De IT branche ontwikkeld zich nog elke dag. Andere sectoren, blijven op een laag pitje. Zo zit het nu eenmaal.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan, dat weet ik niet. Ik heb kennis van de IT branche en een verloofde die in de zorg zit maar dan in de hoger opgeleide kaders, die hoor ik wel over bezuinigingen, maar niet op personeelsvlak.
Precies. In het kader van besparen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk, die sector schaffen we af.
Maar dan wel penny wise, pound foolish besparen.quote:
Sorry voor al die mensen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Hoe hoger de automatisering des te hoger de werklossheid. Bedankt Scorpie!
Exact.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar het blijft toch makkelijk praten.
Je 'eigen verantwoordelijkheid' nemen is immers een stuk eenvoudiger als je maandelijks voldoende binnenharkt.
Bovendien reikt je 'eigen verantwoordelijkheid' maar tot zoverre je eigen capaciteiten reiken. Voldoende mensen aan de onderkant van de samenleving die slecht kunnen plannen, rekenen enz - Scorpie zou zeggen 'te dom op te poepen' - maar kun je het hen aanrekenen als ze hiervoor de capaciteiten ontberen?
Ben je mal!! Dat is toch de perfekte schoonzoon volgens velen!!??quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
De bijklussende bijstander aan de galg en de financiele derivatenspeculant een dikke bonus, vind ik best wel een klein tikkeltje immoreel.
Hét uitgangspunt van de huidige 'bezuinigingen'.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dan wel penny wise, pound foolish besparen.
Totdat hij er met de langbenige, rondborstige, 20 jr jongere blonde secretaresse vandoor gaat.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ben je mal!! Dat is toch de perfekte schoonzoon volgens velen!!??![]()
Dan moet ik ook sorry zeggen, want ja, ook automatisering hier.quote:
Hoe dan en als wat?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog zijn er mogelijkheden te over online.
Dat had de uitvinder van de elektrische straatverlichting dan ook wel mogen doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan moet ik ook sorry zeggen, want ja, ook automatisering hier.
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ja het is natuurlijk wel voor een deel waar.
De automatisering verdringt veel banen.
Dat moet je MIJ niet vragen, maar voor jezelf op een rijtje zetten en aan de slag met sollicitaties. Kan ook open, zonder vacature. Jezelf goed presenteren en flexibel opstellen (al is dat minder met kinderen). Als je eenmaal binnen bent en je bewezen hebt, is een werkgever echt niet te beroerd je verminderde flexibiliteit te accepteren.quote:
Erger nog, de bijklussende bijstander gaat aan de galg, die raken die bijstandsuitkering kwijt en mogen nog boetes betalen ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
De bijklussende bijstander aan de galg en de financiele derivatenspeculant een dikke bonus, vind ik best wel een klein tikkeltje immoreel.
Banen verdwijnen niet; de arbeidsmarkt verschuift van "dom typwerk" (wat de software doet) naar andere werkzaamheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.
Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat moet je MIJ niet vragen, maar voor jezelf op een rijtje zetten en aan de slag met sollicitaties. Kan ook open, zonder vacature. Jezelf goed presenteren en flexibel opstellen (al is dat minder met kinderen). Als je eenmaal binnen bent en je bewezen hebt, is een werkgever echt niet te beroerd je verminderde flexibiliteit te accepteren.
Ja, ik was dan ook sarcastisch.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat had de uitvinder van de elektrische straatverlichting dan ook wel mogen doen.
Nou, die bijstander hoeft niet eens bij te klussen, het feit dat hij in de bijstand zit is voor sommigen al reden genoeg om hem aan de galg te willen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?
Zonder dat ik daar woon?
De overheid die beide faciliteert en aanmoedigt (mensen aan het staatsinfuus dwingen en een onvrije markt creeeren zodat ze eraan blijven).quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, die bijstander hoeft niet eens bij te klussen, het feit dat hij in de bijstand zit is voor sommigen al reden genoeg om hem aan de galg te willen.
Ik vraag me wel eens af wie de maatschapij het meest kost.... die bijstander of die witte boorden fraudeur met z'n dikke aflossingsvrije hypotheek, en bijbehorende HRA.
Hahaha jij bent wel grappig, jij beweerd dat ik in het buitenland kan gaan werken zonder daar te wonen, vraag ik hoe dan? Wordt je pissig op mij dat ik te veel vragen stel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.
Een goeie vriend van me type vanaf zijn laptopje lekker "op vakantie" (budget, want weinig geld) spreadsheetjes over voor een multinational.
Als je kan FOK!ken, kan je dus ook werken.
Dat moet je dan aan die werkloze bouwvakkers en chauffeurs moeten vertellen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.
Nee hoor, die mensen die ze hebben ontslagen moeten binnenkort gewoon hetzelfde werk met behoud van uitkering vervullen. Misschien dat uiteindelijk ook jouw functie op dezelfde wijze vervuld zal worden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk, die sector schaffen we af.
Je weet zelf wel dat dit bijna onmogelijk is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.
Een goeie vriend van me type vanaf zijn laptopje lekker "op vakantie" (budget, want weinig geld) spreadsheetjes over voor een multinational.
Als je kan FOK!ken, kan je dus ook werken.
Je moet jezelf er voor openstellen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?
Zonder dat ik daar woon?
Ik ben al Deens aan het leren.quote:
Ik beweer dat er mogelijkheden te over zijn, die moet je zelf zoeken, op basis van je eigen kunnen en mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hahaha jij bent wel grappig, jij beweerd dat ik in het buitenland kan gaan werken zonder daar te wonen, vraag ik hoe dan? Wordt je pissig op mij dat ik te veel vragen stel.
Goed voorbeeld van hoe de maatschappij in elkaar steekt inderdaad, je moet het lekker allemaal zelf uitzoeken, je mag geen vragen stellen en je kan altijd een baan vinden in een multinational ook al heb je geen papieren.
Dank je El_Matador, je bent het perfecte voorbeeld.
En als ze dat nu niet wil?quote:
Geen schijn van kans....quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
Je kan gewoon je (Engelse) CV mailen naar een buitenlandse vacaturesite hoor, of reageren op vacatures bij Nederlandse bedrijven in het buitenland.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Zo heb ik ook werk gekregen in het buitenland.quote:
Geweldig voor je.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo heb ik ook werk gekregen in het buitenland.
Dan moet je ook niet zeiken.quote:
Nu in Nederland, voorheen Zuid-Afrika.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Geweldig voor je.
Mogen we vragen WAAR je nu werkt en waar je nu woont?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
Maar goed, typisch Nederlands weer, meteen "geen nut, geen schijn van kans, blabla" terwijl ze 't niet eens proberen.
Een zeer slechte zaak, maar dat heb ik al eerder gezegd. Niets mis met een tegenprestatie voor een uitkering, maar wel als dat verdringing tot gevolg heeft. En omdat we op dit moment nog geen systeem kunnen optuigen dat dat nadeel niet heeft, kiezen we er beter voor om op dit moment nog geen tegenprestaties te eisen op grote schaal.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor, die mensen die ze hebben ontslagen moeten binnenkort gewoon hetzelfde werk met behoud van uitkering vervullen.
Dus aan mij om te zorgen dat ik voor die tijd iets anders heb, of me dusdanig heb ontwikkeld in mijn functie dat ik niet te vervangen ben door een ongeschoolde.quote:Misschien dat uiteindelijk ook jouw functie op dezelfde wijze vervuld zal worden.
Er zijn zelfs hele matchmaking bureau's in Nederland die (mogelijke) expats koppelen aan buitenlandse werkgevers. Hoezo onmogelijk?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat, heel erg dat. Die grondhouding. De Hollandsche hangmathobbyist.
Ik kan niet naar het buitenland, geloof me, ik heb het geprobeerd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En als ze dat nu niet wil?
Geef jij je baantje dan op voor haar en ga je zelf naar het buitenland?
Leuk voor je, en er mogen dan wel steeds meer hoger opgeleiden in de Bijstand belanden, maar voor de meeste lager opgeleiden is werken in het buitenland geen reële optie natuurlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo heb ik ook werk gekregen in het buitenland.
jamaar, dat KAN toch niet, want kinderen etc. etc.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nu in Nederland, voorheen Zuid-Afrika.
Kletspraat. Niet iedereen kan zijn koffertjes pakken en op avontuur gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeiken.
Denk jij dat die vermaledijde 1% die dik leeft op andermans geld (veel dikker dan bijstanders) daar was gekomen als ze altijd:
• netjes gingen afwachten tot een genereuze werkgever met een passende baan kwam aanzetten
• netjes alle regeltjes zouden volgen
• anderen de schuld zouden geven van hun positie en niet zelf naar financiele verbetering streven
Australie zoekt enorm veel loodgieters en timmerlui en mensen in de mijnbouw en dergelijke.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuk voor je, en er mogen dan wel steeds meer hoger opgeleiden in de Bijstand belanden, maar voor de meeste lager opgeleiden is werken in het buitenland geen reële optie natuurlijk.
Waarom zit je niet meer in Zuid Afrika? Nu heb je een arbeidsplaats afgepakt. Koffers pakken aub.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nu in Nederland, voorheen Zuid-Afrika.
Jij hebt me verdomme een week geleden nog gevraagd of ik nog naar Denemarken ga, je weet dus dat ik daar mee bezig ben geweest.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat, heel erg dat. Die grondhouding. De Hollandsche hangmathobbyist.
Dan is het meer een kwestie van "ik wil het burgerleventje in Nederland niet opgeven, met goekope gezondheidszorg, goed vangnet en goedkoop onderwijs voor de kids" dan geen werk kunnen vinden lijkt me.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jamaar, dat KAN toch niet, want kinderen etc. etc.
Die kinderen konden wel naar Denemarken vernamen we in een ander topic, maar niet naar Zuid-Afrika. Gekke Voorschrift, een beetje internationaal werken.
Dat kan niet want snakelady zegt dat het niet kan.
Oh jawel. Een Nederlandse lager opgeleide is in groeilanden als Zuid-Afrika, Turkije, Thailand en Colombia een prima kracht, want gestructureerd, efficient en betrouwbaar.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuk voor je, en er mogen dan wel steeds meer hoger opgeleiden in de Bijstand belanden, maar voor de meeste lager opgeleiden is werken in het buitenland geen reële optie natuurlijk.
Omdat ik hier meer geld kon verdienen op een gegeven moment.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waarom zit je niet meer in Zuid Afrika? Nu heb je een arbeidsplaats afgepakt. Koffers pakken aub.
Dan moet je aan hoge eisen voldoen. Net als Canada, Nieuw zeeland en vele andere landen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Australie zoekt enorm veel loodgieters en timmerlui en mensen in de mijnbouw en dergelijke.
Dat zijn niet bepaald hoogvliegers qua opleiding hoor.
Mijn ex heeft zich bedacht en wil me toch niet laten gaan, nogmaals, heb ik begrip voor, maar dat is de reden waarom ik niet naar Denemarken ga.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jamaar, dat KAN toch niet, want kinderen etc. etc.
Die kinderen konden wel naar Denemarken vernamen we in een ander topic, maar niet naar Zuid-Afrika. Gekke Voorschrift, een beetje internationaal werken.
Dat kan niet want snakelady zegt dat het niet kan.
Die niet inderdaad. Maar over het algemeen zijn er overal mensen in overvloed beschikbaar voor de functies aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verkassen voor zo'n functie is daarnaast nog eens hoogst onzeker omdat je huis en haard opgeeft voor functies met beperkte financiële vergoedingen, en grote baanonzekerheid. Bovendien zullen over het algemeen werkgevers makkelijk inpasbare mensen willen aannemen op dergelijke functies en geen migranten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Australie zoekt enorm veel loodgieters en timmerlui en mensen in de mijnbouw en dergelijke.
Dat zijn niet bepaald hoogvliegers qua opleiding hoor.
Vooraf alvast even alle eisen weglachen en vooral GEEN actie ondernemen, is niet de manier, of wel?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan moet je aan hoge eisen voldoen. Net als Canada, Nieuw zeeland en vele andere landen.
Dat zijn geen bananenrepublieken waar iedereen maar naar binnen mag zoals Nederland.
Nou, dat waag ik te betwijfelen. Het werk wat wij aangeleverd krijgen uit die streken is om te janken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ook IT bedrijven laten hun websites bouwen in Bulgarije, waar de ontwerpers veel beter, maar ook stukken goedkoper zijn, dan in Nederland.
In deze branche nog geen last van.quote:Kortom: personeel op straat.
In die landen wil je nog niet dood gevonden worden....quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh jawel. Een Nederlandse lager opgeleide is in groeilanden als Zuid-Afrika, Turkije, Thailand en Colombia een prima kracht, want gestructureerd, efficient en betrouwbaar.
Meteen, zonder ook maar iets te proberen, beginnen met NEE, kan NIET!!!!!1!!EINZ1!1!1!, nee, dat is inderdaad niet de juiste houding.
Gezondheidszorg is gratis in Denemarken, zo ook het onderwijs.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan is het meer een kwestie van "ik wil het burgerleventje in Nederland niet opgeven, met goekope gezondheidszorg, goed vangnet en goedkoop onderwijs voor de kids" dan geen werk kunnen vinden lijkt me.
Hoge eisen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan moet je aan hoge eisen voldoen. Net als Canada, Nieuw zeeland en vele andere landen.
Dat zijn geen bananenrepublieken waar iedereen maar naar binnen mag zoals Nederland.
Valt reuze mee als je eenmaal rondkijkt. Nederlanders (e.a. Europeanen) worden vaak hoog aangeschreven om werkethos en taalkennis en aanpassingsvermogen en noem maar op. Het is echt niet dat je bij voorbaat kansloos bent. Je hebt niet meteen morgen een baan, maar het is zeker goed mogelijk, uit eigen ervaring.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die niet inderdaad. Maar over het algemeen zijn er overal mensen in overvloed beschikbaar voor de functies aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verkassen voor zo'n functie is daarnaast nog eens hoogst onzeker omdat je huis en haard opgeeft voor functies met beperkte financiële vergoedingen, en grote baanonzekerheid. Bovendien zullen over het algemeen werkgevers makkelijk inpasbare mensen willen aannemen op dergelijke functies en geen migranten.
Uitzonderingen daargelaten inderdaad.
Dat zijn al hogere eisen dan we hier hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoge eisen?
De meeste werkgevers daar coveren je visumaanvraag en geven bankgarantie af voor je levensonderhoud. De enige eis waar je aan moet voldoen is dat je geen crimineel bent en je je wilt aanpassen aan de samenleving daar.
Ik benijd je situatie niet, maar dan nog zijn er mogelijkheden te over.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn ex heeft zich bedacht en wil me toch niet laten gaan, nogmaals, heb ik begrip voor, maar dat is de reden waarom ik niet naar Denemarken ga.
Ik heb zijn toestemming nodig, simpel.
Met baangarantie pak ik zo een vliegtuig naar een van die landen hoor. Zeker Colombia.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In die landen wil je nog niet dood gevonden worden....
Nee, als je zo'n instelling hebt niet nee. Mijn god, en jij bent een emigrant??quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In die landen wil je nog niet dood gevonden worden....
Hehe, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zijn al hogere eisen dan we hier hebben.
Joh daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooraf alvast even alle eisen weglachen en vooral GEEN actie ondernemen, is niet de manier, of wel?
Garanties zijn er nooit in het leven (precies de fout van hangmattend Holland -en de rest van Nederland, maar dat allittereert niet zo lekker).quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Met baangarantie pak ik zo een vliegtuig naar een van die landen hoor. Zeker Colombia.
Ik ben verdomme meer dan een half jaar bezig geweest met alles uitzoeken om maar naar Denemarken te kunnen gaan, toen alles zo goed als geregeld was en ik zelfs al een afspraak had staan om naar een school te gaan kijken daar kwam hij aan dat hij zich bedacht heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik benijd je situatie niet, maar dan nog zijn er mogelijkheden te over.
Mijn ex was ook een alleenstaande moeder met kinderen en een NLse ex en kon om die reden -helaas- niet mee naar Colombia. De moeilijkste beslissing van mijn leven moeten nemen.
Maar zij is een harde werkster die juist oplossingen zoekt en niet gaat zitten janken "kan niet, mag niet, lukt niet, gaat niet".
Dan heb je geen goede kontakten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, dat waag ik te betwijfelen. Het werk wat wij aangeleverd krijgen uit die streken is om te janken.
[..]
In deze branche nog geen last van.
Juist ja...je zal wel praten vanuit jouw Z-afrika visie van 30 jaar terug.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoge eisen?
De meeste werkgevers daar coveren je visumaanvraag en geven bankgarantie af voor je levensonderhoud. De enige eis waar je aan moet voldoen is dat je geen crimineel bent en je je wilt aanpassen aan de samenleving daar.
Oh, ik ben het met je eens dat die belachelijke valse concurrentie door de EU opgelegd eruit moet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:
Wil men wat aan de werklossheid gaan doen dan gaan ze maar wat aan al die Polse klusjesmannen doen zonder dioloma's en hun gerotzooi.
Komen er weer een heleboel plaatsen beschikbaar voor echte vaklieden die nu op de bank zitten.
En dat geld voor heel wat meer branches.
2 jaar terug.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Juist ja...je zal wel praten vanuit jouw Z-afrika visie van 30 jaar terug.
Juistem. En dan vind jij het vreemd dat er zoveel mafketels en illigalen hier komen die heel wat banen opsnaaien?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zijn al hogere eisen dan we hier hebben.
Yep. En voldeed aan de hoogste eisen om naar Canada te gaan. Ik denk dat jij geen schijn van kans hebt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, als je zo'n instelling hebt niet nee. Mijn god, en jij bent een emigrant??
Bijstander type snakelady: "Nee, kan niet, mag niet, gaat niet, lukt niet, excuus 1, 2, 80, geen gratiesj gezondheidszorg, NEE"quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:47 schreef Voorschrift het volgende:
Maar nee, ik sprak over Australie vanuit m'n ervaring daar, want daar heb ik ook een tijd gewoond.
Haha true that. Ik ben denk ik té Nederlanders opgevoed. "Zou je dat nou wel doen, stel dat, wie weet, maar als ..."quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Garanties zijn er nooit in het leven (precies de fout van hangmattend Holland -en de rest van Nederland, maar dat allittereert niet zo lekker).
Colombia kent een zeer sterke groei met banen voor veel verschillende achtergronden. Maar je moet het willen en die wil ontbreekt in deze discussie nogal bij de bijstanders.
Zoals ik al zei, gewoon buitenlandse bedrijven/sites aanschrijven. Allemaal niet zo lastig.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bijstander type snakelady: "Nee, kan niet, mag niet, gaat niet, lukt niet, excuus 1, 2, 80, geen gratiesj gezondheidszorg, NEE"
Bijstander die wil: "Oh, wat interessant, Voorschrift, kan je me daar misschien wat meer over vertellen, hoe heb jij dat aangepakt, hoe kan ik mezelf vooruit helpen?"
Misschien kan je dan ff een baantje voor Snakelady regelen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
2 jaar terug.
Midden in de economische crisis.
Maar nee, ik sprak over Australie vanuit m'n ervaring daar, want daar heb ik ook een tijd gewoond.
En hoe zou ik dat moeten doen voor een volslagen onbekende? En waarom zou ik dat moeten doen terwijl het prima zelf kan?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien kan je dan ff een baantje voor Snakelady regelen?
Ik blijf het toch ergens te makkelijk vinden deze houding.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Garanties zijn er nooit in het leven (precies de fout van hangmattend Holland -en de rest van Nederland, maar dat allittereert niet zo lekker).
Colombia kent een zeer sterke groei met banen voor veel verschillende achtergronden. Maar je moet het willen en die wil ontbreekt in deze discussie nogal bij de bijstanders.
Vanwaar deze rare opmerking?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:49 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik denk dat jij geen schijn van kans hebt.
Ik eis niks, ik probeer die mensen te bewegen es iets ZELF van hun leven te maken en niet af te gaan zitten wachten tot anderen met een "passende baan" komen aanzetten.quote:Maar ik zie al aan jouw antwoorden dat jij lekker in je uppie het avontuur opzocht. En dan hetzelfde eisen van een bijstandsmoeder.....wat een mentaliteit! Sorry hoor Matador maar dat valt mij vies tegen van je....
Weet je wat grappig is, ik ben iedere dag opzoek naar werk, ik stuur mijn cv naar alle mogelijk toekomstige werkgevers die je maar kan bedenken of ze nu wel een vacature open hebben staan of niet, ik ga langs bedrijven en ik ben zelfs meer dan een half jaar bezig geweest om naar Denemarken te gaan om daar een omscholing te gaan doen aangezien ik in Nederland geen studiefinanciering krijg en ook geen persoonlijke lening om een studie te kunnen bekostigen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh, ik ben het met je eens dat die belachelijke valse concurrentie door de EU opgelegd eruit moet.
Maar die Polen doen wel wat de snakelady's ook kunnen. Die zeiken niet om "gratis gezondheidszorg", maar steken hun klauwen uit de mouwen.
Ja ik ga er maar ff mee stoppen.quote:
Ik zit niet eens in de bijstand simpele ziel! Ik heb alleen een inkomsten die gelijk is aan de bijstand!quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bijstander type snakelady: "Nee, kan niet, mag niet, gaat niet, lukt niet, excuus 1, 2, 80, geen gratiesj gezondheidszorg, NEE"
Bijstander die wil: "Oh, wat interessant, Voorschrift, kan je me daar misschien wat meer over vertellen, hoe heb jij dat aangepakt, hoe kan ik mezelf vooruit helpen?"
Ik zei niet dat je niet genoeg doet, maar dat je constant naar ANDEREN wijst om JOUW problemen op te lossen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is, ik ben iedere dag opzoek naar werk, ik stuur mijn cv naar alle mogelijk toekomstige werkgevers die je maar kan bedenken of ze nu wel een vacature open hebben staan of niet, ik ga langs bedrijven en ik ben zelfs meer dan een half jaar bezig geweest om naar Denemarken te gaan om daar een omscholing te gaan doen aangezien ik in Nederland geen studiefinanciering krijg en ook geen persoonlijke lening om een studie te kunnen bekostigen.
Dit alles naast het werk wat ik al 8 jaar doe maar drastisch wegens omstandigheden omlaag is gegaan wat betreft inkomsten en het alleen opvoeden van twee kinderen.
En dan zit je tegen mij te zeiken dat ik niet genoeg doe? Ik heb niet eens een uitkering!
Jij heb toch zoveel kennis en ervaring? Gebruik dat dan eens om een ander te helpen...quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En hoe zou ik dat moeten doen voor een volslagen onbekende? En waarom zou ik dat moeten doen terwijl het prima zelf kan?
Ik heb toch gezegd hoe ik het gedaan heb?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij heb toch zoveel kennis en ervaring? Gebruik dat dan eens om een ander te helpen...
Dat doet ie constant, maar zodra de werkzoekende (ok, geen bijstand, maar ze reageert hier, dus ging ik daarvan uit) iets ZELF moet doen, is het NEE, KAN NIET, bla bla bla sputter sputter sputter.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij heb toch zoveel kennis en ervaring? Gebruik dat dan eens om een ander te helpen...
Dat snappen we allemaal en dat hoeft ook allemaal niet maar dat gezeur allemaal.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vanwaar deze rare opmerking?
[..]
Ik eis niks, ik probeer die mensen te bewegen es iets ZELF van hun leven te maken en niet af te gaan zitten wachten tot anderen met een "passende baan" komen aanzetten.
Het verwende Nederlandse volk: een passende uitdagende baan van 9:30-16:30 (de kinderen!) en een koophuis op goede locatie van 200 m2 met scholen dichtbij en OV bereikbaar in een veilige buurt voor 125.000 euro.
Sja, dat gaat niet nee.
Blijkbaar kan je dan via internet voor een buitenlandse wergever werken, alleen willen ze niet uitleggen hoe want dat moet je zelf maar uitzoeken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef Leandra het volgende:
Wat maken de mogelijkheden in het buitenland uit als je toch niet naar het buitenland kunt?
Niet via internet voor ze werken, gewoon vacatures zoeken, of je gaat naar een emigratiebeurs, of je zoekt een matchmaking bedrijf die vacatures en expats koppelt. Legio mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar kan je dan via internet voor een buitenlandse wergever werken, alleen willen ze niet uitleggen hoe want dat moet je zelf maar uitzoeken.
Ja roepen en kritiek leveren...daar zijn Nederlanders enorm goed in.....maar ondertussen tuimelt Nederland naar beneden, komen er steeds meer werklozen bij en worden de oudjes vernaait....maar we weten het allemaal zooooo goed....quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doet ie constant, maar zodra de werkzoekende (ok, geen bijstand, maar ze reageert hier, dus ging ik daarvan uit) iets ZELF moet doen, is het NEE, KAN NIET, bla bla bla sputter sputter sputter.
Volgens El_Matador kan dat via internet maar hij wil niet uitleggen hoe, dat is te veel vragen stellen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet via internet voor ze werken, gewoon vacatures zoeken, of je gaat naar een emigratiebeurs, of je zoekt een matchmaking bedrijf die vacatures en expats koppelt. Legio mogelijkheden.
Jij wil bij wijze van spreke dat wij je de email vast voorschrijven, dat jij alleen op Send hoeft te klikken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar kan je dan via internet voor een buitenlandse wergever werken, alleen willen ze niet uitleggen hoe want dat moet je zelf maar uitzoeken.
Om nog maar te zwijgen over het badinerende toontje wat gevoerd wordt...quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ik ga er maar ff mee stoppen.
De kortzichtigheid is enorm.
Het Nederlandse vingertje word weer hoog opgeheven maar men kan de eigen achtertuin niet eens schoonhouden die vol stroomt met illigalen en goedkope oostblokkers die ver onder de marktwaarde werken.
Bijstands moeder moeten de koffers maar ff pakken en gaan werken in het buitenland...
Kortzichtig allemaal hoor.....
Internet is een medium he, dat snap je toch wel?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens El_Matador kan dat via internet maar hij wil niet uitleggen hoe, dat is te veel vragen stellen.
Nogmaals, ik heb geprobeerd te emigreren, maar dat is niet mogelijk zonder mijn kinderen achter te laten.
Je moet er wel wat voor over hebben hé, zo Nederlands om je kinderen mee te willen nemen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
... maar dat is niet mogelijk zonder mijn kinderen achter te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |