quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bewijs per intimidatie... Geen sterk argument, van Loon.
Precies wat ik dacht.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Ach, in essentie komt het daar wel op neer. Scheelt een hoop geouwehoer.
Jij hebt blijkbaar nog nooit honger gehad. Nee, die trek die jij en ik af en toe voelen is geen honger.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die eerste groep kan toch prima werken?
Zoals in de USA. Daar heb je bijvoorbeeld letterlijk een buurt waar dakloze mensen in een droog stuk naast een rivier leven wat dermate laag ligt dat je hen niet kan zien als je er niet specifiek naar zoekt. "Zolang we het maar niet zien, anders moeten we ons schuldig voelen."quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zolang de mensen die omkomen van honger of prima te genezen ziekten het straatbeeld maar niet vervuilen vindt hij het wel prima inderdaad.
Check de reacties in dit topicquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals in de USA. Daar heb je bijvoorbeeld letterlijk een buurt waar dakloze mensen in een droog stuk naast een rivier leven wat dermate laag ligt dat je hen niet kan zien als je er niet specifiek naar zoekt. "Zolans we het maar niet zien, anders moeten we ons schuldig voelen."
Ik weet niet waar ik meer verbaasd over ben: het grenzenloze egoïsme wat die mensen tentoonspreiden of hun grenzenloze naïvisme. Guess what, ze verdwijnen op een magische manier. Dit zijn ook typisch van die luxepaardjes die in een meer welvarend quasielitair milieu zijn opgegroeid en die geen snars begrijpen van andere segmenten van de maatschappij terwijl ze er wel over oordelen vanuit hun ivoren toren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Check de reacties in dit topic
NWS / Woede in Londen om antizwerver-maatregel
Ik barst nu van de honger. Snel even eten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Precies wat ik dacht.
[..]
Jij hebt blijkbaar nog nooit honger gehad. Nee, die trek die jij en ik af en toe voelen is geen honger.
Dat dus. Als je honger hebt dan kan je nauwelijks nog bewegen, dat kennen wij gelukkig niet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik barst nu van de honger. Snel even eten.
In NL bestaat 'trek'. Honger niet. Je hoeft in elk geval geen honger te lijden in NL.
Ik had mijn reactie nog wat aangepast. Eens?quote:
Honger lijden gebeurt gelukkig niet snel in Nederland. Ik zie het wel gebeuren dat mensen niet in staat zijn om kwalitatief goede voeding te betalen wat ik (bijna) net zo erg vind.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
In Nederland bestaan geen files, enkel drukte
In Nederland bestaat geen terrorisme, enkel vuurwerk en klapperpistooltjes
In Nederland bestaat geen drugsoverlast, enkel een openluchtziekenhuis
Precies. Hetzelfde geldt voor de titel. Armoede in Nederland bestaat niet. Mensen die denken van wel, hebben een aparte definitie van armoede.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dus. Als je honger hebt dan kan je nauwelijks nog bewegen, dat kennen wij gelukkig niet.
Wij mogen een andere definitie van armoede hanteren dan in Africa. Armoede houdt hier in dat je een uiterst sober leven hebt met weinig of geen perspectief op verbetering.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Hetzelfde geldt voor de titel. Armoede in Nederland bestaat niet. Mensen die denken van wel, hebben een aparte definitie van armoede.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Dat leidt tot een aparte definitie en m.i. een onjuiste definitie. In Afrika zouden velen een moord doen voor een sober leven zonder perspectief.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij mogen een andere definitie van armoede hanteren dan in Africa. Armoede houdt hier in dat je een uiterst sober leven hebt met weinig of geen perspectief op verbetering.
We leven niet in Africa!quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Dat leidt tot een aparte definitie en m.i. een onjuiste definitie. In Afrika zouden velen een moord doen voor een sober leven zonder perspectief.
Precies. Hier hoef je geen honger te lijden en hier heb je meer perspectief dan in Afrika. Nogal onzinnig dus om hier te gaan miepen over vermeende armoede en niet de hand in eigen boezem steken.quote:
We hadden juist vastgesteld dat armoede in Nederland inhoudt dat je geen of weinig perspectief hebt, je spreekt nu tegen wat wij eerder hadden vastgesteld.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:42 schreef Halcon het volgende:
Hier hoef je geen honger te lijden en hier heb je meer perspectief dan in Afrika.
Ik vind die vaststelling geen definitie van armoede. Met feitelijke armoede heeft het m.i. niets te maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We hadden juist vastgesteld dat armoede in Nederland inhoudt dat je geen of weinig perspectief hebt, je spreekt nu tegen wat wij eerder hadden vastgesteld.
En ja, dat is erg genoeg. Het is flauwekul om te verwijzen naar wat er in een ontwikkelingsland gebeurt, dit IS armoede in het 'westen'.
Slechts een ferrari hebben en 1 villa met slechts 20 kamers en maar 1 zwembad en slechts 3 kamermeisjes ipv een veyron, 2 villa's met 50 kamers en 6 zwembaden met 40 kamermeisjes is ook armoe in Dubai.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We hadden juist vastgesteld dat armoede in Nederland inhoudt dat je geen of weinig perspectief hebt, je spreekt nu tegen wat wij eerder hadden vastgesteld.
En ja, dat is erg genoeg. Het is flauwekul om te verwijzen naar wat er in een ontwikkelingsland gebeurt, dit IS armoede in het 'westen'.
En als we het vergelijken met andere Nederlanders met een soortgelijk IQ en kwalificaties?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:40 schreef GSbrder het volgende:
Nederlandse bankiers op de Zuidas leven in relatieve armoede, als we het gaan vergelijken met bankiers in de city van Londen of Wall Street, New York.
Bankiers?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daarbij, in welke mate zijn zij dan relatief uitgesloten of afgesneden van de rest van de samenleving?
Vooruit, geestelijke armoede dan.quote:
Hoe krijgen we dit aan onze rechtse vrienden uitgelegd?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En als we het vergelijken met andere Nederlanders met een soortgelijk IQ en kwalificaties?
Daarbij, in welke mate zijn zij dan relatief uitgesloten of afgesneden van de rest van de samenleving?
EchtGaaf komt er dan inderdaad wat bekaaid vanaf.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En als we het vergelijken met andere Nederlanders met een soortgelijk IQ en kwalificaties?
Het meten van armoede aan de hand van daadwerkelijke honger is dan ook behoorlijk achterhaald. Zoals je zelf terecht zegt is kwaliteit van voedsel veel belangrijker. Wat dat betreft is de definitie van voedselzekerheid van de FAO veel bruikbaarder: a situation where "all people, at all times, have physical, social and economic access to sufficient, safe and nutritious food to meet their dietary needs and food preferences for an active and healthy life"quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Honger lijden gebeurt gelukkig niet snel in Nederland. Ik zie het wel gebeuren dat mensen niet in staat zijn om kwalitatief goede voeding te betalen wat ik (bijna) net zo erg vind.
Ik ben het met je eens dat de problemen die er in Nederland zijn nogal worden onderschat.
Als we Nederlandse werklozen zouden vergelijken met Zimbabwanen met een vergelijkbaar IQ en kwalificaties dan hadden we 695.000 Nederlandse Robert Mugabe's in de WW of bijstand zitten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |