Ja, dat zeg ik. Achterstallig onderhoud. Schandalig achterstallig onderhoud.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:
Bij één van de overloopwissels (voor de nerds: wissel 71b) tussen Delft en Delft Zuid is vanochtend een gescheurd puntstuk gevonden, vervolgens is er een snelheidsbeperking van 15 km/u afgegeven. Gezien alle spoorwijzigingen te Delft denk ik dat dit wissel het nu helemaal begeven heeft.
Die betrouwbaarheid van infra en treinen is al zo'n 15 jaar een drama. Ondanks allerlei prachtig opgeschreven plannen. LTSA is gewoon het zoveelste stapeltje papier. Echt, al die plannenmakerij is niets meer dan een wassen neus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst betrouwbaarheid, daarna uitbreiding. Lijkt me een juiste volgorde. Staat gelukkig ook zo genoemd in de LTSA, want ook de materieelbeschikbaarheid moet beter
Het verschil is nu wel dat NS en ProRail achter de LTSA staan en ook hebben toegegeven dat er soms langs elkaar heen wordt gewerkt, of dat er verschillende belangen zijn volgens de beheer- danwel exploitatieconcessie.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:52 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die betrouwbaarheid van infra en treinen is al zo'n 15 jaar een drama. Ondanks allerlei prachtig opgeschreven plannen. LTSA is gewoon het zoveelste stapeltje papier. Echt, al die plannenmakerij is niets meer dan een wassen neus.
Ik ben niet optimistisch.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het verschil is nu wel dat NS en ProRail achter de LTSA staan en ook hebben toegegeven dat er soms langs elkaar heen wordt gewerkt, of dat er verschillende belangen zijn volgens de beheer- danwel exploitatieconcessie.
Ik hoop maar dat er dit keer wel iets van al die plannen terecht komt.
De LTSA is het meest ambiteuze document dat ik sinds tijden heb gezien uit de spoorsector. Ook ik ben cynisch over hoeveel er gerealiseerd gaat worden, maar geef het een kans.quote:
Dit. Ik hoop dat I&M zich niet meer met een kluitje in het riet laat sturen en erop gaat sturen dat gemiddeld goed niet goed genoeg is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
De LTSA is het meest ambiteuze document dat ik sinds tijden heb gezien uit de spoorsector. Ook ik ben cynisch over hoeveel er gerealiseerd gaat worden, maar geef het een kans.
Dit betekent dat ze zich wel met bijvoorbeeld Qbuzz in mogen schrijven voor de nieuwe concessie Limburgquote:De focus van NS moet op het vervoer over het hoofdrailnet liggen. De omvang van dat hoofdrailnet staat de komende 10 jaar vast behalve wanneer de prestaties van NS zwaar onvoldoende zijn (conform art. 43 Wp2000). Daarbij past dat NS niet zal meedingen naar nieuwe vervoerconcessies voor het spoor (dit betre niet bus en tram) die in Nederland op de markt komen, tenzij er samenloop is met het hoofdrailnet. Ook zal NS geen belangen verwerven in partners in de vervoerketen zonder instemming van het ministerie van Financiën.
sprinters Breda reden ook niet, alleen naar Roosendaal nog. wel mooi dat die dingen het steeds begeven VLAK nadat het defect ontdekt is. Oftewel, er wordt gewoon NOOIT geinspecteerd. In weerwil van alle berichtgevingquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:00 schreef James1988 het volgende:
Er rijdt echt niet veel meer tussen Delft en Schiedam. Alleen de 1900 (Den Haag - Venlo) en de sprinters Den Haag - Dordrecht - (Breda/Roosendaal) lijken er nog te rijden...
Inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sprinters Breda reden ook niet, alleen naar Roosendaal nog.
Er is in die hoek vrij vaak stront aan de knikker, helaas. Morgen ligt Delft - Den Haag HS er vrijwel de hele dag (1:00 - 21:00) uit voor ingelaste herstelwerkzaamheden. Andere werkzaamheden dan die van vandaag dusquote:wel mooi dat die dingen het steeds begeven VLAK nadat het defect ontdekt is. Oftewel, er wordt gewoon NOOIT geinspecteerd. In weerwil van alle berichtgeving
Ik zag vandaag al een paar keer opmerkingen voorbijkomen over "Wifi in de trein", getuige dit nieuwsbericht is dat inderdaad de nieuwe naam van het access point.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
het wifi hier aan boord in de 4074 heet trouwens "Wifi in de trein". Watskeburt met "T-Mobile" zoals het eerst altijd heette? Of zit ik op een rogue access point?
nooit is overdreven, maar het is niet goed genoeg voor de intensiteit waarmee het baanvak bereden wordt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sprinters Breda reden ook niet, alleen naar Roosendaal nog. wel mooi dat die dingen het steeds begeven VLAK nadat het defect ontdekt is. Oftewel, er wordt gewoon NOOIT geinspecteerd. In weerwil van alle berichtgeving
Ik had er zelfs voordeel van. De sprinter van 15:58 reed flink te laat waardoor hij in Delft dus in het pad van mijn eigenlijke trein terecht kwam (die niet reed). Heb alleen de eerste 2 km moeten staan, in Delft kon ik een plekje vinden en ik was op mijn normale tijd in Den Haagquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Van 11 treinen per uur tussen Den Haag HS en Rotterdam ging men nu terug naar 4. Da's een aardig verschil
Dat mag best wel een prestatie genoemd worden, zoveel bijsturen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ProRail had gezegd "Bekijk het maar jongens, we gooien de boel plat tot dat wissel gemaakt is."quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En omdat er enkelspoor gereden werd hoefde ik ook niet die brug over te klimmen
die van 20:15 vertrek uit rotterdam reed wel naar breda. Weliswaar met +10 en met virm6quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sprinters Breda reden ook niet, alleen naar Roosendaal nog. wel mooi dat die dingen het steeds begeven VLAK nadat het defect ontdekt is. Oftewel, er wordt gewoon NOOIT geinspecteerd. In weerwil van alle berichtgeving
nee, maar dat was al bekend sinds het woord "nood/spoed/paniek/onverwachte herstelwerkzaamheden". Dat woord heb je namelijk ook niet nodig als je genoeg inspecteert.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nooit is overdreven, maar het is niet goed genoeg voor de intensiteit waarmee het baanvak bereden wordt.
ja 20:15 gotjezus. We hebben het nu over de situatie rond 16-17 h vanmiddagquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die van 20:15 vertrek uit rotterdam reed wel naar breda. Weliswaar met +10 en met virm6
dat is niet waar, want er kan altijd onverwacht iets stuk gaan. Dat hou je, maar op bepaalde baanvakken in de Randstad is het op dit moment helaas te regelmatig mis ...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee, maar dat was al bekend sinds het woord "nood/spoed/paniek/onverwachte herstelwerkzaamheden". Dat woord heb je namelijk ook niet nodig als je genoeg inspecteert.
Niet alleen in de Randstad, in het hele land. Situaties als bij Santpoort zul je niet kunnen voorkomen, maar de basis moet zeker in orde zijn. Als je om de haverklap het spoor in moet om iets te repareren buiten de onderhoudsvakken om is er iets niet in de haak.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is niet waar, want er kan altijd onverwacht iets stuk gaan. Dat hou je, maar op bepaalde baanvakken in de Randstad is het op dit moment helaas te regelmatig mis ...
Oh, reed dat ding eens een keer ja?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:43 schreef Maegrim het volgende:
ik had calamiteitendienst in rotterdam en heb alleen de spitsfyra gekeerd, dus er was helemaal niks aan de hand
mooi met de panto's in het ballast weggezet?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:43 schreef Maegrim het volgende:
ik had calamiteitendienst in rotterdam en heb alleen de spitsfyra gekeerd, dus er was helemaal niks aan de hand
Zullen wel teveel zwakzinnige zijn die er niet op kwamen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
het wifi hier aan boord in de 4074 heet trouwens "Wifi in de trein". Watskeburt met "T-Mobile" zoals het eerst altijd heette? Of zit ik op een rogue access point?
goed mogelijk. Maar een beetje communicatie daarover was op z'n minst handig geweestquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zullen wel teveel zwakzinnige zijn die er niet op kwamen.
Staat nu heel groot op de schermen in de treinquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
goed mogelijk. Maar een beetje communicatie daarover was op z'n minst handig geweest
ik ookquote:
Jij bent vast goedkoperquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:01 schreef GlenSpey het volgende:
Oh great, net nu ik op zoek moet naar een goederenboer nokt een deel er dus mee ?
Komt van die bedrijven natuurlijk ook een aardige uitstroom van ervaren machinisten die net als ik ook zoeken naar een werkplek...
quote:
En waarom mag dat niet in het buitenland bekeken wordenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:57 schreef Viezze het volgende:
Voor de geïnteresseerden; Mansveld zit zo bij Pauw en Witteman (rond 23.05 op NL1)
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik ookHeb wel een foto, post m zo wel ff als ik thuis ben
Ja. Ze kunnen dat soort dingen van afstand regelen. Moet ook wel, want ook de bestemmingsdisplays van de stellen worden van buitenaf aangestuurdquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
of is die OBIS programmering landelijk tegelijk??
"In de periode rond 1 april" ofwel "Ja, ergens tussen nu en straks"... zet er dan weg "Vanaf 28 maart verandert..."quote:
En dat interpreteer ik als: T-Mobile trekt zn handen er vanaf. Of ze doen een duit minder in het zakje zodat die verkapte reclame weg is...quote:
Volgens NS en T-Mobile klaagden veel reizigers bij T-Mobile als het niet werkte.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dat interpreteer ik als: T-Mobile trekt zn handen er vanaf. Of ze doen een duit minder in het zakje zodat die verkapte reclame weg is...
En inmiddels las ik ook dit....http://www.treinreiziger.(...)_bij_t-mobile-146125quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens NS en T-Mobile klaagden veel reizigers bij T-Mobile als het niet werkte.
Wollig niksverhaal met een ingetrapte open deur als kers op de taart.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:57 schreef Viezze het volgende:
Voor de geïnteresseerden; Mansveld zit zo bij Pauw en Witteman (rond 23.05 op NL1)
Dat zou dan terecht zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens NS en T-Mobile klaagden veel reizigers bij T-Mobile als het niet werkte.
quote:Beste Darkwing Duck ,
Maakt u tijdens uw reis nog gebruik van een papieren treinkaartje? Met ingang van 2 april 2014 worden de regionale tarieven die gelden voor het reizen met Arriva, verwerkt in de prijs van het papieren treinkaartje. De lange-afstandskorting blijft bestaan. Legt u een gedeelte of de totale reis af met Arriva, dan bent u, afhankelijk van het totale traject dat u aflegt, per 2 april iets duurder of iets goedkoper uit dan voorheen.
Noordelijke lijnen en Vechtdallijnen
De regionale prijzen die gehanteerd worden in de provincies Groningen en Fryslân en voor de Vechtdallijnen (Zwolle-Emmen en Almelo-Mariënberg) zijn hetzelfde als het NS-tarief. Reist u met deze trajecten, dan merkt u geen prijsverschil of bent u iets goedkoper uit.
Papieren kaartje gelijk aan OV-chipkaart
Vanaf 2 april zijn de regionale prijzen van het papieren kaartje dezelfde prijzen zoals die nu al gelden voor reizen op saldo met een OV-chipkaart. Afhankelijk van het traject en de afstand die u aflegt, betaalt u enkele centen meer of minder voor uw treinreis dan u voorheen deed met het papieren treinkaartje.
Prijsverschil heen- en terugreis door lange-afstandskorting
Lange-afstandskorting is een korting op de prijs per kilometer. Hoe langer de reis, hoe lager de prijs. Lange-afstandskorting treedt in werking vanaf 40 kilometer. Maakt u de reis met meerdere treinvervoerders (bijvoorbeeld combinatie Arriva en NS), dan ontstaat er veelal een prijsverschil tussen de heen- en de terugreis. Dit komt doordat de lange-afstandskorting over het laatste deel van een reis wordt berekend en de tarieven van Arriva en NS in sommige regio’s verschillend zijn.
De lange-afstandskorting geldt nog niet voor reizen op saldo met de OV-chipkaart wanneer u reist met meerdere vervoerders. Dit wordt in de zomer van 2014 ingevoerd.
Routekeuze
In Nederland kunt u op een aantal trajecten met meerdere treinvervoerders uw eindbestemming bereiken. Hiervoor wordt de routekeuze ingevoerd. Dit houdt in dat u een keuze maakt tussen route A, B of vrije routekeuze. Uw uiteindelijke keuze bepaalt de prijs. Zo kan u de goedkoopste route kiezen, of de route met een kortere reistijd en/of minder overstappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |