abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:40:30 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_138303156
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 19:03:41 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138303896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jij leest de 'na de puberteit' ook wel toch? Het is níet onschuldig en ik zou het wél overleggen. Beter een keer te vaak dan dat je de toekomst van je kind al bepaalt voor die uberhaupt begonnen is.
precies. de onvruchtbaarheid treed, als het al voorkomt, vaak pas op als het na de puberteit voorkomt. En ja, als Geert inderdaad last krijgt van de symptomen hang ik maandagochtend om 8 uur bij de HA aan de lijn. Maar ik ben afgelopen donderdag nog bij de HA geweest met hem vanwege het hoesten en z'n longen waren schoon (toen wist ik nog niet dat het buurjongentje wellicht de bof heeft)
en verder .. als hij de bof zou hebben .. is er toch niets meer aan te doen :')

quote:
Bij heel jonge kinderen kan een hersenvliesontsteking voorkomen. In zeldzame gevallen kan bij jongens aan één kant een zaadbalontsteking optreden. Bij volwassen mannen die de bof krijgen is er meer risico op een zaadbalontsteking, meestal ook aan één kant. Door een zaadbalontsteking kan de vruchtbaarheid verminderen.
quote:
Is bof te behandelen?

Nee, er is geen behandeling. Raadpleeg de huisarts als u bof vermoedt bij uzelf of uw kind. De huisarts kan de diagnose stellen. De ziekte geneest zonder behandeling of medicijnen. Pijnstillers kunnen de pijn verlichten.
http://www.rivm.nl/Docume(...)_standaarden/ISI_Bof
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_138305004
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138305411
Ik ben zo trots op mijn peuter *O* Ze is de hele dag droog gebleven! Luier om maar niet gebruikt *O* Twee keer aangegeven dat ze moest plassen en hoppa gewoon op de wc *O*

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 20:14:19 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138306271
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:37 schreef Soempie het volgende:
Voor de bof is er dan geen behandeling, maar misschien wel voor een eventuele ontsteking?
ik gaf al aan dat ik de HA maandag zou bellen ivm de eventuele besmetting, maar tegen de bof zelf is niets te doen, en dus ook geen reden om op stel en sprong naar de HAP of de EHBO te rennen alsof hij half dood aan het gaan is. Zoals in de links te lezen valt is een eventuele ontsteking van de zaadbal zeer zeldzaam en daarover bestaan dus nog steeds misvattingen. Ik persoonlijk plaats de BOF op één lijn met de waterpokken. het is even lastig en pijnlijk voor de patient, maar ernstig is het niet imo.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_138306430
Tally *O*
En wat een leuke foto! O+ Fijne dag gehad verder?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138319827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Soempie het volgende:
Tally *O*
En wat een leuke foto! O+ Fijne dag gehad verder?
Een ontzettende fijne dag met familie O+
pi_138319948
Tally wat en lieve foto O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 31 maart 2014 @ 15:29:02 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138364535
Leuke foto! O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 31 maart 2014 @ 15:42:53 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138365071
Wat een leuke foto Tally!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 maart 2014 @ 20:25:51 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138374987
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien

maandag 31 maart 2014 @ 21:23:48 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138378262
Wat een lieve foto Tally! En wat goed van je kleine meid! ( en wat had ik een ander beeld van jou? :D )

Oh jee DJMO, dat is niet leuk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_138380613
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin. O+
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
*poef* nu is het weg
pi_138380653
Verder niet bijgelegen want geen Internet. Alleen op de telefoon.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 maart 2014 @ 23:13:39 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138384395
hoe beweeg je een slapende peuter om toch even te gaan plassen op de wc?? Als hij weigert , zeggen, oh dan ga ik zelf wel naar de wc :+ meneer wist niet hoe snel hij rennen moest naar de wc om er eerder te zijn dan ik >:) _O-

pi_138384493
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:25 schreef DJMO het volgende:
Bij het buurjongetje is vandaag een GGD test (wangslijm) afgenomen om te kijken of hij de bof heeft, een ander meisje uit Jan z'n klas komt net terug van de HAP met diagnose BOF. En laat dat meisje nou zowel met Jan, als met het buurjongetje en meisje, (waar Geert dan weer veel mee omgaat) gespeeld te hebben. Ik vermoed dus een lichte uitbraak hier ... morgen de GGD maar even contacten of ze ons ook willen zien
Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138392489
Lieve foto Tally, jullie hebben dezelfde blik en lach!

Wat heerlijk KJ, ik ben ook zo blij met het mooie weer, lekker buiten scharrelen. Voelde me echt een beetje opgesloten aan het eind van de winter.

Jeetje zeg, DJMO, da's ook niet tof -O- Hoop dat het jullie bespaard blijft.

Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een *O* waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng :+ Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd }:| ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe :Y ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt O+ Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert O+ /zwijmelmodus
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:08:18 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138395951
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn meisje is helemaal in dr element. Ze is de hele dag in de tuin. O+
vandaag niet een keer de vraag gehad of de tv aan mocht. En gisteren stonden er al kindjes bij de tuin of sofie mee kwam spelen. Boos datze was dat ze nog niet alleen buiten de tuin mocht.
Tuin=tof!! Heerlijk zeg dat ze er zo van geniet! Hier hebben we ook een speel-straat O+
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:16:35 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138403058
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:51:25 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138405722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ik moet even mijn trotse bui delen. Gisteren ben ik voor het eerst in 1,5 jaar weer naar de sportschool geweest. Da's op zich al een waard, dat ik het luie lijf weer eens in beweging breng Maar ik vind het ook zo tof van mijn peuter en mijn lief; ik had M al wel naar bed gebracht maar hij sliep nog niet (zomertijd ) en wilde dat ik bij hem bleef zitten. Heb hem uitgelegd dat mama ging sporten ("sporte??" "ja, bewegen, net zoals jij gaat rennen en voetballen" "oooooh, mama voetballe ") maar dat Esse op hem zou passen. Uiteindelijk heeft hij nog een tijd liggen keten en kletsen maar heeft ze hem prima rustig gekregen zonder huilen en gedoe en is hij in slaap gevallen terwijl ze naast hem zat en zijn handje vasthieldt Ik vind ze allebei zo stoer, dat ze zich zomaar aanpast aan leven met een kind en ook stukje bij beetje meer voor hem gaat zorgen en dat hij haar zo vertrouwt en accepteert /zwijmelmodus
O+ O+ O+ O+

*;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 19:44:22 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138407901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:16 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe is het bij jullie Djmo? Wat zegt de ggd?
eerst HA geweest, nu nog geen tekenen van BOF bij geert, maar wat niet is kan nog komen (met drie weken incubatietijd :{ ) en zelf komen mijn klachten bij hooikoorts vandaan

dinsdag 1 april 2014 @ 21:17:44 #22
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138412516
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en de bmr is zeker voor de bof al lang geen 100% bescherming meer.
Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138413761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nog erger: momenteel worden juist veel studenten getroffen door de bof, en laat dat nu net de groep zijn waarbij het grootste risico van steriel worden bestaat (oudere jongens/jonge mannen).
Dat was vorig jaar ook toch? Ik kan me de waarschuwingen in het hogeschoolkrantje in ieder geval goed voor de geest halen.

Man en ik hebben ons aangemeld voor een EHBO cursus bij kinderen. Fijn gevoel wel, iets kunnen doen of er in ieder geval wat meer kennis van hebben in geval van nood.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:04:29 #24
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138415113
Kuukske leuk! Ik heb zelf gisteren de laatste cursusavond gehad en as maandag examen. Ik heb er zelf echt wel veel van opgestoken (en toffe verbanddingen besteld via de vereniging waar je via de apotheek niet aan kunt komen). Echt een goede cursus! Tip, als je aanvullende verzekerd bent en je haalt je examen kun je het cursusgeld in veel gevallen terugkrijgen van de zorgverzekeraar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 22:13:58 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138415634
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

nogmaals..

quote:
25% van de mannen die na de puberteit de bof krijgen, krijgt last van teelbalontsteking (orchitis). Hierbij kan er onvruchtbaarheid ontstaan, maar dit is uiterst zeldzaam, ook al omdat het doorgaans een eenzijdige orchitis betreft; bij een op de zes patiënten raken beide zaadleiders ontstoken en zelfs dan leidt het zelden tot steriliteit. In grote onderzoeken van steriele mannen komt bof ook nauwelijks als onderliggende oorzaak naar voren. Zowel bij artsen als publiek staat deze onterechte zorg toch vaak voorop en blijkt moeilijk te sussen.

dinsdag 1 april 2014 @ 22:24:21 #26
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138416219
Jullie hebben beide gelijk :D het grotere risico er op.. maar de grotere risico is alsnog een hele kleine kans.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 april 2014 @ 22:26:48 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138416375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:24 schreef Moppert het volgende:
Jullie hebben beide gelijk :D het grotere risico er op.. maar de grotere risico is alsnog een hele kleine kans.
^O^

dinsdag 1 april 2014 @ 23:55:23 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138421648
Toch vind ik 25% kans nog best veel...

ik hoop voor je dat het jullie huis overslaat in elk geval djmo!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 2 april 2014 @ 00:44:28 #29
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138423242
Voor de ontsteking idd wel maar onvruchtbaarheid is een stuk kleiner.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138425558
O+ Clubsoda. Wat tof dat ze het met elkaar zien zitten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 2 april 2014 @ 14:42:33 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138435498
Hopelijk valt het allemaal mee DJMO. Wel heftig zeg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 april 2014 @ 15:13:28 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138436519
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk valt het allemaal mee DJMO. Wel heftig zeg.
wat vind je er precies heftig aan?? het meest heftigste vind ik toch wel dat er hier mensen _lijken_ te zijn die het belachelijk vinden dat ik niet meteen bij het RIVM aan de telefoon hang om de noodklok te luiden :P

woensdag 2 april 2014 @ 15:17:58 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138436667
Ik vind een uitbraak van een besmettelijke ziekte die in het inentingenpakket zit (dus geen griepje of waterpokken) vrij heftig.

Nou is het woord heftig in deze misschien iets te euh heftig. Maar "vervelend" vind ik dan toch een understatement zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 april 2014 @ 16:04:07 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138438272
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Kyara het volgende:
Ik vind een uitbraak van een besmettelijke ziekte die in het inentingenpakket zit (dus geen griepje of waterpokken) vrij heftig.

Nou is het woord heftig in deze misschien iets te euh heftig. Maar "vervelend" vind ik dan toch een understatement zeg maar.
het is geen dodelijke ziekte, bij het merendeel van de patiënten die het in de kindertijd krijgen, merk je het niet eens (wordt afgedaan als verkoudheid, omdat alleen bovenste luchtweginfectie aanwezig is) en pas na de pubertijd heeft een kwart van de patiënten kans op een eenzijdige teelbalontsteking. Ook bij een dubbelzijdige infectie is de kans op steriliteit nauwelijks aanwezig, zoals ik al via diverse linkjes heb laten zien. Ik persoonlijk snap dan ook niet waarom de bof in het entingpakket zit, maar dat zal wel aan mij liggen.

woensdag 2 april 2014 @ 17:05:34 #35
30252 Soempie
Procreating
pi_138440444
Ik vind tanden of kiezen die doorkomen al heftig.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:17:09 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138440819
Nou DJMO, als jij er niet mee zit dan doe ik dat ook niet ^O^
  woensdag 2 april 2014 @ 18:40:33 #37
30252 Soempie
Procreating
pi_138443266
CS O+ Wat mooi dat M. en Esse zo'n band hebben opgebouwd, dat hij zich bij haar ook zo veilig en vertrouwd voelt.
Kun jij met een gerust hart elke week sporten. :+
  woensdag 2 april 2014 @ 21:30:28 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138451443
Wat fijn dat ze zo goed samen gaan CS! O+

Hier nog meer peuters die last hebben van de zomertijd? Goed, maandag sliep ze uit tot 7 :') maar nu is al 2 dagen zo rond kwart over 6 eruit, maar ligt ze er ook pas in om half 9. En ik vind mijn avond dan een beetje kort. Moet zeggen ik "treed" ook niet echt op hoor en 2 avonden visite die voor half 8 aan komen waaien (man zit in de lappenmand) werkt natuurlijk ook niet mee.
Maar morgenavond moet ze echt uiterlijk 8 uur erin liggen, ik moet naar een wedstrijd.... man kan momenteel dus niet veel.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:40:17 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138454989
Ik merk vooral dat ik zelf moet wennen aan de zomertijd en dat ze er daarom al later in liggen :@

Sowieso is alles later met dit weer: spelen in de zandbak en lekker vies worden dus dan moeten 's avonds 3 kinderen in bad. En dat kan pas na half 7 als mijn man thuis komt dus dan wordt het ook snel half 8 voor ze er in liggen.
pi_138455891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:04 schreef pessie het volgende:
Kuukske leuk! Ik heb zelf gisteren de laatste cursusavond gehad en as maandag examen. Ik heb er zelf echt wel veel van opgestoken (en toffe verbanddingen besteld via de vereniging waar je via de apotheek niet aan kunt komen). Echt een goede cursus! Tip, als je aanvullende verzekerd bent en je haalt je examen kun je het cursusgeld in veel gevallen terugkrijgen van de zorgverzekeraar.
Ah kijk! Bedankt voor de tip.
Die vergoeding wist ik, heel fijn! Dat maakt het nog leuker om te doen ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_138456168
Lars heeft wel een paar dagen lopen miepen dat het nog licht was om "twintig uur", maar gister heb ik hem er niet meer over gehoord. (En vandaag was het door een etentje zelfs bijna half tien dat ie pas in bed lag, oeps :@)
Hij heeft zich wel als een engeltje gedragen in het restaurant vandaag:

(Het bestek was nogal groot, dus papa hielp mee om z'n gehaktbal te slachten. En een eigen toetje was ook teveel, dus heeft hij van papa's ijs meegesnoept O+ )
pi_138461374
Hier twee spookavonden waarop ze echt niet in slaap kon komen, afgewisseld met engelachtig in slaap vallen tijdens het verhaaltje.
Nou had ze de twee slechte dagen overdag geslapen, dus of ik de zomertijd de schuld kan geven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_138461862
Shandaly wat gezellig zon etentje en wat is Lars ook een knap manneke zeg! (Vind hem op sommige foto's ook wel wat op Jelle lijken ook :P )

Hier geen last van de zomertijd. Zowel baby als peuter niet. Gelukkig.

Hier helaas wel een koortsige peuter. Hij lijkt er verder geen last van te hebben trouwens maar ben maar niet gaan zwemmen. We gaan morgen ook een weekend weg dus zou fijn zijn als ie dan koortsvrij is. Dadelijk even tempen, we liggen voor de gelegenheid nog lekker even in bed tv te kijken ;) ach hij is wel erg levendig.. Momenteel ligt ie te vertellen dat het wel mag als hij z'n benen op m'n hoofd heeft :{
pi_138468717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:30 schreef Susie het volgende:
Wat fijn dat ze zo goed samen gaan CS! O+

Hier nog meer peuters die last hebben van de zomertijd? Goed, maandag sliep ze uit tot 7 :') maar nu is al 2 dagen zo rond kwart over 6 eruit, maar ligt ze er ook pas in om half 9. En ik vind mijn avond dan een beetje kort. Moet zeggen ik "treed" ook niet echt op hoor en 2 avonden visite die voor half 8 aan komen waaien (man zit in de lappenmand) werkt natuurlijk ook niet mee.
Maar morgenavond moet ze echt uiterlijk 8 uur erin liggen, ik moet naar een wedstrijd.... man kan momenteel dus niet veel.
Mijn peuter en jou peuter hebben handen geschud!

2 nachten 7 uur en vanochtend was het weer zoals vroeger...5 voor 6
S' avonds is het meestal half 8 voor dat ze überhaupt naar boven wil en dan mag ik ineens ook niet meer weg...ze wil en moet mijn hand vast houden tot dat ze in slaap valt...

Wel erg lief O+ maar mijn avond is hier ook erg kort door en soms val ik zelfs in slaap :') komt mijn man me om 22.00 vragen of ik misschien mijn pyjama aan wil
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138470485
Ik heb zelf EHBK gedaan en ik vond het zeker nuttig :Y
Vooral het aanleren van een andere manier van denken vond ik heel goed (en dat heb ik helaas al eens in de praktijk mogen brengen toch J met haar voetje klem zat tussen de verwarming)

Leuke foto's Shandaly! Echt knap dat hij het zo goed heeft gedaan O+

Bitterend :D Ja, dat is wel het nadeel van die spookavonden he, dat je eigenlijk geen eigen tijd meer hebt. Ik vind dat persoonlijk vermoeiender dan nachtvoedingen.

Vandaag echt een terrible two :{ Niks is goed en bij het minste of geringste gaat hij finaal uit zijn plaat. In de auto bij het stoplicht "NEEEEEE! Niet stoppen! Rijden!" ( :') ), niet in de auto, niet uit de auto, niet binnen, niet buiten.... echt niks is goed.

Helaas wordt hij met dit soort buien ook ronduit gemeen naar zijn zusjes. Gefrustreerd om zich heen slaan en dan mept hij dus ook gewoon een zusje overhoop. Of hij loopt te zieken en geeft zijn zusjes zijn knuffel en als ze die dan aanpakken dan heeft hij weer een reden om uit zijn plaat te gaan.

En vooral dat vind ik heel moeilijk -O-
Ik snap dat hij gefrustreerd is en zich moet uiten, maar niet richting zijn zusjes :N
  donderdag 3 april 2014 @ 16:26:01 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138473855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Mijn peuter en jou peuter hebben handen geschud!

2 nachten 7 uur en vanochtend was het weer zoals vroeger...5 voor 6
S' avonds is het meestal half 8 voor dat ze überhaupt naar boven wil en dan mag ik ineens ook niet meer weg...ze wil en moet mijn hand vast houden tot dat ze in slaap valt...

Wel erg lief O+ maar mijn avond is hier ook erg kort door en soms val ik zelfs in slaap :') komt mijn man me om 22.00 vragen of ik misschien mijn pyjama aan wil
heb jij die telefoonlijn nog niet gevonden dan? :P

Ik lig er gewoon voor 10 uur in :X

Leuke leeftijd hè? De logica ook: Nee, mama niet licht aan. Doe ik hem uit, om vervolgens het zelf te doen. :? Vermoeiend....

Ik heb haar vanmiddag half 4 wakker gemaakt, toen had ze er 2 uur op zitten. In de hoop dat ze dus vanavond gewoon half 8 mee werkt.... *fingers crossed*
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:00:03 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138497395
DJMO, hoop da jullie het niet krijgen daar, bah :/ (in t algemeen, ziek zijn is nooit leuk :P )

Shandaly, leuke foto's !

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:25 schreef bitterend het volgende:

Heeft mijn man ook last van, die valt heel vaak bij Cristel in slaap, maar ik laat m altijd liggen, lekker rustig :P

Kyara, hoe is t nu? boze buien weer over?

Ik kan jullie trouwens met trots melden dat mevrouw eindelijk een luier en broek aan wil doen, en ook nog eens aardig luisterd :) (ff afkloppen)

En ze praat 3 woord zinnen, en ze was van de week ineens aan het rollen over de grond (da's nieuw) Dus misscchien had dat er ook wel wat mee te maken? We zullen t nooit weten denk ik :P

Oh en vanavond ga ik lekker naar de kledingbeurs, ff shoppen *O* (Gisteren heb ik een paar uur meegeholpen daar, dus dan mag ik vanavond eerder :s) )

[ Bericht 9% gewijzigd door PureEvil op 04-04-2014 11:24:54 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 april 2014 @ 22:19:07 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138522370
Geert komt uit bed .. "mama, plassen moet ik" dus ik: grote jongen dat je daar zelf wakker voor wordt, goed hoor! (dat hij dan net te laat was en z'n onderbroek nat had maak ik totaal geen punt van!) maar toen kwam het .. ik leg hem terug in bed , een kus (nee mama! eerst een knuffel! }:| ) en dus een knuffel .. en hij had z'n oogjes dicht .. dus ik fluister .. ik hou van je. Fluistert hij terug .. ik ook van jou mama .. O+ toen ik hem vervolgens nog een kus op z'n wang gaf, veegde hij die heel driftig weg ... :{w O+

vrijdag 4 april 2014 @ 22:40:12 #49
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138523399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:19 schreef DJMO het volgende:
Geert komt uit bed .. "mama, plassen moet ik" dus ik: grote jongen dat je daar zelf wakker voor wordt, goed hoor! (dat hij dan net te laat was en z'n onderbroek nat had maak ik totaal geen punt van!) maar toen kwam het .. ik leg hem terug in bed , een kus (nee mama! eerst een knuffel! }:| ) en dus een knuffel .. en hij had z'n oogjes dicht .. dus ik fluister .. ik hou van je. Fluistert hij terug .. ik ook van jou mama .. O+ toen ik hem vervolgens nog een kus op z'n wang gaf, veegde hij die heel driftig weg ... :{w O+
O+ O+
en
_O-
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:44:32 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138523569
Jeej PE, vooruitgang *O*

Aaaah lief DJMO!

Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaat -O- Niet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
pi_138523605
Hier stopt de oudste de kusjes die ze krijgt van Oma, Opa, Mama, Papa of Opoe tegenwoordig in haar zak. Anders waaien ze weg O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:50:25 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138523815
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:45 schreef Tally het volgende:
Hier stopt de oudste de kusjes die ze krijgt van Oma, Opa, Mama, Papa of Opoe tegenwoordig in haar zak. Anders waaien ze weg O+
O+ O+ O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 april 2014 @ 22:53:22 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138523944
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jeej PE, vooruitgang *O*

Aaaah lief DJMO!

Hier is het echt de afgelopen dagen echt drama om niks. Hoeft maar iets te gebeuren en meneer gaat finaal uit zijn plaat -O- Niet zo heel gezellig maar vooral sneu om te zien hoe hij met zichzelf in de knoop zit. En we zijn toch een beetje aan het kijken hoe we hem meer (speel)ruimte kunnen geven tov zijn zusjes want dit werkt zo echt niet voor hem.
ik had vandaag nog twee van dat soort aanvallen :') in de supermarkt omdat meneer z'n eigen uitgekozen tomaatje niet op de band had kunnen leggen (ja, sorry joch, we hebben haast omdat we je broer nog moeten ophalen). Heel het winkelcentrum was getuige van zijn act: "gedraag je alsof je levend gevild word" (ergste moment was nog wel dat hij op een gegeven moment zijn voeten op de grond neer zette, terwijl ik de buggy aan het duwen was, ik voelde de weerstand dus hield meteen op met duwen, maar een omstander vond het nodig om mij er op te wijzen dat ik zijn voetjes bijna brak :') ) en de tweede keer hier thuis in het portiek .. waar dat stuk drama om ging ben ik nog steeds niet achter, maar na een kwartier, en opzettelijk z'n broek nat piesen, was ik het spuugzat, heb hem bij kop en kop gepakt en in z'n kamer neer geplant. Daar heeft hij ruim een half uur zitten huilen uit woede: nee mama, zelf lopen, stoute mama, dus, zelf lopen, stoute mama.

na twintig minuten kwam hij uit zichzelf naar me toe om zich te laten verschonen .. maar mén wat een energie heeft me dat gekost zeg.

vrijdag 4 april 2014 @ 23:31:58 #54
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138525710
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Kyara het volgende:

Misschien een beetje laat om te zeggen, maar in België zit waterpokken wel in het pakket, en daar reageren ze op de waterpokken hetzelfde als de meesten hier op de bof. (Ahhh, paniek! Zo ongeveer dus ;) ) Door dezelfde redenatie: het zit in het pakket, dus het zal wel erg zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138526466
grappig GreatWhiteSilence!
  vrijdag 4 april 2014 @ 23:48:26 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138526595
Als ik eerlijk ben vind ik waterpokken eigenlijk ook wel heftig als ik de verhalen zo lees.

(Ik vrees met grote vrezen want dan komt hier dan waarschijnlijk meteen x3 :X )
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:10:00 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138532429
Waterpokken zijn stom :( Ik vond het toen ook best heftig ja, arme kindjes, die jeuk enzo en vond het er ook heel akelig uit zien.
pi_138534367
Even een :* voor de dames met dwarse peutertjes. Het is een faaaaase en komt allemaal weer goed. ;) En voor nu is het gewoon allemaal soms even ruk.
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:25:00 #59
30252 Soempie
Procreating
pi_138545488
Kyara :* Beetje herkenbaar ook wel. M. heeft deze week ook opeens van die buien. Heel moeilijk vind ik het. Ook vooral als hij in z'n boosheid en verdriet iets gooit en net J. raakt (gebeurde gister een keer). :X
Wordt gezellig volgende week. :+

Zojuist ook drama bij het naar bed brengen. Hij was aan het rekken en niks wat goed. Toen ik uiteindelijk de deur achter m'n kont dicht had getrokken en de trap weer af ging begon hij onbedaarlijk te huilen. Ik ben kort daarop teruggelopen, heb m'n armen om hem heen geslagen en toen heb ik hem na een poosje gevraagd wat hem zo verdrietig maakte.
Kwam er met veel gesnik, horten en stoten: 'dat mama van M. weggaat uit de kamer.'. Konden we daar even over praten en toen was het alweer goed. Daarna hem laten beloven dat hij morgen tikkertje met me gaat spelen (vond hij maar wat prachtig) en toen kon ik met een dikke kus en knuffel wel de kamer uit. O+

Uiteindelijk toch een goed gevoel erover, terwijl ik in eerste instantie op de trap dacht: :( -O- |:( :X :N :|W :{

Nouja, goed, herkenbaar dus. :*
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:28:36 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_138548418
Hier vanavond nog zoiets liefs. De papa van M. is ruim een week weg voor z'n werk. Gister heb ik hem gefilmd terwijl hij 'KRRRR...OKODIL!' las. Vanavond voor het slapen gaan heb ik M. het boek gegeven en het filmpje aangezet en M. vond het helemaal briljant. Hij sloeg zelf de bladzijden om, zei zinnetjes mee, moest heel hard lachen om de gekke bekken van z'n papa en aan het eind kreeg de iPad een kusje. O+
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:56:30 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138549712
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jeej PE, vooruitgang *O*

Aaaah lief DJMO!

Ik heb dat hier natuurlijk ook wel gehad en nog steeds. Drie dagen per week zijn hier naast Lientje twee dreumesvriendjes of een dreumes en babyvriendje.

Dat gaat heel vaak steeds beter, nu de kleintjes zo 17 maanden zijn gaan ze met elkaar spelen, samen blokjes stapelen ipv een stapelen en de kleinste het omgooien.

Wat ik hier ook veel doe is Lientje aan tafel met knutselspul, puzzels, spelletjes, nou ja wat op tafel kan en waar ze dan rustig mee kan spelen.
Beugel van de Tripp-Trapp af, dan kan ie ook zelf die rust opzoeken.

Kleintjes ook zo nu en dan aan tafel als zij op de grond speelt met bijv de treinbaan of een blokkenbouwwerk.
Dan laat ik de kleintjes fruit eten, kleuren met bijenwaskrijtjes of met klei spelen oid of met een theeserviesje, ook zo'n succes.

Wellicht willen de meiden ook buiten in de box spelen ipv bij M in de zandbak. Het zou ook kunnen dat door een week of twee meer 'ruimte' voor hem, hij weer tot rust komt. Hier ging het altijd op en af met die buien.
Het is helemaal niet gemakkelijk, jezelf zo in de weg zitten en dat het dan allemaal nog meer tegenzit door ukken om je heen.

Ik merk nu (Lientje is nu 22 maanden), dat het sinds een maand of twee weer echt afgenomen is. Ze kan heel goed communiceren en dat helpt.
Ik probeer ook altijd erg het gevoel te benoemen en haar bij me te nemen (waarom heb je verdriet) (waarom ben je boos) (wat wil er niet) en uitgelegd dat ik haar alleen kan helpen/begrijpen als ze met me praat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 05-04-2014 21:12:01 ]
  zondag 6 april 2014 @ 09:01:35 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138561114
Hier de oorzaak voor de drama's gevonden (gedeeltelijk dan, want blijft peuter natuurlijk :P ) de laatste 2 kiezen komen door, beide kanten onderkant. Fijn. :(

Ik dacht dat lientje al ouder was Juud? Of ben ik in de war?
pi_138561126
Ze is ook ouder Susie, kijk maar naar de ondertitel. Ik denk dat ze 34 maanden is.

Mijn peuter wilde gisteren geen luier meer aan voor het slapen. En is tijdens zijn middagdutje en vannacht droog gebleven. *O*
  zondag 6 april 2014 @ 09:05:25 #64
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138561136
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:01 schreef Susie het volgende:
Hier de oorzaak voor de drama's gevonden (gedeeltelijk dan, want blijft peuter natuurlijk :P ) de laatste 2 kiezen komen door, beide kanten onderkant. Fijn. :(

Ik dacht dat lientje al ouder was Juud? Of ben ik in de war?
:D Slaaptekort.... ja idd 34 maanden dus.
  zondag 6 april 2014 @ 09:53:30 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138561586
Ik zie geen ondertitels op mobiel, dacht al dat ik slaap tekort had! :D

Wat goed zeg! En dan ook nog de hele nacht droog! *O*
pi_138562005
Wij zitten bij de film. Ean vindt het wel een beetje spannend.
pi_138562130
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:53 schreef Susie het volgende:
Ik zie geen ondertitels op mobiel, dacht al dat ik slaap tekort had! :D

Wat goed zeg! En dan ook nog de hele nacht droog! *O*
Ik heb hem nog twee keer wakker gemaakt gisteravond, en even laten plassen. En vanmorgen was hij om 6 uur wakker en wilde hij gelijk naar de wc.

fr, veel plezier bij de film!
pi_138562482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:48 schreef Kyara het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik waterpokken eigenlijk ook wel heftig als ik de verhalen zo lees.

(Ik vrees met grote vrezen want dan komt hier dan waarschijnlijk meteen x3 :X )
Ik vond het ook wel heftig met die hoge koorts en een paar ontstoken pokken.
Maar ik zou er ook niet achter staan om maar overal voor ingeënt te worden.
Ze kwamen hier trouwens niet tegelijk. De ene was klaar toen kwamen de pokken bij de andere.
  zondag 6 april 2014 @ 12:22:51 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138564621
Het grote avontuur van Pim en Pom.
Echt een enorme aanrader voor de oudere peuters!
Ol heeft genoten!
Super leuk opgezet ook die kinderbios met clowns en kleurplaten en een hapje en een drankje.
O spotte heel knap in de film Pluk en Aagje, Langhors, de krullevaar, vader Stamper en Jip & Janneke.
Zo leuk om te zien vond ik dat, die herkenning.

Enige jammere waren de ouders die meenden ook hun jongere dreumesen mee te kunnen nemen zodat er geen oppas nodig is blijkbaar. Die huilden er regelmatig doorheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 06-04-2014 12:46:10 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 6 april 2014 @ 12:26:20 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138564700
Oh, goed om te lezen, Soneal spotte de poster van Pim en Pom ook bij de bioscoop (heel hoog), wij hadden wat moeite hem te vinden, maar ik begrijp dat we er prima met hem naartoe kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 april 2014 @ 12:30:37 #71
244125 laziness
pi_138564866
Zitvlees is de enige benodigheid :P
O trok het net. Toen hij begon te rommelen was het afgelopen. Het begrip was bij O ruim aanwezig dus dat lijkt me voor Soneal al helemaal geen probleem.
  zondag 6 april 2014 @ 12:59:42 #72
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138565766
Hoe lang duurde het? En denk je dat het met 2,5 ook al kan?
Oude (on)bekende.
  zondag 6 april 2014 @ 13:06:21 #73
244125 laziness
pi_138565961
Dat verschilt echt per kind. Dat is je eigen kind inschatten of ie kan blijven zitten. Of ie thuis het geduld al heeft een uurtje film(pjes) te kijken.
Het verhaal is simpel genoeg.
Het duurde van 10.30uur tot ongeveer 11.50uur.
pi_138566736
Hier was het geen succes. -O-
pi_138566788
Ik ga het morgen proberen. Ik ben benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')