Mansveld: afgelopen met die propvolle treinen. -> Lengte.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:05 schreef Litpho het volgende:
Ligt het aan mij of hoor ik in alle discussie over de LTSA niets over treinlengtes? Ook daar heeft NS met name de afgelopen paar jaar aardig enthousiast lopen knippen tenslotte.
Terwijl ze tussen Utrecht en Eindhoven juist iets hebben van "size doesn't matter, frequency does".quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mansveld: afgelopen met die propvolle treinen. -> Lengte.
En in mijn ervaring werkt dat prima. Meestal vier of zes bakken VIRM, maar altijd zitplek.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Terwijl ze tussen Utrecht en Eindhoven juist iets hebben van "size doesn't matter, frequency does".
Ik dacht al dat ik debiel was... ik was drie weken geleden in Blaak, en ik snapte de siutatie daar ook niet echtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:39 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam vandaag ook nog wat leuks tegen. Ik stapte in Rotterdam Blaak uit de trein en zag op het perron een bord "Overstappen" met daaronder kaartlezers van NS en RET. Aangezien ik verder wilde reizen met de metro heb ik netjes uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij RET.
Ik loop de trap op en bovenaan de trap, tussen mij en de metro die ik wilde hebben, stond een rij poortjes. Toen ik m'n OV-chipkaart voor de lezer gingen de poortjes weliswaar open, maar schreef dat hoerending wéér ¤ 4,- af. Die eerste incheckactie bij RET was dus niet nodig.
Ik heb al wel een formulier ingevuld op ret.nl, maar het kan nu wel weer een paar weken duren voor ik die 4 euro terug heb.
Waarom bedenken mensen zo'n debiele, verwarrende constructie?
Hey thx, tof filmpje! Ik wou vandaag de baan opgaan, ik heb gelijk een eindbestemmingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:30 schreef James1988 het volgende:
Spooronderhoud in Île-de-France:
Geinige machines
Ja maar ja maar, je moet het wel wetenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:54 schreef Salatrel het volgende:
Je hebt verschillende in/uitgangen vanaf het perron op blaak. Bij 1 trap kom je rechtstreeks op de metroperrons (overstappaaltjes) via de andere roltrappen kom je in de centrale hal en dus poortjes.
het staat erboven overstappen metroquote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja maar ja maar, je moet het wel wetent station is mn stamstation geweest enkele jaren voorschool, en ook James is toch echt niet achterlijk...
Bij Blaak is het ook zo dat bij 1 trap de poortjes bovenaan de trap staan en bij een andere trap onderaan....? Maar als James het lukt om 2 keer 4 euro af te schrijven...dan moet je er toch ook in kunnen komen zonder er iets af te laten schrijven of snap ik het nog steeds niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het staat erboven overstappen metrobij die andere trappen staat alleen iets van uitgang ofzo
Je moet geen logica proberen toe te passen op de OV chipkaartquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
...dan moet je er toch ook in kunnen komen zonder er iets af te laten schrijven of snap ik het nog steeds niet?
klopt alleen kom je er dan op je bestemming niet uit zonder poortje open te schoppen want de poortjes zijn directioneel. alleen aan de binnenkant kun je uitchecken en alleen aan de buitenkant incheckenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar als James het lukt om 2 keer 4 euro af te schrijven...dan moet je er toch ook in kunnen komen zonder er iets af te laten schrijven of snap ik het nog steeds niet?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je moet geen logica proberen toe te passen op de OV chipkaart
Waarom zouden ze zo voor die inrichting gekozen hebben? En kan je echt een poortje openen door een trap?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
klopt alleen kom je er dan op je bestemming niet uit zonder poortje open te schoppen want de poortjes zijn directioneel. alleen aan de binnenkant kun je uitchecken en alleen aan de buitenkant inchecken
ja er gaat zelfs een alarmsignaal af en het zou me niks verbazen als er ook een signaal naar cameratoezicht gaatquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden ze zo voor die inrichting gekozen hebben? En kan je echt een poortje openen door een trap?
Dank.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
dat is helaas een probleem van deze tijd ...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:05 schreef Salatrel het volgende:
laatst had zon knakker ook een discussie over duivendrecht hoe onduidelijk dat wel niet was bij de poortjes (poortjes van metro en trein staan naast elkaar) maar is in mijn ogen echt super duidelijk want het plastieken afdekkappen van NS zijn geel en er hangt een boven de poortjes een enorm bord met koeienletters metro en trein![]()
maarja dat zie je natuurlijk niet als je met je neus in je telefoon begraven loopt
De schoonmakers zijn aan het staken, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo komt de trein binnen
Zo staat de trein een half uur stil
En zo vertrekt de trein ook weer voor een rit naar Schiphol.
Echt, stop er gewoon mee, zootje falers.
Of 5 zitplaatsen naast elkaar. Meer capaciteit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
SPACIUM 3.O6 als nieuwe sprinters?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:57 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Of 5 zitplaatsen naast elkaar. Meer capaciteit.
Klopt, die treinen zijn nu allemaal verlengd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:21 schreef Viezze het volgende:
Gisteren waren ze nog wel zo verstandig om in Eindhoven (richting Utrecht) een treinstel aan te koppelen, aangezien er twee ipv vier treinen per uur rijden tot en met vanavond.
Dat moet bij wet verboden worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:57 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Of 5 zitplaatsen naast elkaar. Meer capaciteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |