hij ook zo geconcentreerd zou kunnen kijken in een andere omgeving. Maar wij gaan eerst wel eens een theatervoorstelling proberen. als ik iets geschiktst in de buurt vind tenminste
  zondag 6 april 2014 @ 21:59:44 #83
259886 pessie
pi_138590505
Wat goed laiv!

Klinkt gezellig die film O+ Nathan is een tijdje terug met zijn vader naar planes geweest. Ik denk dus dat hij dit wat zitvlees betreft wel zou volhouden. Even kijken wanneer hij speelt.
pi_138591266
Mag ik even een *O* voor mijn op de wc/pot plassende meisje *O*
Ze doet het echt goed! Steeds vaker zegt ze dat ze naar de wc moet en is ze de hele dag droog. Ik ben echt trots en dat net voor haar derde verjaardag!
  zondag 6 april 2014 @ 22:18:26 #85
259886 pessie
pi_138591675
*O* tally! Super zeg!
  zondag 6 april 2014 @ 22:44:25 #86
244125 laziness
pi_138593291
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:20 schreef Fannetje het volgende:
Waar zijn Dora en Diego op 18 mei?
Ze deelden bij ons kaartjes uit voor de volgende kleuterbios
Drie nooit eerder vertoonde Dora en Bubble guppies afleveringen.
Ik heb daar zelf totaal geen zin dus sla even over :@
  zondag 6 april 2014 @ 22:51:11 #87
244125 laziness
pi_138593609
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
l'tiekje wat knap van het droog blijven.
Tegen mijn ouders vertelde ean wel waar de film overging en dat ze het wel leuk vond. Nou na 30min vond ze de film eng worden en wilde ze eigenlijk naar huis, dit bleef ze elke 10 min wel even herhalen, Zachtjes en niet huilend. Ze zat eerst netjes op d'r stoel met een zitverhoging maar die stoel kantelde iets dus daar wilde ze niet meer op zitten.

Ik twijfel nog of we 18 mei naar dora en Diego gaan. Die kent ze helaas beter dan de personages van vandaag.
Ik vind dit nog heel erg aardig hoor qua gedrag etc.
Dat eng is niet prettig voor haar als ervaring dus daarom zou ik het even laten rusten nu zo'n uitje en niet heel snel weer doen maar voor de rest is wat jij omschrijft heel erg keurig gedrag van d'r.
De meeste kinderen werden gewoon ronduit vervelend en ouders lieten ze staan, rennen, krijsen etc :X
Op basis van wat je nu beschrijft zou ik zeggen dat het best redelijk is gegaan.
Als ze het niet eng had gevonden was het waarschijnlijk hartstikke goed verlopen.
pi_138602925
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef laziness het volgende:
Het grote avontuur van Pim en Pom.
Echt een enorme aanrader voor de oudere peuters!
Ol heeft genoten!
Super leuk opgezet ook die kinderbios met clowns en kleurplaten en een hapje en een drankje.
O spotte heel knap in de film Pluk en Aagje, Langhors, de krullevaar, vader Stamper en Jip & Janneke.
Zo leuk om te zien vond ik dat, die herkenning.

Enige jammere waren de ouders die meenden ook hun jongere dreumesen mee te kunnen nemen zodat er geen oppas nodig is blijkbaar. Die huilden er regelmatig doorheen.

[ link | afbeelding ]
Wij hebben de meisjesversie van dat shirt O+
  maandag 7 april 2014 @ 10:45:48 #89
244125 laziness
pi_138603459
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij hebben de meisjesversie van dat shirt O+
De roze, die is ook leuk!

Ik had het shirt eerder ook al maar vond hem zo leuk dat ik 'm in de uitverkoop nog een keer heb gekocht :@
pi_138606682
Even pauze nu tijdens de film maarze doet het echt goed. Zit aandachtig naar de film te kijken. Dit kunnen we vaker doen *O*
  maandag 7 april 2014 @ 12:49:46 #91
244125 laziness
pi_138606760
Hier hadden we helemaal geen pauze!
  maandag 7 april 2014 @ 12:57:18 #92
259886 pessie
pi_138607040
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef laziness het volgende:
Hier hadden we helemaal geen pauze!
Wij gaan speciaal naar een andere bioscoop vanwege wel pauze als we met Nathan gaan. Die heeft na 3 kwartier wel een paar rondjes rennen nodig :P :@
  maandag 7 april 2014 @ 13:06:02 #93
244125 laziness
pi_138607383
Hier is alles Pathé in de stad en zij doen nergens meer aan pauze volgens mij. 70 minuten lang ging net. Een disneyfilm van langer zou daardoor nog niet gaan inderdaad.
  maandag 7 april 2014 @ 13:11:19 #94
244125 laziness
pi_138607599
Zijn bij jullie trouwens de disneyfilms etc nog gewoon in 2D? Hier zijn alle kinderfilms enkel in 3D de laatste tijd dus het zou niet eens een optie zijn om te gaan aangezien dat niet goed is. Ik vind dat echt heel erg stom dat ze het zo promoten bij de jongere kinderen en geen enkele andere optie meer bieden -O-
Leuk joh drie Pathé's in de stad.

[ Bericht 4% gewijzigd door laziness op 07-04-2014 13:18:59 ]
  maandag 7 april 2014 @ 13:42:49 #95
259886 pessie
pi_138608867
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:11 schreef laziness het volgende:
Zijn bij jullie trouwens de disneyfilms etc nog gewoon in 2D? Hier zijn alle kinderfilms enkel in 3D de laatste tijd dus het zou niet eens een optie zijn om te gaan aangezien dat niet goed is. Ik vind dat echt heel erg stom dat ze het zo promoten bij de jongere kinderen en geen enkele andere optie meer bieden -O-
Ben ik nu wel even blij dat we in Groningen achterlopen :@ hier is alles in zowel 2D als 3D te zien. De Wolff bioscoop heeft pauzes, Pathé idd niet.
  maandag 7 april 2014 @ 13:49:21 #96
30252 Soempie
Procreating
pi_138609071
Wij bezoeken meestal de bios in Antwerpen en daar heb je nog keus uit verschillende versies en wel of niet 3D. Maargoed, geen Pim en Pom daar. M. Is er ook net wat te jong voor. Die herkent dan alleen Pluk en Jip en Janneke (laatste is hij nu helemaal gek van, Van Pluk vindt hij alleen z'n poster met het kraanwagentje erop leuk). Lijkt me zo leuk, naar de bios samen. Een hele beleving voor die ukken, natuurlijk.

Ik zou zo graag naar de Gruffalo, Dikkie Dik of zoiets in het theater gaan. Maar dit seizoen was er niet echt iets wat ik geschikt vond.
pi_138609526
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:11 schreef laziness het volgende:
Die hebben toch nog wel 2d?
Althans wij zijn gisteren naar de lego film geweest en die was 2d (oké, de meeste voorstellingen wel 3d).
pi_138609559
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:06 schreef laziness het volgende:
Hier is alles Pathé in de stad en zij doen nergens meer aan pauze volgens mij. 70 minuten lang ging net. Een disneyfilm van langer zou daardoor nog niet gaan inderdaad.
Zoetermeer heeft wel pauze :) (en gratis parkeren...)
pi_138609871
Hier de pathé in Utrecht en daar deden ze een pauze. Gelukkig want ze moest plassen. Op de wc! *O*
  maandag 7 april 2014 @ 14:28:37 #100
244125 laziness
pi_138610494
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 14:02 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Die hebben toch nog wel 2d?
Althans wij zijn gisteren naar de lego film geweest en die was 2d (oké, de meeste voorstellingen wel 3d).
Als je bij het aanbod van woensdagmiddag kijkt is alles 3D -O-

Zoetermeer is een goede tip!
pi_138618538
Wat zonde van de huilende dreumessen tijdens de film. Ik heb bij de Nijntje film ook een baby van een maand of 9 gezien vorig jaar. En die ouders hemel en aarde bewegen om het kind op zijn plekje en stil te houden. 8)7 Ik snap niet dat mensen denken daar hun kleine baby een plezier mee te doen. En als er dan nog een peuter bij was zou ik het misschien nog enigszins kunnen begrijpen, maar dit geval was echt alleen een mama met baby. :?

Wel heel leuk dat het bij de meeste van jullie kindjes zo in de smaak viel. Ik ga kijken of de film binnenkort in het theater hier in het dorp gaat draaien, want L. gaat dat echt leuk vinden.

Tally wat knap van je meisje! Hopen dat dit begin is van het einde van de luiers. *O*

Ik heb nog een filmpje van net van L. met S. op schoot. Zo kan ze dus echt zomaar een uur met hem of T. zitten. En dan houdt ze zo enorm schattig zijn handje vast. O+ Wat ben ik toch trots op onze kleine meid.

Morgen gaat L. afscheid nemen op het KDV. Einde van een tijdperk.
:{ Ik ben er nog niet aan toe geloof ik. :') Ze heeft zelf haar traktatie uitgezocht op een website met gezonde traktaties.De middag hebben we dus flink nuttig besteed, want de traktatie is af en ik vind de dikkie dik mandarijnen echt tof geworden. :Y

pi_138618946
Ze heeft nog wel een luier om maar wil er niet meer in plassen :')
Op momenten dat het even niet kan zoals vanmiddag toen de film alweer begonnen was of toen we in de stad liepen zeg ik: plas maar even in je luier en dan zegt ze: nee mama dat moet op de wc!!!
pi_138627865
Nikki mooi gemaakt.
Tally knap van je dame.
Ean wilde zonder luier naar bed. Oké dat wordt er uitgaan vannacht gok ik. Volgens mij vond ze het zelf ook spannend want echt slapen wilde ze niet. Ze heeft tig keer d'r oma gebeld met haar telefoon en op een gegeven moment hoorde ik. Mama ikke oppuh staan. Ikke wakker. Ikke hoevuh niet te slapen. Opmoijn verweer dat het toch echt slaaptijd was kreeg ik als antwoord ikke papa, mama slaapkamer.
  maandag 7 april 2014 @ 22:11:14 #104
259886 pessie
pi_138631607
Mooi zeg Nikki!
En hoe lief dat ze zo met haar broertje op schoot zit O+

FR, spannend! Bij ons ging het meteen goed, we hebben Nathan trouwens nooit wakker gemaakt om te plassen voordat wij naar bed gingen. In totaal in ruim een jaar tijd misschien 10x een nat bed gehad.
pi_138633850
Even heel emo. Datzelfde meisje liet 3 jaar geleden om 0:00 mijn vliezen breken en werd om 1:28 geboren. Over een uurtje ze jarig O+
pi_138634720
Deelden ze gratis kaartjes uit laziness?
Ik kom nog wel vaak de gewone films tegen hoor, wij zijn nog nooit naar een 3-d film geweest met Mex. Is ook erg stom 3d voor kinderen....en ik vind het zelf ook niet echt leuk.
pi_138637186
Tally gefeliciteerd *O*
pi_138638696
Tally gefeliciteerd! *O*
pi_138639044
Dank jullie wel O+ Ze ligt nog lekker te slapen O+
Allemaal nog trouwens behalve ik :')
pi_138639577
Gefeliciteerd Tally! :)
3 alweer! :o
pi_138640141
Gefeliciteerd Tally, 3 jaar oud!

Mijn eigen ventje is dus ook al bijna 3.... }:|
pi_138640242
Wij zijn vorig jaar hier in het cultureelcentrum naar de 'bioscoop' geweest. En hebben daar filmpjes van Nijntje gekeken (draaide elke dag wel iets voor de kleintjes) maar had toen (bijna twee) nog geen zitvlees :P eerst even, toen nog even met koekje om hem stil te houden, toen rende die rond en daarna nog even zitten, en zijn we op een gegeven moment maar gegaan. Terwijl hij thuis erg goed stil kan zitten voor de tv. Denk dat het nog wat te overweldigend was. Deze zomer misschien nog eens proberen.

Hier een weekend weg er op zitten (eerste weekend weg met baby ook O+ )
Tjonge dat liep wel even anders als gedacht. Vrijdag op zaterdag bijna de hele nacht wakker gelegen van een huilende en krijsende Jelle. Als ik vroeg wat er was was hij alleen maar wat aan het wouwelen.. Leek ook niet echt wakker te worden. Paracetamol wou hij eigenlijk niet, toch gegeven maar leek niet te helpen. Was zo raar dat ie zo aan het ijlen was.. Uiteindelijk werd ie om Vijf uur echt wakker en kwam er uit dat z'n oor pijn deed (had al zon vermoeden) dus na een hele nacht bijna de hele nacht wakker te zijn geweest maar even naar de huisartsenpost gegaan.. Fikse dubbele oorontsteking :'(
Ocherm menneke.. Antibiotica gehad ook, die hielp gelukkig wel snel want hij heeft gelukkig het hele weekend nog lekker gespeeld (en geslapen s nachts ook weer). Zelfs zondag toch nog naar Plopsaland geweest, daar vroeg hij zelf nog naar s ochtends en hij leek zich goed te voelen. Tja afspraak is afspraak he?! En daar heeft hij zich ook geweldig vermaakt O+ (Alleen wat eerder opgebrand dan anders, like duh)

Pff moest even m'n verhaal kwijt hoor ;) men wat voel je je machteloos als ouder als je kind zon pijn heeft..
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:12:54 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138640343
Gefeliciteerd Tally ! *O* *O* *O*

Aj Hillie...Pijnlijk :/ En lastig als je niet weet wat er is 's nachts....
Gelukkig toch nog een fijn weekend gehad, leuk hoor :) ^O^

Leuke traktatie Nikki !
pi_138640444
tally gefeliciteerd
Hillie je arme ventje.

Net na het posten van mijn post gisteren riep ean dat ze moest plassen. Helaas was ook haar onderbroek en pyjamabroek nat. En toen ik naar haar kamer liep ook haar bed en dekbedovertrek. Ze wilde toen toch wel een luier aan. Daarna nog protest dat ze onder de poes wilde blijven slapen, en de streepjes niet mooi waren.
Daarna ging ze lief slapen en barstte hier de regen los, daarmee verdween ook mijn zicht om vanmorgen wel weer terug te zijn maar nu heb ik wel hoofdpijn.
pi_138640914
Hillie wat sneu. Gelukkig heeft hij toch nog genoten van jullie bezoekje aan Plopsaland. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.

FR je zicht weg? Hoe kan dat? Het klinkt heel eng.

Ik heb net L voor de laatste keer naar het KDV gebracht. De juffies waren helemaal in mineurstemming. L heeft gisteren zelf de traktatie voor de juffen uitgezocht. Ik vroeg wat de juffies leuk zouden vinden en L zei zonder nadenken: "chocolade". Dus we hebben een mini dienblad bij de Action gehaald en die gevuld met allerlei mini twixen, marsen enzo. L is er helemaal blij mee, de juffen hopelijk ook. En dan breekt voor ons bijna een nieuw tijdperk aan, de basisschool. En donderdag gelijk op schoolreisje, ik ben er nog niet aan toe en moet er echt nog even aan wennen. Mijn kleine lieve meisje wordt groohoot. :'( O+ :'(
pi_138640925
Dank jullie wel O+
Van

Naar
pi_138640951
@nikki migraine maar dan zonder hoofdpijn die heb ik alleen nu. Gelukkig niet meer zo erg en zolang ik niet buk of rare bewegingen maak gaat het wel. Leuke uitdaging met Ean en Sac thuis.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:47:35 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138641088
Neehee, auto is van jou!
Nee M, je bedoelt dan de auto "van mij" is
M denkt even
Nee, auto is van Mitas!

*zucht*
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:50:45 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138641171
Wat een leke traktaties.Nikki! En wat een dubbele dag vandaag.

Tally gefeliciteerd! Mooie foto's O+

HB, beterschap. Klinkt heel naar. Fijn dat plopsa leuk was.
pi_138641483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:47 schreef Kyara het volgende:
Neehee, auto is van jou!
Nee M, je bedoelt dan de auto "van mij" is
M denkt even
Nee, auto is van Mitas!

*zucht*
Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen! :( " Hij gebruikte ook tijden de goede werkwoordsvervoegingen ("Mita is") maar zit nu in een gekke overgangsfase waarin hij dingen als "Mita ben tlaaaaaar" zegt O+

Gisteren kwam ik thuis en toen lag er een blocnote in de tuin :? Bleek dat M bloemen had geplukt met oma, maar ook bolletjes in de tuin had geplant. Daarna had hij een tekening voor me gemaakt, en toen had mijn moeder gezegd: "leg de tekening maar bij de bloemen" waarop M naar buiten huppelde en de blocnote in de border kwakte :') O+

Gefeliciteerd met je meisje Tally! Wat een plaatje! O+

En Nikki ook, een heuse pkleuter alweer! En wat zijn je traktaties mooi! :o (wij hadden mandarijnengoudvissen maar mijn afwerkingsniveau is toch wat meer beneden de maat.... :@ ) En wat is ze lief met haar broertje O+
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:07:23 #121
259886 pessie
pi_138641582
tally van harte gefeliciteerd! 3 alweer!!!

Nikki, L is ook alweer bijna jarig! Wij hebben gewoon samen gepost in Z&G en straks gaat jouw meisje al naar school!

FR, rot van je hoofdpijn en migraine. Sterkte vandaag.
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:08:32 #122
244125 laziness
pi_138641607
Gefeliciteerd met je oudste Tally!
pi_138642202
Tally gefeliciteerd! En een mooie traktatie heb je gemaakt ook!
En spannend Nikki de oudste al zo snel mee op schoolreis!

Ferrari, beterschap, dat lijkt me wel naar migraine
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:49:55 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138659669
Tally gefeliciteerd! *O* En wat een krullen!

Een grote stap voor je kleine meid Nikki... :*
  woensdag 9 april 2014 @ 08:27:44 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138680163
Hallo!

Vandaag is mijn kleine man 2 jaar. Hij is vrolijk, opgewekt, vriendelijk, voor weinig dingen bang.
Hij zingt, danst, springt (met 2 voetjes los!), kletst, speelt, bouwt, geeft kusjes...
Hij spuugt, krijst, gilt, slaat en zegt 'nee' op alles...
Kortom een echte peuter O+

Vrijdag mag hij starten op de psz en hij kan niet wachten :D
  woensdag 9 april 2014 @ 09:00:13 #126
244125 laziness
pi_138680626
Gefeliciteerd met L. Asy *O*

Ik kwam er achter dat Olivier op het kdv al maanden blijkt te kunnen steppen. Ik denk echt dat de loopfiets bij heeft gedragen aan dit goede evenwichtsgevoel.
Ook is hij heel erg bezig met letters en getallen herkennen en schrijven. Hij gaat zo hard!
  woensdag 9 april 2014 @ 09:44:45 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138681450
Gefeliciteerd Asy! *O*
  woensdag 9 april 2014 @ 09:45:28 #128
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138681467
Gefeliciteerd Asy *O* *O* *O*
pi_138688921
Asy gefeliciteerd met je peuter! *O* *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 17:38:28 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138695993
feli Asy!

ik wordt echt knettergek van mijn peuter. Hij trekt het ikke doen echt door tot in het extreme. Vanmiddag was ik in de keuken bezig, en het filter van het koffiezetapparaat stond nog open. Dus hij zegt: kijk mama open?!? ik zeg: goed gezien jochie, en doe hem dicht. Meneer word driftig, krijst, ikkuh dicht doen, grijpt vervolgens een krukje om het koffie filter open te rukken en hem zelf weer dicht te doen.

Het gebeurde zo snel dat ik niet eens in kón grijpen, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam stoppen?? ik ben echt ten einde raad.

woensdag 9 april 2014 @ 17:57:25 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138696604
Gefeliciteerd Asy *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:38 schreef DJMO het volgende:
feli Asy!

ik wordt echt knettergek van mijn peuter. Hij trekt het ikke doen echt door tot in het extreme. Vanmiddag was ik in de keuken bezig, en het filter van het koffiezetapparaat stond nog open. Dus hij zegt: kijk mama open?!? ik zeg: goed gezien jochie, en doe hem dicht. Meneer word driftig, krijst, ikkuh dicht doen, grijpt vervolgens een krukje om het koffie filter open te rukken en hem zelf weer dicht te doen.

Het gebeurde zo snel dat ik niet eens in kón grijpen, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam stoppen?? ik ben echt ten einde raad.
Haha Bitterend, dat is niet te stoppen. _O-
Tenminste hier niet :N
Hier altijd een ongelooflijk groot drama als hij het koffieapparaat 's ochtends niet aan mag zetten
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 18:03:46 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138696770
Bitterend?? Ik geloof niet dat ik zo heet .. volgens mij heb jij vanmorgen geen koffie op :+

woensdag 9 april 2014 @ 18:06:06 #133
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138696833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:03 schreef DJMO het volgende:
Bitterend?? Ik geloof niet dat ik zo heet .. volgens mij heb jij vanmorgen geen koffie op :+
Whahahahhaaa :@ _O- sorry DJMO.

Maarre soms heb ik geen geduld voor "zelluf doen" en doe IK het gewoon zelluf :+
Dat veroorzaakt wel een ongeloofelijke driftbui, die probeer ik maar te negeren maar zeg wel heel "pedagogisch verantwoord" ;) ik snap dat je boos bent maar je kan niet altijd alles zelluf doen.
Tsja ik ben ook niet perfect ;)
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 18:06:13 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138696839
En dit was maar een klein voorbeeld. Het gaat met alles zo .. vanmiddag nog met één stukje was buitenhangen. Twintig minuten drama gehad omdat hij de knijpers er niet op mocht doen (terwijl ik nóóit was ophang, alles gaat hier in de droger) .. het is gewoon echt een machtsstrijd, HIJ wil de baas zijn en dingen doen , bepalen, en het maakt niet uit in wat.

woensdag 9 april 2014 @ 18:16:25 #135
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138697102
Ja hier ook een dominantje aanwezig, soms zit ik op de bank, komt hij mijn benen "goed leggen" en zo zou ik dan moeten zitten. |:( Ik snap niet hoe hij erop komt.
En boos als ik dat dan niet doe.
Met huishoudelijke dingen die ik gewoon zelf wil doen omdat het dan tenminste opschiet, geef ik bijvoorbeeld een deel van de wasknijpers aan hem en de rest doe ik zelf.
Ook met was opvouwen, ik geef hem een stapel waarmee hij kan klooien ;)
Dat werkt meestal wel, al probeert hij natuurlijk regelmatig weer mijn ding te doen, maar dat spreek ik dan "ferm" tegen van, nee daar zijn jouw knijpers/was

Maar hij kan zo dwars zijn, bijvoorbeeld nu net, hij zit te kleuren met stiften en roept dit is blauw. Nee zeg ik dan dat is zwart. Nou roepen dat hij dan doet "neeeeeeeeee dat is blauw" en blijven volhouden hé ;( en blijven herhalen totdat ik geen blauw meer kan horen :+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 9 april 2014 @ 19:04:48 #136
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138698608
En toen dacht ik dat ik zo'n vreselijke eigenwijze dram peuter had... ik vind het zeeeeeeer fijn te lezen dat er meerdere zijn, dacht al dat het aan mij lag ;) :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 19:11:35 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138698898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:04 schreef Susie het volgende:
En toen dacht ik dat ik zo'n vreselijke eigenwijze dram peuter had... ik vind het zeeeeeeer fijn te lezen dat er meerdere zijn, dacht al dat het aan mij lag ;) :P
een paar dagen terug bij de appie. ik had meneer een tomaat beloofd, hij mocht hem zelfs zelf uitkiezen en in het mandje leggen van me (!), en op naar de kassa. Ik m'n boodschappen inclusief tomaat op de band gemikt want haast om kleuter op te halen. Ik was nog niet aan de beurt of meneer begint te krijsen en janken "ikkuh maat op band legguh!! stoute mama! en dat bleef hij herhalen tot ik buiten was, waar hij nog hysterischer werd en zichzelf zowat uit de wagen gooide. Toen heb ik 'm dus ook met de schouderbandjes in de buggy vastgezet om erger te voorkomen en uiteindelijk viel hij op het schoolplein in slaap. Op naar huis, zonder kleuter want die mocht gaan eten bij de oma van een vriendinnetje, dus ik geert laten slapen en wat foto's gemaakt van spullen uit de kelder die weg moeten.ik klaar, wil geert wakker maken, en hij is wakker en gaat gewoon verder met krijsen waar hij was gebleven toen hij in slaap gevallen was. Na tien minuten bij kop en kont gepakt, naar boven gesjouwd en in Jan z'n kamer gezet. (meer ruimte :P ) hij heeft een half uur lopen krijsen en opzettelijk z'n broek nat gepiest voor hij voldoende kalm was om om een schone broek te komen vragen want .. mama broek nat ;(

woensdag 9 april 2014 @ 20:12:05 #138
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138701392
Jeejemina die Geert kan er ook wat van, zelfs na zijn slaap nog doorgaan. :o

Ik had vroeger voordat ik een kind had zo'n ideaalbeeld dat 's avonds bij het naar bed brengen je kindje lekker onder zijn dekbedje ging liggen en ik "lieftallig" een verhaaltje of twee voorlas.
De werkelijkheid is helaas wat anders, Rayen staat al springend als een die-hard adhd-er te springen in zijn spijlenbedje, roepend om de koning of olifant, naar gelang waar het verhaaltje over gaat.
Dus mijn "romantisch voorleesbeeld" is ook aan gruzelementen :+

Daarna weigert hij pertinent elke avond om onder de dekens te gaan liggen, da's ook een verhaal waar mijn geduld ten einde is.

Maar verder is ie wel lief hoorrrrrrrr :+ O+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 9 april 2014 @ 20:52:04 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138703392
Hier stond Anouk ook te springen in d'r bed....toen was het krak :X _O-
pi_138703991
Oeps Susie.....

Sofie was ook altijd druk met naar bed gaan. Maar tegenwoordig zit ze op schoot als ik voor lees met dr vingers in dr mond en dr doekje. Dan gaat ze lief liggen, moet ik peppa, doeka en dr zeepaard nog een kus geven, haar een knuffel en een kus en gaat ze meestal slapen.

Ze is nog niet gewend aan het nieuwe huis. Ze heeft het er erg lastig mee. Van de week zei ze snikkend tegen me dat ze zo graag weer in het oude huis wilde wonen. Mijn hart brak.... ;(. We proberen haar nu wat meer te vertroetelen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 april 2014 @ 21:26:18 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138705299
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen! :( " Hij gebruikte ook tijden de goede werkwoordsvervoegingen ("Mita is") maar zit nu in een gekke overgangsfase waarin hij dingen als "Mita ben tlaaaaaar" zegt O+

Gisteren kwam ik thuis en toen lag er een blocnote in de tuin :? Bleek dat M bloemen had geplukt met oma, maar ook bolletjes in de tuin had geplant. Daarna had hij een tekening voor me gemaakt, en toen had mijn moeder gezegd: "leg de tekening maar bij de bloemen" waarop M naar buiten huppelde en de blocnote in de border kwakte :') O+

Gefeliciteerd met je meisje Tally! Wat een plaatje! O+

En Nikki ook, een heuse pkleuter alweer! En wat zijn je traktaties mooi! :o (wij hadden mandarijnengoudvissen maar mijn afwerkingsniveau is toch wat meer beneden de maat.... :@ ) En wat is ze lief met haar broertje O+
Oooh geweldig O+
En de tekening in de border _O-

Asy, gefeliciteerd met je peuter! *O*

Lazi, wat knap! *O* En herkenbaar dat je er achterkomt dat je kind op het kdv ineens dingen doet die je zelf nog niet in de gaten hebt zeg maar.

Pfffff, klinkt wel vermoeiend TJ en DJMO. En Susie :D :D Hier nog niet in de zelluf doen fase. Meneer besteedt juist het liefst alles uit (mama doen?) :+

Wat sneu KJ, wel goed dat ze het zelf aangeeft. Hopelijk vindt ze snel haar draai. :*
  woensdag 9 april 2014 @ 21:48:41 #142
259886 pessie
pi_138706575
KJ wat sneu. Heb je gevraagd waarom ze weer in het oude huis wil wonen?

Oef, driftige peuters. En zelf doen begeleid ik idd ook zoals tj, geeft minste frustratie aan beide kanten en het is een fase die vanzelf weer voorbij gaat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 21:54:32 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138706932
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:48 schreef pessie het volgende:
KJ wat sneu. Heb je gevraagd waarom ze weer in het oude huis wil wonen?

Oef, driftige peuters. En zelf doen begeleid ik idd ook zoals tj, geeft minste frustratie aan beide kanten en het is een fase die vanzelf weer voorbij gaat.
waar mogelijk laat ik hem ook zelf doen , zoals zelf water bij z'n siroop doen uit de kraan, de deuren open en dicht doen, etc etc. maar soms is er gewoon géén ruimte of tijd om hem zelf dingen te laten doen en dat ontaard dan in dit soort driftpartijen. en geloof me, die zijn niet leuk. Zo werd ik laatst dus 'aangevallen' op het schoolplein dat mijn kinderen een opvoeding van lik me vestje genoten .. en zoiets doet pijn.. ik ben verdomme 28/u p/d aan het werk om ze op te voeden tot zelfstandige, goed opgevoede jongens, en dan krijg je zoiets om je oren?? sorry.. maar dan het me ook echt tot hier -_- (als je begrijpt wat ik bedoel)

woensdag 9 april 2014 @ 21:59:34 #144
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_138707210
DJMO, sommige kindjes zijn gewoon wat pittiger. Mijn zus en moeder zien ook dat ik mijn best doe met Larissa haar opvoeding, en vinden mij zelfs best streng. Maar toch heb je van die dagen (eerder weken) waarbij Ja=Nee en andersom, en waarbij ze bijna continu ikke ikke ikke schreeuwt (en schopt, slaat en regelmatig haar tong uit steekt :') ). Voor een buitenstaander zal het net lijken alsof ik een verwend nest heb :')
Meer dan je best kan je toch niet doen, en misschien zie je niet direct resultaat, maar dat komt dan later wel, echt ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 april 2014 @ 22:01:52 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138707376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
DJMO, sommige kindjes zijn gewoon wat pittiger. Mijn zus en moeder zien ook dat ik mijn best doe met Larissa haar opvoeding, en vinden mij zelfs best streng. Maar toch heb je van die dagen (eerder weken) waarbij Ja=Nee en andersom, en waarbij ze bijna continu ikke ikke ikke schreeuwt (en schopt, slaat en regelmatig haar tong uit steekt :') ). Voor een buitenstaander zal het net lijken alsof ik een verwend nest heb :')
Meer dan je best kan je toch niet doen, en misschien zie je niet direct resultaat, maar dat komt dan later wel, echt ;)
het is alsof je het over Geert hebt idd.. slaan, schoppen, schreeuwen.. lachend nananana doen met idd tong uitsteken .. gewoon express uitdagen lijkt het wel .. het is zo vermoeiend soms :(

woensdag 9 april 2014 @ 22:05:31 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138707657
Mijn vader vroeg zich hardop af van wie Anouk toch dat driftige had }:| :D

Dat soort opmerkingen zijn niet leuk djmo. Iedereen doet idd haar/zijn best en ieder kind is weer anders.

Anouk kan namelijk bij vreemden een vreselijk verlegen en lief kind zijn...en dan thuis is het een drama queen :')
  woensdag 9 april 2014 @ 22:10:09 #147
259886 pessie
pi_138707976
Nathan had vandaag een driftbui omdat ik hem ophaalde bij een vriendje en hij z'n schoenen aan moest. Het enige wat dan wil is hem toch bij de situatie weg halen dus in de auto zetten. (Moeder van vriendje was heel lief en vertelde met haar oudste precies hetzelfde te hebben gehad). Is ook het advies wat ik van het cjg heb gekregen: zoveel mogelijk de situatie wegnemen en als het niet anders kan kind uit de situatie halen.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:13:52 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138708248
Djmo heb je wel eens mee gedriftbuit met hem?

Als Roy het hier echt te bont maakt en weer op grond ligt te bonken dan durf ik er naast te gaan liggen en hem na doen.
eerst nog bozer,en daarna ligt hij in een deuk omdat mama gek doet.
en bui is doorbroken.
het werkt niet alijd.

en wij hebben een stootkussen waar hij boos tegen mag zijn ipv de,spullen kapot maken.

Succes en sterkte ! Het gaat vanzelf een keer beter :*
pi_138711988
Oh ik herken zo veel hier! Gelukkig zijn er meer peuters die zo heet gebakerd kunnen zijn. Hier was her gisteren drama omdat meneer de melk kreeg in een beker terwijl hij liever een andere had, eigenlijk vrijwel meteen de andere beker gepakt en er melk in gedaan, is de drama echt heel groot omdat hij de deksel niet op die beker krijgt (tuitbeker, maar daar wil ik hem eigenlijk echt niet meer aan) en boos op papa en hij wou met mama praten (zat op het toilet) maar bij mij ook geen gelijk krijgen natuurlijk.
Uiteindelijk een deal gemaakt dat ie z'n melk dan warm kreeg maar zonder deksel, en dat was goed totdat de beker weer zonder deksel voor z'n neus stond..
Dus op een gegeven moment de beker maar afgepakt en weg gezet en proberen af te leiden maar toen was het helemaal drama... Zucht.. En zo met diverse dingen echt uitproberen en idd zelf willen doen (behalve als ik hem iets vraag te doen (bijvoorbeeld schoen uit ofzo) dan is het 'kant ikke niet, mama doen'.

En het niet onder de deken willen hebben we hier ook een tijd gehad (en geen slaapzak aan willen en geen vitamines willen en als je dan weg loopt zonder dan wel willen en dan weer niet willen (tijdrek spelletje tot hoe ver ie kan gaan). Maar daar gebruiken we op het moment de omgekeerde theorie voor,
Jelle hoeft geen slaapzak aan he? 'Wel' Jelle hoeft geen vitamientjes he? 'Wel'
Werkt als een trein op het moment (voor zo lang het duurt :P )

Maar nogmaals erg blij te horen dat mijn peuter niet de enige hittepettit is ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door hilliebillie op 10-04-2014 08:34:57 ]
pi_138716371
Wat een dwarse peuters hier. Succes dames.

Pessie ik kan me inderdaad nog herinneren dat we samen in Z&G postten. Wat gaat het snel allemaal hè. :o

Mijn meisje is vandaag jarig. *O* Vanacht om 3:24 uur is ze 4 jaar geworden. Mijn lieve kleine L. O+ Vandaag gaat ze op schoolreisje en zondag vieren we haar verjaardag.
pi_138716442
Nikki, gefeliciteerd met L!
Wat leuk en spannend gelijk ook op schoolreisje!

Tot over 3 maanden en 1 dag (:o) bij de kleuters!
  donderdag 10 april 2014 @ 07:53:51 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138716573
Niki, van harte gefeliciteerd!

En dank jullie wel voor het welkom.

Helemaal niet herkenbaar hoor, die driftbuien. Mijn kind gilt, krijst, bijt, schopt, en slaat echt nooooooooit. Hij smijt zich ook niet samen met zijn broer in de supermarkt over de grond ( :X ) en ik ben nog nooit over straat gelopen met onder 1 arm een driftige krijsende spartelende dreumes en aan de andere een jankende brullende kleuter. :@

De mijnes zijn altijd echt heel lieve engeltjes die goed luisteren, kusjes geven, aaien, zeggen op beleefde toon als ze iets niet prettig vinden of als we een meningsverschil hebben. Heus! :')
  donderdag 10 april 2014 @ 09:21:58 #153
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138717662
Niki gefeliciteerd en dan gelijk al op schoolreis *O*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 10 april 2014 @ 09:40:36 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138718003
Nikki gefeliciteerd met L. *O*
  donderdag 10 april 2014 @ 09:40:42 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138718005
Gefeliciteerd Nikki !!! *O* *O* *O*

Spannend en leuk, gelijk op schoolreisje :) (alleen beetje jammer van het weer :{ )
pi_138718311
Gefeliciteerd Nikki! *O* Ik hoop dat ze geniet van haar schoolreisje! O+

Ik herken het ook helemaal niet hoor, een temperamentvolle peuter die _alles_ zelf wil doen :+ (En net als Susie heb ik geen idee van wie hij dat temperament heeft O-) ) Maar goed, ik probeer altijd maar te bedenken dat het zelf doen blijkbaar een functie heeft voor hem, en dat het ook belangrijk is dat hij zijn autonomie verkent en begrijpt wat hij wel en niet kan . Heel vaak mag hij van mij lekker prutsen maar soms ook niet, omdat het gevaarlijk is of we haast hebben. En ik probeer hem te helpen om daar mee om te gaan, want dat is soms best moeilijk, die teleurstelling.

DJMO, zo'n incident als met de tomaat, is er dan ook een moment waarop je aan hem aangeeft dat je begrijpt waarom hij boos is en dat je uitlegt waarom je je besluit hebt genomen? Ik merk dat M dat haast bij me afdwingt, als ik haastig mompel: "ja, dat kan nu even niet" dan blijft hij inderdaad maar gaan. Ik denk dat hij zich dan niet gehoord voelt. Sommige kindjes nemen wat makkelijker hun verlies, maar anderen, zoals de mijne ;) , kunnen heel standvastig zijn om maar duidelijk te maken wat ze precies bedoelen. Ik vind dat vaak enorm moeilijk maar aan de andere kant vind ik het ook heel knap dat hij goed kan aangeven wat hij voelt en nodig heeft. Kan alleen maar zinvol zijn in het leven later. Anyways, wat je beschrijft zou hier dus ook heel goed een punt van gedoe kunnen zijn, maar ik denk dat als ik dan zoiets zou zeggen als : "ik snap dat je verdrietig bent omdat je de tomaat zelf op de band wilde leggen. Ik heb het nu even gedaan omdat we haast hebben. Wil jij anders de tomaat vasthouden" ofzo, dat het sneller voorbij zou zijn. Nou ja, mijn twee centen.

Ik merk trouwens dat ik steeds creatiever moet worden met afleiden. M pikt het echt niet meer als ik lukraak over iets anders begin als hij verdrietig is, want daar ging het niet over :+ Praten helpt wel, maar dan moet het wel echt gaan over waar hij mee zat. Hij heeft vooral veel moeite met overgangen nu, naar bed is stom (tijdrekken hier ook Hillie, eindeloos!) en weggaan ook. Vanochtend gingen we naar het kdv, had ik hem al een paar keer verteld, maar du moment dat we naar de gang gaan om schoenen aan te doen, wordt hij Heel Verdrietig omdat hij zo graag met zijn vrachtauto wilde spelen (waarhij al een dag niet meer om had gekeken natuurlijk) en zijn brooohooooodje wilde eten :'( Ik vind het soms wel lastig om dan steeds maar geduldig te blijven en manieren te zoeken om weer uit zo'n bui te komen, vooral omdat ik ze van mijlenver zie aankomen maar ze niet kan voorkomen. Soms wil ik ook even stampvoeten en roepen: "ik wil niet!!" :') Maar goed, opvoeden, voorleven, het komt vast een keer goed ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 april 2014 @ 10:05:08 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138718514
CS: dat had ik hem ook uitgelegd (althans, een poging gedaan tot) maar ik kwam er niet doorheen, hij bleef brullen .. en die tomaat hoefde hij ook niet meer, toen ik hem die aanbood begon hij alleen nog maar harder te krijsen :')

Wat jij beschrijft dat als je wegwil, hij ineens wel z'n broodje wil eten, daar ben ik heel makkelijk in, prima, dan neem je je broodje mee en eet je het onderweg maar op. Staat garant voor meteen schoenen aan en jas aan, want onderweg eten is wel heel leuk :P

pi_138718622
Oh ja, dat herken ik wel ja, dat zo overstuur zijn. Ik geef dan meestal maar een stevige knuffel en probeer later nog maar eens een keer een gesprek te voeren.

M mag ook altijd het broodje mee onderweg, lekker eten op de fiets. Maar het is vooral het idee dat er iets afgesloten is en dat we uit huis weggaan en sommige leuke dingen even niet meer kunnen, wat heel moeilijk voor hem is om mee om te gaan.
pi_138719671
Welkom Asy! :)

Dat overstuur zijn :X Ik werk op woensdag tot 21:00 uur en normaal is Billie dan bij opa en oma logeren. Man is nml ook laat thuis, dus logistiek is het allemaal wat makkelijker. Gisteren was opa echter ziek, dus Billie toch naar huis gebracht door oma.

Slapen was een drama. Met hoofdletters. Veel om mij vragen, papa moest blijven zitten en als papa wegging was het huilen en brullen. En toen kwam ik thuis om 21:15 en toen werd er gegild. :X amai. Als een meid zo hoog, hard en schril gillen. Toen ik boven kwam pakte ik 'm bij me en was het nog hard snikken (pyjama drijfnat van het huilen/kwijlen (kiezen??)) en ontspande hij helemaal.
Ik vind dit een aparte faaaaaaaaaaase.

Nikki, gefeliciteerd met je kleuter! Spannend schoolreisje :D Wel leuke start van het schooljaar voor haar 8-).
  donderdag 10 april 2014 @ 10:53:50 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138719714
Hier helpt het wel vaker als je het van tevoren nog eens zegt.
Bijv dat ik dan zeg: we gaan zo de schoenen aandoen want we gaan naar school.
Of: ik leg zelf de boodschappen op de band want we hebben haast.
Bij mijn oudste (nét 4) werkt het ook goed om te zeggen: als dit filmpje is afgelopen, nog 1 rondje met de auto, als de kookwekker afloopt (en die staat dan op 5 min).

Maar goed, ik was de moeder die gisteren in het Gaiapark haar driftige krijsende peuter in de kinderwagen propte omdat hij niet met zijn schoenen in de plassen mocht stampen...
En ik had braaf gezegd dat het wel leuk was om in de plassen te stampen, maar dat dat alleen mag met laarsjes etc...

Oja en afwijken van het 'normale' is ook reden tot drama's. :Y
  donderdag 10 april 2014 @ 13:21:33 #161
259886 pessie
pi_138724382
Nkki van harte gefeliciteerd met L! 4 alweer! En naar school! Wat een mijlpaal verjaardag is 4 toch eigenlijk...

Asy, ook hier een peuter die zeer veel houd van hetzelfde ritme.

Kuukske, wat sneu zeg!Heb je doorkomende kiezen kunnen ontdekken?

CS: Ik wil regelmatig even niet momenteel :@ 2 gillende, krijsende kinderen al tijdenlang maakt dat mijn lontje helaas erg kort is.

Nathan heeft sinds afgelopen weekend een fiets met trappers O+ en vanmorgen besloot hij dat hij ermee naar "de blauwe" supermarkt wilde fietsen :'), Toch maar verteld dat we dat nog echt niet gaan doen en dat dat mag als hij zonder zijwieltjes kan fietsen. Gelukkig maar, hij heeft een groot deel van het rondje met zn fietsje gewandeld. We deden over max 1 km een uur :X
pi_138724540
Ja, boven is een puntje door helemaal achterin. Ik hoop dat het allemaal gauw doorzet.

Stoer pessie! Wel wat langzaam maar och, straks hol je de benen onder je lijf vandaan achter dat fietsje aan :D.
  donderdag 10 april 2014 @ 13:54:41 #163
259886 pessie
pi_138725523
Hollen ben ik al gewend :') Loopfiets gaat erg snel hier :7
En ik ben van plan het zonder-zijwieltjes-leren-fietsen deel aan papa over te laten *;
pi_138725922
nikki gefeliciteerd
  donderdag 10 april 2014 @ 18:24:22 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138734742
Zelluf doen en het vervolgens niet doen.... :{w
pi_138737400
Ik ben echt zo verliefd op mijn peuter die mij vanmiddag twee voor schut zette O+

Eerste keer door te roepen en wijzen: zo die is dik mama.
En de tweede keer door te roepen en te wijzen: ik ruik stink. Die meneer ruikt stink mama.

:')
  donderdag 10 april 2014 @ 20:02:48 #167
259886 pessie
pi_138738322
Peuters en schaamrood op je kaken: check tally :P
  donderdag 10 april 2014 @ 20:20:30 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138738991
Geweldig Tallly :D

Prachtige foto's O+

Nikki, gefeliciteerd met je kleuter! Wat een mijlpaal! Hoe vond ze het schoolreisje? En zo stoer dat ze al meteen mee gaat!

Pessie, wat knap!

Asy, dat van te voren vertellen werkt hier inderdaad ook erg goed. En in geval van compleet over de rooie helpt ook alleen stevig vasthouden en knuffelen zoals Clubsoda zegt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 april 2014 @ 20:24:14 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138739135
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:20 schreef Kyara het volgende:
En in geval van compleet over de rooie helpt ook alleen stevig vasthouden en knuffelen zoals Clubsoda zegt.
als mijn peuter compleet over de rooie is, hoef ik hem alleen maar aan te kijken of hij begint te krijsen als een speenvarken dat levend gevild wordt .. op zo'n moment durf ik niet eens in z'n buurt te komen eerlijk gezegd.. dan werkt uit laten razen beter dan hem te benaderen -O-

donderdag 10 april 2014 @ 20:24:59 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138739164
Ik bedoelde ook dat dat hier het beste werkt. Elk kind is anders en wat voor de een werkt, hoeft ook niet voor de andere te werken :)
  donderdag 10 april 2014 @ 20:33:45 #171
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138739529
Nou Susie inderdaad, en vervolgens als ik het dan wil doen weer een driftbui krijgen omdat hij het ineens wel wil doen |:(

Tally wat een mooie meid heb je, en wat een mooie krullen O+
Enne _O- haha die uitspraken kan niet wachten tot die van mij dat eens doet :9
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 april 2014 @ 20:35:31 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138739621
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde ook dat dat hier het beste werkt. Elk kind is anders en wat voor de een werkt, hoeft ook niet voor de andere te werken :)
dat weet ik, maar daarom doet het me wel verdriet. Geert is mijn jongste, heb ik ruim een jaar bv gegeven, altijd bij me gedragen in een draagdoek, en uitgerekend hij zet zich (op dit soort momenten) zo enorm af tegen me dat ik er soms wel om kan huilen..

daar tegenover staan dan wel weer de momenten dat ik hem op de psz naar binnen moet dragen omdat hij dat hij dat graag wil (nee, mama tillen nu!!) en dat af en toe bijna m'n nek omdraait om een kus te krijgen O+

donderdag 10 april 2014 @ 20:38:42 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138739764
Dat herken ik wel DJMO, M heeft zich ook een hele tijd van mij afgezet. Hij wilde nooit bij mij zitten, altijd moest papa of oma helpen. Heeft me ook wel verdriet gedaan. Dat je je eigen kind niet kan troosten.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:45:34 #174
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_138740120
Als Larissa een driftbui heeft hoef ik haar niet te knuffelen hoor, dan krijg ik een schop of klap ;)
Het enige wat helpt (bij Larissa dan he) is dan in de hoek zetten. Ze krijgt dan een schrikreactie en/of ze gaat door met schreeuwen, maar zodra dat dan over is mag ze weer eruit en is het weer goed ;)
Tally, die foto's O+
Mag ik weten waar je die paraplu vandaan hebt? Uilen O+
En Nikki, van harte gefeliciteerd!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 10 april 2014 @ 20:48:46 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138740262
Laatst wel drama met verschonen. Echt van zich af schoppen en zo. Toen heb ik hem in zijn bed gezet om af te koelen en ben zelf naar de badkamer gegaan. Hoor ik ineens heel zielig "mama, M schone luier?"

maar goed, ook dat werkt niet altijd. En wat vandaag werkt hoeft morgen niet te werken en omgekeerd :')
pi_138744321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:45 schreef The_Tankgirl het volgende:
Als Larissa een driftbui heeft hoef ik haar niet te knuffelen hoor, dan krijg ik een schop of klap ;)
Het enige wat helpt (bij Larissa dan he) is dan in de hoek zetten. Ze krijgt dan een schrikreactie en/of ze gaat door met schreeuwen, maar zodra dat dan over is mag ze weer eruit en is het weer goed ;)
Tally, die foto's O+
Mag ik weten waar je die paraplu vandaan hebt? Uilen O+
En Nikki, van harte gefeliciteerd!
Bij de Hema een tijdje geleden!

En Zoë heeft eigenlijk alleen driftbuien als ze chocolade heeft gegeten daar kan ze niet tegen en daar kan ze echt helemaal van uit haar dak gaan. En dan gaat ze in de hoek afkoelen. Voor de rest kan ik eigenlijk best met dr praten :+
  donderdag 10 april 2014 @ 22:13:38 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138745230
Nou met een driftbui werkt het hier soms ook gewoon stevig vasthouden :Y
Hij verzet zich dan met hand en tand (dus ik hou hem echt even goed vast), maar uiteindelijk kalmeert hij er sneller van. Als ik hem namelijk laat uitrazen, dan blijft hij steeds herhalen waar hij net 'straf' voor kreeg of gaat met (andere) spullen gooien.

Maar eerlijk gezegd vergeet ik het vaak om te doen :@

Morgen gaat hij voor het eerst naar de psz (althans om er zelf te blijven ;) )
pi_138749237
Mex gaat tegenwoordig boven naar zijn kamer uit zichzelf...en dan komt hij terug om met de theedoek zijn ogen en snotneus droog te maken.
En dat moet een theedoek zijn, geen handdoek of billendoekje....:D

Nog gefeliciteerd Asy! Spannend morgen! Ben benieuwd hoe hij reageert als hij echt moet blijven nu.
  vrijdag 11 april 2014 @ 12:57:30 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138760978
Geen centje pijn, super leuk gehad O+
En al 2 verfwerkjes mee naar huis! ;)
  vrijdag 11 april 2014 @ 12:58:36 #180
259886 pessie
pi_138761014
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:57 schreef Asyniur het volgende:
Geen centje pijn, super leuk gehad O+
En al 2 verfwerkjes mee naar huis! ;)
Tof!
pi_138762398
Hier maar weinig echt driftbuien.
Wel huilen als ze haar zin niet krijgt. En als je haar direct aanspreekt op haar gedrag gaat ze huilen. Meer die dit herkennen? Ik vind het wel lastig hoe er mee om te gaan ze gaat wel vaker een directe reactie ontvangen in haar leven.
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:46:42 #182
244125 laziness
pi_138762626
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier maar weinig echt driftbuien.
Wel huilen als ze haar zin niet krijgt. En als je haar direct aanspreekt op haar gedrag gaat ze huilen. Meer die dit herkennen? Ik vind het wel lastig hoe er mee om te gaan ze gaat wel vaker een directe reactie ontvangen in haar leven.
O. doet ook nauwelijks aan driftbuien.
Snel huilen is hier ook het geval maar het gaat beter dus ik denk dat ze daar vanzelf wel overheen groeit.
pi_138764297
Ik vind emotioneel reageren ook niet hetzelfde als driftbuien trouwens. Echte buien die langere tijd aanhielden hebben we al een tijd niet meer gehad. Maar dat neemt niet weg dat M best heftig kan reageren, heel boos of heel verdrietig maar dat is dan ook zo weer over. En hij is door de dag heen ook net zo vaak heel vrolijk en enthousiast.

Ik kan hem ook niet in elke bui knuffelen hoor, soms is hij echt boos op mij en vindt hij me even heel stom :P En dan moet ik het laten voor wat het is. Maar soms, als hij boos of teleurgesteld is, dan vindt hij het juist wel heel fijn om te knuffelen. Vroeger hield hij daar helemaal niet van, maar hij vraagt steeds vaker zelf om 'even nuffen' om tot rust te komen en hij legt tegenwoordig ook zijn hoofdje op mijn schouder als ik hem til O+

Maar ik moet het nog steeds niet proberen om hem vast te pakken of te kussen als hij het niet zelf aangeeft. Ik vind dat wel frappant, binnen vijf minuten na zijn geboorte zei ik tegen 'm: "oh, je bent een kruidje-roer-me-niet" en dat is echt waar gebleken. Gisteren zei de leidster op het kdv nog dat ze maar weinig kinderen op de groep heeft die zo duidelijk hun fysieke grenzen aangeven als M en dat je ook echt niet moet proberen om hem op schoot te trekken bijvoorbeeld.

FR, ik vind het wel een heel natuurlijke reactie, dat ze daarvan moet huilen. Het is ook heel moeilijk om te horen dat je iets niet goed doet, daar hebben veel volwassenen nog moeite mee ;) En zeker op deze leeftijd, nu het geweten en schuld- en schaamtegevoel zo in ontwikkeling zijn, valt dat ook niet mee. Maar het is wel iets waarvan ik het fijn vind dat mijn kind het leert, met een afwijzing of berisping omgaan zonder dat het je gevoel van eigenwaarde aantast. M doet het ook wel eens en dan probeer ik hem bewust uit te leggen dat ik snap dat het moeilijk is, maar dat mensen soms je aanspreken op je gedrag maar dat ik nog steeds van hem hou ook al doet hij iets wat niet mag. En ook niet te veel aanspreken met "nee, dat mag niet" maar eerder "als je daar aan zit, gaat het kapot" bijvoorbeeld, dat is dan wel een aanwijzing dat hij niet handig bezig is maar geeft hem zelf de kans om zijn gedrag aan te passen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:39:31 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138765962
EN wat is dan het verschil tussen en driftbui en emotioneel reageren?

M valt denk ik ook nog wel mee. Meiden zullen straks wel een stapje verder gaan denk ik.
pi_138766279
Oh, bij een driftbui heb ik in mijn hoofd dat het echt een paar minuten minstens duurt (uitlopend naar een paar uur :P ) M kan huilen of boos zijn maar dat is dan in 30 seconden weer over. Maar goed, misschien zit dat onderscheid alleen in mijn hoofd :@
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:51:37 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138766406
:D

Het duurt hier inderdaad wel wat langer dan een paar seconden.

Gister heeft hij het oma moeilijk gemaakt (voor de eerste keer). Hij wilde geloof ik geen kaas op brood. En uiteindelijk (na van alles proberen) ging hij zitten, zuchtte eens diep en zei "okey.... kaas" en ging toen maar zijn boterham op eten....
pi_138766567
Ik heb geloof ik een Jantje lacht, Jantje huilt, die gaat van niks naar standje luchtalarm en weer terug naar stuitervrolijk in minder dan een minuut :D

Och, die M O+ Ik vind het heel aandoenlijk en passend bij zijn zachtmoedige karakter om het zo op te lossen O+
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:04:37 #188
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138766789
Mijn kleuter doet aan nep hoesten maar zo erg dat hij ervan moet spugen :')

negeren doe ik maar dan lijkt het alleen nog maar erger,en als ik op kijk dan ligt Roy in een deuk :+
  zaterdag 12 april 2014 @ 19:16:19 #189
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138801523
Iemand hier toevallig ervaring met nachtangst? En zou dat dus ook overdag kunnen? Want ik heb het idee dat dat hier het geval is (als ik zo de "symptomen" lees).
Ik word er in ieder geval wel angstig van. Ze heeft best regelmatig gehad en nu de laatste 2 weken weer regelmatig, ik zat vanmiddag dus zelf te huilen, want vond het doodeng deze keer. Echt slaan naar mij, gillen, zich laten vallen, niet fijn.
Op deze site heb ik gelezen, http://www.cjgheusden.nl/(...)emen-nachtangst.html
Daar staat ook de oorzaak ziekte in familie, dus de oorzaak heb ik waarschijnlijk gevonden, man uit ziekenhuis opgehaald bijna 2 weken terug en heeft nu gips om zijn arm. Dat zou het wel kunnen verklaren...
  maandag 14 april 2014 @ 21:30:36 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138882970
Heb ik iedereen angst aangejaagd? :P
Rondje verder googlen heeft mij al duidelijkheid gegeven dat het idd overdag kan.
  maandag 14 april 2014 @ 21:43:09 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138883896
Wel sneu Susie. Zelf gelukkig geen ervaring mee. Hopelijk is het snel weer over.
  maandag 14 april 2014 @ 21:50:57 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138884504
Zoals ik het lees, weten ze er zelf niets meer van. Gelukkig maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 april 2014 @ 22:32:09 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138887499
Sorry Susie, geen ervaring mee (gelukkig) , sterkte ermee :*

leuke peuteranekdote hier .. (in het kader van zelluf doen :9 )

ik zit achter de pc, doodse stilte in huis. Ineens, trippel trapppel trippel trap. Peuter in de woonkamer .. dus ik: wat is er ? moet je plassen??
*boos gezicht en rent terug naar bed*
ik erachteraan, meneer heeft vuurrode orden en wangen, dus thermometer gepakt.
peuter: wil ik niet :(
ik: hier, doe het zelf maar
peuter: :? nee jij doen :(
ok, mooi. *niks aan de hand* Ga je nog even plassen nu je toch wakker bent?
peuter: nee wil ik niet :( :(
ik: oke, dan ga ik zelf wel ..
peuter: NEEEE ikkuh !!! :(
ik; wat jij wil :7
peuter teruggelegd in bed, hij slaapt en ik ben tevreden :D

pi_138894272
Wat naar klinkt het Susie. En vervelend van je man ook. Zou ze er erg van geschrokken zijn? Misschien kun je het nog eens casual met haar bespreken, dat papa in het ziekenhuis was?

Zijn jullie peuters ook zo slecht in bed te krijgen? Het gaat al weken moeizaam. Hij is niet bang volgens mij, maar vindt slapen maar saai en wil er gewoon liever uit. Hij mag van mij best spelen in bed, maar dat is blijkbaar niet voldoende voor hem. Hij gaat dan eerst eindeloos tijdrekken en drentelen, nog eeeeven knuffelen, nog eeeeeeven spelen en alles zo laaaaangzaaaaaaam mogelijk doen. Eenmaal in bed word ik nog tientallen keren teruggeroepen voor allerhande problemen (knuffel uit bed gegooid }:| ) inclusief dramatisch gejammer. Ik word er echt een beetje moe van, van dat geworstel elke avond -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 april 2014 @ 07:51:04 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138894345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
Wat naar klinkt het Susie. En vervelend van je man ook. Zou ze er erg van geschrokken zijn? Misschien kun je het nog eens casual met haar bespreken, dat papa in het ziekenhuis was?

Zijn jullie peuters ook zo slecht in bed te krijgen? Het gaat al weken moeizaam. Hij is niet bang volgens mij, maar vindt slapen maar saai en wil er gewoon liever uit. Hij mag van mij best spelen in bed, maar dat is blijkbaar niet voldoende voor hem. Hij gaat dan eerst eindeloos tijdrekken en drentelen, nog eeeeven knuffelen, nog eeeeeeven spelen en alles zo laaaaangzaaaaaaam mogelijk doen. Eenmaal in bed word ik nog tientallen keren teruggeroepen voor allerhande problemen (knuffel uit bed gegooid }:| ) inclusief dramatisch gejammer. Ik word er echt een beetje moe van, van dat geworstel elke avond -O-
herkenbaar hoor; doen ze bij mij ook. Als mijn vriend ze op bed ligt slapen ze binnen vijf minuten .. frustrerend is dat :(

dinsdag 15 april 2014 @ 08:01:11 #196
100412 mefke79
komt goed!
pi_138894409
Susie Google eens op night terror. Oudste heeft het veel gehad en de aanleiding kon vanalles zijn. Het is heel akelig om te zien maar zelf weten ze er niets van. Wakker maken heeft geen zin en lukt ook bijna niet. Wij proberen hem te laten liggen en aaien over zijn hoofd. Als hij gaat gapen is het over en slaapt hij zo weer in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138894596
Susie, mijn oudste heeft het ook gehad. Al was dat 's nachts. Tot een jaar of 3,5 Nu hij ouder wordt heeft hij nog wel gewone nachtmerries als er veel onrust is(verjaardag, Sinterklaas). Maar het wordt elk jaar minder.

Eigenwijze kinderen ook. Daan weet inmiddels wel dat we echt niet meer komen voor de 6e knuffel.. Meestal is het nog 1-2 keer teruglopen en dan niks het 's avonds stil, of hij babbelt zichzelf in slaap.
Alleen overdag slapen is op zijn retour. Hij is een uur aan het spelen, naar buiten aan het kijken of ligt te babbelen. Maar slapen wil dan niet. Vorige week dinsdag en afgelopen zondag nog geslapen, maar de andere dagen kwam hij zonder problemen door. Wel geprobeerd, maar zondag heeft hij 's avonds nog anderhalf uur in bed gepraat voor hij sliep, dus ik denk dat de middagslaap hier ook snel weg is..
pi_138895008
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef Susie het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met nachtangst? En zou dat dus ook overdag kunnen? Want ik heb het idee dat dat hier het geval is (als ik zo de "symptomen" lees).
Ik word er in ieder geval wel angstig van. Ze heeft best regelmatig gehad en nu de laatste 2 weken weer regelmatig, ik zat vanmiddag dus zelf te huilen, want vond het doodeng deze keer. Echt slaan naar mij, gillen, zich laten vallen, niet fijn.
Daar staat ook de oorzaak ziekte in familie, dus de oorzaak heb ik waarschijnlijk gevonden, man uit ziekenhuis opgehaald bijna 2 weken terug en heeft nu gips om zijn arm. Dat zou het wel kunnen verklaren...
Geen idee of het 's middags ook kan, maar wij hebben het een periode gehad rond 22 uur 's avonds. Het is idd heel naar om te zien. Dat je je kind wil troosten maar dat hij dan alleen maar bang voor je is ;(. Naast hem zitten en praten / zingen werkte het snelst, maar vooral niet aanraken. Het was na een weekje weer over.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:19:17 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_138895355
Night terrors kunnen ook overdag ja, het heeft namelijk niks te maken met de nacht, maar met wakker worden uit de diepe niet-rem slaap. Ik kreeg hier destijds van debuurvrouw deze link: pavor nocturnus. Dit is een heel heldere uitleg. Per kind is het weer verschillend wat werkt en wat niet. Zo kwamen wij er pas na een aantal keren achter dat soms het moeten plassen dit ook kan uitlokken. Dus dan was plassen de oplossing. Slapend en wel dus. Overigens, die leeftijd die in het artikel genoemd wordt klopte bij ons niet. Driekus had het al veel eerder dan 3 en heeft het nu nog regelmatig. Hij drijft dan ook echt in het zweet, mompelt, slaat, huilt of krijst. Het is echt heel onprettig, zeker omdat je er weinig aan kan doen.

Overdag komt het ook nog wel eens voor dat hij in de auto in slaap valt en dan wakker wordt na pak em beet half uur/drie kwartier. Dan krijg je hetzelfde gedrag, maar dan is hij wel echt wakker. Toevallig kwamen we er later achter dat dit ook te maken heeft met een laag suikerniveau. Tegenwoordig krijgt hij dus of hele zoete ranja of een suikerklontje om em hier uit te trekken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138895402
Mijn man heeft t nog steeds. In periodes van drukte of stress heeft hij er kast van. Naja eigenlijk ik meer. Hij slaapt zo weer verder ik lig nog wakker met een geschrokken lijf.
*poef* nu is het weg
pi_138895990
De periode hier was toen hij net 1 was geloof ik, dus ook een stuk jonger dan 3 :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138896369
Night terror heb ik (gelukkig) geen ervaring in.
Wel met een peuter die 's avonds eigenlijk niet naar bed wil. Ik kan nog tig keer terug voor willekeurige smoesjes. En ze wordt ook weer steeds vroeger wakker. Vanmorgen was het 05:15. Nu heeft ze gisteren bij de go wel geslapen als ze 's middags niet slaapt is het 06:00.

Ik had van die fisher price rolschaatsen op de rommelmarkt voor haar gekocht. Tegen mijn verwachting in wilde ze er meteen op. En als je haar vast hield kon ze het ook al een beetje.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:29:33 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138897083
Dank voor jullie reacties en de link Mefke.

Hier overigens ook een peuter die lekker tijd kan rekken :P
pi_138897085
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef Susie het volgende:
Hier ervaring mee toen de oudste 2 a 3 was. Ging vanzelf weer over. Hij heeft een tijd wat vaker bij ons in bed geslapen, dat hielp ook goed :)
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:44:23 #205
244125 laziness
pi_138897505
O. krijgt night terrors bij oververmoeidheid. Hij is een duracell konijntje dat maar door dendert elke avond, lijkt niet moe en gaat soms een paar weken te laat naar bed en dan krijgt hij night terrors.
Teken dat we weer strenger op moeten letten dat hij elke avond echt op tijd in bed ligt en hem met zachte hand dwingen tot een middagslaapje.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:36:05 #206
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_138899048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 07:40 schreef Clubsoda het volgende:

JA! o herkenning! al weken dat het ontzettend moeizaam gaat. Hij lijkt ook niet moe te zijn nog, maar ook met later naar bed gaan is het een heel gevecht :{
Hij heeft daarbij ook sinds twee weken ontdekt dat je NEE moet zeggen als je twee bent, dus dat compliceert nog verder. NEE speen! NEE knuffel! NEE deken! Als ik dan zeg dat hij dat ook niet hoeft, dan is dat ook niet goed want dan wil je toch wel graag je knuffel, speen en een deken 8)7 gekmakend vind ik het.

Nou ja, geen tip hier, maar wel herkenning!
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:38:16 #207
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_138899126
o ja, middagslaapje is ook al een gevecht. Meestal laat ik hem na 1x terug gaan wel huilen, anders blijft hij gevoed worden in zijn opstandigheid. Met 5 a 10 minuten huilen slaapt hij dan 1,5 uur.

Zonder al geprobeerd om te kijken of dat het inslapen voor de nacht beter maakte, maar hij stort dan echt in rond 5 uur en is daarna ook te moe om te gaan slapen wat in dezelfde drama's resulteert -O-

Het zal wel een overgangsfase zijn naar geen slaapje denk ik, maar leuk is anders.
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:19:23 #208
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138909743
Praat me er niet van ;( elke avond en vaak 's middags ook (al is het dan minder langdradig)
Hier weigert R gewoon 's avonds onder zijn dekbed te gaan liggen, ik ben al opgehouden om er om "te zeuren", helpt toch niet voor geen meter.
Maar zijn kamertje is best wel koud dus als hij 3 kwartier of langer zonder dekbed ligt, maar ja ik kan hem moeilijk vastbinden.
Maar hier is het dus naar bed brengen, verhaaltje voorlezen, dan begint hij in bed te lopen. Ik ga gewoon direct dan weg.
Dan na 5 minuten weer terug, hoppa onder het dekbed, en nachtlichtje uit (wel lichtje op de gang aan)
Dan na 20 minuten weer terug en weer onder zijn dekbed leggen vaak.

Maar wat er wel veranderd is, en daarvoor merkte of kon ik nooit geen verschil in zijn huilen merken, maar je kan nu duidelijk zijn "nep-huiltje" horen.
Zelfs mijn vriend viel het op, die zei ook goh hij kan nu echt ineens nephuilen.
Maakt het in ieder geval wel makkelijker voor mij, want daarvoor was dat vreemd genoeg niet te onderscheiden.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:34:53 #209
259886 pessie
pi_138910362
Overgang van 1 naar geen slaapje duurde hier bijna een half jaar :X dat was niet zo gezellig. Daarna sliep hij soms opeens het klokje rond :o. Kortom, soms duurt het even, maar dan heb je ook wat!
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:40:15 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138917143
De mijne doet ook altijd moeilijk met slapen.
Meestal laat ik hem ook brullen als ik 1x ben terug geweest. Anders blijft het heel lang aanhouden.
Alleen vanavond is hij dus uit zijn ledikant gesodemieterd. Kan ik zo meteen naar de HAP.
Slaapt kind eindelijk door, zul je zien dat we een wekadvies krijgen :X
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:44:36 #211
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_138917380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:34 schreef pessie het volgende:
Overgang van 1 naar geen slaapje duurde hier bijna een half jaar :X dat was niet zo gezellig. Daarna sliep hij soms opeens het klokje rond :o. Kortom, soms duurt het even, maar dan heb je ook wat!
:'(

Sterkte asy!
pi_138917863
Oei asy, wat zei de dokter?

Lastig als ze zo mopperen bij het slapen. Nou heeft Daan alles vorig jaar al uitgeprobeerd (van voor tot najaar gemopper tot dramatisch gekrijs). Dus nu ook wel fijn om even rust te hebben met slapen..
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:09:47 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_138918614
Beterschap Asy, hoop dat het meevalt.

Hier moet ik juist gaan voorkomen dat hij 's middags slaapt, want dan stuitert hij door tot 9 uur 's avonds. Hij slaapt altijd bij mij op schoot: hij valt dan in slaap als hij aan de borst ligt, maar als dat na 12 uur is, is het resultaat een stuiteravond en ben ik mijn avond praktisch kwijt....
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:03:00 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138921077
Oei Asy, niet fijn!

Ik bracht haar net naar bed, zegt ze "dag lieverd" O+
pi_138921898
Als ik Lars naar bed breng, zegt hij altijd "tot de volgende week!" Denk dat ie flinke uitslaapplannen heeft...

Wat zei de dokter Asy? En hoe gaat het met je ventje?

Hier is Lars gestopt met middagslaapjes toen hij ongeveer 2,5 was (Als in "toen ik zwanger raakte van Femke, en zelf eigenlijk wel een middagdutje wilde doen" ;) ) Hij heeft het op het kdv nog een paar maanden langer volgehouden om een dutje te doen, maar thuis wilde hij niet meer en ging het zonder eigenlijk ook goed genoeg.

Morgen gaat hij naar school. Alleen de ochtend, alleen wennen, maar toch... naar school! En ik ben helemaal niet voorbereid :@ Ik heb nog geen lunchtrommeltje/bakje/whatever voor hem waar hij een boterhammetje in mee kan nemen. Ik heb geen banaantje in huis wat hij mee zou kunnen nemen. En de gymschoentjes die ik vanmiddag op de valreep nog voor hem kocht zijn minstens 2 maten te groot. (Hij heeft mt 28, ze zijn mt 29, maar m'n gevoel zei dat ze klein uitvielen... integendeel dus) Lekkere moeder ben ik :@
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:24:09 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138922274
Spannend Shandaly! Wat een mijlpaal! En al die bijzaken komt vast helemaal goed :*

Asy, hoe gaat het nu? Wat zei dat ha?

Hier eigenlijk geen problemen met slapen (behalve als hij heel moe is...). Wel met wakker worden. Dan is meneer niet te genieten en is niks goed :X

We gingen vandaag naar de Intratuin, alleen hadden ze niet de winkelwagentjes die ik dacht dat ze zouden hebben dus we zijn weer naar huis gegaan (met 3 kinderen en 1 duobuggy geen handen meer vrij om iets vast te houden om te kopen ;) ). Dus ik zeg dat tegen M. Krijg ik als antwoord: "weet je het zeker?" Euh ja... dat weet ik zeker :D
  woensdag 16 april 2014 @ 07:50:32 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138932680
Hele dikke bult en waarschijnlijk lichte hersenschudding.
Heeft nog een hele poos geduurd voordat hij sliep (in zijn peuterbed).
Met sisser afgelopen dus...

Dank voor het vragen :*
pi_138932847
Maar geen wekadvies gehad dus Asy? Mocht hij lekker gewoon doorslapen? (En jij ook dus?)

Lekker bijdehand, Kyara :D

Over 5 minuutjes gaan we naar school...! We hebben net samen Femke naar het kdv gebracht, was wel gek om daar met hem te zijn en hem toch weer meteen mee naar huis te nemen ;)
pi_138933229

Hij kon niet wachten om te gaan, maar toen we eenmaal binnen waren vond ie het toch wel heel spannend... "Niet weggaan mama!" Toch gedaan :@... Foto rechtsonder is door het raam, zwaaien naar mama, maar niet bijster enthousiast... ;(
  woensdag 16 april 2014 @ 09:27:12 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138933679
Oooh, kijk hem nou gaan! Je kleine mannetje naar school! O+ O+ O+

okey, ik ga bijna meehuilen...
  woensdag 16 april 2014 @ 09:29:17 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138933715
Wat spannend Shandaly!
pi_138933791
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:27 schreef Kyara het volgende:
Oooh, kijk hem nou gaan! Je kleine mannetje naar school! O+ O+ O+

okey, ik ga bijna meehuilen...
* Shandaly reikt tissue aan
Ik heb er genoeg.. zelf ook nodig ;)

Heb er meer moeite mee dan ik dacht. Concentratie voor het thuiswerken is ver te zoeken. (Gelukkig heb ik gisteravond stiekum al zitten werken :P )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 09:52:06 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138934182
Hij zit vast vol verhalen als je hem ophaalt Shandaly :Y

ik kan geen wijs meer uit mijn peuter. Het lijkt wel alsof hij weigert om naar de wc te gaan. Hij laat te pas en te onpas zijn plas lopen, op de wc doet hij nauwelijks iets. Gisterenavond hem voor het slapen een luier omgedaan, en die was vanmorgen weer gewoon droog?? ik snap er niks meer van ...

pi_138934396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:
Hij zit vast vol verhalen als je hem ophaalt Shandaly :Y

ik kan geen wijs meer uit mijn peuter. Het lijkt wel alsof hij weigert om naar de wc te gaan. Hij laat te pas en te onpas zijn plas lopen, op de wc doet hij nauwelijks iets. Gisterenavond hem voor het slapen een luier omgedaan, en die was vanmorgen weer gewoon droog?? ik snap er niks meer van ...
En hem zelf zn natte kloffie uit laten trekken? Ik zou gewoon steeds minder behulpzaam worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 10:56:15 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138935674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En hem zelf zn natte kloffie uit laten trekken? Ik zou gewoon steeds minder behulpzaam worden.
nadat hij net op de wc nauwelijks plaste, en vijf minuten later z'n plas laat lopen op m'n (stofffen!) bank heb ik de HA gebeld. moet nu eerst laten controleren op blaasontsteking en anders is het ws gewoon een terugval in zindelijkheid en kan ik opnieuw aan de luiers :{

pi_138935774
De stoere kleine man.. Wat een verschil tussen die grote foto en die laatste. Veel zin in, maar eigenlijk ook wel er spannend..
Komt vast wel goed!
  woensdag 16 april 2014 @ 11:30:10 #227
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138936627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:56 schreef DJMO het volgende:

[..]

nadat hij net op de wc nauwelijks plaste, en vijf minuten later z'n plas laat lopen op m'n (stofffen!) bank heb ik de HA gebeld. moet nu eerst laten controleren op blaasontsteking en anders is het ws gewoon een terugval in zindelijkheid en kan ik opnieuw aan de luiers :{
blaasontsteking zou een logische verklaring kunnen zijn.

maar kunnen er ook andere dingen meespelen? Staat er binnenkort iets te gebeuren uitstapje ofzo? Waardoor hij nerveus is.
of iets wat bij papa anders gaat dan thuis bij jou,waardoor hij nu weer in zijn broek plast,heeft hij het alleen bij jou? Of ook bij papa?

op de peuter speelzaal iets waardoor hij van slag raakt?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 13:10:01 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138939656
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:30 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

blaasontsteking zou een logische verklaring kunnen zijn.

maar kunnen er ook andere dingen meespelen? Staat er binnenkort iets te gebeuren uitstapje ofzo? Waardoor hij nerveus is.
of iets wat bij papa anders gaat dan thuis bij jou,waardoor hij nu weer in zijn broek plast,heeft hij het alleen bij jou? Of ook bij papa?

op de peuter speelzaal iets waardoor hij van slag raakt?
hij heeft het overal, psz, bij papa, hier. Ik kan vanmiddag om half twee bellen voor de uitslag.

pi_138939838
Da's snel DJMO. Fijn! Stiekum hoop ik voor jullie dat dat het is. Zo'n fysiek iets is het makkelijkst op te lossen...

Ik geloof dat de eerste wenochtend op school wel goed is gegaan *G*
Hij was niet zo heel spraakzaam, maar we hebben lekker in het zonnetje gewandeld naar het kdv en stukje bij beetje kreeg ik toch wel wat informatie. Ze hadden buiten gespeeld, en hij had z'n koek en drinken gehad, en zijn naam was gezegd in de kring, en hij wilde alles aan zijn kdv-vriendinnetje vertellen en niet aan mij ;)
Bij het kdv vertelde de leidster dat zijn vriendinnetje hem 's ochtends al gemist had, en dat ze hem dan ging vragen hoe het op school was... en zo geschiedde. Toen ik wegging zat hij aan een tafeltje een boterhammetje te eten en was z'n vriendinnetje gezellig bij hem komen zitten. O+ O+ Peuterliefde...

En ik kwam net deze tegen op m'n fb-timeline: http://www.oudersonderling.nl/bang/ Zo zeg, die hakt er even in op een dag als vandaag... :@
pi_138940214
Fijn dat het goedgegaan is Shandaly!

Nu ik hier zo lees over al die kindjes die gaan wennen en naar school gaan enzo vind ik t wel spannend worden hier :') (mijn neefje is gisteren voor het eerst gaan wennen, dus dat maakt het ook echter ;) over 12 weken wordt ie 4 :o en mn nichtje is ook al aan het wennen)
Volgende maand zou ik gebeld moeten worden door school, nou gaat ie pas voor het echt na de vakantie, maar toch. Mijn baby O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 13:42:36 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138940805
niks in de urine te vinden, maar omdat hij bepaalde klachten heeft die toch op blaasontsteking kunnen wijzen gaan ze met de huisarts overleggen, en krijg ik morgenochtend een advies van de dokter zelf.

pi_138945316
Grmbl... het lijkt wel alsof ik de enige ouder ben in deze wijk die BSO zoekt...
Lars z'n school verhuist na de zomervakantie naar een nieuwe locatie, een spilcentrum, waar ook kinderopvang, BSO en alles in geregeld wordt (Volgens mij verhuist zelfs het CB daar naar toe), maar tot dat dat klaar is hebben wij wel 3 dagen in de week BSO nodig. En ik krijg het maar niet gevonden. Ik word aan alle kanten van het kastje naar de muur gestuurd, óf het zijn BSO's aan de andere kant van Eindhoven zodat ik me het leplazerus moet fietsen om hem aan het eind van de middag op te halen, óf ze hebben geen vervoer, en ik mag me rond half drie het leplazerus fietsen om hem zelf van school naar een opvang te brengen en dan weer terug naar m'n werk voor 2 uurtjes, óf de opvang is alleen voor kindjes tot 4 jaar (Ja, Femke kan wel, maar die hoeft niet, die zit voorlopig prima waar ze nu zit)
AARRRRGGH!!
En de tijd begint nu toch echt wel te dringen... :'(

/lief dagboek
  woensdag 16 april 2014 @ 16:19:19 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138945863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:12 schreef Shandaly het volgende:
Maar geen wekadvies gehad dus Asy? Mocht hij lekker gewoon doorslapen? (En jij ook dus?)

Lekker bijdehand, Kyara :D

Over 5 minuutjes gaan we naar school...! We hebben net samen Femke naar het kdv gebracht, was wel gek om daar met hem te zijn en hem toch weer meteen mee naar huis te nemen ;)
Wekadvies was achterhaald zei de arts. Ze zei er wel bij dat ze adviseerde om hem toch 1x wakker te maken omdat zij meteen 12 uur laten slapen dan weer het andere uiterste vond.
Heb om 1 uur aan hem gepord, hij reageerde zonder enige vertraging direct dus daar heb ik het bij gelaten....
  woensdag 16 april 2014 @ 16:22:50 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138945994
Fijn dat het een geslaagde ochtend was Shandaly!

Maar dat een gedoe met die BSO zeg. Je zou toch denken dat meer ouders daar "last" van hebben.
Is er misschien een gastouder die hem zo lang kan opvangen?
  woensdag 16 april 2014 @ 16:24:00 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138946036
Fijn dat het goed gegaan is op school Shandaly.

DJMO, niet terug in de luiers. Gewoon afdoen met ongelukje en verder geen woorden aan vuil maken.
Harry doet hetzelfde. Dagen gaat het goed en dan opeens allemaal natte broeken. Meestal als hij niet goed in zijn vel zit, al weet ik dan niet altijd wat er dan is en hij vertelt het niet.
Hem lijkt het in elk geval niet veel te interesseren. Alleen ik heb bergen was ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 april 2014 @ 16:31:19 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138946310
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:24 schreef Asyniur het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is op school Shandaly.

DJMO, niet terug in de luiers. Gewoon afdoen met ongelukje en verder geen woorden aan vuil maken.
Harry doet hetzelfde. Dagen gaat het goed en dan opeens allemaal natte broeken. Meestal als hij niet goed in zijn vel zit, al weet ik dan niet altijd wat er dan is en hij vertelt het niet.
Hem lijkt het in elk geval niet veel te interesseren. Alleen ik heb bergen was ;)
Papabear heeft een paar extra oefenbroekjes van badstof bij de hema gehaald, scheelt iig een zooi spijkerbroeken wassen :')

pi_138946461
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:22 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het een geslaagde ochtend was Shandaly!

Maar dat een gedoe met die BSO zeg. Je zou toch denken dat meer ouders daar "last" van hebben.
Is er misschien een gastouder die hem zo lang kan opvangen?
Zou je denken he?
Ik kan wel incidenteel hem bij een vriendin laten blijven voor de middag, maar daar wil ik dan ook weer geen gewoonte van maken. Ze is hoogzwanger van de 4e, dus die heeft haar handen de komende tijd vol genoeg. En een buurvrouw waarvan haar dochtertje ook bij Lars in de klas komt heeft last van CVS, dus die wil ik ook niet opzadelen met een peuter kleuter extra.
Sowieso wil ik graag een professionele opvang waar ik gewoon betaal voor opvang tot 18:30 ofzo, waarbij ik me niet schuldig ga voelen als ik eens wat later ben dan anders, want immers, we betalen gewoon en ze zijn toch tot half zeven open.
Wat een ge-eikel zo zeg. Het is dat Lars zo ontzettend toe is aan school, anders zou ik hem het liefst tot na de zomervakantie gewoon bij de kinderopvang waar hij nu zit houden. (Wat overigens ook alleen maar theoretisch is, want volgens mij is zijn plekje daar na half mei ook al vergeven)
  woensdag 16 april 2014 @ 17:51:25 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138948837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

Papabear heeft een paar extra oefenbroekjes van badstof bij de hema gehaald, scheelt iig een zooi spijkerbroeken wassen :')
Echt? Bij mij lekt ie er vrij snel doorheen
  woensdag 16 april 2014 @ 18:00:47 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138949096
Fijn dat de dag zo goed is gegaan Shandaly! Maar wat balen van dat bso gedoe.
pi_138951241
We hadden net onvervalst peuterdrama op weg van kdv naar huis...
Zijn vriendinnetje had mij gespot en riep naar hem "Lars, jouw mama is hier!" En Lars vond dat ze dat niet mocht zeggen, en vond ook dat ik haar moest zeggen dat zij dat niet mocht zeggen (volgen jullie nog? ;) ) En vervolgens was niets goed, en ben ik met sirene naar huis gereden... Na een powernap van vijf minuutjes op de bank is alles weer goed, meneer is erg moe... het was ook nogal een dag natuurlijk. En momenteel kletst ie me weer de oren van m'n kop O+ O+
pi_138954152
Fijn dat hij het leuk heeft gehad op school Shandaly, zo te horen had hij heel wat indrukken te verwerken vandaag..

Lastig dat je de BSO niet rond krijgt zo. Gastouder is ook geen optie voor die periode?

DJMO, gaan ze de urine nog op kweek zetten? Ik zou bij dwarsheid ook niet direct de luiers terug doen. Maar het is zo lastig oordelen als ze zo klein zijn. (En Chris had die fases niet)..

Vanmiddag waren we even in de speeltuin, was met een andere moeder aan het kletsen over dat tweede kindjes dingen toch wel sneller doen. En in mijn ooghoek zie ik Daan op het fietsje met zijwieltjes van een groter meisje klimmen, voeten op de trappers, en rijdt zo een rondje speeltuin.. Echt, hij moest ons idee even bevestigen blijkbaar :P
pi_138955029
Jeetje Shandaly, wat een gedoe. Wat stug ook dat ze bij de opvang tot 4 jaar geen uitzondering willen maken voor die drie maanden tot de zomervakantie.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:44:25 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138955299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:35 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Zou je denken he?
Ik kan wel incidenteel hem bij een vriendin laten blijven voor de middag, maar daar wil ik dan ook weer geen gewoonte van maken. Ze is hoogzwanger van de 4e, dus die heeft haar handen de komende tijd vol genoeg. En een buurvrouw waarvan haar dochtertje ook bij Lars in de klas komt heeft last van CVS, dus die wil ik ook niet opzadelen met een peuter kleuter extra.
Sowieso wil ik graag een professionele opvang waar ik gewoon betaal voor opvang tot 18:30 ofzo, waarbij ik me niet schuldig ga voelen als ik eens wat later ben dan anders, want immers, we betalen gewoon en ze zijn toch tot half zeven open.
Wat een ge-eikel zo zeg. Het is dat Lars zo ontzettend toe is aan school, anders zou ik hem het liefst tot na de zomervakantie gewoon bij de kinderopvang waar hij nu zit houden. (Wat overigens ook alleen maar theoretisch is, want volgens mij is zijn plekje daar na half mei ook al vergeven)
En een professionele gastouder?
pi_138955827
Ja, misschien.. Ik vind het idee van een grotere opvang zo fijn dat er meerdere kindjes zijn, én dat er meerder leidsters zijn.. mócht het met iemand niet klikken, dan heb je nog alternatieven. Voor een gastouder vind ik het eigenlijk nog lulliger als het maar voor 3 maandjes is... :@

Zou mijn baas het pikken als ik 3 maanden 3 dagen in de week thuis werk? ;)
  woensdag 16 april 2014 @ 21:00:18 #245
259886 pessie
pi_138956019
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:55 schreef Shandaly het volgende:
Ja, misschien.. Ik vind het idee van een grotere opvang zo fijn dat er meerdere kindjes zijn, én dat er meerder leidsters zijn.. mócht het met iemand niet klikken, dan heb je nog alternatieven. Voor een gastouder vind ik het eigenlijk nog lulliger als het maar voor 3 maandjes is... :@

Zou mijn baas het pikken als ik 3 maanden 3 dagen in de week thuis werk? ;)
Je zou het bespreekbaar kunnen maken, dat je die drie dagen eerder naar huis gaat en dat dan thuis inhaalt. En anders idd een professionele gastouder. Ook Gastouders zijn momenteel blij met nieuwe kindjes, ook al is het maar 3 maanden.
pi_138957833
De vraag is meer of ik dat zelf ook zou willen. Ben niet zo fan van thuiswerken.
Al was het vandaag wel fijn om de radio hard te zetten en mee te kwelen, en lekker met een gebakken eitje te lunchen enzo.. maar ik heb altijd heel erg het gevoel dat ik te weinig doe als ik thuis werk. En dan ik vanalles moet compenseren. Ben gisteravond ook van 9 tot 12 bezig geweest. Weliswaar met tussendoor Fok en fb, maar toch... :@ :@
  woensdag 16 april 2014 @ 22:17:29 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138960790
Ik zou toch eens informeren bij een gastouder. In overleg is veel mogelijk.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:32:03 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138961641
Motorisch onhandige peuter op de glijbaan. M zat weer in de knoop met zijn voeten toen hij bovenaan de glijbaan wilde gaan zitten. Dus ik adviseer hem om op zijn buik naar beneden te glijden. Krijg je dit...

(hij wilde dus op zijn buik, maar met zijn voeten eerst....)

_O- _O- O+ O+
pi_138962002
_O- Die M. O+
Leuk shirt!
  donderdag 17 april 2014 @ 11:52:34 #250
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138974157
Slim van M ! :)
pi_138976507
Vindingrijk van M zeg.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:51:40 #252
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138994004
Vandaag weer ff lekker naar de speeltuin geweest :) En poging gedaan om foto's te maken met alleen mn linkse hand, nog best lastig trouwens :P (moet nog 3 weken in het gips :/ )

vrijdag 18 april 2014 @ 19:15:04 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139020396
Wat word ze alweer groot PE! O+
pi_139022830
Dat werkt ook prima M!

PE, echt een lekker meiske!!

Hier vanochtend naar het zwembad geweest.. De term kamikazepeuter komt hier nu voorbij. Hij sprong zo het water in (met bandjes), kopje onder maakte hem niks uit. Even sputteren en weer lachen&trappelen. Echt zovaak, en wat een lol. In het diepe bij de golven bleef hij ook maar doorgaan.
Zelfs op de babyglijbaan maakte hij een sprong tot halverwege, dat werkte iets minder goed, maar toch geen kick. Gewoon doorgaan..
Klein waterratje O+
pi_139024268
hmm, we hadden Daan vanmiddag maar in bed gestopt, omdat hij wel moe was van het zwemmen. Maar nu, een uur nadat we hem hebben ingestopt hoor ik hem nog babbelen en met de rolluiken spelen.. Ik geloof dat hij wel zonder dat middagslaapje kan ;)

Edit: en om half 7 speelde hij alweer met de rolluiken. Een half uur eerder dan normaal.. Kleine grapjas. :z

[ Bericht 24% gewijzigd door Deepfreeze op 19-04-2014 07:50:06 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:39:41 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139048178
Jammer is dat hè? Dat je dan hoopt dat ze wat langer blijven liggen omdat ze zo laat zijn gaan slapen...

Wij zijn vandaag naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Erg leuk voor een peuter vind ik en Anouk ook ;)
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:12:31 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139053105
Wat een leuke foto's PE! Ze wordt groot!

Wat een held DF! En jammer van dat middagslaapje. Hoewel voor jullie misschien ook wel praktisch dat je daar niet meer van afhankelijk bent?

Klinkt leuk Susie! Is dat alleen een sprookjesbos of ook attracties en zo?

Hier gaat alles zijn gangetje? Laatst wel weer een peuterbui midden in het winkelcentrum. We waren bij de bibliotheek en daar moest hij een autootje achterlaten (het alternatief, zijn eigen autootje, pikte hij niet). Hij vond van niet. Heb uiteindelijk een krijsende, schreeuwende, schoppende peuter onder mijn arm mee de bieb uit gedragen, de lift in en in een hoekje neergezet waar hij verder op de grond kon gaan liggen krijsen.

Allerlei strategieën geprobeerd: stevig vasthouden (worsteling), rustig uitleggen (hoorde hij toch niet), negeren (nog bozer). Moest hem af en toe even aan de kant schuiven omdat we net voor een goederenlift stonden. Maar uiteindelijk kwam hij er wel zelf uit: hij vroeg naar zijn eigen autootje, stond op, veegde zijn traantje weg en begon weer verder te lopen.
pi_139053450
Zo we zijn weer terug van vakantie en ik ga weer proberen aan te haken.
Even wat foto's in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:24:43 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139053556
Ook hier weer leuke foto's As! Geen gala outfit voor je peuter? ;)

Dat zwemmen met dolfijnen lijkt me echt heel tof! Hoe vond hij het?
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:28:32 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139053718
Fijn Kyara ;) Je zou ze soms hè

Ze hebben er een treintje rijden, een soort bootje (lieveheersbeestjes) , kunnen in auto-tjes rijden, leuke speeltuin en nog een klein dierentuintje (vond ik niet zoveel voorstellen). Voor peuters vind ik het echt wel erg leuk. Google anders even? ;)

Toen wij vanmiddag bijna thuis waren, werd Anouk wakker...dachten we. Krijsend, slaan en schoppen achterin de auto...gevalletje nachtangst weer. :{ Buurvrouw kwam net aan, die herkende het wel, vond het sneu. (Je schaamt je toch een beetje met een dusdanig schreeuwend kind alsof ze vermoord wordt) Deze keer bijna 20 minuten aangehouden. Uiteindelijk wel naar binnen gekregen (als de dood dat ik haar zou laten vallen :X ). Ik vind het allemaal wat. Misschien was het toch te druk allemaal? Terwijl ze het zo leuk heeft gehad. En dan zou je haast denken dat het op het kdv toch ook te druk zou zijn? Sinds afgelopen maandag geen last meer gehad.
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:30:26 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139053811
Die laatste As O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 april 2014 @ 21:31:52 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139053871
was het de eerste keer dat je met haar in sprookjeswonderland was susie?? want dan is de redenering: nieuw = (te) veel indrukken = verwerking nodig vs kdv is vertrouwt dus niet echt verwerking meer nodig wel logisch. als je me een beetje kunt volgen tenminste

zaterdag 19 april 2014 @ 21:32:47 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139053915
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:28 schreef Susie het volgende:
Ze hebben er een treintje rijden, een soort bootje (lieveheersbeestjes) , kunnen in auto-tjes rijden, leuke speeltuin en nog een klein dierentuintje (vond ik niet zoveel voorstellen). Voor peuters vind ik het echt wel erg leuk. Google anders even?

Ik wilde graag jouw ervaringen horen. Hier te ver weg dus had sowieso geen plannen :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:33:55 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139053952
Ik snap je dmjo. Ja, eerste keer dus en dus ook logisch.
Maar ik vind het zo heftig, binnen thuis ging ze met de babypop gooien, dat soort dingen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 19 april 2014 @ 21:44:01 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139054370
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:33 schreef Susie het volgende:
Ik snap je dmjo. Ja, eerste keer dus en dus ook logisch.
Maar ik vind het zo heftig, binnen thuis ging ze met de babypop gooien, dat soort dingen.
ik herken dat soort driftbuien wel van Geert, maar die doet het alleen bij volle bewustzijn zeg maar. zo totaal over de rooie om werkelijk niets. laatste keer pieste hij uit pure drift jan z'n speelkleed onder .. en dan ook nog heel bijdehand zeggen : "zo :6 " .. op dat soort momenten kan ik wel een rol behang gebruiken

pi_139055148
Klinkt heftig susie. Maar indrukken zou best kunnen. Hier geen ervaring mee.

kyara wel gala hoor, maar zo veel foto's dus keuzes maken. Ze komen in veelvoud :P ook op fb.
zwemmen met dolfijnen was gaaf. Yaro moest even wennen maar vond het erg leuk. Durfde kusje te geven en visje te voeren. Kyan keek zijn ogen uit. Alleen visje geven vond hij niks :D
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:02:07 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139055240
Dit is dan eigenlijk gelukkig anders. Ze ziet er ook helemaal verwilderd uit :{

@Kyara; wij waren al een uur onderweg, langer voor dit park zou ik er dan niet voor over hebben. Dan heb je vast ook wel leuke dingen in de buurt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:22:24 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139056329
Ja, hier wel soortgelijke iets in de buurt idd. Maar hoor zoveel goede reviews over dat Sprookjespark. Misschien dat we een keer op vakantie gaan daar in de buurt of zo :D

Klinkt wel heel naar Susie. Kan best zijn dat het getriggerd wordt door nieuwe prikkels en vermoeidheid.
  zondag 20 april 2014 @ 07:09:42 #269
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139064423
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:39 schreef Susie het volgende:
Jammer is dat hè? Dat je dan hoopt dat ze wat langer blijven liggen omdat ze zo laat zijn gaan slapen...

Wij zijn vandaag naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Erg leuk voor een peuter vind ik en Anouk ook ;)
Sprookjes wonderland is echt O+

Leuke foto's ass
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 20 april 2014 @ 08:59:17 #270
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139065013
Leuke foto's Ass en hoe gaaf is dat dan met dolfijnen zwemmen! Wat een ervaring ook voor de kids :Y

Susie Rayen heeft zo'n drie keer nachtangst gehad, maar was hier altijd terug te leiden tot veel prikkels of te laat naar bed.

Zo DJMO dat klinkt ook wel heftig. Lijkt me moeilijk om dan nog "pedagogisch" te reageren. Ik zou de neiging hebben om te ontploffen denk ik :@
Rayen 2½ jaar!
  zondag 20 april 2014 @ 16:06:29 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139074746
Of niet willen slapen in de middag :P maar dan kan je in ieder geval niet zo'n aanval hebben ;) Helaas wel wat vermoeiend voor mij...
pi_139101692
Susie, het kan best de indrukken zijn, ik weet dat Chris het ook een periode heeft gedaan toen het kdv onrustig was qua leidster bezetting, was ergens rond deze leeftijd. Ze kunnen het met woorden nog niet hopen en dan moeten ze het anders uiten. Even laten gaan (zolang het veilig is), dan ging het hier meestal ook wel vanzelf over.

DJMO, jij hebt ook wel wat met je kereltjes zeg. Pittige ventjes, hopelijk wordt dat rustiger als ze ouder worden..

En zwemmen met dolfijnen, wat ontzettend gaaf!

quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:12 schreef Kyara het volgende:
Wat een held DF! En jammer van dat middagslaapje. Hoewel voor jullie misschien ook wel praktisch dat je daar niet meer van afhankelijk bent?
Ik was begin van dit kalenderjaar al aan het bedenken hoe ik dat zou gaan doen als ze misschien volgend schooljaar een continurooster zouden krijgen. Dan moet ik om half 3 bij school staan, en is er weinig tijd om te slapen. Maar ik geloof dat hij het zelf al heeft opgelost ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 april 2014 @ 09:13:32 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139102105
Gisteren had ik per ongeluk een tasje met spring-eieren die zelf geverfd konden worden aan de keukendeur laten hangen. Mijn kroost is heul creatief :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(

pi_139102433
DJMO, ze wilden zelf een paasei spelen?
Maaruh, krijg je dat er weer fatsoenlijk af?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 april 2014 @ 09:52:45 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139102551
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, ze wilden zelf een paasei spelen?
Maaruh, krijg je dat er weer fatsoenlijk af?
net geprobeerd onder de douche .. z'n handen zijn redelijk schoon geworden, z'n benen krijg ik dus niet schoon :') ik vrees met vreze voor het beddengoed .. zit nu op 60 graden met extra voorwas en ossegal zeep in de machine :X

maandag 21 april 2014 @ 10:24:39 #276
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139103050
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

net geprobeerd onder de douche .. z'n handen zijn redelijk schoon geworden, z'n benen krijg ik dus niet schoon :') ik vrees met vreze voor het beddengoed .. zit nu op 60 graden met extra voorwas en ossegal zeep in de machine :X
Op de benen slijt het vanzelf :s) iets met peuter en permanent marker :')
Oude (on)bekende.
  maandag 21 april 2014 @ 10:31:44 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139103193
Oops djmo! :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 april 2014 @ 13:27:08 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139107644
de kinderen zijn inmiddels schoon (het was acrylverf) .. het beddengoed en de muren krijg ik niet meer schoon helaas :')

maandag 21 april 2014 @ 14:37:33 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139109455
Wat een creatievelingen zeg. Balen dat het niet uit beddengoed en van de muur af ging -O-

Fijn DF, dat het zich zelf zo opgelost heeft :D

Leuke Paasdingen gedaan met jullie peuters? Wij eigenlijk niet. Volgend jaar maar eieren verstoppen. Hij heeft net wel een kleurplaat van een paashaas ingekleurd.
  maandag 21 april 2014 @ 20:07:48 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_139120661
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 10:24 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Op de benen slijt het vanzelf :s) iets met peuter en permanent marker :')

Hier had M. badkrijtjes gekregen van z'n papa. Hartstikke leuk om op de tegels en het bad te tekenen. Maar wel verwarrend. De volgende dag had ik ook een mooie tekening op de muur. De dag daarna had hij een groene marker gevonden in een -niet afgesloten- bureaulade, waarmee hij mooie tekeningen heeft gemaakt op m'n lakens. Toen hij aan mijn hoofd begon werd ik wakker. :X

Wat leuk dat sprookjeswonderland de lieveheersbeestjes nog heeft. Daar ben ik zelf nog in geweest toen ik klein was. O+ Volgende maand gaan we naar kabouterland in Exloo. Iemand daar al eens geweest? Ervaringen?
  maandag 21 april 2014 @ 20:25:27 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139121598
Nooit van gehoord zelfs. Eindje uit de richting ;)

Die marker had M hier ook te pakken laatst. Van mijn salontafel, de box en het dressoir heb ik het af kunnen krijgen met zo'n staalschuursponsje. Op mijn (lichte) gordijnen prijken nog steeds mooie rode strepen. Net als op de houten blokken. En van mijn stoel ging het er beter af dan de pentekening die er al op stond.....

Ik heb mijn meubilair eigenlijk al afgeschreven. Als de kinderen groter zijn dan wordt de vloer geschuurd en komt er een nieuwe bank en bekleden we de stoelen opnieuw.
  maandag 21 april 2014 @ 20:31:34 #282
30252 Soempie
Procreating
pi_139121938

We hebben om die reden niks bijzonders aan meubels (behalve ons bed) nu ze klein zijn. Paar weken terug was ik vergeten de sudocreme weg te zetten en dat had M. op de bank gesmeerd. Krijg het er niet meer uit, zelfs niet met grootmoeders tips. En daar leer ik dan niet van. Vorige week was het boven weer raak. Zat het op de deuren, kozijnen, z'n bed en speelgoed. Hij liet wel heel blij zien waar het allemaal zat, terwijl ik met een doekje achter hem aan liep. :')
  maandag 21 april 2014 @ 21:14:02 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139124830
Oh, wat een boefjes allemaal :X Ik klop het even af, hier nog niet iets dergelijks gehad. Ze heeft alleen de lade in het dressoir gesloopt (moet je ook niet in staan :P ) en haar bed. Beiden waren te maken.

Ik ken het ook niet Soempie. En ja, Wonderland was erg leuk. Misschien gaan we nog eens als man zich ook wat beter voelt (nog steeds gips en bijbehorende pijn, dus was niet zo fijn voor hem, maar wilde zelf).
  maandag 21 april 2014 @ 21:18:35 #284
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139125156
Wat een creatievelingen hier >:) ;)
Het enigste waar hij veel op heeft getekend is zijn witte tafeltje en twee stoeltjes, die schilder ik wel over zodra die "periode" voorbij is.

Toevallig hebben we met de paasdagen veel uitstapjes gemaakt. Op 1e paasdag gingen we naar de boerderij die een "lammetjesdag" organiseerden.
Was wel een beetje verwarrend want ze noemden het lammetjesdag maar het was een geitenboerderij _O-
Maar in ieder geval, het was heel leuk, lekker in de hooibalen klimmen, en kleine geitjes aaien en voor 50 cent mocht je ze ook een flesje melk geven.
Daarna zijn lievelingsfruit uit een aardbeienautomaat gehaald, dus Rayen zijn dag was weer goed.

Op tweede paasdag gingen we naar het reptielenhuis in Breda. Daar heeft hij een slang(etje) geaaid ;) Eerst een schildpad zien poepen en daarna mochten de kinderen die er waren ook aaien.
Toen werd er nog een hagedis uit zijn hok geplukt die ook effe lekker op tafel poepte tot grote hilariteit van Rayen (dat heeft meer indruk gemaakt dan al die leuke beestjes aaien geloof ik :P )
Die mochten ze ook aaien.
Dus het was nog heel actief zo'n eigenlijk saai reptielenhuis :+

En vanochtend zijn we naar de plaatselijke speeltuin gegaan waar er gezocht mocht worden naar eieren *O* De paashaas kwam ook nog voorbij, waarop Rayen zei "beetje eng mama" O+ maar hij heeft he3m nog wel een handje gegeven

Nou na zo'n uitstapjesdosis gaan we nu weer effe rustig aan doen :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 21 april 2014 @ 21:20:49 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139125286
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:31 schreef Soempie het volgende:

We hebben om die reden niks bijzonders aan meubels (behalve ons bed) nu ze klein zijn. Paar weken terug was ik vergeten de sudocreme weg te zetten en dat had M. op de bank gesmeerd. Krijg het er niet meer uit, zelfs niet met grootmoeders tips. En daar leer ik dan niet van. Vorige week was het boven weer raak. Zat het op de deuren, kozijnen, z'n bed en speelgoed. Hij liet wel heel blij zien waar het allemaal zat, terwijl ik met een doekje achter hem aan liep. :')
Ik ben zo blij dit te lezen :D

Hier dus ook die stift, terwijl hij al eerder de stoel met een pen heeft ondergetekend.

Maar goed, het ook niet altijd te voorkomen.
  maandag 21 april 2014 @ 21:22:09 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139125370
Klinkt leuk TJ!

Ik vind het jammer dat de kinderboerderij hier een heleboel leuke dingen organiseert maar bijna allemaal voor kinderen ouder dan 4. Of het is 's middags op een tijdstip dat ze hier slapen.
  maandag 21 april 2014 @ 21:27:16 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139125673
Klinkt allemaal wel heel erg leuk TJ!

Wij hebben best een leuke grote speeltuin in het dorp...is alleen dondermorgen open als ik dus werk, of in de middag van half 4 tot half 6 en woensdagmiddag vanaf half 2 ofzo. Nu slaapt ze gewoon nog vaak in de middag (gisteren overigens niet en ze heeft nu al aangekondigd dat ze morgen op kdv ook niet gaat slapen :? , en daarnaast vind ik vanaf half 4 ook een ruktijd.
  maandag 21 april 2014 @ 22:00:47 #288
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_139128184
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

Volgende maand gaan we naar kabouterland in Exloo. Iemand daar al eens geweest? Ervaringen?
ff uit de lurkmodus, kwam toevallig langsvliegen, maar kabouterland is klein, maar wel leuk. Mijn meiden zijn er vorig jaar geweest en die hebben er genoten.

en als ik hier dan toch ben, mijn peuter wordt groot en wijs :) (wij zijn vandaag bij de sprookjeshof in zuidlaren geweest)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_139128188
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:31 schreef Soempie het volgende:

_O- Geweldig ook eigenlijk he? Zijn de beste verhalen voor later als ie gaat trouwen ;)
Ik heb een salontafel vol stempelinkt, en ergens nog een vage roze streep op de muur van een voorheen rode tekening, maar verder valt het gelukkig nog best mee. Sudocreme is ie gelukkig nog nooit mee aan de haal gegaan.

Laatste week peuter... volgende week om deze tijd heb ik een heuse kleuter in huis *G*
(En we hebben nog niet eens zelf een verjaardagscadeau voor hem gekocht... :X Dat wat ik wilde kopen - de Duplo spoorbrug - blijkt niet meer in de handel te zijn, behalve in een groot mega-pack met de trein zelf er al in. En die hebben we al :( Iemand nog een lumineus idee? Ikea-keukentje hebben we ook al aan gedacht, maar daar hebben we nog geen plek voor, dan moet eerst de box eruit, en die gebruiken we voor Femke nog genoeg)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 april 2014 @ 22:26:31 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139129727
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

_O- Geweldig ook eigenlijk he? Zijn de beste verhalen voor later als ie gaat trouwen ;)
Ik heb een salontafel vol stempelinkt, en ergens nog een vage roze streep op de muur van een voorheen rode tekening, maar verder valt het gelukkig nog best mee. Sudocreme is ie gelukkig nog nooit mee aan de haal gegaan.

Laatste week peuter... volgende week om deze tijd heb ik een heuse kleuter in huis *G*
(En we hebben nog niet eens zelf een verjaardagscadeau voor hem gekocht... :X Dat wat ik wilde kopen - de Duplo spoorbrug - blijkt niet meer in de handel te zijn, behalve in een groot mega-pack met de trein zelf er al in. En die hebben we al :( Iemand nog een lumineus idee? Ikea-keukentje hebben we ook al aan gedacht, maar daar hebben we nog geen plek voor, dan moet eerst de box eruit, en die gebruiken we voor Femke nog genoeg)
http://www.intertoys.nl/s(...)oiresset-594154.html

maandag 21 april 2014 @ 22:32:17 #291
244125 laziness
pi_139130071
zand/water tafel of aquaplay?

Soempie kabouterland is leuk hoor :Y
pi_139130778
Die hebben we al, DJMO. Vorig jaar van Sinterklaas gekregen. ;) En het boekje wat daarbij zit geeft allemaal leuke voorbeeldbanen met die brug (art. nr. 3774) erbij. Alleen die lijkt er nu dus niet meer te zijn.
Anyway, denk dat we maar over gaan stappen op de gewone LEGO. Ben me er net in aan het verdiepen.. wat is er veel! LEGO City, LEGO Creator, LEGO Cars etc... Poeh!
pi_139136926
Gewoon lego kan al prima voor Lars hoor. Yato speelt er ook al mee (alleen aan de grote tafel). Wij hebben wel de complete treinset van duplo (met de kerst gehad) maar dat is ook omdat hij daar op de grond mee kan spelen en kyan ook.

wat een verhalen over tekenen en sudocreme. Daar heb ik geen ervaring mee (althans wel toen ik twee was maar niet met mijn kinderen)
pi_139138655
Het lijkt mij juist wel leuk ook voor Lars, om dan iets te hebben waar hij 'alleen' mee kan spelen, aan tafel, zonder z'n kleine zusje. Omdat hij al "Groot" is. De treinbaan wordt regelmatig door Femke gemold omdat ze er lomp overheen tijgert ;)
Nu deze week nog een momentje vinden om bij een winkel te komen...
pi_139138814
Desnoods online bestellen
pi_139139674
Jullie hebben creatieve kinderen zeg.

Het enige dat ean tnt gedaan heeft is mijn agenda onder gekrast en laatst wilde ze ook de tafel poetsten. Ik had er wat Glassex opgespoten en haar een theedoek gegeven. Ga jij je maar aankleden mama zei ze. Ik had de Glassex op de eettafel gezet maar was vergeten hem op slot te draaien. Even laten hoorde ik gehuil. Ze was zelf driftig aan het spuiten geweest ermee. Niet alleen de salontafel zat onder maar ook de bank en de vloer, haar knuffel en kleding. Boos kon ik er niet om worden het was ook mijn schuld.

Hier ook een redelijk druk weekend gehad. 1e paasdag paaseieren bij opa en oma gezocht. 30x opnieuw verstopt en als afsluiting naar een pannenkoekenhuis. Daar stond zo'n auto die ook vaak bij de supermarkt staat ze was er niet uit te slaan.

2e paasdag bij de andere opa en oma paaseieren gezocht en daarna naar een speeltuin. Daar was ook een paasnijn volgens ean. Ze was er wel bang voor en kroop echt achter mij weg. Af en toe riepen ze iets door een microfoon dat was wel apart. Ik hoor paasnijn wel mama maar ik zie hem niet.
pi_139144304
Exloo gaan we misschien over een paar weken ook nog heen.. Of toch drouwenerzand..

Lego zat Chris voor zijn 4e verjaardag ook al aan. Lekker auto-tjes bouwen en ermee racen.

Hier valt het slopen/tekenen/kliederen ook nog wel mee. Hoogstens wat teveel creme op een been, of een viltstiftstreep op de tafel, maar niks dat niet meer weg gaat..

Ik had gisteren Daan zijn matras mee naar beneden genomen, om lekker op te kunnen rollen en doen.. Nu heb ik een filmpje, met het matras voor de eettafel, en een Daan die op zijn hurken vanaf de eettafel afzet, horizontaal in de lucht zweeft en op zijn buik op het matras landt, en nog een keer en nog een keer :X .. Kleine stuntkip :D
(en ik ga hem niet plaatsen, vanwege zwakke harten :P )
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:30:08 #298
259886 pessie
pi_139144305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:06 schreef Shandaly het volgende:
Het lijkt mij juist wel leuk ook voor Lars, om dan iets te hebben waar hij 'alleen' mee kan spelen, aan tafel, zonder z'n kleine zusje. Omdat hij al "Groot" is. De treinbaan wordt regelmatig door Femke gemold omdat ze er lomp overheen tijgert ;)
Nu deze week nog een momentje vinden om bij een winkel te komen...
Shandaly je hebt doosjes die echt vanaf 4+ zijn, ik hoor verschillende moeders dat hun kinderen dat echt konden op hun 4de verjaardag, zelf of onder begeleiding. Leuk idee dus!
En dat van die duplo brug is zeer herkenbaar -O- ik kijk zaterdag even goed of ik em toevallig op de vrijmarkt tegenkom. Er wordt hier ook veel gespeeld met de treinbaan.
pi_139144890
Als je er twee vindt... ;)
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:30:48 #300
259886 pessie
pi_139146009
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:49 schreef Shandaly het volgende:
Als je er twee vindt... ;)
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...
Prima! Moet ie alleen wel verzonden worden, maar indien ik 2 goedkope vind... Op MP zijn ze echt net zo duur als wanneer ze nieuw waren :X
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:31:05 #301
259886 pessie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')