precies. de onvruchtbaarheid treed, als het al voorkomt, vaak pas op als het na de puberteit voorkomt. En ja, als Geert inderdaad last krijgt van de symptomen hang ik maandagochtend om 8 uur bij de HA aan de lijn. Maar ik ben afgelopen donderdag nog bij de HA geweest met hem vanwege het hoesten en z'n longen waren schoon (toen wist ik nog niet dat het buurjongentje wellicht de bof heeft)quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jij leest de 'na de puberteit' ook wel toch? Het is níet onschuldig en ik zou het wél overleggen. Beter een keer te vaak dan dat je de toekomst van je kind al bepaalt voor die uberhaupt begonnen is.
quote:Bij heel jonge kinderen kan een hersenvliesontsteking voorkomen. In zeldzame gevallen kan bij jongens aan één kant een zaadbalontsteking optreden. Bij volwassen mannen die de bof krijgen is er meer risico op een zaadbalontsteking, meestal ook aan één kant. Door een zaadbalontsteking kan de vruchtbaarheid verminderen.
http://www.rivm.nl/Docume(...)_standaarden/ISI_Bofquote:Is bof te behandelen?
Nee, er is geen behandeling. Raadpleeg de huisarts als u bof vermoedt bij uzelf of uw kind. De huisarts kan de diagnose stellen. De ziekte geneest zonder behandeling of medicijnen. Pijnstillers kunnen de pijn verlichten.
ik gaf al aan dat ik de HA maandag zou bellen ivm de eventuele besmetting, maar tegen de bof zelf is niets te doen, en dus ook geen reden om op stel en sprong naar de HAP of de EHBO te rennen alsof hij half dood aan het gaan is. Zoals in de links te lezen valt is een eventuele ontsteking van de zaadbal zeer zeldzaam en daarover bestaan dus nog steeds misvattingen. Ik persoonlijk plaats de BOF op één lijn met de waterpokken. het is even lastig en pijnlijk voor de patient, maar ernstig is het niet imo.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:37 schreef Soempie het volgende:
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
Een ontzettende fijne dag met familiequote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Soempie het volgende:
Tally
En wat een leuke foto!Fijne dag gehad verder?
Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:25 schreef DJMO het volgende:
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien
Tuin=tof!! Heerlijk zeg dat ze er zo van geniet! Hier hebben we ook een speel-straatquote:Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin.![]()
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert /zwijmelmodus
eerst HA geweest, nu nog geen tekenen van BOF bij geert, maar wat niet is kan nog komen (met drie weken incubatietijdquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).quote:Op maandag 31 maart 2014 23:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
Dat was vorig jaar ook toch? Ik kan me de waarschuwingen in het hogeschoolkrantje in ieder geval goed voor de geest halen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
nogmaals..quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
quote:25% van de mannen die na de puberteit de bof krijgen, krijgt last van teelbalontsteking (orchitis). Hierbij kan er onvruchtbaarheid ontstaan, maar dit is uiterst zeldzaam, ook al omdat het doorgaans een eenzijdige orchitis betreft; bij een op de zes patiënten raken beide zaadleiders ontstoken en zelfs dan leidt het zelden tot steriliteit. In grote onderzoeken van steriele mannen komt bof ook nauwelijks als onderliggende oorzaak naar voren. Zowel bij artsen als publiek staat deze onterechte zorg toch vaak voorop en blijkt moeilijk te sussen.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:24 schreef Moppert het volgende:
Jullie hebben beide gelijkhet grotere risico er op.. maar de grotere risico is alsnog een hele kleine kans.
wat vind je er precies heftig aan?? het meest heftigste vind ik toch wel dat er hier mensen _lijken_ te zijn die het belachelijk vinden dat ik niet meteen bij het RIVM aan de telefoon hang om de noodklok te luidenquote:Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk valt het allemaal mee DJMO. Wel heftig zeg.
het is geen dodelijke ziekte, bij het merendeel van de patiënten die het in de kindertijd krijgen, merk je het niet eens (wordt afgedaan als verkoudheid, omdat alleen bovenste luchtweginfectie aanwezig is) en pas na de pubertijd heeft een kwart van de patiënten kans op een eenzijdige teelbalontsteking. Ook bij een dubbelzijdige infectie is de kans op steriliteit nauwelijks aanwezig, zoals ik al via diverse linkjes heb laten zien. Ik persoonlijk snap dan ook niet waarom de bof in het entingpakket zit, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik vind een uitbraak van een besmettelijke ziekte die in het inentingenpakket zit (dus geen griepje of waterpokken) vrij heftig.
Nou is het woord heftig in deze misschien iets te euh heftig. Maar "vervelend" vind ik dan toch een understatement zeg maar.
Ah kijk! Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:04 schreef pessie het volgende:
Kuukske leuk! Ik heb zelf gisteren de laatste cursusavond gehad en as maandag examen. Ik heb er zelf echt wel veel van opgestoken (en toffe verbanddingen besteld via de vereniging waar je via de apotheek niet aan kunt komen). Echt een goede cursus! Tip, als je aanvullende verzekerd bent en je haalt je examen kun je het cursusgeld in veel gevallen terugkrijgen van de zorgverzekeraar.
Mijn peuter en jou peuter hebben handen geschud!quote:Op woensdag 2 april 2014 21:30 schreef Susie het volgende:
Wat fijn dat ze zo goed samen gaan CS!![]()
Hier nog meer peuters die last hebben van de zomertijd? Goed, maandag sliep ze uit tot 7maar nu is al 2 dagen zo rond kwart over 6 eruit, maar ligt ze er ook pas in om half 9. En ik vind mijn avond dan een beetje kort. Moet zeggen ik "treed" ook niet echt op hoor en 2 avonden visite die voor half 8 aan komen waaien (man zit in de lappenmand) werkt natuurlijk ook niet mee.
Maar morgenavond moet ze echt uiterlijk 8 uur erin liggen, ik moet naar een wedstrijd.... man kan momenteel dus niet veel.
heb jij die telefoonlijn nog niet gevonden dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mijn peuter en jou peuter hebben handen geschud!
2 nachten 7 uur en vanochtend was het weer zoals vroeger...5 voor 6
S' avonds is het meestal half 8 voor dat ze überhaupt naar boven wil en dan mag ik ineens ook niet meer weg...ze wil en moet mijn hand vast houden tot dat ze in slaap valt...
Wel erg liefmaar mijn avond is hier ook erg kort door en soms val ik zelfs in slaap
komt mijn man me om 22.00 vragen of ik misschien mijn pyjama aan wil
Heeft mijn man ook last van, die valt heel vaak bij Cristel in slaap, maar ik laat m altijd liggen, lekker rustigquote:Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef bitterend het volgende:
Wel erg liefmaar mijn avond is hier ook erg kort door en soms val ik zelfs in slaap
komt mijn man me om 22.00 vragen of ik misschien mijn pyjama aan wil
quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:19 schreef DJMO het volgende:
Geert komt uit bed .. "mama, plassen moet ik" dus ik: grote jongen dat je daar zelf wakker voor wordt, goed hoor! (dat hij dan net te laat was en z'n onderbroek nat had maak ik totaal geen punt van!) maar toen kwam het .. ik leg hem terug in bed , een kus (nee mama! eerst een knuffel!) en dus een knuffel .. en hij had z'n oogjes dicht .. dus ik fluister .. ik hou van je. Fluistert hij terug .. ik ook van jou mama ..
toen ik hem vervolgens nog een kus op z'n wang gaf, veegde hij die heel driftig weg ...
![]()
quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:45 schreef Tally het volgende:
Hier stopt de oudste de kusjes die ze krijgt van Oma, Opa, Mama, Papa of Opoe tegenwoordig in haar zak. Anders waaien ze weg
ik had vandaag nog twee van dat soort aanvallenquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jeej PE, vooruitgang
Aaaah lief DJMO!
Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaatNiet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
Misschien een beetje laat om te zeggen, maar in België zit waterpokken wel in het pakket, en daar reageren ze op de waterpokken hetzelfde als de meesten hier op de bof. (Ahhh, paniek! Zo ongeveer dusquote:Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik vind een uitbraak van een besmettelijke ziekte die in het inentingenpakket zit (dus geen griepje of waterpokken) vrij heftig.
Nou is het woord heftig in deze misschien iets te euh heftig. Maar "vervelend" vind ik dan toch een understatement zeg maar.
Ik heb dat hier natuurlijk ook wel gehad en nog steeds. Drie dagen per week zijn hier naast Lientje twee dreumesvriendjes of een dreumes en babyvriendje.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jeej PE, vooruitgang
Aaaah lief DJMO!
Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaatNiet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
quote:Op zondag 6 april 2014 09:01 schreef Susie het volgende:
Hier de oorzaak voor de drama's gevonden (gedeeltelijk dan, want blijft peuter natuurlijk) de laatste 2 kiezen komen door, beide kanten onderkant. Fijn.
![]()
Ik dacht dat lientje al ouder was Juud? Of ben ik in de war?
Ik heb hem nog twee keer wakker gemaakt gisteravond, en even laten plassen. En vanmorgen was hij om 6 uur wakker en wilde hij gelijk naar de wc.quote:Op zondag 6 april 2014 09:53 schreef Susie het volgende:
Ik zie geen ondertitels op mobiel, dacht al dat ik slaap tekort had!
Wat goed zeg! En dan ook nog de hele nacht droog!
Ik vond het ook wel heftig met die hoge koorts en een paar ontstoken pokken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:48 schreef Kyara het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik waterpokken eigenlijk ook wel heftig als ik de verhalen zo lees.
(Ik vrees met grote vrezen want dan komt hier dan waarschijnlijk meteen x3)
Aaaaah, wat lief!quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:28 schreef Soempie het volgende:
Hier vanavond nog zoiets liefs. De papa van M. is ruim een week weg voor z'n werk. Gister heb ik hem gefilmd terwijl hij 'KRRRR...OKODIL!' las. Vanavond voor het slapen gaan heb ik M. het boek gegeven en het filmpje aangezet en M. vond het helemaal briljant. Hij sloeg zelf de bladzijden om, zei zinnetjes mee, moest heel hard lachen om de gekke bekken van z'n papa en aan het eind kreeg de iPad een kusje.
Bedankt voor deze tips. Hier kan ik zeker wat meequote:Op zaterdag 5 april 2014 20:56 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb dat hier natuurlijk ook wel gehad en nog steeds. Drie dagen per week zijn hier naast Lientje twee dreumesvriendjes of een dreumes en babyvriendje.
Dat gaat heel vaak steeds beter, nu de kleintjes zo 17 maanden zijn gaan ze met elkaar spelen, samen blokjes stapelen ipv een stapelen en de kleinste het omgooien.
Wat ik hier ook veel doe is Lientje aan tafel met knutselspul, puzzels, spelletjes, nou ja wat op tafel kan en waar ze dan rustig mee kan spelen.
Beugel van de Tripp-Trapp af, dan kan ie ook zelf die rust opzoeken.
Kleintjes ook zo nu en dan aan tafel als zij op de grond speelt met bijv de treinbaan of een blokkenbouwwerk.
Dan laat ik de kleintjes fruit eten, kleuren met bijenwaskrijtjes of met klei spelen oid of met een theeserviesje, ook zo'n succes.
Wellicht willen de meiden ook buiten in de box spelen ipv bij M in de zandbak. Het zou ook kunnen dat door een week of twee meer 'ruimte' voor hem, hij weer tot rust komt. Hier ging het altijd op en af met die buien.
Het is helemaal niet gemakkelijk, jezelf zo in de weg zitten en dat het dan allemaal nog meer tegenzit door ukken om je heen.
Ik merk nu (Lientje is nu 22 maanden), dat het sinds een maand of twee weer echt afgenomen is. Ze kan heel goed communiceren en dat helpt.
Ik probeer ook altijd erg het gevoel te benoemen en haar bij me te nemen (waarom heb je verdriet) (waarom ben je boos) (wat wil er niet) en uitgelegd dat ik haar alleen kan helpen/begrijpen als ze met me praat.
Hmmm, dat lijkt me dan ook weer pittig. Sowieso is het met een ziek meestal wel 1-op-1 aandacht en zodra je meer dan 1 kind hebt, kon je dan al in de problemen.quote:Op zondag 6 april 2014 10:46 schreef Troeta het volgende:
Ze kwamen hier trouwens niet tegelijk. De ene was klaar toen kwamen de pokken bij de andere.
Ze deelden bij ons kaartjes uit voor de volgende kleuterbiosquote:
Ik vind dit nog heel erg aardig hoor qua gedrag etc.quote:Op zondag 6 april 2014 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
l'tiekje wat knap van het droog blijven.
Tegen mijn ouders vertelde ean wel waar de film overging en dat ze het wel leuk vond. Nou na 30min vond ze de film eng worden en wilde ze eigenlijk naar huis, dit bleef ze elke 10 min wel even herhalen, Zachtjes en niet huilend. Ze zat eerst netjes op d'r stoel met een zitverhoging maar die stoel kantelde iets dus daar wilde ze niet meer op zitten.
Ik twijfel nog of we 18 mei naar dora en Diego gaan. Die kent ze helaas beter dan de personages van vandaag.
Wij hebben de meisjesversie van dat shirtquote:Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef laziness het volgende:
Het grote avontuur van Pim en Pom.
Echt een enorme aanrader voor de oudere peuters!
Ol heeft genoten!
Super leuk opgezet ook die kinderbios met clowns en kleurplaten en een hapje en een drankje.
O spotte heel knap in de film Pluk en Aagje, Langhors, de krullevaar, vader Stamper en Jip & Janneke.
Zo leuk om te zien vond ik dat, die herkenning.
Enige jammere waren de ouders die meenden ook hun jongere dreumesen mee te kunnen nemen zodat er geen oppas nodig is blijkbaar. Die huilden er regelmatig doorheen.
[ link | afbeelding ]
De roze, die is ook leuk!quote:Op maandag 7 april 2014 10:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben de meisjesversie van dat shirt
Wij gaan speciaal naar een andere bioscoop vanwege wel pauze als we met Nathan gaan. Die heeft na 3 kwartier wel een paar rondjes rennen nodigquote:
Ben ik nu wel even blij dat we in Groningen achterlopenquote:Op maandag 7 april 2014 13:11 schreef laziness het volgende:
Zijn bij jullie trouwens de disneyfilms etc nog gewoon in 2D? Hier zijn alle kinderfilms enkel in 3D de laatste tijd dus het zou niet eens een optie zijn om te gaan aangezien dat niet goed is. Ik vind dat echt heel erg stom dat ze het zo promoten bij de jongere kinderen en geen enkele andere optie meer bieden
Leuk joh drie Pathé's in de stad.
Die hebben toch nog wel 2d?quote:Op maandag 7 april 2014 13:11 schreef laziness het volgende:
Zijn bij jullie trouwens de disneyfilms etc nog gewoon in 2D? Hier zijn alle kinderfilms enkel in 3D de laatste tijd dus het zou niet eens een optie zijn om te gaan aangezien dat niet goed is. Ik vind dat echt heel erg stom dat ze het zo promoten bij de jongere kinderen en geen enkele andere optie meer bieden
Leuk joh drie Pathé's in de stad.
Zoetermeer heeft wel pauzequote:Op maandag 7 april 2014 13:06 schreef laziness het volgende:
Hier is alles Pathé in de stad en zij doen nergens meer aan pauze volgens mij. 70 minuten lang ging net. Een disneyfilm van langer zou daardoor nog niet gaan inderdaad.
Als je bij het aanbod van woensdagmiddag kijkt is alles 3Dquote:Op maandag 7 april 2014 14:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Die hebben toch nog wel 2d?
Althans wij zijn gisteren naar de lego film geweest en die was 2d (oké, de meeste voorstellingen wel 3d).
Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:47 schreef Kyara het volgende:
Neehee, auto is van jou!
Nee M, je bedoelt dan de auto "van mij" is
M denkt even
Nee, auto is van Mitas!
*zucht*
Haha Bitterend, dat is niet te stoppen.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:38 schreef DJMO het volgende:
feli Asy!
ik wordt echt knettergek van mijn peuter. Hij trekt het ikke doen echt door tot in het extreme. Vanmiddag was ik in de keuken bezig, en het filter van het koffiezetapparaat stond nog open. Dus hij zegt: kijk mama open?!? ik zeg: goed gezien jochie, en doe hem dicht. Meneer word driftig, krijst, ikkuh dicht doen, grijpt vervolgens een krukje om het koffie filter open te rukken en hem zelf weer dicht te doen.
Het gebeurde zo snel dat ik niet eens in kón grijpen, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam stoppen?? ik ben echt ten einde raad.
Whahahahhaaaquote:Op woensdag 9 april 2014 18:03 schreef DJMO het volgende:
Bitterend?? Ik geloof niet dat ik zo heet .. volgens mij heb jij vanmorgen geen koffie op
een paar dagen terug bij de appie. ik had meneer een tomaat beloofd, hij mocht hem zelfs zelf uitkiezen en in het mandje leggen van me (!), en op naar de kassa. Ik m'n boodschappen inclusief tomaat op de band gemikt want haast om kleuter op te halen. Ik was nog niet aan de beurt of meneer begint te krijsen en janken "ikkuh maat op band legguh!! stoute mama! en dat bleef hij herhalen tot ik buiten was, waar hij nog hysterischer werd en zichzelf zowat uit de wagen gooide. Toen heb ik 'm dus ook met de schouderbandjes in de buggy vastgezet om erger te voorkomen en uiteindelijk viel hij op het schoolplein in slaap. Op naar huis, zonder kleuter want die mocht gaan eten bij de oma van een vriendinnetje, dus ik geert laten slapen en wat foto's gemaakt van spullen uit de kelder die weg moeten.ik klaar, wil geert wakker maken, en hij is wakker en gaat gewoon verder met krijsen waar hij was gebleven toen hij in slaap gevallen was. Na tien minuten bij kop en kont gepakt, naar boven gesjouwd en in Jan z'n kamer gezet. (meer ruimtequote:Op woensdag 9 april 2014 19:04 schreef Susie het volgende:
En toen dacht ik dat ik zo'n vreselijke eigenwijze dram peuter had... ik vind het zeeeeeeer fijn te lezen dat er meerdere zijn, dacht al dat het aan mij lag![]()
Oooh geweldigquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is ook zo moeilijk! Hie hebben we ook steeds van dat soort verwarringen. "Zal ik het even voor je doen? "NEE! Niet it doen, mama doen!" Hij gebruikte ook tijden de goede werkwoordsvervoegingen ("Mita is") maar zit nu in een gekke overgangsfase waarin hij dingen als "Mita ben tlaaaaaar" zegt
![]()
Gisteren kwam ik thuis en toen lag er een blocnote in de tuinBleek dat M bloemen had geplukt met oma, maar ook bolletjes in de tuin had geplant. Daarna had hij een tekening voor me gemaakt, en toen had mijn moeder gezegd: "leg de tekening maar bij de bloemen" waarop M naar buiten huppelde en de blocnote in de border kwakte
![]()
![]()
Gefeliciteerd met je meisje Tally! Wat een plaatje!![]()
En Nikki ook, een heuse pkleuter alweer! En wat zijn je traktaties mooi!(wij hadden mandarijnengoudvissen maar mijn afwerkingsniveau is toch wat meer beneden de maat....
) En wat is ze lief met haar broertje
![]()
waar mogelijk laat ik hem ook zelf doen , zoals zelf water bij z'n siroop doen uit de kraan, de deuren open en dicht doen, etc etc. maar soms is er gewoon géén ruimte of tijd om hem zelf dingen te laten doen en dat ontaard dan in dit soort driftpartijen. en geloof me, die zijn niet leuk. Zo werd ik laatst dus 'aangevallen' op het schoolplein dat mijn kinderen een opvoeding van lik me vestje genoten .. en zoiets doet pijn.. ik ben verdomme 28/u p/d aan het werk om ze op te voeden tot zelfstandige, goed opgevoede jongens, en dan krijg je zoiets om je oren?? sorry.. maar dan het me ook echt tot hier -_- (als je begrijpt wat ik bedoel)quote:Op woensdag 9 april 2014 21:48 schreef pessie het volgende:
KJ wat sneu. Heb je gevraagd waarom ze weer in het oude huis wil wonen?
Oef, driftige peuters. En zelf doen begeleid ik idd ook zoals tj, geeft minste frustratie aan beide kanten en het is een fase die vanzelf weer voorbij gaat.
het is alsof je het over Geert hebt idd.. slaan, schoppen, schreeuwen.. lachend nananana doen met idd tong uitsteken .. gewoon express uitdagen lijkt het wel .. het is zo vermoeiend somsquote:Op woensdag 9 april 2014 21:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
DJMO, sommige kindjes zijn gewoon wat pittiger. Mijn zus en moeder zien ook dat ik mijn best doe met Larissa haar opvoeding, en vinden mij zelfs best streng. Maar toch heb je van die dagen (eerder weken) waarbij Ja=Nee en andersom, en waarbij ze bijna continu ikke ikke ikke schreeuwt (en schopt, slaat en regelmatig haar tong uit steekt). Voor een buitenstaander zal het net lijken alsof ik een verwend nest heb
Meer dan je best kan je toch niet doen, en misschien zie je niet direct resultaat, maar dat komt dan later wel, echt
als mijn peuter compleet over de rooie is, hoef ik hem alleen maar aan te kijken of hij begint te krijsen als een speenvarken dat levend gevild wordt .. op zo'n moment durf ik niet eens in z'n buurt te komen eerlijk gezegd.. dan werkt uit laten razen beter dan hem te benaderenquote:Op donderdag 10 april 2014 20:20 schreef Kyara het volgende:
En in geval van compleet over de rooie helpt ook alleen stevig vasthouden en knuffelen zoals Clubsoda zegt.
dat weet ik, maar daarom doet het me wel verdriet. Geert is mijn jongste, heb ik ruim een jaar bv gegeven, altijd bij me gedragen in een draagdoek, en uitgerekend hij zet zich (op dit soort momenten) zo enorm af tegen me dat ik er soms wel om kan huilen..quote:Op donderdag 10 april 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde ook dat dat hier het beste werkt. Elk kind is anders en wat voor de een werkt, hoeft ook niet voor de andere te werken
Bij de Hema een tijdje geleden!quote:Op donderdag 10 april 2014 20:45 schreef The_Tankgirl het volgende:
Als Larissa een driftbui heeft hoef ik haar niet te knuffelen hoor, dan krijg ik een schop of klap
Het enige wat helpt (bij Larissa dan he) is dan in de hoek zetten. Ze krijgt dan een schrikreactie en/of ze gaat door met schreeuwen, maar zodra dat dan over is mag ze weer eruit en is het weer goed
Tally, die foto's![]()
Mag ik weten waar je die paraplu vandaan hebt? Uilen
En Nikki, van harte gefeliciteerd!
Tof!quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:57 schreef Asyniur het volgende:
Geen centje pijn, super leuk gehad
En al 2 verfwerkjes mee naar huis!
O. doet ook nauwelijks aan driftbuien.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier maar weinig echt driftbuien.
Wel huilen als ze haar zin niet krijgt. En als je haar direct aanspreekt op haar gedrag gaat ze huilen. Meer die dit herkennen? Ik vind het wel lastig hoe er mee om te gaan ze gaat wel vaker een directe reactie ontvangen in haar leven.
herkenbaar hoor; doen ze bij mij ook. Als mijn vriend ze op bed ligt slapen ze binnen vijf minuten .. frustrerend is datquote:Op dinsdag 15 april 2014 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
Wat naar klinkt het Susie. En vervelend van je man ook. Zou ze er erg van geschrokken zijn? Misschien kun je het nog eens casual met haar bespreken, dat papa in het ziekenhuis was?
Zijn jullie peuters ook zo slecht in bed te krijgen? Het gaat al weken moeizaam. Hij is niet bang volgens mij, maar vindt slapen maar saai en wil er gewoon liever uit. Hij mag van mij best spelen in bed, maar dat is blijkbaar niet voldoende voor hem. Hij gaat dan eerst eindeloos tijdrekken en drentelen, nog eeeeven knuffelen, nog eeeeeeven spelen en alles zo laaaaangzaaaaaaam mogelijk doen. Eenmaal in bed word ik nog tientallen keren teruggeroepen voor allerhande problemen (knuffel uit bed gegooid) inclusief dramatisch gejammer. Ik word er echt een beetje moe van, van dat geworstel elke avond
Geen idee of het 's middags ook kan, maar wij hebben het een periode gehad rond 22 uur 's avonds. Het is idd heel naar om te zien. Dat je je kind wil troosten maar dat hij dan alleen maar bang voor je isquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef Susie het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met nachtangst? En zou dat dus ook overdag kunnen? Want ik heb het idee dat dat hier het geval is (als ik zo de "symptomen" lees).
Ik word er in ieder geval wel angstig van. Ze heeft best regelmatig gehad en nu de laatste 2 weken weer regelmatig, ik zat vanmiddag dus zelf te huilen, want vond het doodeng deze keer. Echt slaan naar mij, gillen, zich laten vallen, niet fijn.
Op deze site heb ik gelezen, http://www.cjgheusden.nl/(...)emen-nachtangst.html
Daar staat ook de oorzaak ziekte in familie, dus de oorzaak heb ik waarschijnlijk gevonden, man uit ziekenhuis opgehaald bijna 2 weken terug en heeft nu gips om zijn arm. Dat zou het wel kunnen verklaren...
Hier ervaring mee toen de oudste 2 a 3 was. Ging vanzelf weer over. Hij heeft een tijd wat vaker bij ons in bed geslapen, dat hielp ook goedquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef Susie het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met nachtangst? En zou dat dus ook overdag kunnen? Want ik heb het idee dat dat hier het geval is (als ik zo de "symptomen" lees).
Ik word er in ieder geval wel angstig van. Ze heeft best regelmatig gehad en nu de laatste 2 weken weer regelmatig, ik zat vanmiddag dus zelf te huilen, want vond het doodeng deze keer. Echt slaan naar mij, gillen, zich laten vallen, niet fijn.
Op deze site heb ik gelezen, http://www.cjgheusden.nl/(...)emen-nachtangst.html
Daar staat ook de oorzaak ziekte in familie, dus de oorzaak heb ik waarschijnlijk gevonden, man uit ziekenhuis opgehaald bijna 2 weken terug en heeft nu gips om zijn arm. Dat zou het wel kunnen verklaren...
JA! o herkenning! al weken dat het ontzettend moeizaam gaat. Hij lijkt ook niet moe te zijn nog, maar ook met later naar bed gaan is het een heel gevechtquote:Op dinsdag 15 april 2014 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
Wat naar klinkt het Susie. En vervelend van je man ook. Zou ze er erg van geschrokken zijn? Misschien kun je het nog eens casual met haar bespreken, dat papa in het ziekenhuis was?
Zijn jullie peuters ook zo slecht in bed te krijgen? Het gaat al weken moeizaam. Hij is niet bang volgens mij, maar vindt slapen maar saai en wil er gewoon liever uit. Hij mag van mij best spelen in bed, maar dat is blijkbaar niet voldoende voor hem. Hij gaat dan eerst eindeloos tijdrekken en drentelen, nog eeeeven knuffelen, nog eeeeeeven spelen en alles zo laaaaangzaaaaaaam mogelijk doen. Eenmaal in bed word ik nog tientallen keren teruggeroepen voor allerhande problemen (knuffel uit bed gegooid) inclusief dramatisch gejammer. Ik word er echt een beetje moe van, van dat geworstel elke avond
quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:34 schreef pessie het volgende:
Overgang van 1 naar geen slaapje duurde hier bijna een half jaardat was niet zo gezellig. Daarna sliep hij soms opeens het klokje rond
. Kortom, soms duurt het even, maar dan heb je ook wat!
* Shandaly reikt tissue aanquote:Op woensdag 16 april 2014 09:27 schreef Kyara het volgende:
Oooh, kijk hem nou gaan! Je kleine mannetje naar school!![]()
![]()
okey, ik ga bijna meehuilen...
En hem zelf zn natte kloffie uit laten trekken? Ik zou gewoon steeds minder behulpzaam worden.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:
Hij zit vast vol verhalen als je hem ophaalt Shandaly![]()
ik kan geen wijs meer uit mijn peuter. Het lijkt wel alsof hij weigert om naar de wc te gaan. Hij laat te pas en te onpas zijn plas lopen, op de wc doet hij nauwelijks iets. Gisterenavond hem voor het slapen een luier omgedaan, en die was vanmorgen weer gewoon droog?? ik snap er niks meer van ...
nadat hij net op de wc nauwelijks plaste, en vijf minuten later z'n plas laat lopen op m'n (stofffen!) bank heb ik de HA gebeld. moet nu eerst laten controleren op blaasontsteking en anders is het ws gewoon een terugval in zindelijkheid en kan ik opnieuw aan de luiersquote:Op woensdag 16 april 2014 10:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En hem zelf zn natte kloffie uit laten trekken? Ik zou gewoon steeds minder behulpzaam worden.
blaasontsteking zou een logische verklaring kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
nadat hij net op de wc nauwelijks plaste, en vijf minuten later z'n plas laat lopen op m'n (stofffen!) bank heb ik de HA gebeld. moet nu eerst laten controleren op blaasontsteking en anders is het ws gewoon een terugval in zindelijkheid en kan ik opnieuw aan de luiers
hij heeft het overal, psz, bij papa, hier. Ik kan vanmiddag om half twee bellen voor de uitslag.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
blaasontsteking zou een logische verklaring kunnen zijn.
maar kunnen er ook andere dingen meespelen? Staat er binnenkort iets te gebeuren uitstapje ofzo? Waardoor hij nerveus is.
of iets wat bij papa anders gaat dan thuis bij jou,waardoor hij nu weer in zijn broek plast,heeft hij het alleen bij jou? Of ook bij papa?
op de peuter speelzaal iets waardoor hij van slag raakt?
Wekadvies was achterhaald zei de arts. Ze zei er wel bij dat ze adviseerde om hem toch 1x wakker te maken omdat zij meteen 12 uur laten slapen dan weer het andere uiterste vond.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:12 schreef Shandaly het volgende:
Maar geen wekadvies gehad dus Asy? Mocht hij lekker gewoon doorslapen? (En jij ook dus?)
Lekker bijdehand, Kyara
Over 5 minuutjes gaan we naar school...! We hebben net samen Femke naar het kdv gebracht, was wel gek om daar met hem te zijn en hem toch weer meteen mee naar huis te nemen
Papabear heeft een paar extra oefenbroekjes van badstof bij de hema gehaald, scheelt iig een zooi spijkerbroeken wassenquote:Op woensdag 16 april 2014 16:24 schreef Asyniur het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is op school Shandaly.
DJMO, niet terug in de luiers. Gewoon afdoen met ongelukje en verder geen woorden aan vuil maken.
Harry doet hetzelfde. Dagen gaat het goed en dan opeens allemaal natte broeken. Meestal als hij niet goed in zijn vel zit, al weet ik dan niet altijd wat er dan is en hij vertelt het niet.
Hem lijkt het in elk geval niet veel te interesseren. Alleen ik heb bergen was
Zou je denken he?quote:Op woensdag 16 april 2014 16:22 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het een geslaagde ochtend was Shandaly!
Maar dat een gedoe met die BSO zeg. Je zou toch denken dat meer ouders daar "last" van hebben.
Is er misschien een gastouder die hem zo lang kan opvangen?
Echt? Bij mij lekt ie er vrij snel doorheenquote:Op woensdag 16 april 2014 16:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Papabear heeft een paar extra oefenbroekjes van badstof bij de hema gehaald, scheelt iig een zooi spijkerbroeken wassen
En een professionele gastouder?quote:Op woensdag 16 april 2014 16:35 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Zou je denken he?
Ik kan wel incidenteel hem bij een vriendin laten blijven voor de middag, maar daar wil ik dan ook weer geen gewoonte van maken. Ze is hoogzwanger van de 4e, dus die heeft haar handen de komende tijd vol genoeg. En een buurvrouw waarvan haar dochtertje ook bij Lars in de klas komt heeft last van CVS, dus die wil ik ook niet opzadelen met een peuter kleuter extra.
Sowieso wil ik graag een professionele opvang waar ik gewoon betaal voor opvang tot 18:30 ofzo, waarbij ik me niet schuldig ga voelen als ik eens wat later ben dan anders, want immers, we betalen gewoon en ze zijn toch tot half zeven open.
Wat een ge-eikel zo zeg. Het is dat Lars zo ontzettend toe is aan school, anders zou ik hem het liefst tot na de zomervakantie gewoon bij de kinderopvang waar hij nu zit houden. (Wat overigens ook alleen maar theoretisch is, want volgens mij is zijn plekje daar na half mei ook al vergeven)
Je zou het bespreekbaar kunnen maken, dat je die drie dagen eerder naar huis gaat en dat dan thuis inhaalt. En anders idd een professionele gastouder. Ook Gastouders zijn momenteel blij met nieuwe kindjes, ook al is het maar 3 maanden.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:55 schreef Shandaly het volgende:
Ja, misschien.. Ik vind het idee van een grotere opvang zo fijn dat er meerdere kindjes zijn, én dat er meerder leidsters zijn.. mócht het met iemand niet klikken, dan heb je nog alternatieven. Voor een gastouder vind ik het eigenlijk nog lulliger als het maar voor 3 maandjes is...![]()
Zou mijn baas het pikken als ik 3 maanden 3 dagen in de week thuis werk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde graag jouw ervaringen horen. Hier te ver weg dus had sowieso geen plannenquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:28 schreef Susie het volgende:
Ze hebben er een treintje rijden, een soort bootje (lieveheersbeestjes) , kunnen in auto-tjes rijden, leuke speeltuin en nog een klein dierentuintje (vond ik niet zoveel voorstellen). Voor peuters vind ik het echt wel erg leuk. Google anders even?
ik herken dat soort driftbuien wel van Geert, maar die doet het alleen bij volle bewustzijn zeg maar. zo totaal over de rooie om werkelijk niets. laatste keer pieste hij uit pure drift jan z'n speelkleed onder .. en dan ook nog heel bijdehand zeggen : "zoquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:33 schreef Susie het volgende:
Ik snap je dmjo. Ja, eerste keer dus en dus ook logisch.
Maar ik vind het zo heftig, binnen thuis ging ze met de babypop gooien, dat soort dingen.
Sprookjes wonderland is echtquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:39 schreef Susie het volgende:
Jammer is dat hè? Dat je dan hoopt dat ze wat langer blijven liggen omdat ze zo laat zijn gaan slapen...
Wij zijn vandaag naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest. Erg leuk voor een peuter vind ik en Anouk ook
Ik was begin van dit kalenderjaar al aan het bedenken hoe ik dat zou gaan doen als ze misschien volgend schooljaar een continurooster zouden krijgen. Dan moet ik om half 3 bij school staan, en is er weinig tijd om te slapen. Maar ik geloof dat hij het zelf al heeft opgelostquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:12 schreef Kyara het volgende:
Wat een held DF! En jammer van dat middagslaapje. Hoewel voor jullie misschien ook wel praktisch dat je daar niet meer van afhankelijk bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
net geprobeerd onder de douche .. z'n handen zijn redelijk schoon geworden, z'n benen krijg ik dus niet schoonquote:Op maandag 21 april 2014 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, ze wilden zelf een paasei spelen?
Maaruh, krijg je dat er weer fatsoenlijk af?
Op de benen slijt het vanzelfquote:Op maandag 21 april 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
net geprobeerd onder de douche .. z'n handen zijn redelijk schoon geworden, z'n benen krijg ik dus niet schoonik vrees met vreze voor het beddengoed .. zit nu op 60 graden met extra voorwas en ossegal zeep in de machine
quote:Op maandag 21 april 2014 10:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Op de benen slijt het vanzelfiets met peuter en permanent marker
![]()
Ik ben zo blij dit te lezenquote:Op maandag 21 april 2014 20:31 schreef Soempie het volgende:
![]()
We hebben om die reden niks bijzonders aan meubels (behalve ons bed) nu ze klein zijn. Paar weken terug was ik vergeten de sudocreme weg te zetten en dat had M. op de bank gesmeerd. Krijg het er niet meer uit, zelfs niet met grootmoeders tips. En daar leer ik dan niet van. Vorige week was het boven weer raak. Zat het op de deuren, kozijnen, z'n bed en speelgoed. Hij liet wel heel blij zien waar het allemaal zat, terwijl ik met een doekje achter hem aan liep.
ff uit de lurkmodus, kwam toevallig langsvliegen, maar kabouterland is klein, maar wel leuk. Mijn meiden zijn er vorig jaar geweest en die hebben er genoten.quote:Op maandag 21 april 2014 20:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Volgende maand gaan we naar kabouterland in Exloo. Iemand daar al eens geweest? Ervaringen?
quote:Op maandag 21 april 2014 20:31 schreef Soempie het volgende:
![]()
We hebben om die reden niks bijzonders aan meubels (behalve ons bed) nu ze klein zijn. Paar weken terug was ik vergeten de sudocreme weg te zetten en dat had M. op de bank gesmeerd. Krijg het er niet meer uit, zelfs niet met grootmoeders tips. En daar leer ik dan niet van. Vorige week was het boven weer raak. Zat het op de deuren, kozijnen, z'n bed en speelgoed. Hij liet wel heel blij zien waar het allemaal zat, terwijl ik met een doekje achter hem aan liep.
http://www.intertoys.nl/s(...)oiresset-594154.htmlquote:Op maandag 21 april 2014 22:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]Geweldig ook eigenlijk he? Zijn de beste verhalen voor later als ie gaat trouwen
Ik heb een salontafel vol stempelinkt, en ergens nog een vage roze streep op de muur van een voorheen rode tekening, maar verder valt het gelukkig nog best mee. Sudocreme is ie gelukkig nog nooit mee aan de haal gegaan.
Laatste week peuter... volgende week om deze tijd heb ik een heuse kleuter in huis
(En we hebben nog niet eens zelf een verjaardagscadeau voor hem gekocht...Dat wat ik wilde kopen - de Duplo spoorbrug - blijkt niet meer in de handel te zijn, behalve in een groot mega-pack met de trein zelf er al in. En die hebben we al
Iemand nog een lumineus idee? Ikea-keukentje hebben we ook al aan gedacht, maar daar hebben we nog geen plek voor, dan moet eerst de box eruit, en die gebruiken we voor Femke nog genoeg)
Shandaly je hebt doosjes die echt vanaf 4+ zijn, ik hoor verschillende moeders dat hun kinderen dat echt konden op hun 4de verjaardag, zelf of onder begeleiding. Leuk idee dus!quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:06 schreef Shandaly het volgende:
Het lijkt mij juist wel leuk ook voor Lars, om dan iets te hebben waar hij 'alleen' mee kan spelen, aan tafel, zonder z'n kleine zusje. Omdat hij al "Groot" is. De treinbaan wordt regelmatig door Femke gemold omdat ze er lomp overheen tijgert
Nu deze week nog een momentje vinden om bij een winkel te komen...
Prima! Moet ie alleen wel verzonden worden, maar indien ik 2 goedkope vind... Op MP zijn ze echt net zo duur als wanneer ze nieuw warenquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:49 schreef Shandaly het volgende:
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |